Vrtání probíhá i když mrzne.
Outlet Arena Moravia
acdlcia [msstavby.cz] | 6.3.2018 | OSTRAVA | #obchodní zóna, #přívoz | 26 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Hrdy Ostravak :
Pokud tento Hypermarket zruinuje Fukusimu Karolinu, tak budu jen rad. Pak Fukusimu mohou zbourat.
kdojekdo :
Jeden podobný outlet chátrá prázdný několik let v Tuchoměřicích u Prahy. Ale Ostrava je podobných slevomatů beze slev ráj.
Meechee :
Nepřestávají mě udivovat idioti, kteří architektonicky asi nejlepší obchoďák v republice neustále přirovnávají k elektrárně, které se ani vzdáleně nepodobá. A idiot s nickem Hrdý Ostravak to ještě vyšperkoval tím, že by si přál, aby v centru Ostravy byla další Ostravica … ach jo … kde mají ti idioti hnízdo, sť je ho možné vykouřit …
KK rodák :
Naprosto souhlasím se zamítavými stanovisky. Kromě toho, že si taktéž myslím, že takovou stavbu v tomto místě a navíc i v Ostravě naprosto nepotřebujeme. Podívejte se na koridor Odry, a je pak jasné, že blokování druhé dráhy letiště Mošnov je moucha proti tomu, jaká myší díra vznikne při případné stavbě Odra – Dunaj. Nebo budeme opět bourat zbytečnou stavbu a soukromému investorovi dobře zaplatíme z našich daní ?
Poznámka – mám návrh – zrušit hornické muzeum pod Landekem a odbagrovat celý levobřeh Odry a zaměstnat tam povinně nepřízpůsobivé.
Mark :
To by mě zajímalo, jakou má Outlet souvislost s kanálem Labe – Dunaj – Odra. :D Lidi proste nepochopí, že investoři obchodních center mají moc dobře spočítané, jestli se jim stavět vyplatí nebo ne. Jestli jsou nové obchodní centra potřeba? Možná jo, možná ne. Vyplatí se jim to postavit? Určitě, v dnešní době jim tam lidi prostě přijdou.
07.03.2018 11:18jan :
Meechee: :D jasne. Ano obchodaky nejsou vetsinou zadna poradna architektura, aspon poslednich 20 let. Nicmene brat Karolinu jako skvost je teda dost mimo misu. Budiž kostky ještě ok, ale použité materiály katastrofa (už první měsíc zašlá bílá (pokud někdy vubec byla bílá) fasáda), pruduchy umístěné jak koho napadlo, kde je možnost výlohy tak křičí vizuální smog. Celá ta stavba je na místě kde nemá co dělat, je ojebaná materiálově i architektonicky (viz Jiřiční, viz. původní návrh, nakonec od toho Holandani dali ruce pryc a ani se jim nedivim, uvnitř je jeden velký chaos). Pokud bude outlet typu Parndorf, tak je s Karolinou amen.
07.03.2018 11:29aggu :
jan: Nikdo nebere Karolinu jako světový skvost. Ale spíš jako level, na kterém by se měly v Česku stavět obchodní centra. Pokud už vůbec. Ano, šetřilo se tam. Kde se v krizi nešetřilo, že ;)
Karolina je v podstatě jediné OC v republice, kde se vizuálním smogem na fasádách vůbec někdo zabýval. Proto, až půjdeš kolem, mrkni se nahoru. Uvidíš, že reklamy jsou „schovány“ za okny, což působí mnohem méně rušivě, než třeba nápad toho idiota, který rozvěsil reklamy po celém Lasu na Masarykáči. U jiných centrech se o vizuálním smogu nemá cenu ani bavit, protože tam o nic nejde. Tam jsou špatně důležitější věci.
Holanďani od toho dali ruce pryč úplně přirozeně, protože ten projekt ve vyšších fázích neměli za úkol dělat ;)
Chaos si představuju jinak. A Parndorf je architektonické porno. Outlet v Přívoze bude úplně standardní OC. Přerostlý retail park, kterých je v Česku tucet v každém okrese.
aggu :
KK rodák: O tom, jestli ten outlet bude nebo nebude, rozhoduje investor. Už cca 28 let.
07.03.2018 12:24D-O-V určitě nevznikne v původnímu rozsahu. Už jen proto, že míjí Prahu a Brno. Ale o splavnění do Bohumína/Ostravy a kratších úseků na jižní Moravě se ještě určitě debaty povedou. I třeba s ohledem na to, že jižní Morava vysychá.
Rdm :
kdojekdo: já byl v outletu tedy jen jednou, ale ty ceny byly rozhodně nižší, než co kolikrát předvádějí naši obchodníci s „totálními výprodeji“ nebo „krachem cen“ atd.
07.03.2018 12:34Meechee: mi zase Karolina přijde jako architektonický odpad, který navíc ani nezapadá do daného prostoru. Ono obecně je ta oblast řešena špatně.
KK rodák: že vytáhnete DOL by mě ani nenapadlo, vážně někdo věří, že by se to mohlo někdy postavit?
jan :
aggu: vizualni smog karoliny uz je pouze tresnicka na dortu a kazi uz jen ten zbytek neceho, co by mohlo stat jeste za uvahu lehce kvalitni architektury. Uvnitř se prostě a jednoduše jedná o chaos, takto se obchodáky nestavejí. Ano Parndorf je architektonicke porno, to nikdo nezpochybnuje, ani jsem o nem nepsal jako o architekture, ale o jeho funkci outletu. Navic Parndorf je v polích, kdezto Karolina v centru mesta, coz je dost podstatny rozdíl. O tom co vyroste v Přívoze nebo co tam bude, to se asi nechame prekvapit, nicme pokud ma nekdo ambici pritahnout Polaky, a jestlize se mu to podari, pak to bude znamenat, ze se bude jednat castecne (doufejme ze vice nez castecne) o nabidku podobnou Parndorfu. Pokud to tak bude pak je s Karolinou amen, protoze v Karoline je s prominutím hovno a ještě je to předražené.
07.03.2018 12:47davidb11 :
jan:
Mě právě ten vnitřek připadá naprosto skvělý, vzdušný, prosvětlený. I ty průhledy zhora dolů.
Narozdíl třeba od Futura nebo Shopping parku, kde jsou to jen dlouhé chodby.
Zajímavě to popisoval Gebrian v jednom svém dílu.
Balde :
jan: expert promluvil
07.03.2018 13:33KK rodák :
Mark :vůbec nejde o to, že to má investor spočítané, jde o to co město nebo stát povolí na pozemku postavit za typ objektu. a pokud „náhodou“ bude objekt výhledově v ochranném pásmu kanálu (a to bude ), protože je jasné , že kanál nebude kopírovat koryto řeky (podívejte se na síť kanálú v Německu (web – playtvak.cz loď rio2 brázdí vody Labe – online), tak se objekt vykoupí nebo vyvlastní a bourání zaplatíme všichni. Jinak souhlas s p. aggu, že kanál do Ostravy bude i Polsko začíná mít zájem a pro zavlažení jižní Moravy budeme potřebovat nejen kanál, ale přehršel dalších přehrad. (vždyť se jedná o nejúronější oblast u nás) !
07.03.2018 16:16Hrdy Ostravak :
Ano jsem Hrdy Ostravak, ale ziju v Severnim Irsku, kde casto navstevuji toto skvostne Shopping centre :Victoria Square. https://www.google.co.uk/search?safe=active&rlz=1C1GGRV_enGB787GB787&ei=IBqgWuGyGYeUkwWCiJSoDQ&q=victoria+square+shopping+centre+belfast+opening+hours&oq=Victoria+Square+Shopp&.
Pana Meechee ktereho pokladam za totalniho kulturniho barbara vesmirnych a galaktickych rozmeru s kulturnim vkusem podobnym trpaslikum vystavernym u hranic s Nemeckem ci Rakouskem bych chtel upozornit , ze zminovat Fukusimu(ano tato stavba skutecne vypada jako ta jaderna japonska tovarna : kdo neni slepy a ma IQ vetsi nez 30 procent, tak to vidi a to srovnani pochopi), ve spojitosti s Ostravicou, je jako davat dohromady filmy Ingmara Bergmana se snimky Zdenka Trosky. Nevadi mi, pane, ze jste si odnekud naklikal palce dolu pro muj nazor, ktery se razem stal skorem neviditelny, vadi mi Vase cechackovske ignoranstvi, velic maly kulturni rozhled a nebyvala sprostota s jakou napadate sve nazorove soky. Az do konce sveho krasneho zivota neprestanu litovat, ze nebyl postaven alespon uchvatny most propojenych srdci genialni architekty Evy Jiricne, ktery barbari podobni Vam skandalne a sproste smetli ze stolu, aby Ostrava nahodou prilis nevynikala a byla stale tim provincnim malomestem, s vecne zaprdenymi lidmi, ktere nastve i to, ze se v tramvaji mluvi anglicky. Take z tohoto duvodu jsem se odstehoval, i kdyz jsem na Ostravu styale hrd. Male procento lidicek v tomto zajimavem meste ustavicne neskonale obdivuji. Doufam, ze muj prispevek bude zase : nearly invisible. Go ahead.
07.03.2018 18:20Meechee :
Hrdy Ostravak: Jak jsem napsal – prostě idiot. A ještě k tomu namyšlený, ješitný a myslící si, že když maká za minimálku v supermarketu někde v nějaké prdeli v Belfastu, tak že je světák největší … vážený pane (??), to IQ 30 jste u sebe docela trefil … i když, s vašim problémem pochopit psaný text si tím číslem až tak jistý nejsem … ale už dost, za další komentář mi nestojíte …
08.03.2018 07:19Hynek [msstavby.cz] :
prosimvas zapojte sve „IQ vetsi nez 30%“ a nenapadejte se tu, mazat uz to nebudu, ale prosim!
08.03.2018 22:40Crazym :
Dnešní amatérský pokus o panoramu, tak sorry za kvalitu http://www.imagehosting.cz/?v=p30962542.jpg Jedou jako pily, těch přesunů zeminy je, dokonce to vypadá na nasypávání rampy směrem k Hlučínské před mostem. Čekal bych, že tady https://mapy.cz/s/2sbM7 to přisypou a vytvoří připojovací pruh ale oni to od chodníku dolů naopak celé vybrali, tak nevím.
09.03.2018 14:37A myslím,že tudy https://mapy.cz/s/2sbNK by se klidně dal udělat výjezd do opačného směru, problém by byl ale se sjetím z centra.
Ale nejlépe by asi udělali kdyby tady někde https://mapy.cz/s/2sbSf udělali malý kruh což by plynulosti dopravy asi prospělo nejvíce a bylo by to na všechny směry.
Hrdy Ostravak :
Pane Meechee. Neziji v Belfastu, nybrz v malebne visce Kilmore. Muzete zde prijet na sezonu trhat jablicka, zdokonalite se v anglictine a osamostatnite se a zjistite, ze v zahranici rostou nejen stromy ale i krasne post-moderni budovy. Za svetaka se nepovazuji. Za svetaka povazuji ty, kteri pomahaji napr. v Tanzanii ci Gambii stavet chudym lidem domy ci dolovat studny. Mylite se i v tom, ze pracuji za minimalni mzdu. Ma mzda cini 10 liber na hodinu, a minimalni mzda v UK dela 7.50 per hour. A mylite se i v tom, kdyz tvrdite, ze delam v Supermarketu. Pracuji v crisp factory Tayto v Tandragee. Myslim si, ze vedu disputaci s Vami slusne. Idiotem jsem Vas nenazval. Zrejme mate rad slovnik naseho pana prezidenta. Na druhou stranu jsem cetl spisbu F.M. Dostojevskeho a hrdina teto knihy knize Myskin, je takovy neskodny, naivni trouba. V anglictine bych pouzil slovo : nitwit. Takze mne ma idiocie nakonec neurazi. Tuto stranku mam rad, velmi si cenim lidi, kteri ji vymysleli. I kdyz tyto lidi osobne neznam a nekdy s nema v nekterych vecech nesouhlasim, ale o tom je prece demokraticka diskuze. Neodradi mne Vase vulgarismy,od toho, abych do ni nadale nahlizel ci prispival. Mejte se pekne.
09.03.2018 14:40aggu :
https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/archeologove-na-outletovem-stavenisti-je-sance-najit-dalsi-petrkovickou-venusi-20180309.html
09.03.2018 18:51Buď straší ve věži tomu novináři, nebo investorovi nebo archeologům z Brna nebo všem dohromady. Uvědomují si, že pod nohami mají metry a metry navážky staré maximálně 50 let? Rekultivační důlní hlušina, stavební suť, skrývky ze široka daleka. Mluvit v téhle souvislosti o podobnosti s Landekem je ehm, hloupé.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Je to jen marketingový tah. Okoukali to ze Simpsonových.
10.03.2018 14:07Adam (ten hodný) :
aggu:
11.03.2018 21:13mě na tom článku spíše zaujala zmínka o stavebním povolení na první fázi
Co bude v těch dalších, nevíte někdo?
Meechee :
Hrdy Ostravak: Tak do diskuzí přispívejte takovými příspěvky, jako byl ten váš poslední, namísto tisíckát omletých a trapných blbostí s „Fukušimou“ a nikdo nebude mít potřebu nazývat vás idiotem …
12.03.2018 13:18Crazym :
Tak na to jsem zvědavý https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/uz-je-to-jiste-u-mostu-pres-reku-odru-vznikne-svetelna-krizovatka-20180331.html
12.03.2018 19:20kins :
S myšlenkou outlet centra jako takového problém nemám, spíš se obávám dopravní situace během úprav křižovatek a poté i po otevření centra. Jako člověk, co aktuálně bydlí na Prajzké a každý den dojíždí do Ostravy, přirozeně mám z toho obavy. Kdyby existavala dostavěna přeložka I/56, tak není o čem diskutovat, bohužel tohoto se asi nedožijem:
13.03.2018 10:43https://www.msk.cz/cz/uzemni_planovani/uzemni-studie-vedeni-silnice-i-56-v-useku-ostrava-_-opava-100713/
Crazym :
Jedou jak draci, staví si kuželky na velkou párty :-)http://www.imagehosting.cz/?v=p3246304.jpg
24.03.2018 19:13To napojení jsem zatím nepochopil http://www.imagehosting.cz/?v=p3246303.jpg
Jde vidět, že zeminu si šetří poctivě, těch přesunů je :-) http://www.imagehosting.cz/?v=p3246305.jpg
balde :
můj osobní názor, je že připojení z křižovatky je jen o tom že investor nechtěl do toho dát ty prachy, tak to začal stavět bez něj, teď se toho chytli média, začne se tlačit na město proč to dovolilo, a nakonec to skončí tak, že sjezd bude, ale developer nakonec zaplatí méně a bude spokojen.
24.03.2018 19:19