OVASTORY #19 – úpadek ulice Nádražní

První část rekonstrukce ulice Nádražní je u konce. Výsledný stav se nedá popsat jinak, než secondhandizace veřejného prostoru.

Stejně jako u ulice 28.října předem upozorňujeme, na minimální počet lidí z důvodu pořízení fotografií po sedmé hodině ranní v sobotu 5.12.2015.

Prvně rekapitulace zajímavých časových milníků.

  • I když se jedná o hlavní městkou tepnu, rekonstrukce se připravovala v tichosti. Bez jakékoliv architektonické soutěže. Bez komunikace s obyvateli města.
  • Ve schváleném projektu se pozapomnělo, že v územním plánu je zanesena cyklistická trasa spojující centrum a Fifejdy. Proto se již schválený projekt měnil. Již teď je jasné, že opět půjde o přenormovaný dopravácký kočkopes stavbu bez špetky estetiky.nedrazni cyklo
  • I když jsme upozorňovali v článku OVASTORY #2 ulice Nádražní o nízkých hodnotách plánované rekonstrukce a nesmyslných doplňků v podobě zbytečných pásů trávy, červenobílých zábradlí, či levné zámkové dlažby, realizace se dala do pohybu. Požadavky na vzhled vychází z útvaru hlavního architekta, jak jsme se po čase dozvěděli. Po tom, jak se útvar hlavního architekta dlouhodobě negativně podepisuje na vzhledu města, by si měl z názvu odebrat slovo „architekt“. Ulice Nádražní je vrcholem. Ale ve městě bez morálních hodnot budete jen těžko požadovat hodnoty estetické.
  • Zbytečně zdlouhavý průběh rekonstrukce.
  • Arogantní přístup radnice Moravské Otravy ke krátkodobému snížení / odpuštění nájmu.

Nyní k samotné realizaci rekonstrukce. První etapa probíhala od ulice 30. dubna po tramvajové zastávky Stodolní. Na celou stavbu je použita neestetická zámková dlažba v šedé barvě. Kolem parčíku u ulice 30. dubna barvy červené. I když se také jednalo o rekonstrukci sítí. Jsou stále trasovány po celém šířkovém profilu. Po celé šíří tedy na vás vykukují kde jaké poklopy.

Nezapomnělo se na kýčovité červeno-bílé zábradlí, které má minimální vliv na bezpečnost, jehož rozmístění postrádá rozum. Ale  jako nosič reklamy slušné.

Zatímco na jedné straně křižovatky zábradlí prostě být musí. Na druhé již není potřeba.

nadrazni

nadrazni

nadrazni

Zde splněný sen představitelů Moravské Ostravy. Vkusné parkoviště se zátiším zábradlí, co více si v centru města přát.
nadrazni

Ulice působí velmi chladně a nelidsky…

nadrazni

Tramvajová zastávka Stodolní…

nadrazni

nadrazni

nadrazni

Opravdu taková barevná a stylová kombinace? Upřímně, je nám nevolno. Tohle jsou snad jediné zelené koše na území Moravské Ostravy. nadrazni

Dle stavební firmy, která nechce být jmenována, aby nepřišla o zakázky. Je požadovaná na nově rekonstruovaných ulicích stejná dlažba. Tedy tahle neestetická zámková dlažba. A přesto se nově usazena na původní, stejnou, prostě napojit nemohla. A vznikly tyto vtipné, vlastně smutné přechody. Samozřejmě, že když se naváže na původní dlažbu, nemusí v co druhé řadě vyjít celý kus, až k obrubníku. Ale dlažba se stejně do prostoru mezi domy a obrubníkem ořezat minimálně na jedné straně musí. Malé výřezy a odřezky dlažby budou právě ty první, co se začnou v krátkém časovém úseku uvolňovat a vymývat. Při použití velkoformátové dlažby by tento problém odpadl.

nadrazni

nadrazni

nadrazni

Napojení svislých svodů domů se také ne vždy povedlo….

nadrazni

nadrazni

nadrazni

Vtip dne. Umístění stojanů na kola. Přesně naopak. Takto bude kolo zasahovat téměř do celého profilu chodníku a částí do vozovky. Těsně…
Bohužel takto stupidně jsou stojany umístěny na více místech Ostravy.

V komentářích pod článkem zuřila diskuze, jestli jde o ochranu sloupu, nebo opravdu o stojany. A nakonec překvapivě vítězí opravdu ochrana sloupu..

nadrazni

Kolo se má umisťovat takto:
cyklo ostrava

Pro úplnost, zbylá část ulice Nádražní mezi ulici Českobratrskou a 30.dubna.

nadrazni
nadrazni

nadrazni

Mezitím například v Brně.
masarykova brno nadrazni

 

Nebyli jsme od naši vize daleko, což?

ovastory

Město mělo jedinečnou šanci vytvořit městkou tepnu na úrovni. Hodnou třetího největšího města republiky. Bohužel došlo spíše k znehodnocení lokality a celé ulice. Třeba příště.

Související články


Komentáře

  1. Ousicz :

    Škoda, jednoduše obyčejné, snad ale i tahle rekonstrukce povede k zástavbě proluk a opravě domů v oblasti. No a myslím, že rekonstrukce ukázala z pohledu řidičů (i mě), že ulice není zásadní pro dopravu a mohla spojit pěší zonou centrum se Stodolní aspoň.

    Thumb up 22 Thumb down 1
  2. K. :

    tak to je masakr

    Thumb up 14 Thumb down 1
  3. koudy :

    Já pořad v duchu věřím, že až skončí ta pětiletá udržitelnost EU projektu, tak to další vedení zas rozkope a po „zklidnění“ bude následovat „estetizace“. A klidně zase půl roku budu jezdit na Elektru místo na Stodolní. Možná že i radši když budu vědět, že ten výsledek za to bude konečně stát.

    Thumb up 16 Thumb down 0
  4. Lukáš :

    Spíš mě zajímá jak to dopadne až si zase všichni zvyknout jezdit autem touto ulicí, tím že auta se budou muset řadit za tramvaje u některých zastávek tak si dovedu představit i solidní zácpy.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  5. Jordanix :

    Stav ulice je lepší než před rekonstrukci, ale představoval jsem si rekonstrukci podobnou jako na ulici 28. října. Tramvajové zastávky jsou nesmyslné, mohly být průjezdné a jako zpomalovací prvek pro auta se mohla použít zvýšená kostková dlažba. Chybí krátkodobá parkovací místa pro návštěvníky obchodů a jejich majitele. A nějaký malý stromeček by se taky hodil!

    Thumb up 6 Thumb down 6
  6. Michal :

    Ale copak? Zklidnění Nádražní, po které i tady tolik lidí toužilo, už nevoní?

    Thumb up 6 Thumb down 10
  7. Petr Ks. :

    stačí, aby se ve špičce naštosovaly před semaforem 2 tramvaje za sebou a auta od zastávky prostě nevyjedou… z estetického hlediska ta ulice vůbec není pěkná, mám dokonce dojem, že před „rekonstrukcí“ vypadala líp

    Thumb up 7 Thumb down 2
  8. S200 :

    Jordanix: Zastávce na Stodolní by nějaká zvýšená kostková dlažba vůbec nepomohla, tam byl problém s nedostatečnou šířkou chodníku. Bylo opravdu „super“, když jsem tam šel třeba s kočárkem a musel jsem obejít lidi čekající na tramvaj po silnici. Jiná otázka je, zda je tato úprava nutná i na Elektře. Spíše se kloním k tomu, že v obou případech jde o dobrý krok, neboť tam z větší části vymizí tranzitní doprava.

    Thumb up 10 Thumb down 3
  9. Rýša :

    Ty okapové roury jsou hnus. Ostravská estetika na entou….

    Thumb up 9 Thumb down 1
  10. Xavier :

    Když vidím výsledek, mrzí mě, že už se příliš nepočítá s institutem defenestrace… a to nemyslím jako vtip. Tady by si někdo zasluhoval být rozplácnut na té dlažbě po pádu min. z desátého patra…

    Thumb up 9 Thumb down 3
  11. Ričí :

    ten kolostojan :D :D

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. MM :

    Chodím tudy skoro denně, když jsem to viděl před dokončením, bylo mi smutno. To co vzniklo u zastávky Stodolní je jeden velký buzerplac. Betonová dlažba a asfalt. V parném létě to bude velmi příjemné místo vybízející k procházkám a návštěvám obchůdků. Já se opravdu nedivím tomu, jak to dopadlo. Ve vedení obvodu i města a opakuje se to stále dokola, jsou lidé, kteří nemají rozhled, vizi. Všichni politici křičí korupce, korupce, ale to je neuvěřitelné klišé. Chci vidět program, kde bude jasně napsáno, chceme v centru postavit to a to, chceme opravit tyto komunikace, chceme se zeptat občanů, chceme veřejné soutěže. Kdo to nabídne? Když odbočím, dnes jsem šel okolo katedrály, prostě nádhera a vedle této nádhery odporné parkoviště. Toto ti politici nevidí? Ta neúcta k prostoru? Opravdu zoufalost :-(

    Thumb up 18 Thumb down 0
  13. fix :

    Meanwhile in Bratislava: https://dennikn.sk/286452/sturovu-ulicu-v-bratislave-dokoncuju-hanba-je-v-detailoch-fotogaleria/

    Thumb up 4 Thumb down 0
  14. Ales :

    Smutne. Ten stojan na kola…to je neuveritelne, ze to takhle nekdo navrhl.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  15. dolil :

    Všichni si lámou hlavu, proč je to tak hnusné? A přitom docela jednoduché řešení, i na poměrně úzkých ulicích; což mimochodem Nádražní není. Chybí stromy!!!
    http://milliontreesnyc.org/html/programs/trees_and_retail.shtml

    Thumb up 7 Thumb down 2
  16. dolil :

    Proč nejsou stromy alespoň na zastávkách u Stodolní?
    http://kwanten.home.xs4all.nl/NewYork21-E-10thSt.jpg

    Thumb up 4 Thumb down 1
  17. koudy :

    dolil: Je fakt, že stromy by tomuhle místu bodly, ale zase tolik místa tam není.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. thvari :

    koudy: promiňte mi to, ale o stromech to absolutně není. Pokud je to zprasené tak jak je to zprasené… město (mám na mysli samé centrum města) se bez nich klíďo píďo obejde – to radši ať je tam lepší kvalita použitých materiálů, ať to vyzerá esteticky, ať je tam nějaká „uživatelská přívětivost“ a ne ledabyle rozmístěné stojany na kola…

    Thumb up 5 Thumb down 2
  19. dolil :

    thvari: nechci tě přesvědčovat, ale i kdyby byla Nádražní celá z růžového mramoru a chyběla zeleň, tak je to málo. Neubírá to nic na tom, že v nynější podobě je to ostuda, trapné a na úrovni zemí třetího světa.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  20. Jrov :

    Ja bych na ten cyklostojan pripevnil nejake stare kola , idealne „ukrajiny“ – jsou velmi dlouhe . Nekdy asi pomuze az ukazka na prikladu, aby nejaky debil u prkna domyslel co navrhnul…

    Ad mobiliar) – ten kos to je silene, cervenobily hnus bez komentare – ve Vitkovich maji vyssi esteticke citeni a pouzivaji nadherne zabrany a evidentne neni nikde explicitne receno ze musi byt cervenobila…

    Pisu z mobilu bez diakritiky

    Thumb up 5 Thumb down 0
  21. Petr Halfar :

    Nebojte, časem si zvyknete.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  22. Rado :

    Úpadek centra Ostravy a jeho okolí ve vší nahotě. Ono se to snad nedá ani komentovat slušně, ale tohle je vizitka jak z nějakého vidlákova. Kvalita provedení diskutabilní, estetická stránka věci katastrofální.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  23. mJožka :

    Prosím autora článku o komentář k fotce č. 12 (křížení ul. Chelčického), co konkrétně je špatně, pominu-li diskutabilní použití standardní betonové dlažby. Pro začátek podotýkám, že se jedná o místo pro přecházení.
    K fotce č. 16 (údajný stojan na kola). Opravdu si myslíte (autore i někteří komentující v diskuzi), že jsou projektanti tak (omluvám se za to slovo) blbí, že by navrhli stojan na kola v místě, kde by odložením kola část kola bránila chodcům v chůzi a část kola vyčuhovala do jízdního profilu vozovky? To, co je na fotce č. 16 vyfoceno, je ochrana sloupu veřejného osvětlení. Má snížit náklady města na opravy sloupů VO, které jsou poškozovány většinou vozidly zásobování (a nejen jimi), které obsluhují obchody na ul. Nádražní (ale i např. ul. Stodolní). Nárazem do ochrany řidič skříňových tranzitu zastaví vozidlo, dřív než narazí do samotného sloupu nebo v některých případech do ukazatelů obsazenosti parkovišť, které jsou na sloupech umístěny.
    A že ochrana sloupu VO vypadá podobně jako stojan na kola? To proto, že oba pochází z jednoho projektantského stolu, kdy autor (i s ohledem na stesky na webu msstavby.cz) chtěl do ostravských ulic vnést jednotnou podobu městského mobiliáře.
    PS: skutečné stojany (fotka č. 17) poznáte tak, že i při odstavení jízdního kola u stojanu musí k vodící linii pro nevidomé (podezdívka, zvýšený obrubník chodník/zeleně, atd.) zbýt minimální průchozí profil 1,5 m (podmínka dopravní policie pro schválení). A věřte, že je to sakra problém takové místo najít, aby zároveň byly dodrženy ochranná pásma podzemních inženýrských sítí a zároveň stojany nestály kilometry od cíle případného cyklisty.
    PPS: a protože po instalaci těchto stojanů v loňském roce to některým lidem stále nebylo jasné, k čemu „ty ohnuté trubky“ slouží, ta stojany poznáte také tím, že je na nich nalepený piktogram jízdního kola ;) (pro detailisty – letos umístěných 21 ks stojanů zatím svůj piktogram ještě nedostaly).

    Thumb up 9 Thumb down 6
  24. aggu :

    Před 100 lety stála s vědomím ostravských konšelů vedle Pivovarské ulice halda, vedle největšího obchodního domu koksovna a na jednom z hlavních náměstí se proháněla prasata. Ti současní jenom znehodnotili (samozřejmě za cizí peníze) nejvýznamnější ostravskou ulici. Buď nemají vztah k městu v genech a nevědí co činí, nebo to jsou obyčejná přetrhdíla.
    Myslím, že už je to smutná tradice. A po předražené katastrofě na Masarykáči, a Svozilově (ODS) zničení náměstí před katedrálou by snad bylo nejlépe, kdyby tady někdo zavedl nucenou správu a zakázal radnici zvelebovat město do té doby, než dostanou rozum. Nebo si ho koupí.
    Budu fair, současné vedení města zatím nedělá nic, a dělá to dobře.
    Katedrála nebo Gong jsou naproti tomu příklady staveb, kam snažení konšelů nedosáhlo a výsledek tomu odpovídá.
    Jsem zvědavý, jestli po dokončení Nádražní bude stříhání pásky, kde, spolu s Vltavským, přijdou ti z minulého vedení města, kteří jsou za tohle fiasko odpovědní. Protože projektant jen navrhuje podle zadání a stavař staví podle projektu. Odpovědnost mají politici a ÚHA. Jejich slavnostní proslovy doufám natočí (jako vždy) nějaký snaživý referent z MMO a pověsí na magistrátní YT profil. To se „nasmějeme“.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  25. jirihrdina :

    Ve stejné době probíhala rekonstrukce ulice Bělehradská v Praze Vinohradech. Po rekonstrukci snad úplně všech sítí byla položena dlažba z šedých a černých žulových kostek, byla také využita původní žulová dlažba – ta byla zdrsněna a spáry utěsněny asfaltem. Obrázky si snadno „vygooglujete“. Hlavní třída v Ostravě by si také dozajista zasloužila poněkud důstojnější materiál než použitou zámkovou dlažbu. O tom ostatním raději nehovořit.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  26. aggu :

    mJožka: „…autor (i s ohledem na stesky na webu msstavby.cz) chtěl do ostravských ulic vnést jednotnou podobu městského mobiliáře…“
    To je vtip, že?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  27. Jordanix :

    Vyhlásil bych petici: Dejte tam stromy!!!

    Thumb up 3 Thumb down 5
  28. Hynek [msstavby.cz] :

    mJožka: nejak nechapu, co ma co delat vozidlo na chodniku, ale clanek jsem upravil, diky za info!

    Thumb up 8 Thumb down 2
  29. J.K. :

    A takové pěkné stránky to byly… Nevím co autora k tomu vedlo, ale o objektivním článku tady mluvit nelze, škoda!

    Thumb up 5 Thumb down 13
  30. balde :

    J.K.: autor vyjádřil svůj názor. A co. Navíc e všichni k němu můžeme tady vyjádřit a dle komentář§ s ním většina souhlasí, jsou články, kde je to naopak o tom je diskuze.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  31. Hynek [msstavby.cz] :

    J.K.: rubrika OVASTORY je autorska a upozornuje na veci, ktere se nam nelibi. Takze je, a vzdy bude, prudce subjektivni. Na pripadnou polemiku a nesouhlas tu mame volnou diskuzi.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  32. koudy :

    thvari: No za 1. to nejsou stojany na kola; za 2. stromy vůbec nebily můj návrh… jen jsem řekl že proti takovému návrhu nic nemám; za 3. veřejný prostor může skvěle fungovat i bez krásné velkoformátové dlažby a zpracování! Podstatné jsou naprosto jiné elementy.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  33. Rado :

    Myslím si, že kdyby se zde mohlo o Nádražní hlasovat stylem líbí/nelíbí, tak bych vsadil kalhoty, že sympatizantů rekonstrukce bude jen pár. Co mě dlouhodobě u této a řady jiných staveb štve, že vůbec neodpovídají úrovni a významu 3. největšího města v republice. To si myslím, je ten největší kámen úrazu. Prostě plným plynem k šedi a průměrnosti.

    Thumb up 12 Thumb down 1
  34. Čerstvý Boby :

    mJožka: mJožka: mJožka: Dobrý den, je-li to možné, prosíme Vás o odkaz nebo nasdílení jakéhokoliv písemného dokumentu potvrzujícího Vaše tvrzení, že na fotografii č. 16, nacházející se před naším krámkem, se nenachází stojan na kola, ale opravdu ochrana sloupu. Úředníci z magistrátu i obvodu nám opakovaně tvrdí, že je „to“ z hlavy projektantů, že se jedná o stojan na kola a jeho odstranění je nemožné opět s ohledem na projektanty. Máte-li tedy v rukou opačné důkazy, které by nám pomohly při jednání s úředníky ve snaze tyto nefunkční zrůdnosti odstranit, budeme velmi rádi. Díky předem. A stavte se někdy na kafe a na kus řeči.
    Boby

    Thumb up 10 Thumb down 0
  35. koudy :

    Čerstvý Boby: Ty vado a co vám na tom tak vadí? Na to hoďte barové židle a na sloup stůl a máte potač jak vyšitý! :D Ne jasné pohoda… je to děs

    Thumb up 2 Thumb down 0
  36. Čerstvý Boby :

    koudy: Upřímně, když se mluvilo o „rekonstrukci“, čekali jsme kroky k lepšímu, takže jsme vůbec nepočítali s tím, že by „ta věc“ (ať už je to cokoliv, tedy ať už mají pravdu úředníci vymlouvající se na projektanty nebo projektanti vymlouvající se na úředníky) na místě zůstala i po rekonstrukci. Škoda, že celá rekonstrukce neměla svého architekta. Tady se šetřit nemuselo. Nebo aspoň projektanta, který by někdy osobně do Ostravy zajel a ulici si prošel.
    Boby

    Thumb up 5 Thumb down 0
  37. Xavier :

    Čerstvý Boby: Boby, já si osobně myslím, že to jsou stojany na kolo, resp. pokus o ně. Proto bych taky rád věděl, kde mJožka takovou informaci vzal. V tom stojanu na kolo vidím větší smysl, než v nějaké „ochraně sloupu veřejného osvětlení“. Před čím, proboha, takový sloup potřebuje chránit? Max. před radními, aby jej nevyměnili za nějaký unifikovaný paskvil… i když tenhle by výměnu zajisté potřeboval :/ Ale pokud jde opravdu o „ochranu“, nechť mJožka předloží důkazy.

    Mimochodem, fajn nick, Čerstvý Boby. Proč jsi vlastně, Boby, Čerstvý? To chci vysvětlit! To je jako Čerstvý Jožka… :-D

    Thumb up 2 Thumb down 0
  38. koudy :

    Xavier: Protože se jedná o kavárnu ktertou vlastní týpek zvaný Rober Fresh!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  39. Martin [msstavby.cz] :

    koudy: Protože na vývěsce je komiks, kde je Boby. Proto ten Čerstvý Boby.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  40. Xavier :

    martin [msstavby.cz]: koudy: Díky kuci :-D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  41. MM :

    Mám obavy s trendu, který se šíří mezi lidmi a bohužel zaznívá i v médiích.

    „Na ostravské poměry je to dobré. Mohla tu sice být nějaká zeleň a méně vzrostlé stromy, ale v Ostravě jsem zvyklý na tento standard a jsem spokojen,“ pochvaluje si novou podobu části Nádražní ulice Martin Kučma z Ostravy-Poruby. Citace z Deníku.

    Na Ostravu dobrý zaznívá až příliš často a nevěští to do budoucnosti nic dobrého. Lidé už rezignovali a smířili se s tím, že jsme Ostrava. To není dobré :-(

    Thumb up 14 Thumb down 0
  42. skelet :

    spíše si zvykli na kvalitní práci , kterou odvádí radnice a ÚHA.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  43. mJožka :

    aggu: Proč by to měl být vtip? Přišlo mi jako dobrý nápad využít stejné tvary konstrukce u stojanu na kola i u ochrany sloupů VO. Dovedu si představit i další využití konstrukce v podobě lavičky, v „jednonohé“ verzi jako odpadkový koš, ve vyšší verzi jako vývěsní plochu, atd.
    Na druhou stranu nejsem designér, takže jestli jsem se dopustil nějakého přehmatu proti základním pravidlům (zlatý řez, apod.), tak se rád nechám poučit. Samozřejmě se můžeme bavit např. o barvě. Tmavá verze stojící u sloupů VO na ul. Stodolní je samozřejmě elegantnější. Žluté pásky jsou dle mého osobního názoru hrozné, ale to byl požadavek slabozrakých stejně jako vodorovná tyčka mezi sloupky pro nahmatání bílou holí.
    Hynek [msstavby.cz]: vozidla na chodník nepatří, ale bohužel praktické zkušenosti správců VO mluví jinak… můžu dodat statistiku, kolikrát byly sloupy poškozeny. S instalací ochrany se začalo na ul. Stodolní, uvažuje se o instalaci u sloupů VO na pěší zóně (!) Nové Karoliny. Kdo nevěří, tak se tam může zajít podívat, jak jsou sloupy ve výšce nárazníků oražené. Samozřejmě tady mluvíme o sdíleném dopravním prostoru s absencí obrubníků, takže je jednodušší než na ul. Nádražní do sloupů VO nacouvat.
    Čerstvý Boby: zítra zjistím, z jakého důvodu byla ochrana sloupu v těchto místech umístěna a jak to bylo s povolením. I když mám pocit, že ochrany tam byly už před zahájením stavebních prací na ul. Nádražní. A z výše uvedených důvodu je odstranění spíše nereálně. Nějaký email, kam poslat případné dokumenty?
    A proč je vlastně chcete odstranit? Naštěstí pro mě, až se tedy zastavím na kávu nebo pro kávu, tak stojan nepotřebuji, bo si své kolo beru od obchodů s sebou :)

    Thumb up 3 Thumb down 2
  44. Minas :

    Xavier: mJožka tu informaci má z první ruky, neboť je dopravním projektantem, jemuž se podařilo v Ostravě prosadit právě zmiňované cyklostojany typu „U“.
    Ochranu sloupu veřejného osvětlení můžete vidět již nějaký rok ve stejné podobě například před divadlem loutek ;-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  45. ondrej :

    U toho stozaru to neni stojan na kolo ale ochrana sloupu na stodolbi jsou uz skoro vsude

    Thumb up 0 Thumb down 0
  46. Andrii :

    Good evening,

    Sorry, that I talk in English — I live and work in Germany, but almost every month I visit Ostrava (because of work and presonal reasons).

    Actually, I think that the problem of Nadrazni street (and Ostrava in general) is not these constructional mistakes — they can be easily removed. As for me, the main problem is that there are many nice building at the center strongly needed renovation. For example, Nadrazni 55, náměstí Dr. E. Beneše 3, etc. Also there are a lot of ugly „soviet-style“ houses — they are nice in general but why they all are so dark?! And also many houses are empty, sad:(((

    But! I visited Ostrava since 2014 and see a big progress — many renovations, new tram stops and so on.

    I wish all the best to your city!

    Thumb up 11 Thumb down 1
  47. Čerstvý Boby :

    mJožka: Dokumenty pošlete, prosím, na e-mail info@cerstvyboby.cz. Díky moc. Odstranit by si ta věc zasloužila z více důvodů, z nichž ten nejpodstatnější je, že je prostě neskutečně hnusná a jedinou reálnou funkci, kterou v současné chvíli plní, je funkce popelníku. Až bude ovšem vnitřní prostor trubek zaplněn nedopalky až po okraj, přestane plnit i tuto funkci a stane se naprosto zbytečnou.
    Boby

    Thumb up 4 Thumb down 2
  48. aggu :

    MM: Nesouhlasím, že jsou lidi pasivní, to už pár let, zhruba od protestů kvůli ČK, neplatí. Současné vedení města s tím bohužel neudělá nic, to je rozjetý vlak, ale jejich ticho a držení basy s předchozím vedení města je výmluvné.

    mJožka: Protože to JE vtip ;) Proč proboha chránit sloupy ocelovým zábradlím? Kolik sloupů s totálkou se na Nádražní za posledních 30 let muselo vyměnit? Proč nemají panický strach o své sloupy třeba v centru Paříže, kde jsou ulice rušnější? A proč na ten nesmysl ještě vymýšlet jiné, stejně nesmyslné využití jako „odůvodnění“? Teda kromě ušetřených peněz za už jednou nařezané a ohnuté trubky pro stojany na kola? Jaké další prvky musíme chránit před absolutně dezorientovanými Ostravany? Co třeba ochrana odpadkových košů nebo laviček? Nebo obrubníků? Ty se taky dost ničí. Určitě proto, že na nich nejsou žlutočerné výstražné pruhy.
    Jen aby se něco nerozbilo. Ještě bychom se museli starat. Nebo aby někdo nestoupl o decimetr jinam než má…

    Já neznám detailně pozadí práce projektanta v městském prostředí a kor v historických centrech, takže jenom můžu odhadovat, že to fachidiotické projektování a úzkostlivé lpění na všemožných normativech a nařízeních je dáno strachem objednatele (město) z posuzování projektů dotovaných EU. Jenom mám trochu obavu, že takhle, bez jakéhokoliv nápadu a invence, a klidně i špetkou punku, se město opravdu renovovat nedá. Nádražní, křižovatka Hladnov nebo přednádraží OVA hln. jsou typické příklady absolutně sterilního městského prostředí. Určitě pečlivě vyprojektovaného, „vykomunikovaného“, obhájeného před dozorem fondu. K čemu to všechno?
    Nádražní, tak jak je, je zralá na okamžité uzavření a minimálně předláždění. O mobiliáři se raději ani nebavit.

    Thumb up 7 Thumb down 1
  49. aggu :

    Andrii: The first reason is heritage of socialism. Ostrava is (still) in a phase of change, like Liverpool or Essen in the past. It takes time ;)
    The second – Ostrava is not major tourist destination (still). And third one – rednecks in Town Hall (mainly former ones). Their enthusiasm for the city was almost zero. They worked a little but miserable. Fortunately, not all people are passive like them lately, especially in downtown.

    Thumb up 4 Thumb down 3
  50. Čerstvý Boby :

    aggu: Ještě zde vzniká zajímavá myšlenka: Jde-li opravdu o ochranu sloupu veřejného osvětlení, pak tedy silná ocelová trubka (sloup) je navzdory fyzikálním zákonům chráněna tenčí a tudíž méně odolnou ocelovou trubkou („tou věcí“). Pokud tedy patřiční úředníci a projektanti mysleli a myslí vážně tuto svou úvahu, že listem papíru lze ochránit lepenkový karton, měli by ji dotáhnout do konce a před „tu věc“ postavit další ochranu z patřičně tenčí trubky, kterou by následně chránila další ochrana z opět tenčí trubky, až by tedy ve vzdálenosti několika metrů od sloupu byla jedna z posledních ochran chráněna pouze drátem. To by bylo hodně projektování, schvalování a stavění, tudíž by z toho zase úředníkovi i projektantovi připluli kapříci do rybníka, což se (obzvlášť před Vánoci) hodí…
    Boby

    Thumb up 6 Thumb down 1
  51. skelet :

    Čerstvý Boby: nedávno jsem viděl co udělá jemné ťuknutí DAFu LF během couvání do sloupu pouličního osvětlení. Sloup byl hezky ohnutý, a tak hezky se kýval. Řidič měl naštěstí tolik rozumu, že zavolal MP. Do hodiny tady byla partička, která ten sloup sundávala. Náklady na takový to počin budou dle mého vysoké – dva lidi, vysokozdvižná plošina, posléze náklaďák s rukou, montéři + elektrikáři. Při poškození té „papírové“ zábrany by přijeli dva týpci v malé dodáce, demontovali ji a namontovali novou. Rozdíl v nákladech dosti velký.
    Tím nehodlám obhajovat umístění této ochrany v daném případě ;)

    Thumb up 6 Thumb down 2
  52. Xavier :

    skelet: Ok, no, je to přeci jenom Ostrava – takže veškerá estetika může jít stranou… tohle je přesně způsob myšlení, k němuž referuje MM. Proč si Praha nedá takovéto „ochrany“ na Václavák? Nemá je ani na tak dopravně vytížené ulici, jako je Vinohradská… a to v mnoha ohledech připomíná Nádražní. Ale tohle je přeci jen Ostrava, že … :)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  53. skelet :

    áá tak proto dostávám ty mínusy. :)
    Já reagoval na myšlenku Čerstvých bobů, kterak je sloup pouličního osvětlení odolný. Ne, není. Ve výsledku je ta „papírová“ ochrana odolnější, a hlavně v případě poškození levnější na výměnu.
    Nebavím se o estetické stránce věci (ta je strašná) nebo opodstatnění této ochrany v daném místě.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  54. Xavier :

    skelet: Já to samozřejmě pochopil. Nicméně to, co píšu, se týká i ospravedlňování tohoto druhu. Ačkoliv tvrdíš, že to nemá opodstatnění na daném místě, a že je to esteticky strašné, zdá se, že bys to dokázal ospravedlňovat na jiném místě ve městě. Tahle zrůdnost ale do města, resp. do veřejných prostorů města nepatří… jakési opodstatnění bych snad viděl pouze na větších parkovištích, jaké se nacházejí např. u nákupních center, nebo v průmyslových zónách, kde jde prostě nějaká estetika stranou….

    Thumb up 3 Thumb down 2
  55. skelet :

    uff.. vkládáš mi do úst něco co jsem neřekl a ani nenastínil. Neobhajuju ani provedení, ani umístění. A to na Nádražní a ani nikoliv jinde. Toto obhájení je pouze na investorovi. Takže pardon, že jsem se tady snažil osvětlit jaký je rozdíl, když někdo ťukne lampu pouličního osvětlení s/bez nárazové ochrany. Předpokládal jsem, že každý pochopí, že se jedná o off topic. Nestalo se..

    Thumb up 3 Thumb down 0
  56. Ales :

    mJožka: Mozna jsem moc najivni, ale pochybuju o tom, ze by architekt pouzil stojan na kola jako chranic sloupu verejneho osvetleni. Nesmysl.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  57. Ales :

    Čerstvý Boby:
    Je tam dneska Turek? :))

    Thumb up 0 Thumb down 0
  58. Sanju :

    Já zas nějak nerozumím steskům řidičů. Co se vlastně se zastávkovými mysy tak dramaticky změnilo? Pokud tramvaj nestojí na zastávce, projedou, pokud tam tramvaj stojí, musejí počkat, jako by museli počkat i před zástupem nastupujících lidí. Změna je to snad pro ty bez slušného vychování, kteří rychle projížděli kolem zastavující tramvaje, aby je náhodou někdo nezdržel. Thanks, Obama! ;-)

    Thumb up 4 Thumb down 4
  59. J.K. :

    Hynek: Díval jsem se, že se označujete za Blog, tak potom ano, takový to článek sem patří, na druhou stranu jsi myslím, že tyto stránky už dávno přerostly titul blogu a dají se považovat za plnohodnotné informační médium (i když amatérské – předpoklad).

    Thumb up 1 Thumb down 0
  60. Lukáš :

    Sanju:
    Rozdíl je v tom že když lidi do tramvaje nastoupili a zavírali se dveře, tak jsem se mohl v klidu rozjet, takhle musím čekat až se rozjede tramvaj a pak se můžu rozjet já, ostatní za mnou atd., no a tím vznikají kolony.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  61. Lukáš :

    Nehledě na to, že dneska jsou auta větší širší takže když vedle pojede tramvaj někdy z pohledu řidiče to bude tak tak, navíc nové auta mají velká kola s nízkoprofilovými gumami, takže když více pojedu k zastávce tak si můžu i poškrábat disky, což je velmi praktické.

    Thumb up 3 Thumb down 5
  62. Hynek [msstavby.cz] :

    J.K.: vsak v poradku, noviny maji taky „klasicky“ obsah nabrany z CTK a pak rubriku komentaru nebo investigativy.. tak my mame klasicky obsah (tam jsou „suche“ informace co, kde, kdy) a OVASTORY.. ten rozdil vnimame a proto to tak oznacujeme. osobne se mi to zda korektni. ale nejsem novinar, rad si necham poradit lepsi reseni.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  63. koudy :

    Obecně začínám chápat že se moc zaměřujeme na detaily. Úspěšný veřejný prostor ale závisí na úplně jiných aspektech.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  64. J.K. :

    Hynek: já taky nejsem novinář :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  65. Sanju :

    Lukáš: Takže… nemůžete hned vystřelit, abyste předjel tramvaj, než dojede na další zastávku? :-) Pro vás zápor, pro mě klad. A kdo nechce váznout v „kolonách“ nebo si poškrábat disky, může pořád jet po Poděbradově nebo po prodloužené Porážkové.

    Thumb up 9 Thumb down 3
  66. Lukáš :

    Sanju:
    Asi tak než dorazí tramvaj na zastávku tak já už jsem dávno pryč. Nehledě na to že můžou vznikat celkem zajímavé dopravní situace – tramvaj, jedno nebo dvě auta za tramvají a za nimi další tramvaj která nemůže projet. Myslím že by pro všechny bylo lepší kdyby zastávky byly jako je ta na konečné v Zábřehu, auta můžou v klidu projet a lidé nastoupit pohodlně do tramvaje když přijede na zastávku. O tom že můžu použít další ulici jsem se přesvědčil při rekonstrukci a kdyby to dělali všichni tak se nikde nikdo nedostane jenom bude trčet v zácpách.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  67. balde :

    Lukáš: čím horší průjezdnost autem nádražní tím líp

    Thumb up 11 Thumb down 5
  68. Lukáš :

    Balde:
    No všiml jsem si, že na tomhle webu je to spíš proti autům, nic proti každý má nějaký názor, ale jsem ten typ člověka který se bez auta nehne a už teď do centra nejezdím nakupovat, občerstvit se v dobré restauraci, protože nemám kde zaparkovat, a jsem z Dubiny takže jet tramvají je mi na obtíž a pěšky se moc nedá. Sice by bylo pěkné mít celé centrum jako pěší zónu, ale tím by celé centrum skomíralo. Už teď jsem si všiml že na nádražní se zavřelo pár obchodů co tam ještě nedávno byli (názvy si nepamatuji, ale vím že jeden obchod specializovaný na boty). A myslím, že takových jako já je více takže díky tomu ve městech kvetou nákupní centra se všemi vymoženostmi a naopak centra měst jsou bez lidí. Celé to shrnu takhle – co bych tam dělal, když se tam nemůžu ani pohodlně dostat? Můj názor.

    Thumb up 8 Thumb down 5
  69. koudy :

    Lukáš: Jde o to, že to centrum (a dubina ještě víc) není chodcům uzpůsobena. Takže tě vlastně chápu. My bychom to každopádně chtěli změnit…

    Thumb up 1 Thumb down 1
  70. Jordanix :

    Bude velmi zajímavé, jak tudy budou projíždět vozidla IZS a PČR!?

    Thumb up 3 Thumb down 0
  71. Čerstvý Boby :

    Lukáš: Pokud máte pocit, že se jako řidič vůbec reálně můžete ocitnout v situaci, kterou popisujete (tedy „tramvaj, jedno nebo dvě auta za tramvají a za nimi další tramvaj která nemůže projet“), tak na Vás apeluji, ať běžíte co nejrychleji vrátit řidičák a už za volant nikdy nesedáte! Buďto totiž pouze neznáte předpisy a jste mizerný a nevyzrálý řidič, ale (a to by bylo horší) existuje i druhá možnost, že jste arogantní a okolí ohrožující budoucí vrah. Jakožto člověk se zkušeností s podobně uvažujícím člověkem v blízkém okolí Vám mohu dát jen upřímnou a dobře míněnou radu, že stačí opravdu jen zlomek vteřiny tohoto Vašeho „mám vše pod kontrolou, porušuji předpisy a jsem řidičský Bůh“ světonázoru a tento může být následně soudem vyměněn za několik měsíců až let ke klidnému přemýšlení a zbytek života ke sebezpytování, zda by přeci jen nebylo lepší chovat se normálně a předpisy dodržovat. A vrátit se to nedá. Nikdy. Věřte nebo ne.
    Boby

    Thumb up 6 Thumb down 6
  72. Miv :

    Lukáš: moc nechápu jaký vliv má rekonstrukce Nádražní na parkování.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  73. balde :

    Lukáš: ja jezdím do centra autem pořád, a je tam spousta možností jak zaparkovat bud zadarmo nebo za par korun, t že jste liny a chete parkovat u restaurace je váše věc.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  74. Lukáš :

    Čerstvý Boby:
    V pohodě na nálepkování jsem zvyklý, sice žádná nehoda, žádná pokuta, jezdím podle předpisů (kde mají smysl), ale jsem mladý a mám auto z Bavorska takže jsem podle ostaních to naprosté hovado, ale co si o mě ostatní myslí je mi fuk. Dopravní situaci jsem myslel jako modelovou kdy za tramvaj, která se ze zastávky rozjela ale z nějakého důvodu za pár sekund zastavila, za tu tramvaj se naštosují auta (která nevěděla proč tramvaj zastavuje protože přes ní nevidí), za ty auta přijede tramvaj, která nemůžu dojet na zastávku, i kdyby se tam relativně s jedním vozem vešla, a auta tu tramvaj nemůžou předjet, protože přes ní nevidí.
    Miv:
    Pointa je v tom, že kdyby v nějakých úsecích (ne po celé nádražní), byli třeba 2 parkovací místa se značkou parkování pro zákazníky obchodu xy, max 30 minut tak podle mě by to bylo lepší. Protože vláčet se z plnými taškami přes půl města není pro mě a pro dost lidí pohodlné.

    Nechci tady na webu dělat nějaký flame, nebo trolit. Jenom si myslím že nějaká vyváženost z obou stran by měla být. Ne striktně udělat ze všeho pěší zónu nebo dálnici uprostřed centra. Sám se rád i procházím, ale chodit přes centrum s nákupními taškami nebo po dobrém jídle se vláčet přes celou Ostravu v nepohodlné mhd, tak to raději do toho centra nejdu. A raději si nakoupím v giga-mega nákupních centrech, které jsou po architektonické stránce ohavné, ale nabízejí to co moderní člověk potřebuje.

    Thumb up 6 Thumb down 3
  75. Čerstvý Boby :

    Lukáš: Nechci se opakovat, ale taková situace, budete-li se držet pravidel, prostě nemůže nastat. V kolejovém prostoru zastávky nemáte co dělat ani špičkou předního nárazníku, dokud jej odjíždějící tramvaj zcela neopustí.
    Boby

    Thumb up 1 Thumb down 2
  76. Lukáš :

    balde :
    Ano, tak to tak dělám, v centru na masarykáči mám doktora a když potřebuji, k němu jednou za uherský rok zajít, tak zaparkuji v Karolině, zajdu k doktorovi a jedu pryč. Ale nevím co jsou pomalu za obchody a restaurace na tom Masarykáči. jak už jsem psal výše není to pro mě pohodlné tam nakupovat. Ano jsem ten líný moderní typ člověka, který všude potřebuje mít kde zaparkovat, přístup k Wi-Fi mít v létě všechno klimatizované, v zimě vytápěné.
    Jinak k oblíbenosti Vídně, která je tady probírána jako vzor, tam se mi líbilo jako turistovi, přijel jsem autem, zaparkoval v podzemním parkovišti pod Operou, prohlídl jsem si historické centrum pěšky, nasedl do auta, zajel k parlamentu, tam jsem opět zaparkoval v podzemím parkovišti pod parlamentem, prohlídl jsem si okolí parlamentu nastoupil odjel dál, opět zaparkovat atd, pak jsem si zajel do nákupního střediska za městem u dálnice nakoupit kvalitní zboží a jel jsem domů. V tom je podle mě ta vyváženost kdy obě strany jsou spokojeny, kdy se člověk dostane tam kde potřebuje pohodlně a zároveň mu tam nepřekáží auta. Ne ve stylu auto si zaparkuj 4 km za centrem a pak se do centra podívej pěšky nebo přecpanou nepohodlnou mhd.
    Opět podotýkám, že nechci vytvářet flame, ale píšu svůj názor.

    Thumb up 7 Thumb down 5
  77. Miv :

    Lukáš: Reagoval jsem na Vaši větu „Už teď jsem si všiml že na nádražní se zavřelo pár obchodů co tam ještě nedávno byli“. Jestli jsem to správně pochopil, snažíte se naznačit, že zavřely protože se před nimi nedá zaparkovat. Ale to se nikdy nedalo, nemá to s rekonstrukcí ani průjezdností nic společného.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  78. Crazym :

    Lukáši teď tě zežerou :DD Dovolit si říct svůj názor co bych tam dělal, když se tam nemůžu ani pohodlně dostat a ještě rýpat do sluníčkových lidí co nemají rádi auta a nejradši by všude viděli pěší zóny, teda Ty nemáš rozum :-) Ty nevíš, že nejpohodlnější a nejeko je dotovaná MHD? Tak z toho některý Bob zešediví a už nebude čerstvý :DD
    Ale klid, nejsi v tom sám, taky bych někam nechodil kdybych se tam nemohl pohodlně dostat. Problém je když tam zrovna žiješ a dokonce jsi tak hrozný třídní nepřítel, že máš tu plechovku na kolech, nedejbože dvě, kterou každý den používáš a furt musíš poslouchat kecy o tom, kde by měla být či nebýt pěší zóna, co kde by se mělo odstranit bo je to hnusné a kde by ve městě na ulicím měly být stromy. Pak tihle chytráci zavřou večer svůj byznys a odtáhnou minimálně 10 km od centra přespat a druhý den se vrátí, protože tam by byznys nepotkali. Ještě, že už jsem zvyklý :-)

    Thumb up 1 Thumb down 4
  79. Lukáš :

    Miv:
    Právě v tom je ta zapeklitá otázka. Existoval by ten obchod kdyby tam měli možnost zákaznici před ním zaparkovat (před nebo po rekonstrukci), nebo by stejně nepřežil i kdyby tam bylo 100 parkovacích míst? To je otázka na kterou neznám odpověď, ale myslím si, že kdyby tam třeba jenom to jedno parkovací místo bylo, někoho by to nalákalo zastavit a alespoň se do toho obchodu podívat, takhle z auta vidím obchod a jedu dál protože nemám u něho kde zaparkovat a alespoň se tam podívat.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  80. Miv :

    Crazym: No není nad konstruktivní nálepkování lidí s opačným názorem.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  81. Miv :

    Lukáš: Vaše úvahy jsou dost hypotetické. Ten obchod otevírali s tím, že se tam zaparkovat nedá, takže mi to tady prostě jen připadalo trochu mimo. To je vše.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  82. dolil :

    Nikdo z mých známých nechce jezdit do centra, protože buď musí za parkování platit a to odmítají, anebo dlouze musí hledat volné místo, které je zadarmo. V Karolíně mají parkování zadarmo a nemusí hledat volné místo.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  83. Crazym :

    Miv: Tak tak :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  84. Lukáš :

    Miv:
    Ano sice obchod otevíral s tím, že se tam nedá zaparkovat a majitel zřejmě počítal s logikou že se do toho obchodu lidi přijdou pěšky nebo max. tramvají a možná proto zkrachoval, i když důvodů asi bude více, ceny, neměl poptávku na to zboží atd, a navíc to potvrzuje to že obchody v obchoďácích se jakž takž i přes vysoké nájmy drží. Jestli jenom 20% lidí z Ostravy přemýšlí jako já (možná to bude víc, nevím statistiky nemám jenom odhaduji), tak i tak je to pro obchodníky v centru prostě špatné a krachují a stěžují si a ano vím že pro krach podniku jsou i jiné a důležitější faktory než to, že zákazníci nemají kde zaparkovat, ale myslím že v nějakém procentu bude i to mezi krachem a úspěchem.

    Dost jsme odbočili od tématu k rekonstrukci Nádražní vidím tu práci jako nekvalitní a účel asi byl znepříjemnit centrum lidem, i ta zeleň tam chybí prostě jenom beton a asfalt. A průjezdnost zastávek, chtěl bych vidět, až se nějaká tramvaj pokazí na zastávce (to se může stát) a prostě nikdo nikam neprojede a všichni budou naštvaní – ti v autech že se ani nehnou – ti venku že jim ty auta smradí před obličejem protože se nehnou.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  85. Hynek [msstavby.cz] :

    Čerstvý Boby: tohle prece nikdo nedodrzuje. kazdy se rozjizdi po zavreni dveri a mirek dusin se rozjizdi pri rozjeti tramvaje.

    ale na nadrazni si urcite nedovedu predstavit tam ten manevr, co lukas popisuje (bavo nebavo), tam temer hned za zastavkou pred embargem predvadeji kluci vopaleni sve milionove kary, takze tam se clovek s tramvaji po boku vleze tak tak, nebo vubec, nasleduje prechod a po chvili dalsi prechod. tzn tam jsem si davno nejake zavody s tramvaji odpustil, nemyslim, ze je to soudne. o pravidlech nemluvim, podle pravidel prilis nejezdim.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  86. Hynek [msstavby.cz] :

    dolil: ne, tak urcite si nebudeme nalhavat – komu vyhovuje karolina, ten kramky v centru opravdu nepotrebuje (plati to i naopak).

    Thumb up 3 Thumb down 1
  87. koudy :

    Lukáš: Jo tak s podélným parkováním bych až takový problém nedměl. Co mi vadí jsou proluky používané jako parkoviště. Pěší zónu bych z toho taky nedělal. Ale udělal bych něco mezi. Snížil bych tam rychlost na 30. Tak aby se tam auta i lidi dokázali pohodlně vyhnout.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  88. Čerstvý Boby :

    Crazym: Nelžete takto trapně a dohledatelně, prosím. Nám automobily nevadí, ani nikde výše v diskuzi neadorujeme hromadnou dopravu. Je pochopitelné, že Vám anonymita dává křídla, ale takovéto bezúčelné manipulace jsou z Vaší strany naprosto zbytečné…
    Díky.
    Boby

    Thumb up 1 Thumb down 3
  89. S200 :

    Hynek [msstavby.cz]: Nemusíte čekat na zavření dveří, můžete je ihned po ukončení nástupu a výstupu cestujících.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  90. Mirek Dušín :

    Asi jsem Mirek Dušín. U přechodů i zastávek tram zastavuju, rozjíždím se až lidi nastoupí (pomaličku… kdyby ještě někdo třeba vypadl…). Když vidím vpředu zaparkovaná auta, kvůli kterým je třeba vjet na koleje, radši tramvaj pustím než tam rychle vpálit… (kluci za mnou z Bratrstva kočičí pracky mě nesnáší…)… Přesto v nových nástupištích vidím zásadní omezení… Nevím, jestli na ně pamatuje vyhláška (máte to někdo čerstvě nastudované?)… ze starých časů si pamatuju, že stačí počkat, až skončí výstup a nástup… (ale jde to spolehlivě poznat?) Nevjíždět na koleje, dokud tramvaj zastávku neopustí dává smysl… Ale až opustí… kolik aut může jet za ní? Nebo má každý čekat, až auto před ním opustí zastávku? To už smysl nedává… Někdo vpředu zastaví u přechodu, auta se naštosujou, od Elektry se ze zatáčky vyřítí tramvaj a u Vesmíru máme auta v zastávce… A když budou dvě tramvaje za sebou… to nemůžu projet mezi nima přes zastávku? Musím čekat (Bratrstvo mě sežere) a všichni za mnou až třeba k Paláci (kdyby byly třeba ty tramvaje 4)? Občas je taky výpadek proudu, většinou to trvá krátce, ale na totální ucpání Nádražní to asi bude stačit. Tak nevím… tohle je přece taky dopravní obslužnost, ne? Na tu se pamatuje při schvalování nových projektů v centru, ale zasekat si důležitou ulici v centru nevadí?

    Thumb up 1 Thumb down 2
  91. Martin [msstavby.cz] :

    Někteří si možná všimli poslední věty pod mapkou cyklostezek :“Ale ve městě bez morálních hodnot budete jen těžko požadovat hodnoty estetické.“

    A teď tu čtu :“A raději si nakoupím v giga-mega nákupních centrech, které jsou po architektonické stránce ohavné“

    Jdu si koupit letenku minimálně do jiné země…

    Thumb up 4 Thumb down 1
  92. Lukáš :

    martin [msstavby.cz]:
    Co je to morální hodnota?
    Rád bych jezdil nakupovat do Ostravice (která už se nachází v takovém stavu, že podle mě by se měla zbourat i když to bude škoda). Bohužel projekty nejsou stavěné na 21 století, ale na století minulé nebo minulých ve kterém auto bylo luxus, a shánění věcí v obchůdcích po náměstích, které něco znamenaly. Hodně obchodů těch malých to dělá tak, že nakoupí v Makru věci pak to s marží prodají – nic proti, obchod je obchod, kde bude nabídka bude i poptávka. Ale nenabízí mi přidanou hodnotu proč ty obchody navštívit. Tím že se tam musím dopravit MHD, kterou nemám rád (v létě bez klimatizace lahůdka), abych morálně podpořil skomírající centrum abych pak s plnými taškami leč dražšího zboží co se dá na netu a ve velkoobchodech koupit levněji? Takové hodnoty nemám. Ano možná je to špatně, ale jsem člověk moderní, líný a kdovíco všechno a za své peníze, které hodlám utratit chci příslušné služby a přidané hodnoty (od zboží, obsluhy přes to parkování konče). Bohužel vidím jak mi stát sebere moje vydělané peníze ve formě daní a rozmrhá to na to aby mi to centrum mohl ještě znepříjemnit a zakázat mi ho – ano když tam nedojedu autem nepojedu tam, a zbytek rozkrást (kolik ta přestavba Nádražní stála, určitě byla drahá ne-li předražená), takže nesmíme divit úpadku morálních hodnot (i když si moc nedovedu co to pro poměr města znamená) a lidi se raději shlukují ve výrobních halách které mají akorát vnitřek obchodu.

    Thumb up 3 Thumb down 4
  93. Permonik :

    Mě by zajimálo, jak se někdo taha s plnými taškami z obchodu s čajem, kávou, s mobilními telefony…… ?

    Thumb up 1 Thumb down 3
  94. Lukáš :

    Permonik:
    Je to takové přirovnání, ale i tu koupenou kávu, čaj, nějakou blbost, mobil asi ne, bych si odložil do auta, protože kdekoliv přijdu s taškou jiného obchodu nebo jenom s taškou tak mám pocit že prodavačky na mě koukají jako bych chtěl něco ukrást a ne si tam nakoupit (i když si nemyslím, že jsem nějaký zjev, co vypadá že denně vykrade 20 obchodů, ale mám ten pocit, že mě tak lidi pozorují). Asi je všem jasné že týdenní velké nákupu nebudeme realizovat v centru, ale mě prostě nebaví si i pro ten blbý telefon, nebo dobře se najíst, napít chodit pěšky nebo jezdit mhd (btw i na stodolní jezdím autem), jenom ta představa že musím absolvovat cestu z Dubiny zasmrádlou pomalou MHD abych si mohl dát někde v centru oběd, kafe atd, mě odradí natolik, že i kdyby tam vařil Polreich tak tam nejdu. Kdyby se tam dalo v klidu zaparkovat a v pohodě dojít ne 2 km pěšky, tak je to pro mě jiná a rád tam svoje peníze utratím. A řešení můžeš zaparkovat v Karolině, je sice řešení ale není to takový ideál je to spíš z nouze cnost. Proto do centra málo, jenom v nejnutnějším případě.

    Thumb up 1 Thumb down 7
  95. Martin [msstavby.cz] :

    Lukáš: Morální hodnoty má každý jiné. Někdo vysoké. Většina žádné. Morální hodnoty vypovídají o ceně osobnosti člověka.

    Ale jak jsem to myslel. Píšeš, že máš doktora v centru a bydlíš na Dubině. Ok tedy… I když probíhají škrty v ostravské MHD, stále má Ostrava slušnou dopravní síť.

    Kdo bydlí na linkách tramvaje, má ty nejlepší spoje. Je tedy totální zrůdnost používat k přesunům, třeba k doktorovi auto. Natož Dubina – centrum. Ty se zde projevuješ jako jednotka, ale takových jako ty je více. Uvědom si, že jak svým autem z Bavorska znečištuješ, spotřebováváš ropu…. Ovlivňuješ životní prostředí pro současné obyvatele, ale i ty, co přijdou po nás. Netvrdím, že by se měly osobní auta zakázat. Ale když je alternativa, zamyslím se, jestli není třeba trošku omezit svůj komfort ve prospěch životního prostředí. Kolik zabírají parkoviště místa snad není třeba probírat. Co místo toho třeba park, nebo domy?

    Je tedy morální žít jako prase a nemyslet na okolí kolem?

    Ale jak jsi již vtipně sám upozornil, jsi „líné hovado s autem z Bavorska co bydlí na Dubině“. :)

    A že člověk moderní je líný a používá ke všemu auto platilo možná tak v divokých devadesátkách, kdy si lidé mysleli, že svým chováním nijak nic negativně neovlivňují.

    Thumb up 8 Thumb down 6
  96. Hynek [msstavby.cz] :

    Lukáš: to uz to bylo parkrat to tema. za mne: clovek, ktery bez pridane hodnoty a nejakeho konceptu jen preprodava zbozi z makra, at klidne krachne. takovy „obchodnik“ me fakt nezajima a je jedno, kde je. tohle funguje na vesnici, kde je pridanou hodnotou to, ze lidi nemusi jet X km do mesta. verim, ze nejsme na vesnici.

    jinak ted te asi urazim, coz nedelam rad, ale podle popisu nejsi clovek moderni, ale spis konzumni, promin. ale ja nikoho neodsuzuju, kazdy ma veci nastavene jinak.

    Mirek Dušín: tady je odkaz na reportaz, ze ktere jsem pochopil, ze se auto ma normalne cpat rovnou za tramvaj. nebo ne? Crazym

    Thumb up 2 Thumb down 2
  97. Permonik :

    Lukáš:
    Mi spíše šlo o to poukazát, že v centru by měly být obchody se zbožím menšího objemu, restaurace atd. Logické že velké nákupy se dělají jinde. Taky mi občas přijde že když vstupuji do dalšího obchodu s igelitkou, že se prodavčky na mě „divně“ diváji, ale to spíše tím že ti chtějí porádid s nákupem a mít z toho kšeft. Taky nerád chodím s plnou taškou po dalších obchodech.

    MHD nejezdím denně, ale nemohl bych říct že zrovna je smradlava.

    To parkování v karolině, taky použivám jako z nouze ctnost.

    Bohužel škoda, že nikdo nestavi podzemní garaže misto klasických parkovišt…. zas nadruhou na ulici nádrážní (zmeniný rekostruovány usek) to je od každeho krytého parkoviště cca do 500m…

    Thumb up 1 Thumb down 1
  98. Lukáš :

    martin [msstavby.cz]:
    No nevím jestli tím že jezdím benzínovým autem, s přijatelnou spotřebou a dobrými ne-lživými emisemi, jsem pro životní prostředí větší zátěž než tramvaj která bere elektřinu, která se vyrábí v uhelných elektrárnách nebo autobus u kterého je možné že svou eko-normu pro naftový motor lže jako u VW a jeho dieselgate, a továrny tady na Ostravsku, ale to je debata na jiné téma.
    Navíc podle mě právě jízda k doktorovi autem je podle mě přínos, nemusím obtěžovat svou nemocí ostatní lidi v MHD kteří by se mohli infikovat a nadávat na mě že co lezu do tramvaje když jsem nemocný.
    Navíc jak jsem psal výše, sice se DPO snaží dělat modernější dopravu ale jezdit v létě v plném plechu bez klimatizace s lidmi kteří neznají slovo deodorant, a všude bakterie, tak to budu fakt jezdit ve svém čistém a klimatizovaném voze.
    Ale chápu, že ne všichni bysme měli jezdit auty, protože by se to nedalo a vzniklo by tak akorát velké parkoviště a to taky nejde.
    Hynek [msstavby.cz]:
    Ano jsem konzumní a nevadí mi to a kdo v dnešní době není?

    A rád se třeba projdu pro bělském lese v klidu a do obchodu který mám fakt za rohem (starý spar neboli albert) jdu pěšky. Ale to je asi tak vše co jsem ochotný pěšky absolvovat.
    Ale k rekonstrukci Nádražní nejde o to že když se mi tam nelíbí tak tam nepojedu, ale to že za moje peníze které mi stát ukrade na daních mi dost znepříjemňuje život tím, že když se potřebuji dostat do toho centra tak jsem znechucený otrávený všemi zákazy, omezením, příkazy a ještě za to platím nedobrovolně ve formě daní, to je to co se snažím celou dobu vysvětlit a o co mi jde, že to není kompromis mezi pěší zónou a relativně dobrou dopravní obslužností, ale prostě zákazy, příkazy, omezení které nemám rád. Navíc nechci aby se celá Nádražní byla jedno velké parkoviště, ale jedno nebo 2 podélné místa např co 300m nebo v nějaké rozumné míře by neuškodila a prospělo by to obchodníkům.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  99. Hynek [msstavby.cz] :

    Lukáš: ono to s tim centrem neni az tak hrozne, jen lidi nejsou ochotni ani plait, ani hledat. ja treba vim, kde se da parkovat zdarma a nemivam zadny problem, kdyz potrebuju. ale samozrejme pokud nechcu platit, nemuzu si predstavovat, ze zaparkuju 30m od mista, kam jdu..
    taky se da zaparkovat pres den na placenem a vyjet bez placeni po provozni dobe, ale to je spis pro lokaly..

    Thumb up 1 Thumb down 0
  100. Hynek [msstavby.cz] :

    Lukáš: to nebylo na obhajobu, jen jsem narovnaval to oznaceni moderni vs. konzumni.. myslim, ze moderni clovek neni konzumni a naopak treba jezdi na kole, kupuje zbozi, ktere v hypermarketech prakticky nevedou atd.. nerikam, ze je nekdo vic.

    a jinak fakt – bez prujezdne nadrazni se clovek v klidu obejde, tam je obsluznost maximalne ke komercce, jinak tam stejne nemuzes nikde stat, takze jen projizdis. a prujezd muzes udelat na podebradce, nebo porazkove, jak bylo receno. zadny problem.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  101. Crazym :

    Kdo bydlí na linkách tramvaje, má ty nejlepší spoje. Je tedy totální zrůdnost používat k přesunům, třeba k doktorovi auto. Copak mi to připomíná? Ach jo a takový to byl sympatický web :-)

    Thumb up 4 Thumb down 6
  102. dolil :

    tohle by se v Ostravě uplatnilo.
    http://www.systematica.cz/index.php

    Thumb up 1 Thumb down 0
  103. Lukáš :

    Hynek [msstavby.cz]:
    Spíš bych to označení ještě upravil nejsem ani to ani to. Nemám televizi, nehltám reklamy, používám internet doma se mi nehromadí nepotřebné věci, nepůjčuji si peníze, věci kupuji když potřebuji a 100% využiji, a klidně za kvalitu připlatím pokud mi ji někdo nabídne. Přesto nevlastním kolo, čaj piju normální Earl Grey sypaný ne sáčkový a je mi jedno že není eco-friedly bio multi. Mám auto na které jsem si vydělal svými penězmi (práce v soukromém sektoru ne ve státním) a i když se nezdá jako eco-friedly tak celkem i je. Takže po téhle analýze nejsem ani moderní ani konzument, sám nevím jak se mám nazvat (a je mi jedno jestli slušně nebo urážlivě). Takže tak, ale to je zase dost off-topic.

    Jde mi o koncept toho že ani jedno není pro obě strany, na jednu stranu – auta tam neprojedou bude z toho pěší zóna a ty v tom bavoráku se poser že sis koupit takové auto – druhý pohled postavíme všude drive-tru fast food všude naflákané parkoviště v prolukách, serem na lidi mají jezdit auty. Žádný kompromis mezi tím, to je to o co mi jde, že za mé peníze se dělá jednostranné řešení které vyhovuje určité skupině lidí – buď jedné nebo druhé. Nemám nic proti nim ať si dělá každý co uzná za vhodné. Ale omezuje mě to a jelikož vidím o kolik mě stát okrade na všemožných daních a pak mě značně omezuje, tak mě to sere 2x tolik, omlouvám se že sem to musel takhle natvrdo říct, ale musím že tahle diskuze se rozjela jiným směrem než, že jsem vyjádřil svůj názor.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  104. Martin [msstavby.cz] :

    Lukáš Ne, opravdu to není diskuze o životním příběhu nějakého auta z Bavorska :D

    Elektřina se dávno nevyrábí pouze z uhlí. Autobusy nejsou pouze dieslaky…

    Jde o to, že třeba do te tramvaje se vleze několika násobně více lidí.

    : Crazym: Nevím, co je na tom, že lokalita bydliště je dobře dostupná třeba tramvají špatného.
    K tomu jaký to byl web. Web je stále stejný, spíše se vyvíjí. Ale čekám, že tvůj názor bude nějak obohacen obvyklými „hihi“,“haha“,komanči. :)

    Thumb up 3 Thumb down 4
  105. Rado :

    MM: Zde se již sice řeší jiné téma, auta v centru, nicméně vrátím se k tomu, co bylo napsáno v Deníku. Upřímně, ani mě to nepřekvapuje. Deník to je hlásná trouba magistrátu, kraje a kdo ví, koho všeho ještě, ale Deník zásadně nekritizuje, a když už, tak jenom okrajově. Podle Deníku je všechno OK, Ostrava je OK, rekonstrukce Nádražní je OK, Mošnov je OK atd., takže tohle pro mě není médium, které by bylo objektivní.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  106. Crazym :

    martin [msstavby.cz]: Na tom určitě není nic špatného že nějaká lokalita je dobře dostupná třeba tramvají ale že je totální zrůdnost používat k přesunům auto už něco vypovídá o Vašich postojích a to ne k architektuře. Hihi.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  107. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Vypovídá to můj názor a ten je takový, že používat auto v dobře zasíťovaná lokalitě MHD je zbytečnost a neohleduplnost. Toť můj názor.

    Thumb up 5 Thumb down 11
  108. Crazym :

    martin [msstavby.cz]: Zbytečnost bych možná bral, neohleduplnost už je sporná a totální zrůdnost je už úplně mimo. Myslím, že by mělo být na každém soudruhovi jakou variantu dopravy si zvolí a jiní soudruzi by neměli do toho kafrat.
    PS. Ti soudruzi tam jsou proto aby ti nechyběli :-)

    Thumb up 6 Thumb down 2
  109. robert :

    mjožka: Můžete nám prozradit, který z proslulých projektantských stolů navrhl jednotu městského mobiliáře do historického centra v podobě posvařovaných lešeňových trubek?

    Thumb up 7 Thumb down 0
  110. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Uvědom si, že i když jsem autorem webu, tento svůj názor ventiluji v komentáři, ne přímo článku. Proto mi ho prosím ponechej. Nebo snad nemohu mít vlastní názor?

    Thumb up 4 Thumb down 1
  111. Hynek [msstavby.cz] :

    martin [msstavby.cz]: zacinate se tocit v kruhu :)

    Lukáš: porad tomu nerozumim. na nadrazni, krom mista u komercky, se neda stat = je to jen na prujezd. vidim nulovou komplikaci v tom, ze na ten samy prujezd pouzijes podebradovu.

    a jinak me nenapada v centru misto, kam se neda autem dojet. vsude se da dojet na pohodlnou blizkost. kompromis je, ze si za pohodli zaparkovani u nosu treba zaplatis, pokud se ti nechce hledat a trochu se projit. ale fakt mist na volne parkovani je i v samotnem centru plno..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  112. mJožka :

    Tak znovu a naposledy :) vše začalo na jaře 2013, kdy jsem své kolo uzamkl u ochrany sloupů veřejného osvětlení (VO) u divadla loutek (viz http://mjozka.rajce.idnes.cz/stojany_vs._ochrana/#loutky.jpg). Protože jsem tou dobou měl žalostně málo míst, kde si v centru bezpečně uzamknout kolo (tj. přes rám zámkem-„podkovou“), tak mě napadlo, že by stačilo ony ochrany pro příště zvýšit (dle doporučení několika cyklowebů a jejich článků věnujících se stojanům pro kola) a konstrukce za jedny peníze by mohla splňovat dvojí účel.
    Zpracoval jsem základní materiál k diskuzi vysvětlující klady a zápory stávajících a nově navržených stojanů ve městě (pokud byste ho chtěli poslat, napište emailovou adresu). Oslovil jsem kluky z Ostravounakole, cyklokoordinátora, odbor dopravy a ÚHA MMO, sdružení nevidomých a slabozrakých a Policii ČR DI. Vznikla internetový dotazník (odkaz i z msstavby.cz z 17. 2. 2014), kde cca 76 % respondentů preferovalo stojany v podobě obráceného písmene „U“. To už si ale stojan žil vlastním životem a jeho funkce k ochraně sloup VO šla bokem. Primárním cílem se stalo dostat do Ostravy stojan, který chce většina cyklistů (přinejmenším těch, co se zajímají o městskou cyklistiku v Ostravě a jsou ochotni se podělit o názor) a který svou podobou odpovídá stojanům běžně a dlouhodobě instalovaných v západoevropských cyklistických zemích. Zde rovnou přiznám, že design jsem příliš neřešil, neb na to nebyl ani čas ani prostor. Byl jsem rád, že jsem ÚHA dotlačil k nějakému vyjádření k doporučenému typu stojanů a že náměstek pro dopravy s odborem dopravy MMO byl ochoten instalaci několika desítek stojanů zainvestovat. Samozřejmě tomu pomohla i práce cyklokoordinátora a kluků z Ostravounakole, kteří po své ose požadovali a požadují zlepšení podmínek pro cyklistickou dopravu ve městě.
    Tedy jako kompromis všech požadavků na tvar, náklady na výrobu, výstražné prvky vznikly dva „prototypy“ (viz http://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2014/06/IMG_2826.jpg), přičemž byla vybrána ta hranatější podoba, kterou dokázala vyrobit přímo ostravská firma, která byla oslovena pro instalaci (odpadla tím marže pro další firmu, která by stojany pouze vyráběla, byť mi osobně se kulatější tvar líbil více).
    Přibližně v době (léto 2014), kdy se začaly hledat místa pro usazení stojanů do tzv. „stojanových hnízd“ (viz http://mjozka.rajce.idnes.cz/stojany_vs._ochrana#stojanovehnizdo.jpg), přišli správci VO s dotazem, zda by stojany nešlo využít jako ochranu sloupů VO na ul. Stodolní, kde sloupy nechrání zvýšený obrubník. Vzhledem k šířkovým možnostem jsem konstrukci upravil (zúžil :) ) a byl rád, že zůstane zachován koncept a bude možné mluvit o jednotném mobiliáři (viz http://mjozka.rajce.idnes.cz/stojany_vs._ochrana#stanoviskoPRkochranVO.jpg). Zároveň mi bylo jasné, že byť ochrana sloupu VO nesplňuje podmínky pro umístění stojanu (hlavně vzdálenost mezi odstaveným kolem a vodící linií pro nevidomé), tak to bude další místo, kde bude možné kolo bezpečně uzamknout (stejně jako u jakéhokoliv sloupku dopravního značení, zábradlí, hromosvodu u paty budovy, atd.).
    V roce 2014 také došlo k dvěma poškození informačních tabulí o počtu parkovacích stání, které jsou umístěny na sloupech VO na ul. Nádražní (jedna v blízkosti kavárny Čerstvé boby, druhá na nám. E. Beneše), přičemž oprava tabule po druhém nárazu http://mjozka.rajce.idnes.cz/stojany_vs._ochrana#20140320_140515.jpg vyšla na necelých 30 tis. Kč (řidiče skříňového vozidla zásobování chytili na základě kamerového dohledu kř. Českobratrská x Nádražní). Odbor dopravy proto zadal úkol na instalaci zábran před sloupy VO, které nesou informační tabule, aby se po nárazu vozidlem případně jen vyměnil stojan, jehož cena vč. instalace se pohybuje pod necelými 3 tis. Kč bez DPH. Před Čerstvým bobem byla schválena užší varianta svařované, pozinkované konstrukce, u Ostravice vzhledem k dostatku místa bylo schváleno umístění klasické konstrukce, vycházející z podoby stojanu. Obě místa byla schválena jako překážky v silničním provozu. Ale opět, pokud si k ochraně někdo uzamkne kolo, skútr, kočárek, uváže psa (jak se to děje na jiných místech), zakázáno to není a je jen na uvážení majitele, jak zhodnotí překážení ostatním.
    Omlouvám se za délku textu i kvalitu fotek, ale snad teď už je vše jasné. Případné další otázky osobně. Samozřejmě teď po bitvě jsou věci, které jsem mohl udělat jinak, ale primární účel (mít kde bezpečně uzamknout kolo) byl splněn.
    Pokud se vám nelíbí podoba samotné svařované konstrukce, její umístění či podpora městské cyklistiky v Ostravě vůbec, je mi to líto, ale každý máme nějaký životní postoj a zkušenosti. Na druhou stranu to, že jsem si prosadil takové stojany v Ostravě, Vám dává naději, že při troše štěstí a dostatku vůle můžete i jako jedinec věci okolo vás ve veřejném prostoru měnit (a jak se zdá – pro i proti veřejnému mínění). PS: Eiffelovi jeho ocelovou věž taky chtěli původně zbořit ;)

    Pro srovnání jak také (elegantněji) mohou vypadat funkční stojany se můžete podívat do vnitrobloku administrativní budovy Nové Karoliny nebo na nám. Jiřího z Poděbrad a jeho okolí ve Vítkovicích.
    A že na ochranu sloupů VO myslí i jinde, ukazují níže uvedené odkazy:
    http://www.concept-urbain.fr/Lightning-column-protection.html
    http://www.barricade-ltd.com/Products/barriers/edge-protection-perimeter-protection.html
    http://www.baileystreetscene.co.uk/column-protector-bsc801030.html
    http://www.barriersdirect.co.uk/barriers-c1157/hoop-barriers-c1012/column-protectors-galvanised-steel-p5304

    Thumb up 11 Thumb down 2
  113. acdlcia [msstavby.cz] :

    mJožka: Když jsem to začal číst tak jsem si vzpomněl na toto:
    „Dobře: tak nejdřív se Země ochladila, a potom se objevili dinosauři, ale byli moc velký a tlustý, takže pochcípali a proměnili se v ropu, a pak přišli arabové a začali si kupovat mercedesy.“

    Thumb up 3 Thumb down 4
  114. mJožka :

    acdlcia [msstavby.cz]: Díky za upozornění, o tom jsem se ve svém krátkém příspěvku zapomněl zmínit. Používání starých (málocenných) kol – arabů či ukrajin – je jednou z podmínek pro úspěšné využívání těchto nových stojanů. Pokud budeme např. oproti Amsterdamu jezdit na kolech za 10, 20 a více desítek tisíc korun, tak ani já bych si k žádnému byť sebefunkčnějšímu stojanu kolo neuzamkl. To ovšem chce vidět kolo jako dopravní prostředek a nikoliv jako prostředek pro vyjádření svých finančních možností.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  115. aggu :

    mJožka: Nic proti aktivitě, ale…
    Jestli se o té 2x ohnuté pozink trubce bude mluvit jako o prvku „městského mobiliáře“, tak je jisté, že tenhle web čeká ještě hodně práce.
    Hned na tom prvním odkazu je ochrana sloupu pochopitelná, není tam obrubník u cesty. Ale ten na Nádražní je, a dost vysoký. Tak jaká překážka silničnímu provozu, na chodníku? Nehledě na to, že ty infotabule půlmetrová trubka u země těžko ochrání před 3m skříní na autě.
    Znova, co všechno budeme ve městě chránit? Nebylo by pak lepší dělat rovnou renovovat centrum v antivandal úpravě? Třeba stromky na pěší zóně ohradit studničními skružemi, ty se taky používají ve velkém a jednotnost mobiliáře zůstane zachována.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  116. Hynek [msstavby.cz] :

    mJožka: diky za vysvetleni. stacilo napsat hned :o))

    a jak rika aggu, pokud je ochrana na stodolni, kde nejsou vyvysene chodniky, tak se to da pochopit, ale u bobu to bude fakt asi jen na to kolo..

    Thumb up 1 Thumb down 0
  117. mJožka :

    aggu: protože provoz na chodníku se řídí zákonem o silničním provozu. Překážka silničního provozu je terminus technicus. Její umístění musí splňovat zákonné náležitosti jak na silnici (vozovce) tak na chodníku či na stezce pro cyklisty.
    Až budou v pěší zóně nabourány stromky, tak se jistě budou řešit stromky…
    Hynek [msstavby.cz]: jak už psal skelet výše. Jde o to, aby vozidlo nejdříve narazilo do zábrany a řidič si uvědomil, že je něco špatně. I proto má konstrukce výšku 90 cm, aby ji např. skříňová nástavba zásobovacího vozidla při couvání nenadjela.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  118. Nimrod :

    Co je to za měsíc 5.15.???

    Thumb up 0 Thumb down 0
  119. Hynek [msstavby.cz] :

    Nimrod: :)) opraveno

    mJožka: jasne. ja nevim, jak vysoke tam ted ty patniky jsou, ale tam zadne auto jednak nema co delat a druhak na tak uzkem chodniku bych ho stejne nechal normalne na silnici, nerval ho na chodnik, i kdybych tam stal. ale to zapojuju logiku, to je asi zbytecne. :)

    Thumb up 1 Thumb down 1
  120. koudy :

    Hynek [msstavby.cz]: No a teď mi řekni jednu věc. Když se zásobuje Boby tak stojí auto kde?

    Thumb up 0 Thumb down 1
  121. Hynek [msstavby.cz] :

    koudy: boby beztak zasobujou na repasovanych kolech, ale nevim :)) mozna odpovi sami

    Thumb up 3 Thumb down 0
  122. Čerstvý Boby :

    Hynek [msstavby.cz]: koudy: Zásobování kafekrámku obvykle zastavuje na vozovce před krámkem, případně před vinotékou. Někteří dopravci zastavují naproti, dle směru své obslužné trasy, a se zbožím přecházejí přes cestu. Ke sloupu se přiblíží málokterý řidič jinak, než jako každé projíždějící vozidlo. Ale to je řeč o aktuálním stavu a případně předchozím stavu v březnu, samozřejmě nejčastěji v tomto roce řidiči zásobování zastavovali na Českobratrské ulici nebo u Canisu a byli z nich víc donašeči, než řidiči.
    Boby

    Thumb up 2 Thumb down 1
  123. Ales :

    Cekal jsem, ze to prijde, ale ne tak brzy…asfalt uprostred, kde se jede levymi koly mezi nastupistemi, je uz zvlneny..a ne malo.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  124. koudy :

    Ales: To je stavební záměr přece! Aby tam prostě nikdo nejezdil…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  125. Rado :

    Ales: Made in Ostrava, co jiného.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  126. Rado :

    Kde se stala při rekonstrukci Nádražní chyba? Článek: Obchodníci v Nádražní ulici: Zákazníků přibývá, ale…http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/obchodnici-v-nadrazni-ulici-zakazniku-pribyva-ale-20151231.html

    Thumb up 0 Thumb down 0
  127. Hynek [msstavby.cz] :

    Rado: ja teda nechcu byt hnusny, ale po cele delce toho, co se rekonstruovalo, je, pokud se nemylim, zakaz stani. tam nema co kdo stavet a chodit si z auta nakupovat!

    Thumb up 1 Thumb down 1
  128. Rýša :

    Hynek [msstavby.cz]: Taky nechcu rýpat, ale proč, když někdo jede kolem obchůdku a chce si odskočit pro rohlík nebo děcku pro nanuk, by nemohl na pár minut před obchůdkem zastavit? Na velké hodinové nákupy určitě tam nikdo zastavovat nebude. Stejně ta Nádražní je i po opravě docela rušná ulice, ale to je normální, nemůžou být všechny ulice v centru pěší. To zúžení vozovky u zastávek je dle mne hovadina. Už jsem tam několikrát jel a nechápu to. Zastavit se muselo před tramvajemi i předtím, ale provoz byl plynulejší. Ale je to jen můj názor. Nádražní mi po rekonstrukci přijde stejná jako před rekonstrukcí – tedy kromě toho zúžení a té úžasné dlažby. Nejvíc se mi ale líbí to natřené (nebo to je nové) zábradlí v proluce kousek od křižovatky s Českobratrskou. To je ta pravá vizitka Nádražní! Místo stavby zábradlíčko. Nevím už, proč ten barák šel dolů, přece ta proluka tam kdysi nebyla – nebo se pletu? To opravdu se nenajde žádný investor, aby ta ostuda centra zmizela? Nebo se už našel a neměl pochopení u našich radních, kterým vyhovuje zábradlíčko a pár míst k parkování???

    Thumb up 0 Thumb down 0
  129. Hynek [msstavby.cz] :

    Rýša: protoze je tam zrejme z bezpecnostnich duvodu zakaz stani. narazim ciste na to.

    je to takove divne, ac preju obchudku jen to nejlepsi, je to jak lamentovat, ze kde lidi drive lezli pres plot, tak dnes, po zvyseni plotu, se jim leze hure a mi dik tomu jede kseft o neco hur.. kazdopadne pozitivni je, ze jsem se dozvedel, ze doslo alespon k nejake kompenzaci najmu.. ovsem ten proces schvalovani by me taky zajimal, pac vim o pripadu, kde nic kompenzovano nebylo i pres zadost..

    a ad zastavka.. mi to prijde teda plynule uplne stejne, nevidim v tom rozdil. prijde mi to o neco min bezpecne pro chodce – je tam ten prechod-neprechod, kdy vetsinou ani jedna strana nevi, co poradne muze nebo nemuze..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  130. Rado :

    Občas mi přijde, i když ono to není občas, ale dost často, že se ta naše Ostrava snaží dělat věci přesně naopak, než mají být. Zákaz stání moc dobře nechápu, ta ulice není strukturou obchodů nic extra a jestli o jejich bytí a nebytí rozhoduje to, že si tam někdo, kdo jede autem, skočí krátce nakoupit, tak je asi Nádražní odsouzena ke stejnému scénáři jako hromada prázdných bytů RPG. A jelikož nám MHD navzdory klesajícím cenám pohonných hmot zdražila, tak se v autech objeví více lidí, protože dojíždění do práce autem bude výhodnější, a tím pádem teoreticky ubyde těch, kdo si na Nádražní nakoupí :-) Jinak přeji všem diskutujícím vše nejlepší v novém roce.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  131. rasta :

    Jedna kulturnější záležitost na Nádražní http://www.vyslouzilarch.cz/projekty/piazzetta-u-nadrazni-tridy

    Thumb up 4 Thumb down 0
  132. thvari :

    rasta: tohle a na území MOaP? zvedá se mi tep :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  133. rasta :

    thvari: rozjíždí se boj o nejlepší uliční prvek http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/retardery-pred-radnici201603.html?mm=6796046 .
    Tohle je na chodníkového Oscara nebo alespoň na dva Bludišťáky :)

    Thumb up 2 Thumb down 1
  134. thvari :

    rasta: to už jsem viděl. rychle zdokumentovat, aby tento skvost neskončil v propadlišti dějin!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  135. Oasis :

    Už odstranili u Elektry průchozí přístřešek na zástavce, na chodnících jsou vyznačeny inženýrské sítě, takže 2. část rekonstrukce už asi brzo započne. Podle článku http://ostrava.idnes.cz/z-centra-ostravy-mizi-prechody-pro-chodce-fga-/ostrava-zpravy.aspx?c=A160319_2233751_ostrava-zpravy_jog , lze ulici přecházet kdekoliv, protože už tam nebudou přechody, ale pouze místa pro přecházení.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  136. Hynek [msstavby.cz] :

    Oasis: tak dik, ted vim zas prd.

    pokud vim, tak pravidlo je uplne stejne jak jinde = pokud v okoli 50m je prechod/misto pro prechazeni/nadchod/podchod, musis tam. pokud nic takoveho v okoli 50m neni, tak muzes kdekoliv. §54.1: http://goo.gl/8DRWtx

    v clanku pan projektant tvrdi neco jineho. ja to nerozlousknu. je tu nejaky expert?

    imo jediny rozdil je, ze na prechodu prednost pred autem MAS, na miste pro prechzeni NEMAS, jinak je to uplne stejne.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  137. S200 :

    Hynek [msstavby.cz]: Kde tam projektant tvrdí něco jiného, já tam nic takového nevidím.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  138. S200 :

    Aha, teď koukám, že podle zákona je povinnost použít místo pro přecházení. Ovšem pokud se nepletu, tak takové místo není nijak označeno, takže těžko může někdo dodržování tohoto pravidla striktně vyžadovat.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  139. Hynek [msstavby.cz] :

    S200: aha. co pises dava smysl, ale formulovat to jako „Žádná vyhláška totiž nikoho nenutí využívat místo pro přecházení“ stastne moc neni, kdyz to vidim v zakone..?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  140. S200 :

    Je v tom zjevně poněkud chaos. Zajímavý příspěvek k tématu: http://www.ateliermok.eu/docs/clanky/2014_Krejci_%20MPP-Vselek_nebo_smrtonosna_past.pdf

    Thumb up 0 Thumb down 0
  141. Michal :

    Colours za dveřmi, takže do té doby musíme Nádražní stihnout opět pořádně rozvrtat.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  142. mJožka :

    S200:
    Hynek [msstavby.cz]:
    Dá se říci, že pravdu mají obě strany. Záleží na úhlu pohledu :) Zákon č. 361/2000 Sb. o silničním provoze, v pl. zn. v § 54, odst.(1) říká jasně, že chodec je „místo pro přecházení“ povinen užít, je-li blíže než 50 m od něj. Na druhou stranu do konce minulého roku „místo pro přecházení“ nemělo žádnou svislou ani vodorovnou dopravní značku, a pokud chodec nebyl znalý stavebních norem (konkrétně ČSN 73 6110), tak neměl žádnou šanci místo pro přecházení rozeznat třeba od protilehlých sjezdů na pozemní komunikaci.
    Myslím, že jde o názornou ukázku zákonné povinnosti, kterou nelze v praxi vymáhat, a proto by bylo nejlepší a nejjednodušší povinnost použít „místo pro přecházení“ zrušit. „Místo pro přecházení“ by mělo svou stavební podobou a umístěním samo lákat chodce na využití pro relativně bezpečné přejití vozovky. Pokud ale chce někdo přebíhat vozovku např. v celé délce, s nezaručenými (horšími) rozhledovými poměry na přijíždějící vozidla a nevadí mu skákání z a na zvýšené obruby, tak ať si přejde, kde chce.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  143. Hynek [msstavby.cz] :

    mJožka: ted uz znacka je, ale to by me teda zajimalo, jak se to pak resi v pripade nehody. protoze jako ridic logicky muzu rict, ze podle zakona tam ten chodec nemel co delat, pokud bylo v blizkosti misto pro prechazeni.. se divim, ze si to v takovem stavu lajsnou nechat.. ale asi nehod nebylo zatim dostatek.

    a ok, vyjadreni pana projektanta beru jako nestastnou formulaci, ale takhle zavadejici to rict do medii je na povazenou..

    a mozna jeste teda zasadni dotaz: proc tam, sakra, nenechaji klasicky prechod? kde jinde, nez tady, ma mit clovek prednost pred autama? spravne tam bylo zmineno, ze je fajn, ze se ten provoz odklonil a doslo ke zklidneni provozu, ale tohle je prave krok opacnym smerem, ne?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  144. S200 :

    Hynek [msstavby.cz]: Otázkou je, zda půjde o místa o přecházení vyznačená vodorovnou dopravní značkou. Pokud tam ta značka nebude (pouze se bude jednat o místo stavebně upravené jako místo pro přecházení), tak není co řešit a lze přecházet všude. Osobně se domnívám, že tam žádné nehody nebudou, ať už se bude přecházet kdekoliv. Např. v prostoru kolem zastávky Stodolní chodci přecházeli (a přecházejí) všude a nějaké nehody jsem tam nezaznamenal.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  145. mJožka :

    Hynek [msstavby.cz]: nejsem nehodář PČR, dopravní nehodu v blízkosti místa pro přecházení jsem ještě neanalyzoval a už vůbec nejsem právník či soudce, který to nekonec bude řešit.
    V tomto místě bych diskuzi o místě pro přecházení ze své strany přerušil, protože, přiznávám, sám nevím. Poslal jsem dotazy na některé oficiální místa a uvidím reakci. Mluvil jsem tak o tom i s M. Kennym.

    Co se týče neřízených přechodů pro chodce, tak ty z normy mohou být dlouhé max. 6,5, při rekonstrukci a na vozovce s provozem silniční linkové dopravy 7,0 m (pokud přechod vychází do nároží křižovatek, tak délka může být navýšena o 1, resp.až 3 m, viz ČSN 73 6110, kap. 10.1.3.3.2). V případě přechodu přes tramvajovou trať se souběžně vedoucími jízdními pruhy není možné normou požadovanou délku neřízeného přechodu dodržet bez nutnosti vložení ochranného ostrůvku. To bývá jeden z argumentů, proč nejsou původní a starší normě vyhovující přechody obnovovány.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  146. Hynek [msstavby.cz] :

    mJožka: Kenny jsem ja, tady uz to pusobilo trochu divne ta prezdivka..

    Thumb up 0 Thumb down 0
  147. mJožka :

    Hynek [msstavby.cz]: :D já myslel, že Martin :) budeme se muset znovu potkat, ať si udělám jasno v tom, kdo mi kritizuje moje „projekty“ :)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  148. Hynek [msstavby.cz] :

    mJožka: Martin ma na FB normalni jmeno. a „znovu potkat“.. uz jsme se videli?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  149. Hynek [msstavby.cz] :

    (alespon pro mne) novinka: zastavka Stodolni nesplnuje normy…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  150. Oasis :

    Hynek [msstavby.cz]: Asi důsledek toho, že se vytáhne 10 let starý projekt na rekonstrukci a podle něj se to udělá. A k tomu stačí připomenout památnou větu: „Na Nádražní teď několik desítek let nemusíme kopnout do země.“ Břetislav Riger, investiční náměstek primátora, 11.12.2016 při otevření Nádražní ulice.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  151. acdlcia [msstavby.cz] :

    Však důvod výběru těchto tramvají byla rychlost tudíž by měly být prioritně provozovány na rychlolinkách a třeba č. 10 těmito zastávkami vůbec neprojíždí takže žádný problém nenastane. Do centra jsou lepší ty nové velkokapacitní čínské tramvaje které se taky už nějakou dobu testujou. Rychlost tam důležitá není.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  152. skelet :

    acdlcia [msstavby.cz]: ty velkokapacitní „čínské“ tramvaje měly problémy s elektronikou a rády vyskakovaly z kolejí, ne? Nebo už to napravili?

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.