Pokud chcete být úspěšní architekti/projektanti, je důležité být pracovitý, rozumět oboru, mít určitou dávku vkusu, všeobecný přehled apod.
A nebo stačí narodit se jako Syn.
A tak se právě děje při vzniku jednoho z dalších vředů na tváři centra Ostravy. O novém klastru budov pro Ostravskou univerzitu jsme vás již informovali. Zatímco budovu pro Fakultu umění naštěstí předělal Ing. Arch. Kamil Mrva (protože prvotní návrh byl doslova slátanina).
Bohužel návrh budovy Fakulty sportu, přesněji Zázemí sportu a behaviorálního zdraví je stále bez změny. Nyní se Ostravská univerzita, asi nechtě, přiznala v tiskové zprávě k tomu, proč je návrh doslova dětinský. Navrhl ho totiž student Fakulty stavební Vysoké Školy Báňské. Toto selhání Ostravské univerzity se schovalo za vzletná slova o „partnerské vysoké škole“.
Je běžné, že již při studiu mnoho studentů pracuje. Málokdo si však střihne budovu fakulty za stovky milionu korun. A nyní k tomu, proč v úvodu zmiňujeme „narodit se jako Syn“. Autorem je totiž syn Ing. Arch. Romana Kuby z ateliéru Simona.
Ano. Toho ateliéru, který navrhuje rodinné domy ve tvaru kraba, budovy do ostravského planetária ve tvaru měsíce a dalších podobných entit.
Jen si klademe otázku, jakou podobu by měla budova pro sídlo správce kanalizační sítě. Jestli jako záchod, nebo trubka, nebo to co kanalizací protéká…
Vraťme se k budově pro Fakultu sportu. Jak jde vidět, jablko napadá daleko od stromu a syn se potatil.
Přemrštěné konstrukce, vykonzolovaný prosklený běžecký okruh, všude nějaký schod, trubka. Vše se blýská, svítí… O budově jsme již psali v tomto článku. Bohužel nám oči krvácí tak, že už nemáme sílu tento paskvil více popisovat.
Proč tohle vše píšeme. Máme tu paskvilní návrh od protekčního syna. Je opravdu náhoda, že zrovna tento student z mnoha jiných studentů na VŠB byl vybrán. Selhání plánovaní univerzity a města. Výsměch soutěžím (nebo aspoň oslovením více autorů a následný výběr nejlepšího návrhu…) A to vše za potlesku vedení (doufáme, že tohle mohl napsat pouze vyšťavený marketingový vrchní ANO, Prchal).
Na celou lokalitu zpracovává studii také Ateliér Simona. Překvapení, že… Více se k tomu dočtete v článku od Deníku. Otázkou je, zda vznikne kvalitní veřejný prostor, nebo lunapark…
Absolutně se již také nemluví o tramvajovém propojení Černé louky a Dolní oblasti Vítkovice a dále. Díky čemuž by došlo by k odlehčení jediného tramvajového spojení do centra: trati přes náměstí Republiky.
Ale tramvajová trať je v současném myšlení vlastně taková hloupost. Nebliká, nesvítí… Není extravagantní jako lanovka…
Stále se vám tento projekt líbí? Podívejte se na nominace v celoevropské ceně Mies van der Rohe Award. Objekty čisté, elegantní, logické. A hlavně na své okolí nepůsobí jako parazit. Na nic si nehrají.
Nominované objekty (ODKAZ ZDE) si můžete všechny prohlédnout a třeba selektovat podle země, kde se nachází.
Jp :
Když pominu estetiku (ne nelíbí se mi to vůbec), tak nechápu účel většiny konstrukcí (po těch schodech se bude běhat nahoru/dolů ? K čemu mi je dráha “zavěšená” na střeše ?). Nejděsivější je ale představa, jak budou ty trubky, sklo, konzoly atd. vypadat za pár měsíců s “českou” údržbou… Atelier Simona je extremním případem – něco jsko A plus Brno (nebo, jak se teď jmenují) – kdo někdy používal bohunický kampus MUNI, ví.
krotitel závisti :
Martine mluví s tebe s v i ň s k á závist, to je strašně smutné :((
Jája :
Ti dva ptáčci před budovou si říkají:
29.01.2019 07:57„Ty vole, bylo to zrní, co jsme před chvílí zobali?“
A který návrh je ten správný? Ta vizualizace s textem od Macury je jiná.
A kde si hipsteři zaparkují svoje skládačky a Ukrajiny?
A bude to mít dostatek zásuvek pro elektroauta?
A kde si dají sojové laté a sojový burgr?
A kde je kadeřnictví a holičství, aby si zastřihli vousy.
A kde je okruh a plac, kde budou pochodovat a tančit LGBT zaměření lidé a jiné skupiny? Chce to pořádný plac.
A na těch schodech bude nudapláž? Tam zkouřená mládež nemůže být, vždyť na těch betonových schodech se jim z hycu udělá ještě větší nevolno a skutálí se dolů.
Vykonzolovaný ovál, na který z tribuny nikdo neuvidí, to prostě nevymyslíš. V druhé variantě ani nevím, jestli jsou na střeše pouze šatny a střídačky, ale tribunu nevidím.
Na to ohraničení alá plot kolem koncentráku bych ještě zkusil po obvodu narvat běhací pásy na skleněném prstenci a bude to dokonalé.
No nedá se tomu upřít inspirace terasovitými pyramidami a v možná kouskem i jinými objekty pro sportovní účely. Ale co, třeba to uvnitř bude ještě horší.
Každý nějak začínal, když se do toho vloží promovaní inženýři, tak snad utřepou návrh, aby šel realizovat, byl funkční a údržba nestále majlant.
Jája :
krotitel závisti: Nevím, závist v tom nevidím. Je to asi info z přepsané z ČT24.
29.01.2019 08:03A je to povzdech nad tím, že když už jsou miliardy, tak se stejně na tak velký projekt neudělá pořádná soutěž.
U starého se** pes, to se stejně někdy strhne, pokud to nebude honosný chrám a radnice, ale to tu nějakou dobu s námi bude.
Lip :
Jako návrh někde do čínského Disney Landu dobrý, ale jako sídlo fakulty univerzity ani náhodou!!! Souhlasím s JP, že s českou údržbou to bude vypadat katastrofálně. Stačí se podívat na návrhy pana Ing. Arch. Kotase (metro Střižkov), čím složitější konstrukce tím horší údržba a dražší!
Pavel :
Prohnilost je cítit už v systému evropských dotací, alespoň v naší národní verzi. K čemu je dobré stanovovat šibeniční lhůty pro podávání žádostí na tak velké částky??? Mám podezření, že viníkem není Brusel, ale český úředník a potažmo politik nad ním.
tommtomm :
Kotasovina jak vyšitá, ne to je urážka Kotase, zázemí sportu je ještě mnohem horší než jeho „konstruktérské stavby“. Nejsmutnější je že ať tam postaví jakoukoliv vysněnou stavbu tak to bezútěšný prostor nezlepší. Kdo krom studentů z těchto dvou fakult si tam najde cestu a z jakého důvodu? Zas a jako u všeho jde o urbanismus, o tramvajovou trať, o to dostat se odněkud někam a za nějakým cílem, stále mi přijde že se v plánování v Ostravy uvažuje v intencích 70. let s širokými bulváry pro automobily a s objekty sloužícími jen jednomu účelu, a to ještě s touto ujetou architekturou kterou opravdu slušně nelze komentovat….
PS: Pane Macuro, jako studentovi OSU, byť jiné fakulty, se mi to nelíbí. A věřím, že se to nelíbí ani většině dalších, nejen z estetických ale i funkčních a logických důvodů. Otevřete si zmíněný odkaz na konci tohoto článku, ať víte jak mají vypadat stavby na které by byli studenti i obyvatelé hrdí.
aggu :
Můžu rozumět tomu, že politici vidí, s jak těžkým srdcem centrální dotační orgány pouští do Ostravy miliardu, tak se snaží seč můžou, ale ztratit při tom rozum… Buď se tady hraje s „nedostatkem času“ habaďůra nebo si magistrát naběhl sám na vidle. Spíš si myslím to první. Ten projekt je velký velký špatný. Na druhou stranu, pokud se teď pracuje na studii, a už tedy máme ten „čas“, dá se leccos zachránit. Ovšem pokud na tom pracuje tento ateliér, tak výsledek je předem jasný. Bude to určitě super-mega-cool-in stavba.
Jako občan Ostravy říkám nechci žádné další super-mega-cool-in stavby. Máme jich už dost. V top20 turistických atrakcí jich má víc jen Praha. A co jako… A další podobné cy*oviny typu disneyland před hl. nádražím snad někdo rozumný zastaví.
Tohle běsnění by se mělo zastavit u kulturních staveb. Tam máme pořád dluh. Takže ano, prosím Černou kostku, Bílý stín, Jatka a Jatka #2, koncertní síň. A pak stop. S jednou potenciální výjimkou a to jsou Bazaly, které se ODS (komu jinému) podařilo zničit.
Co mi naopak chybí je úplně obyčejná práce na takové maličkosti jako urbanismus centra. Na to, zdá se, nikdo nemá na ÚHA čas a politici taky. Jen kvalitní veřejný prostor nás posune do civilizace typu Vídeň – Rotterdam – Oslo. Kýčovité blbosti typu výseče půlměsíce nebo hřiště na pinkanou za miliardu asi těžko.
Patrik :
Projekty na Černé Louce nepočítají s náhradou tramvajové smyčky Výstaviště. Možná si řeknete, že to tak nevadí, že tam končí jen linky 6 a 10 (jen některé spoje). To je sice pravda, ale ta smyčka je nesmírně důležitá při mimořádných událostech a výlukách. Je velkým pomocníkem. Na Hranečník se toho taky nevleze nekonečno, kapacita je omezena a vzdálenost od Karoliny je poměrně velká. Jenže to je politikům jedno… A ta nová trať Vítkovice – Černá Louka by byla super no.
volnoběh :
aggu: Přesně tak – základem by měly být poctivé projekty, které třeba nejsou úplně sexy a neplní žádné megalománské vize, ale dohromady vytvářejí příjemný a hladce fungující veřejný prostor a tím přispívají k celkovému zkvalitnění života obyvatel i návštěvníků. Jen jeden příklad: je až neuvěřitelné, že dosud neexistuje funkční propojení DOV a centra. No a když jsme zrovna tam: Náměstí republiky. A tak bychom mohli pokračovat.
therapist :
Ateliér Simona je zpět! Ateliér Simona je zpět! Ateliér Simona je zpět!
29.01.2019 10:20Migi :
Když se nad tím celým projektem zamyslím, byla vždy prezentovaná jen ta základní vizualizace, doteď jsem si nevšiml nějakých půdorysů, co všechno má ta stavba mít nebo vizualizace interiéru. Tohle všechno by mělo být už dávno známo a zveřejněno… Ta vizoška vypadá dobře… prodalo se to..
Ale pokud to opravdu dělal „student“ z Fastu, pak by se měla vyjádřit katedra architektury – předpokládám že to dělal ve svém ročníkovém projektu anebo to byla bokovka při studiu..? Sám vím, že taková bokovka při tom objemu práce a studia se nedá udělat… Když už to mělo vyjít ze školy, pak jako celek týmové práce… workshopu nebo měli být vybrání Ti nejlepší studenti a společně něco vymyslet…určitě ne jeden, pokud to je díky vazbě otec-syn ze Simony… hamba. V architektuře je težké se prosadit, ale osobně nesnáším rodinné vazby na projektech jako tyto. Udělat něco sám, vymyslet něco sám anichž bych chodil za rodiči, za známýma.. to je těžká práce plná uznání a hrdosti…
Snad příjde vysvětlení z atelieru Simona během dneška
PS: Macura by měl spíš přijít s plánem jak ty mladé lidi přinutit zůstat v Ostravě… ne jen aby si zasportovali během 4 let studia ale aby tu měli perspektivu do života když školu dodělají… Vylidňování města za posledních 10 let nezastaví nový stadion ani Stadlerky.
29.01.2019 10:22Jája :
A mínusáři, jaké pocity z této stavby máte Vy? :)
29.01.2019 10:29Jaké máte vzdělání ve stavitelství?
Prostě mi to nedá. Vypadá to, že někdo dělal hrobku v podobě terasovité pyramidy, asi pro primátora. Nahoře se zamyslel, že měl vlastně udělat něco jiného, tak tam vrznul hřiště s oválem a trochu to okořenil tribunou. Trochu, hlavně aby těch míst nebylo moc, vždyť stejně studenti budou sedět u kávy, piva a kdo ví kde.
Dotazy, kde co bude, jsou už jenom proto, abych zjistil, zda ta stavba bude na dnešní dobu ve zkratce a česky „FRIKULÍN“.
Jsou tam ptáčci, mega důlky pro hraní kuliček obry, lezoucí housenka, klikatý chodník, aby se dobře vyrovnávala vrávoravá chůze. Vzadu v pozadí vstup do jeskyně.
Hřiště pro děti pěkné, jen víc zeleně by to chtělo, ať to aspoň kopíruje vzhled zarostlé pyramidy někde v Amazonii.
rasta :
Když někde čtu jméno tohoto ateliéru, tak se mi ježí chlupy i na patách, co to bude zase za extravagantní výbuch. Každopádně zase zakázka za stamilióny v centru města bez soutěže je maso.
29.01.2019 10:36volnoběh :
Jája: Připomíná mi to auto, které navrhl Homer Simpson: https://medium.com/@marksweep/why-homer-simpson-doesnt-run-product-fa1789945045
rasta :
Jája: se divíš? Tvůj popis ve stylu, že se tam bude špatně hulit a fetovat je spíš povzdech někoho, kdo to tam dělá a bojí se, že už to nebude tak lehké. Stavba je to strašná, ale ty blbé kecy si nech do komentářů na FB
29.01.2019 10:40Crazym :
Možná by jste měli vy co máte FB zařídit smršť „pochvalných“ komentářů na FB toho pána co si myslí, že je to paráda a je jedno jestli to má z vlastní hlavy nebo mu to tam vrazili nějací marketingoví odborníci, důležité je, že může mít nějaký feedback i když pochybuji, že by si z něho něco vzal :-) Ale znáte to, nějaké ty volby se vždy blíží :DD
29.01.2019 10:56Jaja :
rasta:
29.01.2019 11:05A Stavby v MS kraji mají FB? No to snad né :D.
Vždy mě zajímalo, kdo tu o těch stavbách diskutuje. Zda opravdoví stavbaři, nebo ještě nedostudovaní mladí architekti, nebo někdo kdo se jen nudí.
Kdo proti mně půjde s vidlemi a pochodněmi.
U některých příspěvků je diskuze ve stylu, všechno špatně…. všechno špatně…. všechno špatně.
Přitom jen někoho bez vkusu přesvědčit, když má peníze, aby to nějak vypadalo, je nadlidský výkon. Natož někoho, kdo má na to v kapse dvacku a chce Ferrari.
Dříve vzali na architekturu opravdové borce. Brali málo lidí, aby byli kvalitní.
Dneska po vzniku pseudokateder architektury, kde berou mech a trávu, jen aby měli naplněné kapacity, se bojím, aby ty nové stavby nevypadaly jako něco, co nevíte, co to je, úplně všechny.
Už jen ta první vizualizace „Humr bez hlavy, na kterém přistálo „UFO“. A kdo by to nechtěl.
Třeba blob od Kaplického, pěkná moderna, provokuje, jen kdyby ho dali jinde. Někde, kde tomu vyčlení prostor a budou tam stejné stavby, aby to vyniklo. Na kopečku, kde je kolem stará zástavba, cesta, atd., to v mnohých evokuje sloní chrchel.
A ještě si rýpnu. Když tak jdu kolem mladých a cítím pořád ten známý odér trávy, tak to bylo už jen takové rýpnutí do živého.
Jája :
volnoběh: No vida, to mě nenapadlo. Třeba to měl být záměr.
29.01.2019 11:45volnoběh :
Jája: Určitě se tím hoši nechali inspirovat.
29.01.2019 12:50abc :
Migi: S projektem naprostý souhlas. K tomu, že by Macura měl přijít s plánem, jak motivovat mladé lidi, aby zůstali v OV – no, komplexní plán existuje (http://fajnova.cz/). Můžeme samozřejmě polemizovat o tom, do jaké míry je ten plán adekvátní nebo efektivní, nebo jestli tam něco podstatného nechybí – a taky můžeme navrhovat nové prvky plánu, pokud se chceme zapojit a ne pouze dřepět na gauči a kritizovat, že ti nahoře nic nedělají. Ale nelze tvrdit, že žádný plán není.
29.01.2019 13:03abc :
Migi: Aby bylo jasné – bylo to myšleno tak, že ohledně projektu souhlasím s vámi. Ne že souhlasím s projektem tak, jak je…
29.01.2019 13:05Jp :
abc: Prim. Macura po volbách řekl, že plánuje obdobu IPRu a “městského zahradníka” … Od té doby ani ťuk. To je tak těžké mít web či soc. kanál, kde bude město jasně a pravidelně informovat, jak plány pokračují v “reálném” čase ? Vlastně počkat… město má Fajnova.cz, které chcíplo zároveň s ukončením projektu 🤔 … druhá možnost je, že se nic nedělá…
29.01.2019 13:43abc :
Jojo, pravidelná komunikace směrem od města je na žalostné úrovni. Nicméně tvrdil jste, že plán není a plán je, ať se vám to líbí nebo ne.
29.01.2019 13:54abc :
Jp: Fajnova.cz nechíplo (http://fajnova.cz/chci-se-zapojit/). Pokud vás to nezájímá, tak to je čistě váš problém a nikdo na vás ohled brát nebude.
29.01.2019 13:59David :
Kuba Junior…. to je asi Ostravská hvězda! Rád bych se mrknul na jeho bakalářku a další tvorbu když byl vybrán městem na tuhle zakázku a hlavně jací další studenti byli bráni v úvahu a to nejdůležitější, kdo z té katedry architektury ho doporučil a důvod? Projekt v rámci výuky??
29.01.2019 13:59Vedoucí katedry není ani architekt ale tahle doc. Ing. Peřinková Martina, Ph.D. tak pokud někdo čte z téhle skupiny lidí, ať hodí vysvětlení.
David :
A takový detail ještě… „rozhodli jsme se spolupracovat s architekty s mezinárodním věhlasem“ ten student Kuba asi navrhoval i pro Dubaj a Londýn…?!
29.01.2019 14:08Rado :
Povolání syn, aneb když pr**l utírá táta, to nikdy nemůže fungovat a taky nefunguje dobře. To, co má na Černé louce vyrůst, je šílenost nejvyššího řádu a gor ještě k tomu, pokud je to práce nějakého šmudly, který se architektuře teprve učí. Jestli se takto nakládá s veřejným prostorem a zejména penězi, tak se v Ostravě nedivím už vůbec ničemu. Zase se spěchá, kvalita mizivá, ale jak se tady s oblibou říká, buďme rádi aspoň za to, že? Kdy si už konečně někdo uvědomí, že stavba jako je tato, ale i jiné, utvářejí tvář města, jeho budoucnost a atraktivitu. To už Ostrava klesla opravdu tak nízko, že se už nezmůže na pořádnou soutěž? Kdo bude zodpovědný za chyby v projektu? Z auly VŠB se nikdo nepoučil?
29.01.2019 14:24Jp :
abc: jaký ohled, co to plácáte ? Chce to více klidu a méně vznětlivosti :-) WEB Fajnova.cz jako informacni zdroj chcipl… nebo vy tam snad chodíte pro “up-to-date” info, co v Ostravě bude nového ? Stavby, projekty, “real-time” info ? Pokud by ten systém fungoval na přijatelné úrovni, nemuseli by lidé (včetně msstaveb) hledat progres projektů na úředních deskách, EIA apod.
29.01.2019 14:39robert :
Martin (ms stavby) Dekuji autorovi clanku za pomoc pri identifikaci, za je navrh dobry ci ne. Ted uz vim, ze urcite neni. Nejprve jsem byl navrhem doslova fascinovan, ted, po precteni, jsem vsak pochopil, ze je to navrh dedinsky, tudis asi nekvalitni. Do dustojne a fascinujici architektury Ostravy zcela nehodici se. Az budu na radnici a ja jednou budu, urcite budu delat vse proto, aby Tito architekti uz zadnou zakazku neziskali. A uz vubec ne, pokud se bude jednat o budovu Spravce kanalizacni site, protoze si nepreji dalsi ostudu. Takova budova v po dobe trubky, to by teprve byl a Hanba!
29.01.2019 17:09Lukáš :
Mě se projekt náhodou líbí.
29.01.2019 19:50koudy :
Lukáš: Kéž by se líbil větišně. Necítím to tak. A už vůbec ne odborné většině. O tom opravdu pochybuji.
Stejně nejhorší ale bude údržba. Ten barák za 40 roků nepozději zavřou. Tohle neudrží. Nemají šanci.
29.01.2019 21:00MM :
Popravdě já už nemám sílu tyto mega projekty komentovat a vidím, že Martin taky ne. Stačí si přečíst na FB posty s tímto projektem nebo ankety na Deníku. Vše pozitivní. Lidi jsou z toho úplně hotoví. Pár citací ve stylu konečně bude Ostrava světová a špičková architektura v centru.
Já si myslím, že to nemá cenu. Prostě se musíme smířit s tím, že město ovládají jelita a většině obyvatel tyto úžasné stavby imponují. Když si to přiznáme, můžeme se v klidu odstěhovat jinam. Opravdu to nemá jiné řešení. Když vidím ty šílené rozpočty a pak stavby, které jsou jak někde z Ruska, chce se mi brečet. Nikdo nepřemýšlí nad šílenými náklady na údržbu a úklid takových staveb. Každý rok to městu užere další miliony. Nebo to nikdo udržovat nebude a potom za 20 let se to zbourá.
Psal jsem, že pokud chce město růst, musí zařídit bydlení. Ideálně ve spojení s developery a ideálně v lokalitě Černé louky. Výborné místo, které si zaslouží rozvoj. Postavením těchto separátních budov se nezmění vůbec nic. Odpoledne a večer tam nebude ani noha a centrum opět bez života. Nejhorší je, že Martin to píše několik let, lidi to vidí několik let, ale politici nevidí nic. Proboha kdo jiný by měl město posunout?
29.01.2019 21:04Migi :
Lukáš:
29.01.2019 22:16uvidíme co z toho vznikne… ta oválná hmota zachovaná asi bude, ale zbytek kdoví jak dopadne, ty věcičky kolem které té vizualizaci dodávají dynamiku nevzniknou, lidi tam taky tolik nebude, zase tolik sportovně založených studentů Ostravska Univerzita taky nemá co by to vůbec využívali… z VŠB tam nikdo nebude mít potřebu jezdit (areál mají vlastní + trávit 50 min v tramvaji…?) a pro veřejnost je ta plocha dost mimo a i kdyby tak vstupné bude předražené.
PS: Potřebuje tohle vůbec město? A bylo fakt tak nutné s tímhle spěchat a vybrat toho studenta kterého přihodil pan Kuba :)
každopádně zpět k tématu, ten student je asi velmi nadaný a jaké štěstí že mu takový projekt svěřilo město, těším se až další student (synovec p. Kuby) navrhne ten mrakodrap na Karolíně, nebo nějaká studentka (neteř p. Kuby) udělá nástavbu Ostravice… můžeme se jen těšit na spolupráci Ostrava-Kuba
rasta :
Asi bych tady neřešil nějakého studenta a nějaký ateliér. Vaše komenty už tady zavánějí bulvárem. Ostuda je na straně univerzity a ministerstva, že na tak viditelný projekt a ještě s významnější finanční dotací nejsou schopni zajistit regulérní soutěž. Přece jen je to studie a realita bývá mnohdy jiná.
29.01.2019 22:54Martin [msstavby.cz] :
Migi: Investorem je Ostravská univerzita. Ne město. To darovalo pozemky pro výstavbu.
29.01.2019 23:16talage :
Lukáš: Mě taky ne.
29.01.2019 23:46thvari :
MM: To chce klid, já bych hlavně nepropadal panice. I kdyby ten paskvil hypoteticky postavili, dobře, zabije to jednu lukrativní lokalitu v centru, ale jinde se naopak věci daly do pohybu tím správným směrem. Kdyby vyrostla koncertní síň, Jatka, knihovna a tohle, oukej, máme úspěšnost velestaveb v hlavním městě Moravy a Slezska (zdravím do Brna) 75 procent, to zas není taková hrůza.
Osobně nevěřím, že to někdy dotáhnou do konce. Pan primátor komunikuje na Twitteru, není tam podle frekvence reakcí úplně každý den, ale kdo tu sociální síť používate, klidně mu napište (slušně, prosím) stížnost. Komunikuje tam i Ostravská univerzita. Zapojte se do diskuzí na Facebooku. Tahle stránka má taky dosah. Možná bych napsal médiím jako Deník a Magazín Patriot, jestli by nezvážili článek. Poptat se na to politiků. Vedení OU musí snad jít také kontaktovat. Vždyť argument – neproběhla transparentní soutěž, jak tedy můžeme vědět, že ta dotace, bez níž tvrdíte, že byste to nikdy nepostavili, neodtekla do kapsy nějakému kamarádovi – je úplně jednoduchý, kultivovaný a celý tento prazvláštní projekt na zaplácnutí Černé louky jím dostává zásah přímo do srdce….
Crazym :
Že by už to bylo tady? https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/cerna-louka-uz-se-vi-kdo-postavi-areal-univerzity-za-vice-nez-miliardu-20200108.html Zaujal mě poslední odstavec, prý „Stavět se má začít do čtrnácti dnů.“
09.01.2020 09:49balde :
jak se upraví nábřeží – s vizualizací co byla předtím to nemá nic společného, takže i u těch budov nečekám že se budou podobat. P.S. žádná soutěž na úpravu nábřeží a navázání na nový kampus nebyla
https://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/ostrava-upravi-okoli-novych-univerzitnich-budov?
22.01.2020 21:30fbclid=IwAR3JymnPurszByJ88CRCT7sncnYNJrt02gCdRuYCN9wLCfelPvkFtmysYlc
Martin [msstavby.cz] :
Hlavně komunikace podél řeky zůstane…
„„Od navržené úpravy očekáváme v blízké budoucnosti zklidnění dnešní komunikace. Z dlouhodobého hlediska bychom ji ideálně zcela uzavřeli pro automobily, to však za předpokladu, že budeme mít k dispozici objízdnou trasu. Preferujeme přírodě blízké řešení lokality a její návaznost na nové stavby Ostravské univerzity pro umění a sport. Předpokládáme, že výstavba univerzitních budov i naše úprava levobřežní komunikace skončí v roce 2021, nejpozději v roce 2022,“ řekla náměstkyně primátora pro investice Zuzana Bajgarová.“
22.01.2020 21:43acdlcia [msstavby.cz] :
Kdyby se postavil most přes Ostravici který by propojil Biskupskou a Těšínskou https://mapy.cz/s/kosajohuve tak by se mohlo jezdit po Frýdecké https://mapy.cz/s/benumacemu a cestu od výstaviště dál by se dalo zrušit https://mapy.cz/s/bebudegatu ale myslím si že doba k rušení cest ještě nenastala.
22.01.2020 22:06