Další investor se snažil koupit pozemky v centru Ostravy za účelem výstavby administrativní budovy. Také neúspěšně. Účel? Nekompetentnost?
Administrativní budova měla vyrůst na rohu ulic Porážková a Švabinského. Již jiný investor zde plánoval výstavbu administrativní budovy – psali jsme v článku Ovastory #43.
Odůvodněním uvedeném v nynějším usnesení tentokrát je, že se zde nachází vzrostlá zeleň, jakožto důležitý prvek. Nerazíme myšlenku, že se má za každou cenu stavět, ale odůvodněme si, proč je usnesení zde nestavět, hloupost. Tedy pokud se opět nejedná o zákulisní hry a privátní záměry jednoho pseudo-hnutí, které aktuálně vládne.
- pozemek se nachází v jádrovém území města
- samotný územní plán zde výstavbu povoluje
- stavba docelí blok stávajících objektů
- zisk z prodeje pozemku
- následný zisk z příjmu daní
- pracovní místa + vyšší pohyb lidí v centru města (dle nás není centrum města pouze Masarykovo náměstí a těsně přilehlé bloky)
- argumentace enviromentálními důvody je při pohledu na územní plán Ostravy, kdy kolem Ostravy září obrovský prstenec ploch pro individuální zástavbu RD a také například se kousek od lokality stále plánuje dálniční průtah Místecká III., jako nehoráznost. Nebo vtípek jako vědecko-technický park na území lesoparku Myslivna…
- městotvornost, současné území kolem žel. trati vypadá hůře než po konci II. světové války
Současný postup radnice netvoří z centra města centrum. Nedostavuje ho, jak můžeme vidět v podobných městech, která si prošla spojeneckými nálety a komunistickou „tvořivostí“. Tvoří periferii, kde slyšíte trávu růst. Nové lidi do centra nepřivedou kulturní akce, které trvají jedno odpoledne nebo víkend, ale nové byty, kanceláře, hotely…
Potom je také velmi zbytečné lákat investory na Expo Real, když investorům, kteří přicházejí dobrovolně, obvod podráží nohy a nastavuje záda.
Současný stav:
Pozemek se nachází v zástavbě patrových městských domů. Kousek od nové čtvrti Karolina.
Oblíbeným argumentem Rady Moravské Ostravy k ne-prodeji pozemků bývá i fakt, že výstavba v lokalitě nikdy nestála. Kdyby náhodou, tady zástavba již byla.
Žádost investora:
Usnesení a odůvodnění Moravské Ostravy:
Tak. Rozlučte se s nadějí, že Ostrava a hlavně centrum přestane někdy vypadat jako nános sídlišť, průmyslových objektů a obchodních center. Takovýmto postupem se Ostravy nikdy ani nepřiblíží k pozitivnímu vývoji.
Ještě si poplačte nad kompaktní zástavbou centra Brna, které vzniká kontinuálně i v dnešní době:
Petr Sefcik :
Cena 1900 kč/m2 mi je směšná. Více než směšná. A kde je nějaké záruka, že se zde pod záštitou super projektu polyfunkčního domu, administrativní budovy, atd. nevznikne další parkoviště, jako kousek dál na Poděbradově ulici? Stavět ano, ale ne za každou cenu. Nebuďte tak ortodoxní ve svých názorech. A pište celou pravdu. S pozdravem Petr Šefčík
Marek :
Petr Sefcik: Zárukou by měla být dobře napsaná smlouva s harmonogramem výstavby a sankcemi za jejich nedodržení, tj.:
max. do 2let kopnout do země – finanční sankce,
max. do 4let mít hotovo – finanční sankce,
max. do 5let zkolaudováno – finanční sankce + navrácení pozemku městu/obvodu.
dolil :
Ostravská radnice, kdo ví, ten ví.
Lip :
Hlavně si myslím (pokud špatně, tak mě prosím opravte) ostravský centrální obvod asi nemá zpracovanou dobrou urbanistickou koncepci jak a co stavět. Ostrava má přeci útvar hlavní městského architekta, který jak všichni víme stojí za hounou, který by se měl právě starat, aby docházelo k řízenému zastavění nezastavěných volný ploch k tomu určených. A síla tohoto orgánu se ukáže na kvalitě předložených architektonických návrhů, které stavitelé předloží a jak budou ve finále vypadat. Divte se, ale jde to! Podívejte se např. na Lytomyšl, kde i supermárket Billa musel předložit kvalitní návrh, aby ho tam mohl postavit. Nicméně, vykácet velkou parkovou plochu uprostřed města není v pořádku, ale tenhle plácek, s prominutím u pochcaného plotu, u železniční trati není nic extra.
aggu :
Zdá se, že Ostravak povýšil trolling na politický program. Být členem tohoto spolku, chodím kanálama.
AC :
Administrativní budovy se mají stavět v Praze nebo v Brně, v Ostravě se těží uhlí a mohou se stavět maximálně sklady. Hnutí Pražák
Michal :
Nad Brnem bych moc neplakal, okolí hlavního nádraží je jedna velká hnusná proluka už desítky let.
13.09.2017 11:58Martin iOn :
Mrzí mě, když vidím „budoucnost“ města, z něhož pocházím a je mi blízké. Kdybych nikdy nevytáhl paty z baráku (např. nestudoval v Olomouci a nepracoval v Brně), nikdy bych asi nemohl objektivně zhodnotit, jak moc si Ova sama pod sebou podřezává větev a odhání lidi (viz statistiky odlivu lidí z MSK).
Město má lákat nové lidi svým vzhledem, pracovními nabídkami, možnostmi využití volného času, podporou rodin, atd.
Tímto vyjadřuji podporu všem, jenž stojí za tímto serverem a snaží se Ovu dokopat správným směrem (vím, že je to občas boj s větrnými mlýny, ale musíte vytrvat a věřit v pozitivní změnu).
Tomin :
Používat pořád dokola stejné argumenty už přestává být úsměvné a začíná to být k breku. Tento trolling, jak správně poznamenal aggu už začíná být do nebe volající. Už by si měl někdo kompetentní na magistrátu vytáhnout hlavu ze zadku a srovnat Hnutí Ostravak, resp. jednoho jeho člena do latě. Čeho je moc, toho je příliš a toto by si měli na radnici uvědomit, než Hnutí Ostravak definitivně investorům znechutí jakoukoliv činnost v centrálním obvodu. Pak už bude pozdě „bycha honiti“ a centrální obvod dopadne jako letiště, kde se musí dávat pobídky, aby se vubec někam létalo.
D.L. :
Pročpak křičíte a divíte se co se děje v centru…? Vy sami jste si je zvolili a divíte se, že se v centru nic nestaví…Zase před volbama vydají ten svůj „OSTRAVAK PLÁTEK“ a v něm nakydají co nejvíce špíny na všechny okolo, jak oni za nic nemůžou a jen oni na magistrátu makaj a VY OVEČKY V CENTRU, jim to tam zase hodíte. Proč se po volbách OSTRAVAK tak všemožně cpal, právě na centrální radnicí…? No právě proto, aby měl SEMERAK vše pod kontrolou a mohl právě toto dělat. Všem maximálně znemožnit, cokoli v centru postavit! Tak ted tady nebrečte, protože jste si je tam zvolili sami…!
13.09.2017 12:53Cíťa :
ani omylem nelze srovnávat zástavbu Brna s Ostravou – poddolovaným městem a ochromeným nálety amerického letectva na sklonku druhé světové války!!!
Tomin :
D.L.:Buď víte, jak všichni tady volili nebo uplatňujete „kolektivní vinu“ ve smyslu, když je OSTRAVAK na radnici, tak ho museli volit všichni. Povím vám tajemství, OSTRAVAK nedostal 100%, čímž ho zákonitě nevolili všichni, tak bych byl s těmito úsudky trochu opatrný.
13.09.2017 13:26thvari :
Tomin: navíc Ostravak v centru mohou volit jen lidé s trvalým pobytem v obvodu Moravská Ostrava a Přivoz, což znamená, že většina návštěvníků MSSTAVBY to nebude mít ani šanci pořádně ovlivnit, protože i když určitě mnozí bydlíme v Ostravě, bude to jinde…
13.09.2017 13:32D.L. :
Tomin:
13.09.2017 14:04Asi uplatňuju kolektivní vinu, ale pokud by je lidi v centru nevolili, tak tam prostě nejsou a nemůžou si dovolit, to co na radnici v centu předvádějí. Kolik projektu na výstavbu v centru bylo zamítnuto a z jakých důvodů, to si každý může lehce i zde ověřit a kdo má na tom zájem, je si myslím každému jasné, kdo občas na tento web zavítá. Primátor Macura možná je ostravský patriot a snažit se posunout Ostravu trochu dopředu, ale pokud si bude ŠPINIT RUCE S HNUTÍM OSTRAVAK, bohužel žádná z proluk v centru nezmizí a muže jezdit na všemožné veletrhy s prezentací Ostravy, protože HNUTÍ OSTRAVAK, NEMÁ ZÁJEM NA NOVÉ VÝSTAVBĚ V MOaP!
Petr Sefcik :
Marek: Takových smluv už bylo a je. A děje se něco, pokud se tak nestane? A opět ta cena. Vám se zdá cena 1900 Kč/m2 adekvátní za jedno z nejlukrativnějších míst v centru?
13.09.2017 14:22thvari :
No a když už jsme u těch srovnání s Brnem: brno2050.cz
13.09.2017 15:41Martin [msstavby.cz] :
Petr Sefcik: Cena je opravdu nízko. Avšak odpovídá cenové mapě Ostravy. Dokonce je nad průměry cen za 1/m2 http://gisova.ostrava.cz/dokumenty/CM/cm_17_text.pdf . Mimoto tento pozemek není ani ohodnocen http://mapy2.ostrava.cz/cenova-mapa/mapa16/ . Cena vychází z ceny sousedního pozemku.
Prosím, kde se mluví o parkovišti? Záměrem je výstavby admin. budovy. To vše se dá smluvně ošetřit. Píšete o něčem, co ani není skutečností. Sami píšeme, že se nemá stavět za každou cenu, ale pokud přijde investor, že chce stavět na pozemku, co je označen jako zbořeniště…. To je jako házet hrách na zeď.
A jakou celou pravdu máte na mysli?
Tomin :
D.L.: S vaším druhým příspěvkem nemůžu než souhlasit, ale v prvním jste to položil tak, že si tu stěžujeme my a přesto jsme je volili. Já například z městského obvodu Moravská Ostrava jsem a Hnutí Ostravak jsem rozhodně nevolil. Přesto se musím dívat na to, jak je odpálkováván jeden investor za druhým z malicherných důvodů. Samozřejmě, že ve městě je potřeba i zeleň, ale od toho jsou parky a ne proluky. Nevím o žádném jiném městě, kde by se tak urputně bránili zástavbě proluk na úkor zeleně. Město má prostě působit jako město a ne jako ementál.
13.09.2017 16:05109 :
Priste volim Svozila, ten upadek je zrejmy v centru i Privozu na kazdem kroku, vsude sama svoloc a spodina, MP nekde vecne zalezla, ale neni se cemu divit, kdyz je verejny prostor charakterizovan sedi a spinou. Po Svozilovi aspon zustala Ostravska brana, po tomhle vedeni zustane akorat zamkovka.
Eli :
109: Též budu volit ODS. To co tu vidíme, co se děje poslední 4 roky,je opravdu na pováženou. Jenom se divím, že to nevadí primátorovi. Ale „sekta“ ANO to posuzuje asi jinak, když jim nevadí jejich velký šéf – vůdce, který má sám předražené máslo na hlavě, a který osočil z krádeží už kdekoho. Viz včerejší debata.
13.09.2017 17:25adamekcerv :
Ať už jsou ty volby. V Moravské Ostravě bydlím a opravdu je to rok od roku horší. Vůbec nechápu, když jsou skoro všechna ostatní města v rozkvětu, tak Ostrava jde takovým tempem dolů. Snad ještě není pozdě,- snad.
Moon :
adamekcerv: Nemyslím, že Ostrava jde dolů, spíš stagnuje. Ale máte pravdu, že ostatní města jedou, zatímco Ostravy se ten rozvoj vůbec netýká.
13.09.2017 18:13Rado :
Moon: Ostrava jde dolů, oproti jiným městům stavební aktivita skoro nulová. Centrum stojí za starou bačkorku, mohlo vyrůst do krásy a zůstalo v tom svém zavedeném podprůměru. Je třeba být kritický, protože Ostrava město pro lidi moc není. Jelikož často doprovázím cizí, tj. zahraniční návštěvy po městě, tak jejich otázky začínají Why?, tedy proč. Proč je v centru tak málo lidí, proč je tady málo moderních staveb, proč je tady tolik proluk, proč je tráva tak vysoká atd…
Jiřík :
A jak je to s Ostravicou a Skeletem ? Nemáte někdo info ? skelet ma být do konce roku to zas budou honit v zimě až jim zas popraskají skla ?
13.09.2017 18:40thvari :
No volby se blíží, ono se to nezdá, protože teď máme parlament a v lednu prezidenta, ale uběhne to jako voda a za rok touhle dobou už pomalu budeme volit zastupitelstva měst, obcí a městských obvodů. Část Ostravy bude volit i svého senátora, jímž je v obvodu č. 71 horolezec Sulovský za koho jiného než Ostravaka… i když v senátu je to asi jedno, potřeba je ty tlučhuby a kazisvěty vyštípat z města a obvodů.
13.09.2017 19:07thvari :
No a ještě jsem zapomněl dodat další důležitou informaci, že volební účast byla v roce 2014 absurdně nízká, jak už to u regionálních voleb bývá – 26%, tedy jen každý čtvrtý se uráčil dojít k urnám. Kdyby se někdo chtěl přidat do jakékoli klasické strany (ODS, ČSSD, KDUČSL) a pomoct jim s kampaní a obejít pár domácností v obvodu, nevěřím, že by ta strana při tak marginální účasti pak neuspěla.
13.09.2017 19:14thvari :
A třetí bod k politické analýze, ale mám pocit, že je to vzhledem k neutěšené situaci v centru relevantní a poučné: v roce 2014 chyběl ke vstupu na magistrát MOaP koalici Zelených s Piráty 0,01%, slovy jedna setina procenta, což jsou jednotky hlasů, KDUČSL dvacet devět setin, měli 4,71%, a TOP09 chybělo ani ne půl procenta, měli 4,59%. To znamená, že vítězné strany oligarchů pana Semeráka a pana Babiše při svém vítězství těžily mj. krom nízké účasti i z těchto rozdrobených hlasů mezi strany, které pak neudělaly pětiprocentní hranici. To je mimochodem něco, co hrozí i v nadcházejících parlamentních volbách.
13.09.2017 19:20Brown :
thvari: Děkujeme za ultra-levo-středovou politickou agitku. Já jsem četl(!) program Zelených…to je hardcore i pro „hvězdu“ z Freie Deutsche Jugend. Nikdy!!!
13.09.2017 21:38thvari :
Brown: ultralevostředový. no, každý si ty nálepky vymýšlíme sám, někdy i dost kreativně :-D
Já citoval fakta, protože je známá věc, že pokud někdo skončí těsně pod hranicí volitelnosti, po přepočtení mandátů to pomůže vítězi.
Jinak ty konkrétní strany jsou, jen pro vaši informaci: KDU-ČSL je pravostředová nebo středová, konzervativní strana. TOP09 je pravicová konzervativní strana. Zelení jsou levicová liberální strana. Piráti se považují za liberály a pravolevému dělení se vyhýbají. Zmínil jsem i ODS (pravicová konzervativní) a ČSSD (levicová konzervativní). Skoro celé spektrum!
To jen, ať máte těch nálepek k hraní víc. :-D
13.09.2017 21:45Moon :
No, Zelení v Praze de facto zlikvidovali výstavbu a blokují stržení starých budov, přidělují sociální byty nepřizpůsobivým. Ty bych za vzor nedával.
13.09.2017 21:46MM :
Petr Sefcik: Cena je nízká? Jak je tedy možné, že developer CPI odkoupil pozemky za cca 2 tisíce vedle Tieto tower? U takto finančně silného developera s přihlédnutím k místu, je to komická cena.
Zde uvedená parcela nemá exkluzivní polohu ani náhodou. Už to tu psali ostatní, není problém si dát do smlouvy nebo na katastr předkupní právo v případě, že není vydáno stavební povolení do 2 let od prodeje a přidat další podmínky. Jsou to standardní postupy. Pro mě je Ostravak největší neštěstí pro centrální obvod. Vlastní zkušenost při zastupování občanů vůči státní instituci při stavbě parkoviště mě utvrdila v tom, že oni neřeší problémy občanů, respektive problémy města. Ostravak žádný rozvoj centru nepřinese!
13.09.2017 22:27Brown :
thvari: Jak může být strana (TOP09), která spolupracuje s levicovým LES a která miluje evropské levičácké výmysly pravicová konzervativní strana?? To, že to o sobě hlásají ještě neznamená, že to tak je.
ČSSD levicová konzervativní?…to by se museli vrátit ke kořenům = k dělníkům a rolníkům. Dnes jsou jim bližší žvásty o feminismu, genderových „problémech“, homosexuálové, menšiny všeho druhu, inkluze…atd. Na ty, co platí daně, kálí. Volby jim to sečtou!
A u Zelených jsi mimo, tys nečetl jejich program! Přiznej se!
S ODS se dá souhlasit.
14.09.2017 07:25Rýša :
Moon: Co tu píšete za blbost, že v Praze de facto zlikvidovali výstavbu. Byl jsem tma před 14 dny a v Praze se staví ostošest. A všude, od centra začato. A jestli blokli nějakou stavbu, tak to na výstavbě, která tam frčí, není ani poznat. Jinak pro úplnost: Zelené nemám v oblibě a taky mne štve, že dělají obstrukce mnohdy nesmyslné. Ale Vaše hláška, že kvůli nim je Praha zakonzervovaná a že zlikvidovali výstavbu mne nadzvedla. De facto zlikvidovaná výstavba je v centru Ostravy, ale to nemají na svědomí Zelení.
14.09.2017 07:59A když jsme už u těch programů, tak mne docela zaujal tentokrát program ODS. U mne se ČSSD a ANO „zlikvidovalo“ za poslední 4 roky a ANo především nenasytným Babišem.
thvari :
Brown: bóže, a odkud jste přišel na to, že evropa je levičácká, chcete-li levicová? protože se to říká po českých hospodách?
ČSSD teda pěkně křivdíte – spoustu věcí, které svým voličům slíbila, splnila, počínaje zvedáním platů státním zaměstnancům, odšpuntování důchodů, zrušení zdravotnických poplatků nebo (ač jim v tom výrazně pomohl ekonomický cyklus) snížení nezaměstnanost na historické minimum, atd.
Takže všechno opatřebí pro středně a nízkopříjmové skupiny – vaše „dělníky a rolníky“. Že jsou lidi úplně, s prominutím, volové, a stranu, která jim splnila co mohla, odstřelí, protože najednou začne být kůl se vymezovat proti homosexuálům, feminismu, nenávidět muslimy a uprchlíky, posmívat se postiženým, to nechápu. Ale to jsou prostě lidi, nevděční, uštěpační, věčně nespokojení, a hlavně naštvaní na celý svět kolem sebe a neochotni nechat brouka (člověka, který je jiný než oni) žít.
Mimochodem, to je taky úkol levice, zastávat se VŠECH znevýhodněných skupin, což jsou krom NÍZKOPŘÍJMOVÝCH vrstev – vaši dělníci a rolníci – i postižení, homosexuálové, menšiny. Pokud máte pocit, že levice se má, tak jako to dělala za komunismu, zastávat jen dělníků a všem ostatním házet klacky pod nohy, je mi vás fakt líto.
Teď jsem se zas dopálil, protože já nikdy nebyl volič levice ani ČSSD, ale když vidím ten odporný nevděk přesně těch vrstev, pro které tu ČSSD dělala 4 roky opatření, s kterýma my pravičáci nesouhlasíme (rozdávání peněz nalevo napravo), a ti lidi pak řeknou, to je vlastně špatně, a jdou volit kreatúry jako Babiš a Okamura, je mi opravdu zle.
14.09.2017 08:16Petr Sefcik :
Hmmmm. Věcná debata. Sbohem. Už je tu odborníků až dost.
14.09.2017 08:33P.S. Nikomu nevadí, že investor nedodal žádný plán objektu, a časový harmonogram. Prostě řekl, budu stavět. A to Vám stačí?! Ale víme, kdo koho bude volit.
Brown :
thvari: Vhodný preparát má název Neurol – doporučení pro PRAVIČÁKA, co nejspíše volí prýpravicovou TOP09 a vychválí socdem za sanaci problémů bývalých pravicových vlád.
14.09.2017 08:40Btw…přečti si historii socdem a pochopíš, proč píšu dělníky a rolníky (v začátcích dělníci) a nepoužívám „moderní“ obecný pojem středně a nízkopříjmové skupina. Pak se budeš méně vztekat.
Martin [msstavby.cz] :
Petr Sefcik: Ok. S cenou vám to nevyšlo. Tak teď tohle. Vše co zmiňujete si může město vyžádat. Ne rovnou říct, tady se stavět nebude.
14.09.2017 09:03PetrM :
Volit Ostravaka je fakt nemožné. Když se podívám, jak dnes vypadá centrum města, tak je mi do pláče. Rozbité chodníky a cesty (skoro všechny), špína a neposečená tráva (přímo pod okny magistrátu), z malicherných důvodů zablokovaná výstavba nových domů (vlastně něco jo, opravili si kašnu před radnicí, asi aby měli z oken pěkný výhled), Ostravica, Černá louka, skelet opět bez posunu, nesystematický a nedůrazný přístup MP k parkování… no a ty rekonstrukce, které proběhly, byly projekty z minulého volebního období. Pokud se najde strana, která bude chtít toto vše změnit, tak má můj hlas, i kdyby to byli komunisté.
14.09.2017 09:05Moon :
Rýša: Jojo, to je tím, že se zde nepohybujete a neznáte kauzu Stropnický aspol ;) Je zde velký nedostatek bytů a Zelení blokují, co mohou, to zde ví každý. Podporují kdejaké sociálně slabší jedince, zatímco ceny bytů jsou šroubovány do nových výšin. „Zlikvidovali“ je, uznávám, silné slovo. Že by se na nějakém území nepostavila jediná stavba za celý rok, to už je opravdu výlučně ostravská specialita.
14.09.2017 09:06Petr Sefcik :
Martin [msstavby.cz]: Máš pravdu. Ty jsi odborník. Opravdu nevím kolik by měla být cena za tenhle pozemek. Ale nedělám ze sebe zlaté hovno, které všemu rozumí. To je vše. A kdo Vám nemá stejný názor je hlupák. Pusu a páček
14.09.2017 09:41Petr Sefcik :
Martin [msstavby.cz]: Ale investor žádné podklady nedodal! O čem se má tedy město bavit?
14.09.2017 09:45David :
Zaujalo mě, že pozemek má být údajně rezervou pro možnou výstavbu parkovacího domu. Tak zrovna toto místo (coby kamenem dohodil od Karoliny a se špatnou dostupností od jakékoliv zastávky MHD), nebude zrovna tím pravým ořechovým pro motoristy. Podle mě se hledají jen důvody, jak žádost zamítnout. A pokud tady někdo zmiňoval neexistenci „plánů objektu“, pak ty by samozřejmě musely být před podpisem smluv dodány.
14.09.2017 10:38Rýša :
Petr Sefcik: OK, nevím, jestli u tohoto případu podklady dodali, či nedodali, ale jak vysvětlíte ty předešlé zamítnuté stavby v centru? A že jich za ty 4 roky bylo.
14.09.2017 10:58Petr Sefcik :
Rýša: Rýšo. Já se celou dobu bavím o tomto konkrétním projektu. A vůbec nechci obhajovat město. Jenom mi přišel nefér tento konkrétní příspěvek. Na těchto stránkách je spousta dobrého, ale tento příspěvek je zavádějící. A autoři (ač si myslím že to ví) to nechtějí přiznat.
14.09.2017 11:35O tom, co obvod, nebo město dělají, dělali a budou dělat špatně je debata na hooodně dlouhou dobu.
Davidb :
Petr Sefcik:
Podívejte, město to mohlo v klidu schválit. Byl by to jen záměr.
Poté měla firma podat podrboné info o tom co chce stavět, plány atd.
Pak teprve se sepíše smlouva o prodeji a ta se znovu schvyluje zastupitelstvem, které to může zamítnout.
Takhle se to zamítlo ještě dřív než se vůbec ví, co se tam má dít.
14.09.2017 12:21Rýša :
Petr Sefcik: Myslel jsem, že se zastáváte nevýstavby v centru, tak se tímto omlouvám.
14.09.2017 12:27Martin [msstavby.cz] :
Petr Sefcik: Čím je tedy tento příspěvek zavádějící? Protože to vážně nevíme, i když si to myslíte.
Je to jen o diskuzi mezi investorem a obvodem. Kdyby zažádali o dokumentaci, bylo by to v záznamu ze zákona uvedeno. To neudělali a rovnou prodej zamítli.
14.09.2017 13:13109 :
Doporucuji precist Ostravskou radnici. Umelecka nebude drive nez v roce 2019, pry kvuli park. mistum, ktera se musi vyresit park. domem nekde pobliz. Myslim, ze tady se jasne prokazuje, ze vsechny tyto souteze, vetsinou nemajici vubec zadny zavazek, ale jen ideovou podstatu, jsou jen divadlem, ktere se prodluzuje a s prichodem voleb skonci na mrtvem bode. Tak hlavne ze Macuru rmouti, ze si Klimkovice nepraly za obzorem dalsi obri skladiste, viz dnesni idnes. To je samozrejme rychlejsi, prodat cennou ornou pudu v pekne krajine a nahazet tam dalsi krabice.
14.09.2017 15:25Aleš :
109: Co také čekat od města nebo kraje, které ovládají politické kreatury z hnutí ANO?
15.09.2017 12:58aggu :
Aleš: Přál bych si vidět setkání místního Aleše a hejtmana Vondráka z ANO nebo Macury, kdy jim Alešek face to face nadává do kreatur. Křesla a popcorn seženu.
15.09.2017 16:35K věci.
Skutky spolku Ostravak mi připadají jako plán. Jednou, dvakrát dobrý. Ale 2 volební období v kuse? Náhody?
Patrik :
http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/on-line-rozhovor-se-starostkou-centralniho-obvodu-petrou-bernfeldovou-20170915.html
Máme možnost se ptát, tak toho využijme.
15.09.2017 17:17Pavel :
Proč neměříte všem stejným metrem? Na radnici je přece koalice tří stran, psí hlava je ale nasazována jen jedné. Odpovědnost ale mají všichni. A stačí se podívat na hlasování zastupitelstva, jak kdo hlasoval (str. 16) https://moap.ostrava.cz/cs/radnice/organy-samospravy/zastupitelstvo-mestskeho-obvodu/usneseni-vysledky-hlasovani-zapisy/volebni-obdobi-2014-2018/usneseni-vysledky-hlasovani-zapisy/Hlasovnz18.pdf
17.09.2017 12:05Hynek [msstavby.cz] :
Petr Sefcik: autor se ti to snazil nekolikrat vysvetlit a je to ocividne zbytecne. pokud to budes dokola opakovat, tak na tom nic nezmenis.
17.09.2017 14:20ale prosim uz ses rozloucil dvakrat, jak dlouho ten odchod bude trvat?
Rýša :
Patrik: Jo, to budou tedy výživné odpovědi – jako u každého, viz online rozhovor s Macurou.
17.09.2017 14:46Zatím je jisté, že na dobu neurčitou(možná ještě x-let)je zastavena dostavba Rudné a veškeré nové stavby v centru. S tím musíme počítat a nepomůže ani rozhovor paní starostky.
Rýša :
Pavel: Proč vůbec hlasují? Vypadá to tam jako za komunistů – všichni pro!
17.09.2017 14:54Hynek [msstavby.cz] :
kazdopad k tomu je jeste zaznam, ze ktereho se dozvime, ze jde o „strategicky pozemek“ a „vyjadreni OIMH je ‚koordinovanym stanoviskem'“ :))
https://moap.ostrava.cz/uloziste/jednani_zastupitelstva_audio/2017-18/HerSie/HerSieHtml5.html (09:32:28)
17.09.2017 16:50aggu :
Pro všeobecné obveselení – odpovědi starostky Bernfeldové na dotazy v Deníku:
http://moravskoslezsky.denik.cz/online-rozhovor/on-line-rozhovor-se-starostkou-centralniho-obvodu-petrou-bernfeldovou-20170915.html
Starostka, skoro v závěru svého mandátu (po mnoha letech, co její spolek ovládá centrum a ostrakizuje všechny ostatní), komentuje problémy města následujícím stylem (volný výběr, přirozeně hrubě nekorektní ;)
„Do budoucna plánujeme…“ Přeloženo do češtiny: Nic jsme zatím neudělali.
„Ani nám se nelíbí současný stav, věříme, že se situaci zlepší“ Postoj hodný vedení centra města.
„Nejsem toho názoru, že by se nic nedělo, právě naopak. Pořádáme a podporujeme SPOUSTU akcí“ To na vesnicích dělají taky.
„Je tady plno nových provozen a podniků“ – pozn.: Může mi někdo vysvětlit, čím se ta paní chlubí?
„Ani já nejsem spokojená se vzhledem hlavního nádraží, bohužel jsem se dozvěděla, že…“ No comment. Bohužel.
„Když zhodnotíme stav oproti dřívějšku, situace s hernami je výrazně lepší“ Vážně?
„stále vnímáme problém s obsazením volných prostor v SOUKROMÝCH domech“ Cože?
„Co se týká bezpečnosti v okolí Nádražní a Svatopluka Čecha, zde úzce spolupracujeme s městskou policií“ = Nevíme si rady. Bohužel. Asi bych chtěl vidět měsíční monitorovací zprávy té „spolupráce“ ;)
„Zodpovědně přistupujeme ke každé NOVÉ výstavbě v našem městském obvodu a s ohledem na situaci, např. s parkováním, NECHÁPU, proč se divíte, že máme takové požadavky“
TESAT DO ŽULY!!!
„Co se týká administrativních objektů, tak si myslíme, že by zde předně měly být obsazovány stávající volné objekty, ať nedochází k chátrání budov“
Už to začínáte chápat? :-)
„Co se týká oprav a rekonstrukcí ulic … vnímáme to pozitivně“ Radnice vnímá rekonstrukci Nádražní pozitivně. Pravda, čekal někdo opak?
„Veškeré ubytovny v našem městském obvodu jsou ve vlastnictví soukromníků, tudíž jsou naše možnosti / pravomoci velmi omezené“ = Nevíme si rady. Opět a bohužel. Alternativa: Nechceme si vědět rady.
„Proto si myslím, že sociální problematika se musí řešit uceleně“ = Nevíme si rady. Bohužel.
„O prázdninách jsme zahájili jednání se synem paní Špinarové, který by nám měl dodat fotografii, která bude podkladem pro realizaci její lavičky.“
Tuhle větu si musíte přečíst 3x, ani pak ji nepochopíte. Surreálno.
„Se zástavbou proluk je situace složitější, neboť je nutno dané území vhodně připravit pro zástavbu s ohledem na chybějící infrastrukturu, konkrétně parkovací možnosti“
ehm, LOL.
„Náměstí republiky se do konce října také dočká oprav, rozšíření kamerového systému, nátěru stěn a zábradlí. V dlouhodobé vizi města je celková rekonstrukce náměstí Republiky a Frýdlantských mostů.
To zábradlí mě uklidnilo.
Proč cíleně brzdíte stavební rozvoj obvodu? „Na podobnou otázku jsem již odpovídala“
Samozřejmě neodpověděla ;) Ani nemohla.
Nic se nestaví, protože to schválně blokujete. „Na část Vaší otázky jsem již odpovídala“
Neodpověděla. Opět.
„Co se týká mobiliáře, zde v součinnosti s městem připravujeme projekt jeho obnovy“.
Kdo jej připravuje ve skutečnosti a na jaký popud bych se zeptal.
Jaké novinky plánujete na letošních vánočních trzích?
„Samozřejmě chceme jako každoročně přinést něco nového“ Bojím. Vláček je velké memento.
Ten kdo tuto paní dosadil do pozice starostky musel dobře vědět proč to dělá.
21.09.2017 18:43109 :
Aggu: nevim, jak to napsat diplomaticky, ale je to proste pani bez nazoru a jeste bez rozhledu. Obvod je v troskach, zvysena frekvence ruznych „tradicnich“ trhu a akci na namesti a okolo to nezachrani. A kdyz jsem dnes videl betonove rekl. lavicky na zastavkach a nektere primo pod oznacniky MHD (ktery de*il to schvalil a na obvodu toleruje?), mam dojem, ze tu nejde o lidi, ale opravdu o to vyzdimat to mesto po vsech strankach az na dren. Co neznici asocialove, to dokona, byt trochu jinak, radnice.
21.09.2017 19:35Martin [msstavby.cz] :
Jen doplním. Že záměr vybudovat parkovací dům nezapadá do poslední zpracované studie, která zkoumá parkování. Navíc parkovací dům se má stavět kousek dál na Fifejdách.
21.09.2017 19:38thvari :
aggu: Díky, tím pádem to radši ani neotvírám, ještě se mi zvedne tlak.
21.09.2017 20:30Rýša :
aggu: Taky díky a jak píše thvari, ani nebudu otvírat, zcela zbytečné číst. Ale popravdě, čekal někdo od starostky jiné odpovědi? Já určitě ne. Snad po volbách už zasednou lidé, kteří nebudou jenom sedět a blbě kecat, ale budou pracovat pro rozvoj centra. Záležet ale bude na voličích…(možná, že mi teď vmete Martin poznámku – jako u Bolt Toweru, že kdysi jsem psal, že k volbám nepůjdu, ano psal jsem, ale změnil jsem názor, k volbám chodím, protože nejen na zdejší radnici je nutná změna)
22.09.2017 08:24PS pro Martina: Trochu jsi mi připomněl mstivého prezidenta MZ, který taky až se mu to hodí, připomene na svého opaka nějakou mnohdy už neplatnou myšlenku, ale která se zrovna prezidentovi hodí.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: „V dlouhodobé vizi města je celková rekonstrukce náměstí Republiky a Frýdlantských mostů.“
ja se budu opakovat, ale to se neda. rekonstrukce namesti je jako *priorita* uvadena nejmin od roku 2013..
27.10.2017 15:14