Ostravská univerzita umístí plánované budovy za budovu divadla Antonína Dvořáka, namísto Černé louky.
Ostravští zastupitelé rozhodli, že darují Ostravské univerzitě pozemky o rozloze až 3,3 hektaru za Divadlem Antonína Dvořáka mezi výstavištěm a Novou Karolinou. Univerzita na nich do roku 2020 vybuduje Fakultu umění a Centrum zdravého pohybu. Primátor Tomáš Macura uvedl, že se jedná o pozemky s odhadovanou cenou až 100 milionů korun.
V těsné blízkosti centra města vybuduje Ostravská univerzita Fakultu umění a Centrum zdravého pohybu. „Zvažovali jsme několik lokalit, kam by bylo možné nové objekty umístit. Nakonec jsme rozhodli, že univerzitě darujeme pozemky za dílnami Národního divadla moravskoslezského, které jsou mezi výstavištěm Černá louka a lokalitou Nová Karolina. Tyto pozemky mají odhadovanou cenu přibližně 100 milionů korun,“ uvedl primátor Tomáš Macura. Na části pozemků je umístěn areál Miniuni. Ten nezanikne, miniatury známých světových staveb se přestěhují na louku ke Slezskoostravskému hradu.
Ostravská univerzita může na tyto dva projekty získat dotaci ve výši až 85 procent nákladů z operačního programu Výzkum a vzdělávání, který bude vyhlášen pouze pro univerzity ve třech postižených regionech, mezi nimiž figuruje rovněž Moravskoslezský kraj. „Pro získání dotace je však nutné, aby univerzita do konce června příštího roku měla vydáno územní rozhodnutí a měla podánu žádost o stavební povolení. Proto jsme museli vyřešit, kde budou objekty stát,“ vysvětlil primátor Macura.
Zastupitelé na svém zasedání v červnu by měli rozhodnout o budoucí darovací smlouvě a o financování projektové dokumentace, na níž se kromě univerzity bude podílet město i kraj.
Fakulta umění sídlí osm let v provizorních podmínkách na dvou různých místech. Přitom pro výuku jsou nezbytné ateliéry, koncertní sál a zkušebna. Centrum zdravého pohybu zase vyřeší stávající situaci, kdy si univerzita musí pronajímat sportoviště.
zdroj: ostrava.cz
Eli :
Dobré rozhodnutí. Tato část města potřebuje oživení jako sůl.
Martin :
Ostravica by bola super miestom pre OSU. Škoda že v období kedy sa rekonštruovala budova v Zábřehu pre LF, nepadla aj myšlienka o vykúpení Ostravice.
15.05.2017 09:48Ondra :
Ještě by se mohla ona megalománská čtyproudovka přes Ostravici zúžit v každém směru o jeden jízdní pruh. Kdysi sloužila těžké dopravě z koksovny, dnes je předimenzovaná a zbytečná.
15.05.2017 11:25Ross :
Ondra: A mě vždy hodně moc zajímalo, proč je ta čtyřproudovka jen na mimo úrovňové křižovatce. Takže „jen“ kvůli těžké dopravě z koksovny?
15.05.2017 16:43Tu čtyřprodovku protínala i vlečka do jednoho dolu.
Cyril :
Ross: Měla navazovat na Frýdlantské mosty. Byla to plánovaná výpadovka „ke stotisícovému Havířovu“.
15.05.2017 18:48davidb11 :
Cyril:
15.05.2017 19:16Z kterého je to roku?
jen pro zajímavost.
acdlcia [msstavby.cz] :
Cyril: Je škoda že to nikdy nezrealizovali. Byla tam navržena i změna vedení tramvajové trati s napojením do dolní oblasti spolu s cestou.
15.05.2017 20:29Davidb :
acdlcia [msstavby.cz]:
16.05.2017 07:16Kdyby byla celá ulice 28. října čtyřproudová tak bych to chápal, ale kvůli tomu kousku?
Mysleli i na prodlouženou Mostní, která se začíná realizovat až letos.
LK :
acdlcia [msstavby.cz]: když se koukám na tento projekt, tak si říkám, že je velká škoda, že nevyšel :(
16.05.2017 08:00Crazym :
Davidb: Co je na tom složitého k nepochopení? To nebylo jen kvůli tomu kousku, čtyřproudová Místecká jako přivaděč k dálnici, křižovatka na Frýdlantech a čtyřproudová Na Karolině jako spojka na čtyřproudové tahy na Karvinou a Havířov obě města tehdy s „potenciálem“ https://mapy.cz/s/1Ejv3 Soudruzi měli megaplány,otázkou je jestli je lépe, že to nestihli nebo ne. Třeba ten Severní spoj na plánku od Cyrila chybí jak sůl a bůh ví kdy bude, jestli bude :-)
16.05.2017 08:37Davidb :
Crazym:
16.05.2017 09:03Jenomže v tom starém plánku to propojení směr na Havířov není, to mě zarazilo.
Je to tam stejně vedeno po Frýdecké a Rudné.
Ano o Severním spoji není pochyb, na druhou stranu plán je asi dělán před rozvojem Dubiny, protože tam vůbec není Plzeňská.
A z toho co tam je, tak není celkově realizován ještě propoj Mar. Hory-dálnice-směr Hlučín.
Crazym :
Davidb:Hihi, s Dubinou se kdysi taky ani moc nepočítalo, byly tam neúrodnější pole kolem Ostravy a to ani někteří soudruzi nechtěli zastavět ale národní podnik Stavby sídlišť Ostrava (později Bytostav) byl mocný protivník a pamatuji jak se začalo stavět od tohohle baráku uprostřed ničeho https://mapy.cz/s/1El0y , ně něm jsem už pracoval, půda se znehodnotila, zaplatily se pokuty, jelo se dál a proudová výstavba, která se nejvíc projevila na tomhle monstru https://mapy.cz/s/1El5H umožňovala plnit plán na prémie :DD Jj, soudruzi mezi sebou neustále vedli nějaké boje a že to bylo pro lepší zítřky byla jen iluze, vždy šlo o prachy a Bytostav měl za zády mocné pomocníky, OKR potřeboval byty pro horníky a stát pro policajty :-)
16.05.2017 10:09PS. A že na té mapě je pěkné to propojení Vyškovické a Horní a to vyznačení lesů, parků a občanské vybavenosti :DD
Crazym :
Ale vize, plány a realita jsou různé věci a v souvislosti s výstavbou za divadlem A. Dvořáka si vždy vybavím ty skvělé vize v soutěžích třeba o protažení obytné zástavby města až k řece spolu s úpravou nábřeží a Černé louky jako je tahle
zasním se a pak se vrátím do reality :DD
16.05.2017 10:34Davidb :
Crazym:
16.05.2017 10:55Ano propojení Výškovické a Horní je taky teď nedostatečné, ale něco nového je neprůchozí. Aspoň myslím.
Je pár věcí, které se nestihly a asi nikdy nestihnou, ale třeba Mostní je naštěstí v realizaci.
Ostrava se asi nikde jinde než směrem na jih nemohla rozrůstat. dispozičně pro to prostě není vhodnější místo.
aggu :
V Praze mají z magistrály těžkou hlavu a přemýšlejí, co s ní. A my v Ostravě bychom měli uvažovat, jestli by to bylo, je nebo mohlo být dobré řešení? Samozřejmě, že není. Je zjevné, jak komunisti uvažovali, těm bylo centrum města ukradené, ale musíme přemýšlet stejně? Pokud tahle druhá městská magistrála nebyla (naštěstí) dokončena, je třeba začít uvažovat, jak naložit s těmi uříznutými kousky, co ještě stihli napáchat. Tyhle stavby na povrchu v samotném centru města nemají co dělat. Týká se to i Místecké kolem Tatranu. Co takhle, konečně, nějaké velkorysejší řešení? Nebo je mají ostravští politici od svých velitelů zakázané?
16.05.2017 11:39Centrum musí být ze severu, západu a jihu průchozí, bez bariér, s městskou zástavbou. Bohumínská/Frýdecká je součástí městského okruhu, takže existovat musí, ale nemůže, i se svými napojovacími silnicemi, takhle zničit pravý břeh Ostravice. Vždyť je to nejlepší místo v Ostravě – kopec, soutok řek, hrad… (tedy zatím kvazihrad, ale i Burda jednou umře). A my si tam napálíme dálnici, dvě mimoúrovňové křižovatky, čtyřproudový přivaděč ze čtvrti tvořené rodinnými domky, benzinku a plechovou halu. A koukáme na to. Vivat útvare.
aggu :
Davidb: Co se týká „jižního obchvatu“, stačí se podívat do Územního plánu. Je tam nakreslený, od Bělé do Vratimova.
16.05.2017 11:41Davidb :
aggu:
16.05.2017 12:15Jo já vím. Viděl jsem ho.
Jižní tangenta mezi Vratimovem a Mittalem k Rudné.
Ale toto celé už se nikdy nebude realizovat a myslím, že to je dobře. Rudná stačí.
Davidb :
aggu:
16.05.2017 12:17Je pravda, že kdyby si Frýdlantské mosty stáhly na dvouprudovku a boční pruh udělal pro cyklisty/pěší, tak by se dopravě asi nic nestalo.
I když se tam někdy tvoří špunt směrem do centra.
Jp :
Davidb: Jak se vlastne jezdi od Vratimova (neznam to tam autem, koukam na mapu) k Mittalu (redistelstvi) ? To se musi cela fabrika objet az na krizovatku Rudna/Vratimovska ? To do cele te oblasti kolem hl. brany, Kovaku atd. vede jedna prijezdova cesta ze severu, pokud nekdo neprojizdi primo pres fabriku ? Koukam, ze na tom planu je to stare uvazovane propojeni od Dr. Martinka pres haldu. Pocitam, ze to v up zanesene propojeni Hrabuvky s AMO pres prodlouzeni Moravske asi taky je spis scifi ze ?
16.05.2017 12:45aggu :
Jp: Když je něco v územním plánu, tak to logicky scifi není. Takhle může uvažovat jen nejslavnější porubský architekt… ;)
16.05.2017 13:33Nejde jen o AMO. Jde o jižní propojení městských čtvrtí na jihu, které ve směru západ – východ prostě neexistuje. Třeba cesta autem z Výškovic do Vratimova je skoro až komická.
Davidb :
Jp:
16.05.2017 13:34Ano musí se to objet.
kdysi se dalo projet busem přes Vratimovskou bránu.
Teď tam tak můžou zaměstnanci, ale brána je otevřena vždy jen 2 hodiny kolem střídání směn.
Na mapě je trasa linky 41, dříve účelových spojů- https://mapy.cz/s/1EoLY
Davidb :
Tak a končím s tématem staré mapy, bo tato diskuze má být úplně k něčemu jinému.
16.05.2017 14:02Tomas T. :
Davidb: Prave ze naopak, toto je jedna z mala diskuzi na tomto webu, kde se neresi politika, magistrat, volby a korupce. Ale prave naopak stavby, urbanismus, komunikace, atd….
A co se tyce toho propojeni hrabucky a vyskovic na te mape, tak je to presne tak, jak to bylo prezentovano na prednasce o historii obvodu jih. Tam byly na tu vystavbu kolem belskeho lesa plany a byla ukazana i ta tramvajova trat, ktera mela jezdit po te ceste. Kdyby se nestavelo v praze jizni mesto, tak by ostrava jih vypadala daleko lepe nez dnes. Skoda.
16.05.2017 15:16acdlcia [msstavby.cz] :
Jp: To propojení tam chybí.
16.05.2017 18:16Davidb :
Tomas T.:
17.05.2017 08:44To je pravda, ale trošku jiné téma jsem tady zanesl.
FM :
Nevěděl jsem kde to dát, tak to dávám sem. Pro zajímavost jak vypadá NOVÝ trávník před Divadlem Antonína Dvořáka. Potom co odstranili původní trávník to celé zarostlo plevelem a teď jak to pokosili, tak po tom zbyly jenom drny. Zrovna tohle místo by si zasloužilo tu nejvyšší úroveň..
13.07.2018 16:35FM :
ups, ještě ta fotka:
13.07.2018 16:35https://i.imgur.com/UXN7w3u.jpg
aggu :
Pro stav, že si toho někdo všimne (jako teď ;) je na MOaP přichytána argumentace: „provizorní stav daný objektivními důvody, který bude napraven v blízkém časovém horizontu“.
13.07.2018 16:50Martin [msstavby.cz] :
FM: „Tam určitě stanují migranti, ale mass media mlčí!“
14.07.2018 09:42Rýša :
FM: Je smutné, jak se město stará o zeleň. Ale že se chválí Ostravou jako nejzelenějším městem v ČR.
14.07.2018 15:11