Město Ostrava prodává pozemek v centru města s projektovou dokumentací pro územní rozhodnutí a architektonickou studií pro projekt Nové Lauby.
Nabídky mohou zájemci o pozemek pod tzv. Novými Lauby podávat do 31. října. Nabídnutá cena za pozemek musí činit alespoň 29 447 600 korun bez DPH (35 667 896 korun s DPH), je stanovena znaleckým posudkem. Zájemce musí splnit několik podmínek, zejména ty, že pozemek využije výlučně k výstavbě nájemních bytů a v souladu s platným územním rozhodnutím.
Proluka nazvaná Nové Lauby o výměře 3188 metrů čtverečních se nachází v centrální části města Ostravy mezi ulicemi Velkou, Muzejní, Pivovarskou a prodlouženou Dlouhou. Jedná se o lokalitu, na které byla dříve bloková zástavba, následně zdemolována kvůli špatnému technickému stavu. Plocha proluky je aktuálně využívána pro parkování.
Součástí kupní smlouvy budou ujednání, že vybraný zájemce zakoupí dokumentaci pro územní rozhodnutí, zpracovanou vloni v říjnu. A současně se stane majitelem „Architektonické studie – Nové Lauby, Ostrava“ vypracované společností znamení čtyř – architekti s.r.o.
zdroj + celý článek: ostrava.cz
FM :
Ještě doplním, že psali, že pokud to nikdo nekoupí, tak to postaví město.
rasta :
Pozemek prodat ok, ale smlouvou dobře ošetřit hlavně účel využití a především termíny. Studii at si dají za klobouk nebo náklady převedou na Ostravaka
David :
Bude to vůbec někdy stát?? :)
20.06.2019 11:25Ostravan :
Máme tady další pomník na několik (desítek) let, podobně jako skelet…
moon :
Já ještě nechápu, na co je potřeba tak dlouhý archeologický průzkum. Vždyť tam probíhá už od roku 2017. Nepřijde mi normální 4 roky takhle zdržovat stavbu…
Migi :
já zase nechápu proč do toho město nejde a nepostaví to rovnou… určitě by našli majitele během výstavby, aby se z Nových Laub nestali Staré protože takhle můžou hledat i 10 let, na to jak to město hrdě prezentovalo to je teda průšvih!
Pat :
No schválně si počkám , jestli to město postaví , když se nenajde žádný kupec , protože tomu nevěřím :D ten už skoro 3 roky trvající archeologický průzkum ( který není hotový ani z poloviny ) už mluví za vše ..
MM :
Nemyslím si, že se v této době najde investor, který vloží své peníze do nájemního bydlení. Aktuálně cena materiálu i práce na maximu, na vstupu cena pozemku s projektem, který nemusí vyhovovat každému. Nemožnost byť jen malou část nabídnout trhu ke koupi a tím si pomoci finančně. Archeologický průzkum, který není ukončen. To jsou všechno negativní faktory. Nechápu proč se město nedomluví s investorem, pozemek přenechá za 1,- Kč a v novém projektu získá určitý počet bytů. Ty budou nájemní a ostatní byty může investor prodat.
Opravdu nejsme Praha co se týče poptávky po drahém nájemním bydlení. Podobný developerský projekt nájemného bydlení http://www.lukaliving.cz nabízí byty od 330 do 450,- za m2. V Ostravě je to nereálné. Tím pádem i návratnost je v neprospěch Ostravy.
Zkrátka byl to předvolební trik Ostravaka, město aktuálně peníze na takový projekt nemá, ale oživit centrum byty chce. Podle mého to nevyřešilo město správně, ale je to zodpovědnost primátora a vedení města.
balde :
jinak prodává se pouze pozemek u černé louky, město postaví ten blok co je vidět na fotce samo
20.06.2019 14:15Rdm :
A co ten „mrakodrap“ trhali za něj developeři ruce? :-D
balde: podle toho co píšou na odkazu pod člnkem to vypadá na prodej celého toho bloku
20.06.2019 14:48balde :
Rdm: na stránkách města to psali že jen část tak ted nevím
20.06.2019 16:02aggu :
MM: Co takhle poptávka po slušném a kvalitním nájemním bydlení? To tu je? Není.
20.06.2019 17:20Petr :
Tak teď se fakt bavím :-D vsadím všechny svoje boty + kolečkové brusle že ta díra v zemi tu bude strašit ještě jeden další furt
109 :
Jestli ten dům stát nebude, zlobit se nebudu, protože je hezký jen z jedné strany, ale jinak je to tuctová kostka. Na druhou stranu jde vidět, kam Ostrava ve starém jádru směřuje: nikam.
20.06.2019 19:10balde :
109: nechápu že většině bloku chybí obchodní parter v CENTRU!!!!!!!!!!!
Mx :
Je zajišťeno, ze to bude vypadat jako na vizualizaci? Anebo si investor opet bude moci udelat co chce???
20.06.2019 19:54Aegolius :
Nová Karolina číslo dvě.
Město Ženeva pronajímá své pozemky na břehu Ženevského jezera, třeba na sto let, ale PRONAJÍMÁ, nezbavuje se jich. A neřekl bych, že strádají nevyužitím.
Na druhé straně, kdo by v Ostravě stavěl: OKD down, akutní hrozba konce Mitalu (pod libovolným novým jménem). Projekt Refillova registruje dlouhodobě nevyužité prostory a celé budovy. Většina majitelů se ani nebaví, je jim to šumák. Na pomezí Ukrajiny, Polska a Slovenska se myslím také dvakrát neinvestuje. A MS kraj svým ekonomickým významem směřuje do tohoto prostoru.
Počet studentů VŠB:
20.06.2019 20:272009 – 24 013
2017 – 13 123
Za 2018 výroční zpráva raději doposud nezveřejněna. Nazdar.
Panakis :
MM: balde: balde tez to nechapu. Obchodni jednotky uplne malo zastoupene a to ma centrum obchodne zkvetat? U nejvetsiho namesti v meste?! MM plne s tebou souhlasim. Rano jsem to cetl a cekal jsem, ze se k tomu vyjadris. :) A jen se smeju, ze to vidime uplne stejne. Ja bych rekl, ze je tam nekde zakopany zdechly pes! Protoze nevidim jediny duvod kdyby to byl tak super atraktivni projekt, aby tam uz nestaly jeraby a nestavelo se. Jenze ono tam neco smrdi a tak se toho radsi rychle zbavime…
20.06.2019 20:31Rýša :
V Ostravě se nestaví NIC, zatím se jen bourá.
20.06.2019 22:33aggu :
Aegolius: Ohledně počtu studentů VŠB je to tak správně. A v tom ostatním jste tak 5 let za posledními zprávami. MS kraj ohledně HDP je na úrovni SČK a JMK. Vy „prostore“.
21.06.2019 01:14Robur :
Když začal archeologický průzkum, měl jsem za to, že ví co dělají a že najdou cenné zbytky dávných budov, které budou tak výjimečné, že budou zakryty pochozím prosklením, kde budou všichni obdivovat stavební um našich předků. Realita je však aktuálně výkop postupně zarůstající zelení a náletem.
balde :
Aegolius: nemůžeš srovnávat Ostravu s Ženevou bohužel, tam si to můžou dovolit pronajmout, poptávka je jinde vztah k veřejnému majetku taky jinde, to že končí průmyslový obři nejen v Ostravě ale i jinde je bohužel fakt se kterým se Ostrava bude muset vyrovnat a je třeba podporovat rozvoj malých a středních a hl služeb, IT atd. Neznám přesná čísla ale s počtem obyvatel na km m2 Ostrava na tom bude dost bledě tím pádem velké náklady na údržbu, musí se to zahustit směr od centra dál.
21.06.2019 06:21Ostravan :
balde: Na oficiálních stránkách města se uvádí hustota osídlení 1500 obyvatel/km2. Další údaje jsou zde: https://www.ostrava.cz/cs/o-meste
21.06.2019 08:44Aegolius :
PT mínusujícím:
Nebudu se zdržovat hodnocením bláhových plánů na vodíkové autobusy, tramvaje do Karviné, rekonstrukci skokanských můstků ve Frenštátě, nemluvě o spektakulárních sportovních aj. akcích, což mnozí prosťáčkové považují za znak růstu.
Pouze velká čísla: Jestliže celorepublikově se uvádí 60% průmyslu v zahraničních rukou, pak v MS kraji, díky Hyundai aj., odhaduji podíl na 75-80%. V to počítám ty výrobce, které vlastní zdejší kapitál, ale kteří realizují technologie, vzniklé mimo republiku – s patřičně nízkou přidanou hodnotou. Nebudu odhadovat, jaká hodnota ze zde realizované produkce odchází formou daňových optimalizací, přelévání zisků, licenčních poplatků mimo republiku.
Jmenovaní výrobci mají jedinou motivaci k výzkumu, vývoji: jak co nejefektivněji vyrábět to, co jim namalují konstruktéři v zahraničních matkách. Z toho plyne falešný pocit růstu „průmyslu 4.0“, tlak na laciná data od operátorů a podobné brikule. Vše pro růst přidané hodnoty mimo republiku.
Uhelná platforma pro regiony, postižené útlumem hornické činnosti: očekává se (pokud to dopadne) přísun 35-50 mld. Kč, ve spolupráci s přilehlými polskými regiony. Kolik z toho zbude na MS část – proti nesrovnatelně silnější a připravenější polské pozici v EU? Z té části pro ostravsko-karvinský region: kolik peněz přistane v kasách ekonomicky dominujících, vlivných výrobců, jmenovaných ve druhém odstavci? Kolik peněz bude promarněno na spektakulární, rozvojově bezcenné aktivity, pomníčky stávající politické reprezentace?
A kolik jich zbude pro reálný ekonomický rozvoj, startupovou subkulturu, která v regionu neexistuje?
Nazvěte to hoaxem, jak je libo. Ale je dobré stát nohama na zemi a hlavně znát skutečnou povahu reality.
21.06.2019 09:45Tomáš :
aggu:
21.06.2019 11:04No HDP MSK na stejné úrovni se SČK nebo JMK teda úplně není
JMK 450.135 na 1 obyvatele
SČK 445.135 na 1 obyvatele
MSK 392.877 na 1 obyvatele
aggu :
Tomáš: V totálu i poměrně jsou rozdíly cca do 10%. Co tam máš dál…
21.06.2019 11:19robert :
aggu:
Zas tak slozita matematika to neni. Pro posuzovani MS je zakladem MS, takze do 10% se vam nevleze ani zrovnani s SC ani JM.
PS: pres vsechny “skvele” zpravy a doslova upadek v oblasti udrzby a cistoty verejneho prostoru centru v poslednich mesicich jsem uz dlouho necetl Ovastory. Cím to?
21.06.2019 15:05aggu :
robert: Základ sis zvolil sám, takže i výsledek ;) Naštěstí je celá debata zbytečná, MSK i přes to, že se Ostrava transformuje a okrajové části kraje zarůstají trávou, má srovnatelné výsledky s privilegovanými kraji. Cajk.
21.06.2019 15:20robert :
aggu:
Jasne cajk! Vzdycky se mi libilo, jak se stavis krute realite celem…. zaklad jsem si nezvolil ja, je to pravidlo porovnavani.
HDP je ukazatel ekonomicke aktivity. Disponobilni duchod pak ukazatel potencialu zpetne reinvestice (spotreba, investice) v miste vzniku prijmu. A z tohoto pohledu obsazujeme peknou ctrnactou pricku :) ale jak rikas – cajk, ostatne u mnoha lidi jde hlavne o dojem.
https://www.czso.cz/documents/10180/61165702/1805103.xlsx/f8a9c88d-71b9-4615-a904-6595d0e445fa?version=1.3
21.06.2019 17:42AC :
robert: Hlavní, je co si za ten důchod koupíš, srovnej ceny bydlení a ceny služeb a je to úplně jinak.
21.06.2019 18:05Zajímalo by mě i jak se počítá krajské HDP, jak se tam projeví těch několik desítek procent místních firem, které jsou místní, ale sídlo mají v pražském daňovém ráji. Počítají se do Prahy nebo do Moravskoslezkého kraje?
aggu :
robert: Tvoje pravidlo porovnávání;)
21.06.2019 18:22Jestli chápeš +/- 10% rozdíly mezi kraji (samozřejmě i v těch tvých krutě off-topic důchodech) jako kruté rozdíly, tak si zřejmě citlivější, než jsem si myslel…
balde :
Ostravan: no a Praha má 2581,7 obyvatel/km² a to má velké rezervy v brownfieldech a není to město které se staví do výšky spíš do šířky, takže Ostrava se musí zahustit.
21.06.2019 19:51robert :
aggu:
21.06.2019 20:29aha…
robert :
AC: kolik % tvori cena nemovitosti z celkovych poplatku za bydleni a kolik % celkove poplatky za bydleni z celkovych vydaju domactnosti? To jsou arguments jako z ust ceskych pseudopravicovych politiku, vsechny ukazatele jsou drtive proti, ale onI vysvetlovali lidem, jak se tady maji dobre, prtotoze sice platy sotva tretinove, ale vsude je o neco draz… jinak je to indikator domaciho produktu, nikoliv narodniho, tzn. rozhodujici je to, kde bylo zbozi/sluzba vyrobeno. Nikoliv kde je sidlo firmy. Vyrobi se tady toho hodne v objemu, ale pridana hodnota je minimalni, v tom je ten problem.
21.06.2019 20:42Rado :
Nemyslím si, že by se našel takový trouba, že by zaplatil enormní peníze za pozemek a ještě musel stavět podle projektu, který dostane do rukou. Buď jedno nebo druhé, ale slnit obé, to bude zázrak. Navíc projekt je sám o sobě nic moc, možná zase tradičně „na Ostravy dobrý“. A ještě v době, kdy jde vidět, že centrum Ostravy opravdu „táhne“. Co mě šokovalo, protože na Masarykáč nechodím tak často, protože tam nic není, ani v okolních ulicích ne, že cca 20 m od Masarykáče naproti Radegastovny je nová zastavárna. Když už nic, tak toto je pro rozumného člověka signál, že je s centrem města něco hodně špatně, 3-4 zastavárny v bezprostředním okolí hlavního náměstí Ostravy, to se jinde v republice jen tak nevidí.
23.06.2019 13:09aggu :
Rado: Centrum není ve stavu ideálním, ale z hlediska nabidky kultury, gastoronomie a maloobchodu nejlepším, v jakém kdy v historii bylo.
23.06.2019 14:54Ohledně zástaváren, najdete je v každém, ještě jednou, každém českém městě v jeho centru.
Zkuste příště trollit víc kreativně.
Martin [msstavby.cz] :
Rado: Tvůj pohled na svět bych opravdu nechtěl mít. Vybereš si jen to negativní a to komentuješ.
Pokud nechodíš na Masarykáč a okolí, je hned jasné, že dobré kávě, dobrému jídlu a kultuře neholduješ. Stále více tě vidím jako zapšklého seniora někde z Jihu nebo Poruby, co nezapomíná ponožky do sandálů, viď.
Centrum je jiné a táhne. Večer a v noci živé, kde bývalé mrtvé. Na Masarykáči byl pře pár lety jen Lion. Teď tam má zahrádku Husa, Coloseum, Radegastovna, U Babičky, Polo….
A tento svůj zapšklý výplod napíšeš v prosluněné nedělní odpoledne. Nemáš život? Kdybych nepřipravoval články na další týden, protože nemám kdy jindy, tak tu taky nejsem.
23.06.2019 15:53Aleš :
aggu:
23.06.2019 18:42Jedinec, který napíše, že ostravské centrum je v nejlepším stavu, v jakém kdy bylo, může být:
a) mladší třiceti let, který si nic z historie města nepamatuje a nevybavuje
b) obratný manipulátor a falzifikátor
c) osoba slepá, příp. hodně sníženého intelektu…
Ani jedna ze tří alternativ, která mne nyní napadla, není chvályhodná a dotyčný jedinec měl by vyhledat urgentní příjem na psychiatrii.
Crazym :
Aleš: Tak nevím, jsem už trochu pamětník, netuším jaký jsem manipulátor či falzifikátor, slepý chvála bohu zatím nejsem i když to už není jak dřív a intelekt radši nekomentuji ale každopádně už jen proto, že v tom centru žiji víc než půl století můžu zodpovědně říct, že to centrum je opravdu v nejlepším stavu co já pamatuji. Samozřejmě, že zde je spoustu problémů a mohlo by být 30 let po soudruzích lépe ale kdy by nemohlo? :-)
23.06.2019 19:25Takže buď alespoň nahoď kdy tedy bylo v nějaké dohledné historii na tom centrum lépe a pokud možno to dolož nějakými argumenty nebo si nech ty kecy na ten urgentní příjem Ty :DD
Rado :
Aleš: Naprostý souhlas :-)
23.06.2019 20:03aggu: Mě by fakt zajímalo, co v životě děláte, těch vašich růžových brýlí asi máte plnou skříň :-) A když chybí argumentace, je každý trollem, že?
Martin [msstavby.cz]: Já nejsem negativista, ani kavárenský typ, ale taky se nebudu bít za něco, co očividně nefunguje. Ty jsi mladý, životem neotrkaný, řekl bych študák idealista. Já nejsem důchodce, pracovně hodně cestuji po ČR i do zahraničí, mám rodinu, dům se zahradou, na které pracuji a relaxuji, proto nechodím po restauracích a hospodách a řekl bych, že díky mé práci a konfrontaci toho, jak to funguje jinde, vidím, jak Ostrava nikam nesměřuje a stojí na místě. Na centrum pohlížím ekonomicky a tady je problém. Jinde se o plochy v centrech měst perou, v Ově se nepere nikdo. Ale hlavně, že si zaplníme pupky dobrým jídlem, že? Já se nikdy nechci smiřovat s průměrem a jestli ti ta dlažba na Masarykáči, obchody, kde nic nekoupíš, vysoká tráva apod. přijde jako něco, co je fajn, co rád ukážeš přátelům, tak se asi nemáme o čem bavit. Život není maňana, to poznáš. Jinak jsem tu sporadicky, všechno je jen rekonstrukce a zateplování, což mě nebere, a tak jsem včera byl v Jeseníkách, dnes odpoledne se koupal v bazénu, wifi na zahradě, tak proč bych ti tady něco nenapsal :-)
Martin [msstavby.cz] :
Rado: „Ty jsi mladý, životem neotrkaný, řekl bych študák idealista“ Ajajaj. Argumentovat by se dalo snad jinak, než porovnávat věk. Tak hlavně že na webu mladého neotrkaného idealisty si vylíváš žluč.
Zdravé město městský život funguje na sociální interakci. Když jsem, taky jako mladý a neotrkaný životem, začal psát o nových podnicích v centru, to co píšu na začátku věty v centru města nefungovalo a neexistovalo. Přesněji myslím takové to, jak si jdou lidé po práci sednout, socializují se. Městský život fungoval tak, že po skončení pracovní doby lidé centrum opravdu opouštěli. Kultura fungovala převážně jen na svážení autobusy do Myrona.
Popíšu ti tedy, když se sporadicky v centru vyskytuješ a večer asi ne, jak to vypadá nyní. Zahrádky jsou plné lidí až do večera. Pátky a soboty do noci. Co se týče řeky kolem Docku, tak tam se to každý večer plní lidmi, co sedí různě na zábradlí, chodnících, kde se dá. Žije to. Ale to je celé centrum. Po Masarykáčí se nyní ozývají hlasy z rozhovorů, které probíhají na desítkách míst v zahrádkách, které ani před pár lety nebyly. Tohle asi ale český člověk jako ty v rd za městem nepochopí. Netuší, co to je městský život.
Upřímně mi pověz, kde bys v centru otevřel nějaký modní obchod, když se na to díváš ekonomicky? Vhodné prostory nejsou. Pak zde máme notorický známé prázdné domy, kolem kterých se můžeme pořád točit. Co je vhodné je hned z trhu pryč. Obchody, kde nic nekoupíš. I Karolina, LASO jsou centrum….
Dlažba se tento týden začala opravovat. Něco dalšího? Pokud opravdu cestuješ po ČR a různě. Musel sis všimnout, že i tam jsou prodejny s nápisy k pronájmu. To je trh, to se stává…
A nevím, více se mi hodí to, že si mám kde dát v centru dobrou kávu, pivo víno. Prostě místo, kde posedět s přáteli, než mít si kde každý den koupit nové Lewisky.
No vida. I při odpočinku si potřebuješ odplivnout. Smutné.
23.06.2019 21:18