OVASTORY #49

Vtípky a lži od představitelů vedení města Ostrava a hlavně představitelů Moravské Ostravy nemají pauzu ani přes léto.

Pamatujete, jak nedávno byly zveřejněny výsledky Ideové architektonické soutěže na předprostor Domu umění, ulice Umělecké. Panovalo velké nadšení. Všichni se plácali po zádech. Zavládla naděje, že veřejný prostor v Ostravě nebude dostávat na frak a začne se přibližovat vyspělým evropským městům.

Problém je slůvko „ideová“ soutěž. Nikdo se výsledky soutěže nemusí řídit. A taky jak to tak vypadá, rozhodně se jimi neřídí. Prvně si připomeňme vítěznou podobu ulice Umělecké. Návrh propojoval ulici Uměleckou s Domem umění v jedné výškově niveletě. Navrženy kvalitní materiály ladící s materiály kulturního stánku. Stromy. Regulováno parkování.

Vizualizace návrhu:

Nyní však Moravská Ostrava a Přívoz zadala veřejnou zakázku:

Předmětem veřejné zakázky jsou stavební práce specifikované v projektové dokumentaci pro provádění stavby s názvem „Rekonstrukce ulice Jurečkova II“, zpracované 06/2014, která se nachází na pozemcích parc. č. 368/2, 369/2, 375/1, 376/5, 384/2, 384/1 a 386 v katastrálním území Moravská Ostrava. Jedná se o rekonstrukci vozovky, chodníků, odstavných stání a úpravu veřejného osvětlení, inženýrských sítí a dopravního značení.

Jedná se o projekt z roku 2014. Z doby dávno před architektonickou soutěží. Projekt rekonstrukce ulice Jurečkova vede kolem Domu umění a odděluje ulici Uměleckou od Domu umění. Zasahuje tedy i do prostoru, který řešila arch. soutěž. Řekněme že do nejdůležitějšího bodu.

Překvapením není, že materiál rekonstrukce Jurečkova je betonová dlažba. Tedy to, na čem stojí kontejnery na odpad u vašeho paneláku nebo z čeho byla rekonstruována ulice Nádražní a jsou velmi vzdálené materiálům z architektonické soutěže. V projektu nejsou navrženy žádné  stromy. A namísto příjemného veřejného prostoru před Domem umění je navrženo parkoviště.

K čemu tedy byla architektonická soutěž, když bude opět realizován šuplíkový, secondhandový projekt postrádající aspoň závan estetiky…?

 

zdroj: moap.cz

Související články


Komentáře

  1. Lip :

    Dík za raní adrenalin do žil!!! Na radnici jsou prostě vypatlanci a ten útvar hlavního architekta města Ostravy je prostě slušně řečeno na nic!!!!

    Thumb up 35 Thumb down 1
  2. thvari :

    Tady neexistuje jiné řešení než volby na radnici v roce 2018. Toto je absolutní výsměch.

    Thumb up 26 Thumb down 0
  3. Rýša :

    Nedivme se, od představitelů vedení města Ostrava a představitelů Moravské Ostravy se nedá čekat nic jiného. To už přece musí poznat každý, co se v Ostravě realizovalo, či spíše nerealizovalo. Co vše bylo zamítnuto kvůli „jednomu“ stromu nebo „dvěma“ parkovacím místům. Jen mne překvapuje, že někdo může velebit ještě současného primátora. Možná může být hodný, také občas vyšle do éteru pár líbivých slov, ale k tomu spoustu známých frází, ale toť vše. Ale má docela příjemný vzhled a vystupování, to se mu upřít nedá.

    Thumb up 9 Thumb down 1
  4. aggu :

    To bude nějaký omyl, ne? Vždyť je to ze strany MOAP úplně na hlavu… Tedy, ne že by to někoho překvapovalo. Po tom co stalo na Nádražní a co se děje teď na Českobratrské.
    PS pro Rýšu: MOAP a MMO jsou opravdu 2, slovy dva, rozdílné úřady.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  5. Moon :

    Tak to by mě teda zajímalo, co má tohle znamenat. Vzhledem k tomu, jaký kolem toho byl humbuk, by se možná vyplatilo zase někoho z města kontaktovat a zeptat se na to. Avšak otázkou zůstává, zda bychom se dočkali vůbec nějaké odpovědi, protože zatím to nikdy moc ovoce nepřineslo.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  6. LK :

    Toto naprosto vypovídá o naprosté neschopnosti VŠECH na radnici/ích co s tím mají něco společného!

    Thumb up 8 Thumb down 0
  7. Petr Ptašek :

    Prostě v Ostravě je nejvyšší level ve veřejném prostoru betonová dlažba a nový asfalt na parkovišti. Vždyť je to jen dům umění, tak co bysme chtěli že… Hlavně, že má město strategie, weby (fajnova) a vzletné řeči. Ale realita stále drhne… až odsud každý zdrhne.

    Thumb up 19 Thumb down 0
  8. Crazym :

    A vy se pak divíte, že jsem pak pesimista a skeptik k velkohubým kolikrát předvolebním prohlášením všech těchto představitelů jak z radnice, tak z magistrátu :-) Jó babička měla pravdu s tím „Sliby se slibují, blázni se radují“ :-)

    Thumb up 4 Thumb down 0
  9. Rado :

    Vždycky si říkám, že Ostrava už nemůže hlouběji spadnout a pokaždé se pletu. Ta aplikace zámkové dlažby v tak velkém rozsahu a na těch nejviditelnějších a nejznámějších místech už zavání nějakou úchylkou…A zejména, vypadá to lacině. Troufám si říct, že v Brně, Praze nebo i Plzni by taková „prasárna“ neprošla. Takže zatímco místo toho, aby nám Ostrava kvetla, tak zde máme šuplíkový projekt, který je dávno za zenitem. Otázka druhá je, proč se nikdo z ostravských architektů nevyjadřuje k tomu, kam Ostrava směřuje, že ta kvalita toho, co zde vzniká, je dlouhodobě velmi nízká a proč nám mlčí odborníci např. se Stavební fakulty VŠB? Hlas vysokých škol měl vždycky svou váhu…

    Thumb up 22 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Protože Ostrava je moc malá na to, aby se zde architekt vyjádřil, aniž by potom nebyl ze strany města pošpiněn a přicházel o veřejné zakázky. Na veřejných zakázkách je zde hodně lidí závislých.

    Tak pak musí 22 student lítat a točit hodinu reportáž do zpráv např. u hlaváku…

    Thumb up 4 Thumb down 2
  11. Hrdý Ostravák :

    Cyril Vltavský opět boduje. Ostrava není zadny Berlín, Madrid či Rotterdam. Díky panu Vltavskemu, že chrání naše východní hodnoty. Ostrava bude vždy patřit k Rusku a zadní zdejší hipsteři a bojovníci za moderní architekturu to nezmění.

    Thumb up 10 Thumb down 4
  12. Tomáš S. :

    To snad není pravda. Tihle lidé musí z radnice okamžitě PRYČ!!!

    Thumb up 3 Thumb down 0
  13. aggu :

    Vyčichlé metafory o Ostravě jsou už trochu passé, ne?
    Já jen nerozumím, proč se tohle děje. Ani bych se nedivil, kdyby to byl kopanec do kotníku magistrátu ze strany MOaP, rozuměj Ostravaka. Nebylo by to poprvé, konec konců, tohle sdružení na trolení magistrátu založilo svoji živnost. Centrum města to stálo hodně…
    Tvrdím pořád – zrušit všechny malé ostravské radnice, úředníky přeložit na jednu velkou radnici a politiky kopnout do prodloužených zad. Malé radnice jsou jen zdrojem problémů, na město evropské střední velikosti je 23 radnic naprostý nesmysl.

    Thumb up 12 Thumb down 2
  14. Petr :

    z těch dopraváckých projektů mně berou mdloby

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Hynek [msstavby.cz] :

    takze to je nakonec tohle, ne? http://www.msstavby.cz/rekonstrukce-ulice-jereckova-28-03-2014/
    to je tezke, ambice verejneho prostoru se meni a vyuzivat x let stare projekty zpracovane na zaklade tehdejsich moznosti bude vzdycky problematicke.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Rýša :

    aggu: V podstatě jsem reagoval na první větu článku:Vtípky a lži od představitelů vedení města Ostrava a hlavně představitelů Moravské Ostravy nemají pauzu ani přes léto. Takže mne poučovat nemusíte.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. marian :

    smutek, vztek, beznaděj

    Thumb up 2 Thumb down 0
  18. talage :

    Dnes jsem sem opravdu neměl chodit. Předpokládám, že se brzy ozve některý z úředníků, že je to tady v diskuzi samý buržoust a buďme rádi a co bychom chtěli.
    Hlava nebere a smrdí to zámkodlažební lobby …

    Thumb up 4 Thumb down 0
  19. jrov :

    důležitá je „strategie a koncepce“ veřejného prostoru, tento projekt tak plně zapadá do nynější podoby všech veřejných prostor v rámci Ostravy – pominuli Vítkovice to je světlá výjimka.

    Je to stejné se zastávkami DPO, bílo-červenýma zábranami v křižovatkách a tak dále. Takže naopak vybočení ze standartu dlažby Diton 20x20cm, by působilo zcela nekoncepčně a vrhalo by na představitele stín pochybností zda-li ví co dělají…

    vůbec se divím, že jsem obětoval několik minut svého života na komentování takového hnusu :-D

    doufám, že Ti co nesouhlasí a jsou rezidenti MOaPu dají tento nesouhlas jasně najevo u voleb v roce 2018 !

    Thumb up 10 Thumb down 0
  20. Nimrod :

    thvari: Souhlasím, a proto už nevolt OStravaka, protože to je původce veškeré hrůzy, která se na poli (ne)rozvoje města (nejen centra) děje….Ale bohužel ani volbami nedojde ke změně na postu ÚHA a na jeho funkční náplni…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  21. jrov :

    Nimrod:

    Když může MOaP zaříznout ÚHA schválený projekt polyfunkčního domu na Jurečkově, tak věřím že lze vyvinout dostatečný tlak z radnice směrem nahoru k ÚHA… protože mě vysvětlete jak je možné, že náměstí Jiřího z Poděbrad a okolí je na ostravské poměry architektonický skvost a to vážně …

    Thumb up 3 Thumb down 0
  22. Martin [msstavby.cz] :

    jrov: Navíc investorem Jurečkovy ulice je samotný MOaP.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  23. jrov :

    Martin [msstavby.cz]:

    Klasický šuplíkový projekt a klasické kecy že předělání by enormně zpozdilo samotnou realizaci – viz. Českobratrská , Nádražní , a všechno ostatní … s tímhle nemá ÚHA nic společného …

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. Dzajkop :

    Nejvetsi halo by bylo kdyby si ty parkovaci mista pro sebe zamluvil primo urad MOaP – preci jen nemaji to daleko – tj nejhorsi vedeni radnice co si vzpominam Ostravak je vsem Ostravakum pekne na hovno..

    Thumb up 5 Thumb down 0
  25. David :

    Od ÚMOb MOaP jsem dostal tuto odpověď:
    Dobrý den, reagujeme na havarijní opravu plynovodu na ulici Jurečkova a blízkého okolí, která tam probíhá od konce července do počátku září. Zhotovitel nebude provádět finální opravy povrchu, neboť městský obvod naváže svou investiční akcí „rekonstrukce ulice Jurečkova“, která celý tento dotčený prostor řeší. Stojíme si za názorem, že dojde ke zlepšení technického i estetického vzhledu předprostoru Domu umění. Nijak není potlačena myšlenka ideové studie, kterou zadalo město, přičemž informaci o existenci našeho projektu i vydaném stavebním povolení v době zadání soutěže mělo. Jana Pondělíčková, tisková mluvčí

    Thumb up 1 Thumb down 1
  26. Patrik :

    MOaP je totálně ve sračk*ch, MMO nechce nebo neumí na obvod přitlačit, ale chválí se všude se vším jak nejsme nádherné a smart a user friendly city. Tato ostuda pokračuje a pokud se na radnice nedostane někdo normální tak to bude pokračovat dál. To už je opravdu na nějaký protest nebo tak, nějaké zmínky v MS deníku tomu nepomáhají. Tohle musí přestat stejně jako ÚHA. Brečím, zvracím,…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  27. Moon :

    David: Tu odpověď nechápu. Jak není potlačena myšlenka ideové studie, když tato rekonstrukce místo veřejného prostoru plánuje parkoviště?

    Thumb up 5 Thumb down 0
  28. Javorský :

    Milí mladí přátelé,
    a) pláčete na špatném hrobě. Vemte si nejdříve za úkol, zrušit auta. Pak nebude potřeba parkovacích míst.
    b) čím radikálnější, tím lépa. To je v pořádku, patří to k mládí.
    c) ale dospělost se pozná podle konstruktivních návrhů na řešení. Nenašel jsem v diskusi ani jeden. Obecné bla bla, že nejsme evropské město. Taky mne mrzí, že zde za 25 let nevznikla repre stavba. Že byla zažižlaná „Černá kostka“. Že se nerealizovala alespoň lávka do Karoliny od Jiřičné. Ale.
    d) Je to o volbách. Koho si zvolíte vy, mladí, takové bude Vaše město.
    Přeji Vám do toho hodně úspěchů. Javorský

    Thumb up 6 Thumb down 8
  29. David :

    Moon: Taky odpověď příliš nechápu. I proto jsem ji tady uveřejnil. Podle mého osobního názoru z toho nejspíše vyplývá, že obvod si jede svou vizi a na záměry města příliš nehledí.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  30. aggu :

    Dobrý den. Nechceme abyste se nám s*ali do našich věcí, takže, ehm, jak bysme to, aha, kope se plyn a jinak to nejde. Na povrchy už máme svůj projekt, který celý prostor řeší mnohem lépe než nejlepší návrh několik skupin architektů a za tím si stojíme. Už s tím máme bohaté zkušenosti. Zlepší to ten, ehm, estetický vzhled. A ten technický taky.
    Myšlenka ideové studie potlačena není, protože studie je potlačena úplně celá. Hihi. Pšt.
    Studii si zadalo město. Nevíme proč. Náš projekt jsme měli dřív. A to je rozhodující.
    S pozdravem Jeb*t Ostravu,
    Vaše Jana.

    Thumb up 19 Thumb down 2
  31. skelet :

    Javorský:
    1)
    a) nepláče se na špatném hrobě. Pláče se na správném hrobě – radnice MoaP, magistrát, hlavní architekt.
    b) a co třeba takové řešení jako jsou nadzemní nebo podzemní garáže? Poruba plánuje vybudovat tři takové parkoviště, proč to nejde v centru?
    b) to není o radikalitě, ale o snaze někam posunout veřejný prostor. MoaP tímto projektem centrum nepovznáší, ale degraduje. Má tamní radnice na víc? (ani ten vláček nevyjel)
    c) konstruktivní návrh řešení zde je – jsou to ty první dvě fotky, které vydal na světlo boží Magistrát. Nekonstruktivní návrh řešení je zde také – vydal jej MoaP.
    d) ano, je to o volbách. A jak se zdá, tak díky lidem jako jste Vy, kteří jsou rádi (zač vlastně?), tak bude MOaP stále jedním z bolavých míst Ostravy.

    aggu: nic ve zlém, ale představa, že do Poruby kecá jen magistrát s hlavním architektem mě .. poměrně děsí

    Thumb up 10 Thumb down 0
  32. aggu :

    skelet: A co je na Porubě tak delikátního, že potřebuje rozhodovat sama? To není o osobách, které dneska na té židli sedí, a zítra nemusí. Ale o systému.
    Pokud bude v Ostravě každý hejhula, který ovládá 10 ulic rozhodovat o každém patníku, nikam se tohle město neposune. Aspoň ne tak rychle jak by mělo. Každý to vidí, obvody se v posledních letech chovají čistě destruktivně a sebestředně, bez nadhledu. Je to logické, nemají aparát na nic víc, než na střihání trávníku, lepení polystyrenu a podkládání zámkovky. Bylo by lidské jim od těch těžkých zkoušek pomoct.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  33. MM :

    Upřímně už nemám v Ostravě chuť cokoli řešit. Sám jsem se angažoval, posílal dotazy, ptal se, chodil na úřad, psal primátorovi, starostce. Výsledek je velká NULA. Pořád stejné kecy, že jeden to myslí dobře, ale hatí mu to ten druhý a naopak. Klasické alibistické kecy. V neděli jsem jel z Opavy přes Kravaře, Hlučín do Ostravy. Rozdíl nebe a dudy. Začíná to u chodníků, úpravě zeleně, pořádku. Jak se blížíte k Přívozu, vše jde do kopru. Bohužel politici to nevidí 20 let, Ostrava je buranov. Já si totiž myslím, že na radnicích nevidí, že dělají něco špatně. Vždyť přece jsme ten chodník opravili. Nikdo už neřeší jak. K tomu buranovu, evidentně ten stav lidem vyhovuje. Náš pláč tady nic nezmění, je to v lidech. Pokud by to vadilo většině, na radnici takový lidi už nesedí. Asi to lidem nevadí.
    No a koho tohle štve, je řešení odchod. Já jdu taky. V okolí znám spousty lidí, kteří se odstěhovali za Ostravu. Projděte si menší obce okolo Ostravy. Tam takový bordel prostě není. Samozřejmě to není systémové řešení, ale je to cesta.
    PS: Ostravak je totální mor Ostravy. Každé volby si říkám, že to nemůže být horší a jak potom se slzou v oku vzpomínám na minulou „sebranku“ :-D

    Thumb up 13 Thumb down 2
  34. skelet :

    aggu: a co je na magistrátu světoborného, aby rozhodoval o Porubě? Zatím kam magistrát šlápne, tak tam sto let tráva neroste. Takže ne, fakt ne. Děkuji .. magistrát raději dále. Za ideálních podmínek by to byla skvělou vizi, ale ty podmínky zde nejsou a dlouho nebudou.
    Takže svůj problém s Moapem a jihem si řešte svépomocí. Děkuji :)

    Thumb up 3 Thumb down 3
  35. aggu :

    MM: Buranov. To víš že jo…
    skelet: Nic na něm není „světoborného“. Ale imho je to jeden úřad a z jednoho místa by město velikosti Ostravy mělo jít řídit lépe. Lépe než z 23 úřadů. Pravděpodobně i levněji. Rozhodování by bylo rychlejší a méně komplikované. Lidé z magistrátu by měli větší odpovědnost. Prostě samá pozitiva, ale je otázka jestli v tomhle Hobitíně takové móresy vlastně chceme ;)
    I bolševici zavedli jen 4 části. I to by byl posun dopředu.
    Příměry o trávě, podmínkách a vizích jsem nepochopil. Asi zase nějaké klišé.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  36. thvari :

    MM: Dobře že jste se angažoval. I prohrát se dá se ctí. Já bych nesklouzával k těmto defétistickým prohlášením. Klidně se stěhujte, o tom je život, vybrat si pro sebe co nejlépe :).

    V Ostravě člověk potřebuje moře trpělivosti. Nejlepší by bylo založit stranu a na tu radnici si jít sednout. Během kampaně chodit od dveří ke dveřím, klepat, vysvětlovat, propagovat se.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  37. MM :

    thvari: Já jsem v tom realista. Podívejte se kolik lidí chodí na schůze společenství vlastníků bytů. Pokud přijde polovina, je to výhra. Spíš se tam sejde pár důchodců a jeden angažovaný. Výsledek? Není potřeba nic měnit, hlavně platit málo, ono to stačí, hlavně když je to barevné. Tečka. Jak se mají domluvit ve městě? Já si zkrátka myslím, že u obyvatel ta poptávka není. Běžte si dát stoleček na Nádražní a ptejte se lidí. Většině je to jedno. No a to jedno znamená, že nejdou k volbám. Fakticky Ostrava vyhrál volby na tom, že se tady celou dobu krade. Tečka. No a ono to funguje. Opravdu není náhoda, že náš kraj i město je rudé jak trenky nad Hradem. Je to v lidech. Strana, která tlačí na pořádek, čistotu, architektonické soutěže atd., nemá ve velkém městě šanci. Tím tuplem v Ostravě. Tady na webu jsme v sociální bublině, ale já mám to štěstí (jak se to vezme) setkávat se s lidmi všech vrstev a řeknu vám, že to co trápí nás a co zde kritizujeme, je většině úplně fuk. Bohužel. PS: Ostravu miluju!

    Thumb up 15 Thumb down 2
  38. thvari :

    MM: Je mi to jasné, já si v tomhle taky iluze nedělám, ale pokud k volbám chodí málo lidí, tak by neměl být takový problém něco změnit jen třeba skrze zdejší sociální bublinu. Stačí pár stovek lidí co mají trvalé bydliště v centru a radnice jsou komplet jiní lidi. Ona ta neúčast u voleb je vlastně ideální stav.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  39. PetrP :

    Nešlo by tady u toho zvěrstva napadnout nějaké „rozhodnutí“ MOaP ohledně EIA s podobně, tak jak Patrik a jeho banda darmožroutů blokuje výstavbu dálnic?

    Thumb up 0 Thumb down 2
  40. dolil :

    Když jsem před časem psal, jak jsou z Ostravy zděšení mí přátelé z ciziny, tak jste mě málem lynčovali. Pokud si nesundáte růžové brýle, tak debata ani nemůže začít.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  41. skelet :

    aggu: magistrát dělá stejné přešlapy, jako tebou kritizované obvody. Takže jaké zlepšení oproti současnosti? S lidmi, kteří se na obvodech a magistrátu angažují by k žádnému zlepšení nevedlo, spíše naopak. Tvá vize funguje za ideálního stavu, ale opomíjí realitu.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  42. MM :

    thvari: Já vám rozumím, ale právě malá účast je to nejhorší. Strany jako KSČM nebo ČSSD dostanou svoje hlasy. Něco si rozebere ANO, Ostravak, možná ODS a nová strana co? S kým pak chcete sestavovat koalici? Vidíte to teď, že Ostravak vládne s rudochy. To je pro mě absolutně nepřijatelné. Pokud ve volbách vypráskáme Ostravaka, nahradí ho ANO. Z bláta do louže…

    Thumb up 2 Thumb down 0
  43. Danek :

    MM: Pokud vypraskáte Ostraváka, tak koalici vytvoří ANO s Čssd…to je úplně jasné….Palyza tam zaplatpánbu už není….takže bez problému sestaví koalici, když tak k tomu mužu přibrat kohokoliv do trojkoalice.Jiná var.není(co jsme řešili v minulosti ohledně voleb..tak jsem se nikdy nespletl…a ani ted se nespletu)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  44. Martin [msstavby.cz] :

    Danek: Koalice na MOaP se již teď plánuje jiná. Bez Ostravaka. Proto tak teď Ostravak kope i do ANO na úrovni obvodu. I když jsou kámoši na magistrátu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  45. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: Jo tak, já psal za město,obvod hlavně bez Ostravaka…snad se pak nějak podaří opět rozjet zastavené projekty a pohne se s veřejným prostorem.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  46. J. :

    https://twitter.com/Macura2014/status/892789711848296449

    Thumb up 1 Thumb down 0
  47. Martin [msstavby.cz] :

    J.: :D
    No my zdroj uvedený máme.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  48. Hynek [msstavby.cz] :

    J.: ta prestrelka je nemila. p. Macura tam nekde uvadi, ze nikdo na ideovou soutez nerezignoval. to je sice hezke, ale jednak to v clanku nikdo netvrdí a druhak podle dokumentace te zakazky se ma realizovat to, co tu prezentujeme. takze za sebe uplne nerozumim, proc takovy vypad (a jeste hezky obecne, takze akorat vznika zmatek, co je teda na msstavby uvedeno nespravne a kde vlastne :D

    pokud vypsali verejnou zakazku na neco jineho, nez se bude realizovat, tak ok, ale kdo se v tom bordelu pak ma vyznat? :) ale ja stejne verim, ze clanek je zcela v poradku a v souladu s realitou. ale pockejme si.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  49. Jp :

    I kdyby mel Pan Primator pravdu (spis verim Martinovi a msstavby), tak mesto totalne selhava v informovani obyvatel o dulezitych projektech. Je to zmer ? Tezko rict, co realne prinese Fajnova, ale zatim se zda, ze ten web uz nijak moc nezije. Zije vubec ten projekt ? Co z nej zbyde ? Mesto informuje o lavickach a skolnich besidkach, ale konkretni a zavazne kroky, kde se politici jasne postavi k dulezitym projektum a presne se pojmenuji kroky jeden po druhem, toho se asi nedockame. Z architektonickych soutezi se delaji ideove studie. Z regulace reklamy a cistejsich ulic se udela snaha o estetizaci verejneho prostoru. Zadne zavazky, zadna zodpovednost konkretnich lidi. Radnice spolu nemluvi, aby nahodou nikdo nemusle nest zodpovednost za paskvily, ktere stoji velke penize a boli z nich oci. Vytvorily se spousty studii na projekty, ktere nikdo nerealizuje. Fajnova, ktera zminuje novou budou pro OSU na čl jeste nevychladla a uz se bude stavet jinde. Strategicke projekty se meni za pochodu nebo spi a nikdo o ne nejevi zajem. Usmevne bylo, kdyz ted kolem Colours se objevila spousta dotazu novinaru, co ted bude s rozvojem DOV, krome sidla Kofoly nikdo z dotazanych nerekl nic konkretniho… A potom bezi projekty jako halda Hrabuvka, o ktere se vi jenom to, ze se tam ted fakt nesmi, potom co Vitkovice zjistily, ze jim tam chodi lide na prochazky a koupat se. No aspon vi, ze to uzemi existuje, mesto Ostrava o spouste mist nema ani tuseni.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  50. Martin [msstavby.cz] :

    Jp: Za nás takto.
    Je zakázka zadaná? Je.
    Řeší se v ní forma a povrchy? Řeší.
    Zasahuje do prostoru, co řeší arch. soutěž? Zasahuje.
    Jestli město počítá s realizací dle arch. soutěže? Kdo ví. Ale pokud ano, bude v krátké době rozkapaná lokalita, která se rozkope za skoro 9. mil. Teď.

    My jen vycházíme z dokumentace a technické zprávy.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  51. Dan B. :

    Kdo ví, jak organizuje Bernfeldová na MOaP výběrovky, nemůže se divit. Bordel jako za Svozila, vyhrávají kamarádi nebo spřátelené firmy. Hraje na to, že manžel – policista, ji vytáhne z průserů. Ale tak dlouho se chodí se džbánem… Už narazila na kosovské Albánce, když jim dělala problémy a velice rychle se stáhla. A ostravská policie není nejvyšším orgánem v republice. Stačí, když se na MOaP podívá nějaký státní zástupce.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  52. Hynek [msstavby.cz] :

    Jp: a to ja se zas musim pocinu Fajnova zastat. to je podle me nejsvetlejsi bod toho vseho, protoze proste priblizujou tu samospravu lidem, umoznujou jednoduchym zpusobem, aby se clovek nejak vyjadril ke stavu veci a to i opravdu normalni clovek, nemusi to byt nejaky zaryty „bojovnik“, ktery ma potrebu podavat nejake dotazy pres podatelnu.. nejak to zpracovavavji, urednikum se dostanou „vysledky“ a muzou se podle toho chovat. a zaroven to pusobi apoliticky a neurednicky, takze tam neni takova ta pachut, kterou z tech oficialnich mist jen tak rychle nedostanem.

    jeden priklad za vsechny je tohle – tady vidis, ze nekdo iniciativne „zvedl zadek“ a poresil to. tohle neni bezne i kdyz to na tom urade vsichni delaji denne, ale tak nejak chybi ta koncovka, ze se to mnohdy vubec nedozvis. takze ja osobne na fajnova nemuzu rict vubec nic spatneho.

    (viz komentare u toho)

    rsp konkretne tento kus:

    Thumb up 4 Thumb down 0
  53. Hynek [msstavby.cz] :

    Jp: jo a jeste jedna vec s tim selhanim informovanosti… to je jako tezke, ja to chapu, preci jen martin je proste velmi dobry hlidaci pes a ty informace se zverejnujou relativne hodne rychle a v takove forme, jakou by si mesto asi na svem webu nechtelo moc dovolit. preci jen ten clanek je proste prezvykane zadani verejne zakazky a komentar ke kontextu. nic moc informacne atraktivniho pro masy to neni…

    Thumb up 1 Thumb down 0
  54. aggu :

    V Ostravě funguje starost o veřejný prostor až na „výzvu“? Je to dobrá zpráva, špatná zpráva, nebo jaká je to vlastně zpráva? :-D
    Lidi z Fajnova jsou úžasně sluníčkově pozitivní. Poprosili Rykalu nebo nějakého jeho sub, byl byste tak laskav, víme že máte spoooustu práce, politika a tak, ale mohl byste prosím někomu zavolat a zařídit malinkou údržbičku vašeho pozemečku na který jste pozapomněli? Kují moc.
    Prostě fajn spolupráce.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  55. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: to nikdo nerika a myslim, ze ty martinovy poznamky tam urcite patri, ALE porad mi to prijde vic, nez nic.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  56. fajnOVA :

    Hynek [msstavby.cz]: Dobrý den Hynku, děkujeme za příspěvek k fajnově výše. Pravda jste rychlí a my se od Vás v tomto ohledu máme co učit :-))) Ale taky se snažíme.

    K architektonické soutěži, město rozhodně na výsledek architektonické soutěže nerezignovalo.
    Pan primátor Macura ihned reagoval v tomto duchu i na svém twitteru.

    Ta situace se zkomplikovala tak, že v současné době probíhá havarijní oprava plynovodu na ulici Jurečkova a v okolí, která byla nahlášena plynaři na konci června.
    Vzhledem k tomu, že obvod MOaP má hotovou projektovou dokumentaci na rekonstrukci ulice Jurečkovy a platné stavební povolení, dohodli jsme se s plynaři,
    že nebudou provádět finální opravu povrchu, ale že ji zajistí obvod MOaP. Tento postup byl konzultován s městem a nikterak není tímto krokem potlačena myšlenka ideové studie.

    Ještě máte nějaké dotazy? Rádi zjistíme.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  57. David :

    fajnOVA: Já této odpovědi nerozumím. Tak budete vítězný projekt realizovat nebo nebude?

    Thumb up 3 Thumb down 2
  58. Martin [msstavby.cz] :

    fajnOVA: Ale v tom případě, pokud bude někdy realizován výsledek arch. soutěže (v plném rozsahu), bude muset znova být překopáno místo, které nyní zrealizuje MOaP dle svého projektu?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  59. aggu :

    Hynek [msstavby.cz]: Tak jasně, proti FAJNOVA nejde říct křivého slova, jen mě překvapil ten žoviální tón komunikace v momentě, který si dvacet smajlíků rozhodně nezasluhoval. Něco jako ofiko FB Colours letos, kde snad dával :-) automat.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  60. Hynek [msstavby.cz] :

    fajnOVA: tady resime, ze se jedna vec odprezentuje a v zapeti realizuje jina snad.

    kdybych chtel byt ironicky, tak si tipnu, ze ted to rozkopou plynari a udela se povrch podle projektu viz clanek. pak se zacne kopat znovu po roce od rekonstukce nadrazni zastavka, protoze slibovany pristresek. a potom mozna nekdy se to zas rozkope protoze ideova soutez. a kdyby se neblizily volby, tak tomu i uverim, takhle fakt nevim.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  61. Ondřej :

    Nevím, může to být náhoda (nebo tisková chyba), ale výstava obou architektonických soutěží na revitalizaci veřejných prostorů (Umělecká a náměstí Msgre Šrámka)se původně měla uskutečnit ve dvoraně Radnice městského obvodu Moravská Ostrava a Přívoz, ale nově je uváděna Výstavní síň Útvaru hlavního architekta, Prokešovo náměstí (magistrát). Také to myslím o něčem hovoří.

    Vernisáž se uskuteční v úterý 15. srpna 2017 v 18:00. Viděl bych to jako příležitost dozvědět se něco více.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  62. Cíťa :

    Centrum Ostravy je už mrtvé a vzkříšení zůstává snem. Spousta z nás už nad tím vším dávno zlomila hůl a pokud můžeme, zuby nehty se vybetonovanému centru vyhábáme!!!

    Thumb up 6 Thumb down 19
  63. Summerboy :

    Cíťa: To je skoro jako myslenka dne otce Fura…

    Thumb up 2 Thumb down 3
  64. Michal :

    Za chvíli se tu přiřítí sluníčkářský shitstorm.

    Thumb up 1 Thumb down 12
  65. Jirka :

    Cíťa: no vyhybate se dusledne . jinak by vam bylo jasne ze jste tak nejak mimo

    Thumb up 3 Thumb down 1
  66. acdlcia [msstavby.cz] :

    Cíťa: Ona se dá hůl zlomit i o někoho.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  67. Lukas :

    Hynek [msstavby.cz]: fajnOVA: Tak jsem také dostal oficiální vyjádření města:
    v současné době probíhá havarijní oprava plynovodu na ulici Jurečkova a v okolí, která byla nahlášena plynaři na konci června. Vzhledem k tomu, že obvod má hotovou projektovou dokumentaci na rekonstrukci ulice Jurečkovy a platné stavební povolení, dohodli jsme se s plynaři, že nebudou provádět finální opravu povrchu, ale že ji zajistíme my. Projektová dokumentace byla zpracována před zadáním architektonické soutěže, a tudíž ji nemůže respektovat, neboť v dané době nebyla její vítězná podoba známa. Studie rovněž není ve stavu, kdy by mohla být ihned realizována, a proto dojde k realizaci podle platného stavebního povolení. Tento postup byl konzultován se statutárním městem Ostrava a nikterak není tímto krokem do budoucna potlačena myšlenka finální realizace prostoru dle ideové studie. Na konkrétních případných úpravách v rámci stávající investiční akce se ještě budeme domlouvat se statutárním městem Ostrava.
    S pozdravem
    Ing. Jiří Vozňák
    vedoucí odboru investic a místního hospodářství
    Začátek je stejný jako vyjádření FajnOVA, ale dále to vyznívá tak, že projekt, podle kterého se bude rekonstrukce provádět ani nemůže být v souladu s vítězným návrhem z architektonické soutěže, protože byl zpracován mnohem dříve (logicky) a navíc studie není ve stavu, kdy by mohla být realizována -> takže teď se tam udělá parkoviště s betonovou dlažbou a studie skončí v šuplíku pro možné budoucí využití :(

    Thumb up 0 Thumb down 0
  68. Lukáš :

    No jelikož je potrubí v havarijním stavu a oni mají platné SP (všichni víme jak je to s čekáním na nové) tak to holt musí opravit podle toho platného projektu. To že se na ten prostor udělala soutěž s tím nemá nic společného, jen to, že se potrubí neudržovalo tak dlouho, že už není možné dál čekat na projekt, který je v souladu s arch. soutěží. Takže to vidím tak, že se to prostě opraví, udělá se nový povrch podle původního projektu a v budoucnu když na to bude někdo tlačit a budou love tak se udělá znova povrch podle soutěže.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  69. jrov :

    Lukas:

    citace z twitteru Macury : „Nevěřte všemu, co se píše na @msstavby“ ve světle tohoto oficiální prohlášení , vyznívá jako klasický populismus…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  70. jrov :

    Lukáš: současný stav je naprosto OK, a pokud mají arch.studii, tak ať si to plynaři vrátí do původního stavu a do 2 let se to udělá jednou a pořádně, tohle je prostě klasické vyhazování veřejných prostředků a malá domů pro realizační firmu

    Thumb up 4 Thumb down 0
  71. Lukas :

    Lukáš: Proč se teda realizovala ta architektonická soutěž, když na městě již dávno věděli jak bude prostor po rekonstrukci vypadat po provedení dle aktuálního projektu, na který je již stavební povolení? Proč se hlavně ten výsledek arch. soutěže tak hodně medializoval a prezentoval jako velký úspěch, když městští úředníci dávno věděli, že se bude realizovat jiný vzhled?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  72. J. :

    V Ostravě je to všechno na dlouho a bohužel se většinou záplatuje a záplatuje… Město provizorních řešení :-( Jinak, bude výstavka: http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/aktualne/vystava-predstavi-architektonicke-souteze

    Thumb up 0 Thumb down 0
  73. Hynek [msstavby.cz] :

    jrov: k tomu mozna jeste pripomenout, ze to bude uz POTRETI jinak! pac: http://www.msstavby.cz/uprava-predprostoru-gvuo-17-09-2015/ rsp. http://www.msstavby.cz/ovastory-20-predprostor-gvuo-24-12-2015/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  74. Hynek [msstavby.cz] :

    takze se bude roubovat. bez komentare.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  75. jrov :

    Tak když primátor řekne : „bude to lepší než to co je tam dneska“ a „naroubovat“ tak to je fakt síla – takže když to přeložíme do ostravštiny : „dáme tam normalizovanou betonovou zámkovou dlažbu formátu 20*20, vyasfalutujeme vše co se dá a ubereme po dvou místech na kolem stávajícího přechodu což nám udělá hezký koridor až k GVUO“ . A tak to necháme tak 5-10 let a spíše napořád protože to je tak dobré a lepší než to bylo…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  76. jrov :

    jo a ještě pak MOaP do své „ročenky úspěchů“ přidá kolik nových metrů chodníku udělali … :-/

    Thumb up 3 Thumb down 0
  77. aldar :

    A doufám, že ta špatná přístavba Domu umění se realizovat nebude!

    Thumb up 4 Thumb down 11
  78. thvari :

    aldar: to nee, ta by byla skvělá!

    Thumb up 4 Thumb down 0
  79. skelet :

    od 15minuty. Aneb boj o parkovací místa a snaha o komprimisní řešení :)
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1187758204-zajimavosti-z-regionu-ostrava/417231100232035-zajimavosti-z-regionu

    Thumb up 0 Thumb down 0
  80. Hynek [msstavby.cz] :

    tak, level dva te me poznamky již brzy (Hynek [msstavby.cz])
    a pristresek bude v „relativně standardním provedení“, resp. to, co jsme slyseli od pana „neverte vsemu, co se pise na msstavby“, se konat nebude (viz popis na denik.cz). No comment.

    https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/konecne-po-dvou-letech-budou-mit-lide-na-elektre-zase-strechu-nad-hlavou-20180314.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  81. Martin [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: Lol „Moravská Ostrava má připravený projekt na proměnu sousední Jurečkovy ulice a s městem spolupracuje na řešení. „Musíme najít průnik mezi oběma projekty tak, ať se vše znovu nerozkope. Jinými slovy, ať se to rekonstrukcí Jurečkovy ulice předpřipraví a po vzniku parkovacích objektů to doděláme,“ objasnil Riger. Rekonstrukce Jurečkovy ulice, kde byla loni operativně vyřešena havarijní kanalizace, začne patrně letos, zbytek je zatím takříkajíc ve hvězdách.“

    Thumb up 0 Thumb down 0
  82. Hynek [msstavby.cz] :

    Martin [msstavby.cz]: ja jsem hlavne zvedavy, jak se to bude lisit od toho, co nam ukazovali ty necele 3 roky zpet –
    http://www.msstavby.cz/z-nadrazni-zmizi-velkoprostorovy-pristresek-11-06-2015/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  83. acdlcia [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: Po přečtení toho článku na deníku nenacházím slušných slov. Je to banda neschopných píííp kteří mají v hlavách úplné píííp a v rukách dvakrát tolik. Myslím si že ta defenestrace není v určitých případech vůbec špatný krok. Píííp.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  84. Hynek [msstavby.cz] :

    tak uz se nam ten zazrak pomalicku rysuje a kazdy muze na vlastni oci overit, jestli se teda msstavbam verit da nebo ne..

    Thumb up 8 Thumb down 0
  85. aggu :

    Jedná zmrvená ulice (Nádražní) nestačila, tak se zmrvil i prostor vedle. „Nerozumím“ tomu, proč se takoví lidé tlačí do politiky…
    Naprosto nezvládnuté řízení parkování ve městě (radním za dopravu a radnicí MOaP) v konečném důsledku ústí v ničení centra města, za které si ještě platíme. A budeme platit ještě jednou, protože jakmile na centrální radnici a příslušné odbory MMO (doprava, investice) přijde – konečně – někdo kdo má rozum a nebude se bát spolupracovat s někým kdo umí (třeba Vysloužil a jeho piazetta, která měla být taky parkoviště a byla jim vytržena z pařátů), bude to muset celé znovu rozkopat a opravit.

    Prosím členy hnutí Ostravak ve funkcích MOaP/MMO: nic nedělejte, na nic nesahejte, jen berte plat. Vyjde to levněji.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  86. Danek :

    Nemylím se tato verze co má paní na fb je jen dočasná…a posléze se má realizovat dle vit.návrhu….tak o co jde?Zřejmě nejsem úplně v obraze.(samozřejmě nevíme kdy, že?)

    Thumb up 0 Thumb down 4
  87. Jp :

    Danek: Dočasně je v Ostravě dost relativní pojem. I když podle toho, že nová dlažba už je polámaná, by to nemuselo trvat zase tak dlouho.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  88. Hynek [msstavby.cz] :

    Danek: presne o to jde, ze mame zbrusu novou docasnou verzi. :) kdybys takhle rekonstruoval byt, tak ti brzo dojdou finance a pritom bydlis stale na stavenisti.
    a ted pominme to, ze i ta docasna verze ma zasadni problemy s tou dlazbou. ale nekde jsem cetl, ze to v tomto stavu neprevezmou a budou tvat na naprave (jak taky jinak).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  89. moon :

    Nevím, kam s tím, tak to napíšu sem. Na stránkách Asentalu se objevily nové projekty, viz http://www.asental.cz

    Thumb up 3 Thumb down 0
  90. aggu :

    Stačí si připomenout:
    „Musíme najít průnik mezi oběma projekty tak, ať se vše znovu nerozkope. Jinými slovy, ať se to rekonstrukcí Jurečkovy ulice předpřipraví a po vzniku parkovacích objektů to doděláme,“ objasnil Riger (magistrát).
    Zajímalo by mě:
    Kdo s kým hledal „průnik“?
    Co Riger myslí pojmem „předpřipravit“? Jestli to teda správně chápu, tak tu „předpřipravenost“ budeme muset vyhodit na skládku. Ergo tam vyhodíme pár miliónů. Je to tohle normální?
    Samozřejmě, že se to všechno bude muset rozkopat, Rigere…
    Konec je přímo mystický: „…po vzniku parkovacích objektů to DODĚLÁME,“ objasnil Riger.“
    Ještě jednou: po-vzniku-parkovacích-domů. Už se smějete?

    btw:
    Riger je člen Ostravaku.

    Ostravak má/měl radního MMO za dopravu – Semerák.
    Ostravak má/měl radního MMO za investice+ÚHA – Riger.
    Ostravak má/měl radního MMO na rozpočet – Vozňáková.
    Ostravak vedl radnici MOaP – ta paní.
    Ostravak drží/držel klíčové funkce ve všem, o čem se tady bavíme.
    Dělají si z lidí prdel.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  91. Hynek [msstavby.cz] :

    moon: priste klidne pres kontaktni formular.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  92. Ríša :

    To je super ten Přívoz II , tohle přesně Ostrava potřebuje…..Hájenka taky dobrý…

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.