Ostrava chystá cyklostezky za stovky milionů

„V nejbližších letech je v Ostravě naplánováno na třicet staveb v oblasti cyklodopravy, především nových cyklostezek a jejich úseků,“ uvádí Martin Krejčí ( městský koordinátor pro oblast cyklodopravy z fy DHV ).

Do budování nových cyklostezek plánuje Ostrava za využití evropských dotací investovat přibližně šest set milionů korun.

„V tuto chvíli řešíme osmadvacet projektů cyklistických stezek a tras na území města Ostravy v předpokládaných nákladech šest set milionů korun,“ potvrzuje mluvčí Ostravy Andrea Vojkovská.

Mezi nejvýznamnější stezky, jichž by se cyklisté měli dočkat v nejbližších letech, patří spojnice mezi Ostravou a Beskydami vedoucí podél řeky Ostravice. Stezka už se staví, ostravskými cyklisty nejočekávanější úsek mezi Kunčicemi a centrem Ostravy se však teprve budovat začne. Termín jeho dokončení se podle Martina Krejčího odvíjí mimo jiné od vybudování odpadovodu, který zajistí vyvedení splašek z Biocelu Paskov. „Předpokládaným termínem pro dokončení tohoto úseku cyklostezky je konec roku 2013,“ sděluje Martin Krejčí s tím, že pokud se zadaří, na konci příštího příštího roku by tak mohla být hotova převážná část trasy Ostrava – Beskydy.

Příští rok má začít i stavba další z důležitých stezek – takzvané greenway podél Odry. Za pár let po ní bude podle Martina Krejčího možné projíždět od z Bohumína až k hranicím Ostravy k mostu přes Ondřejnici.

Bude-li stavbařům přát počasí, ještě letos by se ostravští cyklisté měli dočkat i dalších úseků cyklostezek, třeba spojnice mezi ulicemi U Lesa a Čujkovova v Zábřehu, díky níž se vyhnou nebezpečnému projíždění po frekventované silnici.

Zdroj: idnes.cz

Související články


Komentáře

  1. Balde :

    jen tak dal

    Thumb up 0 Thumb down 0
  2. vasatko :

    jasne, ale ze pres Odru se clovek z Poruby (smer centrum, vitkovice, vyskovice) nedostane to je vsem jedno (nejsem z poruby, ale stve me to – to znamena chodit pres rudnou)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  3. vasatko :

    nechci byt negativni, ale je to tak, uz jsem psal X-krat na magistrat a stale nic – ani odpoved, proc se neuvolni jeden milion na drevenou lavku pres odru (ktera stoji cca 250t a zbytek by si mohl nekdo strcit do kapsy a budu spokojeny)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Balde :

    da se dostat pres ODru, kdyz jedete podjezdem pod dalnicí kolm ppl a pres mostek, je pravda ze to clovek musi vzit pres svinov

    Thumb up 0 Thumb down 0
  5. Crazym :

    vasatko:
    Nechci být negativní, ale tenhle most http://www.mapy.cz/s/5gZs znáte?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. Crazym :

    No a po přečtení článku z Idnes.cz musím konstatovat, že Lukáš Koudelka z Ostravy-Zábřehu je kokot s orientačním smyslem šumící trávy.
    Dále, že asi fakt jezdím na kole po jiné Ostravě než o které tam čtu.
    A taky že pro část z těch 600 miliónů bych našel smysluplnější uplatnění než je asfaltování stezek po kterých už roky jezdím jako je stezka podél řeky z Kunčic nebo z Bohumína do Ostravy.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  7. vasatko :

    To: Crazym, Balde

    Ano znám a to jako když někdo jede do práce (nebo jinam) z Poruby (nebo Vřesiny) do Zábřehu, Výškovic, Vítkovic tak musí jet přes Svinov? Trochu zajížďka, ne? Autem v poho to si klidně zajedu, ale na kole v 5 ráno jezdit X kilometrů navíc každý den je celkem dost času života, ne? Více mostů přes Odru máme u nás v Petřvaldíku :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  8. Tomas T. :

    vasatko: přesně….. když chcete jit k vodě ze zabřehu, a chcete jit na protější břeh, tak lze jit pouze po rudne a nebo přes železnični most. A ani jedna z variant neni dobra. Jo…. prdon. Ještě tam je plynovod – ten využivaji aspoň decka.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  9. Crazym :

    Tak to se omlouvám, vůbec mi to nepřemýšlí v těchto souvislostech. Já používám kolo jako relax a při toulkách se vyhýbám asfaltu a to že v tom úseku kde zrovna jsem není několik kilometrů most přes řeku neřeším. Že někdo používá kolo na cesty do práce a častokrát si kvůli takovým věcem zajede je opravdu zlé a mělo by se to řešit. Já navrhuji zřídit euronormu, třeba že most minimálně o nosnosti 5 tun by měl být co 2 km ať se občanovi nucenému jet na kole nebo jít pěšky nestane, že by si najel (nadešel) víc jak 2 km při cestě z bodu a do bodu b. Zřídil bych na to meziresortní komisi, která by zjišťovala vytíženost jednotlivých tras a případně doporučovala síť mostů, cyklostezek, chodníků, bezbariérových přechodů, odpočívadel, apod. budovat popřípadně i hustěji v rámci starání se o ovečky. Samozřejmě to vše s přihlédnutím na genderovou vyváženost, ohled na minority a sladění se všemi euronormami… :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. thrpst :

    LOL A co stezky ve městě, které by umožnily smysluplně využívat kolo jako dopravní prostředek ve městě?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Michal :

    Koukám, že stovky milionů na tyhle cyklo-nesmysly se hravě najdou, ale mnohaleté problémy, jejíž vyřešení by prospělo všem obyvatelům, evidentně nikoho netrápí.

    Není přece nic důležitějšího než stezky pro cyklisty a splav pro vodáky!
    Velmi smutné.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  12. Crazym :

    thrpst:
    Tak to souhlasím, ve městě všude kde to jen trochu jde stavebně oddělit od husté dopravy jsou cyklostezky smysluplné. Ale asfaltovat stávající šotolinové nebo jen vyježděné stezky v přírode, kolem řek apod. mi nepřipadá smysluplné obvzlášť když absolutní většina cyklistů v tomhle státě vlastní trekové nebo horské kolo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Balde :

    Michal: Crazym: ale ten kdo jede rano na sichtu a zrovna prsi se nechce brodit blátem a dat si zahul aby byl mokry jak prase a byl dojebany driv nez dojede do prace, a navic kdyz ty stezky vyasvaltuji, tak prave proto zacnu jezdit ti co nejezdi ted, ted jezdi jen fajnsmekri, na sotolinu

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Nimrod :

    Je mi trochu smutno z toho jak se i z toho serveru, který byl původně zaměřený na nové či jinak zajímavé stavby, postupně stává fórum, kde si každý stěžuje a snaží se nějak exhibovat. To si nechte na stránky Deníku a podobného bulváru!!!
    Zkusme všichni někdy osobní vášně trochu krotit – vím, že je těžké se někdy vyhnout vulgárním výrazům, ale nebuďme jak ve 4.cenové, ale jako inteligentní a vzdělaní lidi. Tohle je trochu apel pro autory, aby se zkusili zamyslet nad nějakým filtrem do budoucna. Ať žijou investice v našem kraji!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  15. Hynek [msstavby.cz] :

    Nimrod: pro me je dulezite se umet podepsat. pak je to kazdeho vyzitka. dale exhibovat lze v plnem slova smyslu jen tam, kde to vyvolava nejaky zajem nebo reakci, ale ano, nejsme archiweb, je to tu lidovejsi, byl to zamer, takze nektere posty „come with the territory“. kroceni vasni, at uz v jakemkoliv slova smyslu, urcite nebudem vynucovat, v realnem zivote taky nechodis s paskou a nelepis huby sprostakum. pomyslis si svoje a jak s takovym clovekem dal komunikujes, je ciste na tobe.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  16. Martin [msstavby.cz] :

    Nimrod: Bohužel, je to tak. Největší problém Ostravy, jsou ve větší polovině její samotní obyvatelé…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  17. Martin [msstavby.cz] :

    Tento týden byla zahájena stavba Cyklostezky Čujkovova u Bělského Lesa.

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.