Asental Group ve druhé polovině října ve spolupráci s regionálním zhotovitelem IP Systém a.s. zahájila stavební práce na projektu Ostrava City Logistics Zárubek.
Připravovaný projekt OCL Zárubek se nachází v těsné blízkosti centra Ostravy, v městské části Slezská Ostrava. Strategická poloha s výborným napojením na hlavní dopravní tepny nabízí výhodné umístění například pro tzv. logistiku poslední míle („last mile logistics“), firemní showroom či další podnikatelské záměry v oblasti logistiky a lehkého průmyslu včetně kancelářského zázemí.
„Jednání s potenciálními nájemci OCL Zárubek již probíhají. Náš projekt počítá s celkovou zastavěnou plochou 8 100 m2, základní modul k pronájmu bude od 1 152 m2,“ říká Paul Lysek, jednatel společnosti Asental Land.
Cílem je, aby udržitelná budova projektu OCL Zárubek získala certifikaci dle standardů BREEAM v úrovni very good (velmi dobrý). Na střeše tak budou umístěny fotovoltaické panely s přebytky do sítě, kancelářská/ retailová část bude vytápěna tepelnými čerpadly, ve výrobních/ skladových prostorech se použijí nízkoemisní plynové zářiče. Chybět nebude ani LED osvětlení. Západní strana haly je koncipována jako „zelená stěna“, v bezprostřední blízkosti objektu se počítá se zatravněnými plochami osázenými keři a stromy.
zdroj: Tisková zpráva
Johnny :
Tam mělo být město, ne průmysl.
Marian Kechlibar :
Johnny:
Osobně si myslím, že daleko větší smysl dává rozšiřovat město od Trojhalí směrem na Žofinku, aby se centrum propojilo s Dolními Vítkovicemi. Bylo by krásné jednoho dne projít městskými ulicemi od Sýkorova mostu až po Bolt Tower.
Kolem bývalého Zárubku nic moc není.
aldik :
Pěkně! Tam patří průmysl, ne město. :D Stejně v okolí nic není. Město patří třeba tam, kde ve Vítkovicích stojí průmyslové závody.
17.11.2023 18:31Ic540 :
johnny : Osobně bych na Zárubku viděl stadion Baníku klidně i na 60 tisíc diváků abychom mohli pořádat třeba ME…? A další sportovní možnosti vyžití v rámci města atd atd…
Johnny :
Marian Kechlibar: Slezskoostravský hrad, Ústřední hřbitov a nová čtvrť na Karolině je nic? Propojka centra s DOV je jedna věc, rozvoj okolí hradu druhá. V tuto chvíli je hrad od města odříznut dálnicí. Přitom je celá lokalita v docházkové vzdálenosti od centra a na soutoku dvou řek. Na takovém místě je radno budovat město.
vojtag :
Tedy další hnusná hranatá krabice bez přidané hodnoty, které po celé Ostravě rostou jak houby po dešti. Takový mor. Jediné co to přinese bude zvýšení automobilové dopravy.
18.11.2023 11:44Crazym :
Ještě pamatuji hospodu do které jsme chodili na limonádu na rohu Šenovské a Podzámčí, byly tam baráky, bydleli tam lidé. Za hospodou podél ulice Podzámčí, která byla propojena s Lihovarskou jsme chodili bruslit na rybníky co je zásoboval vodou Slezský Mlýnský náhon a které byly zasypány když se zřídilo smetiště jen kousek od samotného centra Ostravy. V areálu bývalého dolu Zárubek na rampě u garáží Uhlozbytu jsem bastlil své první auto brodíc se v kalužích vyjetého oleje. Byla to taková drsná periferie na dosah od centra kam jsme chodili za dobrodružstvím. No a dnes tam bude místo šachty u kolejí Ostrava City Logistics Zárubek, budou tam v last mile logistics zase makat otroci a jediný rozdíl bude, že nebudou mít černé linky kolem očí. Inu, pokrok prý nezastavíš 😂 🤪 Kraj razovity!!!
Jarek :
Když chcete rozšiřovat město, musíte lidem nabídnout i způsob obživy.A když počet obyvatel kraje klesá, pracovních míst, kde Vám dají hypotéku ubývá, všechny ty sklady potřebuji akorát minimální vzdělání (pokud někdo vyžaduje na ježdění s ještěrkou maturitu, tak akorát degraduje školství), adekvátně k tomu i mzdy, tak pro koho to chcete rozšiřovat?A historicky sice znečišťoval těžký průmysl ovzduší, ale doprava většinou probíhala po železnici.Kromě Mošnova, všechny vznikající logistické areály jsou jen násobitel všech druhů nákladní doppravy a kvalita ovzduší jde zase dolů.
18.11.2023 12:00Szczur :
Johnny: Aby se město rozšiřovalo (blokovou zástavbou) koncentricky se středem v historické části Moravské Ostravy, to plánoval už regulační sbor, jmenovitě Zákrejs, ve 20. letech 19. století. Zrovna na Zárubku viděl průmysl až po severní okraj Kunčiček – více méně tak, jak se později stalo. Souvislou blokovou zástavbu viděl kolem celé této průmyslové oblasti, od Kunčic přes Kunčičky až do Radvanic a dnešních Bartovic, kde by se spojilo se Slezskou Ostravou rostoucí na východ. Nutno podotknout, že tehdy nikdo neřešil silniční síť (proč taky, aut bylo v roce 1930 100 tisíc v celé zemi), ani důsledky naprosté blízkosti průmyslu a obytné zástavby, takže tyto plány by mohly přinejlepším zůstat jen obecným konceptem, spíše než územním plánem,
18.11.2023 12:24Ale jak víme, prvorepublikové plány později dostaly na frak úplně. Tam, kde se plánovalo souvislé město velikosti Moravské Ostravy, dnes stojí NH. Něco málo z toho, co nakreslil Zákrejs, se realizovalo třeba v Mariánských horách, ale jinak žijeme v úplně jiném vesmíru. Pokud nedojde k nějakému masivnímu růstu počtu obyvatel, Ostrava se nikdy nebude rozšiřovat na východ – a vlastně ani jiným směrem.
Szczur :
Szczur: *ve 20. letech 20. století, samozřejmě…
18.11.2023 12:29Raptor :
Ufff, ulevilo se mi. Již několik dnů jsem měl panickou hrůzu, že zde skončila stavba těchto nádherných krabic, s přidanou hodnotou. Mohu být v klidu, tisíce skladníků co sedí doma a čekají na pracovní příležitost, budou mít práci. Pr
18.11.2023 17:58PavelM :
Co je špatného na skladech? Skoro mi to přijde jako pohrdání obyčejnými lidmi kteří tam pracují. Udělali vám něco?
18.11.2023 19:03davidb :
Crazym:
18.11.2023 21:41Kolem těch rybníků jsem jezdil z Vratimova do centram a chodil s taťkou na ryby!
Ještě jsem nenarazil na žádnou jejich fotku, což mě dost mrzí.
Marian Kechlibar :
Johnny:
Podívejte se na rozložení populace v Ostravě. Valná většina Ostraváků bude na Karolinu a na Slezskoostravský hrad přijíždět ze západu (Poruba, Mar.Hory) nebo z jihozápadu (Jih). Na východ od Frýdecké žije v Ostravě jen málo lidí.
Na Ústředním hřbitově je, pravda, lidí plno, ale nežijou. Každodenní návštěvnost ze strany těch živých není moc velká, vrcholí jednorázově kolem Dušiček.
Celkově vzato je to směrem z centra ten nejmíň atraktivní směr. Vzhledem k tomu, že Ostravě nepřibývá obyvatel, bude jakákoliv výstavba omezená, a čekal bych ji právě spíš směrem na Dolní Vítkovice.
19.11.2023 16:11jlname :
Johnny:
19.11.2023 18:18Za řekou žádné město nemůže vyrůst – tam je kontaminované území a také soukromé pozemky firem. Například brutálně prašné prostředí obrovské struskárny spol. HARSCO – 1km vzdušnou čarou od nově budované Karolíny a centra.
Jestli chceme budovat nová krásná centra, musíme se nejdříve rozloučit s těžkým průmyslem. A to je proces postupný a zdlouhavý.
pavel :
Aby jsme nebyli za ty ,,krabice,,ještě rádi jak zavřou Liberty.
20.12.2023 08:47