Vizualizace a popis záměru vybudování parkoviště pro 330 osobních aut u dolu Hlubina v Dolní oblasti Vítkovice.
Město Ostrava plánuje vybudovat záchytné parkoviště P+R (park and ride) v blízkosti dolu Hlubina. Jedná se o parkoviště s bistrem v širším centrum města. Parkoviště P+R se však běžně budují na okraji měst, ne v centru. Tímto krokem město ještě více láká řidiče individuální osobní dopravy do centra města. Ale proč ne, pokud by to má opravdu být stavba dočasná… Bohužel se ale tímto záměrem město de facto vysmívám lidem, kteří cestují hromadnou dopravou a nutí je vystoupit na Dubině, Hranečníku.
Jen čekáme na den, kdy se vymyslí i přestupní terminály pro vlakovou dopravu…
Předmětem veřejné zakázky je vypracování projektových dokumentací a zajištění souvisejících činností v rámci přípravy a realizace stavby „Parkoviště Hlubina“ v k. ú. Moravská Ostrava a k. ú. Vítkovice, obec Ostrava, a to dle investičního záměru ke stavbě obj.č. 1043/2017/OD zpracovaného v září 2017 Ostravskými komunikacemi, a.s., IČO: 25396544, se sídlem: Novoveská 1266/25, Mariánské Hory, 709 00 Ostrava (příloha č. 1 této výzvy k podání nabídek).
Rozsah předmětu veřejné zakázky:
– zpracování dokumentace k posouzení záměru ve zjišťovacím řízení rozptylové studie,
– zpracování dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR),
– zpracování projektové dokumentace pro vydání stavebního(ch) povolení (DSP),
– zpracování projektové dokumentace pro provádění stavby (DPS),
– zpracování plánu BOZP včetně zajištění funkce koordinátora BOZP,
– výkon inženýrské činnosti ve fázi přípravy stavby v rozsahu pro zajištění pravomocného územního rozhodnutí a pravomocného stavebního povolení,
– výkon autorského dozoru.
Situace:
Záměr bistra a zázemí:
Marek :
To, že by někdo nutil vystupovat dojíždějící řidiče na Dubině či Hranečníku je nesmysl. Neznám nikoho kdo by to tak na Dubině dělal. Krom toho, na Hranečníku ani není bůhvíjak kapacitní parkoviště, a Dubina je kapitola sama o sobě. Parkování v Dolní oblasti je super nápad, jen by to chtělo přímé pěší napojení do centra. Příklad skvělého parkování centru je parkovací dům u Dolního náměstí v Opavě.
14.03.2018 05:43kurt :
Je to absolutní blbost, to jako pojedu autem do centra např. z F-M a potom ho odstavím na Hlubině a pujdu čekat na tramvaj, kde zaplatím ještě za lístek ? A když pojedeme tři lidi = tři lístky tam, tři lístky zpět ? :O
Strašně mě baví to, že v Ostravě vymýšlejí všechny tyto nápady idioti, kteří snad ani nejezdí MHD a nedojíždějí ani autem do běžného centra …aha pardon, místo pro své auto mají rezervováno před Krajským úřadem, nebo magistrátem. Zajímalo by mě, kdo z politků prošel za posledních 10 let alespoň jednou podchodem od Kauflandu na Frýdlanty ? To je kapitola sama o sobě.
Toto parkoviště by sedělo někde na Černé louce, nebo za Karolínou v podzemí, ale Hlubina je zatím stále velmi daleko. Ostrava se pod rouškou ekologie uzavírá do maloměšťácké rezervace a pomalu odpojuje své sousední městečka a obce …. ještě tu lanovku a bude to !!! :(
kurt :
Ps. samozřejmě že Dolní oblast své parkoviště potřebuje, ale nechť to Ostrava nenazývá záchytným parkovištěm pro širší centrum.
14.03.2018 07:28To přirovnání k vlakům mě již taky napadlo ..jediné štěstí zatím opravdu je, že vybudovat vlakový přestupní terminál není taková sranda. Ale proč by vlaky nemohly končit třeba v Kunčicích a odtamtud jet lidi tramvají přes Novou Huť a Hranečník, žejo ? :D :D :D
Balde :
tak P+R funguje tak, že zaplatím parkovné a automaticky mi to platí jako jízdenka na MHD celodenní? POkud to tak nebude tak je to samozřejmě problém. Místo dle mě adekvátní, využije se i pro festivaly a další události, navíc není problém pokud by časem se DOV rozrůstala parking odstranit. Pokud dojde i k rekonstrukci zastávky Důl hlubina podle vizualizace, tak to bude fakt super přestupní uzel. Za mě dobré řešení a využití oblasti a navíc by tím pádem třeba Heligonka mohla být otevřená denně, když tam bude tolik lidí procházet.
14.03.2018 08:14Balde :
P.S. parking může využít i Kofola, která se stěhuje do DOV.
14.03.2018 08:15jenki :
Konspirační teorie :
– stavíme parkoviště pro Kofolu
– stavíme zpevněné plochy pro Colours
– chceme lepší VIP zázemí pro Colours
– ale protože to bude z veřejných financí, tak to maskujeme jako P&R? :)
Rdm :
Nemá daným místem vést silnice, která propojí DOV s Karolinou?
thrpst :
A ten slum co je mezi navrhovaným parkovištěm a Místeckou zůstane?
14.03.2018 09:13dolil :
Heligonka otevřena denně? Proč by Jarek pro ostraváky něco takového dělal?
14.03.2018 09:22pomsta jouzovy :
Marek: o řidičích na Dubině/Hranečníku není řeč.
„Bohužel se ale tímto záměrem město de facto vysmívám lidem, kteří cestují hromadnou dopravou a nutí je vystoupit na Dubině, Hranečníku.“
Řeč je o autobusech z havířova, karviné, brušperka….
14.03.2018 10:03Martin [msstavby.cz] :
Marek: Donucení vystupovat na Hranečníku a Dubině jsou cestující MHD. Je to v článku uvedeno. Na Dubině ani záchytné parkoviště není. Parkoviště patří přilehlému obchodnímu centru.
14.03.2018 10:04Adamous :
No jako, parkoviste urcite, ale spise nekde pod zem nebo do parkovaciho domu. Podle me to se tohle misto dalo vyuzit mnohem ucelneji.
14.03.2018 10:06adam :
Byť se to místní redakci nelíbí, ostatně jako vše, co navrhuje magistrát nebo MOaP (už to vypadá na nějakou osobní averzi…..), z hlediska dopravího inženýringu je to skvělý nápad. Mimochodem pletete hrušky s jabkama …… terminál Dubina nemá P+R ale hlavně slouží cestujícím ze směru Brušperk, Příbor. Toto parkoviště řeší automobilovou dopravu z Frýdku-Místku.
14.03.2018 11:01Rdm :
adam: dopravu z Frýdku má řešit parkoviště Jeremenko ne? http://www.msstavby.cz/zachytna-parkoviste-jeremenko-29-01-2018/
14.03.2018 11:06Sanju :
Mimochodem, všimli jste si, že je parkoviště nakresleno přes ten budoucí šestiramenný kruháč? Tak jen doufejme, že je to řešení fakt dočasné, protože z dočasných řešení se v Ostravě bohužel často stávají řešení dlouhodobá.
14.03.2018 11:18Martin [msstavby.cz] :
adam: Chováli se člověk ekologicky a již z místa bydliště cestuje MHD, je na Dubině (část spojů) a Hranečníku donucen přestupovat. Jede-li autem, dostaneme se mu luxusní servis s parkováním téměř v centru.
Pokud se bude okružní křižovatka na místecké bude realizovat, bude se část parkoviště za 100 mega bourat.
14.03.2018 11:55vlabra :
Sanju: Časová jednotka u „dočasných“ staveb v Ostravě bývá dost často 1 furt :-)
14.03.2018 13:38Jinak, stále nechápu, proč se pro parkování nevyužije ta nevyužitá plocha pod Frýdlantskými mosty, která by tamější kapacitu alespoň zdvojnásobila
MM :
vlabra: Kolik by taková úprava stála? Moc ne. Aha, tak to stavět nebudeme… Já říkám, jak u nás ve městě nestojí cokoli desítky milionů, politiky to nezajímá :-(
14.03.2018 14:48KK rodák :
jako bývalý domorodec z OV 1, nyní přespolní dojíždějící do OV za rodinou se na to dívám pragmaticky. Vždy preferuji dojezd a parkování na místě samém a nikdo mě nedonutí zbytečně přestupovat kdekoliv na městskou dopravu. ( V Praze je to jiné, jelkož tramvaj a metro jsou rychlejší, než doprava v centru autem). Navíc v Ostravě logicky – dojezd na plynárny – parkování není problém, dtto vodárny, dtto hypermarkety dtto sportovní haly, dtto nemocnice atd… a ostatní parkoviště mi, jako přespolnímu, jsou k ničemu. Ještě jednu poznámku, pokud bude parkoviště sloužit pro DOV, tak by bylo žádoucí postavit parkovaci dům, kde budou mít možnost auta parkovat po určitou dobu zcela zdarma. Takto se to praktikuje v Praze běžně a poplatek zabrání spekulantům, aby si zdarma odstavili a zaparkovali auto (např. v zimě) na delší dobu. V jiném městě by se vize (postavit plac pro 300 aut v centru) nikdy neuskutečnila, jelikož v každém jiném městě u nás v centru pro takové záměry není místo !
14.03.2018 14:52Mx :
Krabice a cernobila fasada, a zamkač dlazba. Pajada … jsme doma
14.03.2018 18:40adam :
Martin:
14.03.2018 23:11a na kterém terminálu má tedy přestupovat ten, kdo jede z FM?
Nechtěl bych vidět ten povyk tady, kdyby někdo nejaky takový terminál navrhnul.
adam :
Rdm:
14.03.2018 23:13Pokud vím na Jeremenku má být další, ano. Zřejmě bude počet 330 míst nabídnutých na Hlubině málo…..
Martin [msstavby.cz] :
adam: Otázkou je, proč by vůbec měli přestupovat.
15.03.2018 06:59Rdm :
adam: podle zde již zmíněné konspirační teorie by se mohlo jednat o parkoviště pro Kofolu, pokud si Kofola opravdu nepostaví vlastní, tak to parkoviště bude plné a žádný frýdečák si ani neškrtne
15.03.2018 08:25Nimrod :
Rdm: Ano má, a proto tenhle záměr není reálný (v dohledné době). A podívejte se do katastru, na jakých pozemcích se pohybují :-)))))
15.03.2018 14:41acdlcia [msstavby.cz] :
Rdm: Kofola má naprojektovanou tu obřidlivě gigantickou nástavbu tak by si mohli to parkoviště strčit do ní.
15.03.2018 20:31