Prodloužení tramvajové trati na 7. a 8. porubský obvod, kterou plně podporujeme, podporuje také 50 % obyvatel Ostravy. 34 % je proti a 16 % je nerozhodnutých.
Polovina dotázaných Ostravanů souhlasí se záměrem výstavby tramvajové trati v 7. a 8. obvodu v Porubě, třetina je proti a ostatní na věc nemají názor. Vyplývá to z výsledků průzkumu veřejného mínění, který se uskutečnil v září a říjnu letošního roku, a při němž renomovaná společnost STEM/MARK vyzpovídala 1516 Ostravanů ve věku od 18 do 75 let.
„Zadáním průzkumu jsme reagovali na dosavadní průběh veřejných debat a diskusí o projektu, cílem bylo ověřit jak názor veřejnosti na projekt, tak informovanost o něm. Výsledky průzkumu ukazují, že si Ostravané zastavení přípravy projektu nepřejí a zároveň se potvrdily např. obavy z výstavby i kvality provedení celé trati. Chci zopakovat, že názor veřejnosti bereme vážně. V následujícím období se proto budeme věnovat nejen přípravám výstavby trati, ale také dalšímu předávání informací veřejnosti,“ řekl ostravský primátor Tomáš Macura.
Nejvíce dotázaných je z Poruby a Pustkovce
Tazatelé oslovovali respondenty na území celého města. Největší část z nich ale tvořili obyvatelé nejvíce dotčených městských obvodů, tj. Poruby a Pustkovce. O záměru výstavby ví 9 z 10 obyvatel Pustkovce, více jak tři čtvrtiny lidí z Poruby a každý druhý obyvatel Ostravy, aktivně se však o výstavbu zajímá pouze pětina občanů v Porubě i Pustkovci a informace o ni obyvatelé získávají především od známých.
S výstavbou častěji nesouhlasí lidé, kteří více cestují autem a méně využívají městskou hromadnou dopravu. Vyšší podporu má mezi mladší generací a seniory. Na nové tramvajové trati lidé nejvíce oceňují zlepšení dopravního spojení, snížení automobilové zátěže a pozitivní vliv na životní prostředí. Největší obavy plynou z délky stavby, hlučnosti a možného úbytku zeleně.
„Veřejnost se podle výsledků průzkumu obává dopadů stavby na životní prostředí. Jaký vliv na jeho kvalitu bude mít realizace záměru, ukáže studie EIA, která právě vliv staveb na životní prostředí vyhodnocuje. Hotová by měla být příští rok v březnu, kdy budeme mít k dispozici vedle názorů veřejnosti také vyjádření odborníků,“ dodal primátor Tomáš Macura.
Kdo je pro trať a kdo proti
Záměr prodloužení tramvajové tratě hodnotí pozitivně 50 % Ostravanů, 34 % je naopak proti a 16 % dotázaných na věc nemá jasný názor. Kladněji se k nové trati staví Porubané, kde se pro prodloužení tratě na 7. a 8. porubský obvod vyslovilo 52 % dotázaných, proti bylo 33 %. Obyvatelé Pustkovce většinově s výstavbou nesouhlasí (60% dotázaných bylo proti, 34% pro), zároveň však projevili výrazně největší nespokojenost s dostupností tramvajové dopravy.
Finance z Evropské unie
Trať by měla vést od Slovanu k Duze a dále až k hypermarketu Globus. K její výstavbě mají být využity nejmodernější technologie, které umožňují provoz s nízkou hlučností. Projekt pracovně nazvaný Ekologizace veřejné dopravy v Porubě je připravován intenzivně od roku 2014. Plán na rozšíření tramvajové trati na sever Poruby je však starý několik desítek let. Tramvajová doprava, která v místě neprodukuje žádné emise, je považována za nejekologičtější způsob hromadné přepravy osob. Poruba realizací projektu může získat jednu z nejmodernějších tramvajových tratí v Evropě. Celý projekt za přibližně miliardu korun by měl být až z 85 % financován prostředky Evropské unie.
„Prostředky z Evropské unie máme předjednané a důležitý je termín čerpání, což je rok 2022. Studie EIA by měla být hotova do března příštího roku, případná samotná výstavba by se uskutečnila v letech 2020 až 2022,“ informovala náměstkyně primátora pro investice Zuzana Bajgarová.
zdroj: ostrava.cz
Garaznik :
Uz aby ta trat byla postavena. :-)
O. :
Ta trat uz mela byt davno hotova, pred 20 lety bylo pozde. Trosku mne mrzi, ze primarne neni motivem napojeni posledniho velkeho ostravskeho sidliste (osmak) na tramvajovou sit, ale ze hlavnim motivem je Globus. Kdyby nebyl postaven Globus, tak se asi nic nedeje.
Pokud jde o odpurce, vzdycky bude vyrazna a hlasita skupina, co bude protestovat proti vsemu. Takovi vetsinou neprijdou s nejakou rozumnou aletrnativou, bohuzel. Ja bych treba jako alternativu videl dostaveni severniho spoje a pritazeni parcialnich trolejbusu z Fifejd, mozna by to stalo mene a melo to vetsi vyznam. Ale tim se nikdo nezabyval. Kazdopadne tramvaj do mesta patri. Jsem rad, ze povede i na osmak.
Danek :
O.: Tentokrát ne jako off topic.NO upřímě já vedle tramvaje bydlím .A moje žena je doposud neštastná já taky, dělá to totiž příšerný kravál i při zavřených oknech. POtažmo je jasné, že v létě otevřít a spát u toho nemužete.Tak chápu , že to má výhody pro cestující a ani nejsem vyloženě proti trati, i když přibude množství tramvají i na Opavské…jen říkám věc, ale o kterém Vám z města neřeknou.
26.11.2018 10:18FM :
Přes noc tramvaje nejezdí ne? I když chápu, že jsou i lidé, kteří spí po noční…
26.11.2018 10:44Danek :
FM: NO kraval je tak 18-20hod.denně.
26.11.2018 10:59Ostravan :
O.: V jakém stádiu je v současné době Severní spoj, resp. kdy je předpoklad, že by mohla být zahájena stavba a kdy otevření?
26.11.2018 11:14Garaznik :
FM:
Jezdi samozrejme.
26.11.2018 11:28Pavel :
Danek: zajeďte si do Německa, Rakouska, Švýcarska a uvidíte, jak jsou tramvaje tiché. Si pamatuji, jak byly před 10 roky v Curychu nové tramvaje na tichých kolejích příčinou smrtelných nehod chodců. Největší hluk z jejich provozu bylo pípání při zavírání dveří.
26.11.2018 11:42Danek :
Pavel: Já to samozřejmě nerozporcuji.Jenže my nejsme Německo ani Švycarsko,..že jo?Potom je chyba, že nepoužíváme tu deset let starou technologii ze ŠVAJCU…a ta se neinstaluje v Porubě třeba na 17.listopadu,Opavské.
26.11.2018 12:03jrz :
Danek: No já vám nevím, ale větší hluk dělají ty auta na Opavské/17. listopadu než tramvaj.
Johnnykrabák :
Ostravan:
26.11.2018 12:31Poslední info co jsem měl bylo, že severní spoj nejdříve za 10 let, protože by stál 1,5 mld KČ, na což město ani kraj nemá (samozřejmě koncertová hala za 1mld, vědecká knihovna za 1mld není problém, že). Navíc si myslím, že částka je schválně přestřelená, 1,5 mld za 2km cesty, kdy se ještě počítá s jednopruhem a asi jen jedním/dvěma mosty se mi zdá moc (možná počítají, že za těch 10 let ceny stoupnou). Navíc se to nejspíše bude stavět nejprve jen k čistírnám a až po té k dílnám DPO. Opravdu si nemyslím, že by finance byly největší překážkou, tou je kašlání na Porubu.
Johnnykrabák :
Danek: Danek:
26.11.2018 12:32Stadlery jsou tiché i na starých kolejích, na trati v porubě se má používat tichá technologie, o které se tady bavíte
O. :
Danek: Bydlel jsem primo u tramvaje vice nez 10 roku, takze vim jake to je. Zvykl jsem si na to asi za tyden a pak uz mi to nevadilo. Chapu, ze ne kazdy to ma stejne, ale dneska uz se stavi jinak a na osmaku maji byt ty nejmodernejsi koleje a tramvaje a ty jsou tissi nez auto.
O. :
Johnnykrabák: Pokud jde o severni spoj a pokud by stal miliardu, tak ja osobne pokud bych si mel vybrat, tak ho uprednostnim jak pred tramvaji, tak pred koncertni halou nebo fotbalovym stadionem. Je opravdu neskutecne, ze jeste neni dodelany a ze ani neni snaha jej dokoncit. Neskutecne by to ulevilo velke casti Poruby (na cele Opavske by pokleslprpvoz plus z pulky Poruby by se skratila cesta do centra o polovinu) a Vodarna by na tom byla taky mnohem lip.
26.11.2018 13:06Ondřej :
Já bydlím v Porubě, ale na 1. obvodě, a nemám na tramvaj jasný názor, ale přijde mi, že odpůrci poměrně dobře dokumentují argumentační faily a lži magistrátu, což ve mně vzbuzuje spíš sympatie k odpůrcům. Bydlel jsem u tramvaje dřív v mariánských horách a už bych u tramvaje bydlet nechtěl.
Navíc si myslím, že za dobu plánované životnosti tramtrati dojde k rozvoji autonomních automobilů, a že to promění osobní dopravu do takové míry, že tramvaje nebudou využvané tolik, ale to je z mojí strany jen taková spekulace a rozumím, že to nejde brát v potaz.
Danek :
Johnnykrabák: Pak by město mělo připravit projekt i na zklidnění(nejn.technologie+zatravnění) na 17.listopadu i Opavské….až k Martinovské křižovatce.
26.11.2018 14:01skelet :
tak tramvaje v noci slyšet jsou, ne že ne :)
26.11.2018 16:33Problém trati na osmáku je spíše v tom prosazování ve stylu „my ji tam chceme“ a přitom se pak na rychlo flikovalo kudy povede. To moc důvěry nebudí.
Pak se následně argumentuje „použijeme nejnovější technologie“, přičemž ve stejnou dobu se opravuje starým stylem trať na 28.října a na Nádražní. To taky moc důvěry nebudí.
No a že tam budou jezdit jen nejmodernější tramvaje je skoro na výbuch smíchu. To bude platit, tak první dva týdny, a pak to budou dispečeři flikovat jak se dá. Nehody, havárky a podobné věci to prostě jinak nepustí.
Že proti tomu protestuje Pustkovec se taky není třeba divit, když reálně hrozí, že jim seškrtají autobusy (kterých tam moc nejezdí), protože to bude v docházkové zóně.
Celkově, kdyby se protáhla tramvajová trať na Hrabovou, tak by se udělalo líp. Akorát to není tak kůůl (a nevymáčkly by se na to poslední eurofondy)
O. :
skelet: Zajimave, jak u nas nekteri uz predem vi, ze vsechno bude spatne. Misto aby se hledal zpusob, jak to udelat co nejlip, tak se hledaji duvody, proc to nejde.
26.11.2018 18:31A ze zrovna Pustkovec protestuje, to moc nechapu. Prave tam to nebude mit moc negativni dopad, z jedne strany kolem trasy je sauna, hala na bembajz a kostel, za nima hriste a hasicarna, z druhe strany hospoda U Taty a naproste minimum domku, ktere budou sousedit primo s trati. Tramvajova zastavka bude nejspis tam, kde ted je autobusova a spoju tam bude jezdit vice.
aggu :
S NIMBY je těžké bojovat…. Ale bydlet ve městě a uvažovat takto je za a) přitroublé za b) sobecké.
Od začátku se mluví o tom, že trať bude zklidněná. Nevím, proč by tomu mělo být jinak. Kecy typu „to my známe, my víme jak to chodí“ patří do hospody. Třeba do Mamy ;)
Argumentovat projektem Nádražní rovněž unfair. Starý projekt, který Macura neměl koule zastavit a Semerákovi to bylo jedno. Dotace…
Tahle trať se seriózně projektuje, a jestli má někdo povědomí o „flikování“ tak ať se pochlubí…
Roky jsem bydlel u tramvaje, která zklidněná nebyla ani náhodou. Slyšet byla. Rušila asi tak stejně jako auto když projelo. Ptáci rušili víc. Pryč s ptáky!
A argumentovat, že výstavbou tramvaje se Pustkovci sníží dostupnost, to je už je úplně na hlavu.
K tomu „hypotetickému“ škrtání, přes pustkovecké dvorky jezdí nějaká MHD? Ta jezdí jen po páteřních komunikacích a logicky jen tranzituje skrz pidiobvod Pustkovec. Co by se asi tak mohlo seškrtat?
Nehledě na to, že každá taková infrastruktura majitelům okolních nemovitostí logicky zvyšuje poptávku a cenu majetku. I to je asi pro některé problém :-)
Se mi zdá že lidem v poslední době nějak mizí při přemýšlení racio…
skelet :
O.:
26.11.2018 18:53možná to bude tím, že málo co se v Ostravě udělalo dobře. Ale třeba si to magistrát tentokráte uhlídá (kéž by).
Já v dané oblasti nebydlím, tudíž se k ní stavím neutrálně. IMHO je to především otázka především pro ty co v té lokalitě bydlí.
Celý ten odpor je založen především na amatérském přístupu DPO a magistrátu obecně. a pokud se chvilku projektuje trať po B-Nikodéma, a pak po 17.listopadu, tak to prostě flikování je :)
aggu :
skelet: Je to otázka pro všechny, co eventuálně budou novou trať využívat. Vzhledem k tomu, že na konci je Globus, tak je to západní půlka Ostravy. Od magistrátu to nebylo fér, ptát se jen v Porubě, Mariánkách a Pustkovci ;)
V čem je aktuální postup MMO amatérský? Neříká se tomu flikování, ale varianty trasy. Proboha, vždyť je to úplně naopak ku prospěchu veřejnosti, posuzovat v rámci DÚR varianty, a vybrat nejvhodnější…
Kdyby byla varianta 1, řvalo by se my chceme varianty! Kdyby nebyla žádná, tak se řve Magistrát tady neinvestuje!
Brblat se holt v Česku musí.
skelet :
aggu: tak proto je v jiných obchoďácích, tak málo aut. Protože tam vede MHD! Počkat, ony tam jsou narvané parkoviště.. někde je chyba
26.11.2018 19:06Nebylo žádné plánování trasy, bylo to prosazování trasy, která uhýbala dle toho jak moc byli starostové (postižená populace).
Neamaterský přístup je ten, kdy se oznámí jedna optimální trasa, ne že se vypustí bonbonek s tuším třemi trasami.
Kdyby byla varianta jedna, tak je ten odpor mnohem menší, protože by to minimálně nezaktivizovalo odpůrce v těch „alternativních“ trasách (bylo by jim to šumák).
aggu :
skelet: Ta optimální se trasa se hledá vždy, a hledá se právě nyní v DÚR. Tak to funguje u všech staveb. Deal with it.
26.11.2018 19:11skelet :
aggu: žiši.. aggu ty máš fakt dost :)
26.11.2018 19:16Jistěže se řeší vždy optimální varianta z několika možností. Tos napsal novinku, fakt :)
aggu :
skelet: Tak proč, žiši, tak jasnou záležitost názýváš pejorativně flikováním?
26.11.2018 19:24skelet :
aggu: protože jsi jinak se nedáš komentovat.
26.11.2018 19:27dopravak :
proč pořád tlačíte ty tramvaje? co je špatného na autobusu s plynem?? vždyť ta infastruktura je tam už ted fungující…přijdu k duze a nemám problém se dostat kamkoliv každým směrem…a busem 49 jsem z Duhy v Sadu B.N za 21 min, tramvaj Martinov-Muglinovská 36min, Martinov Elektra 30min….časová úspora tramvají fakt nebude….
mě asi nejvíce na tom vadí ty prošustrované prachy kdy se jedno fungující bude nahrazovat něčím „novým“ fungujícím….obsazenost spojů to nezvedne a ekologie??? řekll bych že škodlivost při výrobě elektřiny bude (tím pádem jinde) větší než samotné spalování CNG zde :(
Mark :
dopravak: Achjo, to je zase příspěvek plný nesmyslných blábolů, přesněji teda jeho druhá půlka. Tramvaje jsou kapacitnější, bezpečnější a dost pravděpodobně i ekologičtější, než jakýkoliv autobus. A v dost případech dovedou být i rychlejší, než autobusy, a to díky tomu, že ve velká části sítě jim nikde nepřekáží kolony aut. Vždycky mě taky pobaví, když někdo napíše, že výroba elektřiny v elektrárně vyrobí stejně nebo dokonce i více splodin, než spalování v automobilech. Čekal bych, že selským rozumem někomu docvakne, že když se něco někde vyrábí ve velké a specializovaně, tak to bude o hodně efektivnější, než když se to dělá v malém.
adélka :
dopravak: můžete začít prosazovat zrušení všech tramvajových linek v Ostravě a jejich nahrazením autobusů na CNG, když podle Vás ty tramvaje nemají smysl, to by bylo žůžo…
27.11.2018 06:55Martin [msstavby.cz] :
skelet: Trať se plánuje o několik desítek déle, než je ČR v EU. Žádné dojení eurofondů.
27.11.2018 08:03skelet :
Martin [msstavby.cz]: ano, trať se plánuje od zahájení výstavby v této oblasti. Ale proč myslíš, že se na to teď tolik tlačí?
27.11.2018 11:40Navíc bez prodloužené Rudné bude výstavba trati znamenat pro Porubu pravé peklíčko.
Martin [msstavby.cz] :
skelet: Jen hlupák by nevyužil možnosti nabízeného financování.
Tlačí, protože tyto zdroje pak již tak dostupné nebudou.
Stavba si vyvolá komplikace jako každá jiná liniová stavba.
dopravak :
mark: no tramvaji nepřekáží kolony jak píšeš, ale pokud budeme konkrétně u této linky autobusu která má být teda nahrazena tramvají tak v porubské části mohou hrozit leda kolony svinov a křižovatka na martinov, ale tam to opadne až bude prodloužena Rudná a bude tam normální provoz bez kolon (jinak zas oproti tomu jak se sekne jedna tramvaj kdekoliv po cestě tak je šlus s ostatníma linkama) jinak po trase do centra má vyhrazený bus pruh….tak asi tolik….
27.11.2018 15:04mám problém s malou informovaností….studie veškeré budou posléze ale hlavně že nyní už je na 100% rozhodnuto
1500 občanů rozhodlo :)
Svizzera :
Velký potenciál vidím také v trati Ostrava-Hlučín. Škoda, že kdysi byla zrušena. Dnes by to byla skvělá motivace vyměnit vlak za několikakilometrové kolony. Třeba se tohoto spojení v budoucnu dočkáme.
Pavel :
Svizzera:
27.11.2018 22:43Což třeba namísto původní hlučínské trati přes Přívoz zkusit trasu od Duhy nebo z Martinova? Překonání kopců a železniční trati by jednoduché nebylo, ale možná by se řešení našlo snadněji než přes Ludgeřovice, které blokují cokoliv nového přes svůj katastr.
Martin [msstavby.cz] :
dopravak: „jinak po trase do centra má vyhrazený bus pruh….tak asi tolik….“
Kde?
27.11.2018 22:57JohnnyKrabák :
Pavel: jako že by někdo jel z hlučína do centra do práce tramvají skrz porubu jo? Úplně vidím ty davy lidí, jež se každé ráno hrnou na hodinovou vyhlídkovou jízdu skrz město.
28.11.2018 01:57dopravak :
Martin [msstavby.cz]:
28.11.2018 02:57chjo:( konec marianskohorske, a pokud prece jen je nejaky problem tak muze v odstavnem…
ale jak rikam to jsou prkotiny…za me ted ten system funguje a neni po*rany na to aby se do nej nasypala miliarda byt ne od nas ale zas odnekud jinud…
a je jedno zda dotace na tram.linku a nebo na x zbytecnych cyklostezek a rozhleden ktere se uz i tady resily :)
Cyril :
dopravak: no tak praveze konecne jsou dotace pouzity na neco co skutecne prinese rozvoj. Po tolika letech docela uspech. Najit jediny takovy projekt.
28.11.2018 06:35Martin [msstavby.cz] :
dopravak: Aha. Já myslel, že je i někde v Porubě a nevím o tom.
Tramvajové linky se hodí tam, kde je vysoká frekvence autobusových spojů. Což v této lokalitě je. Má to kapacitní a ekonomické důvody.
7. a 8. Obvod nemá přímé tramvajové spojení do centra. Prodloužení linky č. 9 z Vozovny se přímo vybízí.
28.11.2018 10:12skelet :
Svizzera: jo tramvaj z Poruby do Hlučína by byla fajn, to je fakt.
28.11.2018 21:53KK rodák :
Pánové, chtěl bych rovněž sdělit svůj názor na tuto problematiku, který podložím dvěma osobními zážitky. Především, ale konstatuji, že v tomto případě není nikdy nic čistě bílé nebo černé. V tom naprosto souhlasím s p. aggu, že vše je zapotřebí promyslet komplexně, neboť nejkratší trasy nemusí vždy splňovat očekávání efektivity přínosu z hlediska využití lidmi. Uvedu dva příklady.
V šedesátých létech jsem cestoval s rodiči jako náctiletý z Opavy do Ostravy (bydleli jsme u Čapkárny vedle radnice. Protože jsem si musel na poslední chvíli odskočit, tak mi vlak do Svinova ujel. Naštěstí jsem měl jízdenku u sebe, tak jsem přemluvil průvodčí motoráku do Hlučína (v té době to v Opavě-východ fungovalo tak, že se během deseti minut rojíždělo 5 vlaků – Svinov, Horní Benešov, Hlučín, Hradec, Krnov), a přestoupil jsem na tramvaj (č.1), která tam byla vždy připravena a doma jsem byl o cca půl hodiny dříve, než rodiče.
Druhý příklad je o hluku. Jako cetiletý jsem se oženil a přestěhoval za manželkou do FM, kde jseme bydleli v RD v železniční kolonií za nádražím na soutoku Ostravice a Morávky. Přes Morávku tam je železný most a co udělá za kravál přejíždějící nákladní nebo i sprintující osobák od Frýdlantu, netřeba dodávat. Při jízdě do kopce směr Frýdlant se předváděly zuřivé „Bardotky“, které táhly (na rozdíl od dneška) vždy 6-9 přeplněných vagonů. Zkrátim to ! Na směnu mě budil pouze a jenom zrychlený osobák ve 4,45 hod do Ostravy a ostatní vlaky jsem naprosto nevnímal. (Jezdil jsem do Frýdlantu v 5,30 hod. do zaměstnání). Uvádím to proto, že v té době jsme měli se ženou dvě malé holčičky a ty bezproblémů přečkaly ve spánku pri otevřeném okně jakýkoliv vlak.
Tedy neurotikovi a schzofrenikovi vadí i usednutí motýla (nikoho nechci urážet !!!) a jeho šelestění křídly na okně, zatím co pragmatik se vždy přikloní na stranu převažujících kladů. (Čistota ovzduší, odhlučnění tratě, finanční nároky na přepravu)
Dnes bydlíme u Prahy a při dojíždění za rodinou NEPOUŽÍVÁM už 4 roky dálnici D1 (zejména v létě) , ale trasu Jesenice-Říčany-Kutná Hora-Čáslav-CHrudim-Vysoké Mýto-Mohelnice-Olomouc-Bělotín-Frýdek Místek. (posledně jsem to objel z Bělotína přes Mošnov na Rychaltice). Velmi se bavím při zelené vlně , když poslouchám o kilometrových zácpách na D1! (to je k probému TRASA)
Na závěr poznámku – přes Jesenici vede záložní přibližovací koridor na Ruzyň, a když je hlavní dráha mimo provoz, tak nám nízko, přímo nad naším barákem létá, co minutu ve dne a také v noci nějaká linka, a také se to bez problému dá snést ! (to je k problému HLUK)
Neberte to tak, že obhajuji kravál, ale přiznejme si, že kritika odhlučněné tramvaje je žabomyší válka !
Designer :
Mě nejvíc baví ty argumenty zastánců, které tu byly napsány xKrát. Ale podíval se někdo z nich opravdu pečlivě na ten projekt?
Já jo. A co tam vidím?
– rušení zeleně. Kácení 900 stromů, nová výsadba 400 stromů + 4000 keřů. Nejsem dendrolog, ale přijde mi to jak nahrazování kamionu babetou. Ale možná se mýlím.
– nahrazení kruhových křižovatek světelnými s preferenci tramvají. Takže stopka pro auta směr na Hlučín a prodloužení průjezdu.
– Betonování Duhy. Já chápu, že projektstudio dostalo zadání a to nějak splnilo. Ale nejzelenější část Poruby zabetonujeme, protože tramvaj.
– Zrušení zálivu pro busy u Duhy. Takže mezi světelnou křižovatkou u Alberta a u Tondy bude další pauza, než se obslouží autobusy (viz nádražní).
– Zrušení parkovacích míst u Duhy před lékárnou. Ano ano, my ty lidi do té tramvaje nacpem, protože nezaparkují. Dobře jim tak. Náhrada neexistuje. Teda ano, uděláme jim tam místo na grilování, aby se na ty naše nádherné tramvaje a stojící auta mohli dívat.
– Zrušení pouze jednoho autobusu (58), zachování ostatních + 3 tramvajové linky. Každý, kdo tam bydlí, tak vidí, jak ta doprava jezdí – tj. lidi vystoupí na Duze a ke Globusu jezdí jednotky cestujících. Teď je budou vozit navíc 3 tramvaje. Ekonomika v praxi na top levlu efektivity.
Jak to bude u Duhy v budoucnu vypadat ukázal víkend, když opravovali Opavskou. Měl jsem moc hezkou fotku totálně zaplněného Kruháče. Jako sory, ale toto není místo, kam jsem se stěhoval.
aggu :
Designer: Argumenty typu „nejzelenější část Poruby zabetonujeme, protože tramvaj“ Rozumím tomu, že každý si dneska může psát co chce kam chce, ale, přece jenom…
19.12.2018 16:28Nejzelenější? Jistě, že ne. Část Poruby? No po bolševickém způsobu snad, jinak Poruba je pěkných pár kilometrů daleko. Zabetonujeme? Neřekl bych ;)
Co do plochy, co do změny využívání ploch, co do čehokoliv jiného.
Žádnou radikální změnu do zanedbaného periferního panelákového sídliště, nová tramvajová trať nepřinese. Bohužel. Jen se lidem zlepší cestování MHD, někteří zváží cestování auty, a budou si cestou do práce víc číst, někteří auto prodají a pojedou na výlet do Nepálu, většině se zvedne hodnota majetku, protože o byty v pěším dosahu tramvaje je větší zájem… ;)
Skácí se zeleň, o kterou si nikdo vesměs nestará. Nahradí se zelení novou, o kterou se budě někdo starat aspoň chvíli.
Asi jediné negativum je v tom, že Globusu naroste počet zákazníků. Na něčí úkor. Což je ale stejně jedno, brainwashing české populace už dávno proběhl a nikoho to nezajímá.
Jo a brzy enormně vzroste zájem o parcely v okolí smyčky u Globusu. Bude zajímavé sledovat, jak teď budou hrdinové vylhaného boje za psí záchod u Myslivny a okolí hlasití.
Pavelll :
Martin [msstavby.cz]: Martin [msstavby.cz]:
26.03.2019 12:10Problém je to, že se stále všichni odkazují na desetiletí plánovanou stavbu, ale už nikdo neřekne, že na ulici Bedřicha Nikodéma se pro tuto trať až do devadesátých let držela uzemní rezerva. Ta se následně zastavěla, čili trať měla vést, tak jak tratě vést mají – ROVNĚ, NE SE KLIKAKIT PO PRŮBĚŽNÉ JAKO VLÁČEK V ZOO.
O. :
Pavelll: Uzemni rezerva na Bedřicha Nikodéma porade jeste zastaveva neni. Je pravda, ze by to byla idealni trasa pro tramvaj. Taky je pravda, ze ta tramvaj uz tam mela davno byt, vzdycky mi tam chybela. V posledni dobe uz ale zacinam mit dojem, ze by asi bylo rozumnejsi urychlene dostavet Severni spoj a dotahnout trolejbusy. Mozna by to bylo i levnejsi a melo by to pozitivni vedlejsi efekty.
26.03.2019 12:53Pavelll :
O.: O.: Vážený, jste na omylu i když se jako všichni „zasvěcení“ tváříte, že jste všudezdejší.O této bývalé územní rezervě, se v devadesátých letech rozhodlo, že stejně na dobudování tratě nebudou peníze a může se zastavět.
26.03.2019 18:42Je to pruh vedle ulice B.Nikodéma směrem k Pustkovci. V současnosti tam stojí řadové domy, Penny Market atd…
Co se týká výstavby, ta je hnána pouze vidinou proinvestované miliardy, přeložek zastaralých sítí, které nové zaplatí EU dojná kravička, přestěhováním vozovny ke Globusu (to tam ale nejdříve musí vést koleje) a hlavně přesazením cestujících z Opavska do tramvají DPO u Globusu. Tento DPO se následně bude chvástat o kolik více cestujících přepravil. Podobně jako na terminálu Hranečník cestující z Karvinska – přestoupí z „neekologického“ CNG autobusu ČSAD do dieselové Karosy linky 75 :-) Spousta z nich nakonec zvolí jiný druh dopravy, nejčastěji spolujízdu. Protože ta tramvaj než se proplete přes osmý obvod, je opavský autobus na UANu a proto mu zakážeme po městě jezdit.
Jediná logická trať by byla od Globusu rovně ke Slovanu, ale v situaci, kdy o MHD rozhodují lidé, kteří s ní v životě necestovali a žijí v domnění, čím víckrát to zastaví, tím více lidí nastoupí, se nedá nic jiného čekat.
Lidi by slyšeli na zrychlené spoje do zaměstnání (ve vhodnou dobu, ne příjezd 6:05), ovšem tramvaj zrychlit nejde, vždy dojede nějakou před sebou. Zrychlit se dá autobus, cestovat 45minut Duha – PZ Hrabová a denně poslouchat 20 hlášení zastávek je opravdu jen pro silné jedince. Kdy těm lidem dojde, že pokud 90% lidí jede autobusem dvacet zastávek, je něco špatně? Zastávky na znamení to neřeší, pokud je úspěšně projede, stejně zastaví s hlášením, že čeká na odjezd dle JŘ…
Martin [msstavby.cz] :
Nová tramvajová trať pro Ostravu se stále odkládá, bude ji řešit soud
23.02.2022 07:44Zdroj: https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/dopravni-podnik-verejna-hromadna-doprava-tramvaje-nova-trat.A220214_650935_ostrava-zpravy_jst