Ostravský mrakodrap ponese rukopis věhlasného dánského studia ADEPT, které zvítězilo v mezinárodní architektonické soutěži. Porota složená z významných osobností české i světové architektury vybírala z pěti renomovaných architektonických studií. Vítězný projekt porotce zaujal především tím, jak kvalitně sceluje dnes roztříštěné území a propojuje ho s veřejným prostorem Karoliny, Frýdlantskými mosty i širší městskou zástavbou v této lokalitě. Ambiciózním aspektem vítězného návrhu je bezpečné napojení dnes dopravou odříznuté parcely na existující živý bulvár, díky čemuž bude dokončena urbanistická osa směřující k Trojhalí.
Vedle studia ADEPT se architektonické soutěže účastnil nizozemský ateliér MVRDV, který získal druhé místo. Třetí skončili KAAN Architecten rovněž z Nizozemí. Následovali Bogle Architects sídlící v Londýně a nizozemské studio IND [Inter.National.Design]. V porotě zasedli kromě zástupců investora RT TORAX Group architekti Eva Le Peutrec, Michal Sedláček, Jan Magasanik, Tomáš Bindr, Jakub Klaška a David Kotek. Architektonická soutěž probíhala moderní formou tzv. soutěžního dialogu.
„Všechny předložené projekty byly velice kvalitní a dobře propracované. O to více mne těší, že mezi zástupci naší investiční skupiny a nezávislou částí poroty, v níž zasedali zkušení architekti, nastala jasná shoda ohledně vítězného návrhu. Design stavby perfektně zapadá do dané lokality, navazuje na industriální dědictví Ostravy, a přitom je to stavba moderní a nadčasová. Nabídneme široké spektrum služeb pro rezidenty, budoucí nájemce i širokou veřejnost,“ zhodnotil vítězný návrh Tomáš Häring, partner a zakladatel společnosti RT TORAX.
Porotci dále ocenili uživatelskou vstřícnost vůči pěším a také to, že architekti vytvořili různorodá městská prostranství, která doplňují okolí a splývají s ním. „Veřejná prostranství a parter budov mají lidské měřítko, jsou přátelské k chodcům a vytvářejí přirozené pěší trasy. Kromě estetických a funkčních kvalit hodnotím rovněž pozitivně racionalitu návrhu a jeho ekonomickou proveditelnost,“ podotkl architekt Michal Sedláček, který během architektonické soutěže plnil funkci předsedy poroty.
„Ostrava Towers Complex představuje nové pulzující centrum propojující historickou část Ostravy s Novou Karolinou. Strategické uspořádání rezidenční a polyfunkční věže na území tzv. Slzy vytváří mezi budovami náměstí plné zeleně a zve návštěvníky do aktivního veřejného parteru plného kaváren, restaurací, obchodů, zábavy a kultury. V projektu si klademe za cíl vytvořit kvalitní veřejné prostranství, dobré mikroklimatické podmínky, bezpečnější a kvalitnější infrastrukturu pro pěší i cyklisty, a to vše s respektem k historickému dědictví Ostravy,“ uvedl Anders Lonka z vítězného studia ADEPT.
„Vítězný návrh přináší tolik potřebné propojení mezi prostranstvím u obchodního centra Forum Nová Karolina a jeho okolím. Velice se mi líbí pojetí parteru, které umožňuje pohodlný pohyb chodců všemi směry, a navíc vytváří náměstíčko pro setkávání i komunitní aktivity. Celý projekt Ostrava Towers Complex hodnotím jako ambiciózní a po jeho realizaci naše město získá další dominantu s rukopisem renomovaných architektů,“ zhodnotil výsledek mezinárodní soutěže primátor Ostravy Jan Dohnal.
S vítězným studiem ADEPT již investor zahájil jednání a nyní se rozbíhají další fáze projektování a povolovacích řízení. Zahájení stavby je plánováno na rok 2028, předpokládány termín dokončení a spuštění provozu pak do roku 2032. Ostrava Towers Complex má ambici stát se nejvyšší budovou v České republice. Výška vyšší rezidenční věže bude 170 metrů. V projektu se počítá s vybudováním rezidenční části s byty, ale také s kancelářemi, vyhlídkou, hotelem, SPA, kongresovými prostory, restaurací či obchody.
O vítězném studiu
Studio ADEPT bylo založeno v roce 2006 a sídlí v Kodani a Hamburku. Pracuje se širokou škálou architektonických měřítek a velikostí projektů – od urbanistického plánování s ohledem na klima až po udržitelnou architekturu budov, krajiny a veřejných prostor. ADEPT navrhuje holistická a udržitelná řešení s respektem k lidskému měřítku, velkou pozornost věnuje kvalitě veřejného prostoru. Rukopis tohoto studia najdeme v severských zemích, Německu i jinde v Evropě, ale také v Asii či na Středním Východě. Podle návrhu studia ADEPT byl postaven například univerzitní kampus ve švédském Falunu nebo Nová škola architektury v dánském Aarhusu, která byla v roce 2024 nominována na Cenu EU za současnou architekturu (Cena Miese van der Rohe).
pramen: Tisková zpráva
Tomáš :
Asi by bylo snadné zesměšňovat tu anabázi procesu, ale výsledek soutěže je super a držím tomu palce. Je to kontextuální, přiměřené a chápe to, že architektura není jen o progresivní formě. Soutěže mají obrovský smysl!
Ondřej K. :
Líbí se mi to. Moc. Přál bych si, aby se postavila tak, jak je na vizualizacích. A to je problém. Víme, jak je to v Ostravě s vizualizacemi, takže zároveň s radostí přišel i strach, co tam nakonec bude stát (jestli tam vůbec něco takového stát bude). Bylo by fajn koukat dolů ze Slezské a vidět tam „tohle“. Tak držím palce!
Rumek :
Jediné, co bych vytknul je, že je vizualizace zasazena do prostředí, které není Ostrava (kromě bezprostředního okolí).
Uvidíme, jak to bude vypadat v kontrastu s novou zastávkou na Karolině. Co mě uklidňuje je, že se do roku 2032 stejně zřejmě rozpadne.
Mirek :
Rumek: Tak ono by vypadalo blbě, kdyby to bylo zasazeno do reálného prostředí Ostravy plné proluk a hluchých míst :D
27.06.2024 10:16Mx :
hmm tak tady půjdu proti proudu, hrany a krabice a pravé úhly. 90% významných výškových a obdivovaných staveb ve světě už dnes není na tomto principu založeno. Neříkám, že je to škaredé a má to super prvky i kvalitu jako složení fasády, ale problém je celkově extra sešup oproti minulému nápaditému návrhu s netradičními tvary. Mrakodrap má dominovat i zajímavým tvarem. Vylepšený hranatý věžák na ostrčilce nebo tieto a krabice rozhodně pozornost světa ani evropy nepřitáhnou, staveb s nápaditou fasádou jsou po evropě stovky. Čím by mělo? A než mně zase někdo zkratkovitě napadne z touhy po kýči, ať si to přečte ještě jednou.
27.06.2024 10:23Mx :
jaký je trend tvaru budov ve světě, naznačuje spíše Jiřičná např. návrhem výškáče Ostrčilky anebo současnými návrhy z Prahy, které jsou v mediích často k vidění, tam jí akorát zkrouhli 2 ze tří věží kvůli historickému panoramatu. V Praze je to už moc do kýče, líbilo by se mi něco mezi návrhy Jiřičné a tímto v Ostravě místo krabic. https://www.idnes.cz/praha/zpravy/rozvlnene-veze-zizkov-architektka-jiricna.A210623_104413_praha-zpravy_rsr/foto/RSR7c1c5d_vizualizace_4.jpg
Jiří Antonín :
A důvod stavby? Honit si vlastní ego? Čím to Ostravě pomůže konkrétně? Proluk je tu spousta, může se stavět na nich a ne tak do výšky. Proč ničit stávající panoráma města? Nechápu :-(
bapi :
Vehlasne? Vzdyt ani nemaji snad stranku na wiki… Jsou venku i ty dalsi navrhy?
27.06.2024 10:46marian :
Mx:než ‚nápaditost‘ jak můžeme vidět v Brně nebo Olomouci, radši pěkně opláštěný kvádr:-)
Ivan :
Porota složená z architektů projektujících železobetonové kostky, vybrala, překvapivě, železobetonovou kostku a ano jsem si vědom, že to je tak trochu definice mrakodrapu, ale předchozí návrhy se mi teda zdály…přívětivější. Tohle mi přijde jako kdyby vzali věžák na Odstrčilce, ale udělali ho větší a železobetonovější, ale to mini-náměstíčko vypadá hezky.
27.06.2024 11:03Působí to teda docela neutěšeně a vyvolává to ve mě lehkou úzkost. Zvláště, když si představím, jak tam kolem každý den jezdu do práce. Taková věž korporátního Saurona symbolicky blokující sluneční svit a výhled na oblohu, každému kdo se odváží vydat do místního businessového Mordoru.
zerdě :
je to hezké, kéž by se to opravdu postavilo
Warpy :
Mx:
Něco na tom asi bude. Je to nejspíš ten jediný mrakodrap v centru, který bude tak vysoký a na tak prominentním místě, že by bylo nejspíš lepší, aby byl více originální a zajímavý.
Osobně by se mi líbilo něco na styl pražského projektu mrakodrapu o který se opírá vrak lodi. Něco fakt originálního, zajímavého ale přitom pohledného. Něco, co i v zahraničí zvedne pár obočí.
Alexx :
„Tak co ještě nemám… Aut mám mraky, nějaké ty hokejky si už taky platím, aha, mrakoplaš nemám. Postavím mrakoplaš! Mí Ostraváci mi porozumějí, nadutá gesta a poměřování lulínků má v tomto městě tradici.“
Ta pátá fotka je výstižná, ostravský Lagos. Vzhůru do rovníkové Afriky. Tam tahle ekonomická, politická a mentální kolonie patří.
balde :
rád bych viděl jak je vyřešeno propojení s nákupním centrem, jestli tam bude lávka, bohužel ani jeden pohled tuto část nenabízí
27.06.2024 12:09zerdě :
Mně vadí ty Frýdlantské mosty, ty jsou dle mého názoru vředem Ostravy (jedním z mnoha). Ptám se jako naprostý laik, pokud lze v tom místě postavit objekt, který má mít 170 m, nelze zahloubit železnici, Místeckou a Porážkovou? Nebo naopak zahloubit tramvaj a 28. října? Já si třeba umím představit, že místo zastávky Stodolní a nádraží Ostrava-střed, mohla být zastávka na železnici právě v prostoru Frýdlantských mostů, byl by tam lehký přestup na tramvaje a vlastně i na trolejbusy a autobusy a bylo by to prakticky opravdu ve středu Ostravy. Pokud si dobře vzpomínám, tak Stodolní se stavěla kvůli tomu, že prý to je ulice, která žije, dnes se ale mluví o ulici, která chcípla, takže bych uvítal komplexní proměnu toho místa i za cenu zrušení zastávky Stodolní a Ostrava-střed, která je zase víceméně mezi čtyřproudovkou a právě železnici a přístup k ní je takový všelijaký, kdyby tam byl aspoň nějaký podchod, aby člověk mohl jít rovnou ke Karolíně nebo ke Kauflandu resp. k UANu, ale není tam nic, musí se tak nějak porůznu obcházet a nadcházet, pokud si netroufnete přeběhnout přes koleje nebo tu čtyřproudou komunikaci a koukám-li do mapy, tak tam nevidím ani žádnou zastávku, resp. něco tam je, ale nevím zda je funkční? Na mapách není žádný název. Myslím, že se tam teď v části toho objektu Ostrava-střed nachází nějaké muzeum, takže využití toho objektu by bylo, ale jako železniční stanice mně to připadá v dnešní podobě k ničemu, stojí doslova v území nikoho. Pro ilustraci: sice můžete na
autobusák dojít, ale zatím tam nikdo neudělal chodník https://mapy.cz/letecka?pid=106081753&newest=1&yaw=2.142&fov=0.318&pitch=0.081&x=18.2808625&y=49.8302407&z=20&ovl=8
Michal :
Nudné, zaměnitelné bedny bez nápadu. A těch marketingových krasožvástů kolem toho, panebože.
27.06.2024 12:24Ale ono je to jedno, stavět se nebude, a za rok dva se zase pobavíme nad čtvrtou vizualizací.
Mark :
zerdě: Přesně tohle si říkám taky – proč prostě místo Stodolní a Středu neudělat jednu zastávku přímo pod Frýdlantama. Odpadlo by tak osobákům jedno zastavení (takže jedna nebo dvě ušetřené minuty na jízdní době) a troufám si říct, že naprosté většině cestujících by se zkrátila taky doba chůze ze zastávky do jejich cíle (do Karoliny by to asi nebylo o moc, ale třeba na tramvaj by tam byla úspora klidně až tři nebo čtyři minuty).
Nejhorší je, že při rekonstrukci ostravského uzlu se plánuje na Stodolní ještě protáhnout nástupiště (směrem k hlavnímu), aby se tam RegioJetu vešly celé vlaky, takže se současný stav zakonzervuje minimálně na pár desítek let.
xxx :
Michal: Ano, to „nové pulzující centrum“ je boží :-)
27.06.2024 12:45graylag :
zerdě: Koleje za smysluplné peníze zahloubit nejdou, protože jen kousek odtamtud musí překročit Ostravici a není reálné na tom kousku nastoupat zpátky nahoru. Jedině celou trať už od hl. n. zakopat a jít pod řekou, což je docela megalomanský projekt. Zahloubit naopak tramvaj a 28. října zní zajímavě, ale říkám si, jestli by se tím něco řešilo? Rampa od Karoliny by musela být stejně dlouhá jako teď, jen dolů místo nahoru. Místo monstrózniho mostu by jen byl monstrózní tunel. S ohledem na spodní vodu a záplavy by to pak mohlo být naopak mnohem horší.
Podchod z nádraží Střed na Karolinu je v plánu v rámci přestavby uzlu. To že se přestavba uzlu neustále odsouvá je druhá věc. Ale souhlasím, že ta absence podchodu je vyloženě škoda.
No a co se týká zastávky Stodolní, opět v rámci přestavby uzlu bude protažena až k Českobratrské a vyloženě si říká o vytvoření přístupu z Českobratrské. Pokud by navíc nad vlakovou zastávkou byla zastávka trolejbusu, mohlo by to být velmi zajímavé. Bohužel ale co vím, plány napojení na Českobratrskou prozatím padly, ale třeba se ještě dočkáme.
graylag :
zerdě: Mimochodem to jak ukazujete, že na ÚANu chybí chodník – ten chodník tam samozřejmě je, jen jsou lidi líní jít těch doslova pár metrů navíc a místo toho si to zkracují po silnici a trávníku – jak to ostatně ilustruje paní s chlapečkem (!) přímo v té Panoramě. Jestli to vypovídá něco o mentalitě lidí nebo jestli to znamená, že je trasování toho chodníku špatně, to ať si každý posoudí sám.
27.06.2024 13:37Radek :
graylag: Zrovna překročení Ostravice mi jako tak zásadní problém nepřijde, vzhledem k tomu, že velkou část území podél Ostravice na jih od současné trati tvoří brownfieldy a nezastavěné území. Přesunutí trati včetně železničního mostu přes Ostravici více na jih by v celkové částce za zahloubení (která by se pravděpodobně pohybovala v řádu desítek miliard Kč) zásadní prodražení nepřineslo.
27.06.2024 13:54Případně by šlo trať vést po levém břehu až k trati Vítkovice – Kunčice, případná zastávka na úrovni Dolních Vítkovic by mohla mít z hlediska počtu cestujících větší užitek než současná zastávka v Kunčičkách.
graylag :
Radek: Ale jo, možné to samozřejmě je, ale tak či tak se bavíme o překopání minimálně čtyř kilometrů trati. Desítky miliard jsou ještě celkem střízlivý odhad, nemluvě o tom, že to není zrovna kompatibilní se stále ještě funkční báňskou dráhou na Zárubek, se kterou se perspektivně počítá v rámci tramvaje na Karvinou. Osobně si myslím, že za ty peníze by se v té oblasti daly udělat zajímavější věci, ale pokud by přišel silný politik s takovou vizí, tak proč ne.
27.06.2024 14:21Spíš mi jde o to, že spousta lidí má naivní vizi, že by jako koleje mohly začít klesat někde na úrovni Stodolní ulice a vyjít zpátky na povrch zhruba někde na Středu. Jen tomu tak trochu brání fyzika.
zerdě :
graylag: no dobrá chodník tam je, ale místo, aby vedl logicky, tak jak jej lidé vyšlapali, tak vede obloučkem a bokem, ono to sice asi po estetické stránce vypadá líp, ale člověk je jen mírně vylepšené zvíře a zvířata na estetiku zvysoka kašlou, pokud jim to ušetří energii, jdou tedy nejkratší možnou cestou a v tomhle se ti lidé chovají jako jejich dávní předci – je možnost jít kratší cestou? tak půjdou kratší cestou…, kdyby tam byla dvoumetrová betonová zeď, no tak holt půjdou po tom chodníku, protože překonávat zeď znamená vydat více energie
27.06.2024 15:03padickos :
Super, škoda akorát že ta druhá věž není trochu vyšší. Asi hádám jakou přezdívku by budovy dostaly :D
27.06.2024 15:16Ostravan :
Odkaz na stavbu na stránkách Forbesu: https://forbes.cz/novy-kral-ceskych-vysin-podivejte-se-jak-bude-vypadat-nejvyssi-budova-ceska/
27.06.2024 15:20graylag :
zerdě:
27.06.2024 15:26To „logické“ trasování by vedlo přímo přes lidi čekající na nástup do autobusu, čili ne úplně nejšťastnější trasování pro páteřní chodník. Navíc ono to ani zvlášť logické není, ať už jdu od podchodu nebo od přechodu přes ÚAN, nejpřímější trasa bez ostrých zatáček mě navede na stávající chodník. Naopak abych si to zkracoval, musím ostře zahnout a ještě obcházet zábradlí.
Souhlasím, že hraje roli psychologie, kdy lidi jdou tupě směrem kde v dáli vidí chodník aniž by se zamysleli jestli je to nejlepší cesta, ale řešení je spíš vizuálně upravit prostor aby chodce nasměrovalo na současný chodník než budovat nový chodník v místě, kde je vyšlapaná cesta. Myslím si, že třeba barevné zvýraznění chodníku spolu se šipkami by mohlo pomoct. Ideálně ještě s nějakou zelení ve svahu, která by vizuálně skryla chodník na horizontu.
zerdě :
graylag: když si spojím vyšlapané chodníky, tak ti lidé, se dle mého názoru chtějí dostat nejkratší cestou na jednotlivá nástupiště, dále pak ke křižovatce a k výpravní budově ČSAD nebo kdo to teď má a možná také k podchodu, ale chodníky jsou koncipovány tak, že správně by měli obejít celý autobusák, což ale dělá zjevně málokdo, v tom případě mi z toho vychází že autobusák resp. vnitřní komunikace jsou špatně navržený, byť jsou asi navrženy tak, aby nedocházelo ke střetům dopravních prostředků a chodců, ovšem jak říkám blbě, tak nějaké keře a šipky nepomůžou
27.06.2024 15:44Hans :
Podle té poslední vizualizace to vypadá, že odbočka z 28. října na ulici K Trojhalí by měla být zahloubena, aby bylo vytvořeno pěší spojení s Trojhalím. Přijde mi, že se to tam nemůže vejít, zvlášť s tím jaký je tam provoz a že je tam navíc vjezd a výjezd z garáží. Není tady nějaký odborník přes dopravu, který by dokázal zhodnotit, jestli to, proč je tenhle návrh chválený, není vlastně nereálné postavit?
27.06.2024 16:21jlname :
zerdě:
27.06.2024 17:23No já si dokonce dovedu představit, že vlakové nádraží bude součásti N.Karoliny (v podobném konceptu jako HL. Nádraží v Praze). Původní stanice zůstane jako Muzeum a bude konečně hezky přístupné. Autobusové nádraží – by mohlo vyrůst pod Frýdlantskými mosty – podobně jako na Svinově je malý terminál pod mostem. Ale ano. Celé ty mosty jsou špatně.
A ještě – ty 4 činžovní domy po pravé straně směrem na Porubu – jak jsou ty domy s okny totálně utopené. Zoufalé.
aldar :
Nikdo v tom nevidíte ty známé ostravské kahance a nebo majáky? A uvědomte si, že v jednoduchosti je krása…
Crazym :
Tak zrovna jsem viděl jak se k tomu vyjadřuje Strakoš v regionálních zprávách, takové kecy bych od něj nečekal, tak trochu mě zklamal a opět ve mě zvýšil antipatie k památkářům 😳
27.06.2024 18:18Herbasinho :
Čím dýl se na to dívám, tím víc se mi to líbí. Jen ať se to postaví :)
hugo :
Já jsem proti solitérnímu mrakodrapu téhle výšky, ale když vezmou půlku té vyšší budovy a umístí ji naproti přes cestu na parkoviště DPMO, tak mi to vadit nebude.
Jakub :
Největší ubytovna pro sociálně slabé a uprchlíky v EU. Nikdo jiný se do ostravy nepohrne. Vlastně je to ale dobrý nápad – stát zaplatí, výdělek jistý.
Martin [msstavby.cz] :
Hans: Je škoda, že nebyla zveřejněna i situace a hlavně dopravní řešení. Na jedné vizualizaci jde vidět zahloubení ulice mezi výškovou stavbou a Forem Karolina. Na vizualizaci s pohledem od tramvajové zastávky Karolina na Frýdlantské mosty jde vidět závora u sjezdu z 28.října. M
Netuším, jak mají vyřešené smluvní vztahy, ale je to velký zásah do okolních soukromých pozemků a nemovitostí.
28.06.2024 07:54xxx :
Jakub: Radši uprchlíci než ty.
28.06.2024 09:19pk :
Na předposledním obrázku jde vidět u parteru nějaké zásobovací auto. Napadá mě, jak se tam a zpět z ulice dostane…
28.06.2024 10:35Hans :
Martin [msstavby.cz]: Tak tady: https://x.com/rec_honza/status/1806666189382267006?s=46
28.06.2024 18:11A Dohnal na Twitter píše: „…bude tam vlastně průjezd podzemní garáži pod mrakodrapem. Tam sjedete z Frýdlantských mostů a pojedete pod Karolínu,nebo zase ven na Porážkovou. V rámci návrhu by se měl hezky zcelit “bulvár” a zóna od zastávky Karolina až k Trojhalí. Vizualizace budou v někdy v průběhu.“
To mi přijde jako hrozný nesmysl. Pokud tím prakticky zanikne sjezd z mostů na Porážkovou a K Trojhalí, tak to už snad ty mosty ztratí význam úplně.
Crazym :
🤦♂️ Zkus si poposednout 🤭
28.06.2024 21:30Ale pro jistotu jsem ti namaloval jak moc asi zanikne sjezd z mostů na Porážkovou a k Trojhalí https://screenshot.cz/ZY3LP/
Hele, to, že není vidět, nebo, že jsi ho neobjevil, neznamená, že tam nebude 🤣
Hans :
Crazym: To, že jsi nepochopil smysl mého sdělení, taky neznamená, že žádný není. Proto jsem se v prvním komentáři ptal na to, jestli by se nějaký odborník nechtěl vyjádřit ke kapacitě toho zahloubení, zvlášť teď když víme, že má ta komunikace vést skrz podzemní garáže. Osobně se mi nezdá reálné, že tohle řešení může dostačovat, zvlášť po případném přenesení dopravy z Nádražní na Porážkovou.
28.06.2024 22:56Crazym :
Hans: Tak znova, https://screenshot.cz/DIFO6/ ta cesta tam bude stejná (červená), jen bude změněn vjezd o podzemí Nové Karoliny (zelená). Dokonce je tam bude přístup pro kola, soukromý vjezd pro ty budovy a i místo pro „delivery“. Stačí si jen prostudovat obrázky co jsi sám postnul. Hele, dokonce tam bude v podzemí zastávka MHD, tak fakt nevím co ještě více by měli vymyslet aby byli upokojeni takoví jako ty? Co ti teda přijde jako hrozný nesmysl? A kde jsi z toho vyčetl, že „prakticky zanikne sjezd z mostů na Porážkovou a k Trojhalí“?
29.06.2024 09:11Mx :
Mě hrozně štvou nejasnosti v těch barvách, nejen tady. Na některých obrázcích to vypadá, že to bude zase celé černý plech (možná i sklo), jinde taková příjemná tmavě béžová povrchů. Tak budeme tady mít další černou kostku a nebo to bude jako na obrázcích? Ostravice měla na vizualizacích podobné barvy a nyní je to černé (což nevadí). A já teda ale druhou a třetí velkou černou krabici po černé kostce nechci.
29.06.2024 09:55aldik :
Vypadá to pěkně, ale uvěřím tomu až kopnou do země, nebo spíš až to otevřou.. PLánů v Ostravě už bylonespočet na lesasco, třeba z HD Jinřich doteď není nic, ani ta novostavba, ani rekonstrukce hoteláku tak upřímně nevím zda na tohle se najdou zájemci o pronájem/ koupi bytů.
29.06.2024 12:38Hans :
Crazym: Jako hrozný nesmysl mi přijde, že z obrovských, až předimenzovaných, mostů se bude většina dopravy (tím myslím po zneprůjezdnění Nádražní) muset dostat na Porážkovou skrz podzemní profil 1+1 s odbočkami do garáží. Musím uznat, že ten koncept tunelu pod pěší zónou se mi moc líbí, jenom se mi nezdá realistické aby se tolik pruhů na mostech takhle smrsklo do podzemního dvoupruhu.
29.06.2024 22:16balde :
Hans: však na mostě jsou dva pruhy a da pruhy budou i stejné jako teď, i teď tam je odbočka do podzemek, takže jediná změna bude, že tam povinně odbočí všichni a bude to v tunelu, takže ta kolona co bývá do centra bude jen o kus vedle a ti co jedou na nádražní budou jezdit přes Českobratrskou zřejmě. O důvod víc aby tam nejezdili auty.
30.06.2024 07:58Martin Z. :
Crazym: Můžu se zeptat, odkud pochází ty výkresy a kde je případně možné si je stáhnout? Díky!
01.07.2024 08:12Patrik :
Je někde možnost prohlédnout si i ostatní návrhy?
01.07.2024 08:30Lojza :
Patrik: je hodně divné, že ostatní návrhy nikde nejsou veřejné dostupné že? Hodně divné.
01.07.2024 12:34Crazym :
Martin Z.: Nahoře v postu od Hans 🤦♂️ Ale pro jistotu 🤪https://x.com/rec_honza/status/1806666189382267006?s=46
01.07.2024 12:38