Rada města Ostravy dnes rozhodla o výběru dodavatele a uzavření smlouvy k veřejné zakázce malého rozsahu „Zvětšení kapacity fotbalového stadionu – studie“ na vypracování ověřovací a koncepční studie v rámci zvětšení kapacity fotbalového stadionu v katastrálním území Slezské Ostravy (na pozemku p. č. 1706/1) s dodavatelem PROJEKTSTUDIO EUCZ, s. r. o., za cenu 1,447 milionu korun bez DPH.
Smlouva s dodavatelem bude uzavřena v nejbližších dnech. Koncept díla bude předán k připomínkování do osmi týdnů od nabytí účinnosti smlouvy. V současné době je sportoviště využíváno pro tréninky dorostu, mládeže a teamu A FC Baník Ostrava. Divácká kapacita stadionu hlavní hrací plochy je cca 450 sedadel.
„V rámci rozvoje sportovní infrastruktury ve městě jsme se rozhodli pro vypracování studie, abychom definitivně zjistili, zda je varianta výstavby většího fotbalového stadionu na Bazalech realizovatelná. Vnímáme, že stávající zázemí městského stadionu není vyhovující, má prostorové, technické i další limity. Víme také, že majitel fotbalového klubu i jeho fanoušci by se rádi na Bazaly vrátili. Studie má obsáhnout a prověřit hlavní požadavky, tedy legislativní, provozní, technické, bezpečnostní, požární, hygienické a dopravní, na využívání fotbalového areálu ve vztahu k uvažovanému zvětšení kapacity stadionu na cca 15 000 sedadel při současném splnění podmínek fotbalové asociace FAČR a UEFA. Studie by nám měla poskytnout odpovědi na otázky, zda je tento záměr zvětšení kapacity fotbalového stadionu na Bazalech vůbec možný. A pokud ano, pak za jakých podmínek,“ vysvětlil primátor města Jan Dohnal.
Jakýkoliv nový záměr je však zmařením nemalé investice z nedávných let. Vysloužilý stadion na Bazalech se přeměnil na tři tréninkové hřiště a jednu tělocvičnu. Město Ostrava deklaruje částku za přestavbu na 320 mil. kč. ( Z toho město uhradilo 220 milionů korun, kraj přidal 70 milionů). Město již v roce 2013 stadion i s pozemky odkoupilo za 114 036 480 korun. Více zde.
Dostáváme se tady na částku 435 mil. kč. (320 + 115). Přestavba stadionu byla dokončena teprve v roce 2019. Další ukázko toho, že Ostravě chybí dlouhodobé plánování nezatížené politickými vlivy.
zdroj citace: Tisková zpráva
Zdenek :
Proč někdo neuvažuje o úplně novém místě na Slezské? Třeba na odvalu Zárubek vedle Frýdecké? Perfektní dopravní dostupnost, zároveň vedle centra…
PetrM :
Tehdy se vše zdůvodňovalo tím, že jsou Bazaly poddolované a přestavba stadionu není možná
Crazym :
Jak říkám, my jsme země zaslíbená pro přísavky na veřejné peněžní toky. Támhle studie, tuhle projektíček, sem tam výzkum či propagační kampaň a jako třešnička na dortu nějaký ten IT projekt a samozřejmě dotace na kde co…
Raptor :
Zdenek: já si myslím, že pan Brabec zkoumá různé lokality již drahnou dobu a Zárubek cca dva roky zpátky, proběhl médii taky….
15.02.2024 11:11davidb :
Odval po Zárubku myslíte, to co se zaváželo skládkou?
Tam nevím.
ale já jako vhodný prostor vidím tento – https://mapy.cz/s/cucoveluma
Eden od Slavie má rozměry https://mapy.cz/s/bokekugovu.
Asi by se muselo trochu hýbat s ulicí Na Karolině pro ještě větší luxus.
Ale je to u MHD, u čtyřproudé komunikace. Kolem by se daly udělat parkoviště.
Vlastníkem jsou Lesy ČR.
Ale je to jen výstřel při zběžném pohledu do mapy.
15.02.2024 13:22Nebránil bych se třeba ani Svinovu, ten je taky ve Slezsku.
zerdě :
vždyť to je přece jen pár let, co se to zrekonstruovalo do dnešní podoby?! ale nevím, co se divím, vzpomínám, jak bylo u kostela sv. Václava tržiště, to zrušili, protože postavili nějaké nové do kruhu na Černé louce, to se nikdy neujalo, tak jej zrušili a ve stejné době o kousek dál postavili i nový parkovací dům a byly plány jak obroste zelení, zeleň chcípla a parkovací dům už neobrostl
Nuny :
davidb: Tam to vypadá dobře, ale na druhou stranu, Zárubek jednou taky bude vyžadovat využití a stadion by byl dobrý, ale jak píšeš otázka je, co by se tam muselo s tím podložím udělat. No a taky současný majitel – těžko říct, jak moc by z toho Asental chtěl vytřískat.
15.02.2024 13:44MP :
davidb: mám ještě lepší lokalitu a s minimálními náklady…:)
https://mapy.cz/zakladni?source=base&id=2375414&x=18.2547205&y=49.8042561&z=17
Crazym :
davidb: Místo dobré včetně dopravní obslužnosti i docházkové vzdálenosti, dokonce i vlak by tam dojel ale opravdu potřebujeme další stadion pro kopačky když mají kde hrát a když už to stálo tolik peněz a funguje to? To fakt nemáme žádné jiné priority v tomhle městě?
15.02.2024 14:53Martin Moravec :
Jsem jednoznačně proti. Bohužel politici si myslí, že když řeknou Baník, znamená to bezpracné volební hlasy. Osobně si myslím, že se už společnost posunula jinam a ta poptávka tady není. Občané chtějí řešit reálné problémy.
Jestli Baníku nebo Vítkovicím nevyhovuje stávající fotbalový a hokejový stadion, tak ať si postaví za soukromé peníze přesně to co potřebují. Konečně by to byl business se vším všudy. Byl by tlak na výsledky, kvalitu, úroveň služeb a podobně. Ostrava je naprostým unikátem v počtu sportovních zařízení pro vrcholový sport. Měřeno výsledky, Baník s Vítkovicemi bez titulu desítky let. Město není nikdy schopné postavit stadion levněji než soukromý investor, díky zákonu o zadávání veřejných zakázek to prostě nejde. Soukromník má v tomto volnější ruce a tomu odpovídá jak cena, tak rychlost výstavby.
Myslím si, že máme daleko důležitější věci na práci, potřebujeme investovat do lidí, do kvality života ve městě, veřejného prostoru a podobně. Další a další miliardy na tyto velkolepé projekty nezlepší život ve městě ani o procento, nepřivedou do města nové obyvatele. To je zkrátka realita.
bapi :
Martin Moravec: Naprosty souhlas! Jestli si to Banik zaplati sam nebo sezene nejake dotace, tak to je jejich vec. Ale mesto nebo kraj tak max symbolicka ucast. Tohle opravdu pusobi jak snaha ziskat hlasy ve volbach nekdy na prelomu 2000s/2010s, ale dnes uz by to moc rezonovat nemelo, no.
Raptor :
Naštěstí primitivní názory lidi, které nezajímá sport,jsou v naprosté menšině Mne taky nezajímá vážná hudba a budu nakonec i rád, že tady bude stát ta „nadhera“ nalepena na kulturák. Stejně to mám i s Černou kostkou atd. atd. Dle takových lidí by nikdy nemohly vzniknout stadiony, nejlépe pouze cyklostezky, skladovací haly a všichni takoví budou chrochtat blahem.
bapi :
Raptor: Hehe. :D Ale Banik je snad soukromy subjekt vlastneny ze 100% jedinym clovekem, navic miliardarem. Kdyby bylo vlastnictvi klubu podobne jak napriklad v Baskicku u Athleticu nebo La Real, tak bych tam argument videl. Nebo kdyz v Manchesteru vlastni stadion City mesto, ale ten cely Etihad Campus kolem zaplatilo a postavilo Abu Dhabi. Ale co tady ceka Ostravu nazpet? Symbolicka castka za pronajem a zabava co dva tydny po devet mesicu pro v prumeru 5000-6000 lidi z 270K?
15.02.2024 16:56Vojtech :
MP: nemyslim si, ze sbourani stadionu a komplet predelani by bylo levnejsi, ale tak evidentne jsi tam nikdy nebyl, kdyz si myslis, ze to je idealni resene, od 10K vys, je ten stadion pro fanouska a jeho komfort mimo ochozy nepouzitelny, nemluve o viditelnosti z nejnizsich rad
15.02.2024 17:59davidb :
Crazym:
15.02.2024 18:02Ohledně financování jsem nic nepsal.
Za mě ideálně obec/kraj pozemek a třeba parkoviště a napojení na komunikace.
Zbytek ať si zaplatí fotbal.
Nuny :
Vojtech: Hasiči, záchranka etc. mají už všeho milion keců a připomínek, ale zrovna ve Vítkovicích na Béčkách nikomu nevadí, že v případě rychlé evakuce, by se tam ty lidi ušlapali… ten prostor je tam úplně šílený.
15.02.2024 18:48zwan :
ty voe takže klasiky uděláme za 2míče studii zda je to možné (veřejná zakázka malého rozsahu je geniální termín)…to zda to město nebo lidi chtějí případně vůbec potřebují ani zmínka….někdy možná malinko lituji že ten baník nespadl na déle…plácání s hapalem a věčné omílání tématu bazal je zoufalé….na všem podpis projektstudia jako k mnoha jiným OV studiím je jen třešnička na celém patvaru
MP :
Vojtech: tak samozřejmě jsem nemyslel bourat…mám za to, že je pro Baník dostačující…na Plzeň tam bylo 7000 lidi…:)
15.02.2024 21:00Crazym :
davidb: Souhlas a palec nahoru :-)
15.02.2024 21:14A neber to tak osobně…
JohnnyKrabák :
Takže první za půl miliardy uděláme ze stadionu hřiště a do pěti let se rozhodneme, že to předěláme zpátky na stadion? To mi přijde logický :)
Ondřej Koutňák :
Raptor: Raptor: Sport je, když si jdu s kamarády zahrát fotbal, když si jdu zaběhat, jedu někam lyžovat, na hory, jdu do fitka……
Čumění na fotbal není sport.
ivan :
Co tam chtějí zas studovat?
16.02.2024 08:03davidb :
Crazym:
Osobně to neberu.
Jen jsem doplnil jak to vidím já.
PS: Mít Baník stadion na Zárubku, tak to mám dojezdově luxusně na kole :-)
16.02.2024 08:08Crazym :
davidb: Já na to místo bych to měl asi 800 metrů :-) A stejně bych tam nešel, protože s Baníkem jsem skončil zhruba v patnácti po Bayernu 81 a to jsem byl fanda už před Brazílií 76 kdy mě málem ušlapali, lezl jsem ven přes plot ale v deseti to bylo víceméně vítané dobrodružství :-) Pak to tam nějak hrublo a hrublo až do dosáhlo úrovně u které jsem zhodnotil, že už to nestojí za to :-)
16.02.2024 08:28sjt :
Ondřej Koutňák: Přesně, není to sport, je to kultura.
16.02.2024 09:01Meechee :
Klasická diskuse lidí, co nejsou schopni objektivity. Považuji se za kulturního člověka a mám rád odvážné stavební projekty, proto moc fandím přístavbě DK – koncertní síni, Černé kostce, mrakodrapu na Karolíně … atp. Mám ale taky rád sport, protože celý život sportuji a přes dvacet let chodím na Baník a chtěl bych, aby Baník hrál na hezkém fotbalovém stadionu, nejlíp na Slezské, kam patří. Majitel Baníku Brabec se nijak netají tím, že je do stavby stadionu schopen a ochoten investovat obrovské peníze, ale prostě nejsou vhodné pozemky – proto se soustředili na myšlenku obnovení Bazalů. Že Brabec s investicemi nekecá svědčí fakt, že za své peníze (cca 75 mega) vybudoval tréninkový areál na Vistě, když pozemky mu poskytlo město. Podobně by to bylo i se stadionem, když ale tady by pochopitelně nějaká investice ze strany města určitě byla, když je to majetek města. Určitě by ale nebyla v rozsahu už zmíněné koncertní síně nebo Černé kostky. Buďte proto objektivní – jsou lidé, co mají rádi kulturu, druzí mají rádi sport, mnozí mají rádi oboje a město má podporovat rovněž oboje a peníze spravedlivé strkat do všech těchto oblastí. Mimochodem – na ten stadion by přišlo cca 200.000 lidí za sezonu jen na fotbal – jen tak pro představu …
18.02.2024 13:04Jarek :
Jakýkoliv nový záměr je však zmařením nemalé investice z nedávných let.A tady dvojí metr, toto samé by se dalo říci o hlavním nádraží, kde se už utopily stovky milionu, aby se nyní projektovalo něco úplně jiného.
18.02.2024 15:51hugo :
Pokud si ten stadion vybuduje Baník za své, Ostrava může dát pozemek, tak nic proti. Ale stadion za městské peníze nechci, Ostrava už stadion, kde se dá hrát fotbal, má.
M :
davidb: ten Svinov by nebyl špatný i z toho hlediska, že tam hlídkují houfy policistů, pokaždé, co má přijet Sparta, atd. A přitom jezdí až na hlavní. Takhle by odpadla i ta hlídka, která by mohla být jinde. Ve Svinově je místa dost, je ve Slezsku, dopravní obslužnost i mhd je super.
Na Bazalech určitě ne. Nebo určitě ne za městské peníze.
23.02.2024 18:19Marthin :
https://fb.watch/rdqYIJRz9z/ Studii vypracuje kdo jiný… Projekstudio… pan RozhodnutímStranyPrimátor Vereš už se navíc těší na další parkovací dům (víc v reportáži)…
03.04.2024 21:50Lojzek Lapaczek :
Veřejné rozpočty jsou naštěstí bezedné, a tak může být skybox hochštaplerů a jejich komunálních politiků bez hmotné odpovědnosti za svá rozhodnutí v těžké pohodě.
Prostý lid má své nové hry a téma k existenciálním úvahám: Na Zárubku ? Ve Svinově ? V Hrušově ? Na Bazalech ? Je ve Slezsku míč kulatější než na Moravě ?
Můj tip: Co na haldě v Heřmanicích, s geotermálně vyhřívaným trávníkem ?
04.04.2024 09:43D-r :
https://polar.cz/zpravy/ostrava/ostrava-mesto/11000043584/ostrava-postavi-na-bazalech-novy-fotbalovy-stadion-az-pro-17-tisic-lidi
17.06.2024 12:00abc :
„Je to tady! Informace, na kterou jistě všichni ostraváci a další tisíce fotbalových fanoušků po celém Česku, čekají!“ Tenhle radostný vzkaz ohledně nového stadionu na Bazalech adresoval nejvyšší představitel města ostravy všem ostravákům, lidem z okolí ostravy a vlastně všem, co mají ostravu rádi a těší se na nový fotbalový stadion v ostravě na Bazalech.
17.06.2024 20:08Zdenek :
JJ, blíží se volby, tak je potřeba sbírat voliče :-).
18.06.2024 10:01Za mě super, z historického pohledu. Zkusil bych se na to ale podívat aktuálním pohledem a směřoval novostavbu jinam, na slezském břehu je dost volných lokalit.
David Böhm :
Zdenek:
18.06.2024 13:16Které lokality jsou volné, vhodné a možné ke stavbě stadionu?
Už se to několikrát řešilo, že Brabec hledal vhodné pozemky a žádné nejsou.
Zdenek :
Viz predchozi komentare – v lokalite okolo Zarubku by se pri trose vule dalo urcite neco vymyslet…
18.06.2024 21:40Zdenek :
A aspon by mela soucasna kapacita Frydecke smysl pro obsluznost takoveho zarizeni.
18.06.2024 21:45David Böhm :
Zdenek:
19.06.2024 10:28Že jsme tady, i já, psali o nějakých pozemcích, neznamená, že jsou vhodné. Nebo že se dají koupit.
Já se třeba díval pouze na vhodné rozměry a přístupnost.
O všechny těchto pozemcích vedení FCB řeklo, že je na nich nějaké negativum.