Není to ani šest let, co byla dokončena rekonstrukce předprostoru hlavního nádraží v Ostravě a prostor je již zralý na další rekonstrukci.
Předprostor hlavního nádraží je příkladem toho, že to co vypadá na vizualizaci snad hezky, svítí všemi barvičkami, tvary a je tak trošku cirkusoidní, nemusí v reálu po vybudování vůbec fungovat a ani dlouho vydržet.
Přístup k budově hlavního nádraží je tvořen kamennou dlažba a tartanovými pásy. Tartanové pásy jsou umístěné jak pod přístřeškem, tak ve volném prostoru. Právě pásy, které jsou vystaveny přímému dešti, jsou již zničené. Vlní se, spáry jsou degradovány a v některých místech jsou pásy uvolněné.
Některé pásy jsou již úplné volné…
Jakési betonové hradby, které jen ztížily a znepříjemnily pohyb chodců do budovy nádraží již praskají…
Současný stav Památníku transportu Židů do Niska nad Sánem.
Tento komerční prostor snad nebyl nikdy plně využit…
Původní stojany na kola. „Designovka“ bez praktického využití s drsným materiálem, který kolo spíše poškrábe. Nejvhodnější jsou stojany typu „U“.
Na druhé straně u vstupu do budovy přibyly s rozšířením bikesharingu další stojany. Již vhodnější.
Vlnitá modelace terénu uprostřed tramvajové smyčky celý prostor znepřehlednila.
Nyní však pozitivně. Vnitřní prostor budovy se úspěšně zbavil téměř veškerého reklamního smogu. Budova je ve správě SŽDC. Jak ještě v nedávné době vypadlo hlavní nádraží můžete vidět v tomto článku.
Až na tuto reklamní věž. Reklama komunisty, který má ve sloganu slovo bezpečnost. I když tato strana desítky let vytvářela pro mnohé nebezpečné prostředí. Prostředí, které končilo i smrtí nevinných.
V nádražní budově funguje také nové bistro.
Lze již také dostat eskalátory a výtahy na nástupiště.
Lukáš :
Projektstudio má na svém webu uvedeno u rekonstrokuce přednádražního prostoru datumm 2009: http://projektstudio.cz/portfolio/predprostor-hlavniho-nadrazi. Jak to tedy je? Proběhla ta rekonstrukce před necelými šesti nebo před jedenácti lety?
01.09.2020 07:17Martin [msstavby.cz] :
Lukáš: Práce byly dokončeny ke konci roku 2013 https://www.msstavby.cz/estetizace-prostoru-pred-hlavnim-nadrazim-3-15-11-2013/
01.09.2020 07:22adamous :
Reklamni smog tam vidim porad, kazdopadne je to o 100% lepsi. Suprove tam vypada ta bouda s tim obcerstvenim …
aldik :
adamous: nelze být 100% bez reklam, ta reklama nese peníze, upozornuje na daný podnik.. ;)
01.09.2020 09:47thvari :
Je mi líto, že zmizela nádražka. Jasně, byl to bufáč, byl to lehký nevkus, ale mohli s majiteli pracovat a pomoct jim s nějakou změnou, případně jim nabídnout jiný vhodný prostor. Ve Svinově si s celkovou rekonstrukcí budovy taky nedovolili zrušit nádražku a zářízení tam funguje v nádherných prostorách dodnes.
aggu :
Zbourat a znovu.
01.09.2020 10:02Když nejmenovaní politici skoro pohřbili letiště je právě tato budova Brána do města. Je tohle brána do města?
Budova sama už je „po rekonstrukci“ zničená a hodnotu nemá. Město by se mělo domluvit se SŽ a připravit nový projekt. Za 15 let tu bude VRT, bylo by fajn tu mít i Nádraží. Nemusí stát 40 miliard jako u frikulínů. Stačí desetina.
Totéž se týká předprostoru, který je „po rekonstrukci“ katastrofální.
aggu :
thvari: Jenomže svinovské nádraží je jednak periferní menší nádraží a jednak bylo velmi citlivě zrekonstruováno. Mimochodem ta nádražka s Radegastem je taky pěkný lowcost. Vzhledem místu by měla být na úrovni Radegastovny. Pro SŽ asi dobrý…
Na Hlavním je špatně úplně všechno.
adamous :
aggu: Taky si myslim, ze by se to melo jednou zbourat a udelat tam neco uplne jineho, celkove by se mela udelat nejaka koncepce premeny Privozu a to nadrazi by byla jeji soucast. V Pardubicich s opravou evidentne problem neni: https://zdopravy.cz/cenovy-ulet-budova-pardubickeho-nadrazi-spolkne-vic-nez-narodni-muzeum-45044/
01.09.2020 10:23Fanda :
aggu: Konečně ten správný člověk do debaty.Prave až se v roce 2030 dokončí VRT,tak vlaky budou končit ve Svinově, tím se i celá oblast rozvine a zmizne i to,co tam zbylo po plató.Potom Svinov převezme funkci hlavního nádraží.Co bude potom se současným hlavním nádražím nevím,asi dopadne jako nádraží střed, Vítkovice a Kunčice.Budou tam asi zastavovat dálkové spoje,je to na hlavní trase,ale Svinov současnému hlavnímu nádraží ubere.
01.09.2020 10:53aggu :
Fanda: A na to jste přišel jak? ;) btw, ve Svinově VRT určitě končit nebude. Pokud někde, tak ve Varšavě nebo Gdynii.
01.09.2020 12:35Michal :
Za 9 let funkční VRT v Ostravě? Tady někdo upad a opakovaně.
Za 9 let nebude hotové ani zdvoukolejnění do Frýdku a Opavy.
Jana :
JUDr. Babka je ztělesněním toho největšího hnusu v lidském chování. Normalizační komunista, který byl dlouhé roky na výplatnici bankrotáře Světlíka, člověk který tak Světlíkovi přihrál miliardy na šrotiště, člověk který paradoxně stál za zastavením Černé kostky (MSK VK). Nemá smysl pokračovat. Ostrava je nenapravitelná. Tenhle člověk měl být v zapomnění a ne mít banner na Hlavním nádraží.
thvari :
Jana: Tak nejlepší odpověď je dojít k volbám a to samé říct rodině, známým nebo kamaradům z kraje. Nízká volební účast vám (nám) hraje ve prospěch. :) Ale dá se předpokládat, že koalice ANO+ODS+KDU bude pokračovat na stejném nebo podobném půdorysu (např. ODS kandiduje na společné kandidátce s TOP09), dá se čekat, že do krajského zastupitelstva se dostanou ve větší míře i Piráti, a že KSČM s SPD a Trikolorou zůstanou v opozici.
Pro pana Babku se osobně jedná o lukrativní post a jestli se bude nebo nebude aktivně podílet na tom, co se v kraji děje, mu je myslím si upřímně jedno. Takže bych to nebral nějak fatálně, on podle mě platformu KSČM bere pragmaticky jako něco, co mu vzhledem ke skladbě voličů v MS kraji automaticky zajišťuje dobře placené, pohodlné místo.
01.09.2020 13:19Jana :
thvari: Souhlasím. Až na toho „pana“. Ovšem když si ho Bohuš (také dobrý exot, ex redaktor České televize) pozval na Bolt Tower k 30 výročí od sametové revoluce (všechny díly k nalezené na YouTube), tak se mi chtělo zvracet. Vskutku kraj razovity.
01.09.2020 13:55Radek :
Reklamní sloupy a různé „ohrádky“ KSČM již zamořily značnou část veřejného prostoru, to je pravda. Od ostatních politických stran jsem si těchto prvků zatím nevšiml. Ale rozvádění obsahu poutače mi přijde jako „politický smog“ tohoto webu.
01.09.2020 14:18Stav v předprostoru nádraží je opravdu smutný. Mám z toho stejný pocit jako při přecházení Náměstí-Jih. Radši nedívat pod nohy :( …
Fanda :
aggu:Jak my už jsme Česko-Polsko?Na hranicích se bude trať napojovat na polskou železnici.Myslel jsem, že o tom víš,o tom se už mluví roky.Najdi si VRT na internetu,tam to vše najdeš.Ne, nejlépe si zadej Aktuálně.cz ze 14.11.2019,tam o tom mluví i pán Unucka, že to bude končit ve Ostrava-Svinov v roce 2030.
01.09.2020 14:44Fanda :
aggu: Pošli prosím tě odkaz,aby to i čtenáři věděli.Ja to z toho telefonu nepošlu.dik
01.09.2020 14:50Fanda :
Michal:2020 až 2030 je snad 10 let a né 9 let,nebo vás tak ve škole učili?
Michal :
> „Vlnitá modelace terénu uprostřed tramvajové smyčky celý prostor znepřehlednila.“
Tak zrovna v tomto případě na tom nevidím nic zlého. Co by tam jako mělo být? Rovinka s těmi sloupy uprostřed? Jako fakt, že by tam byla pěkná i květinová výsadba, ale to by bylo náročné na údržbu a navíc by tam nehopkali králíci, jako je tomu teďka.
01.09.2020 14:58Michal :
Ve škole mě učili zaokrouhlování, správný tvar slova ne a také třeba zásady pro psaní mezer v textu.
01.09.2020 16:21rom :
trochu jsem nepochopil ten vodní prvek, co tam udělali – je to taková trubka ze země, která stříká, do vymysleli odborníci projektanti? ) Kdyby se to trochu upravilo – např. jako na Masarykáči, nebylo by to drahé a rozhodně by to mělo větší efekt.
01.09.2020 18:21talage :
Fanda: Asi tě zklamu, ale to, zda je nádraží hlavní nebo ne, neurčuje osobní přeprava ale hlavně další záležitosti. Depa, SOKV, seřaďovací nádraží (které má výkony dokonce větší než s.n. v Nymburce nebo Č. Třebové.)
Proč by něměla VRT pkračovat do Polska? To jako plánovaná VRT z Prahy skončí taky na hranicích s Neměckem? Aha.
To kdy a jestli se bude vůbec v tohle banánově reealizovat, je věc jiná.
01.09.2020 19:39Fanda :
talage: Vždyť jsem to psal, že se potom napojí česká železnice na tu polskou, konkrétně na polské straně bude první stanice Katowice, a potom dál až do Warszawy.V roce 2030 nastoupíte například v Berlíně do vlaku ICE,na našem území pojede VRT i přes Ostravu,a na polském území budete pokračovat polskou železnici až do Warszawy.
01.09.2020 20:40Fanda :
Jen dodám jednu věc, mě už nebaví komentovat, všelijaké komentáře.Zadejte a najděte si to na internetu, abyste byly v obraze.Me už to více nebude zajímat, protože co se tady člověk dozví,je už vážně bulvární žumpa.tak papá.
Crazym :
Tvl, nebaví ho to a mele a mele :-) Tak doufejme, že v jeho slovníku je papá rozloučení :-)
01.09.2020 21:17Jan Lenart :
Fanda: Prosim prestante lhat. Zadny konec niceho na Svinove nebude.
01.09.2020 23:45thvari :
aggu: Reaguju na tvůj první příspěvek a před časem bych to neřekl, ale teď bych to taky klidně nechal město zbourat a komplet přestavět. Ostrava se rozhodla vydat pozitivním směrem moderní architektury a kdyby vyhlásila soutěž na nové Hlavní nádraží a jeho předpostor, byl bych pro. Je to potřeba nejen kvůli nádraží, ale i Přívozu jako tekovému, jemuž by to dalo ohromný impuls. Navíc by to bylo neuvěřitelně působivé, v Česku dosud neexistuje jediné moderní nádraží (pokud ano, tak mě někdo opravte) a kde jinde než v Ostravě by to mělo začít.
01.09.2020 23:51S200 :
Fanda: Ano, VRT (tj. trať) bude končit na Svinově, ale vlaky VRT ne, ty budou pokračovat po konvenční trati ze Svinova přes hlavní nádraží na Bohumín.
02.09.2020 08:39S200 :
aggu:
Svinov není žádné periferní nádraží, z hlediska přepravy osob je důležitější než hlavní nádraží.
davidb :
S200: Fanda:
02.09.2020 11:10Já teda nevím, ale na vizualizaci je VRT až do Bohumína.https://www.youtube.com/watch?v=aFkYQCKOVa4
S200 :
davidb: V nějaké vzdálenější perspektivě, reálné plány jsou zatím po Svinov – viz https://www.stavby.szdc.cz/.
02.09.2020 12:40aggu :
S200: Z hlediska přepravy ano, z jiných hledisek ne, viz třeba talage.
02.09.2020 17:26Jinak je to stejná debata jako jestli má Ostrava centrum. Má. Stejně tak, má Ostrava hlavní nádraží? Má.
Lidi mate to, že Svinov je krásně zrekonstruovaný a na hlaváku je ŠECKO ZDUPANE.
Co a jak bude za 15 let nevíme. VRT nemusí stavět na hlavních nádražích ale imho měla by. V Ostravě a ve vedení SŽ to může být hlavní motivací – udělat „něco“ s to strašlivou budovou a jejím okolím.
S200 :
aggu:
Lidi nic nemate a na názvu nádraží nezáleží. Na Svinově prostě je a vždy bude větší pohyb cestujících a nemá to nic společného s tím, jak se to nádraží jmenuje, nebo jak vypadá. Pokud někdo bydlí v Opavě, Havířově nebo Porubě, tak prostě použije Svinov.
aggu :
S200: Vždyť ano. A pokud někdo bydlí v Hrabůvce, centru, Mariánkách, Orlové, Hlučínsku… použije hlavák ;)
02.09.2020 20:34Počet přepravených cestujících ve Svinově/hln neznám, ale nebude tam moc velký rozdíl (u jednoho „zdroje“ vidím 30000/den Svinov a 25000/den hlavák).
Hlavní nádraží je jen jedno, a těžko si dovedu představit smysl jeho přesunu na západní periferii, navíc když obě leží na stejné hlavní trati.
Doprava z hlaváku do centra je tramvají 5 min. Ze Svinova za 5 minut nedorazíte ani na zastávku MHD.
Rozptylovat služby a klíčovou infrastrukturu přes celé město a zanedbávat centrum je obrovská chyba, kterou jsme dělali 70 let.
Hlavní nádraží Přívoz potřebuje, Svinov ne.
Fanda :
Jan Lenart: Bohužel musím reagovat, protože to je už možná i osobní spor.Ja vás pane Lenart alias Leny vůbec neznám.Vas Twitter nesluduji,ale znám vás z vašich dotazů na Twitter primátora a dalších pracovníků města.Taky vás znám z tohoto webu ohledně loděnice na Ostravici a vašich názorů.Take jsem i vaše názory na haldy v Ostravě, některé se mi líbí,bylo by dobré zachovat některé haldy, například Heřmanice,Ema…,ale ne vsechny,aby nebránily rozvoji města.Jeste vím i to, že pracujete na přírodovědecké fakultě OU.Proto mě zarazilo to, že mě nazvete lhářem a nijak to nezduvodnite.A to ještě veřejně.Mozna jste se chtěl zviditelnit,ale takovým způsobem.Kazdopadne vám napíšu na váš Twitter,abychom si to vysvětlily.Obvinovat někoho veřejně že je lhářem,je trochu mimo úroveň.
02.09.2020 21:23S200 :
aggu:
Nechápu, proč pořád řešíte název nádraží, to cestující přece vůbec nezajímá. Ostrava má prostě dvě významná osobní nádraží, z hlediska počtu cestujících je důležitější Svinov (už proto, že tam navazují dvě tratě – na Opavu a na Č. Těšín, kdežto z hlavního jen jedna), to ovšem neznamená, že by se mělo jakkoliv upozaďovat hlavní nádraží. Taky nechápu Vaše dedukce, že by se mělo nějaké nádraží přemisťovat na nějakou západní periferii, kde na takové nesmysly chodíte?
Fanda :
S200: Bohužel zase musím reagovat i když jsem říkal že nebudu reagovat na komentáře.Vim, že máte pravdu,ale vždy se najdou lidé,i když jim to potvrdíte fakty,tak vás budou rosporovat.Alespon víte, že na tomto webu, není možné, mít svůj názor.Tesi mě, že jste ohledně trati,VRT, doložil fakty,ale vidíte sám že ani to nepomáhá.
03.09.2020 00:25aggu :
S200: Bojujete s něčím co tam není ;) Počet cestujících v obou nádražích (opakuji podruhé) jsem nenašel (možná vy ano). Velký rozdíl tam rozhodně nebude. Co znamená „důležitější“? Nic, resp. pro každého něco jiného.
03.09.2020 01:24Mluvit o dvou nebo jedné trati, když se jedná o žel. uzel, taky nemá moc cenu.
Svinov JE západní periferie města. Tento „nesmysl“ znám z pomůcky, které se říká mapa.
Pokud jste někdy jel vlakem dál než do Frenu, tak víte, že samozřejmě je důležité, zejména pro cizince, jak je ve městě nastavena infrastruktura. A není větší legrace, než přijet do cizího města a skončit 6 km od centra.
Pokud by někoho napadlo ustanovit Svinov hlavním nádražím (a že v éteru už napadlo), tak to bude velká chyba.
Ohledně hlaváku – on už se upozaďuje (zatím). Podmiňovací způsob není na místě. SŽ se mnohokrát vyjádřilo, že hlavák ve stavu v jakém je „dostačuje“. Za trapného mlčení ostravských radních. A našel se tam i jeden exemplář, který vražení výtahu do atria velebil až do nebes jako bůhvíjakou vymoženost.
Takže, dostačuje stav hlavního nádraží? Máme výtah, sundali jsme pár reklam, máme kvalitně rekonstruovaný předprostor, takže fertik?
S200 :
aggu:
03.09.2020 08:05Sám jste někde našel (viz výše), že počet cestujících je ve Svinově větší. Bohužel žádný lepší zdroj jsem nenašel, ale stačí se na obou nádražích pohybovat (což běžně dělám) a viděl byste, kde je víc lidí, jednoznačně na Svinově.
Svinov sice je západní periferie města, ale to je úplně irelevantní.
Netuším, proč by měl nekdo přijet do cizího města (Ostravy) a skončit 6 km od centra. Cestující skončí tam, kde to bude pro něj výhodnější, když pojede do centra, pojede na hlavní nádraží (v případě dálkové dopravy). Ne proto, že se to nádraží jmenuje hlavní, ale proto, že to je prostě do toho centra blíž. Já bydlím v M. Ostravě a jezdím z hlavního, ale důvodem opravdu není název nádraží.
Nikdo žádné nádraží nepřejmenovává a i kdyby se to stalo (což je nesmysl), tak to nemá na nic vliv, cestující jede na to nádraží, které je pro něj výhodnější.
A jak se ten hlavák upozaďuje? Jsou snad nějaké vlaky, které staví na Svinově a hlavním nádražím projíždějí? Ne. Až tomu tak bude, budete moci říct, že se to nádraží upozaďuje.
Rdm :
aggu: Pokud jste v dostupnosti tramvajové linky 17, tak je pro vás hlavní nádraží celkem nesmysl, takže bych neřekl, že lidé z Hrabůvky využívají hlavák. I když na nádraží někoho odvážím autem, tak je to Svinov a pokud bych jel na Frýdek, tak bych stejně skončil ve Vítkovicích s přestupem v Kunčicích, prostě hlavák je myslím pro většinu lidí z Jihu, zbytečně daleko.
Já myslím, že obě nádraží jsou pro Ostravu důležitá a vůbec bych neřešil jejich upřednostňování, prostě pro část obyvatel je vhodnější Svinov a pro druhou část hlavák a jediné, že hlavák by bylo opravdu potřeba dát nějak do kupy a není to jen o odstranění reklam.
rom :
Položme si otázku, proč se má stavět nádraží v Brně za 28 mld. Kč (pokud se bude stavět, tak to bude určitě více), nebo rekonstruovat budova nádraží v Pardubicích za více než 1 mld. Kč. Není tady něco špatně? 3. největší město, 3. největší kraj, obrovská aglomerace!!!
Určitě to sledují lidé, kteří to mohou ovlivnit nebo se aspoň efektivně snažit, ale mlčí. Jen se plácají po zádech, kolik jsme udělali debat, co jsme vysoutěžili, jaké plány jsme představili, které pak zase vyšumí. Kdy už to konečně skončí, nenajde se nějaká osobnost, která by to změnila?
Co, vy poslanci, europoslanci, radní, zastupitelé atd. Všichni víme jména!!!
03.09.2020 10:19MareK :
S200: narážku na upozadění vidím v tom, jak bude řešena VRT v Ově. Předpokladem VRT je určitě jen jedna zastávka v jednom městě a ne dvě, pár kilometrů od sebe. Pak se z jednoho ze zmiňovaných nádraží stane „provinční“ a druhé „hlavní s mezinárodním významem“. S ohledem na přestup na MHD a návaznou infrastrukturu (hotely) v tom jednoznačně vyhrává nádraží v Přívozu / centrum.
03.09.2020 10:49S200 :
MareK:
A ten předpoklad pro jednu zastávku VRT ve městě stanovil kdo, vy? Klidně ty zastávky mohou být dvě.
Jinak VRT je významné i pro Opavu či Havířov a další města a obce navázané na Ostravu-Svinov, takže z tohoto pohledu je vynechání Svinova nesmysl. Bohužel je infrastruktura železnice v Ostravě taková jaká je a překopání sítě tak, aby bylo jedno centrální nádraží poblíž centra, je bohužel zcela mimo finanční realitu.
MareK :
S200: Samozřejmě, že mohou být v jednom městě dvě zastávky VRT, ale tím tak trochu utrpí smysl VRT.
Svinov je významný hlavně pro západní část aglomerace (Opava+Krnov/Bruntál)
Hlavní je zase lépe dostupnější pro jižní a východní část (Bohumín-Karviná/Orlová, FM)
Pro Havířov+Těšín a Třinec, je dostupnost stejná pro obě stanice. Z toho vyplývá, že Hlavní má větší spádovost(počet obyvatel) než Svinov.
03.09.2020 11:11thvari :
MareK: Taky nerozumím, kam se ta diskuze stočila, protože z hlediska VRT mohou být dvě stanice v Ostravě dle mého bez větších problémů. Ostrava je aglomerace a dvě nádraží bude potřebovat i v případě, že se centrum bude v budoucnu rozrůstat a bude v něm bydlet více lidí než dnes. Celá pointa je akorát v tom, že Svinov je pěkně opravený, zatímco hlavní nádraží tu přestavbu pořád nutně potřebuje.
A měli bychom si to pohlídat, protože jestli bude město / SŽ pokračovat stylem pečeme dort pejska a kočičky, tudíž jednou přidáme výtah, za tři roky upravíme předprostor bez ohledu na jeho původní kvality, za dva změnímě točnu tramvají na zastávku, za další tři místo nadchodů dobudujeme podchody, tak to bude nedůstojné pořád.
03.09.2020 11:19S200 :
MareK:
03.09.2020 11:21Bohužel nemáte pravdu, kdyby mělo hlavní větší spádovost než Svinov, bylo by to vidět na počtu cestujících. Už tu padlo, že počet cestujících ve Svinově je 30 tisíc denně, na hlavním 25 tisíc denně. Ono to je krásně vidět i tehdy, když budete nastupovat v Ostravě do vlaku směr Praha/Brno. Na Svinově nastupuje odhadem dvojnásobek lidí než na hlavním.
MareK :
S200: já nerozporuji domněnky (zatím nikdo neposkytl tvrdá data), že svinov je více využívaný (velký vliv na to budou mít studenti z kolejí). Jen jsem poukázal, že spádovou oblastí pro svinov je západní část aglomerace a pro hlavní je to jih+východ.
thvari: mi prostě nesedí, aby VRT měla v jednom městě/vesnici dvě zastávky pár kilometrů vedle sebe. Ano, Ova je v tomhle bohužel specifická (3 města v jednom).
03.09.2020 11:38adamous :
MareK: Ja jsem treba z Jihu a hlavaku se vyhybam obloukem, i kdyby to melo byt dopravne blize. Navstevam doporucuji to same.
03.09.2020 11:45aggu :
Rdm: Ani bych neřekl. V Hrabůvce než dojdu na zastávku 17, tak jsem 1 na Karolině ;) A to nepočítám „procházku“ (třeba v dešti) ze svinovského plata dolů na nádraží. Na hlaváku 20 m (pod střechou) a jsem ve vestibulu.
03.09.2020 12:56Mark :
adamous: Jihem myslel jižní část aglomerace, ne Ostravy, tzn. F-M a okolí, případně i podbeskydí. Stačí lépe číst.
03.09.2020 14:39109 :
Ten reklamní smog vůbec nezmizel. Jediné, co se vytratilo, byly ty visící reklamy ze stropu. Na zábradlí jsou pořád bannery, v 1. patře ty obří stojany s reklamou hyzdí halu také, ve druhém patře je pro změnu nějaký citylight a jeden celý nadchod je doslova reklamou protkán, pan B. je tedy už jen dočasný doplněk. V tom domečku nešlo pořádně nic provozovat, byly tam nějaké mezery v konstrukci, tak tam silně táhl vítr a zákazníci mrzli.
03.09.2020 15:37Rdm :
aggu: proto jsem také psal, pokud jste v dostupnosti, ne když bydlíte tak, že byste musel třeba přestoupit. Taky nebydlím přímo u zastávky, ale raději si dojdu, jak na tramvaj, tak ve Svinově z mostů, protože o ten čas, který mi to zabere, vy sedíte déle v „zamořené“ tramvaji :) A pokud prší, tak si ten deštník stejně berete nebo máte střechu od domu k zastávce? :)
a8n :
talage: Touhle logikou by měly být brněnským hlavním nádražím Židenice.
03.09.2020 21:56MareK: Po případné VRT směr Polsko bude pokračovat tak 20 % cestujících, kteří přijedou od Hranic, takže dvě zastávky opravdu nejsou problém.
talage :
a8n: Mi je to sumak, at je ze Svinova treba Ostrava – Zababov.
Ostrava hl.n.:
– Zast. Mar. Hory
– Leve nadr.
– Prave nadr.
– Komercni obvod
– (Banske Nadrazi)
– Osobni Nadrazi
– (Hrusov)
– depa
– opravny
– energo dispecink
– …
Vyuziti nekterych casti s casem upada, ale snad je patrne, proc je hl.n. tam kde je.
04.09.2020 01:28Dejv :
Na příkladu předprostoru hlavního nádraží můžete vidět budoucnost dalších projektů od Projektstudia. Parkovacího domu u krajského úřadu, prostor Duhy apod… Obdobně špatně už nyní vypadá předprostor kina Luna…
04.09.2020 08:18Pezos :
Jak to jen dělají v Łodzi, kde žádný „dworzec główny“ nemají. Chudáci cestující bloudí a neví, kde mají vystoupit :-P
04.09.2020 09:49adamous :
Tak uz i v Plzni bude hlavni nadrazi opraveno do reprezentativni podoby: https://zdopravy.cz/budova-hlavniho-nadrazi-v-plzni-se-docka-generalni-opravy-zacne-na-jare-64743
30.10.2020 15:24Patrik :
Jo jo, v Ostravě to asi není třeba, asi nám to má stačit -_-
30.10.2020 17:48Rado :
Patrik: Snad nechcete srovnávat secesní budovu plzeňského nádraží s hlavákem nebo se Svinovem? Vzhledově je to plzeňské nádraží úplně někde jinde. A historicky je taky cennější.
30.10.2020 21:52adamous :
Rado: Mne neslo o nejake porovnavani stylu, je jasne, ze to plzenske nadrazi je uplne nekde jinde, ale spise mne slo o to, ze jak tak koukam na ty rekonstrukce tech ostatnich hlavaku, tak jen u toho ostravskeho reklo SZDC, ze zadnou velkou rekonstrukci jiz neplanuje. Takze se budu muset spojit s tim, ze holt bude mit Ostrava za nadrazi plechovou boudu. Za me to nadrazi proste bude mit vzdy v tehle podobe nadech 80tek. Mozna by bohate stacilo udelat hlavak ze Svinova a bylo by po problemu.
30.10.2020 22:03Patrik :
Rado:
30.10.2020 22:15Ne nechci nic srovnávat, ale pořád jsme 3. největší město v ČR, která si strašně hraje na to, že patří na západ a hlavní nádraží, vstupní brána do města tu vypadá hůř, jak v mnoha zemích a městech východně od nás. Je to ostuda, absolutně odporné. ohavné a nepraktické nádraží. Tady by ani rekonstrukce nepomohla, nevím proč tary fakt nemá nikdo ko*le na nějaký velký projekt a nezačne si vyřvávat o peníze jako jiní. Myslím, že si pěkné nádraží zasloužíme. A Svinov? Jo fajn, ale to nejlepší už má taky za sebou. A přejmenování to fakt nevyřeší, je to blbost. To už se řešilo.
Michal :
Ta úporná averze několika místních jedinců k hlavnímu ostravskému nádraží je už poněkud únavná.
31.10.2020 07:54Jana :
Místní diskutující zapomínají (Rado určitě ne!), že budova ostravského nádraží byla postavena v tzv. pozdním bruselském stylu. A nebýt jeho neustálého przněné (nejvíce se na něm podepsala politická garnitura Svozilů, Adámků a podobných es), měla a stále má něco do sebe. Ale souhlasím, že nadchody jsou brutální, nástupiště jak by smetl, ale samotná odbavovací hala, nebýt odstraněných vitráží a nevkusu místních buranů (květinky, reklamy, bannery, Semerákovy“ skleněné výtahy), je opravdu kvalitní.
aggu :
Jana: Byla, už není.
31.10.2020 16:21Rado :
Patrik: Souhlasím s Vámi, spíše to chtělo jedno ze dvou nádraží poslat celé k zemi a postavit něco, co odpovídá úrovni architektury posledních let. Ale v malém, českém rybníčku neznám opravdu nové a moderní nádraží. To bude až v Brně.
31.10.2020 16:44adamous :
No, ja bych to nadrazi uz nechal tak jak je, snad se tam alespon opravi ty nastupiste, tak jak SZDC slibovalo a hlavak udelal oficialne na Svinove. Stejne to tak podle me jednou vzhledem k planovane VRT skonci. Svinov bych nasledne rozsiril o nakupni galerii az ke Svinovskym mostum a celkove ho zase o neco vice zmodernizoval a rozsiril.
31.10.2020 17:21S200 :
Proč má někdo pořád tendenci dělat „oficiální hlavák ze Svinova“ apod. Už jsem to tu několikrát psal: lidi vystupují tam, kde jim to vyhovuje a nezáleží na názvu. Už tady bylo zmíněno, že třeba polská Lodž, která je podstatně větší než Ostrava, taky nemá hlavní nádraží a dokáží s tím žít. Koneckonců ani Varšava vlastně nemá hlavní nádraží. U nás z krajských měst nemá „hlavní nádraží“ Zlín, Jihlava, Č.Budějovice, Liberec a Karlovy Vary.
Patrik :
Hlavně i kdyby došlo k přejmenování, tak se nic nezmění, problém s tím nádražím bude dál.
01.11.2020 17:36Michal :
„Hlavně i kdyby došlo k přejmenování, tak se nic nezmění, problém s tím nádražím BUDU MÍT dál.“
01.11.2020 18:42Martin [msstavby.cz] :
Na hlavním nádraží se v následujících letech budou realizovat podchody. Rekonstrukce elektroinstalací, nadchodů a zastřešení nástupišť. Dojde také k celkové přestavbě uzlu Svinov-Hl. nádraží.
02.11.2020 07:24Patrik :
Michal: Přesně kvůli takovýmto lidem to tady vypadá jak vypadá. Na co něco moderního, na co něco pěkného, nového a reprezentativního. Něco co by odpovídalo 21. století. Tohle stačí, není třeba nic měnit. Stačí tam dát výtahy, vymalovat a ono to zas 15. let vydrží… Vůbec nevadí, že to je hl. nádraží 3. největšího města ČR, vstupní brána do města… Možná, kdyby to za něco stálo, tak by spousta lidí nejezdila na Svinov.
02.11.2020 08:37Pavel :
Patrik: nejak moc to prozivas, ne? Ne, jasne, vetsina lidi vystupuje na Svinove ptz je hezci 🤣🤣. Hlavni nadrazi vypada nic moc ale pro vetsinu lidi je to stale jen barak kterym projdou na tramvaj a neresi to. Hlavne at je uvnitr cisto, teplo a da se tak slusne pockat, coz myslim vicemene splnuje.
02.11.2020 10:26thvari :
Pavel: já to taky řeším. vadí mi celá ta „situace Přívoz“, kdy místo krásné čtvrti s nádražím jako branou do města je to místo, které chce člověk jen co nejrychleji projet a být pryč. na turistu to musí působit depresivně. možná s výjimkou náměstí s katedrálou, které jsou opravdu krásné.
je mi to líto i v osobní rovině, protože se skrz Přívoz často pohybuju a spousta míst je neutěšených. jezdím dolů z Prajské často na kole a oblast kolem Myší díry, to snad ani nemá cenu komentovat. nechápu, že nám přijde normální, že ten podjezd vypadá, že než mi to celé spadne na hlavu, tak mě tam někdo předtím zamorduje. nechci, aby byl Přívoz místo, které slouží primárně jako tranzitní spojka centra a Hlučínska a centra a Poruby.
02.11.2020 13:08rom :
Nedávno jsem to projížděl na kole – jsou místa v Přívozu, které jsou fakt krásné a mají genius loci – myslím zejména tu část kolem náměstí, kostela, archivu. Je to umocněno i těmi lampami, neměl jsem odvahu však vyčkat do večera. ) I na druhé straně bylo pár krásných domů, ale už to nebylo tak kompaktní. Kdyby se to vyčistilo, byla by to opravdu top lokalita s kontrastem velkoměsta pár zastávek dále.
Ale doporučuji si to projít, nejen z části hlavní ulice.
02.11.2020 13:40adamous :
Pavel: No, ja se za hlavak treba stydim, jednak vzhledem a hlavne okolnim obyvatelstvem. Veskere me zahranicni zname/kolegy tedy posilam radeji na Svinov.
02.11.2020 21:12adamous :
adamous: Jen abych to upresnil, neni to podle me totiz moc bezpecna lokalita z duvodu vyskytu nejruznejsich existenci a to zvlaste ve vecernich hodinach.
02.11.2020 21:24Martin [msstavby.cz] :
adamous: Jakých existencí? Jezdil jsem tam častokrát ve 2 ráno a nikdy jsem neměl problém. A to jsme tam častokrát došel i pěšky z centra.
03.11.2020 07:31Jana :
Dobře. Ve dvě v noci tam různé existence nebývají, ale vše vynahradí puch z koksovny. Právě koksovna a Cikáni dělají z Přívozu oblast, která je ve stejném úpadku jako byla do poloviny 90tých let.
03.11.2020 09:56Michal :
Špatně. Přívoz je dnes daleko čistější, bezpečnější a upravenější než v 90. letech. To samozřejmě platí i o tom nenáviděném hlavním nádraží. Když už mám paměť na cipa, tak existuje něco jako googlení nebo procházení fotek v digitální badatelně archivu města Ostravy.
03.11.2020 11:31Martin [msstavby.cz] :
Martin [msstavby.cz]: Ve dvě v noci ve dvě přes den. Jakýkoliv čas. Přívoz od hlavního nádraží směr centrum je jako každá jiná čtvrt. U nádraží se vyskytují ti stejní lidí, jako u nádraží v Opavě, Praze, Brně, Olomouci.. Nebo Svinově na lavičkách směr Svinovské mosty.
Chápu, že když si myslíte, že romové ovládají drogový trh v zemi, tak mohou za všechny problémy.
04.11.2020 07:30adamous :
Martin [msstavby.cz]: Mel jsem zde minuly rok na navsteve znamou z Polska, ktera se zde prijela podivat na dny Nato. Na dotaz, jak se ji zde libilo, tak rikala, ze Ostrava je fajn, ale byla naprosto v soku z nejake particky opalenych Cechu, kteri si patrne nekde u Sadu B. Nemcove ve vecernich hodinach vyrizovali vlastni ucty. Udajne se bala i o sve zdravi a do ted to pro ni je velmi neprijemna zkusenost … takze ja urcite budu vsechny sve zname nadale odkazovat mimo Privoz :-)
Martin [msstavby.cz] :
adamous: Vidět, asi bitku, není nic příjemného pro nikoho. Ať jde o kohokoliv. Nicméně to nevypovídá nic o lokalitě. To se děje všude. Na vesnicích každý pátek v místní hospodě.
05.11.2020 07:29David :
Bydlim v centru, pracuji u zas. Muglinovska, a do Privozu chodim casto na prochazky s rodinou. Obcas obed,vecere v Loftu. Za poslednich cca 6 let jsem zde nemel jedinej problem. Nerikam, ze zde problemy nejsou, ale neni to zadnej divokej zapad, kde plati pravo silnejsiho nebo pocetnejsiho.
05.11.2020 07:32O. :
Martin [msstavby.cz]: Nevim jak vsude jinde, ale v Porube urcite nemame zadne pravidlene bitky indianskych kmenu. Ani kazdy patek v mistni hospode ani nikde jinde. Tim nepopiram, ze Privoz jde nahoru, namesti je opravdu pekne, plus par dalsich budov, ale stejne jako dalsi, sve zname z jinych mest smeruji na svinovske nadrazi. Privozu drzim palce, aby byl jednou prijemnou lokalitou, uz kvuli te architekture a kvuli blizkemu centru, bude to ale jeste nejakou dobu trvat. Kazdopadne potencial ma veliky. A pokud jde o nadrazi v Privoze, to by asi bylo lepsi zbourat a postavit znovu neco kvalitniho. Sypat prachy do toho, co tam je ted je skoda penez a neverim, ze se z toho da jeste udelat kvalitni a prijemne nadrazi za min penez, nez zacit znovu.
05.11.2020 09:11Martin [msstavby.cz] :
O.: Kdo mluví o bitkách „indiánů“? Perou se i bílí, ne? Zažil to snad každý. nebo každý zápas Baníku.
Proč bourat? Je to kvalitní stavba, aspoň při době svého vzniku.
05.11.2020 09:16Crazym :
O.: Tvl, byl jsi někdy na Dělnické? Nebo to pro Tebe není Poruba? BTW největší bitky jsem zažil bez účasti našich neviditelných, stále nechápu jak to, že mají takové PR :-)
05.11.2020 11:10O. :
Crazym: Bydlim na Hlavni tride, kousek od Delnicke. Opravdu se tady zadne bitky nekonaji, ver mi.
05.11.2020 11:17O. :
Martin [msstavby.cz]: test – nejde ulozit prispevek? TEST – nejde ulozit prispevek? bez vulgarnich slov?
05.11.2020 11:25O. :
Martin [msstavby.cz]: Tak v Porube se pravidelne neperou ani fanousci Baniku. Ani tu nikdo pravidelne nedela bordel a nikdo tu na ulicich nehulaka. Bili, cerni, zluti, fialovi, proste nikdo.
05.11.2020 11:28Pokud jde o nadrazi, souhlasim, ze v dobe vzniku bylo kvalitni. Dneska uz neverim, ze se z toho da jeste udelat neco kvalitniho. Zacal bych znovu. Je to jen muj osobni nazor.
thvari :
Osobně mě unavuje neustálé stáčení diskuzí o Přívoze na nějaké hádající se lidi a místní obyvatele, protože to skrývá skutečnou podstatu problému, který spočívá hlavně ve spoustě dalších věcí.
Například rušné silnice – dobře, Přívozem vedou důležité spojnice a teď není čas to z gruntu měnit, ale kolem těchto tahů to místama vypadá úplně strašně. Obě myší díry, stav a čistota míst jako je to obchdoní středisko s Albertem na Muglinovské, neupravovovaný Sad Boženy Němcové (kdo se stará o ty stromy? proč se to trochu neprořeže, aby tam nebyl stín jak někde v hustém lese?) s křižovatkou plnou zábradlí a zaprášených chodníků, parcely s vyšlapanými chodníčky a cestami jak po válce, rozpadající se ruiny domů, zarostlé proluky, obrovské betonové parkoviště vedle Loftu místo nějaké moderní zástavby, smradlavá koksovna (nebo co je to za podnik), bortící se kdovíco u tramvajové zastávky Důl Odra, škaredé, staré a do všech směrů rozplizlé zastávky na sadu BN a mohl bych asi pokračovat ještě dlouho. Ten lehce nelogicky vyřešený přednádražní prostor už je snad ta nejmenší vada na kráse.
O. :
thvari: Je to tak. Udrzbou (misty i opravou) verejneho prostoru by se kazdopadne melo zacit. Pokud bude Privoz upraveny a cisty, muze se z nej stat „lepsi“ adresa. Samo od sebe to neprijde. Jak rikam, Privoz ma velky potencial, bohuzel ho odpovedni nechavaji chatrat. S tim pak souvisi i skladba obyvatelstva a kruh se uzavira.
05.11.2020 13:13O. :
O.: Ale musim uznat, ze posun dopredu tady je. Kdyz si vzpomenu jak to vypadalo kolem nam S. Cecha pred 20 lety a jak to vypada ted… Takze jen tak dale, jde to dobrym smerem.
05.11.2020 13:19Martin [msstavby.cz] :
O.: Tak to jsi nebyl v noci v Bohemce nebo Koruně :D :D
A v Přívoze ano?
Ano, je tam filtr slov.
05.11.2020 21:47O. :
Martin [msstavby.cz]: Na diskoteky nechodim, tak to nemuzu slouzit, sorry :)
06.11.2020 09:02Ale asi podobne bych svym znamym z jineho mesta doporucil v Ostrave jine podniky nez Korunu, stejne jako bych jim doporucil, at radeji vystoupi ve Svinove nez v Privoze.
Ale je to vec osobnich preferenci, plne respektuji, ze nekdo ma radeji Privoz, nebo treba Korunu. Asi nema smysl o tom dale diskutovat. Preji pekny den :)
Patrik :
Ostravě bude stačit nová dlažba na nástupištích a nový podchod na otřesném nádraží. Přece nemůžeme chtít něco důstojného. Mezitím v Brně bude nádraží za více než 40 miliard…
22.07.2021 11:57