OVASTORY #43

Cesta k nulové stavební aktivitě v centru Ostravy nebyla lehká. Ale „povedla“ se.

Průběžně jsme vás čtenáře informovali o stavbách, které měly vyrůst v centru města, ale z různých důvodů ze strany obvodu Moravské Ostravy a Přívoz jim bylo zabráněno.

Projekty jsme mohli zmapovat díky podkladům pro jednání zastupitelstva obvodu, kde se jednalo o koupi pozemků. Pokud majitel stavěl na svém pozemku, hledaly se poté ze strany obvodu jiné triky. Například neudělení souhlasů k vybudováním přípojek technické infrastruktury. Prvně jsme vás takto informovali o záměru výstavby bytového domu na ulici Nádražní. Dalším projektem byla dostavba bloku polyfunkčním objektem na ulici Gorkého.  V průběhu času se k nám dostalo více informací. Podložené i nepodložené ( nepodložené z pochopitelných důvodů nepublikujeme ). Z informací vyplynulo, že obvod zamítl stavbu administrativní budovy CB Centrum na ulici Českobratrská z důvodu nedostatečné kapacity okolních komunikací a neudělení povolení pro plynovou přípojku pro hotel Campanile & Premiere Classe na rohu ulic 28.října a Poděbradova. CB Centrum se znova snaží stavět.

Pak zde máme blok bytových domů, který se také nepostavil a nyní je zde pouze náletová zeleň. Doslova divadelní představení sehrála rada  Moravské Ostravy o u projektu na Švabinského ulici. Tento projekt byl medializován i jinými weby. Jelikož fiktivní argumenty docházely, přišla rada i s takovými, že na daném pozemku nikdy stavba nestála.

Úryvek z Deníku z článku „Brání Moravská Ostrava nové výstavbě v centru?

„Radní centrálního obvodu však investorovi nedali souhlas k umístění a realizaci přípojek plynu, vody a kanalizace. „Na jednání rady se nás ani nezeptali, kudy mají přípojky vést, zajímalo je pouze parkování. To však máme navrženo přesně tak, jak si žádá norma. Na to nám však pan místostarosta Mouka odpověděl: ,To známe, podle normy jo, ale ve skutečnosti je to jinak…‘ Úsměvné, ale bohužel asi je odborník na parkování,“ podotknul Michael Malysa.“

Posledním projektem bylo zamítnutí prodeje pozemků pro obchodní jednotky na ulici Hornopolní.

Proč to ale vše píšeme znovu? Materiály jednání jsme zběžně začali pročítat v polovině volebního období. V roce 2012 ( koalice 2010-2014 Ostravak + ČSSD, koalice 2014-2018 Ostravak + ČSSD + KSČM ).  Proto nás napadlo projet záznamy od začátku. Z dokumentů je patrné, jaký obrat nastal po nastoupení Ostravaka. Neprodal se pozemek pro žádnou novou stavbu a upravené staré žádosti byly také zamítnuty.  Na následujících řádcích jsou sepsány projekty, které nezískaly pozemky i s důvody, proč pozemek nebyl prodán. Bylo by také vhodné připomenout, že na pozemcích již stavby kdysi stály a územní plán stavby dovoluje.

Zasedání 2.6. 2011

Zamítnuti výstavby blíže nespecifikovaných domů ( respektive domy nejsou v dokumentech přesně specifikovány ). Důvod zamítnutí je úbytek zeleně.


Situace:

Lokalita záměru.

Zasedání 15. 9. 2011
Zamítnutí prodeje pozemku pro výstavbu parkovacího domu ulice Českobratrská. Parkovací dům byl součástí administrativní budovy. Ke konci roku 2015 byl schválen pozměněný projekt. Stále však nebyla zahájena jeho výstavba. Původní projekt byl však více městotvorný a zabíral celý blok po vymezenou uliční čáru. Důvodem zamítnutí prodeje byl úbytek zeleně na pozemku. Pozemek se nachází v centru města. Na pozemku se nachází občas posekaná tráva a jeden strom.

Typické podlaží:

Umístění záměru. Na pozemku se nachází jeden strom. 

Zasedání 8.12.

Zamítnutí prodeje pozemků pro výstavbu bytového domu a administrativně bytového domu lokalita ulice Janáčkova. Domy měly navazovat na budovy podél ulice Stodolní.

Zasedání 31.5. 2012

Zamítnutí prodeje pozemků pro administrativní budova Švabinského/Porážková. Důvodem zamítnutí bylo umístění dočasného staveniště pro výstavbu ulice Porážková. Investor by určitě pochopil, že by mohl zahájit stavbu až po realizaci ulice… Dnes se zde nachází neudržovaná zeleň.

Současný stav:

Zamítnutí výstavby podél Sokolské třídy v Přívoze. Původně měl být blok domů mezi ulicemi Sokolská třída, Fugnerova dostavěn. Kvůli nově vzniklému projektu izolační zeleně dochází ke kolizi a pozemky pro novou výstavbu prodány nejsou.

Současný pohled na neucelenou blokovou zástavbu:

Jednotlivé žádosti:

zdroj: moap.cz

 

 

Související články


Komentáře

  1. LK :

    humus :(

    Thumb up 14 Thumb down 1
  2. thvari :

    Dalo by se to nějak srovnat s tím, co na území MOaP v tomto stejném obobí prodáno a postaveno bylo? Vůbec nic?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  3. Lip :

    Co tím sledují ti zmr.. na radnici!!!??? Můžete mi to někdo vysvětlit, prosím!

    Thumb up 12 Thumb down 1
  4. D-r :

    No a pak se divíte proč to vypadá horši než na předměstí Ukrajinského městečka. Nevím jak na předměstí ale centrum Odessy nebo Lvova rozhodně vypadá mnohokrát lepe. V poslední době se tam jenom staví a staví. Ale tady sakra máme centrální Evropu a druhé největší město ČR.

    Thumb up 10 Thumb down 3
  5. aggu :

    Skvělá práce. Zároveň je trochu smutné, že Martin musí suplovat práci novinářů, protože tohle by měla být jejich parketa. Zjevně se dívají jiným směrem, víc než stav centra města je zajímá třeba co si dnes oblečou daviscupové tenistky na večeři….
    Opravdu by bylo fér, kdyby se někdo z nepředpokakaných novinářů šel loutkovodiče Semeráka na pár věcí zeptat. Ptát se starostky Bernfeldové nemá cenu. Takhle zatím můžeme jen hypoteticky spekulovat o účelu existence hnutí Ostravak, které tady šel zřídit exostravák a pražský právník a pražský developer Semerák, přítel Víta Bárty z Věcí Veřejných, který měl jako ministr devastující vliv na rozvoj dopravy v regionu. Stejně jako Ostravak teď anihiluje rozvoj centra. Může to být záměr škodit (co nevznikne v Ostravě, může vzniknout jinde), může to být jejich neschopnost (viz aktuální kauza parkovacích míst), může to být „podnikatelský/developerský záměr“, protože v Ostravě to přece bude „easy“. Kdoví ;)

    Thumb up 34 Thumb down 1
  6. Moon :

    Že by se tím měli zabývat novináři, je správná myšlenka. Tak jim dejte podnět, ne? Samo od sebe se neudělá vůbec nic.

    Thumb up 16 Thumb down 0
  7. Petr :

    Skvělá práce. Souhlasím s aggu, že tohle je investigativní práce vysoko nad úroveň se kterou se setkáváme v novinách.

    Thumb up 15 Thumb down 0
  8. Xavier :

    Martině a spol., skvělá práce. Tohle by se mělo dostat ven. Jedinou zbraní proti těm mafiánským praktikám místních radních a šikaně všech rozumnějších investorů je důkladná medializace celého případu, která v tomto případě, jak píše aggu, prostě chybí. Domnívám se, že bez toho prostě lidé budou to Semerákovo hnutí volit stále. Podnět by byl fajn. Ne třeba Deníku, který nemá takovou čtenost. Chtělo by to ČT či třeba MF Dnes (i když tam by to možná zapadlo v nějaké regionální příloze).

    D-r: Tak Oděsu bych do toho zrovna netahal. To je snad v současné době jedno z nejprestižnějších (a nejkrásnějších) měst Ukrajiny. Poté, co se pár šašků ze závisti a jiných pohnutek rozhodlo vybombardovat Doněck, bych řekl, že je snad i celkově na prvním místě. A po pádu Krymu žádné ukrajinské město nemá tak čilý turistický ruch. Lvov, to už je něco jiného. Tam to srovnání funguje lépe. Nicméně, při osobní návštěvě před cca dvěma roky se mi nezdálo, že by to centrum Lvova nějak žilo stavebními aktivitami. Naopak, neviděl jsem tam ani jednu rozestavěnou stavbu. A víte proč? Ono tam vlastně ani není kde stavět, nechcete-li např. odstranit nějaký park. To, co známe v Ostravě jako proluky, tam v centru nenajdete. A svědčí o tom i stav z druhé poloviny minulého roku: https://goo.gl/bxW2Yt ;-)
    A poslední věc – Ostrava rozhodně není druhé největší město, rozlohou ani počtem obyvatel. To první v podstatě stagnuje, druhé šíleně klesá.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  9. Jp :

    aggu: Staci si precist treba v Deniku posledni clanek o slavnych terminalech. Novinar se zepta prvniho, ten mu rekne A, potom jde za druhym, ten mu rekne B. A nakonec napise, ze pan A s panem B se asi neshodnou a sup na sit, „clanek“ je hotovy. Zadna hloubka, zadna myslenka, zadna snaha do toho problemu videt a treba ho i nejak pozitivne ovlivnit. Mam pocit, ze dneska uz jsou novinari jenom predcitaci/opisovaci CTK/zahranicnich webu.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  10. D-r :

    Xavier: https://www.flickr.com/photos/143485863@N06/32435592902/
    https://www.flickr.com/photos/143485863@N06/32547905046/
    https://www.flickr.com/photos/143485863@N06/31744784364/
    http://i.imgur.com/a4uJSnX.png
    http://i.imgur.com/U5SwaAr.jpg
    http://i.imgur.com/M9Otvsx.jpg
    https://i.imgur.com/yrkaCvc.jpg
    Tohle všechno se tyče centru Lvova;-). Jinak tady si můžete přehlédnout kolik všeho se tam momentálně staví http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=257387&page=891. O politice se snad tady ne budeme bavit. Mně osobně vice zajímá, kdy se začne měnit situace se stavbami v Ostravě.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  11. thvari :

    Samozřejmě, že by toto téma mohl udělat někdo z novin, ale žijeme v 21. století zdejší web má podobný, ne-li větší dosah než noviny (a pokud nemá, tak potenciál), navíc není limitován tak velkými náklady na provoz, vidím v tom samá pozitiva.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  12. PetrM :

    Od roku 2010 sedí na radnici ti samí lidé a výsledek vidíme sami. Nic nového se nepostavilo, o to stávající se nepečuje (prakticky každá ulice v centru je zralá na kompletní rekonstrukci, aktuálně je největší ostudou tankodrom před Myronem), a pokud se něco udělá – jako třeba Nádražní – tak je výsledek k pláči (a k okamžité rekonstrukci – co mají znamenat ty rolety mezi tramvajovými nástupišti u Elektry, to byl záměr??)… Neděkujeme a okamžitě vypadněte, Semerák jako první. Apropo Semerák: kdy si velevážený radní pro dopravu konečně zřídí na magistrátu kancelář?

    Thumb up 14 Thumb down 0
  13. aggu :

    Xavier: Jen offtopic poznámku: Vedel Prahy je Ostrava jediná významnější aglomerace v Česku. Rozloha Ostravy nestagnuje, je prostě pořád stejná ;) A k tomu „šílenému klesání počtu obyvatel“, jedná se cca o 3-4 lidi za den. A z těch 3-4 lidí, se ještě řádný kus stěhuje jen kousek na ostravský venkov, kde počty obyvatel trvale stoupají (kromě pár výjimek na východě).

    Tohle je šílené klesání:
    Detroit
    1950: 1.85 milionu
    2010: 710 000

    Liverpool:
    1931: 850 000
    2011: 466 000 (už zase roste ;)

    A co se centra – Moravské Ostravy a Přívozu týče:
    1869: 9333
    1900: 40989
    1930: 64429
    1970: 51242
    2000: 44 272
    1.1.2017: 39 192

    Thumb up 3 Thumb down 4
  14. Moon :

    thvari: Jasně, ale nemělo by se sklouzávat k přístupu „stačí, jak to je“. Já myslím, že Ostrava má velký potenciál, ale ti, kteří ho vidí, toho nedokážou využít. Na druhé straně frustrovaní jedinci, kteří si chtějí dokázat svou sílu blokováním důležitých projektů (př. rozšíření tramvajové trati – v čele s jistou paní, která dogmaticky prosazuje své nesmyslné argumenty) si zatím za sebou stáli velmi tvrdě a dostali až překvapivě moc prostoru v médiích (od MS deníku přes Mladou frontu, až po ČT!). Vím, že se jejich způsoby většině lidí tady asi zdají primitivní, ale bez toho, aniž by někdo vystoupil z davu a např. poslal tento článek nějaké odpovědné osobě, se ledy nehnou.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  15. Xavier :

    aggu: Nesouhlasím. Stagnace zde je už cca od 70. let (viz https://goo.gl/685CaO). A nepleť si Ostravu a ostravskou aglomeraci, jejímž centrem Ostrava je. K těm ostatním datům:

    Detroit: úbytek za 60 let cca 60% obyvatel.
    Tj. 10% za 10 let.

    Liverpool: úbytek za 80 let cca 40%
    Tj. 5% za 10 let

    Ostrava: za posledních 10 let odešlo 37 000 lidí (http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/za-10-let-odeslo-z-kraje-37-tisic-lidi-20170203.html). Stav z r. 2016: 292 000 obyvatel. Dle toho by v r. 2006 mělo v Ostravě žít 329 000 lidí.
    Tj. 12% úbytek za posledních 12 let.
    Takže horší než Detroit či Liverpool. Jasně, vím, že v tom Detroitu to v jedné době bylo také skokové. Ale o to více by ten ostravský odliv měl být alarmující… obzvlášť, když odcházejí především mladí. V současné době máme sice podobný průměrný věk obyvatel jako třeba Praha (https://www.czso.cz/documents/10180/32853387/1300721603.pdf/cba78096-1cf5-4fde-b20a-3074b2f135f9?version=1.0), se současným vývojem se to ale může velmi rychle změnit…

    Thumb up 6 Thumb down 3
  16. miroslav svozil :

    skvělá odvaha + práce, Martine! snad za 19 měsíců!

    Thumb up 6 Thumb down 11
  17. Xavier :

    A mimochodm, počet obyvatel k 1. 1. 2017 je už jen 290 309 ;-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. aggu :

    Xavier: Nikoliv ;) Maximum v Ostravě bylo už v 80. letech, cca 330 000+, takže to je cca 12% dolů, ale za 30 let.
    A máš asi data za okres a ne za město.

    Přesněji:
    Ostrava
    2000: 318 749
    2005: 319 741
    2010: 311 650
    2015: 292 207
    1.1.2017: 290 309
    Odcházejí především mladí? Zdroj? Nejsou to třeba starší, škaredí a méně vzdělaní? ;)

    Thumb up 1 Thumb down 10
  19. Danek :

    aggu: Kdysi jsem si všiml jedné věci.On počet vystěhovaných je částečně nahrazován cizinci+bohužel na strankých Ostrava.cz je uveden počet bez tzv.cizinců(ten je někde kolem 10000 přihlašených…a pořád stoupá))bohužel a to nechápu ve statistice se to neuvadí.Když to porovnáte třeba s Brnem je tam počet obyvatel včetně cizinců.Takže bud by to měla Ostrava taky uvádět s cizinci nebo by to s cizinci neměl uvádět nikdo.Pakud to tak není je tato informace mylná.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Jirka :

    Xavier: vzdyt to mate ve vasem prispevku – ODESLO Z KRAJE tak proc hned další vetou to prirazujete Ostrave???

    Thumb up 1 Thumb down 0
  21. D-r :

    Xavier: Ten odkaz, co jste dal ohledně Lvova se tyče hlavně namésti Rynek vedle Radnici, jenom že to není cely centrum. Českobratrská je také daleko od Masaryková náměstí. Mojí odkazy kluci ne pustili, nevím proč, nebyla to žádná reklama. Ale můžu vás ujistit že staví se tam moc hodně, i v centru i mimo centrum. Doufám že aspoň tohle povolí http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=257387&page=891, podívejte se na datum a na předchozí stránky.

    Ale jde o to proč se tam staví a tady je s tím takový problém. At‘ je to druhé, nebo ne druhé největší město ČR.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  22. Xavier :

    Ta data jsou dost možná skutečně za okres. Ten článek je bohužel dost vágní.
    Nicméně, dle dat, která sám uvádíš, bylo v r. 2010 obyvatel 311 650. K 1. 1. 2017 290 309. Takže tady máš pokles 7% za 7 let. To je v podstatě stejně markantní, jako mé předchozí údaje.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  23. Xavier :

    Jirka: Spletl jsem se, omlouvám se. Nicméně ta data jsou alarmující i tak.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  24. aggu :

    Xavier: Alarmující je pouze topic článku. To ostatní je jen očekávané a dočasné.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  25. Jirka :

    Xavier: ja bych to tak zle nevidel. v porovnani s jinými oblastmi, které resily podobne problemy je ubytek zanedbatelny nehlede na to ze prakticky všechna vetsi města v Cesku (krome Prahy)mají nejaky ubytek obyvatel. Male sidla v MSK do 6000 obyvatel mají naopak prirustek obyvatel na rozdil od vylidnovani vesnic v ostanich krajích. je to nejspis tim ze je to tady jedna velka aglomerace, kde lidi mají vse blizko

    Thumb up 1 Thumb down 1
  26. AC :

    Otázkou je, proč tam stále sedí stejní lidé, pokud mají takovéto tristní výsledky. To opravdu stačí jednou za čtyři roky vzít pár milionů a na billboardy natisknout hnutí ostravak.cz s nějakým pěkným obrázkem (i když je to spíše hnutí pražák v Ostravě) a vše zapomenuto, jede se dál? Pokud ano, tak tady budou ještě dlouho.
    Zajímal by mě motiv toho všeho, ale to se asi jen tak nedozvíme. Všude v ČR se staví, jak o život a v centrálním obvodu Ostravy není jediný jeřáb… (a zájem stavět by evidentně byl).

    Thumb up 8 Thumb down 0
  27. Danek :

    AC: No upřímně já nebudu zatrpklý kritik Ostravaka,zase dle mě Semerák dělá v pozici náměstka dobrou práci,bohužel je to developer a tak nedá přeci zelenou stavbám jako Cb centrum 2,nebo Amsterdam office. kdy nepřímo hrozí, že se vytvoří tlak cenu nebo mužou se od Semeráka přemístit kanceláře do techto nemov. Bohužel tady nemáme ani štestí na lidi,Semerák,Bakala(kteří jsou od tadyma) jsou toho dukazem.

    Thumb up 5 Thumb down 7
  28. D-r :

    Už schválili. Díky moc:-).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  29. Danek :

    D-r: Schválili co???

    Thumb up 0 Thumb down 0
  30. D-r :

    Danek: Můj komentář od 11:46 čekal na schválení. Myslel jsem že už ho neschválí. Co jste si pomyslel?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  31. thvari :

    Jak to vypadalo před Ostravakem, a protože to tady okomentoval pan Svozil z ODS, tak si můžeme společně s Deníkem zavzpomínat :-)

    Kauza Deníku: Centrální ostravský obvod se chová jako podezřele fungující realitka
    http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/20090116_kauza_moravska_ostrava_pozemek.html

    Thumb up 2 Thumb down 1
  32. Michal :

    A jéje, aggu opět šermuje Detroitem. Jdu si udělat popcorn!

    Thumb up 8 Thumb down 2
  33. Lolec :

    Řešíte tu v několika posledních komentářích úplné blbosti. Je úplně jedno, kolik Ostravě ubylo obyvatel. Je třeba vést konstruktivní diskuze a ne dohadovat se o kravinách.

    Thumb up 11 Thumb down 4
  34. Loprais :

    Jen poznámka k poctu obyvatel Ostravy – k 1.1. 2017 zilo v Ostrave 300 569 obyvatel s trvalym pobytem (290 309 obcanu CR a 10 260 cizincu,dle oficiálních statistik Magistratu města Ostravy,a to vim ještě o trech,kteří se pristehovali :). Nejvíc obyvatel zilo v Ostrave roce 1991,a to 327 371,t.j. ubytek 26 802 obyvatel za 26let. Jinak souhlasim,dokud bude u kormidla Ostravak se Semerákem a tou jeho loutkou Bernfeldovou,tak bude centrum stagnovat.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  35. Jirka :

    Loprais: no ty cisla se nebudou hodit do kramu mistnim poturčencům ( ostravaci v praze). jak si ted zduvodni sve mega hypotéky za kamrlíky v praze?

    Thumb up 1 Thumb down 4
  36. Jp :

    Jirka: Tomu nerozumím. Jeste jsem tady nenarazil na nikoho, kdo by tady prispival, byl Ostravak v Praze a Ostravu nejak hanil a pral ji odliv lidi. Nebo co tim chcete rict ? Proc by si meli zduvodnovat sve hypoteky na zaklade demografie v Ostrave ? Nebo mate jen problem s tim, ze jdou lidi jinam ? Fakt me to zajima :)

    Thumb up 6 Thumb down 0
  37. Jirka :

    Jp: ono by to chtelo se jen divat na Ostravu stejnou optikou jako na jina mesta. coz se tady na diskuzích nedeje.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  38. Jp :

    Jirka: Jakou optikou ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. MM :

    thvari: Nechci se vůbec zastávat pana Svozila, ale je zajímavé jak Deník pálil před volbama proti ODS. Teď jsou dvě volební období za námi a jaký je výsledek Ostravaka na radnici? Katastrofa. Centrum bez výstavby. Vidíme to dnes a denně, mluvíme o tom. Podle Deníku je teď, ale v centru a Ostravě vše v pořádku. Žádná strana není svatá, ale jsou to strany, kde jsou lidé (špatní i dobří), volí členy, rozhodují. Ostravak je politická strana řízená jako firma. Má šéfa, který byl ze začátku v pozadí. Další volby už kraluje ve městě. Super…

    Mimochodem je příznačné, že jediný stavební jeřáb v Moravské Ostravě a Přívozu je na stavbě rozvodny pro ČEZ u kruháče na Mariánskohorské. To je zoufalost :-(

    Thumb up 6 Thumb down 1
  40. thvari :

    MM: S tím souhlasím, ODS je aspoň demokratická strana (ač s nimi mám skrz otce, jehož projekt v centru města svého času právě pan Svozil čile bojkotoval, špatnou zkušenost). A souhlasím i s tím, že Deník jakožto jakési hlavní regionální médium je v tomto úplně jalový. De facto stejně nefunkční jako politici Ostravaka.

    Jen bych osobně nečekal na další volby, ani nespoléhal na noviny. Nedají se ta rozhodnutí, pokud jsou tak absurdní, nějakým způsobem legálně napadnout? Jak vytvořit tlak na radnici? Uspořádat nějakou demonstraci? Jak dostat tyto informace mezi občany? atd. atd.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  41. Jirka :

    Jp: stejnou – pro méně chapave – vynechat z podvedomi dlouhodobe negativni „info“ medii o Ostrave a MSK. pouzit svůj mozek a oci

    Thumb up 1 Thumb down 1
  42. Jp :

    Jirka: Tezko se chape text, ktery nedava smysl (ten tvuj) a podle „palcu“ s tebou moc lidi nesouhlasi :-) Prozradim ti tajemstvi – zil jsem v Praze, Ostrave a Brne. V kazdem meste jsem potkal lidi, kteri to sve mesto videli cerne i ruzove i neco mezitim. Prazakum bylo uplne jedno, co je v Brne a brnakum je jedno, co se deje v Ostrave. A vetsine Ostravaku je nejake neobjektivni info, ktere tvrdi, jak na nas vsichni koukaji skrz prsty taky jedno. Proc by to delali ? Par potefenych hus ma porad pocit, ze nas vsichni vidi za spindiry a pitomce. Pokud to taky je, je to problem jednotlivcu. Podle tvoji teorie se lidi z Ostravy stehuji za praci do Prahy a tam si potom z Ostravy delaji srandu, aby zapomeli na sve hypoteky… no to je vazne zajimava uvaha :)

    Thumb up 1 Thumb down 3
  43. Jirka :

    Jp: třeba mate pravdu. ja to vidim tak ze developeri v Praze planuji postavit 80tisic bytu. nekdo je ale musí koupit. rusove se uz do nakupu nehrnou. severni cechy jsou dnes bez potenciálních kupcu. tak co třeba MSK? ono je lepsi prodat za 70tis/m nez za 35tis/m. ale třeba to nedava smysl jak tvrdite

    Thumb up 1 Thumb down 0
  44. Martin [msstavby.cz] :

    Jirka: 80tis. ?

    Thumb up 1 Thumb down 0
  45. Hubert :

    Xavier: Xavier: Xavier: Xavier: jak se jmenuješ a kde publikuješ? jen zde na duskuzích? Prosím o informace o Lvově, jak se tam náramně staví. Kdo to platí? Město? Oligarcha? Banka? Pak mi ještě napiš, kolik ukrajinských občanů je spokojených s tím, jak si tam žijí a kolik jich již uteklo na západ. Tvoje argumenty a statistiky mě opravdu rozesmály, tak jen doufám, že si dáš tu práci a pořádně to vše rozebereš :)

    Thumb up 0 Thumb down 2
  46. Xavier :

    Hubert: Hubert: Hubert: Hubert: Co je ti po tom, jak se jmenuji a kde publikuji?
    A jaké informace o Lvově po mně chceš? Já jsem psal, že se tam náramně staví? To psal spíše jiný uživatel, ne?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Jirka :

    martin [msstavby.cz]: http://byznys.ihned.cz/c1-65566730-praha-bude-potrebovat-82-tisic-bytu-pokud-se-nepostavi-obycejni-lide-prestanou-zvladat-najemne. v mediich můžete pozorovat masaz (placena developery) jak praha brani stavbe bytu zaroven s masazi o nemoznosti zivota v MSK. je to mega obrovsky kseft. to se vyplati něco nasypat do medii

    Thumb up 2 Thumb down 0
  48. Martin [msstavby.cz] :

    Jirka: Já se ptám, kde se oficiálně vzalo číslo 80 000.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  49. Jirka :

    martin [msstavby.cz]: :-) bez komentare

    Thumb up 0 Thumb down 0
  50. Martin [msstavby.cz] :

    Jirka: Jo takhle. Potřebuje, ale ne plánuje.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  51. nototo :

    Tak za Svozila se taky děly věci, paměť mi ještě slouží, ale celkově musím říct, že aspoň se něco v centru budovalo a přišlo mi to tam živé, přičemž tím nemyslím to, že tam některé skupinky jistých lidí pořvávaly na náměstí nebo vybíraly koše. Dneska sotva opraví jeden chodník, udělají z toho velké haló, jak to přitáhne lidi do centra, ale proluky jsou všude dál, a pokud není hezky, tak tam moc duší nevidím. A Nádražní, kterou jsme opravovali léta dvě, už ani nekomentuji, tohle by i v Rusku stihli za 2 měsíce a v lepší kvalitě. Přijde mi, že i skladba obyvatel se v centru za posledních 10 let změnila, a to bohužel negativně, pokud tam nejsou študáci, tak je to poměrně bída, no ale hlavně že máme v centrálním obvodě pořád 10 kasin. To se poté podepisuje i na tom, že jsou všechny veřejné stavby a mobiliář nějak počmárané/polepené plakáty/poškozené atd. Stodolní utopená v tuku už je jen bonbónkem. Ale to je prostě důsledkem toho, že kde se neinvestuje a dotují akorát tak pouliční kejklíři, tam to upadá.

    Thumb up 8 Thumb down 3
  52. Rýša :

    thvari: Máte s ODS špatnou zkušenost, ale dle mého názoru, když byli u moci, tak se v Ostravě docela stavělo a jeřáby byly vidět i v centru. Pro mne je ODS jedinou momentálně volitelnou stranou. Myslím, že si hořkost propadu a díky aférám vypili už do dna a že konečně začnou něco dělat pro lidi.
    JInak je to velice smutný článek a hned první věta mluví za vše:Cesta k nulové stavební aktivitě v centru Ostravy nebyla lehká. Ale „povedla“ se.
    Proto i po tolika letech tu máme v centru proluku na proluce s neudržovanou zelení nebo hnusnými budkami, kde vybírají parkovné…..

    Thumb up 2 Thumb down 1
  53. Rýša :

    Danek: Danku, jakou dělá Semerák v pozici náměstka dobrou práci, když se v centru a okolí za jeho éry nepostavilo nic, kde jaká stavba se smetla ze stolu. Co udělal pozitivního pro rozvoj „svého“ města?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  54. AC :

    Rýša:
    Pro rozvoj svého města možná udělal hodně, ale otázkou, které město tím máme na mysli…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  55. Danek :

    Rýša: zkus nekdy cist…tisk.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  56. Rýša :

    Danek: Mi stačí zajet do MOaPu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  57. Rýša :

    AC: Teď jsem trochu mimo….on nebydlí v Ově?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Jp :

    Jirka: Me by spis zajimalo, jak se tebou ppopisovana medialni masaz podili na tom, ze lide odchazeji z Ostravska ? Ono by to davalo jakz takz smysl, kdyby diky ni (pokud vubec je) lide z jinych koutu do Ostravy nechteli (o tom se nepru, to je fakt :)) Pokud tady lidi od detstvi ziji a vidi, jako to tady vypada s plusy a minusy, tak snad maji mozek a nikdo jim nedrzi pistoli u hlavy a nezene je do Prahy. Podle toho, co pises, by to bylo tak, ze prazaci (developeri) potrebuji stavet a prodavat a tak negativne utoci na msk kraj a lidi z kraje si reknou: hm na tom neco bude, stoji to tady za prd, pujdeme do te Prahy, tam je to lepsi, rikali to v Hospodarkach. Z mych znamych ze stredni je vetsina mimo Ostravu, dokonce tretina je v te Praze, ale vetsinou kvuli tomu, co vystudovali nebo kvuli partnerovi nebo proto, ze se jim tam proste vic libi – a to posledni asi nebude tim, ze by si to precetli v Hospodarkach, ze v rodnem meste to stoji za prd. Konecne dyt tady porad omilame, co bychom chteli v Ostrave zlepsit a co nas tady prudi, nekomu to vadi natolik, ze „zvedne kotvy“. Praha ma taky proste ve spouste veci lepsi pozici, tak toho lidi vyuziji, ja uz bych tam znova asi zit nechtel, ale chapu ty, kteri jo.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  59. Eli :

    Je divné, že se nestaví a tady je zcela jasně vidět, že za to velkou měrou může neschopná starostka centrálního obvodu Ostravy. Ostrava potřebuje nové stavby jako sůl a je mi do pláče, když jsem se vrátila z cest a viděla,jak se jinde staví a jak se jinde starají o zvelebování center.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  60. Pavel Urban :

    Dobrý den, dovolte mi reagovat na vaše stesky co se rozvoje města týče. Jsem už bohužel také pamětník. Krátce se po devadesátých letech Ostrava jakoby nadechla čersrtvého „puchu“ (vzduch ještě v Ostravě stále není) a nezbouralo se to co se dle soudruhů plánovačů zbourat mělo, lecos se i opravilo ale rychle jakoby došel dech – trošku jsem si to spojoval se změnou pravicové radnice za levicovou, ale asi jen subjektivně.
    V letech 1995 až 2000 jsem projektoval technické sítě pro poskytovatele veřejných telekomunikačních služeb a byl jsem tak často ve styku s útvarem hlavního architekta, který se k našim trasám vyjadřoval z ohledu na záměry rozvoje města. Překvapilo mne že tam seděli lidé bez titulů a ještě více jsem byl šokován jejich vizemi.
    Nádraží Střed se zruší, je zbytečné a pozemky se smysluplně využijí k dalšímu rozvoji města, zrušíme i trať přes Zárubek na Josefovu jámu – tam už nejsou žádné doly ani podniky – o využití tratě jako městského spojení veřejné dopravý se neuvažuje – tato lokalita je obývána sporadicky a sociálně vyloučeným obyvatelstvem. Centrum Ostravy je odepsané a stěhuje se někam na Novinářskou a Fifejdy (tehdy se stavělo OC Futurum – tehdy Carrefour) a původní centrum se vylidní a obchody odejdou. Lokalita Karoliny se teprve začala dekontaminovat – že právě tam se spíš centrum bude stěhovat, tak daleko prstě neviděli. A tak dále… Jsou -li tito vizionáří pouze vlečení momentální situací ve výstavbě, pak se není čemu divit, že nejsou sami inicátory řízeného rozvoje města. Pak už stačí být ve vleku politických vůlí lidí, kteří střídavě v čele nebo v pozadí samosprávy participují na investicích divokých developerů a jiných investorů. Ať je v čele ANO nebo NE (myslím si že bychom mohli nějaké takové hnutí založit – kdy už konečně všem těm více než dvacet let nezasloužilým někdo nahlas řekne NE) tedy ať tak nebo tak, všichni tam jsou především z důvodů vlastního rozvoje a nikoliv veřejného blaha. Za ten se jen schovávají a obklopují se neschopnými, nevzdělanými a nekvalifikovanými „úředníky“ třeba na útvaru hlavního architekta.
    Podtržeho shrnuto – Ostrava přes jistý mírný stavební (ale nekordinovaný a divoký – jeden záměr popírá druhý) pokrok (ale nekordinovaný a divoký – jeden záměr popírá druhý)stagnuje. Stačila mi před lety návštěva nedaleké Žiliny, která tehdy dotovaná penězi, ve vládě sedícího primátora Sloty se doslova zlatila (dnes už asi i tam mají pocit, že je postaveno vše…) Zaneřáděné a nedořešené centrum Ostravy je opravdu velmi nepěknou vizitkou správy města – architektonická soutěž střídá jedna druhou (ještě že se na mnohých podílí studenti budoucí architekti) a pořád chodíme kolem nevkusně řešené lavičky na zastávce k celkové spokojenosti kompetentních nekompetentních.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  61. Aleš :

    Pavel Urban: Pavel Urban:
    Ta douška o soudruzích plánovačích mne bytostně uráží. Máme-li se bavit o časech totalitních, je zjevné, že za totality město Ostrava svou urbanistickou a architektonickou koncepci mělo a ne ledajakou. Zaprvé – ǓHAMO pracovalo v těchto dobách naprosto nadstandardně a celou řadu zaměstnanců ÚHAMO znal jsem osobně (Ing. arch. Marek, Ing. arch. Rozhon a jiní). Dokonce bych tvrdil, že Ostrava v těchto časech byla jakýmsi předskokanem a průkopníkem v celé ČR. Namátkou připomenu zřízení vůbec první pěší zóny v centru (rok 1967), výstavbu okruhu (Rudná, Plzeňská, Frýdecká, Místecká, Mariánskohorská), což Ostravě záviděla mnohem větší města (Praha, Brno, Bratislava). V těchto dobách bylo Ostrava spolehlivě a plynule průjezdná. Dalším progresivním činem bylo zřízení zóny pro sektor lehkého a spotřebního průmyslu, jehož pozůstatky jsou ještě dnes patrné v dolíku u Mariánskohorské.
    Problém byl, a to nezastírám, v nedostatku finančních zdrojů a v přístupu centrálních orgánů. Tak třeba dodnes nebyla vybudována koncertní síň pro Janáčkovu filharmonii nebo nedošlo k přemístění a výstavbě vědecké knihovny. Takových a jiných restů samozřejmě jsou desítky. Nicméně infrastruktura byla funkční, inženýrské sítě rovněž, a to v podmínkách dnes stěží představitelných.
    Ironií osudu je, že Ostrava, potažmo ÚHAMO již dvacetsedm let spí, a tak se stalo, že Ostrava zaspala dobu a dnes není vzorem, nýbrž odpudivým příkladem, jak se urbanismus v praxi dělat nemá. Ale to již je zcela a diametrálně odlišná kapitola.
    Je to i jeden z důvodů, proč jsem tomuto městu, potažmo mému rodišti, dal před x-lety definitivně vale.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  62. aggu :

    Aleš: No tak konečně jsem pochopil v jakém kontextu se Vaše jedovaté příspěvky pohybují. Ano, ÚHA pracoval progresivně a naprosto nadstandardně. Otázka na čem. Kvitovat jak bolševici salámovou metodou likvidovali centrum města, jeho historii, to chce echt žaludek.
    Resty? Jasně, takhle komunisti hodnotí své řádění běžně. Bylo to tehdy fajn, jenom sem tam nějaký přehmat….
    Ano infrastruktura byla funkční, to jediné ty svině (pardon skripte a přírodo) v Ostravě potřebovaly. Funkčnost a výkon.
    Nemám slov.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  63. thvari :

    Funkční „obchvat“ města, který zdemoloval část výstavního Přívozu a Vítkovic. A to jsme ještě nezmínili Bohumínskou a zničenou Slezskou, to je taky vlastně „obchvat“ centra. Ty kráso, fuj tajbl.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  64. Aleš :

    aggu:
    Tak ještě malou doušku, urážet se nenechám. Pakliže se jedná o mé příspěvky, nepovažuji je za jedovaté, nýbrž nostalgické. A k tomu ÚHAMU – našel jsem na svém oblíbeném webu profil jednoho z pracovníků a o komunistu se zcela určitě nejedná – viz http://www.archiweb.cz/salon.php?action=show&id=9919&type=17. Mimochodem, můj profil je analogický, jen nejsem tak proslulý. S oblibou o sobě píši, že jsem vnukem jednoho sedláka a druhého živnostníka, syn otce vyloučeného ze strany, jehož sestra s celou rodinou v osmašedesátém pláchla za kopečky. To ovšem nevylučuje kritické myšlení a schopnost vnímat současnou devastaci Ostravy.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  65. Aleš :

    thvari:
    Pakliže mne paměť neklame, obchvat nikterak nezasáhl Přívoz, natož pak Vítkovice. Výstavba občanské vybavenosti je jiná kapitola. Rudná je Vítkovicemi vedena celkem vhodně a s výjimkou pár domků hornické kolonie k sanaci nedošlo. Nebo by bylo vhodnější vést Rudnou ulicí Zengrovou, tak jak tomu bylo před výstavbou? To jistě ne.
    Bohumínská a zničená Slezská? Souhlas. Nic vám nebrání vést nyní Bohumínskou tunelem, tehdy by předkladatele takového návrhu považovali za blázna. Oplácím jízlivost jízlivostí – na uvolněném Gagarinově náměstí můžete vystavit další stodolu LIDLu, protože na víc se vaše P.T. generace nezmůže…

    Thumb up 3 Thumb down 3
  66. Crazym :

    Hihi, máme tu dalšího odbojáře :DD Tatínek vyšoupnutý z milované strany a tetička na Západě a hleďme, dokonce je i vzdělaný jinak než na VUMLu :DD To si vždycky vzpomenu na dědu legionáře a jeho: Hleďme co tu máme najednou partyzánů co si ani nevystřelili“ :DD
    Ale bavíš mě :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  67. Martin [msstavby.cz] :

    „Uvedl, že ve městě je prostor například pro jeden nebo dva nové hotely se středně velkou kapacitou v kategorii tři a čtyři hvězdy. Městu podle primátora takové hotely chybějí. Deficit hotelových kapacit se projevuje hlavně při velkých akcích, ale obecně roste i průměrná obsazenost hotelů. „Už registrujeme dva nebo tři zájemce,“ řekl Macura.“

    http://www.archiweb.cz/news.php?action=show&type=1&id=23028

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.