I v Ostravě je reklamní smog problémem. Předem se za kritiku společnosti Sting omlouváme, ale tohle fakt ne.
Při focení nových obchodů v centru Ostravy jsme si všimli i nově vzniklé pobočky realitní kanceláře Sting na ulici Puchmajerova. Tato realitní firma měla pobočku i na S. K. Neumanna. Bohužel exteriér se velmi liší. Je smutné, že si společnosti a podniky tímto „vizuálním odpadem“ degradují své jméno a bohužel si to ani neuvědomují. Nová pobočka připomíná spíše tržnici.
Na S. K. Neumanna stačil jeden decentní a elegantní nápis…
… zatímco na Puchmajerově člověka z té žluté až bolí oči. 5x vývěska s nápisem „Sting“ a 3x vývěska s nápisem „Realitní kancelář“. Pokud bylo záměrem oslovit i slepce, očividně se povedlo.
V další článcích uvedeme více příkladu vizuálního odpadu v Ostravě…
Michal :
Jste upadli už úplně? Co to jako má být, estétové z pouličního výboru v akci? A 28. října budete fotit, kdo nemá vyvěšenou vlajku?
Odporné!
michelle-7 :
Ne, ze bych chtela Sting branit, ale neni to nahodou tim, ze pred nim tady sidlila cestovka NewGo, ktera mela toto „akvarium“ jak tomu mistu rikam, oblepene ze vsech stran + ty vyvesni poutace. Sting pouze prejal stejny rozsah.. pravda, ze mohl byt originalnejsi co se tyka obsahu:-) Ono o kousek dal na Nadrazni ma pro zmenu jina realitka (MM) polepila x stejnych mensich vyloh vedle sebe a taky mi to hlava nebere. Ale jeji Marianskohorskou podocku na Hulvakach asi netrufne nic…:-)
17.07.2015 17:13riltr :
výborně zvolené téma, reklamní smog je aktuální problém a odráží mnoho o dnešní společnosti, o tom jak marketing válcuje pojmy jako vkus, genius loci a podobně. Podobný problém měli před léty v Brně v přilehlých uličkách za hotelem Grant, dokonce na to téma proběhla i fotografická výstava, no a po ni s touhle problematikou docela úspěšně zametli. Otázka je, jak to tam vypadá dnes…
17.07.2015 17:54Crazym :
Sting je mor i bez reklamních poutačů :D
17.07.2015 18:31Tano :
Mě to až tak hrozné nepříjde. Každopádně, účel to očividně splnilo. Chtěli na sebe upozornit a to se jim podařilo.
18.07.2015 09:27Martin [msstavby.cz] :
Michal: Píše se estetikové a v nějakém výboru rozhodně nejsme, zní to strašně komunisticky.
ALE
Jak jsem již avizovali dříve, OVASTORY zaštiťuje „nepořádek“, který se vyskytuje v Ostravě. Barevná zateplení, reklamní smog, arogance a nečinnost úřadů atp.
Reklamní smog je problémem mnoha měst. Ale třeba i okolí dálnic. Některá města je úspěšné řeší regulací. Kreativita čechů je někdy až přes čáru. Ulice vypadají rušivě a spíše člověka psychicky rozhodí. V jiných městech se aspoň o nějakém omezení, či určení pravidel mluví. Tady v Ostravě zatím nic.
Proto jsme s upozorněním na toto téma „opět“ museli přijít my. Počítáme s tím, že se objeví lidé, kteří tento účel nepochopí. Upozornil bych, že nemáme jako web žádný rozhodovací vliv na rozhodování ve městě. Jen se snažíme vytvořit diskuzi. Cílem je, aby aspoň centrum mělo náznak elegence a zastavil se esteticky úpadek.
Sting je jen začátek. Máme v hledáčku více podniků. Jak zde již bylo zmiňovano například MM reality. Vlastně celá 28. října v Mar. Horách je nekonečna zásobárna nevkusu.
A poslední věc. Takový vzhled, jako zvolil Sting by si v centru města v západní Evropě nedovolil provést snad nikdo.
18.07.2015 10:01Martin [msstavby.cz] :
K problému reklamy např. zde https://www.stream.cz/gebrianvs/771001-gebrian-vs-reklama Gebrian vs Reklama
Proč by Ostrava nemohla dosáhnout západních hodnot. Jen proto, že jsme východní cíp středoevropské země?
18.07.2015 10:06Alex :
Souhlasím a chválím tenhle záměr – poukazovat na právě tento způsob nevkusu ve veřejném městském prostoru. Myslím, že je důležité o tom hovořit a psát – nejen o jednotlivostech, ale o celých lokalitách (jak správně uvádí Martin příklad z Mar. Hor).
Domnívám se, že vtip ani tak není v nějakém náznaku korupčního jednání – že by odpovědné osoby byly zainteresovány na toleranci tohoto jevu. Spíš se bojím, že když se s nimi o reklamním obrazovém smogu budete bavit, nebudou rozumět, o čem je řeč – nevadí jim to, považují to naopak za „pestrou“ a žádoucí podobu městského prostoru
18.07.2015 10:38Alex :
Mimochodem, Most legií v Praze. http://www.mapy.cz/zakladni?x=14.4127208&y=50.0812963&z=18&l=2&pano=1&pid=4208133&yaw=5.369&fov=1.257&pitch=-0.060&source=stre&id=121581
Zbývá už jen olepit Brokoffa a Brauna na Karlově mostě. Nejsme v tom sami
18.07.2015 10:50pavel :
martin [msstavby.cz]: nezlobte se, ale Sting využil relativně kvalitní materiály a prostě dal své logo. Ano, je žluté, tedy razí. Mohl si ho kvůli Ostravanům upravit na šedobílé, aby nikoho nepobuřovalo. Jistě, méně reklamy je fajn, ale toto je provedena alespoň profesionálně. Určitě horší jsou různé plachty visící přes cestu (kartáč), obložení domu potištěnýma deskama (MM reality), nakřivo zavěšené plachty z okna atd. Začít kritizovat vzhled města u Stingu, která má pouze křiklavé barvy a provedení je velmi kvalitní je opravdu nefér od provozovatelů těchto stránek.
18.07.2015 11:36Luděk :
pavel: Naprostý souhlas, reklama Stingu je docela povedená, byla chyba začít upozorňovat na tuto problematiku právě touto pobočkou Stingu, v Ostravě jsou jiné naprosto příšerné ukázky „kreativity“ viz celá ulice 28 října, MM reality….
18.07.2015 15:39Luděk :
Pár příšerností https://goo.gl/72y5re
18.07.2015 15:51https://goo.gl/ngXI3V
skelet :
pavel: na ČT ART je takový pořad, jmenuje se „Jasná řeč Josefa Chuchmy“, kde se diskutuje s různými hosty na různá témata. Jeden díl byl právě věnován právě reklamě, respektive reklamnímu smogu. Jeden z diskutujících byl Zdeněk Lukeš, který byl součástí té „omezující“ komise pro Prahu. Se stejnou argumentací jakou píšeš ty, za nimi přišla jedna nadnárodní společnost prodávající limonády, že své křiklavé logo chtějí umístit u pražského hradu. Neuspěli a místo toho si tam dali kovářsky zpracovaný vývěsní štít.
18.07.2015 19:55Takže ono to jde, když se chce.. navíc i u společnosti jejíž logo stojí několik desítek miliard dolarů. Tož proč Sting má být vyjímkou? ;)
Xavier :
martin [msstavby.cz]: Michala se nijak nezastávám, ale: ne, nepíše se „estetikové“, píše se „estétové“. Estetik je člověk, který se zabývá (z vědeckého hlediska) krásou. Estét je člověk, který krásu vnímá jen povrchně, a je to tedy označení do značné míry hanlivé ;-)
19.07.2015 16:45aggu :
Fór týdne.
21.07.2015 21:50https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/11011264_761924333920585_9204880877486572289_n.jpg?oh=c5abba936b4ff61c5f92c6ccd446a577&oe=56599873
(copy&paste FB Ostrava je v centru)
Opravdu by mě zajímalo, co asi odehrává v hlavě někoho, kdo sebejistě a kreativně opře reklamní panel o umělecké dílo (zde konkrétně Čestmír Suška).
Takoví lidi by měli být zvaní na Pecha Kucha!
Martin [msstavby.cz] :
pavel: Kvalitní materiál možná, ale použit na nekvalitní vizuální vzhled.
Stále se pousmívám nad „někteří to mají horší, tak je tohle vlastně ok“. Není to ok.
Jsou horší, Sting byl pouze první na ráně.
22.07.2015 16:24Nimrod :
martin [msstavby.cz]: Výraz estétové je správný, radějí se nepoštějte do češtinářského dialogu, ten stavebně-architektonický vám jde lépe
23.07.2015 08:59Baraba :
pavel: Kvůli Třinčanům to upravit mohli? =D mapa
31.07.2015 07:23Martin [msstavby.cz] :
Baraba: Přesně tak!
31.07.2015 14:33Bohužel mnozí češi stále razí názor, jiní to mají horší, tak nechme být…
thvari :
Tento díl Gebrian vs. Znojmo ukazuje krásy historického Znojma, ale je tam takový vtipný detail. Při tom, jak chválí dodržování těch norem na omezení reklamy v historickém centru se najde jedna škaredá výjimka. A neuhodnete, kdo to je. :-)
https://www.stream.cz/gebrianvs/10007484-znojmo
28.09.2015 09:22Martin [msstavby.cz] :
thvari: Taky mne to pobavilo, jak jsem to viděl :D
28.09.2015 09:30Rýša :
thvari: Krásné město! Za povšimnutí stojí dláždění a úprava zeleně. A také maličkosti jako třeba sjednocené – barevně čísla domů nebo stojany na reklamu. Je tam ale toho víc, co stojí za povšimnutí. Možná by naši ostravští radní mohli udělat exkurzi do malého města, jak se dají dělat rekonstrukce cest, chodníků, prostranství…..
28.09.2015 11:44Ještě by mě zajímalo, zda-li tak hezky opravovat a udržovat město jde jen z dotací.