Na dnešním (21.9. 2020) zasedání zastupitelstva Moravská Ostrava a Přívoz bude jako jeden z bodů projednáván žádost společnosti DEEPLEXUS INVESTMENTS a.s.
o koupi pozemků ve správě obvodu.
Objekt je situován na nároží ulic Českobratrská a Nádražní v centru Ostravy. Záměrem investora je vybudovat sedmi polyfunkční objekt. V objektu se bude nacházet 81 parkovacích stání. 700m2 komerčních prostor. 5280m2 kancelářských prostor a 23 bytů. Byty v posledním patře budou obsahovat střešní terasy. Objekt navazuje na stávající objekty a doplňuje uliční čáry. Jak na ulici Nádražní, tak na ulici Českobratrská.
Fasáda budovy bude tvořena z pálených cihel, černého kovu a pohledového betonu.
Investor: DEEPLEXUS INVESTMENTS a.s.
Generální projektant: MS-projekce s.r.o.
Zpracovatel architektonické studie: Ing. arch. Igor H. Krčmář
Vizualizace pochází z veřejně dostupných materiálů k zasedání zastupitelstva městského obvodu.
zdroj: moap.cz
Tomáš :
no prosim, jen ať už to stojí
Fanda :
Tak si představuji zástavbu v centru města.A když ještě budou zastavěny ty zbývající proluky na ulici Českobratrská,tak to bude vypadat jako velkoměstská ulice.Jde vidět že stávající vedení centrálního obvodu začíná něco dělat,ty předešlá vedení to vše jen blokovala.
balde :
super, krasne to navazuje i materialove, taky fajn ta vezicka a super, ze se pocitá i s byty.
Tom :
Snad to je jen hmotové schéma a ne konečný vzhled stavby, kdyby se to tu objevilo v roce 1995 tak to beru, současná architektura je někde jinde…
21.09.2020 07:58balde :
Tom: Zahu Hadid by jsi chtel?
21.09.2020 08:11Crazym :
Pěkné :-) Je sranda když někdo požádá město o odkup cca 200 m2 obecního pozemku v místě kde už vlastní cca 1500m2 a někdo v tom vidí, že stávající vedení centrálního obvodu začíná něco dělat :DD
21.09.2020 08:37No, necháme se překvapit neboť to je asi to jediné co můžeme když do toho nevidíme :-) Každopádně obrázky pěkné a bylo by fajn kdyby se někomu podařilo to zrealizovat a když vidím, že uvnitř toho pozemku města je malý státní pozemek ve správě Ředitelství silnic a dálnic ČR v současnosti v exekuci, tak se asi už něco děje co nevíme.
David :
Tom:
21.09.2020 08:57naprostý souhlas… tohle je architektura roku 1995, dnes opravdu ostuda.
Dostavit se to místo musí, ale tímhle fiaskem určitě ne!
Prý že navazuje materiálově… konzervatoř je jedná věc… proč navazovat novým domem s jinou funkcí zase cihlama?? Copak to nějak bude patřit ke konzervatoři? Takhle opravdu ne, snad ten návrh zmizí tak rychle jak se dnes objevil a DEEPLEXUS INVESTMENTS si zajistí architekta, který ví že je již rok 2020. Jak se dá zjistit pan Krčmář pracuje pro VŠB – tenhle návrhový paskvil asi vyšel od nějakého prváka, ale pokud je to jeho návrh tak bych se fakt zamyslel jak někdo takový může vyučovat architekturu. Tam ani nejde vyčíst odkud ten nápad vyšel, proč tak strašně velké okna, vertikální, horizontální, terasy… hrůza!
D-r :
WOW!!!!!
21.09.2020 10:39Jája :
Fanda: Podle textu:
“
Na dnešním (21.9. 2020) zasedání zastupitelstva Moravská Ostrava a Přívoz bude jako jeden z bodů projednáván žádost společnosti DEEPLEXUS INVESTMENTS a.s.
21.09.2020 12:47o koupi pozemků ve správě obvodu. “
Ještě ohledně toho projektu nehli ani brvou, jen budou jednat na základě žádoti. Až to schválí, prodají a bude to stát, pak teprve uvěřím uvěřím.
Fanda :
Jája: Můžete sledovat zasedání městského zastupitelstva moap od 15 hod.online na jejich webu.Je tam těch návrhu žádostí o prodej pozemků více.Nejenom zmiňovaný.
21.09.2020 13:18Jann :
A všiml si někdo, že na části parcely pro stavbu stojí nyní dům? Ano, majitel se nestará, ale je to krásná ostravská architektura a jeden dům už z křižovatky před necelými 20 roky zmizel. Proč další.
Jsem pro zastavování proluk. Ale s respektem k okolí. Není cílem kvůli nové stavbě bourat starou. Nová hmota o dimenzi přesahuje své okolí. Ostrava si zaslouží funkční, ale krásnou architekturu. Tohle je šité rychlou jehlou a bez jakéhokoliv respektu.
MareK :
Jann: to nemyslíš vážně? Využití toho domu je minimální + do té lokality se jednopodlažní objekt nehodí. Město se má rozvíjet/zahušťovat a nejen co do plochy, ale i do výšky. Za mne je lepší varianta objekt z návrhu než opuštěný jednopodlažní objekt + „louka“ v centru…
Crazym :
Jann: Prý majitel se nestará :DD I Ty dřístalo :DD A všiml jsi si, že už je to dávno jejich? A demolice je na spadnutí, načase :-) https://screenshot.cz/1TZ5I/ Možná je lepší dříve myslet než dřístat :DD
21.09.2020 14:04adamous :
Jann: No, ja nevim, ale vzhledem k tempu mistni privatni vystavby beru tohle vsemi deseti. Mne se ten barak celkem libi :)
aggu :
Ten plac je/byl Hadamczikův, ne? Že by změnil přístup?
Jann :
MareK: Ano, myslím to vážně. Stavbě předchází demolice. Už jsem viděl mnoho projektů, které skončily demolicí a dál nic. Jeden takový je už přes 50 let na Masarykově náměstí.
Každý dům se dá adaptovat, proč by se nemohl citlivě o nějaké patro zvýšit (např. radnice v Moravské Třebové má každé ze tří páteř z jiného století a nepoznal bys to). Demolování je ostravský nihilismus minulého století.
vojta :
Pokud někdo sledoval jednání zastupitelstva, podařilo se pozemek prodat?
21.09.2020 20:27Michal :
6 let studuju architekturu a pak vypotím tuhle šílenou změť okenních pásů. Protože proč bych se snažil, když cokoli je lepší než tráva plná hoven.
21.09.2020 20:40Fanda :
vojta: Zastupitelé souhlasili s prodejem.Musi se dořešit ještě nějaké formality k prodeji.Tak zas tak rychle né.
Honza :
No fuj, pěknej humus.
Pavel :
Jsem rád za každou novou stavbu v prolukách ve městě…ale nebylo by lepší ten podíl obytné plochy a plochy kanceláří otočit? Nebo místo kanceláří nějaké „chytré místnosti“ jako na Prime Cell? Ten je již téměř plný, a na rozdíl od Brna tady již moc takových „laborek“ k pronájmu nemáme. Přitom léčiva, potraviny atd. jsou hi-tech víc než vodík. Kanceláře ale na laborku nepředěláte výmalbou, ta infrastruktura tam musí být už od začátku. To jen tak, do diskuze :-)
22.09.2020 09:19balde :
Pavel: Českobratrská asi není lokalita roku pro byt :D, tam ty kanceláře mají velké opodstatnění.
22.09.2020 09:44MareK :
Jann: za architektonickou hodnotu stávajícího objektu lze brát maximálně čelní fasádu, jinak to je tuctová stavba z 19.století (odhaduji) na periferii tehdejšího centra města. Tohle adaptovat nemá smysl (nejen ekonomický, ale i urbanistický), nejedná se o objekt nějaké významné historické/společenské hodnoty. Navíc, v dané lokalitě je dnes standardem 4 a více patrové objekty, navíc pochybuji, že by základy tohohle domu unesly takové zatížení.
To že po demolici může vzniknout další/větší proluka, je problém z jiného soudku.
Kuťa :
Crazym: co to je ta malá červená věc, co patří státu zač? To má tak dva krát metr, ne? K čemu je takový pidipozemek?
22.09.2020 14:47Jann :
MareK: Máte v podstatě ve všem pravdu. Já ale věci zasazuji do kontextu. V Ostravě se desítky let v podstatě jen demoluje. Podívejte se na historické snímky Českobratrské ulice pod článkem, kolik tam stálo domů, hezky v bloku a s mnoha patry, dnes nezbyl jediný. Místo toho stojí jen Nordica a Janáčková konzervatoř s diskutabilním vzhledem v ulici Českobratrské a barbarskou přestavbou s bouráním štítů a atik v ulici Žerotínově – vizte https://www.msstavby.cz/promeny-ostravy-260-10-09-2017/.
22.09.2020 15:28Takže díky za dostavbu proluky, developer frajer je ale u mě ten, který nejdřív rekonstruuje a kouká na své okolí a pak až případně bourá.
Adam :
Jann: V Ostravě se za posledních 20 let nezdemolovalo prakticky nic. A proto je plná hnusných ruin, které zavázejí, nebo je maximálně za peníze daňového poplatníka obnoví nějaký dočasný pseudoúčel. Pokud existuje rozumný záměr něco postavit, a zavází méně užitečná stavba ve špatném stavu, je třeba bourat a stavět.
Crazym :
Kuťa: Ano má to 3m2 ale to by jsi lehce zjistil kdyby jsi se trochu snažil třeba tady https://nahlizenidokn.cuzk.cz/ ale já ti to ulehčím.
22.09.2020 18:35https://screenshot.cz/WW1WB/
https://screenshot.cz/5JER7/
https://screenshot.cz/DXVX0/
Sice nevím k čemu ten pozemek je a ale je na něm nějaké věcné břemeno a v současnosti i exekuce což nemusí být na pozemek konkrétně ale na Ředitelství silnic a dálnic. Taky to může znamenat pokus o převedení na město ale to je malá pravděpodobnost. Každopádně je tam státu takový úzký pruh i ve vozovce a všude věcné břemeno a dokonce i na pozemku města číslo 1294/2 je dvojí věcné břemeno, podle listiny a věcné břemeno zřizování a provozování vedení. Takže past na pasti, jsem zvědav jak to vyřeší.
Kuťa :
Crazym: děkuji za ulehčení. To věcné břemeno mě napadlo taky, ale zase k čemu, proč, fakt netuším. Všechny ty pozemky kolem jsou tak miniaturní, tu kousek chodníku, tam zase pruh cesty, vždyť je to šílené, komu se to vyplatí (vyplatilo) takhle kouskovat, kdo to dopustil?
22.09.2020 22:56To je města, to státu, vedle zase nějaký soukromník… Jak se pak dohodnout na tom, co a kde postavit, když je takový bordel jen v pozemcích?
Petra :
Vítej, věčný stíne v bytě! Oukej, co se dá dělat, zástavbu chápu a fandím, petice psát nebudu. Ten plac si vážně o něco říká a tohle je docela vklidu.
23.09.2020 13:15Infoš :
Sorry, ale tohle v roce 2020? Jde vidět že to dělal Krčmář, je to hrozný. Ta lokalita má ambice na úplně jiný level architektury…
Migi :
Infoš:
26.09.2020 10:16tohle je krásný příklad jak vidíme kolik lidi opravdu rozumí architektuře, vzhledem k tomu že tento web je hlavně o stavebních projektech.
A můžeme jen vrtět hlavou kolik lidí hloupě dává negativní lajky komentářům, které k tomu projektu sedí jako vyšité! To opravdu zdejší nechápou co je architektura? Jde už fakt v Ostravě postavit cokoliv za jakoukoliv cenu a podobu bez nápadu a trocha tvořivosti?
To se pak nedivím, že projekty jako toto je vůbec možné vymyslet a zveřejnit a lidi budou rádi za cokoliv tak jak drtivá většina lajkuje na tomto webu… hrůza!
PS1: To místo má rozhodně ambice na jiný level architektury, ale pokud většina nechápe co to znamená pak už nevím jakým směrem se má Ostrava rozvíjet, asi vůbec nemá podle toho návrhu.
PS2: Zajímalo by mě když tady většina lidí tenhle projekt tak miluje a zastává, co je na něm pěkného? Podle estetické stránky, aby se dalo pochopit jak běžný návštěvník těchto stránek vnímá „projekty“ jako toto…
Martin [msstavby.cz] :
Migi: Co si tedy na daném místě představuješ? Třeba to dolož nějakými odkazy, co vystihují tvou stylovou představu.
26.09.2020 10:51Migi :
Martin [msstavby.cz]:
26.09.2020 17:42není potřeba zasílat odkazy a není potřeba kopírovat! Každý kdo má nějaké architektonické cítění snad cítí, že tohle je absurdita. No neříkej mi, pokud si pamatuju z tvých minulých příspěvku – studoval jsi stavárnu nebo dokonce architekturu – myslíš že je toto hodné na reálné zhotovení v centru města ve velmi lukrativní lokalitě? Ten dům nedává žádný smysl, jak bylo řečeno je to typický příklad z minulého století s nápadem zelené střechy aby se neřeklo. Ale pořád mi nikdo neodpověděl čím je ten dům teda pěkný a proč by měla v té lokalitě stát taková „vzhledovka“ :) Desítky lidi dali negativní lajky na negativní příspěvky, tak bych chtěl vědět proč se jim teda líbí. Zatím mě napadá klasika jen postavit tam cokoliv ale vážně mě to zajímá
Crazym :
Migi: Víš Ty co, možná by stálo za to to vysvětlit autorovi https://www.vsb.cz/personCards/personCard.jsp?lang=cs&person=KRC05 Máš tam kontakty a třeba když mu vysvětlíš, že ten dům nedává žádný smysl a je absurdní, podpoříš to pádnými argumenty a navrhneš změny či zcela novou koncepci něčeho lepšího, tak se ten architektonický diletant chytne za nos a předělá to k obrazu všech těch s architektonickým cítěním a jednou ti třeba poděkuje že jsi mu pomohl prozřít :-)
No a až se to vybuduje, zbytek Ostravy ti postaví pomník za zásluhy a Ty se navždy zapíšeš do architektonické historie Ostravy :-)
Michal :
Boomer ze Zámecké opět v akci. Urážky, tlačila a sprostoty můžou být pro dnešek odškrtnuty, teď ještě poprosím o čerstvé info z jugoslávské pizzerie, zvlněné ulice a opadaného Bachnera.
26.09.2020 19:29Migi :
Crazym:
26.09.2020 20:21ale já mu nemusím nic psát osobně, tahle diskuze je k tomu určena… Když tobě se tak líbí, můžeš se prosím konečně vyjádřit proč se tohoto díla zastáváš a co si získalo tvou krásnou pozornost konkrétně? Nebo jsi jeden z těch co tam chce postavit co se dá jen ať tam už něco je? :)
PS: zkus odpovědět až budeš mít nula promile prosím, protože podle tvé předchozí odpovědi už pár skleniček bylo a asi to nebyl nejlepší materiál
Pavel :
Mi se to taky po umelecke strance nelibi ale co jeden clovek zmuze. Stejne se to bud nepostavi vubec nebo ve zcela jine podobe.
26.09.2020 20:36Fanda :
Migi : Já vám tedy odpovím.Ten dům z architektonického hlediska je slabý průměr, spíš podprůměr, určitě by tam mohla stát moderní a zajímavější stavba.To bych i přivítal.V tomhle případě jde o to,aby se ta proluka zastavěla a navázala na další zástavbu proluk v této čtvrti.Mesto musí zastavět tyhle proluky, bohužel někdy i takovými stavbami.Je to potřeba pro rozvoj města.V Ostravě se moc nestaví,tak to prošlo.Na druhé straně jsem ale rád, že se tady začíná stavět více a příště snad projdou jen kvalitní stavby.Jeste dodám jednu věc, která mne vážně rozesmála,a to že majitel webu možná,dokonce studoval architekturu.To je velice vydařený vtip.
26.09.2020 23:05Crazym :
Migi: A ježiš, že by další odborník jak Fanda? :-)
27.09.2020 10:37Já tě v žádném případě nechci do ničeho nutit, takže máš recht, psát mu osobně nemusíš, protože jak jsi se vyjádřil, jasně vidíš kolik lidí opravdu rozumí architektuře. Já to určitě nejsem a tak jsem ti jen chtěl poskytnout Tobě rovného do diskuze ale vidím, že zpracovatel té studie Ing. arch. Igor H. Krčmář je zřejmě vyložený amatér a pod Tvoji úroveň neboť Ty jsi z těch co už jen podle textu poznají nejen, že je autor nějakého textu pod vlivem ale i kvalitu vypitého materiálu :-)
Každopádně nevím kde jsi vzal, že se toho díla zastávám. Jediná část z mých textů zde co by se dala takto vysvětlit je „Každopádně obrázky pěkné a bylo by fajn kdyby se někomu podařilo to zrealizovat“ ale ve stejném příspěvku je i „necháme se překvapit neboť to je asi to jediné co můžeme“. Každopádně díky, že moji pozornost považuješ za krásnou, to potěší :DD
Martin [msstavby.cz] :
Migi: Napsal jsi, že současný návrh je špatný. Nenapsal jsi ale, co by sis představoval namísto toho. Tvé představy mohou být zase špatné pro někoho jiného. Proto by bylo fajn, kdyby jsi bud napsal, co by tam tedy mělo stát namísto současného návrhu, nebo to teda doložit odkazem nějaké stavby, která tvou představu demonstruje.
To že jsem studoval stavební školy na to vliv nemá a ostatním diskutujícím jsou celkem k ničemu.
27.09.2020 20:41DEEPLEXUS INVESTMENTS :
Dobrý den,
děkujeme za všechny komentáře k naší studii prezentované na zastupitelstvu MOaP. Jsme rádi, že se projekt mnohým z Vás líbí, nicméně vítáme i konstruktivní kritiku. Na úvod je potřeba zmínit, že zde zveřejněné obrázky studie jsou ve velmi špatné kvalitě. Jedná se pouze o předběžnou studii, která byla připravena ještě v době, kdy jsme o celém záměru teprve předběžně jednali s městem a původním majitelem pozemků p. Hadamczikem. Ze zde dostupných vizualizací se může návrh opravdu jevit poněkud „outdated“, nicméně naším záměrem je proluku zastavět v duchu soudobé architektury.
Vzhledem k tomu, že MOaP nám již odprodej odsouhlasil a pevně věříme v úspěšný postup i na úrovni města, zpracováváme v současné chvíli detailnější projekt s důrazem na architektonické provedení stavby. Inspiraci hledáme především u zdařilých dostav proluk v západoevropských metropolích, nicméně bychom neměli zapomínat, že stavíme v historickém jádru Ostravy a musíme respektovat prvky okolní tradiční zástavby.
Jakmile budeme mít k dispozici detailnější architektonickou studii, rádi ji tady s Vámi budeme sdílet. Do té doby oceněníme, pokud nám zde nasdílíte své tipy, jaké architektnické provedení budovy by se Vám nejvíce líbilo.
DEEPLEXUS INVESTMENTS
Crazym :
Kurňa, tak žrádelna pro studenty a kolárna „pomohly“ s argumentací při „boji“ o těch 130 metrů čtverečních :-) Měli by jste jim tam honem rychle jít vysvětlit jak architektonicky hrozná je ta idea, jinak se vám může stát, že to postaví :-) https://1url.cz/szCWf
Jinak mají zatím štěstí či dobré páky, všichni víme jak končily některé projekty co počítaly s odprodejem obecního majetku :-) Např.: https://www.msstavby.cz/ovastory-8-gorkeho-26-08-2015/
Johnny :
Já nerozumím tomu, proč se proti té stavbě zvedá taková vlna odporu. Je sice pravda, že nejde vysloveně o skvost, na druhé straně hmotově dům reaguje velmi citlivě na okolí – šikmé napojené na budovu konzervatoře řeší problém uliční čáry (a opakuje prvek, který vidíme na samotné budově konzervatoře), na nároží zase navazuje na věžičku, která je na protějším domě a která je obecně typickým architektonickým prvkem v Ostravě (palác Fénix etc.) – dokonce bych řekl, že věžička a vyřešení uliční čáry jsou základní podmínky pro zástavbu této proluky a investor obě splnil. Pokud jde o cihlovou fasádu, cihla coby kvalitní materiál v podstatě vždycky působí příjemně, navíc se v okolí vyskytuje hojně – nejen na obou budovách konzervatoře (staré i nové), ale i na Poděbradově ulici a od ní dále směrem ke Karolině. Obecně je tedy projekt velmi vydařený, stačí něco udělat s těmi podivnými pásy oken o různé tloušťce, poněkud méně lacině pojmout parter v přízemí (nebo alespoň ve věžičkové části dotáhnout cihlu až k zemi) a je vyhráno!
aggu :
Johnny: Žádná „vlna odporu“ neexistuje.
Migi :
tady vážně nejde o vlnu odporu, ten pozemek samozhřejmě musí být zastaven a pokud do toho DEEPLEXUS INVESTMENTS chtějí, super! ale…
jak sami komentovali, tento konkrétní návrh je opravdu z dávnější doby a realizovat jej by byla chyba z důvodů urbanistického, koncepčního, architektonického zejména. Nárožních objektů vzniká v poslední době několik, každý není dokonalý, ale jedno mají společné – návrhy jsou moderní na dnešní dobu i pro příští generaci. Tento návrh je opravdu zasazen do doby z let 1995-2000.
Jako moderní nárožní objekty by se daly zmínit tyto stavby, né každá je dokonalá ale ani jeden autor se rozhodně nemusí stydět :)
– Květinový Dům na Václavském Náměstí
https://www.zboziaprodej.cz/2019/06/03/na-vaclavskem-namesti-vyroste-the-flow-building-jednim-z-najemcu-bude-primark/
– DRN Praha
https://vikend.ihned.cz/c1-66399080-drn-je-kancelarskou-budovou-kde-se-ani-na-chvili-necitite-jako-v-administracce-do-vyprahleho-mesta-prinesl-zelen-a-prirozene-zapadl-na-svoje-misto
– proluka Brno
http://www.earch.cz/cs/architektura/chybik-kristof-navrhli-do-brnenske-proluky-bytovy-dum-s-neonovym-bleskem-od-umelce
– Polyfunkční dům Zlín
http://www.earch.cz/cs/architektura/narozni-polyfunkcni-dum-od-atelieru-chladek-architekti-vyskove-reaguje-na-okolni
– Bytový dům Holešovice
http://www.earch.cz/cs/architektura/v-holesovicich-vyrusta-bytovy-dum-od-stanislava-fialy-nabidne-byty-ve-vysokem-standardu
– Polyfunkční dům Opava, když už něco z cihly….
http://www.atelier38.cz/polyfunkcni-dum-opava-106.html
Pozemek na nádražní je velmi lukrativní, čili tam by se předpokládalo mít „něco“ zajímavého. Budeme se těšit!
04.10.2020 17:42Adam K. :
web projektanta: https://www.moravskestavby.eu
08.10.2020 22:53Adam :
Migi: Mezi těmi odkazy vidím dvě různé kategorie: Zaprvé stavby, které jsou navržené a vyrenderované tak právě tak, aby podlézaly jedincům jako vy (zeleň na fasádě, nahodilé nefunkční tvary, „šokující“ detaily). Kdo rozumí počítačové grafice ví úplně přesně, o čem mluvím, a jak takový render manipulovat, aby se líbil „umělcům“ a politikům, a vyhrával soutěže. Zadruhé stavby, které jsou úplně obyčejné, stejně jako návrh domu Křižovatka, vy je ale prezentujete jako „lepší“, protože děláte účelový argument chronického stěžovatele.
Děláte dvě základní chyby:
1. Vymýšlíte si subjektivní měřítka toho, co je estetické a „moderní na dnešní dobu i pro příští generaci“, a snažíte se je vnutit všem jako by šlo o objektivní měřítka. To ale máte smůlu, doba jednotné estetiky doby je dávno pryč a nikdy se nevrátí. Vaše estetika je jenom vaše. Informační doba a distribuovaná komunikace způsobily, že nikdo nikdy své preference nemůže vnutit všem. Umělecké a designové styly už nejsou vázány na dobu. Já třeba upřednostním obyčejný strohý návrh před nějakou dětskou omalovánkou, kterou vy považujete za „moderní“. Já si ale na rozdíl od vás nemyslím, že můj názor na design je jediný možný.
2. Gatekeeping. Chcete na tom rohu něco ze skla, s kulatýmy okýnky, nebo s břečťanem na fasádě? Tak to máte smůlu, nikdo tam nic takového stavět nechce a chtít nebude. Nejsme v situaci, kdy se o takovou lokalitu bude soutěžit. Buď budete tolerovat tento obyčejný a funkční návrh, nebo tam prostě nic stát nebude. Jestli v zájmu vašich subjetivních estetických měřítek chcete dále omezovat mizerné tempo výstavby u nás, jste na obtíž.
A samozřejmě je mi jasné, že vaše reakce bude opět „apel na malost“ a „mě se líbí to a to z těch a těch měst a zemí“, čímž jenom potvrdíte můj argument, že absolutně nechápete memetiku dnešní doby.
10.10.2020 11:12Johnny :
Migi: To, co já právě považuju za největší omyl a strůjce mnoha problémů z hlediska vkusu a architektury, je domněnka, že nové = lepší. Není podstatné, vychází-li estetika z moderních trendů (ba naopak, pokud je kopíruje, vnímám to jako nedostatek), ale je-li smysluplná (svévole je pochopitelně největší zlo) a nese-li v sobě určitou nadčasovost. Že návrh domu na křižovatce není ani z tohoto hlediska dokonalý, to jsem rozvedl už v předchozím komentáři. A příklady staveb v odkazech jsou podle mého názoru důkazy jak realizací zajímavých, tak právě naprosto fádních „moderních“ mainstreamových budov (Polyfunkční dům Zlín např.).
10.10.2020 11:32Adam K. :
Nepodařílo se mi najít žádné portfolie/web/realizace od zpracovatel architektonické studie Ing. arch. Igor H. Krčmář. Byl někdo z Vás úspěšnější? Díky za případný odkaz.
11.10.2020 11:59Crazym :
Čerstvý chlubící se plátek MOaPu uvádí, že společnost DEEPLEXUS INVESTMENTS počítá s tím, že výstavba by mohla začít za dva až tři roky https://screenshot.cz/MF25J/ Zdroj https://1url.cz/Mz96G strana 8.
05.01.2021 13:59Tak co budeme uzavírat sázky? :-)
Johnny :
Crazym: A na těch nových vizualizacích je vidět, že se projekt vyvíjí správným směrem. Například okna už nejsou členěna tak náhodně a chaoticky a jeden velký blok byl opticky rozdělen na dva menší.
05.01.2021 14:29balde :
Crazym: za mě fajn, že součástí je i domluva s konzervatoří a bude tam prostor pro jídelnu konzervatoře, netušil jsem že nemají vlastní zázemí.
05.01.2021 14:49thvari :
Crazym: klidně se vsadím, že to do tří let začne, ať máme nějaký špás. asi tomu nahraje, že bude ekonomika růst, protože krizi způsobenou kovidem máme právě teď.
05.01.2021 22:24Rýša :
thvari: Já se vsadím, že do tří let se nezačne stavět.
22.06.2021 10:22vojta :
Včera na Baníku běžely kolem hřiště na hlavních obrazovkách reklamy na tenhle Polyf. dům. Pěkné gesto od developera a zároveň v podstatě záruka, že to s projektem myslí opravdu vážně. Palec nahoru.
16.08.2021 10:09Deny :
Vydávají dluhopisy na výstavbu za 6,5 % p.a. a min 5000 kč ! To nejsou nabídky pro kvalifikované investory, ale sbírají peníze z ulice. Chtějí peníze vyplácet měsíčně! Všechno to je hrozně výhodné :) Byl bych velmi opatrný. A navíc jsou to pražáci … https://dluhopis.eu/projekt-krizovatka/
19.10.2021 07:54adamous :
Deny: Pokud vim, tak ten pan majitel je dokonce snad puvodem z Ostravy ;) https://forbes.cz/jeho-slavna-tabulka-je-podle-babise-idiotska-ted-jelinek-za-pul-miliardy-meni-centrum-ostravy/
19.10.2021 08:25vojta :
adamous: Tyhle vizualizace na Forbesu vidím myslím poprvé. Pěkné, za mě mnohem použitelnější, než ty původní.
19.10.2021 09:19Crazym :
adamous: Ale to je zajímavé. A ještě zásadnější je informace, že z původních 23 bytů je najednou 53, počítám, že to budou z velké části malé byty pro studenty či „turisty“ či jiné fluktuanty. Celé centrum se postupně mění na luktrativnější dočasné ubytování bez vztahu k místu a na trvalé s.re pes :-(
19.10.2021 10:08David :
adamous:
19.10.2021 10:31alespoň se jedná o důstojný návrh a né ten původní hnědý paskvil od pana Krčmáře. Zprvu jsem myslel, že to bude místo budovy DPO u Karolíny :)) Držím palce ať to výjde i reálně!
balde :
Crazym: no já pochopil že nové byty, vznikly na úkor kancelářských ploch, s tím že budou určeny k pronájmu a ne k prodeji, s těmi původními velkými byty nahoře se počítá dál
19.10.2021 12:25LK :
Crazym: v textu článku je napsáno, že se snížili velikost kanceláří a navýšili počet butů. Nemusí to teda být způsobeno jen tím, že původní byty změnšili.
19.10.2021 12:26thvari :
David: mi to nějak geniální nepřijde ani teď. ale možná potřebujeme i takovou běžnější moderní architekturu, nevím … :)
19.10.2021 13:23David :
thvari:
19.10.2021 20:34souhlas nějaká mega architektura to není, ale v porovnáním s tím předchozím, je tohle aspoň něco na co se koukat dá. No a díky mega stavebnímu ruchu tohle bude apelovat na hlavní cenu Stavba roku MS Kraje :)
Crazym :
LK: balde: Já to taky pochopil tak, že z původně zamýšlených kancelářských prostor v nižších podlažích nasekají byty. Co za byty je celkem jasné, nikdo normální nechce trvale bydlet na tak rušné křižovatce s tramvajovými kolejemi, jen ten co to bere jako přechodné, tj. student, gastarbeiter apod. PS. Zastavte se tam někdy, to cinkání tramvají a ta kanonáda z přejíždění kolejí je celkem otravná záležitost :-)
19.10.2021 21:31balde :
můžete si i zainvestovat :D do tohoto projektu
https://dluhopis.eu/projekt-krizovatka/
21.11.2021 22:03Crazym :
balde: Ale, vidím, že asi nebude zajištěno financování :-)
22.11.2021 09:31vojta :
Ony aktuální vizualizace tady:
23.11.2021 14:23https://www.deeplexus.eu/en/projects/
MM :
vojta: Tak to už je jiná. Super!
23.11.2021 16:56Michal :
Mnohem lepší. A dál? Nebo to byla další malůvka do šuplíku?
23.11.2021 17:56