Vim, ze se to zcela nehodi k tomuto clanku, ale nedavno jsem narazil na fotky z mesta Besancon, kde se rozhodli zavest tramvajovou dopravu. Hlavne chtel jsem upozornit na to, ze pokud se chce, lze zrealizovat ve meste i radikalni zmeny, v tomhle pripade dle meho nazoru k lepsimu. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510724785698484.1073741844.142901145814185&type=3 ‚( Jenom pro srovnani, Besancon je mesto svou velikosti srovnatelne s Olomouci, doporucuji navstivit :) )
24.04.2014 14:44
50
Kwita :
Dominik: díky za odkaz, vypadá to skvěle!
omlouvám se za ot
24.04.2014 14:53
00
aggu :
Dominik: Paráda. Ještě najít na ostravském magistrátu někoho, kdo by uvažoval stejným směrem jako ti v Besanconu.
24.04.2014 14:56
01
Jiřík :
Dominik : Tak ti se toho opravdu nebojí !
24.04.2014 21:42
00
Tomas T. :
Dominik: No fotky pekne, jen by me zajimalo vice informaci. Vy jste tam byl jak dlouho? Primela tato uprava dopravy obcany vice cestovat pomoci mhd, namisto vyuzivani auta? nebo neni tam nejake zvyhodneni obcanu kteri nechavaji auto doma? Je to opravdu pekne, jen by me zajimalo jestli k tomu maji nejake studie. Samozrejme ze mohl bych googlit, ale tak je pohodlnejsi se nejpreve zeptat ;-)
25.04.2014 09:10
00
aldik :
Dominik: Pěkné, ale my jsme holt pozadu proti západní Evropě a musíme si nejprve projít cestou omezování MHD a přesedávání do aut… na západě už si tím prošli :-)
Tomas T.: No podle toho co vidím na fotkách to přimělo k využití MHD určitě hodně lidí. Ono jim totiž nic jiného ani nezbývá, když většina cest byla výrazně omezena a některé zmizely úplně. Nejblbější nápad je to podél těch domů kde byly parkovací místa. Kde obyvatelé těch domů parkují teď, někde za městem? Za tohle bych toho kdo to navrhl nakopal do … a s rozběhem.
25.04.2014 21:54
02
Dominik :
Tomas T.: Projekt teprve na zatěžkávací zkoušku čeká. Má být plně zprovozněn 1. září 2014. Před samotným zahajením stavby proběhla veřejná diskuze včetně průzkumu veřejného mínění. Cena 1 km tramvajové trati je vyčíslena na 16 milionů EUR. Hlavním důvodem výstavby byla vytíženost stávající autobusové dopravy. Radnice vzala v úvahu dvě možnosti – tramvaj (v letech 1896-1952 v Besanconu existovalo tramvajové spojení, takže se nejednalo o zcela novou myšlenku) nebo BHNS (autobusy, pro které jsou většinou vyhrazeny speciální pruhy, mají přednost na křižovatkách apod., ve Francii celkem rozšířený způsob MHD, např. se s ním setkáte v Nice). Nakonec se radnice rozhodla pro první variantu. Podle odborníků by počet odbavených pasažerů za den měl vzrůst o 40-50 tisíc. V potaz se brala taky výstavba nové vysokorychlostní trati LGV, která povede přes Besancon, nebo nárust počtu studentů místních vysokoých škol. (Taky jsem musel googlit, přímo v Besanconu nežiji, ale mám spoustu přátel, kteří tam studovali.)
25.04.2014 22:56
20
Dominik :
Omlouvám se za chybu v předchozí zprávě, tramvajová doprava by měla pojmout 40-50 tisíc pasažérů denně, ne zapříčinit nárůst o tuto hodnotu. :)
25.04.2014 23:06
10
thrpst :
BTW svařování betonářské výztuže je mnoha normami a předpisy zakázáno.
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookie. SouhlasReject
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dominik :
Vim, ze se to zcela nehodi k tomuto clanku, ale nedavno jsem narazil na fotky z mesta Besancon, kde se rozhodli zavest tramvajovou dopravu. Hlavne chtel jsem upozornit na to, ze pokud se chce, lze zrealizovat ve meste i radikalni zmeny, v tomhle pripade dle meho nazoru k lepsimu. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.510724785698484.1073741844.142901145814185&type=3 ‚( Jenom pro srovnani, Besancon je mesto svou velikosti srovnatelne s Olomouci, doporucuji navstivit :) )
24.04.2014 14:44Kwita :
Dominik: díky za odkaz, vypadá to skvěle!
24.04.2014 14:53omlouvám se za ot
aggu :
Dominik: Paráda. Ještě najít na ostravském magistrátu někoho, kdo by uvažoval stejným směrem jako ti v Besanconu.
24.04.2014 14:56Jiřík :
Dominik : Tak ti se toho opravdu nebojí !
24.04.2014 21:42Tomas T. :
Dominik: No fotky pekne, jen by me zajimalo vice informaci. Vy jste tam byl jak dlouho? Primela tato uprava dopravy obcany vice cestovat pomoci mhd, namisto vyuzivani auta? nebo neni tam nejake zvyhodneni obcanu kteri nechavaji auto doma? Je to opravdu pekne, jen by me zajimalo jestli k tomu maji nejake studie. Samozrejme ze mohl bych googlit, ale tak je pohodlnejsi se nejpreve zeptat ;-)
25.04.2014 09:10aldik :
Dominik: Pěkné, ale my jsme holt pozadu proti západní Evropě a musíme si nejprve projít cestou omezování MHD a přesedávání do aut… na západě už si tím prošli :-)
25.04.2014 09:44Ričí :
Dominik: Fotky fakt super
25.04.2014 10:45acdlcia [msstavby.cz] :
Tomas T.: No podle toho co vidím na fotkách to přimělo k využití MHD určitě hodně lidí. Ono jim totiž nic jiného ani nezbývá, když většina cest byla výrazně omezena a některé zmizely úplně. Nejblbější nápad je to podél těch domů kde byly parkovací místa. Kde obyvatelé těch domů parkují teď, někde za městem? Za tohle bych toho kdo to navrhl nakopal do … a s rozběhem.
25.04.2014 21:54Dominik :
Tomas T.: Projekt teprve na zatěžkávací zkoušku čeká. Má být plně zprovozněn 1. září 2014. Před samotným zahajením stavby proběhla veřejná diskuze včetně průzkumu veřejného mínění. Cena 1 km tramvajové trati je vyčíslena na 16 milionů EUR. Hlavním důvodem výstavby byla vytíženost stávající autobusové dopravy. Radnice vzala v úvahu dvě možnosti – tramvaj (v letech 1896-1952 v Besanconu existovalo tramvajové spojení, takže se nejednalo o zcela novou myšlenku) nebo BHNS (autobusy, pro které jsou většinou vyhrazeny speciální pruhy, mají přednost na křižovatkách apod., ve Francii celkem rozšířený způsob MHD, např. se s ním setkáte v Nice). Nakonec se radnice rozhodla pro první variantu. Podle odborníků by počet odbavených pasažerů za den měl vzrůst o 40-50 tisíc. V potaz se brala taky výstavba nové vysokorychlostní trati LGV, která povede přes Besancon, nebo nárust počtu studentů místních vysokoých škol. (Taky jsem musel googlit, přímo v Besanconu nežiji, ale mám spoustu přátel, kteří tam studovali.)
25.04.2014 22:56Dominik :
Omlouvám se za chybu v předchozí zprávě, tramvajová doprava by měla pojmout 40-50 tisíc pasažérů denně, ne zapříčinit nárůst o tuto hodnotu. :)
25.04.2014 23:06thrpst :
BTW svařování betonářské výztuže je mnoha normami a předpisy zakázáno.
30.04.2014 10:20acdlcia [msstavby.cz] :
thrpst: Tak nejspíš svařovali něco jiného.
30.04.2014 23:13acdlcia [msstavby.cz] :
thrpst: Opraveno
30.04.2014 23:14