Letiště Leoše Janáčka v Ostravě-Mošnově plánuje letos téměř dvojnásobně rozšířit hlavní odbavovací plochu. Stávající kapacita už nevyhovuje odbavování pravidelných a charterových letů. Společnost Letiště Ostrava, vlastněná Moravskoslezským krajem, ji začala rozšiřovat tento týden. Investice za 110 milionů korun by měla skončit v červnu. Podle mluvčí letiště Michaely Kubešové na ni kraj získal přes 100 milionů z evropských fondů.
Letiště Ostrava připravovalo rozšíření plochy dva roky. „Pokud by k němu nedošlo, odbavování letadel by mělo časové prodlevy a narušoval by se letecký provoz. Letiště by tak ztrácelo své postavení na trhu,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva Pavel Schneider. Do roku 2013 chce společnost rozšířit i pojezdové dráhy.
Současná odbavovací plocha zaujímá asi 30 000 metrů čtverečních a provozu na letišti už to nestačí. „Je obtížné dodržet bezpečnostní vzdálenosti mezi jednotlivými letadly, pro něž jsou na ploše zatím čtyři stání, a také dostatečně využívat kapacitu nové odbavovací haly,“ vysvětlila mluvčí.
Během šesti měsíců se odbavovací plocha rozšíří na zhruba 51 000 metrů čtverečních a vznikne na ní sedm míst na stání pro letadla. „Asfaltovo-betonová plocha se rozšíří směrem na jih, zároveň se na ní zmenší stávající travnaté plochy, které od ní oddělují pojížděcí dráhu,“ dodala.
Letos počítá Letiště Ostrava ještě s dalšími investicemi, které přesáhnou 160 milionů korun a rovněž na ně přispěje Evropská unie. Letiště zakoupí například tahače pro letadla, stroje na zimní údržbu dráhy, kamerové systémy pro ostrahu, samohybné schody k letadlům nebo vozidlo na čištění toalet v letadlech. Do konce roku 2013 chce ve spolupráci s krajem vyčerpat z evropských fondů zhruba 2,5 miliardy korun.
Ostravské letiště rozšíří odbavovací plochu
Martin [msstavby.cz] | 16.1.2010 | ostatní | #letiště, #mošnov | 10 Comments
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
aggu :
Kdy by si chtěl někdo něco pročíst, po letech, off topic…
PŘÍČINY STŘECHOVITÉHO ZDVIHU BETONOVÝCH DESEK KRYTU VOZOVKY DÁLNIC V ČR OD ROKU 2010
http://www.betontks.cz/sites/default/files/2014-2-42_0.pdf
CEMENTOBETONOVÉ LETIŠTNÍ PLOCHY
13.06.2019 14:34http://www.betontks.cz/sites/default/files/2005-6-16_0.pdf
maki :
Lidicky pry se uvazuje o pronajmu mosnova mimoj.Strnadovi.Pry to ma vyhody,ze lze dotovat bez problemu letecke linky…Chapu to spravne,ze kraj muze ve smlouve o pronajmu stanovit jake chce v nove linky v cas.horizontu.Podle me je cesta jednat naprimo s nizkoroz.leteck.spolecnostma…Chtelo by to Brusel,Barca,Dubaj,Amstr.,Manchester,Pariz,Moskva.Vyznate se v tom nekdo lepe..dejte prosim info.
13.06.2019 21:37SpinJ :
maki: V současném stavu věci bych to spíš viděl, ať opraví dráhu, udělají z toho nákladní letiště a několikrát za den spojení s Katovicema a Krakovem. Na rozlítání linek je už pozdě resp. by to stálo další hromady peněz.
14.06.2019 07:53aggu :
SpinJ: Dráha se opraví. Cargo tam, mimo jiné, bude taky. Spojení s KTW a KRK je nesmysl. Na rozlétaní linek není pozdě nikdy. Hromady peněz to stát bude. Stejně jako to stálo poláky. Jen to udělali dříve, měli politickou podporu a jsou chytřejší než my.
14.06.2019 12:00thvari :
SpinJ: Na rozlítání linek není nikdy pozdě, dá se totiž předpokládat, že objem letecké dopravy v Evropě a ve světě bude dál růst, což znamená šanci i pro letiště v Mošnově.
15.06.2019 10:50Danek :
thvari: Souhlas pokud se podari ty 3linky,zameril bych se na jednani s nizkor.aerolinkama..a tlacil se do linek,ktere Katowice nenabizeji+jim nabidli taky slevy na parkovne.,aby nam pomohli s rozletanim+se domluvili na nejakych benefitech v podobe slevy na servis.Ono ten Unucka v tomhle ma pravdu,musime jim nabidnout neco co v Polsku nemaji…s to je servis.Ono zastreseni wizzair servisem vymenou za smluvne vazane linky.
15.06.2019 16:57thvari :
Danek: ale je taky potřeba říct, že by stálo za to létat i na menší letiště. na fb a fórech lidi volají po atraktivních destinacích jako Amsterdam nebo Barcelona, ale je možné, že se bude lítat někam mimo tato velká letiště, stejně jako se v Itálii létalo do toho Bergama, a člověk si to bude muset dojet. otázka pak je, kolik z nás, kteří volají po spojení nízkonákladovek s Evropou, si bude ochotna kupovat destinace, které jim tak úplně nevoní, protože to tam neletí přímo?
16.06.2019 12:19O. :
thvari: Ten Mnichov plus Istanbul nebo Persky zaliv (Dubaj, Bahrajn), oboji 2 krat denne. To by bohate stacilo. Nejake Bergamo, apod. je naprosto o nicem. Jeste tak zjistit o co ma zajem byznys (Helsinky, …?) a to litat treba jednou, dvakrat tydne. Vsechno ostatni je jen nastavba a muze prijit az po te, co bude kvalitni zaklad.
16.06.2019 14:53Crazym :
A zábava pokračuje. „“Rok 2018 byl velmi úspěšný,“ konstatoval předseda představenstva Letiště Ostrava Jaromír Radkovský ve výroční zprávě.“ https://moravskoslezsky.denik.cz/podnikani/mosnovske-letiste-skoncilo-opet-ve-ztrate-20190703.html
03.07.2019 17:36aggu :
Crazym: V „podstatě“ má pravdu. Která organizace v Česku ve veřejné dopravě je v zisku? Žádná. Proč? Protože bez dotací by ani jedna z nich neexistovala a jezdili bychom taxíky. Třeba takový pražský dopravní podnik je každoročně ve ztrátě cca 10 miliard. Ano, MMP to doplatí. V Ostravě dotujeme MHD cca miliardou. Každý rok.
03.07.2019 18:38Potřebujeme Mošnov? Ano. Tak jej musíme dotovat. Stejně jako vlaky, autobusy, tramvaje….