OVASTORY #32 Terminál Hrabová

Další pochybný terminál podrážející nohy MHD v kraji, zapadající do labilního projektu ostravských přestupních terminálů.

Ve sborníku projektů Mobilita Ostrava se objevil další z mnoha velmi pochybných projektů pod pracovním názvem “ TRAMVAJOVÁ TRAŤ – NÁKUPNÍ CENTRUM A ZÓNA HRABOVÁ, PŘESTUPNÍ TERMINÁL“. Tramvajová trať je přínos. Přestupní terminál pro linky z Frýdku-Místku již ne. Jedná se o linky spojující protiklady. Zatímco ve Frýdku-Místku a přilehlém okolí je MHD zdarma a meziměstské spoje jsou ukončeny v centru města. V Ostravě je MHD každoročně osekávána a z mnoha stran je příměstská doprava ukončena na periferii ( Dubina. Hranečník ).

Představme si budoucí scénář. Nyní je to od první zastávky linek z FM v Ostravě ( zastávka Benzina ) do centra města ( Ústřední autobusové nádraží – ÚAN ) v průměru 9 minut. Při vybudování přestupního terminálu na okraji Hrabové, v průmyslové zóně, musíme do celkové doby přepravy již započítat samotný přestup na terminálu. Spekulativní je jízdní doba tramvaje po nově vybudované lince. Avšak pouze z tramvajové zastávky Dřevoprodej na Náměstí Republiky ( ÚAN ) cesta trvá 12 min. Již tento úsek trvá déle než jízda meziměstským autobusem. V konečném důsledku cestující namísto 9ti minut cesty přes Ostravu pojede více jak půl hodiny a rozhodně si připlatí. Těšíte se..?

Lidé v rozhodující pozicích zapomínají na to, že okraj Ostravy nejsou cílové destinace a Ostrava je přestupní uzel pro CELÝ kraj.

hrabova hrabova

zdroj: mobilita-ostrava.cz

Související články


Komentáře

  1. Balde :

    ta tramvaj ta měla stát už když se budovala zóna.

    Thumb up 14 Thumb down 0
  2. David :

    Tady třeba ten terminál nechápu. Až na UAN vede čtyřproudová rychlá cesta.
    Vliv autobusu při vjezdu k UANu je zanedbatelný.
    Spíš bych se zamyslel na dobudování meziúrovňové křižovatky Místecká-Rudná.
    Tam stáním na semaforech vzniká několikrát více emisí než vjezdy autobusů na UAN.

    Thumb up 15 Thumb down 0
  3. aggu :

    Prodloužit tramvaj určitě ano. Ale. Vybudujte 4 nové zastávky až na jižní konec PZ. To je všechno co lidé potřebují. A na omáčku okolo rychle zapomeňte. Ti co přijdou po vás budou mít méně práce ty nesmysly napravovat a ušetří se velké peníze.
    Za ušetřený peníz na „terminál“ vyprojektujte větev na Ščučí nebo i klidně kousek přes řeku do Vratimova. Nebo prodlužte obě jižní linky o kilometr až na Mitrovickou. Do toho roku 2035 máte spoooustu času.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  4. Rdm :

    V klidu, ta navržená trasa je komplikovaná. Musel by se vybudovat tunel/most pro křížení tramvaje s ulicí dr. martínka, dál je tam zástavba a jistě soukromé pozemky, které by se musely vykoupit, takže finanční náročnost vysoká.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  5. aggu :

    Rdm: Jenom by se odkopal kus násypu a vložil tubus. Nic světoborného. Trasa podél Místecké vesměs na obecním.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  6. aldik :

    Dost dobře si nějak nedovedu představit kudy přesně by ty koleje vedly, podél Místecké a pak kde a kudy by se stáčelo k OC a prům. zóně? :O A jak by vypadalo napojení u ulice Dr.Martínka? Má to nějaké plány, nebo jen letmý textový návrh a víc nic?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. Tom T :

    Naštěstí je to celé utopie. Nemá smysl budovat tramvajovou trať na to, aby se využila 3x až 4x denně na hodinu při střídání směn. A nákupní centrum v podobě, v jaké dneska je, by ji taky neuživilo. Takže su klidný.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  8. thvari :

    Tom T: mě napadlo to samé – dneska řešíme, co bude s nevyužitým vítkovickým nádražím, kudy jezdily desítky tisíc lidí. postavíme tramvaj někam do Hrabové a za 30 let bude všechno jinak a budem přemýšlet, co s nevyužívanýma kolejema. autobusy jsou ideální řešení.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  9. Ross :

    Kdysi kolem nynějších hal vedly koleje, které měly vést do Brušperku. Dneska by tam mohla být zastávka. Bylo to pokračování tratě od Hrabové Ščučí…

    Thumb up 5 Thumb down 0
  10. Rdm :

    aggu: no nevím, ten kus náspu je docela dlouhý a musel by se „dosypat“ u sjezdu na místeckou, pokud by tedy neměla trať křižovat silnici. Pak je tedy celkem dlouhý úsek, kde by trať zlikvidovala přírodní zvukovou bariéru, takže k trati taky protihlukovou stěnu a na konci u Makra máte zástavbu, u které mne teda vůbec nenapadá, jak by tam ta tramvaj kličkovala. Zbytek pak máte pravdu, ale i tak se imho bavíme o vyšších stovkách miliónů korun, takže spíše nereálný nápad.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Trat Hrabová návrh :

    TRAT DO HRABOVÉ…,trasa by mohla začínat v dnešní zastávce Hrabůvka Kostel,následně by mostem překonala dnešní Místeckou ulici,a po dél Místecké ulice na zastávku Benzina,poté využít těleso bývalé dráhy Komárek,nasledovala by zastávka Šídlovec,odkud by trat mohla dále pokračovat pod současným mostem k Makru zastávka Žižkov a dále do průmyslové zony….
    Druhá varianta která přichází v úvahu je Hrabůvka poliklinika,odkud by tramvaj odbočila do sídliště,kde zhruba v úrovni škol by vznikla zastávka Jana Malucha,poté by trat mohla pokračovat v rovném úseku až do zastávky Žižkov,kde by se stočila vlevo apod současným mostem pokračovala do konečné zastávky Šídlovec, opět by se využila část zaniklé tratě Komárek…
    Třetí variantou je vybudování tratě jednokolejné s výhybnou Žižkov,následně by trat pokračovala po současné silnici středem,podjela Místeckou ulici a napojila se obloukem na bývalé těleso tratě zastávka Šídlovec,Benzinka podél haldy do zastávky Hrabůvka kostel…

    Thumb up 3 Thumb down 0
  12. Davidb :

    Trat Hrabová návrh:
    Ani jedna z nabízených variant není reálná.
    Proč 2x přes Místeckou?
    Mezi paneláky? Haha.
    Strana Hrabové je naprosto zbytečná.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  13. balde :

    mě přijde nejjednoduší vést tramvaj Od dnešní konečné přes pole do prům. zóny, ale za mě žádná varianta není reálná v našem životě :D

    Thumb up 4 Thumb down 1
  14. Ondřej :

    balde: Máš pravdu, asi takto nějak???Pokud by se měla stavět tzv NOVÁ KRMELÍNSKÁ ULICE, tak určitě rovně přes pole společně s tramvajovou tratí!!! Tramvaj v této lokalitě docela chybí a jezdit do PZ linkou 48 je někdy opravdu o nerv, v kruhovém objezdu by mohla být točna tramvají a výhledově… snad směr Vratimov nádraží.. vlečky OKD…nová vozovna…
    https://mapy.cz/s/mubeponoce

    Thumb up 2 Thumb down 0
  15. Ondřej :

    balde: takto bych si představoval novou Krmelínskou já s tramvajovou tratí v tělese silnice…
    https://mapy.cz/s/lozahaseme

    Thumb up 1 Thumb down 0
  16. Cyklista :

    Ondřej: Zapomněl jsi dokončit napojení k Dřevoprodeji =) https://1url.cz/nKyk6

    Thumb up 1 Thumb down 0
  17. davidb :

    Ondřej:
    Jenomže Nová Krmelínská takhle nikdy nepovede!
    A přes do toho kruháče se těleso tramvaje nevejde.
    https://www.msstavby.cz/nova-krmelinska-21-10-2021/
    Je už zanesena v ÚP Ostravy https://mapy.ostrava.cz/uha/mapa2/

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.