Optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice

Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na vypracování projektové dokumentace Optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice (mimo) – Ostrava-Svinov/Polanka nad Odrou. Podání nabídek bylo k datu 12.6. 2023.

Předmětem zadání je zpracování Záměru projektu včetně doprovodné dokumentace stavby „Optimalizace traťového úseku Ostrava – Kunčice (mimo) – Ostrava – Svinov/Polanka nad Odrou“.

Cíle projektu
– Optimalizace trati včetně rekonstrukce železniční stanice Ostrava – Vítkovice.
– Zvýšení stávající traťové rychlosti a tím zvýšit atraktivnost železniční dopravy
– Příprava na elektrizaci systémem AC 25 kV 50 Hz
– Zvýšení bezpečnosti drážního provozu a cestujících, zlepšení technického stavu a parametrů řešené trati včetně zajištění souladu s požadavky TSI

Předmětem stavby je traťový úsek celostátní dráhy vedoucí z ŽST Ostrava – Kunčice do ŽST Ostrava – Vítkovice a dále do Odb. Odra až do Výhybny Polanka nad Odrou. V rámci Odb. Odra je vedena odbočná trať směrem na ŽST Ostrava – Svinov, která je také součástí zpracování ZP. Stavba není zařazena v rámci modernizace celého železničního uzlu Ostrava a je řešena jako samostatná stavba mimo aglomeraci uzlu Ostrava.
Současný technický stav řešeného traťového úseku včetně stavebně – technických parametrů trati již nevyhovují současným a zejména budoucím nárokům provozovaných dopravních segmentů na zajištění kvalitní a konkurenceschopné železniční dopravy a to jak

osobní, tak nákladní. Zejména z hlediska celkového technického stavu (železniční svršek a spodek, mostní objekty apod.) a potřeby zkracování cestovních dob. Zvýšení stávající traťové rychlosti se zajištěním homogenity na co nejdelším úseku přinese zkrácení cestovní doby a to i za předpokladu umístění zastávky Ostrava – Zábřeh, která bude řešena samostatnou investiční akcí. Důležitou roli na řešeném úseku plní nákladní doprava, kdy v ŽST Ostrava – Vítkovice čekají nákladní vlaky k zařazení do sledu na koridorovou trať. Nedílnou a neméně podstatnou nezbytností realizace je připravenost traťového úseku na změnu trakčního napájení z DC 3kV na AC 25 kV, 50 Hz v celém regionu. Optimalizace traťového úseku včetně úpravy dopraven povede ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu a zajištění bezbariérového přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace v ŽST Ostrava – Vítkovice.
V současném stavu je traťový úsek od ŽST Ostrava – Kunčice dvoukolejný až do Odb. Odra, kde končí dvoukolejný úsek a vzniká jednokolejná trať směr Výhybna Polanka nad Odrou a jednokolejná trať směrem na ŽST Ostrava – Svinov. Po celé délce se jedná o elektrizovanou (DC 3 kV) celostátní trať. Maximální traťová rychlost je 80km/h. Délka řešeného úseku dle stávající kilometráže je 7,913 km pro traťový úsek 301D (km 31,074 – km 38,987) a 2,684 km pro traťový úsek 301E (km 0,0 – km 2, 684). Trať v řešeném úseku byla uvedena do provozu v roce 1964.

zdroj: zakazky.spravazeleznic.cz

Související články


Komentáře

  1. J.K. :

    A o zastávce Ostrava – Zábřeh ani slovo?

    Thumb up 1 Thumb down 5
  2. Crazym :

    J.K.: 🤦‍♂

    Thumb up 1 Thumb down 2
  3. aldik :

    Smysl výstavby zastávky Zábřeh a zároveň rekonstrukce Vítkovic? 🤔 Dopadne to jak v Třinci po otevření zastávky Centrum, z hlavního téměř nikdo nejezdí. 😀

    Thumb up 2 Thumb down 5
  4. Hans :

    aldik: Tak to je jen dobře, že se postaví účelnější stanice blíž lidem. Rekonstrukce Vítkovického nádraží je asi jiná otázka, ale vzhledem k tomu kolik historických nádraží často uprostřed pole je dnes opraveno, myslím, že zachovat tuto budovu není žádná ohromná zátež.

    Thumb up 10 Thumb down 1
  5. S200 :

    aldik: Přirovnání k Třinci úplně nesedí, protože tam byl za těžké prachy opravena zbytečná budova. Oprava budovy ve Vítkovicích však není součástí této stavby.

    Thumb up 6 Thumb down 7
  6. Martin [msstavby.cz] :

    J.K.: Zastávka Ostrava-Zábřeh není součástí tohoto projektu.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  7. Mirek Novák :

    Škoda, zase vyhozené peníze. Nejdůležitější by měla být 2. kolej Svinov – Odb. Odra

    Thumb up 1 Thumb down 5
  8. Natvrdlej :

    Mirek Novák:

    Pokud jsem dobře četl EIA na vysokorychlostní trať, tak spojka do Svinova ponovu povede „spodem“. I tenhle článek čtu, že směr Svinov bude bez rekonstrukce. Ostatně, nákladní doprava potřebuje směr Polanka.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  9. S200 :

    Natvrdlej: Nákladní doprava potřebuje směr Polanka i Svinov.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  10. jlname :

    Je to strašně nevyužitý potenciál této tratě, když si člověk uvědomí, jaký kousek je Zábřeh od Poruby (Svinova).
    Tramvají číslo 7 je to okružní jízda po Ostravě ve vyloženě nehezkém prostředí na
    Les Rezavka a Polanecký les také čeká na své objevení.
    Kvůli houbě – škůdci – je tento areál pro veřejnost prakticky nepřístupný.
    Úplně si dokáži představit, kdyby tam jezdila i tramvaj. Pak by i zastávka Ostrava – Zábřeh měla větší smysl s napojením na MHD.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  11. davidb :

    jlname:
    Až bude zastávka Ova-Zábřeh, tak na ODISKu můžete do Svinova jezdit vlakem.
    Nic vám v tom nebrání. Tipuju to na nějaké 4 minuty čisté jízdy.

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.