Lanovka, lunapark před hlavním nádražím, dvoupatrové autobusy. A nyní párek + rohlík. Magistrát Ostravy předhání sám sebe v bizarních nápadech.
Ostrava buduje záchytné parkoviště P+R (park and ride) u národní kulturní památky Dolní oblast Vítkovice. Prezentace tohoto záměru je však velmi komická, až bizarní. Když zde totiž zaparkujete, dostane párek v rohlíku. Ano, přesně tak. Ostrava je opět „světová“. Dokonce si po Ostravě můžete všimnout kampaně s dotyčným párkem v rohlíku, který se odkazuje na P+R – zde vzniká modifikace na párek + rohlík.
Bohužel samotnému magistrátu a jeho jednotlivým členům uniká podstatná věc, značné část obyvatel Ostravy si může skutečně myslet, že zkratka P+R opravdu značí nabídku párků, nikoliv druh záchytného parkování. Magistrát má totiž své obyvatele objektivně a důkladně průběžně informovat. I na této pouťové kampani jde vidět, že to tak nedělá a ani to očividně neumí.
Samotná parkoviště se v opravdu aspoň lehce vyspělých městech staví na okraji zástavby s návaznosti na městskou hromadnou dopravu. Cílem je totiž zamezit vjezdu aut již na začátku města. Ne pouze do jejich center. Toto parkoviště je poté běžným parkovištěm, nikoliv záchytným.
aggu :
Tohle není ani tak Magistrát jako ostravakovština. Všechny tyhle nápady jsou ze Semerákových hlav.
Ještě chybí tlamplače a rozhlašovat to obecním rozhlasem.
Bože to je ostuda…
Jp :
Demence…
Jaro :
Kromě kritiky – nějaký napad?
12.10.2018 13:11MM :
Jaro: Třeba vysvětlit co to pro parkující bude mít za výhody? Třeba parkování zpoplatnit, ale v rámci toho získá parkující jízdenku na MHD? Zkrátka cokoli co motivuje dlouhodobě? Akce, zaparkuj a nažer se nebude mít dlouhého trvání…
12.10.2018 13:40Jp :
Jaro: To ale není zbytečná kritika – hodně lidí, které znám vůbec význam P+R a K+R neznají. Nenapadne je, ze to je neco v cizim jazyce – a ted jeste do toho strcime rohlík… vtipne to neni, ja z toho chapu, ze zdarma zaparkuju a dostanu hot dog…
12.10.2018 13:45aldik :
A ví někdo o jaké párky jde? Jestli nejde o městem placenou reklamu na stánky Parky’s patřící do Babišova impéria :D Nic proti panu Andrejovi, ani ANO nemám, ale možné je vše..
12.10.2018 13:55Luděk :
Mě to příjde podobně úchylné, jako ta bizarní fotka se slavnostním přestřižením pásky u kontejneru pro řidiče MHD za Karolinou.
aggu :
Vláček pro turisti, párek pro řidiči, middle finger pro developeři, dvoupatrový autobus, barevný infantilní cirkus místo přednádraží, inflace kýčovitých soch, lanovka na rovině, chlebíčky a sranda na poradách… Mě se zdá že ostravaku je pro Ostravu škoda. Co takhle Pustá Polom? Tam by se vše tohle hodilo a místní by byli možná i vděční.
Patrik :
Už vidím jak já dojíždějící z Hlučínska pojedu k DOVu abych se pak vracel tramvají ke Karolině. A zas ten zaj*ebany Ostravak bude v koalici. Ostuda toto. Chce to konečně pořadný systém patkování. Ne jak zpoplatnili parkoviště u Bauhausu kde teď nikdo nestojí ale okolními ulicemi se nedá normálně projet jak jsou plné a kde jsou třeba hasiči, záchranka… Nemá šanci. A ti co by chtěli v okoli Poděbradovy a Porážkovy na chvíli někde zastavit a vyběhnout třeba jen na minutu do nějaké prodejny tak nemají šanci.
12.10.2018 14:42thvari :
Patrik: nejlepsi by bylo, kdyby se nekteri dojizdejici prestehovali do centra a pri volbach vyhlasovali ty smejdy z radnice. no jo, ale na to zas mame ted 4 roky cas… :-)
12.10.2018 14:54aggu :
Patrik: No pokud si z Hlučína a jedeš do centra tak logicky nepojedeš parkovat do Vítkovic ;) Na MOaPu sice byli a asi i budou burani, ale myslím, že v mapě se ještě někteří z nich vyznají. Ergo P+R by mělo být někde u terminálu tram Hlučínská. Ale četl jsem něco o 150 místech, tak to nevím jestli byl nějaký další vtípek…
12.10.2018 15:04Crazym :
Každopádně za letáčky utratili dost, však z cizího krev neteče ne? Dnes je měly za stěrači všechna auta zaparkovaná naproti Domu kultury, teda na té přeplněné polovině parkoviště, druhou si zabrala stavební firma, má tam bránu, sedí dam debil v reflexní vestě a není schopen na prázdné parkoviště pustit mikrobus s přívěsem co přivezl nějaké babičky ze zájezdu aby se jen otočil a odjel, tak ten chudák tam s tím přívěsem pracně vycouvával, čímž nastala malá dopravní zácpa neboť na parkoviště neustále někdo přijíždí, zkrátka komedie v Ostravě!!! Je to tu kraj razovitý ale aspoň je sranda :-)
12.10.2018 15:18Crazym :
Ku.va, já zapoměl, že naprosto normální slovo de.il označující v lékařství už zastarale slabomyslného jedince mi tady ten zas.aný filtr neslušných výrazů nepustí a odeslaný koment se nezobrazí :-( Tak nic, edit tady bohužel není možný, tak ať holt pracuje admin, beztak nemá co dělat když si takhle sám přidělává práci :-)
12.10.2018 15:24HOnza :
Kdyby byla zastávka aspoň hned u parkoviště…Tak se člověk musí ještě relativně dlouho trmácet na zastávku a čekat na spoj..Přece jen lidé zhýčkaní autem jsou líní, takže 5 minut pěšky na zastávku může být pro ně velký problém…Měli tam natáhnout troleje anebo tramvaj a zastávku posunout k tomu parkovišti, pak by to možná mohlo mít alespoň malý úspěch + to nějak navázat třeba na odisku s tím, že by dotyční měli dopravu tam + zpět zdarma (v pracovních dnech)..anebo nevím nějaký parkomat, kde by si vyjeli číslo s časem s tím, že trasa do centra by byla zdarma tam + zpět (v daný den) – určilo by se pro jaké zastávky by to platilo. Ano, dalo by se to zneužít lidmi, kteří jsou zde třeba na nějaké akci, ale předpokládám, že někdo, kdo by již byl v tramvaji by nevystoupil na hlubině, šel si vyjet lístek a pak by pokračoval zdarma do centra…
12.10.2018 17:36Ostravan :
https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/vznikaji-nova-parkoviste-centru-se-ulevi
„V širším centru města dojde v 1. čtvrtletí příštího roku k dopravním změnám a omezením, které přispějí k vyšší ochraně osob bydlících a sídlících v tomto území. V současnosti nezpoplatněné parkovací plochy budou zařazeny do režimu parkovací karty „A“ a „R“.“
12.10.2018 19:17MM :
Ostravan: Nejhorší na těchto parkovacích zónách je, že pouze přesouvají zátěž o dům dál. Tak například parkovací karty končí na ulici 30. dubna. Za touto ulicí až do Přívozu můžete a budete parkovat „zdarma“. Jaký má smysl opatření, že zablokujeme pro nerezidenty celé Fifejdy a sídliště Šalamouna a necháme lokalitu v podstatě v centru jen tak. Už teď se zde přesouvají auta z ostatních částí širšího centra a zavedením těchto zón se to jenom zhorší. Jelikož parkovací kartu nemám, ptám se někoho kdo jí má. Jsou schopni obyvatelé Fifejd s kartou parkovat také v centru u náměstí a naopak? Mě vadí, že pokud za mnou přijede návštěva ze Zábřehu nebo Poruby tak v podstatě nemá kde zaparkovat. Rozšíření pouze přinese více peněz za karty do kapsy magistrátu.
12.10.2018 20:45Martin [msstavby.cz] :
Crazym: My doufáme, že lidé v diskuzích nebudou potřebovat k vyjádření názoru výrazy psychických nemocí.
13.10.2018 09:15Jp :
Nevíte někdo, jestli se pořád počítá s P+R u kolonie Jeremenko ? (u Bextry, tam, kde se nedá najet od FM)… nikde není už dlouho o projektu zmínka.
13.10.2018 09:55Patrik :
aggu: Kdybych byl z Hlučína tak to neřeším skoro vůbec, většinou bych jezdil asi MHD, to je v pohodě a sem tam autem bych nějak zvládl kdyby bylo třeba, ale já jsem z vesnice ještě za Hlučínem, což už je problém. V Ostravě trávím mnoho času, jsem tam prakticky denně vyjma neděle. Do budoucna chci jednoznačně v Ově bydlet, ale momentálně není situace pro svobodného člověka nejjednodušší co se týče bydlení :D A miliony nevydělávám.
13.10.2018 14:22OOPP :
1/4 az 1/3 zaparkovanych aut v zonach A a R nema parkovaci kartu. Zejmena navstevnici DJM nejake povoleni nezajima a neni potreba dodavat, ze kapacita parkovacich mist v uzsim centru pro rezidenty je zhruba stejna jako kapacita salu DJM.
13.10.2018 19:03Janar :
OOPP: Městská policie parkování návštěvníků DJM v okolních ulicích už delší dobu pečlivě pokutuje, po začátku přdstavení se to tam hlídkami rojí, plus to ohlašují obyvatelé sami a na udání tam hlídka jde přednostně. Kontrolují vše, nejen stání na park. s kartami, ale i místa bez značek, např. Reální apod. Po každém představení v DJM mají všechna auta stojící mimo parkoviště za stěračem pokutový lístek, ke katedrále a za „Korzo“ se všichni prostě nevejdou. Tím, že se návštěvníci střídají, má MP „výdělek“ min. 2x týdně jistý.
14.10.2018 11:09OOPP :
Janar:
14.10.2018 15:14Ano to je pravda, nekritizuji praci MP. Bohuzel to nijak neresi situaci, kdy ja jako rezident nemam kde zaparkovat. Navic zminenou rotaci nedochazi k „pouceni“ navstevniku DJM a tím se sitauce donekonečna opakuje. Nutno dodat, ze snad krome vystavby parkovaciho domu jenom DJM me nenapada zadne jine reseni.
acdlcia [msstavby.cz] :
Po zbourání přízemních přístavků https://mapy.cz/s/38mov by zde mohl být vybudován parkovací dům se zakládacím systémem https://mapy.cz/s/38msT jako ve Svinově https://mapy.cz/s/38mty pro návštěvníky divadla.
14.10.2018 22:22Janar :
acdlcia [msstavby.cz]: OOPP: Ano, park.dům by byl ideální a v prostorách samotného DJM ideální. Bohužel na obvodě se omezili na odpověď, že mají návštěvníci parkovat na Černé louce nebo pod Novou radnicí, nejlépe jezdit MHD. To už část návštěvníků dělá, ale chybí nějaké značení u divadla, nasměrování k volným parkovištím, jak tam často mimoměstští a neznalí dojedou, často nemají časovou rezervu. Až se zruší park. u katedrály, jak mají v plánu, bude to ještě horší. U rezidentů také bohužel došlo k tomu, že dvory ve vnitroblocích domů, kde se dříve parkovalo, byly privatizovány některou z okolních firem, takže tam nyní žádný obyvatel přilehlých domů nejen nezaparkuje, ale často tam ani nemáme povolený vstup. Ne, že bychom tam chtěli věšet prádlo jako kdysi, ale ani lavičku nebo kus trávníku pro děti už za domem nenajdeme. Naše víkendové návštěvy zatím parkují např.u Lasa nebo u rozhlasu, no uvidíme, jak to bude po změně park. systému, jestli se bude platit i o víkendech. U Hl. nádraží by taky místo muzea měli postavit park.dům, o víkendu tam nezaparkujete, je to zdarma, takže jsou auta odstavena na celý víkend. Třetina parkoviště rezervována pro taxislužby, naštěstí pár míst na půl hodiny pro poštu, ale to je o víkendu taky plné.
15.10.2018 07:36Simona :
Ono zaparkovat v „širším“ centru (okolo zastávky Muglinovská – sídliště kolem ulic Mánesova, Maroldova atd.) je taky paráda, když teď musí od jara střídavě opravovat v přilehlých ulicích kanalizaci… Když uzavřou byť jedno parkoviště, tak pak po 15 hodině je lepší autem ani nevyjíždět, pokud si nechcete na cestě zpátky domů udělat 20minutovou okružní jízdu po okolí s hledáním parkovacího místa. Parkování v centru je prostě celkově dost peklo.
15.10.2018 14:38balde :
vsak kolem DJM je sice parkování na karty ale jen do 19 hodiny nebo tak nějak? tak co se řeší divadlo vetšinou večer ne? a o víkendech kdy je to tam zdarma
15.10.2018 15:13ostrosvětosmalt :
Chápu to správně, že do budoucna přijedu na „záchytné parkoviště P+R“, zaplatím 20Kč/den za nehlídané parkoviště, přesednu do šaliny, zaplatím 16Kč. Pak z práce zase 16Kč šalina a odjezd domů autem. Takže mi to vychází na 52,-Kč/den / cca 1100,- za měsíc. Je to tak?
18.10.2018 14:39Lukáš :
ostrosvětosmalt: 30denní jízdenka je za 499,-
18.10.2018 15:34MareK :
Lukáš: ok,tak ne cca 110,-, ale cca 900,- (499 měsíčník + 400 parkování). A to se přespolním vyplatí! :-)
Teď vážně: lidí slyší na peníze, takže když tohle řešení pro ně bude nejlevnější a pak také nejpohodlnější, pak to budou používat.
18.10.2018 19:22Martin [msstavby.cz] :
MareK: Na kolik vyjde benzín / nafta na každodenní dojíždění. Plus jaký to má efekt na životní prostředí?
Jaký má efekt na město zábor místa parkujícím autem?
18.10.2018 20:31skelet :
Martin [msstavby.cz]: otázka.. když jsou lidi ochotni platit za provoz auta na cestě do prce dvou až třínásobek toho co by platilo MHD.. proč k sakru nejezdí MHD? v čem je problém? Není ten problém především v MHD?
18.10.2018 20:37Martin [msstavby.cz] :
skelet: MHD není zde nejdokonalejší. Ale je to také otázka hodnot a myšlení. Což je pro mnoho Čechů sprosté slovo.
18.10.2018 20:41skelet :
Martin [msstavby.cz]: ne to není otázka hodnot a myšlení. To je otázka toho, že „MHD není zde nejdokonalejší“. Na tour de Ostrava a často i s divnolidmi jako spolucestujícími moc lidí zvědavý enní.
18.10.2018 21:16Zdraví pravidelný uživatel MHD
thvari :
skelet: možná by stačil nějaký experiment typu: co začít vypravovat vlaky ze všech okolních měst do Ostravy a zpět co 15 minut? nebo autobusy? jak rychle se člověk dejme tomu z Havířova nebo Bohumína dostane do práce v centru Ostravy? je ten čas v MHD alespoň zhruba srovnatelný s autem? Jak rychlé a kvalitní je spojení Poruby s centrem nebo Vítkovicemi? Skutečně dělá MHD a příměstská doprava to nejlepší, co může?
18.10.2018 21:48Martin [msstavby.cz] :
skelet: Ostrava má jednu z nejhustších sítí MHD v ČR.
„Na tour de Ostrava a často i s divnolidmi jako spolucestujícími moc lidí zvědavý enní.“ Tohle se děje v každém voze? Pravda, ve městě kde lidi vidí černě a mlátí cizince, co mluví anglicky nelze čekat zázraky.
18.10.2018 22:04aggu :
Martin [msstavby.cz]: Byl to 1 (slovy jeden) blb.
18.10.2018 22:07Danek :
Martin [msstavby.cz]:Co porad vytahujes..toho cestujiciho..co napadl ty cizince.Neco podobneho se stalo nescekrat v Praze a nikdo u toho neonanuje…s donekonecna nepise co to jsou v Praze za lidi.
18.10.2018 22:57Michal :
Ostrava má jednu z nejhustších sítí MHD…
…. a v té vaší skoro nejhustější síti jezdila 105 o prázdninách 2x za hodinu. Tak třeba proto auto?
18.10.2018 23:01marian :
Martin [msstavby.cz]: ano, pojďme ty zaostalé čechy čo nejvíc obohatit jinými kulturami, to by v tom byl čert, aby je to nezušlechtilo!
19.10.2018 06:27mJožka :
K úvodnímu textu článku bych připomněl, že Ostrava není z urbanistického hlediska město ale souměstí s vedením kapacitních komunikací mezi jednotlivými částmi (Jih, Poruba, centrum, Slezská Ostrava). Z toho důvodu stavět záchytná parkoviště na okraji Ostravy je nerozum.*
19.10.2018 06:59Parkoviště Hlubina je ze všech čtyř (pěti) uvažovaných P+R parkovišť parkoviště s největším potenciálem, ať v ohledu na centrum tak s ohledem na větší akce pro veřejnost v DOV. Bohužel komunikace s veřejností, představování záměru politiky parkování v centru jakožto časová osa jednotlivých kroků (komplexní řešení dopravy ve městě vč. pěší a cyklo, vymáhání legálního parkování v centru, nabídka nových parkovacích míst, stavba parkovacích domů, osvětová kampaň a diskuze s uživateli, resp. s občany) je jako ve většině ostravských případů tristní.
*) stejný nerozum z pohledu dostupnosti, na kterém se tu asi shodneme, je stavět na okraji Ostravy přestupní terminály jako Dubina, když autobusy z této oblasti okresu bez problému dojely až do centra na ÚAN. V tomto však hrají vlivy i další věci, které tu kdosi u jiného článku pěkně vysvětlil (DPO, dotace na cestujícího, atd.).
davidb :
MareK: ostrosvětosmalt:
19.10.2018 07:37Vy do svých nynějších nákladů nepočítáte parkování v centru?
Kolik stojí denní parkování v centru- 100 Kč/den?
To by vyšlo na +/- 2000 měsíčně.
Oproti tomu je vaše vypočtená cena cca 900 Kč.
off topic :
marian: Off topic.
19.10.2018 07:55dasfjvidbipsreo :
mJožka: Je to tak – a spojení (hlavně pěší) mezi DOV a centrem (Karolinou) je taky tristní. Holt železniční trať nebývá zrovna nejlepší přítel urbanismu.
19.10.2018 08:00Brzda :
Naprostý souhlas s mJožka. Napřed zpoplatnit parkování, případně ho co nejvíc znemožnit a až pak začít přemýšlet o nějakém záchytném parkovišti je nonsens. Ale v Ostravě se lidem huba zaplácne párkem v rohlíku….
19.10.2018 10:22Na téma MHD – jedna věc je dojíždění mezi městy (jak někdo výše psal – Bohumín, Havířov), kde je dopravní obslužnost už dnes na celkem dobré úrovni a druhá věc je dojíždění z vesnic.
Já osobně dojíždím z vesnice a MHD jsem zkoušel. Zkoušel jsem různé kombinace – bus, bus+tram, bus+vlak (dojíždím do Svinova), ale nikdy jsem se nedostal pod hodinu a čtvrt. Autem jedu cca 30 minut a na motorce něco přes dvacet. To je při využití MHD hodina a půl denně strávená cestou navíc, nehledě na nepohodlí (dřívější vstávání, počasí, přestupy) versus možnost stavit se cestou třeba na nákup a ušetřit tak další čas. Krom toho, když mi ráno autobus ujede, další jede za hodinu a pak už vůbec. Manželka dojíždí do centra, parkuje na Hranečníku a využívá MHD. Když jezdila jen MHD, musela jezdit o hodinu dřív a odpoledne jsem pro ni stejně jezdit, bo k nám nic nejede. Myslíte, že mám radost z toho, že živým dvě auta, že to dojíždění vyjde dráž? Nemám. A pak vidím vedení linek, které se překrývají, na zastávce za sebou stojí tři trolejbusy a měšťák si stěžuje, že to jezdí jenom jednou za deset minut. Tolik k MHD.
Toto ale někdo, kdo dojíždí z Dubiny do centra asi těžko pochopí. Rady typu „odstěhuj se do města“ si prosím nechte…..
PS nejsme žádná samota v lese, ale hlavní tah mezi dvěma městy (56 a 73 tisícovými)….
davidb :
Brzda:
19.10.2018 10:44Samota nejste, ale ďura jo :-)
Brzdo jen žertuji máte krásnou obec.
thvari :
Brzda: Tak se odstěhujte na Prajzskou :-D Z Petřkovic busem do centra 10 minut, autem 10, jen ty kolony jsou ve špičkách čím dál delší.
19.10.2018 13:27skelet :
Martin [msstavby.cz]: no ještěže toho jednoho blba máš :)
A ano, s lidmi s kterými bych se enchtěl potkat se díky MHD potkávám každý den. A ne, nemyslím to rasisticky. Cikán když mě neobtěžuje, tak mi je zcela volný.
O síti a fungování DPO mi říkat nemusíš, neb ji používám pár desítek let a mám v rodině i řidiče, který si pamatuje doby, kdy při změnách linek se ředitelství vyptávalo řidičů co a jak kde napravit nebo vylepšit. Nicméně dnes se řidičů nikdo na nic neptá a vše jede dle tabulek :)
DPO možná má možná jednu z nejhustších sítí, ale taky je třeba říci, že v minulých letech byly linky dosti deformovány, aby se nevyplatily krátkodobé jízdenky atd. Chybí tzv.rychlíkové spoje, které mě za pár minut odvezou, tam kam potřebuju. Místo nich máme jen a pouze couráky, které projedou kde jakou prdel v Ostravě. A to mám ještě kliku, když ten courák jede přímo a nemusím jednou až dvakrát přestupovat, a tentokráte tvrdnout někde na zastávce (ideálně na takové, kde se není kam schovat před počasím).
A představa, že bych jel do Myrona nebo do Dvořáka MHD, mě celkem děsí. Než bych riskoval oblek, tak si raději minimálně zaplatím taxík.
Jenže nad tímhle nikdo nepřemýšlí, opatření vůči řidičům jsou rychlejší a údernější.
19.10.2018 13:42Brzda :
davidb: Já to beru. Ďura jsme. Právě proto nechápu tu studijní cestu starostů do Norska….
19.10.2018 13:42PS Ty mě nenas.reš ;)
aggu :
Já popravdě nevím, co tu řešíte ;)
Protože:
Strategický plán Ostravy 2017-2023
Klíčová zjištění analytické fáze:
„Ostravě chybí koncepce, kontinuální podpora a důsledná realizace při uskutečňování konkrétních, účinných a přitom moderních řešení.“
To je prosím přiznání samotného města.
Kdo se koncepcemi dopravy a urbanismu na magistrátu zabývá? Kdo, kdy a kde veřejně prezentoval výsledky, aspoň průběžné? Nikdo.
19.10.2018 16:28Koncepce = nula. Úspěchy MHD jsou prezentované pouze v momentě získání dotací na nákupy nových vozů + jako bonus rasistická reklama na vozech (prý sranda). Placení kartou se prezentuje prosťáčkům jako technologie aspoň 24. století. Rozvoj příměstské železniční dopravy a napojení okolních měst v rozumném taktu – nula. Využití báňských vleček – nula (jinde by to byl dar z nebes). Nátlak na Ministerstvo dopravy ohledně stavu Hl. nádraží – nula. Odstraňování závažných urbanistických chyb v páteční silniční síti – nula. Dotvoření velkého městského okruhu – nula. Dotvoření obchvatu centra ve směru Z-V – nula. Úprava řek (máme 4!) pro vodní cesty – nula. Nátlak na ministerstvo dopravy kvůli skandálnímu stavu D1 v Ostravě – nula. Rychlá tram Poruba centrum – nula. Řešení a investice do (urbanisticky a architektonicky přijatelného) parkování ve městě – nula.
(příklad Semerákovy koncepce v oblasti dopravy: najde na mapě poblíž centra zastruskovanou plochu, na ní namaluje pruhy a postaví 2 budky – jednu kde jeden panáček č. 1 vybírá poplatek 20 korun, který pak předá panáčkovi č. 2 vedle do druhé budky, který za těch 20 korun zatlačí párek do rohlíku).
A do toho chaosu chce někdo plánovat, kde budou lidi parkovat a jak budou jezdit? :-) Každý obvod si dělá co chce a všichni kafrají do všeho.
Praktický výsledek si každý může ověřit třeba na nejmodernějším parkovišti v Ostravě – v Hrabůvce za Poliklinikou. Jedním slovem katastrofa a to ve všech ohledech, které vás jen napadnou. O takových detailech jako zeleň mezi parkovacími místy nebo prostor pro K+R (je tam škola, poliklinika..), adekvátním dopravním značení (denně tam vznikají konflikty s auty v protisměru) si vzhledem k erudici ansámblu radnice Jih můžeme nechat jen zdát.
Macura začíná mluvit o nové koncepci rozvoje města – podle pražského vzoru http://www.iprpraha.cz/
Dobrý krok #1.
Krok #2 – zrušit obvody.
Martin [msstavby.cz] :
skelet: „Cikán když mě neobtěžuje, tak mi je zcela volný.“
„A představa, že bych jel do Myrona nebo do Dvořáka MHD, mě celkem děsí. Než bych riskoval oblek, tak si raději minimálně zaplatím taxík.“
No to asi nemá cenu, když si někdo myslí, že si v MHD podělá oblek.
20.10.2018 10:06skelet :
Martin [msstavby.cz]:
nevím, proč jsi kopíroval ten první citát.. zřejmě jemné podsouvání toho správného názoru ostatním čitatelům. Taková hezká jemná manipulace, učíš se rychle. Kdy budeš kandidovat? :D
A ano, MHD jezdím několikrát denně, takže opravdu oblek v MHD riskovat nebudu. Jestli ty jo, tak směle do toho. Je to tvůj oblek, ne můj ;)
20.10.2018 15:01K. :
„No to asi nemá cenu, když si někdo myslí, že si v MHD podělá oblek“ – až si sednete v tramvaji do chcanek, jako se to stalo mi – možná změníte názor
20.10.2018 17:28Martin [msstavby.cz] :
K.: Zcela běžná situace každého sedadla v každém voze.
skelet: Asi mám v tom případě rád adrenalin.
Manipulace, když si ostatní můžou vše přečíst. Úsměvné.
21.10.2018 01:19acdlcia [msstavby.cz] :
K.: No vidíte a při hlasování o podobě sedaček si lidi vybrali ty polstrované takže určitě takovou zkušenost nemají. Já než si sednu ten polstr vždycky přejedu rukou a hlasoval jsem pro ty celoplastové.
21.10.2018 09:52aggu :
K.: Kolikrát týdně/měsíčně/ročně/za život se vám to stane? Jestli si někdo myslí, že si v MHD ušpiní oblek, tak žije v jiném světě nebo v jiném čase. Bo i havíři před 50-60 lety, když vlezli do tramvaje, tak stáli.
21.10.2018 10:28skelet :
úsměvné :)
21.10.2018 11:14david :
jezdim denne mhd, obcas jezdim v obleku. to fakt chcete tvrdit, ze jizda tramvaji je humus? ostravska mhd ma svoje problemy, ale cistota (ac nedokonala) to imho uplne neni.
marie :
K.:
21.10.2018 14:56Nedá mi to a musím reagovat: jezdím ostravskou MHD pravidelně denně posledních 40 let. Za tu dobu se mi NIKDY nestalo, že bych sedla do chcanek. Za to mi pochcal nohy chlap v divadle, tehdy ještě Zdeňka Nejedlého…. Takže tak. Přestanete chodit v obleku i do divadla?