Organica – foto z výstavby

Aktuální fotografie výstavby administrativní budovy Organica na Karolině v centru Ostravy. Stavba postupně představuje svůj veřejný prostor a přilehlé okolí.

Řešení zeleně se tak nějak přizpůsobilo ostravskému průměru. Kdy je zeleň obsypána štěrkovou mulčí. Na konci článku máme uvedeny příklady řešení zeleně u obdobných staveb, které jsou však řešeny přírodnějším a přívětivějším způsobem.

Pro srovnání se podívejme na řešení zeleně v okolí administrativního a bytového komplexu Churchill v Praze. Fotografie rovněž zachycují přístup k hlavnímu nádraží. Jistě, můžeme vidět zeleň již rozrostlou. Fotografie však rovněž zachycují použití přírodnější mulčovací směsi.

Zcela jak z jiného světa pak působí veřejný prostor v okolí Sächsische Aufbaubank (SAB) v Lipsku. Rovněž, jako v případě prostoru kolem Organicy, je zde instalován zavlažovací systém. Ten je však odkryt a rostliny rostou v cela přírodním prostředí. Veřejný prostor zde rovněž obsahuje vodní prvek.

Související články


Komentáře

  1. Mx :

    Budova je nádherná. Dodělat trávníky ap. Bolest Ostravy – elektrosloupky, kam se podíváš. Zde opět “razí” na náměstí… Proč je neumíme esteticky schovat za keř, strom nebo podobně? Na fotkách z Prahy a Lipska je fakt neuvidíte.

    Thumb up 27 Thumb down 2
  2. Vítek :

    Nechci kazit všeobecné nadšení které budova vyvolává, ale výstupy vzduchotechniky na střeše, částečně zakryté kouřovým sklem jsou velmi rušivé a budovu znehodnocují. Mimořádně neesteticky to pusobí z lávky do Nové Karolíny. Ze všech staveb v okolí včetně historického Trojhali hodnotím nejhůř. Bohužel!

    Thumb up 25 Thumb down 9
  3. davidb :

    Kvituju cyklostezku, která vede až do garáží a vhodné cyklostojany.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  4. balde :

    ty dvě bílé krabice od elektra, to je jak pěst na oko, nevěřím, že se to nedá udělat víc designově

    Thumb up 19 Thumb down 0
  5. Tom :

    Příšerné elektrobudky se vám můžou objevit kdekoli. Provozovatel sítí si je mohou postavit dle potřeby a bez vyjádření obvodu.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  6. Michal :

    Zblízka pěkné, pak ale stačí udělat několik kroků dál od budovy nebo jít po lávce do Karoliny a objeví se vskutku odporná změť vzduchotechniky na střeše.

    Thumb up 18 Thumb down 1
  7. Jann :

    Nebudu rozporovat kvalitu provedení a použitý krycí materiál (drť), která je v případě Ostravy/Česka daleko kvalitě na obdobných stavbách západnějším směrem, ale jinak všechny fotky zeleně jsou v podstatě obdobné, přičemž rozdíl je dán jen tím, že srovnávací fotky jsou se vzrostlou, stabilizovanou zelení, kdežto zeleň u Organicy je pár dní po výsadbě, tudíž nevzrostlá.
    Před časem zde byla kritika obdobného záhonu před ostravským Červeným křížem, roh ulice Odboje a Červeného kříže. Prosím, zajděte si tam dnes. Neuvidíte skoro jediný kamínek, protože záhon kompletně pohltila rozrostlá zeleň a hemží se to tam čmeláky a jiným hmyzem.

    Thumb up 25 Thumb down 5
  8. Martin [msstavby.cz] :

    Jann: V textu je uvedeno, že zeleň u komplexu Churchill je již vzrostlá. Co se týče přístupu k hlavnímu nádraží a příkladu z Lipska, tak ta je relativně čerstvá. A jak je rovněž uvedeno, upozorňujeme na druh mulče.

    Co se týče prostoru u Červeného kříže, byl jsem tam v pondělí. Nevím kdy se stalo, ale přibyla tam lišta mezi štěrkem a chodníkem, aby už nepadal na chodník (v oblouku). Zcela zarostlé to rozhodně není. Hlavně prostor za plotem, kde jsou keře ve štěrku. Ale i před.
    Podívejte se na prostor rostlin, které jsou čistě v hlíně nebo organické mulči. Tam se to hmyzem hemží zcela jinak.

    Thumb up 3 Thumb down 11
  9. David :

    davidb:
    jaké cyklostojany kvitujete? Těch 5 kovových vysazených tyček?
    – když se staví něco takového tak by nebyl špatný nápad tam udělat i nějaký ochranný prvek – pergolu.
    – je 5 stání dostatečných když je obsazenost Organica cca 2000 lidí a k tomu kde kdo bude projíždět si tam to kolo taky nechá?

    Thumb up 7 Thumb down 4
  10. davidb :

    David:
    Neřeším počet – řeším jejich vzhled.
    Na co pergolu, když si cyklisté mohou dát kolo do podzemní garáže – kde je doveden i cyklopruh.
    Kolik tam těch míst pro cyklisty mohou mít?

    Thumb up 7 Thumb down 1
  11. David :

    davidb:
    jaký vzhled proboha – jedná se o černou barvu nebo co tam vidíte vy pane umělče? Kdyby se jednalo o vzhled tak ty stojany už jsou vyráběny trošku v „bespoke“ verzi pro Ostravu, znovu stojany se dávají všude, taky by nebylo nadarmo mít něco vlastního.
    Projíždějící cyklisté – pokud zastaví na pár hodin nebo jen na zmrzlinu vám nepojedou po cyklopruhu někam do podzemí (to spíše Ti zaměstnanci) a co když pojede skupina 6 ti cyklistů ten jeden s tím kolem bude chodit dokud nenajde jiný slot? Jako chválit 5 kovových stojanů jak kdyby se jednalo o…
    Mimochodem minule jste sám sdílel detail z Kodaně o společné kryté kolárně – věřte už dnes je běžné v zemích kde není 300dní jen slunečné podnebí vytvářet i ochranné prvky pro stojany na kola.

    Thumb up 3 Thumb down 10
  12. davidb :

    David:
    Pokud zastaví na pár hodin, tak nevidím důvod proč by nemohli do garáží.
    Pokud na zmrzlinu (nevím zda tam nějaká je), tak jim tyto stojany naprosto stačí. 5 stojanů je pro 10 kol.
    Ale ano, mohlo těch stojanů být víc, to nepopírám.

    Barva je mi ukradená, zda stojany budou černé, nerezové či duhové.
    Důležité je, že jsou to vysoká Účka, kde se dá kolo bezpečně zamknout a nejsou to jen ty nízké.

    Společná krytá kolárna byl příklad z bytové čtvrti. Zaměstnanci tady mají garáž.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  13. Rdm :

    David: v okolí je dost stojanů https://mapy.cz/s/mumafegosu Parkovat kola jde i v garáži OC (vjezd z Těžařské)

    Thumb up 3 Thumb down 1
  14. davidb :

    Rdm:
    Jako není jich dost. V tom má pravdu. Klidně bych jich tam mohly být desítky. Myslím tím celou oblast Karoliny.
    Ty, na které odkazujete vy, jsou stojany, kde stojí sdílená kola.

    Musím se na to zaměřit a projít si garáže pod OC, kolik tam kol může stát a hlavně jak se tam dostat. Nevím zda bych chtěl vjíždět na kole vjezdy pro auta. Organica na to myslela.

    U obchoďáku v Kodani – i když ty stojany jsou ty, které nemám rád.
    https://www.google.com/maps/@55.6820038,12.5308775,3a,75y,248.39h,84.19t/data=!3m6!1e1!3m4!1sNNLY35WSZw3vWDiDv7QWXA!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Thumb up 6 Thumb down 1
  15. Rdm :

    davidb: jen prosím ne, žádné parkoviště kol přes celé náměstí.
    To, že u stojanu stojí sdílené kola nebo koloběžky neznamená, tam nemůžete nechat své kolo.
    Těch stojanů je tam asi 5 tzn nejméně pro 10 kol, ale nikdy jsem tam neviděl nikoho stát, ostatně, nenapadá důvod proč jezdit do obchodního centra uprostřed města na vlastním kole. Pro vjezd bych volil https://mapy.cz/s/laluguvada
    V Kodani evidentně jezdí spousta lidí na kole i nakupovat, v Ostravě jezdí většina rekreačně resp. do/z práce až bude poptávka ježdění do OC na kole, tak se stojany dají vždycky poměrně jednoduše přistavět.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  16. davidb :

    Rdm:
    Proč by se do obchoďáku nemohlo jezdit na kole? Čím více lidí bude jezdit na kole, tím méně jich bude jezdit autem.

    Také nesouhlasím s vašim tvrzením, že nejdříve více cyklistů pak stojany. Já si myslím, že by se měla postupně budovat infrastruktura (stojany, semafory pro kola, cyklostezky apod.) a to přitáhne více jízd na kole.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  17. Rdm :

    davidb: neříkám, že se nemůže jezdit na kole do OC, říkám, že mi v centru města nedává smysl jezdit na vlastním kole (do obchodu), když jsou k dispozici sdílené a je dostupná i MHD.

    A já nesouhlasím s tím, že by tam nebyla dostatečná parkovací kapacita. Na zhruba 400m jsou 4 stání pro kola, další jsou v garážích OC a Organicy (ty tedy nevím nakolik budou přístupné veřejnosti) a při tom cyklistický provoz (krom sdílených kol) tam téměř není.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  18. Tomas :

    davidb: Upřímně velice rád jezdím na kole,ale v životě bych nenechal kolo na stojanu(jr jedno jestli v OV nebo jinde).Jedinou výjimku když jedu do Outlet arény,tam je stojan přímo u adidasu(a vidím na něj)…do dalších vzdálenějších obchodu bych si to nelazl….ale moje volba,souhlas…Já jsem ze staré školy,za mě by se nemuselo ani kola zamykat,bohužel takových je náš pár…

    Thumb up 6 Thumb down 3
  19. davidb :

    Rdm:
    To jo, sdílené kolo a MHD beru.

    Tomas:
    Jasně, chápu. Kolo bych asi dal do garáží.
    V té Skandinávii a třeba Nizozemí to funguje tak ,že oni mají levné kolo na pojížďky do práce, na nákup apod. A pak kolo na sport (někteří toto nemají).

    Thumb up 2 Thumb down 0
  20. Martin [msstavby.cz] :

    V centru obecně chybí kromě dopravní infrastruktury stojany, kam kola zamknout. Jak u soukromých staveb. Tak přímo na ulicích. Jet do obchodu/kavárny/obchodního centra je něco zcela normálního. Tak jako do školy nebo do práce. Je to začarovaný kruh. Bude infrastruktura a přibydou cyklisti? Nebo přibydou bez infrastruktury?

    K příkladům ale nemusíme daleko. Tohle je Šumperk na konci března.

    Přerov

    Obecně v českých ulicích chybí stojany přímo na ulicích. Příklad ze Stockholmu. Zrovna nasněžilo, ale na kole se tam jezdí normálně i v zimě.

    Typická ulice a vnitroblok v Berlině

    Před obchodním centrem v centru Lipska.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  21. davidb :

    Martin [msstavby.cz]:
    Já si myslím, že infrastruktura by měla být první.
    Ale je to jen můj názor.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  22. Martin [msstavby.cz] :

    davidb: Myslím si totéž.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  23. D-r :

    Když už sebrali ti prolézačky, mohli by aspoň udělat nějaké menši hřiště. Dětské hřiště v okolí Karoliny prostě není. Mladé rodiny s dětmi v centru nechceme???

    Thumb up 3 Thumb down 1
  24. Tjov :

    Martin [msstavby.cz]:
    V Ostravě nikdy nebude kolo rozšířený způsob dopravy, příklady z jiných míst republiky jsou irelevantní – tam bylo kolo nutnost, aby se člověk dostal do práce, nebo na nákup apod – souviselo to ekonomickou situací a dostupností dopravy – ti lidé to mají v “krvi” . V Ostravě je kolo spíše určité vyjádření postoje, než nutnost. MHD máme na světové úrovni, čisté , bezpečné a jede do každého koutu města.

    Thumb up 12 Thumb down 4
  25. Mx :

    Šel jsem kolem a celkem nechápu vysázení mnoha bříz na tak významné náměstí. Ať se nikdo nezlobí, ale existuje tolik “design” dřevin a stromů (stromků) s hezkou korunou, že samé břízy k takto luxusní stavbě – fakt nee. Vůbec nejsou reprezentativní.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  26. bapi :

    Mx: jj zvlast v Ol kraji to lidi proste maji v DNA. Chlast a kolo, to je tady starter pack. :) V Ove to pri rozsahlosti mhd neni potreba, no.

    Thumb up 4 Thumb down 2
  27. bapi :

    bapi: Pardon, to byla reakce na „Tjov“. :)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  28. Martin [msstavby.cz] :

    Tjov: A příklady ze zahraniční tedy dokazují to, že vypsaná města Berlin, Lipsko, Stockholm nemají kvalitní MHD? :D

    Ostravskému světovému MHD soustavně klesá počet cestujících a zároveň délka linek https://www.dpo.cz/soubory/spolecnost/v-zpravy/2022.pdf

    Thumb up 7 Thumb down 2
  29. O. :

    Tjov: Pamatuji si nejakych 20-30 let zpatky jak to vypadalo pred zacatkem sichty na NH v Hrabuvce kolem podjezdu pod Misteckou do Hrabove. To byly davy cyklistu, to mel clovek pocit, ze je nekde v Sangaji, stovky lidi jely do prace na kole. Takze i v Ostrave to slo, dokonce i v dobach, kdy jezdit na kole nebylo cool a neexistovaly zadne cyklostekzy a „sdilena“ kola. Neni duvod, aby to neslo dneska. Staci poresit par mist typu svinovske mosty, dodelat v centru par cyklopruhu v jednosmerkach a co je nejdulezitejsi, clovek si musi mit v praci to kolo kam bezpecne schovat a mit moznost dat si sprchu. Par jednoduchych veci, neni treba zadnych mega projektu.

    Thumb up 11 Thumb down 2
  30. davidb :

    O.:
    Přesně.
    Jeden z důvodů poklesů cyklistů do Liberty bylo umožnění parkování v areálu.
    Z Vratimova taky jezdilo mraky lidí.
    Další důvod je samozřejmě pokles počtu pracujících.

    Nevím kolik lidí jezdí na kole třeba do zóny v Hrabové.

    Thumb up 5 Thumb down 2
  31. Malina :

    O.: je to všechno o lidech, kdo na kole dojíždět chce, tak dojíždí už teď. I když u nás máme od zaměstnavatele špičkové podmínky – uzamykatelná kolárna uvnitř budovy s kamerovým systémem, sprcha, pračka a sušička, místo pro mytí a servis kola včetně nářadí a spotřebního materiálu – tak nás, z cca 70, pravidelně na kole dojíždí maximálně 5…

    Thumb up 4 Thumb down 0
  32. davidb :

    https://fb.watch/l_15341iDt/
    Cyklistů v Ostravě přibývá. 🚴‍♀️ Například ulicí 28. října jich projede o necelých 25 procent víc než loni. Brigádníci z městského ateliéru MAPPA to zjistili při každoročním sčítání lidí na kolech. Data by měla pomoct zlepšit podmínky pro cyklisty ve městě.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  33. O. :

    davidb: nemyslím si, že někdo přestane jezdit na kole, protože někde otevřou nové parkoviště. Spíš to bude tím, že tam výrazně ubylo zaměstnanců.
    S tou zónou v Hrabové by mě to taky zajímalo, přístupná na kole je asi dobře.
    Čísla ohledně automobilového provozu v celém Česku v jednotlivých ulicích se dají najít. O cyklo dopravě jsem je nenašel.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  34. O. :

    Malina: To je pravda, taky jsem mival v zamestnani dobre podminky, ale moc nas nejezdilo.
    Asi fakt chybi lepsi infrastruktura. Ja jsem si vzdycky nasel cestu bocnimi ulickami, pres prazdne chodniky a nevadilo mi ani najet trosku vice, abych se nemusel motat mezi auty, ale takovych nas je asi mensina, takze je treba dodelat ty bezpecne, prime cyklostezky.
    Ale strasne to trva, jak dlouho trvala „posledni mile“ z Jihu do centra kolem reky, roky jsem bydlel na Jihu a cekal, kdy se dodela cyklostezka kolem Ostravice. Trvalo to nekonecne.
    A slusne spojeni pro dojizdeni do prace z Poruby do centra neni doposud, ani z Poruby na Jih. Udelal se kousek od Vodarny k Borikovi, a pak nezbyva nez pokracovat jako o sobotnim rodinnem vyletu.
    Do toho se delaji takove paskvily jako kolem Kotvy. V miste, kde je prostor pro kvalitni reseni.
    To jsou asi ty duvody, proc u nas nejezdi do prace na kole tolik lidi, jako jinde.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  35. Tjov :

    Martin [msstavby.cz]: tak asi žiju v jiné Ostravě, ale nevidím tady žádné dámy a pány ve společenském oděvu dojíždět na kole do práce. Co vidím je pár lidí co to mají jako své vyjádření postoje k dopravě ve městě, mladé lidi co si půjčí NextBike grátis a přejedou někam a pak opravdu pár jedinců co to hoblují denně na kole třeba z Poruby do centra po Svinovech a pak dál těmi cyklo pruhy, ale to jsou jednotky kusů. Nevidím žádný “use case” pro běžného člověka si pořídit kolo a v ostravské aglomerace (Poruba-Centrum-Jih) se někam pachtit na kole – což je zřejmé na první pohled – a sociální inženýrství ve smyslu masového předělávání Ostravy na cyklo region to nijak nezmění. Co má rozhodně smysl jsou turistické cyklostezsky a jejich napojení na přilehlé městské časti – např. Směr Beskydy , ta je luxusní. A dál Hlučín, Opava, apod.

    Když to shrnu, pokud by tady byla masová cyklistika tak ty služby už dávno vzniknou “samy”.

    Thumb up 5 Thumb down 10
  36. Rdm :

    O.: Malina: tak si toho važte, většina lidí má maximálně možnost uzamčení kola, ale sprchu žádnou. Když jsem měl kancelář v relativně nové budově sídla Homoly, tak do nezastřešené „kolárny“, jsem musel objet celý areál https://mapy.cz/s/bucedanehe a o sprše jsem si mohl nechat jenom zdát. A tak to bude ve většině starších kancelářských budov. Takže nikdo nebude jezdit na kole do práce, když v ní pak bude spocený smrdět.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  37. petrk :

    Tjov: s tou luxusní beskydskou cyklostezkou musím nesouhlasit. Na to, že to má být magistrála, tedy hlavní tepna, je příliš úzká, a především na ostravské části ve velice špatném stavu. V jednom nejhorším úseku dokonce zmizelo označení, že jde o cyklostezku!

    Thumb up 9 Thumb down 0
  38. pavelk :

    Rdm: na kole jezdim do kancelare kazdy den v miste kde pocitova teplota pres leto skoro neklesne pod 30 °C a staci se trochu osusit pri prijezdu, prevlect se do nahradniho obleceni, dat deodorant a nikdo nic nepozna. Sprcha by samozrejme byla pohodlnejsi, ale chapu ze to nejde vsude.

    O.: taky moc nechapu co se to u te kotvy deje ale spis doufam (naivne) ze maji koncepci pro cele to uzemi a po dokonceni vsech casti to bude vsechno pekne napojene.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  39. O. :

    Rdm: Ja si toho komfortu vzdycky vazil :) Uplne davno, kdyz jsem jeste jezdil na silnicce a mel to do prace nastesti rovinu nebo z kopce, tak jsem taky daval kolo do kotelny, sprcha nebyla, takze muselo stacit ciste tricko a dalo se to prezit. Ale dneska uz jsme snad vetsinou jinde.

    Tjov: Do spolecenskeho se da prevlect v praci po sprse, v tom se fakt nemusi slapat na kole.
    Masová cyklistika nebude, dokud nebudou sluzby a infrastruktura. My, co to zvladame bez „sluzeb“ tu masovku neudelame.

    Thumb up 6 Thumb down 0
  40. Tjov :

    petrk:
    Potom by město mělo investovat do jejího rozšíření, pokud je tady tak silný provoz.

    Jezdil jsem dříve 3-4tis ročně a kromě jedné hloupě značené a prudké zatáčky to bylo cajk a provoz tam byl tak akorát.

    V Ostravě se dá všude dojet autem a v ČR je vlastnictví auta levné – pojištění je levné, parkování je levné. Chcete změnit paradigma- tak musíte zdražit komfort vlastnění auta. Můžete stavět infrastrukturu pro cyklisty, donutit firmy stavět kryté stání a sprchy, ale stejně pohodlnost zvítězí :-).

    Thumb up 3 Thumb down 7
  41. Tjov :

    O.: jízda ve společenském oblečení byla narážka na masovou cyklistiku v západní evropě co je tady prezentována jako vzor pro Ostravu :). Jak píšu výše vstupní parametry v Ostravě nikoho nenutí sednout na kolo

    Thumb up 3 Thumb down 3
  42. O. :

    Tjov: A dikybohu, ze nenuti. Musi to jit cestou pozitivni motivace, a ne sikany tech, co preferuji jiny zpusob dopravy. Tzn. v prvni rade nabidnout kvalitni cyklo-infrastrukturu. Napady o sikanovani lidi s jinymi nazory a preferencemi snad neprojdou, nerad bych se vracel do doby pred 89.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  43. Cyklista :

    O.: Tjov: Vše je jen o hlavě a lidském pohodlí. Já to mám do kanceláře 5km a chodím pěšky, popřípadě když je moc horko, tak si na část cesty vezmu sdílené kolo (manželka to má ještě o dva km dál). Nevadí mi, že mi cesta trvá o 50 minut déle než autem. Autem jezdím jen občas, když dělám velký nákup.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  44. Martin [msstavby.cz] :

    Tjov: Reagoval jsem na to, jak je tedy možné, že ve městech, kde je rovněž kvalitní a masivní MHD jezdí tolik lidí na kole. Čím to je? Bez navazující cyklo infrastruktury a s mentalitou ostravských řidičů rozvoj cyklo dopravy nenastane. Btw i ten Přerov má přímo v centru kvalitnější infrastrukturu.

    K těm sprchám. Opravdu je po pár km v nenáročném terénu potřeba sprcha? Opravdu si myslíte, že všichni, třeba v Kodani, když jedou do knihovny, školy, práce, obchodu, tak se jdou po příjezdu hned sprchovat? :D Průměrně zdravý člověk s tímto nemá problém.

    Thumb up 6 Thumb down 4
  45. Tjov :

    Martin [msstavby.cz]: nevím kolik km na kole jezdíte vy, jak jsem psal jezdil jsem opravu hodně a nějaká infrastruktura v tom nehrála roli – protože jsem chtěl a na kole jsem si dojel opravdu i do obchodu.

    Ojeté auto vyjde na jeden průměrný plat, pojistka na dva tisíce a kdekoli včetně centra zaparkuji zadarmo ( Karolina 2 hod zadarmo). Napříč Ostravou vede velkokapacitní systém silnic, které se dále plánují rozšiřovat (místecká/severní spoj), zácpa při běžném provozu neexistuje (mimo oprav). MHD je opravdu velmi kvalitní a levná. Historické centrum projdu pěšky z Přívozu ke Karolíně do půl hodiny.

    Tak mě uveďte jediný důvod co donutí občany Ostravy jet někam na kole ? A prosím infratruktura je v Ostravě objektivně na dobré úrovni, rozhodně daleko za reálným počtem lidí co jí využívají – takže argument že lepší infrastruktura rozhýbe Ostravu směrem k cyklistice neberu jak validní.

    Thumb up 15 Thumb down 3
  46. Martin [msstavby.cz] :

    Tjov: Zapomněl jsem zareagovat, pardon.
    Do práce jezdím cca 13,5km. Částečně po infrastruktuře.

    Pohybujeme se ve stejné Ostravě? Já nevidím cyklo infrastrukturu na dobré úrovní. Z Poruby na Jih jak? Z centra do Poruby jak? Z okrajových částí do města po oddělené infra. kde, anž bych musel najet X kilometrů navíc?

    Ne, tady není cyklo infrastruktura na dobré úrovní. A nejde jen o cesty, ale i o stojany. Až bude kvalitní a bezpečné (vezměme v potaz i mentalitu místních řidičů), budou lidi jezdit. Před vybudování stezky kolem Ostravice na Ostravici tako málo koho tam napadlo jezdit.

    Thumb up 6 Thumb down 7
  47. O. :

    Martin [msstavby.cz]: Taky jezdim po Ostrave vice na kole, nez autem. Taky k tomu nepotrebuji zadnou nalestenou infrastrukturu (priznam se, ze kdyby se udelalo nejake slusne spojeni pres Odru z Poruby na Novou Ves a taky nekde u Rudne, tak bych byl rad).
    Souhlasim s tim, ze pro vetsi pocet lidi, co jezdi na kole do prace, je ale asi potrebna nejaka lepsi infrastruktura, pocet nas „skalnich“ je omezeny.
    Martine, s Tvymi nazory vetsinou souhlasim, co mi ale trosku vadi, jsou ty neustale narazky na ostravske ridice. Fakt ani jako ridic, a ani jako cyklista nemam pocit, ze Ostrava je plna dementu za volantem. To by sis fakt mohl odpustit, je to dost lacine. Mam autem najezdeno dost, pravidelne jezdim po CR i za hranice, a mohu rict, ze v Ostrave je to opravdu uplne v pohode. Mohl bych jmenovat minimalne dva jine ceske regiony, kde je za volantem podstatne vetsi pocet dementu nez jinde, ale neudelam to.
    Mozna by se stacilo smirit s tim, ze nekdo radeji na kole, nekdo autem a nekdo trolejbusem. Vsecho jsou to legitimni volby a kdyz se budeme navzajem respektovat, tak doprava v Ostrave bude i nadale bezpecna a v pohode.

    Thumb up 7 Thumb down 3
  48. Tjov :

    Martin [msstavby.cz]: dáváte extrémní příklady nicméně Poruba-Jih je v klidu. Jediné co je blbé na trase Centrum-Poruba je nedořešené propojení přes D1 a nádraží Svinov – tam si člověk ten kilometr zajede kolem PPL na podjezd. Ovšem na kole v Ostravě jedu primárně kvůli fyzičce, ne kvůli nedostupnosti MHD – takže ten necelý 1 km je 2-3 minuty což je OK. Jinak jsou lidé co to hrnou po Svinovech bez problémů (95% je odstavný pruh) , ale jezdíval tam za covidu jeden echt pumpičkář co kolonu od odbočky na Dubí projížděl tak 40-45 kmh středem mezi auty :-/ to už moc ok není. Samotný výjezd z centra je sice trochu úzký. Sice neoficiální ale přesto aternativa je Stodolní, podjezd a následně se dopojit za nemocnicí u divadla. A nebo I – Janáčkova a skze sad. Záleží co je myšleno centrem ?

    Jinak ten cyklopruh od Výstavní po Vodárnu , hezky zklidnil společně s levým obrubníkem v koleješti dopravu a na kole to tam je taky na pohodu. Nad 3.5t tam jezdí opravdu minimum aut.

    Thumb up 1 Thumb down 6
  49. Martin [msstavby.cz] :

    Tjov: Prvně bychom si asi měli ujasnit, co je infrastruktura na dobré úrovni.

    Tohle je plán sítě cyklistické infrastruktury Lipska. Většina z toho je již realizována. V mapě jsou jen hlavní trasy. Velká část je stavebně oddělena. Pokud je vedena jako cyklopruh, je dostatečně široká, bez značky, že mi to cyklopruhy někdy vjede náklaďák nebo bus. Město si po pádu železné opony prošlo ještě větším ekonomicko-společenským šokem, než Ostrava. Ostatně Google po dlouhé doně na streetview nově nasnímal téměř celé Německo. Každý se o těch propastných rozdílech může přesvědčit sám. https://www.google.com/maps/@51.3329229,12.3736318,3a,75y,177.6h,88.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sekk2ReZTfVG07M76Av5EDQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu

    Tohle je mapa cyklo. infra. Ostravy. Je tam naznačeno vše. I běžné silnice, po kterých je stezka vedena jen papírově. Pokud je v Ostravě nějaká oddělané stezka, jsou v ní vedeny oba směrové proudy.

    O.: Myslím ČR obecně. Řidiči zde nejsou zvyklí na velké počty cyklistů ve městech.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  50. CONTERA :

    balde:
    Dobrý den,

    rozvaděč, který je umístěn v nově vznikajícím parku před Organicou, slouží k napojení veřejného osvětlení. Jeho umístění a vizuální pojetí je samozřejmě i pro nás neakceptovatelné, nicméně rádi bychom uvedli, že se jedná o dočasné řešení.

    Dočasná nebo provizorní umístění podobných napojovacích bodů technické infrastruktury nejsou pro stavby podobného objemu ničím výjimečným. Někdy musí malý stavební soubor ustoupit většímu a důležitějšímu s ohledem na harmonogram stavby jako celku, a to i za cenu toho, že se jedná o dočasné a mnohdy nákladnější řešení.

    Na finálním umístění rozvaděče se již pracuje. Bude situován u výstupu z parkoviště OC Forum Nová Karolina a bude opláštěn tahokovem. Finální pojetí nebude nijak narušovat kvalitu a estetiku veřejného prostoru, na které nám všem tolik záleží.

    Díky!

    CONTERA

    Thumb up 8 Thumb down 0
  51. CONTERA :

    Mx:
    Dobrý den,

    břízy jsme vybrali záměrně. Je to kombinace vícekmenů břízek doplněné o muchovníky, které jsou vhodnou dřevinou do městského prostředí s vynikajícími plody a krasným kvetením v jarním období. Tyto vícekmeny jsou schopné růst na menších mocnostech zeminy – pod parkem před Organicou se nachází železobetonová konstrukce stropu podzemních garáží OC Forum Nová Karolina. Další důvod umístění těchto stromů je ten, že tato zeleň je často náletová a bříza je jeden z prvních stromů, který „osídlí“ brownfieldová území – k bývalému území koksovny Karolina tak vlastně patří.

    Díky!

    CONTERA

    Thumb up 5 Thumb down 0
  52. CONTERA :

    davidb:

    Dobrý den,

    Organica nedbá jen na životní prostředí, ale chce poskytnout náležitý komfort i svým uživatelům. Spousta z nich preferuje dopravu na kole a my jsme na to připraveni.

    Organica disponuje obrovskou podzemní kolárnou s kapacitou téměř 200 stání, do které se cyklisté dostanou bezpečnou cestou po rampě ve vyhrazeném cyklopruhu a dále samostatným vjezdem odděleným od toho pro automobily. Nechybí ani pozice pro nabíjení elektrokol.

    Součástí kolárny nejsou jen stojany pro kola. Uživatelé zde najdou kompletní cyklistické zázemí včetně šaten a sprch. Do kanceláře tak z cyklistického dresu odchází rovnou v košili.

    Zmiňované venkovní stojany pro kola proto netvoří páteřní cyklistickou infrastrukturu Organicy. Slouží primárně k chvilkovému odstavení kola pro návštěvníky retailových jednotek v přízemí objektu nebo pro dočasné odstavení sdílených kol. V kontextu velké podzemní kolárny je to doplňkový prvek, nicméně pokud by měl každý objekt v centru města takový stojan pro 5-10 kol, pak by to celé cykloinfrastruktuře významně prospělo.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  53. CONTERA :

    davidb:

    Dobrý den,

    Organica nedbá jen na životní prostředí, ale chce poskytnout náležitý komfort i svým uživatelům. Spousta z nich preferuje dopravu na kole a my jsme na to připraveni.

    Organica disponuje obrovskou podzemní kolárnou s kapacitou téměř 200 stání, do které se cyklisté dostanou bezpečnou cestou po rampě ve vyhrazeném cyklopruhu a dále samostatným vjezdem odděleným od toho pro automobily. Nechybí ani pozice pro nabíjení elektrokol.

    Součástí kolárny nejsou jen stojany pro kola. Uživatelé zde najdou kompletní cyklistické zázemí včetně šaten a sprch. Do kanceláře tak z cyklistického dresu odchází rovnou v košili.

    Zmiňované venkovní stojany pro kola proto netvoří páteřní cyklistickou infrastrukturu Organicy. Slouží primárně k chvilkovému odstavení kola pro návštěvníky retailových jednotek v přízemí objektu nebo pro dočasné odstavení sdílených kol. V kontextu velké podzemní kolárny je to doplňkový prvek, nicméně pokud by měl každý objekt v centru města takový stojan pro 5-10 kol, pak by to celé cykloinfrastruktuře významně prospělo.

    Díky!

    CONTERA

    Thumb up 2 Thumb down 0
  54. CONTERA :

    ARCHITEKTURA, URBANISMUS A TECHNOLOGIE

    Jsme si vědomi toho, na jak exponovaném místě Organica stojí. Máme za to, že je to v současné době jeden z nejlepších pozemků v Ostravě.

    S ohledem k výše uvedenému jsme se ca. před 3 lety rozhodli uspořádat interní architektonickou soutěž, do které jsme oslovili 3 renomovaná architektonická studia. Vítězný návrh pochází z dílny studia Schindler Seko Architekti, profesionálů, kteří mají bohaté zkušenosti s návrhy objektů podobného charakteru a velikosti.

    Organica je solitér vhodně umístěný do urbanisticky nevymezeného prostředí. Svou organickou hmotou tvoří výrazný kontrast proti přísně ortogonálnímu OC Forum Nová Karolina a historické budově Trojhalí.

    Organica stojí na místě původního velkého brownfieldu a architekti na tento průmyslový podtext nezapomněli. Tvarosloví elegantních křivek je tak vyváženo použitými materiály industriálního charakteru v podobě skla, hliníku a nerezového perforovaného plechu a architekturu jako celek záměrně podtrhuje i koncept obnažené technologie na střeše objektu, která zase odkazuje na nedalekou – a z Organicy dobře viditelnou – Dolní oblast Vítkovice, kde jsou veškeré technologie dnes již přirozenou součástí veřejného prostoru.

    Pro úplnost dodáváme, že koncepci průmyslového vizuálu vyvažuje zeleň, která se nenachází jen v parteru, ale najdeme ji i na pochozí terase, na střeše z vnitřní strany atria a také na střeše po obvodu objektu v podobě popínavých rostlin.

    S ohledem na nedávné dokončení objektu není tato zeleň ještě vzrostlá a není z exteriéru dobře viditelná. V budoucnu mají právě popínavé rostliny na obvodovém zasklení střechy vhodně doplnit industriální pojetí vizuálně exponované technologie.

    Umístění technologií a primárně vzduchotechniky na střeše, která by byla jinak nevyužitá, vede k uvolnění místa v podzemních garážích a umožní tak umístit více parkovacích stání pro uživatele objektu. Umístění např. diesel agregátu na střeše jsme docílili toho, že kolem celé Organicy nejsou nasávací a vyfukovací komíny a celkově není nasávacími průduchy znehodnocená fasáda v parteru, který je pro osoby pohybující se kolem objektu zásadní.

    Střecha Organicy je prostorově využitá beze zbytku. Najdeme na ní vzduchotechnické technologie, záložní diesel agregát, antény pro konektivitu objektu, nezbytný hromosvod a v neposlední řadě i menší fotovoltaickou elektrárnu (FVE), která Organice zajistí částečnou energetickou soběstačnost. Umístění FVE není pro tyto typy objektu ještě zcela běžné.

    Organica je nabitá technologiemi a nestydí se je záměrně ukázat.

    Děkujeme!

    CONTERA

    Thumb up 7 Thumb down 0
  55. davidb :

    CONTERA:
    Skvělé. Díky za odpověď.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  56. rom :

    CONTERA:

    děkuji za komunikaci – je vidět, že jste si dali záležet s bezprostředním okolí – mohlo to být nízkonákladové, ale investice je vidět
    věřím, se se budete dobře starat o tento prostor a udržovat ho – bude to krásné srovnání údržby města a developera
    bohužel efekt je jen poloviční – bez spolupráce a tlaku na město a FORUM nedocílíte daného efektu – dodělání v dohledné době a vysoké kvalitě náměstí, cesty před Trojhalím, oprava rozbité dlažby v okolí, čištění komunikací, řešení vandalismu, v neposlední řadě ozelení výstupů z garáží – ty střechy jak v současné době jsou budou velmi dobře působit na nájemníky – přitom je to minimální investice

    Thumb up 5 Thumb down 1

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.