Ostrava rozšiřuje působiště parc. trolejbusů

Rozvoj města podporuje i kvalitní veřejná doprava. Ta však ne vždy je kvalitní…

Již s platností od 2. 9. 2018 bude prodloužena trolejbusová linka č. 101 Hlavní nádraží – Hranečník – LDN ze své stávající konečné LDN (léčebna dlouhodobě nemocných), na kterou však dnes kvůli absenci trolejového vedení v úseku Hranečník – LDN zajíždí jen malé množství spojů, na konečnou Ludvíkova. Ta je od konečné LDN vzdálena vzdušnou čarou sotva 2 km, nicméně kvůli přítomnému hustému lesu a areálu bývalého dolu Ludvík, lidově zvaného Bučina, se k ní musí oklikou po západním okraji města Petřvald, který však není vůbec hustě osídlen. U samotné konečné Ludvíkova pak není téměř vůbec nic. Každopádně tak vznikne poměrně dlouhé vozební rameno bez trolejí mající v jednom směru délku něco málo přes 6 km a ostravské trolejbusy navíc vůbec poprvé opustí v pravidelném provozu hranice svého domovského města.

Na konečnou Ludvíkova budou stejně jako v případě konečné LDN zajíždět od Hranečníku opět jen vybrané spoje linky č. 101, a opět jen v pracovní dny. Spojů linky č. 101 s parciálními trolejbusy však bude více než dosud (nabídka se zvýší asi o třetinu) a pojedou i ve večerních hodinách (poslední spoj dnes z LDN odjíždí krátce po páté hodině odpolední). Příchod linky č. 101 na Ludvíkovou bude znamenat seškrtání i přesměrování některých spojů autobusové linky č. 29, která Ludvíkovou spolu s noční autobusovou linkou 71 obsluhuje také.

Trasa linky č. 101 od terminálu Hranečník s platností od 2. září 2018. V bodě č. 2 se nachází stávající konečná LDN. Původně se s parciálními trolejbusy počítalo v jižním směru dále po Těšínské, kde je osídlení o něco větší. Ve vzdálené minulosti však byl předpoklad táhnout po Těšínské troleje, výhledově až do Havířova. (zdroj: mapy.cz)

Je libo Ludvíkovou? U této konečné až na pár domků nic zajímavého není, důl je již přes 25 let zavřený.

Zastávka také k posezení nevyzývá. Moderní vozidla ale „uklidí“ DPO právě do těchto končin.

Poruba

Zavedení parciálních trolejbusů se odehraje už o den dříve i v Porubě, což je onen západní obvod Ostravy, ve kterém se už léta tolik diskutuje výstavba nové tramvajové trati. Parciální trolejbusy se ovšem v Porubě objeví pouze na jeden den, a to v rámci Dne ostravských dopraváků, který dne 1. září 2018 pořádá v dílnách Martinov Dopravní podnik Ostrava. Ten si jako jednu z atrakcí připravil i svezení se s parciálním trolejbusem po Porubě, paradoxně také kolem lokality zvané „Duha“, kudy má nová tramvajová trať vést. Výprava parciálního trolejbusu na 12 minut trvající trasu je možná, neboť v dílnách je pro zkušební účely umístěna jednostopá okružní trať, na které se může trolejbus dobít. Dopravní podnik ve své pozvánce neupřesnil, jak často bude trolejbus jezdit, respektive kolik jich nasadí, nicméně v případě jednoho nasazeného vozidla se s ohledem na nutnost nabíjení nedá předpokládat interval kratší než jednu hodinu.

Není od věci připomenout, že se hlavně v dávné minulosti zavádění trolejbusů do Poruby diskutovalo, zůstalo ale maximálně jen u plánů. Momentálně by se DPO rád snažil v Porubě zavést elektrobusy, což není oproti zavádění trolejbusů o nic levnější počin, jak si ještě minimálně jednou na tomto webu ukážeme.

Závěrem

Zdá se, že se parciální trolejbusy Ostravě zalíbily. Jejich příchod má ale i stinnou stránku, neboť to vypadá, že se upustí od projektů na rozšiřování trolejového vedení, z nichž některé leží na papíře už desítky let. Nejnověji se již dle nedávné příslušné územní studie, na kterou se město Ostrava neobtěžovalo vypsat veřejnou soutěž, nepočítá s dotvořením zatrolejovaného okruhu po obvodu centra města. Chybějící úsek od nově budované čtvrti Karolina směrem k Černé louce a mostu Miloše Sýkory dnes sice není momentálně hustě osídlen, nicméně rezignace na trolej a celá studie, která ani nepočítá s novou tramvajovou tratí přes Karolinu do již proslulé oblasti Dolních Vítkovic, jakoby dávají tušit, že si stávající vedení města už ani neumí představit, že by se daná lokalita měla nějak razantněji rozvíjet, což je v naprostém nesouladu s tím, co se ostravským občanům tvrdilo v různých oběžnících a novinách centrálního obvodu i města předchozí minimálně dvě desítky let. Krom toho již bylo pár sloupů pro trolejbusy v dané trase vybudováno…

celý článek + zdroj: cs-dopravak.cz

Související články


Komentáře

  1. Brzda :

    Doufám, že v každém tom trolejbuse na Ludvíkovou bude asistent přepravy :)
    Jinak trolejové vedení až do Havířova je podle mě věc, která měla být už dávno. Ovšem dnes s terminálem Hranečník je to asi už nereálné…
    Propojení Vítkovic s centrem přes DOV je v územním plánu taky bůhvíjak dlouho, ale jak to tak vypadá, tak papír snese všechno…..

    Thumb up 6 Thumb down 1
  2. Rasta :

    My už toho slyšeli. O bájných lanovkách, železničních vlečkách, které vás dovezou za slony. Dopravní lunapark před nádražím. Vyřešení parkování v centru. Jak se to jmenuje ten radní pro dopravu? Joo už vím…

    Thumb up 11 Thumb down 0
  3. Crazym :

    No, když už zavedli těch cca 6km https://mapy.cz/s/30tQj (mmch na Kamčatce je dost ubytovaných), tak už to mohli vzít jednosměrně okruhem zpět po Těšínské https://mapy.cz/s/30tTP měli by to kratší a pokryli by ještě víc ubytovaných v Ostravě, třeba na Staré kolonii a nikdo by jim asi nic nevyčítal, že obsluhují blbé tři zastávky v okrese Karviná :-)

    Thumb up 6 Thumb down 0
  4. johny :

    A není to kvůli Andrejem zaváděným slevám dopravě? Na mimoměstské linky MHD totiž lze uplatňovat kompenzace na slevy, narozdíl od těch vnitroměstských…

    Thumb up 0 Thumb down 3
  5. aldik :

    Co je to PARC? Zkratka v nadpise a nikde žádné vysvětlení..

    Thumb up 1 Thumb down 2
  6. Hynek [msstavby.cz] :

    aldik: parcialni. a v tom textu je to 7x.
    http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2018/1/23/v-ostrav-vyjel-do-provozu-prvn-parciln-trolejbus-koda-26-tr

    Thumb up 1 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.