V Ostravě existují investiční záměry, o kterých se můžete dozvědět z médií první poslední, přičemž jsou k nim vytvořené jen vizualizace a krátký analytický text. A pak jsou důležité infrastrukturní projekty, o kterých se raději nemluví přičemž již prochází stavebním procesem.
Jedním z takových záměrů je rekonstrukce dopravního uzlu Náměstí Republiky v centru Ostravy. Fragmenty původně plánovaných úprav mají již územní rozhodnutí.
Než se zaměříme na projekt, podívejme se o jak důležitou přepravní lokalitu se jedná. Název Náměstí Republiky si vypůjčují zastávky tramvajové a trolejbusové dopravy. Na zastávky MHD přímo navazuje Ústřední autobusové nádraží (ÚAN). v lokalitě se také nachází vlakové nádraží Ostrava-střed. V jednom místě se tak nachází několik druhů městské, příměstské a nadregionální dopravy s přímými přestupy.
Byť se někomu může zdát například vlakové nádraží relativně vzdáleno od zastávek trolejbusové dopravy, je to jen psychologický dojem způsobený otevřeným prostorem a rozdělením prostoru rampami MÚK. Vzájemné vzdálenosti jsou zde menší, než například mezi vlakovým nástupištěm a zastávkami metra na hlavních nádraží v Praze či Vídni (stanice metra se nachází pod budovami).
1 – tramvajové zastávky Náměstí Republiky
Tyto zastávky obsluhují tramvaje linek č. 1, 2, 4, 6, 8, 10, 11, 12, 18 a jsou doslova hrdlem, jelikož propojují centrum města s jižní části města (Zábřeh, Výškovice, Hrabůvka, Dubina, Bělský Les, Vítkovice atp.) a centrum se západní části města (Poruba, Svinov, Martinov, Mariánské Hory atp.)
2 – Ústřední autobusové nádraží
I přes snahy nelogicky vytlačit příměstskou dopravu na periferii města za pomoci napodobenin dopravních terminálu v podobě zastávek Dubina a Hranečník, je ÚAN stále důležitým přestupním bodem. Různých autobusových linek je zde přibližně 50.
3 – zastávky trolejbusů
Zde své stanoviště mají linky č. 103, 104
4 – vlaková stanice Ostrava-střed
V této vlakové stanici zastavuje denně přibližně 90 linek spojů od osobních vlaků po rychlíky.
Nedávná historie
Dlouhodobý čtenář tohoto webu si jistě pamatuje na zprávy na celkovou rekonstrukci celé oblasti. O studii, která vznikla před více jak pěti lety, jsme vás informovali v tomto článku. Studie byla dále podkladem k vypracování dalších stupňů projektové dokumentace. Byla navrhnuta velkorysá okružní křižovatka, která si vyžádala zrušení jedné koleje a nástupiště v tramvajových zastávkách. Celkovou proměnou měl projít také ÚAN a zastávky trolejbusů. Měly být zrušeny podchody a přesun chodců řešen úrovňově.
Problém nastal v tom, že navrhnutý kruhový objezd nelze do prostoru dle české legislativy a norem umístit. I když tento záměr údajně ověřilo několik firem, město Ostrava se stále drželo tohoto řešení. Vládnoucí Hnutí ANO2011 na ostravském magistrátu tak promarnilo několik let příprav pro jiný, dopravně urbanisticky a především reálný projekt řešení celé lokality.
Realita roku 2021
V nedávné době získal záměr s názvem „Rekonstrukce a revitalizace Náměstí Republiky“ územní rozhodnutí. Co se pod tímto názvem skrývá?
Projekt už neřeší lokalitu komplexně, ale zaměřuje se na tramvajové zastávky a návazné podchody. Z velkorysých záměrů nezbylo prakticky nic. Jako jedna z mála věcí, která zůstala i v aktuálním projektu je zrušení nástupiště a koleje tramvajové zastávky směrem na Porubu. Zrušení bylo vyvoláno umístěním kruhového objezdu. Ten se však realizovat nebude a takto disfunkčně navržené a nepotřebné snížení kapacity úseku se jeví jako velmi nesmyslné.
Jedinou výhodou zrušení nástupiště směrem na Porubu je možnost přestupu na tramvaj směrem na Jih města na jednom nástupišti. Negativa, mezi které patří prakticky snížení kapacity průjezdu o 50% směrem do Poruby, snížení kapacity nástupišť a podobně, však převažují.
Viditelnější proměnou neprojdou ani trolejbusové zastávky a jejich okolí. To stejné se týká i Ústředního autobusového nádraží, kde dojde pouze k úpravě vjezdu a tří přilehlých zastávek. Nově přibydou a východů z podchodů pohyblivé schody.
Město Ostrava se svým investičním oddělením prezentuje projekty, které se ani neblíží podání na stavební úřad. Můžete se o nich dočíst v novinách města. Jste jimi masírování na sociálních sítí se záplavou emotikon jeřábů, cihliček, domečků a všeho možného.
Pak zde jsou projekty, důležité pro fungování města, pohybu jeho obyvatel a dojíždějících. Projekty, které budete využívat každý den i třeba vícekrát. O těch se však nikde nepíše, neprezentuje.
Současný stav celé lokality tramvajových zastávek a okolí Náměstí Republiky je otřesný a je dobré, že je řešen. Nicméně tento velmi osekaný a disfunkční záměr neřešící návaznost je něco, co lokalitu na další dlouhé roky uzamyká (z investičního hlediska nemůže být opětovně rozkopána nedávno upravována oblast) a její celkovou proměnu oddaluje.
zdroj: ostrava.cz
Tomáš :
Nechápu, kde má město zase problém…
02.08.2021 08:26Záměr zrušit odporné podchody a postavit kruháč, ať se dá odbočit kamkoliv byl už známý. Stačilo jen říct někomu, kdo ho zkultivuje. Na jedné straně plány na úrovni Dubaje se zahloubením Místecké a pěší zónou nad ní (přitom stačí poslat k zemi halu, když bude nová moderní jinde…), na druhé trapárna na úrovni Mostu (bez urážky).
Marián Kyral :
Tomáš:
Tohle?
„Problém nastal v tom, že navrhnutý kruhový objezd nelze do prostoru dle české legislativy a norem umístit.“
davidb :
Tomáš:
02.08.2021 08:54Hala je soukromá, město ji nemůže jen tak zbourat.
davidb :
Z tramvajových zastávek na Střed je to 500 metrů. Za mě pohoda. Ale na Stodolní je to o 50 metrů blíž :-)
Co mě však zaráží, je mizerná zeleň v prostoru ÚANu! Ještě když se to srovná s Tietem https://mapy.cz/s/covajedage
Chápu, že město nebude kropit trávník. Ale pár keřů, či květné pásy by tam vybudovat šly a lokalitě by to pomohlo.
O přesunu točny trolejbusů už bylo řečeno dost.
A další co je třeba řešit je věta Martina: „jsou doslova hrdlem, jelikož propojují centrum města s …“! Město MUSÍ dobudovat druhou tramvaj přes vlak do centra. A zrušení trati přes DOV jde přesně proti tomu.
Marián Kyral :
Škoda. Vypadalo to zajímavě.
02.08.2021 09:02Graylag :
Trochu nechápu kritiku zrušení jednoho nástupiště. Vzhledem k tomu, že přímo předcházející zastávka je Karolina, kde stojí všechny tramvaje u jednoho nástupiště a ještě se mezi ně motají autobusy, tak jediné nástupiště na Náměstí Republiky musí zcela logicky stačit – anebo pokud nebude stačit jedno nástupiště na Náměstí Republiky, zcela určitě nebude stačit kapacita na Karolině. Jediný problém Náměstí Republiky který nemá Karolina (ve stejném směru) je křižovatka s výhybkami hned za zastávkou, ale to není dostatečný důvod pro udržení nezávislých nástupišť.
02.08.2021 09:03Jiřík :
Klasická salámová metoda.
02.08.2021 09:10Martin [msstavby.cz] :
Graylag: Rozdíl od Karoliny je v tom, že za Náměstím Republiky je jedna z tratí křížena automobilovým provozem. Navíc tramvaje na Karolině často dlouho čekají tramvaje na průjezd světelnou křižovatkou u OD Ostravica právě z důvodu křížení dopravy.
Úpravou na dvě nástupiště se sníží jak kapacita, tak rychlost průjezdnosti pro tramvaje. Aneb když tramvaj čekající na průjezd bude brzdit např. tramvaj směřující na Porubu, která by přitom už mohla být o několik zastávek dále.
Tady se investují stamiliony za zrychlení tratí a úspory času jízdy o vteřiny, přitom se ruší to, co funguje a jízdu zrychluje.
balde :
Co na to MAPPA? Neměla by tohle řešit? Tohle je dost důležitá stavba.
02.08.2021 09:14Graylag :
Martin [msstavby.cz]:
Souhlasím, ale tohle se dá řešit třeba preferencí tramvaje na křižovatce. Nechápejte mě špatně, já nejsem pro zrušení jednoho nástupiště, protože současné řešení funguje. A s tím jak Karolina nahradila Náměstí Republiky jako přestupní terminál už mi nevadí ani zdlouhavý přechod mezi nástupištěmi. Ale ani si nemyslím, že zrušení jednoho nástupiště by byla taková tragédie pokud by to celkový koncept řešení potřeboval.
Co mi osobně na současném řešení vadí je to bolestivě pomalé odbočování tramvají na výhybce před nástupištěmi. Nevím, jestli by to šlo řešit změnou tratě, ale kdyby ne, tak bych měl raději jen jedno nástupiště.
02.08.2021 09:32vojta :
Především je to ale obrovské promrhání neskutečného potenciálu celého místa. Vždyť tam by šel postavit úplně gigantický přestupní terminál na vše, včetně vlaku, s přidanou architektonickou hodnotou, bo soutěže už relativně umíme, a hlavně je Náměstí Republiky uprostřed všech TOP projektů, mrakodrap, Karolina, Tieto 1,2, Černá Kostka, Organica, Skelet, Koncertní Síň. OMG. Doslova si tím i říká o náměstí jako takové. Ještě je tady možnost, že roli Náměstí Republiky definitivně přebere Karolina, protože tam se nejspíše ještě budou dít věci kvůli mrakodrapu, kdy by snad mělo dojít ke kompletní změně veškeré současné infrastruktury. Uvidíme.
Josef :
Marián Kyral:
Na jednu stranu je to odpověď. Na druhou není lepší výmluvy pro to přestat se snažit a myslet mimo komfortní zónu. To místo si zaslouží zásadní proměnu, návrh je jen trapná úprava, aby se vlk nažral.
David :
Já nějak předpokládal že Náměstí Republiky je snad prioritní projekt jak města tak i MAPPY, tleskám za tenhle článek. Myslím, že by se povinně měli vyjádřit představitelé, protože už loni i předloni bylo pozdě! Nejvíc mě baví jak se samotná MAPPA angažuje v zelených loukách a brownfieldech v Ostravě viz. Vítkovice/Zábřeh a tady je bordel v centru a nikdo s tím nic nedělá. Na tohle měla být vypsaná soutěž už dáávno. Pan Witosz tady zase přileze a dá nám přednášku jak jeho předchůdci nic nedělali a oni teprve začínají od nuly a že jim vlastně máme tleskat…. ale tohle mluví za vše, masakr!
02.08.2021 11:02Rdm :
Martin [msstavby.cz]: Já myslím, že příliš přeceňujete „rychlost“ odbavení pomoc dvou ostrůvků, jednak zastávka u Karoliny, kde mimo tramvaje zastavují i autobusy, celkem jasně nabourává váš argument o „tramvaji o několik zastávek dále“ a jednak tohle lze mnohem efektivněji a levněji řešit organizací dopravy, kdy už nyní mají tramvaje odbočující na jih přednost před auty. Mimo to, jsem snad jen asi 3x přestupoval na Frýdlatech mezi těmi zastávkami a přesto si stále pamatuji, jak velký opruz to je, když musíte dlouhým nájezdem sejít pod mosty, abyste pak dlouhým nájezdem vylezl opět nahoru. Sloučení těch zastávek je podle mne správná cesta.
02.08.2021 11:22Marián Kyral :
Josef:
02.08.2021 12:06Souhlas. Kdo chce, hledá řešení, kdo nechce, hledá výmluvy.
David.Witosz :
David: Zdravím.
Pro Vás klidně telegraficky ;)
1) „Pan Witosz“ tvrdil celou dobu a veřejně, že kruhový objezd je blbost, bo se tam s tím vším co tam má jezdit nevleze. A evidentně on a mnoho jiných co to tvrdilo, mělo pravdu.
2) Koncentrace mé osoby se zaměřovala v posledních letech a) na podchod Ostrava Střed, který měl původně jít pouze od nástupiště k nádražní budově. Dnes je projektován od Karoliny k nadr. budově Ostrava Střed. Za b) na Místeckou kde již bylo mnohé napsáno i zde na msstavby.
3) Autobusové nádraží je kapitola sama o sobě aneb vlastnické vztahy, ono vůbec celé okolí je taková babylonská věž vlastnických vztahů. Pro nás se to nejvíce projevovalo na části podchodu ke kterému se nikdo „nehlásil“ a měl být uzavřen. Pohyb osob by se pak přenesl na povrch který k tomu není uzpůsoben (neexistující pěší trasy). Na to určitě rád odpoví místostarosta Řeha.
PS Legenda praví, že celý nápad s kruhovým objezdem začal tak, že někdo měl přání „odbočit doprava“. Ale znáte legendy a báje, jak to s nimi bývá ;)
Hezké pondělí.
davidb :
Marián Kyral:
02.08.2021 12:36No jo, jenže pak narazíte na zákon a ten vás některým směrem nepustí.
Tím netvrdím, že by se Nám. republiky nemělo upravit.
thvari :
pro mě zůstává zásadní otázkou, zda současné uspořádání s podchody není stále to nejlepší a relativně nejfunkčnější a nepotřebujeme tudíž vyřešit jen to základní:
1) opravy trolejbusové konečné a tram zastávek, ať to vypadá k světu
2) zlepšit pěší napojení ze Středu do podchodů, které je docela nelogické
3) zkrášlit / vyčistit / prosvětlit / oživit podchody
4) (v rámci celé ulice 28. října) udělat na mostech použitelné cyklopruhy
davidb :
thvari:
02.08.2021 13:37Ano souhlasím.
ad 2) nebylo by lepší napojit zastávku Stodolní přes potenciální zahloubenou Místeckou?
ad 4) zrušit dva pruhy v jednom směru mezi Poděbradovou a Senovážnou. A přeměnit v lepší řešení pro chodce a cyklisty.
aldar :
Největší chybou je představa, že jsme někde na rychlostních komunikacích. Opak je pravdou – jsme ve městě, kde rychlá doprava nemá co dělat – pro ni jsou vystavěny rychlostní komunikace, které rozhodně nemůžou být umístěny na náměstích!
02.08.2021 14:021. V tomto napojení Místecké (rychlostní komunikace) na město zásadně chybí vstřícná křižovatka, i rondel by ji nahradil. (a vešel by se!!!)
2. Náměstí Republiky je dnes tvořeno nepodařenou křižovatkou a smyčkou trolejbusu, (která by mohla být kdekoli jinde) – opravdu reprezentační náměstí Republiky – podívejte se do jiných měst a jejich Náměstí republiky!
3. Zahnat lidi ve městě do smrdutého podzemí a na terénu nechat auta je v dnešní době špatné.
4. Úrovňové přechody jsou na ul. 28.října u Karoliny i u Domu kultury, zde mohou být taky. Zde podchod a tři nástupiště tramvaje vznikly v 70tých letech minulého století pro přestup z obrovského autobusového nádraží příměstské dopravy pro zaměstnance šachet a koksoven atd. Na velikosti dnešního autobusového nádraží je asi vidět dnešní provoz.
5. Rampy pro přístupy z podchodu na zastávky tramvají neodpovídají stavebnímu zákonu – provozu pro imobilní osoby.
6. Stále chybějící přechod od Tieta přes ul.28října směrem k nemocnici.
7. Nekryté autobusové nádraží , pár zastávek umístěných mimo, a špatný přístup od Karoliny.
To je jen pár problémů, které brání tomu, aby se z tohoto místa stalo hrdé Náměstí Republiky.
O. :
Konecne je snad definitivne smeten ze stolu ten nesmyslny rondl, ktery by cely ten prostor uplne zabil.
02.08.2021 17:03Konecne je snad na poradu dne nejaka snaha zkulturnit a zmodernizovat ty podchody.
A kdyz to dobre dopadne, tak namesti mozna zase bude vypadat jako namesti, a ne jako gheto na periferii nebo co hur jako nejaka mega okruzni krizovatka.
aldar :
Největší chybou je představa, že jsme někde na rychlostních komunikacích. Opak je pravdou – jsme ve městě, kde rychlá doprava nemá co dělat – pro ni jsou vystavěny rychlostní komunikace, které rozhodně nemůžou být umístěny na náměstích!
02.08.2021 17:101. V tomto napojení Místecké (rychlostní komunikace) na město zásadně chybí vstřícná křižovatka. Rondel by ji nahradil. (a vešel by se!!!)
2. Náměstí Republiky je dnes tvořeno nepodařenou křižovatkou a smyčkou trolejbusu, (která by mohla být kdekoli jinde) – opravdu reprezentační náměstí Republiky – podívejte se do jiných měst a jejich Náměstí republiky!
3. Zahnat lidi ve městě do smrdutého podzemí a na terénu nechat auta je v dnešní době špatné.
4. Úrovňové přechody jsou na ul. 28.října u Karoliny i u Domu kultury. Zde podchod a tři nástupiště tramvaje vznikly v 70tých letech minulého století pro přestup z obrovského autobusového nádraží příměstské dopravy pro zaměstnance šachet a koksoven atd. Na velikosti dnešního autobusového nádraží je asi vidět dnešní provoz.
5. Rampy pro přístupy z podchodu na zastávky tramvají neodpovídají stavebnímu zákonu – provozu pro imobilní osoby.
6. Stále chybějící přechod od Tieta přes ul.28října směrem k nemocnici.
7. Nekryté autobusové nádraží , pár zastávek umístěných mimo, a špatný přístup od Karoliny.
To je jen pár problémů, které brání tomu, aby se z tohoto místa stalo hrdé Náměstí Republiky.
Martin [msstavby.cz] :
davidb: To jsem ani nezkoumal, že je zastávka Stodolní o 50m blíže. :-) Přitom zastávka, kde jde nastoupit na přímý vlak do Prahy….
Rdm: Oddělené nástupiště směr Poruba směr Jih nebyly realizovány náhodou. Současná podoba tramvajové zastávky má své důvody a nelze lze uvažovat pouze s tím, že slouží pouze pro přestup mezi nástupištěm směrem na Jih a na Porubu.
Při odbočení tramvaje směrem na Jih vzniká kolizní bod s automobilovou dopravou. Ať chceme nebo ne, tak vždy bude omezen jeden druh dopravy na úkor druhé dopravy. I když může být zavedena preference tramvaje na světelné křižovatce, jsou omezeny automobily (tohle mi je celkem jedno, ale jsou). Při preference tramvaje v různých časech může docházet k narušení zelené vlny. Na Karolině to opravdu nefunguje. To čekání tramvají na možnost projet křižovatku u OD Ostravica je unavující.
Oddělené nástupiště slouží také pro lepší orientaci cestujících v přepravě. Nyní je systém velmi přehledný. Celkově tramvajové zastávky neslouží pouze obyvatelům Ostravy, ale všem dojíždějícím, nebo návštěvníkům nejen z Česka. A jak jsem psal v článku, je to snížení kapacity bez důvodu. Respektive ten důvod a to je cena. Je levnější opravit dvě nástupiště, než tři.
Podle mě je projekt držen ve špatných mantinelech. Najednou je zde záměr bez důvodu odstranit nástupiště, které už bylo jednou vybudováno a bude velmi drahé třeba někdy v budoucnu obnovit. Respektive proč ničit něco, co funguje, je kapacitní a přehledné.
02.08.2021 22:20aggu :
Magistrát (a bohužel i MAPPA) řeší detaily ve městě, jako by tu už nebyl žádný problém, a nějak jim „unikl“ neuralgický bod celého městského urbanismu – „náměstí“ republiky.
Okolí se zvedá zásluhou jednotlivých objektů a už za pár let krásně vynikne, jaká nebetyčná OSTUDA tohle „náměstí“ je. A ta ostuda bude mít i svoji visačku a bude na ní „Váš magistrát vám přeje hezký den. Právě stojíte na NÁMĚSTÍ REPUBLIKY. Pytlíky na zvracení zde“.
Už se opakuji roky, ale tento prostor si titul „Náměstí republiky“ nezasluhuje ani omylem. Je to zastávka a křižovatka. Je to trapné.
Bez velké urbanistické soutěže a velkých nákladů se to vyřešit nedá. 30 let po revoluci město pořád švejkuje a hledá levné řešení drahého problému. A korunu všemu tomu vždy nasadí imaginární inženýr, který přijde s tím, že „dané řešení neodpovídá normám“. Podívejte se na centrum jakékoliv svého oblíbeného města na světě – lze říci že „odpovídá současným normám“? I s blbým „osluněním“ se nedokážeme vypořádat.
Pokud se elity magistrátu budou realizovat twíty nad malichernostmi okořeněné hromadou smajlíků, tak se situace nezmění.
Středobodem celého problému je dálniční přemostění železniční dráhy. 100 let to fungovalo úrovňově, než přišel bolševik, který chtěl přes centrum dálnici. A protože nebyl posera, jako naši konšelé, tak si tam tu dálnici odnikum-nikam taky postavil. Mimochodem, není to most ale tři mosty. Následky si neseme dodnes.
A protože nikdo neřeší celé území komplexně (protože si nezadal jej vyřešit urbanistickou soutěží), tak jej řeší blbě. Tedy per partes. Slabých 20 let trvalo, než konšelé pochopili, že lidé v jejich městě se nemohou dostat od západu pěšky do centra. Věc nevídaná. Navrhlo se přemostění Místecké. Fajn. Problém vyřešen? Ne.
Co takhle změnit celé paradigma problému? Co takhle přestat mluvit o „kapacitách automobilové dopravy“ a tom „jak to nejde“? Co takhle dopravu od Poruby svést jinam – prodloužená Železárenská a auta přivést do centra k jihu Karoliny, s prodloužením přes řeku na Frýdeckou? Co takhle z 28. října vytvořit pomalejší městský bulvár od Hulvák k Sýkoráku? (včetně tramvaje v celé délce ;)
Co takhle zbořit frýdlanty a odkopat dálniční násyp před Karolinou? Co takhle zaříznout trať o které inženýr tvrdí že to nejde a vůbec, a pak se dozvíte že v Brně to jde a stojí to jenom 50000000000.00?. Co takhle udělat ze zastávky opravdové Náměstí Republiky? Kde bude dominovat hromadná doprava? Vždyť tohle náměstí je ostravské Shinjuku.
davidb :
Martin [msstavby.cz]:
03.08.2021 09:47Je to jen z mapy :-)
A navíc se to bude dost měnit při výstavbě Místecké.
směr Střed 497 m – https://mapy.cz/s/canonujoza
směr Stodolní 430 m – https://mapy.cz/s/parapeholo
rom :
aggu:
v některých věcech se neshodneme, ale to podepíšu – pořád platí, že metropoli na desítky let nemohou rozvíjet amatéři a nadšenci, případně kamarádi amatérů a nadšenců, a to Brno mě fakt sere – vymyslí projekt a natáhnou ruku a všichni se z toho poserou – myslíte si, že MS v hokeji bude v Ostravě??? Pokud bude jen malá šance na stavbu haly, tak už nikdo po Ostravě ani neštěkne – ani ti, co se rozplývají nad městem za cesťák!!!
03.08.2021 10:06rom :
a ještě – slyšel jsem, že ten mrakodrap je opravdu reálný a dělá se na tom – včetně zahraničních týmů – uvidíme
jak tedy bude řešena dopravní obslužnost? počítá někdo s tím nebo na tom projekt může padnout?
Projektstudio – ti, co se podepsali na krásném stadiónu pro jednoho běžce a tím se zabrzdil možný stadión (i ze soukromých peněz) na sto let dopředu – ti kreslí novou zastávku tramvají na Karolině – ví o tom někdo, bude to respektovat budoucí rozvoj lokality? bude to levné řešení?
03.08.2021 10:11vojta :
rom: Mrakodrap bude, na podzim by měl být představen. Na dopravní obslužnosti a změně celé dopravy v okolí momentálně pracují profíci. Stay tuned.
03.08.2021 12:25josef :
vojta: A bude mít 236m? :-)
03.08.2021 13:19Rdm :
Martin [msstavby.cz]: podívejte se je to jen můj názor, ale orientace je právě to, co je na Náměstí republiky největší tragédie a to říkám jako obyvatel Ostravy, jako návštěvník si myslím, že je to ještě větší opruz. Nedělalo DPO nebo město nějaký průzkum?
03.08.2021 13:46Odbočení tramvaje na Jih nevzniká kolize s dopravou ona už tam je a nepředpokládám, že byste kvůli tomu volal po nadjezdu/podjezdu, sloučením zastávek by na tomto nic nezměnilo, takže jediné a ano i levnější řešení by byla lepší organizace dopravy, aby se tam netvořily „kolony“ tramvají.
Jinak tedy souhlasím s aggu, celé náměstí je otřesné, mosty jsou předimenzované a bez pořádné a nákladné přestavby se toho moc nevyřeší, byť si nedokážu představit, že by šly mosty zcela k zemi a „nějak“ by se vyřešilo křížení s Místeckou a železniční tratí.
petr :
Slovy ruského klasika: měli jsme ty nejlepší úmysly, ale dopadlo to jako vždy
03.08.2021 23:47JSjr. :
Vzhledem k tomu, že Karolina už definitivně převzala roli přestupního uzlu, nemá absolutně smysl se snažit NR uměle udržovat jako sekundární terminál.
Naopak je třeba mu najít novou funkci, tak aby na zastávku Karolina a její plánované rozšíření navazoval. Umím si představit, že se ty dvě místa prostě spojí a budou brány jako jeden celek, koneckonců tramvajové zastávky od sebe tak vzdálené nejsou. S výstavbou mrakodrapu bude mít spojení ještě větší smysl, jelikož bude skoro na půli cesty mezi těmito zastávkami a přímo před ním by mohl být pomyslný střed celého komplexu.
A co s podzemím? Možná by stačilo vyčistit a část přebudovat na P+R parkování?
Kruhový objezd se mi dnes jeví jako velmi nevhodné řešení.
09.08.2021 22:40JSjr. :
Jak nad tím přemýšlím, tak konkrétně by se mi líbilo tramvajové zastávky Náměstí Republiky zrušit obě, a jednu novou dát na ul. Vítkovickou mezi Tieto a BMW, většina lidí směřuje směrem na ÚAN a Kaufland, čili by to měli blíže. Ušetřené místo po přístřešcích by se dalo využít jako nový veřejný prostor, třeba i jako náměstí, za pomocí zklidnění dopravy a snížení současných 4 pruhů na mostech na 2 už vznikne kus místa.
Zastávku Karolina rozšířit a posunout směrem k Frýdlantským mostům, před budoucí mrakodrap.
09.08.2021 22:51Marie :
Viděli jste, co tam teď provádějí? To je snad zlý sen, ne? Ty nátěry konstrukcí na červeno atd. No Princezna Koloběžka hadra!
23.12.2021 11:31davidb :
Marie:
23.12.2021 18:35To s tímto projektem nemá nic společného.
https://www.msstavby.cz/upravy-ulice-28-rijna-ostrava-16-04-2021/
Marie :
Marie:
24.12.2021 05:23Kdo píše mým jménem? Sice nepíšu často, ale zato už několik let. Prosím o změnu.
Eli :
Marie: Milá Marie. Víte kolik je jen v Ostravě a okolí Marií? A třeba ta druhá Marie, co psala, je známá zpěvačka arodačka z Hrušova. 😀
24.12.2021 09:10DRJPJR :
Marie: Asi bude v okolí prostě víc Marií. Co naděláte ? :D
24.12.2021 14:11Martin [msstavby.cz] :
12.5.-13.5. 2022
23.02.2022 07:45https://www.facebook.com/podchod4793