OVASTORY s pořadovým číslem 5. Zateplení panelového domu v centru Ostravy u tramvajové zastávky Důl Jindřich.
Díky komentářům čtenářů vyšlo na jevo, že barevnost nebude tak divoká, jak se z fotografií mohlo zdát a nejde o finální vzhled. Za informaci děkujeme a všem, kterých se to dotklo, se omlouváme. PŘESTO čtěte dále, neřeší to obecný problém, na který se snažíme poukázat. Zvláště další příklady v komentářích potvrzují, že zde není vše zrovna v pořádku..
V Ostravě se zahalil další panelový dům pod lešení. Věc běžná. Jenže nyní už je jasná i podoba nové fasády. Zatímco 3 vedlejší objekty byly schopny sladit barvu fasády do odstínů méně výrazné žluté, tento dům se svou novou sytě oranžovou fasádou ji poněkud netrefil.
Proč nejsou všechny objekty barevně sladěny? Proč jsou vlastně vybírány takové barvy. Jak je možné, že tenhle barevný kýč je možný v centru města? Proč město nemá regulační plán na barevnost fasád? Kdo je viníkem celého barevného cirkusu, který raší po Ostravě…?
Za fotografie děkujeme čtenáři.
r.david :
Skoro by stálo za to vyhlásit anketu o nejohyzdnější fasádu. V Hrabůvce máme celou řadu horkých kandidátů…
25.05.2015 10:40aldik :
Na druhou stranu- aspoň se ty paneláky něčím liší a nakonec to nevypadá tak zle (tedy když je celý dům/1vchod v jedné barvě, ne když hraje vše mi barvami). Kdysi bylo všechno šedé a taky to nebylo nic moc pěkného.
25.05.2015 10:51Martin [msstavby.cz] :
aldik: Kdysi to bylo hrozné. Teď je to ještě horší.
25.05.2015 10:57Taky je zajímavé, jak takový barevný chaos barev, kterému je člověk stále vystaven, působí na psychiku.
MM :
aldik: Taková fasáda relativně nevadí u domu o třech, čtyřech patrech. Dům, který má 12 pater by neměl narušovat okolí. Podívejte se někdy z věže radnice, je to šílený pohled. Já osobně mám šedou rád, například nově opravená budova Ostravské univerzity na ulici ČS. legií a náměstí Msgr. Šrámka v centru Ostravy. Je to nádherný dům.
25.05.2015 11:19Tomas :
Myslim, ze kdyby se delala soutez o nejcirkusovejsi ulici v Ove, tak Sokolovska v Porube by byla velkym favoritem… :)
25.05.2015 12:31http://i.imgur.com/bcxR6dX.jpg
http://i.imgur.com/QE8mz8Y.jpg
LoLec.CZ :
r.david: tohle je pořádná schýza :-) https://goo.gl/maps/RkgAV
25.05.2015 12:38Rado :
LoLec.CZ: Schýza a hnus fialový v jednom :-) Ještě, že tam nebydlím…
25.05.2015 13:14aldar :
Za tyto barevné hnusy můžou majitelé těchto domů (družstva majitelů bytů) podporovaní celkovým názorem, že stavět umí každý. Podívejte se kolem sebe a musíte si šedou zamilovat.
25.05.2015 13:44Pavel :
Tomas: přesně tak. Ony by nevadily ani tak různé barvy, jako spíše ty nejrůznější geometrické vzory, které se vzájemně bijí
25.05.2015 13:53S200 :
Osobně jsem spoluzodpovědný za výběr barvy tohoto domu: https://goo.gl/maps/dkRmz. Byli bychom radši, kdyby nám město doporučilo (ani by to nemuseli nařizovat), jaké barvy máme zvolit. Takto jsem jako naprostí laici opravdu netušili, jaké barvy zvolit, tak nakonec zůstalo u toho, co navrhl projektant.
25.05.2015 14:36Hynek [msstavby.cz] :
mmm losos :))
ale taky vim, ze obecne nekdo z firmy, co to realizuje, udela par navrhu a SVJ/druzstvo si jeden navrh odhlasuje.
25.05.2015 14:53r.david :
LoLec.CZ: LoLec.CZ: LoLec.CZ: To je přesno to, z čeho téměř dnes a denně bleju… A co hůř, nějak se nám to tu množí!
25.05.2015 14:58thvari :
LoLec.CZ: to je HipsterDům :D to je tak šílené, až se mně to pomalu líbí :D
25.05.2015 15:04Martin [msstavby.cz] :
Já třeba vůbec nechápu, proč a jak se volí umístění těch různých proužků, pruhů atp. Proč tam vlastně jsou a co zvýrazňují, když to je jednolitá plocha bez výstupků.
thvari: Hipsteři mají vkus aspoň. Tohle je jak sídlo zkušebny nových vzorků LSD :D
25.05.2015 15:23Marek :
S200: Jako soused z 58 Vám fakt gratuluji ke zvolené barvě (opravdu to myslím ironicky). Cožpak nemáte alespoň trochu vkusu a nemohli jste se sladit s těmi již zateplenými vchody? Jistě, ani my nejsme žádná sláva, ale alespoň to tak nějak ladí a v tomhle případě bych prostě ctil pravidlo, kdo zateplí dříve, podle něj se pak zařizují ostatní. Takhle to bude působit jako pěst na oko a to nejméně 20 let.
Jinak obecně, vina je na straně města/útvaru hlavního architekta… k barevnosti fasád domů měl dát závaznou vyhlášku, která by regulovala finální vzhled zateplení a to minimálně na celém domě/ne jen na jednotlivých vchodech.
25.05.2015 16:23ADAM :
ACH JO, proč děsíte lidi touto fotkou, NENÍ to konečná podoba fasády, je to pouze PENETRACE, výsledné odstíny budou žluté, přizpůsobené vedlejším vchodům včetně členení. Tak to dopadá, když tomu nerozumíte a matete lidi !!!!!
25.05.2015 16:43Jordan :
Tak už vím, proč mě často bolí hlava, když jedu kolem této budovy!
25.05.2015 16:48http://www.mapy.cz/zakladni?x=18.2512522&y=49.7916683&z=16&l=2&pano=1&pid=6074512
Hynek [msstavby.cz] :
ADAM: ok, dik za info. fotky poslal ctenar a ja nebudu predjimat nakolik tomu martin rozumi nebo ne, ALE resi se tu snad nejake obecne tema. nebo to, co tu dali ti lidi potom v odkazech, to je taky penetrace? z meho pohledu to na tom druhem odstavci nic nemeni.
ale jinak, ok. pokud je to tak, tak se vsem zdesenym obyvatelum domu omlouvame, pockame si na vysledek. zluta kupredu :)
25.05.2015 17:05acdlcia [msstavby.cz] :
ADAM: Proč by někdo dělal oranžovou penetraci pod žlutou fasádu. Penetrace je vždy v podobném odstínu jako finální povrch.
25.05.2015 17:27ADAM :
mrtvy.kenny: Naprosto souhlasím s druhým odstavcem. Zateplování se věnuju již 15 let. Pokud si dobře pamatuji, tak o barevnosti fasád rozhodoval, hlavní architekt města, ale pak od toho ustoupil a dal lidem volnou ruku. A to je ten problém. Tisíc lidí, tisíc názorů, bohužel.
acdlcia: Penetrace by měla být v podobném odstínu jako omítka, ale záleží na dodavateli zateplovacího systému. Nekteří dodavatelé mají ,,univerzální penatraci“ pro různou škálu barev. Poslal jsem přes kontaktní formulář msstavby fotku, která mé tvrzení podporuje.
25.05.2015 17:46Adam :
Proč? Protože před pár lety si někdo stěžoval, že jsou všechny domy šedé. A myslím, že to typově byli ti stejní, kteří si stěžují tady a teď.
25.05.2015 17:55Marek :
Tak jsem šel s odpadky a schválně si to zblízka prohlédl a souhlasím s Adamem, je to opravdu penetrace. Navíc už mají hotové výklenky u balkónů z východní strany a ty světlé žluté, takže by to nakonec mělo být celé žluté, uvidíme, až při finální podobě, zda tam budou odstíny jako u vedlejších vchodů či to bude jen jeden odstín.
Tímto se omlouvám za svůj „výlev“ vzteku, ale trochu mě zmátl příspěvek od S200. Pro příště by bylo vhodné, když na ceduli s údaji stavby bude i vizualizace, třeba jen o velikosti A4.
25.05.2015 18:25ADAM :
Marek: Pokud by tě zajímaly ostatní barvy fasády, tak část fasády je již omítnuta a to mezi 60-62. Do 3NP tmavě žlutá, výše světle žlutá. Odstíny patrně nebudou úplně stejné (jiný dodavatel zat.systému, stáří zateplení vedlejších vchodů).
25.05.2015 18:42Marek :
ADAM: a budou jen dva odstíny/pásma či tři, jako je tomu na vedlejších vchodech? Jinak jasně, nová barva nebude vypadat jako 5 let stará. Jinak náhodou nevíš, zda a kdy je v plánu dozateplit i ty zbývající 2 vchody?
Osobně mě trochu štve, že jsou jednotlivé vchody s jinými majiteli, je to velká plocha a tak kdyby to byl jeden majitel/družstvo či se jednotlivé SVJ dokázaly domluvit, pak by to mohlo být moc krásné „plátno“ pro nějaký příjemný obraz/umělecké dílo. By se na to i mohla vyhlásit soutěž o výslednou podobu. Osobně mě zaujalo tohle zateplení: http://bydleni.idnes.cz/foto.aspx?r=panelakovy-byt&c=A110708_162918_panelakovy-byt_rez jednoduché a přitom působivé.
25.05.2015 19:06Marek :
dále mi chybí i ta čísla vchodů, přijde mi to jako hodně praktické. Vím, že domy mají své „cedulky“, ale ty z dálky více než 10m jsou pro většinu lidí nečitelné, přitom nad vchodem popis o velikosti 1-2 metry… to by trklo hned každého, co je to za vchod a mohlo by to sloužit i jako orientační bod. Nu což, asi jsem moc velký idealista, ale takové velké hmoty ve mě evokují neskutečné příležitosti, jak zvelebit dané místo a přitom za „nulovou“ cenu. Jenže bohužel, lenost, omezenost a neochota je mnohem silnější než vize to bydlení/okolí posunout o kousek dál, k lepšímu, příjemnějšímu.
25.05.2015 19:10ADAM :
Marek: Předpokládám, že tam budou tři pásma (barevné odstíny), patrně v opačném gardu jako první zateplený vchod. Zda a kdy se budou zateplovat ostatní vchody nevím, ale co vím je, že to není jen o většinovém majiteli, ale hlavně o jednotlivých vlastnících bytových jednotek, kteří si myslí, že když mají byt v OS, můžou rozhodovat o všem bez ohledu na názor většinového majitele. :-(
25.05.2015 19:31johny :
Já osobně jsem potěšen výsledkem zateplení Biskupského gymnázia na ulici Karla Pokorného. Online bohužel fotografie nejsou, ale šedozelená kombinace je nerušivá a originální, navíc na fasádě nejsou žádné zbytečné vzory – jen jednotné plochy a vzhledem k tomu, že škola na rekonstrukci prakticky neměla peníze, tak klobouk dolů!
25.05.2015 20:28Marek :
ADAM: Tak alespoň nějaká dobrá zpráva, snad jen, že ty barevná pásma/odstíny bych raději viděl jako u toho vedlejšího vchodu, aby pak v případě dokončení zateplení zbývajících vchodů bylo možné dodržet souměrnost/ke středu celého domu a nedělat z toho „vlnobití“.
Jinak, míč je vždy na straně majitele či většinového majitele, protože ten má největší váhu co se týče rozhodování. Ale souhlasím, že když se objeví schopný blbec, co si vykládá demokracii po svém, tak je to utrpení a výsledkem pak může být tragédie…
25.05.2015 20:30MM :
ADAM: Lepší je na to upozornit, než se potom divit výsledku. Pokud to sladíte s ostatními vchody tak je to dobrá zpráva a tak to má být. S těmi majiteli, tak pokud vím, tak zrovna ty vchody, které už mají zatepleno, jsou SVJ. Tedy každý byt má vlastníka a vidíte, domluvili se. Největší problémy jsou tam, kde je část družstevníků a část lidí v osobním vlastnictví. To nedělá dobrotu. Je tam jak družstvo tak SVJ. Bohužel vše je dnes o komunikaci, místo aby si ti předsedové šesti vchodů sedli a probrali co je trápí, tak si jede každý po svém. Jak říkám, lepší je upozornit než sedět se zalomenýma rukama a nedělat nic.
25.05.2015 20:32Marek :
MM: V tomhle případě je to trochu komplikovanější. Původně byl dům rozdělen napůl mezi dvě družstva (NH a Hlubina). Ty mají ještě část bytů v každém vchodě ve svém vlastnictví (nejvíce NH-až 50%, Hlubina cca okolo 20%). První vchod co se zateploval, tak ten měl největší podíl vlastníků a ti měli samozřejmě i největší zájem o zateplení a snad by se dalo objektivně říci, že i schopný výbor. Ostatní pak následují a ani se nedivím, že vchody, kde je nejvíce družstevních bytů(NH) zůstávají nezateplené. Ovšem to je již jiné téma, zvláště, jedná-li se o byťák NH. Osobně si myslím, že první zateplení událo směr a ostatní se jím jakžtakž řídí, což s potěšením kvituji. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, až se zateplí i zbývající vchody, zda-li vůbec. Neboť okna jsou již vyměněná, na zelenou teď nedosáhnou, takže to není tak finančně/úspory motivující, jako kdyby se dělala celková rekonstrukce.
25.05.2015 20:55Tomas :
Marek: Presne, tohle zatepleni je vkusne, slusne… Osobne jsem pro kombinaci seda+druha barva (pokud nejde o ptakoviny jako syte fialova nebo ruzova…), klidne i s nejakym motivem… Tak by se predeslo tomu cirkusovemu vzhledu, ktery vsude vznika…
26.05.2015 16:57Dzej :
Za mě je rozhodně nejhorší zateplení na ulici Výškovická, kde je spojeno asi 6 vchodů…dlouho jsem tam už nebyla, takže se možná něco změnilo, každopádně 5 vchodů bylo zatepleno, 4 v odstínech oranžové, ten pátý…škoda mluvit. Ostatně, podívejte se sami (pokud ten odkaz bude fungovat) http://mapy.cz/zakladni?x=18.2303953&y=49.7946638&z=18&l=2&pano=1&base=ophoto&pid=5971236&yaw=6.271&fov=1.571&pitch=-0.296
29.05.2015 11:02(Pokud už to tu někdo dal nebo tak, tak pardon, komentářů je hodně a nechcou se mi číst…)
acdlcia [msstavby.cz] :
Dzej: Tohle se bohužel vyskytuje různě po Ostravě a je to vizitka jedné firmy. Každopádně můj názor zní – je to humus a ten co to navrhl je všech humusů futrál.
29.05.2015 12:02Dzej :
acdlcia [msstavby.cz]: Jako jo, ono už ten návrh je šílený, hlavně to červené orámování, ale fakt mi jde spíš o to, že to prostě nejsou schopní srovnat…Většina vchodů v odstínech oranžové. Oukej, jeden je spíše do žluta, ale furt je to víceméně podobné a mezi tohle nas*erou toto…
29.05.2015 15:03No, ještěže už se na to nemusím dívat každý den při cestě do/ze školy. :D
Marek :
Už se odstraňuje lešení z východní strany a … chjo, o symetrii si můžu nechat zdát. Spodní 2/3 jsou totožné jako sousední vchod, ale horní 1/3 je v tmavé barvě, tak jako spodní 1/3. Takže co vchod, to jiná barevnost/členění. Jasně, je to ve žluté, což hodnotím pozitivně, ale to, že každý vchod bude vypadat jinak… no nic, zvknout se dá na vše, i na konopnou oprátku, že? =/
29.05.2015 16:31MarianL. :
Tento dům je jedním z nejkrásnějších paneláků v Ostravě. Teda byl. Někdo zde řešil proč je to tak členěné.. půvldně byly nezi okny meziokenní izolační vložky, kryté sklem. Dům byl tedy rozdělen na skleněné pásy MIV s okny a šedé pásy parapetních panelů s brizolitem.
Na tom domě jsou atypicky velké, hluboké čtvercové lodžie. V Místnostech vedle těchto lodžií jsou okna do L. Okna v těchto místnostech jsou téměř od podlahy až ke stropu. Dům byl původně velmi krásný a architektonicky velmi zdařilý. To můžete posoudit na této historické fotografii: earchiv.ostrava.cz/amo/VysledekBean.action?show=&_sourcePage=M2b5wnqATQ0lCSD5mVqzyjqYdMZBd0tsEe8bmMKc3-w=&rowPg=651
Abych vám vysvětlil, proč je tento dům tak výjimečný, musím prvně vysvětlit toto: (:D)
V Ostravě se v 60letech hojně stavěly první typizované věžáky, typ V-OS. Je jich hodně v Porubě, kde byl vystavěn vůbec první na ul. ježkova 3 v roce 64. Pak jsou v Mor. Ostravě, Zábřehu a Mariánkách. Přikládám foto posledního (opravdu poaledního) kusu v původním stavu: media1.webgarden.name/images/media1:551acc18d9a71.jpg/DSCN3296.jpg
Tyto věžáky se stavěly tak, že se prvně vystavělo betonové monolitické jádro, ve kterém jsou spol. prostory (ocelové jednoramenné schodiště, 2 výtahy a podesta s přístupy do bytů) Toto monolitické jádro mělo na vnějších rozích výstupky pro uchycení průvlaků skeletu – protože kolem jádra byl následně vystavěn skelet zastropený dutinovými panely s rozponem 6m.
Tento daný dům, který se zde řeší, není nic jiného než 6 věžáků VOS vedle sebe (s minimální dilatací). Samozřejně byty a celá dispozice jednotlivých podlaží je odlišná, od standardních věžáků VOS. Toto byla specialta a je škoda, že u tohoto domu nebyl zachován původní vzhled. Z požárních důvodů jsou některá podlaží průchozí do vedlejších sekcí. Tyto průchozí podaží poznáte odlišnou skladbou obvodového pláště na zadní straně domu.
Velkou zajímavostí je to, že stejným způsobem jako věžáky VOS a tento dům je vystavěn i Ostravský Mrakodrap!
PS: Sháním barevnou fotku daného domu v původním stavu. Vlastně by mě potěšila fotka jakéhokoliv Ostravského paneláku v původním stavu :D (EINEX@seznam.cz)
30.05.2015 19:09Hynek [msstavby.cz] :
MarianL.: odkazy na ten earchiv bohuzel obecne nefungujou. nejspis slo o toto, nebo podobne foto, ze?
31.05.2015 14:04MarianL. :
Já ten předchozí příspěvek psal na telefonu, schválně jsem při psaní komentáře zkoušel ten odkaz otevřít v nové záložce a ještě to šlo (teď už to nejde ani mi). Tak tady jsem tu fotku nahrál na imghosting: http://www.imghosting.cz/images/74IMG_20150531_170132.jpg
Když už jsem u počítače, nahrál jsem i další fotky.
Výstavba klasického věžáku VOS: http://www.ostravaci.cz/ostrava-foto/ostrava411.jpg
Výstavba tohoto domu: http://www.imghosting.cz/images/88VOS_3.png
Výstavba Ostravského mrakodrapu: http://www.imghosting.cz/images/73STAVBA_MRAKODRAPU.png
A ten první VOS není na ul, Ježkova 3, ale 2. Spletl jsem se a před odesláním jsem si to neověřil.
31.05.2015 17:24Marek :
MarianL.: Nevím, jak u těch solitérních, ale u „deskáče“ je snížená světlá výška ze standardních 2,6 na 2,5 m. Ono se to sice není moc, ale vzhledem k tomu, že ty byty s lodžiemi mají dlouhé pokoje (až 8 m) + nad okny je masivní překlad, tak ač se to nezdá vzhledem k velké prosklenosti, tak vnitřní části pokojů nejsou moc osvětleny, ale to je jen taková drobná chybka, plynoucí z konstrukčního systému.
31.05.2015 18:18Více mě spíše štve, umístění stoupaček, špatné kročejové izolace(ale to je problém většiny paneláků) a pak toho, že v deskáči je ve vchodech jen po jednom výtahu, oproti solitérním domům a navíc jen ve dvou je nákladní, ve zbylých 4 jsou to malé kabiny, takže při stěhování je to lahůdka. Přitom prostor je, takže se dle mého šetřilo na nesprávných místech… Kvůli tomu jsou pak vchody propojeny, aby byla umožněna evakuace.
Jinak pro zajímavost přikládám část půdorysu typického podlaží: http://www.imghosting.cz/images/43skenov_n_0002.jpg
MM :
Marek: Ten dům má víc problémů, například ta vyzdívka mezi pokoji, má to tendenci praskat, při částečném bourání příček se přímo doporučuje vybourat to celé a dozdít podle potřeby. Podlahy v bytech jsou křivé. Chybí tam ventilace, takže z digestoře není kam odvádět smradlavý vzduch atd. V domě se dělal výzkum tuším ČVUT kde se tyto problémy uváděli. Za mě ten dům ve výsledku nepatří mezi nejhorší, dá se tam upravovat dispozice atd., ale problém je v jeho výšce. Na mě to působí jako vřed uprostřed centra. V okolí když pominu sídliště u Alberta je nižší zástavba a tento dům celou tu část rozdělil. O parkování se soudruhům ani nezdálo, parkovacích míst je tam na tak velký dům extrémní nedostatek.
31.05.2015 20:36MarianL. :
Marek:
Ty překlady nad okny, to je nevýhoda skeletu. Je to tak i v těch solitérech. Tady to právě řešili alespoň těmi vysokými okny, díky kterým je i z venku dům zajímavě členěn.
Ty výtahy taky nechápu a ta komora namísto druhého výtahu je absolutně zbytečná.
Plánek je krásný, máte, nebo víte kde bych se dostal k půdorysu celého domu? Tuto sekci již znám, zajímají mě ty krajní s okny na štítech a taky plánky průchozích podlaží, kde jsou byty jinak.
Zajímalo by mě, proč je vedle jádra ta mezera? Napadá mě jen to, že jádro nevleze pod průvlak.
MM:Problém s praskajícími příčkami je i u standardních věžáků VOS, byly to ještě celkem počátky paneláků a tohle je navíc ještě k tomu skelet. Absence větracího potrubí je pro mě však novinkou. Sháním fotky původního vybavení bytů, jako právě kuchyňskou linku, jádro nebo vestavěné skříně. Třeba v těch solitérních věžácích jsou vestavěné skříně přizpůsobeny průvlakům skeletu a špajzka je schovaná mezi sloupem skeletu a příčkou.
Umístění tohoto domu mi nepříjde zlé, jeho výška koresponduje s věžáky naproti a Jindřichem. Nicméně právě díky umístění tento dům vybočoval vzhledově z dobové produkce.
31.05.2015 21:59Marek :
MM: Byl by odkaz na tu studii od ČVUT? Co se týče příček, ty jsou snad bezpředmětné, ty se při rozumné rekonstrukci vybourají a v pohodě vyzdí, problémem jsou zdi u dilatace, tam už i podle fotek jde o pořádné tvárnice a s tímhle se pak párat, to už by za výsledek nestálo, zvláště, když máte souseda nad sebou, co si dá do půlky bytu dlažbu a do zbytku plovoučku a neumí chodit. :-/ Jinak s tím odsáváním z kuchyně, to je fakt, já to koupil i částečně předělanou koupelnou a ani tam není odsávání, ale u původní dispozice asi byla. Parkování ještě jde, kupodivu je fajn, že je to slepá ulice, takže mnohdy je to lepší než někde na dubině/porubě.
MarianL: Jako kluk jsem vyrůstal v podobném „systému“, jde o ty 18ti podlažní věžáky (mariánky, zábřeh, hrabůvka) a okna byly ve stejné výšce, zde je jen bonus v té západní části, francouzských oknech, ale že by to byl nějaký bonus to ne… Jsem před revitalizací měl choutky spodek zazdít a udělat podlouhlé okno, něco ve stylu LeCorbusiera, ale neprošlo to =))
S komorou jednoznačný souhlas, nesmyslná místnost.
Mezera mě také zajímá, mám v plánu, že až se pustím do přestavby, tak to probourám a rozšířím o tu část WC, třeba se pak vejde i pisoár. A ano, je tam průvlak, navíc je zajímavé, že v kuchyni je ten prostor přiznaný.
Já ty podklady sehnal přes známou na byťáku (NH), takže buď tam, nebo to zkusit na Hlubině. Když by nebyli ochotní, pak jedině v archívu města, tam by to mělo být. A původní vzhled se dá objevit na některých inzerátech, třeba sreality. Dost se ty byty objevují v nabídkách.
31.05.2015 22:25MM :
Marek: Ty informace mám od techniků SBD Nová Huť a od předsedů konkrétních vchodů. Jak jsem informaci získal, tak prodávám. Odsávání pokud vím, tam opravdu nebylo, respektive v koupelně a na WC je přirozené odsávání přes celý dům. Proto si tam nemůže nikdo instalovat odtah s klapkou, protože by ostatním přerušil to přirozené větrání. Na střeše jsou větráky (nevím jak se to jmenuje odborně). Pokud vím tak se počítá z protažením ulice na 30. dubna, takže už nebude slepá.
01.06.2015 11:25Marek :
MM: Odsávání par z kuchyně není použito v tomhle systému (ať deskáč, solitérní véžáky či modifikovaná verze) nikde, alespoň co vím. Takže pokud si ho tam někdo nainstaloval, pak jej sousedi musí milovat. Ono už stačí, když si na záchodě někdo s oblibou vykouří cigaretku, to je pak pro nekuřáka lahůdka jít na WC. :-/
01.06.2015 18:50acdlcia [msstavby.cz] :
Dzej: Těsně před dokončením je další z výše zmíněných obludností.
17.06.2015 20:22http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/06/ovastory.jpg
Jestli bude součástí předávačky i průvod klaunů jsem se ale nedověděl.
aggu :
Vsadím všechno ve své pravé kapse – další kreakce abrealservisu. Veselá firma.
17.06.2015 20:35acdlcia [msstavby.cz] :
acdlcia [msstavby.cz]: Tak a dokonáno jest. Z téhle strany je snad ještě šílenější.
14.07.2015 21:24http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/07/20150712_114052.jpg
Naštěstí hned na vedlejším domě je vidět že když dva dělají totéž není to totéž.
http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2015/07/20150712_114236.jpg
Zde byla použita střízlivá barevná kombinace a stejné okna v každém patře domu.
aggu :
Nemůžu si pomoct, asi to „projektovali“ během večírku ;) s https://vimeo.com/10933771
14.07.2015 21:37