Optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice

Záměr „Optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice (mimo) – Ostrava-Svinov/Polanka nad Odrou“ aktuálně prochází posouzením v procesu EIA. Hlavním přínosem je zvýšení traťové rychlosti na 120 km/h.

Situace stavby

Jak informoval web zdopravy.cz, Správa železnic zároveň připravuje výstavbu železniční zastávky v Ostravě-Zábřehu, která bude ležet na této trati. Ta však není součástí tohoto procesu a je řešena samostatným projektem. Celý článek ZDE

Správa železnic (SŽ) připravuje výstavbu nové železniční zastávky v Ostravě. Vyrůst by měla na trati v městské části Zábřeh, nedaleko nákupního centra Avion a sídliště Výškovice. Deníku Zdopravy.cz to řekl mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

„Letos chystáme vypsání zakázky na dokumentaci pro povolení stavby a projektovou dokumentaci pro provedení této stavby,“ uvedl Gavenda.

pramen: EIA

Související články


Komentáře

  1. Ic540 :

    Jestli tomu dobře rozumím. Bude zastávka od mostu směr Vítkovice. Takže přímý vstup ze zastávky ke Kika a tím do Šopinu nebude. Hm. To nevymyslíš. Snad se mýlím…

    Thumb up 19 Thumb down 2
  2. David :

    Ic540: taky by mě zajímalo jaké pěší napojení tam vymyslí. Asi se chtěli vyhnout protestujícím občanům na ulici Výškovická :( dojít z toho místa do Avionu bude pěkný kus. To aby na mostech vznikla nová tramvajová zastávka

    Thumb up 12 Thumb down 0
  3. Dr. Kohn :

    Hned za mostem je zastávka zábřeh vodárna.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  4. davidb :

    Ic540:
    jaký je rozdíl v přístupu do jižní části Shoppinu od chystané zastávky body 1-2 a vámi navrhované zastávky body 3-4. https://mapy.cz/s/foduhopuca
    Blíže ke Svinovu by ta zastávka vůbec nedávala smysl.

    Thumb up 1 Thumb down 5
  5. koudy :

    Dr. Kohn: z pohledu návazností MHD je to daleko. Výsledná vzdálenosti od zastávky 200-300m. To je mnohdy víc než i vzdálenost mezi zastávkami tramvaje (např. Stodolní – Elektra). A představa že lidi budou chodit vzdálenost Stodolní – Elektra při přestupu pěšky je imo nereálná. Ta návaznost se určitě musí zlepšit.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  6. koudy :

    Dr. Kohn: z pohledu návazností MHD je to daleko. Výsledná vzdálenosti od zastávky 200-300m. To je mnohdy víc než i vzdálenost mezi zastávkami tramvaje (např. Stodolní – Elektra). A představa že lidi budou chodit vzdálenost Stodolní – Elektra při přestupu pěšky je imo nereálná. Ta návaznost se určitě musí zlepšit.

    Thumb up 0 Thumb down 2
  7. davidb :

    koudy:
    Když budou schody/výtah i na této straně, tak je to cca 160 metrů – https://mapy.cz/s/bejelujagu
    Ale snad město o plánu SŽ ví a situaci zda vybudovat novou zastávku už začal řešit.

    Zastávka Zábřeh, OC má na délku 93 metrů (i s podchodem), což je delší než prostor mezi křižovatkami! https://mapy.cz/s/munufuvegu

    Thumb up 1 Thumb down 0
  8. marie :

    koudy:
    Je to zhruba stejná vzdálenost jako z nádraží Svinov na tramvaj Svinov-mosty. Běžně tu trasu chodí denně stovky lidí a nikomu zatím nožičky neupadly. A to tuhle trasu často zvládají i s kufry.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  9. Ic540 :

    davidb : No mezi body 3 a 4 to dle mě má mnohem větší smysl. U bodu 3 výstup a 154 metrů jak je na jedné z Vašich map které odkazujete na zastávku Vodárna. U bodu 4 pak i výstup na lávku a tedy do sídliště. No hlavně mi šlo obecně o přístup na ulici U výtopny ze které je možný pěší přístup ke Kika a dále do Šopinu přes most. A viděl jsem v minulosti i vizualizaci zastávky právě na té straně směr Svinov od mostu.

    Mám proto takové podezření že díky peticím došlo ke změně v projektu zastávky. A bude na opačné straně mostu. A nebude ani možná možnost výstupu na ulici U výtopny a do Šopinu se bude muset jednu zastávku šalinou.

    Na výsledek a vše kolem toho jsem tedy zvědav. Hlavně kde budou výstupy ze zastávky bude li mezi body 1 a 2. Zřejmě jen na jednu stranu někde u mostu. Uvidíme…

    Thumb up 5 Thumb down 1
  10. davidb :

    Ic540:
    Souhlasím, že mezi 3-4 by to bylo vhodnější. I s návazností na tu lávku, jak zmiňujete.
    Ale tlak obyvatel je většinou strašně velký. A přehluší všechny plusy.
    Nové vlaky při brždění nejsou prakticky slyšet. Což mohl být jediný argument občanů.

    Osobně by mi nevadila zastávka, která by měla nástupiště až pod most a 4 výstupy. Dva na každé straně mostu, aby se tam nemusel budovat přechod.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  11. jlname :

    Položení zastávky na opačnou stranu mostu k ulici Pavlovova, je promarněná šance. Po opačné straně mostu už nyní nikdo nechodí, protože je tam několik semaforů a celkově to nikam nevede. Zcela logicky se nabízí původní varianta, kde je napojení na cyklo a další.
    Pokud by to fungovalo jako „turbo šalina“ do Svinova, tak to má pro celou Ostravu ohromný potenciál, který se ale může stát dalším mistem duchů, kvůli připoxranosti zastupitelů toto vykomunikovat s občany.
    Alibismus. A tu hrůzu Bytrum na Výškovické také nedokáže úřad řešit.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  12. VLAKOTRAMVAJ V OSTRAVĚ ??? :

    VLAKOTRAMVAJE -Pokud by se měla stavět nová zastávka Ostrava-Zábřeh tak by se výhledově tato trasa Svinov-Vratimov měla stát pilotním projektem kde by jezdily tzv vlakotramvaje a tomu přizpůsobit i výšku nástupištních hran cca 30-50 cm Ostrava má v tomto ohromný potenciál, z nadraží Vítkovice by v budoucnosti mohl stát přejezdový uzel mezí sítí tramvají a vlakotramvají…https://mapy.cz/s/bemefonofe
    Jak tady psal předchozí přispivatel TUrbo šalina ze Svinova až do Vratimova a kdo ví třeba v roce 2050 i do Dobré F-M Paskova Krmelína- Brušperku,prostě tam kde vedou vlečky OKD asi tímto směrem by se měla rozvíjet Ostravská MHD… navíc v Paskově-Biocel nebo v Brušperku by se dalo vybudovat zbrusu nové depo pro tento region…Ve Vídni taky jezdí vlakotramvaje z okrajových částí města až do jeho středu kde jsou smyčkya přestupové uzly… tady tato trasa k tomu přímo vybízí, na druhé straně města by se na železnici dalo najíždět ve stanici Ostrava-Třebovice…
    Je to vlastně vlečka do areálu dílen DPO Ostrava… zde by mohly taky vzniknout nové zastávky Třebovice-U mlýna Třebovice-Lipová a přes Martinovský dvůr by opět najížděly vlakotramvaje do sítě tramvajové… je to můj výhled do roku 2050…Ale Ostrava se ubírá trochu jiným směrem co se týče rozvoje sítě MHD jako takové…

    Thumb up 2 Thumb down 8
  13. Ondoň :

    Dva postřehy:
    1/ Pokud si pamatuji, tak na Vítkovickém nádraží nebývá moc frmol, proto netuším – proč by o 2km dále měla být už jiná situace. Spíše jde ze strany SŽDC o úlitbu městu, rezervního charakteru, aby se tam do budoucna mohlo něco vybudovat (bude-li se blížit frmol). Jinak cílem investice SŽDC je, aby Ostravou vlaky projížděly rychle.
    2/ vlakotramvaj by byla super, ale asi ji nikdo nepustí vjet do širé trati – zde právě přestavěné na rychlost 120km/h. A technicky nemám tušení, zda elektrickà trakce tramvaje odpovídá té vlakové.

    Jinak prolínání vlaků do města asi fandíme všichni, a pokud například Opavàci dojedou na Stodolní z Opavy vlakem rychleji než autem, a nemusí pak parkovat – jde o kýžený stav. Stejně tak Frýdečtí, Bohuminští a časem snad i Havířovàci.
    Smutnější tak zůstanou v Porubě i ve Výškovicích, tam zrychlené linky tramvaje zatím nejezdí.
    A nelze nevzpomenout zrušenou „bednu‘ do Hlučína, škoda. A využití vleček po OKD – směr Orlová, Karviná ?

    V té souvislosti už jen smutný podotek, že někde ještě „zdroje jsou“:
    https://ekonomickydenik.cz/sprava-zeleznic-ke-schvaleni-studie-proveditelnosti-zeleznicniho-uzlu-praha-v-centralni-komisi-by-melo-dojit-v-lednu/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  14. Davidb :

    VLAKOTRAMVAJ V OSTRAVĚ ???: Jste si jistý, že se na železniční trať kapacitně vlezou tramvaje v nějakém taktu 10, 20 minut? Víte kolik tam jezdí vlaků za hodinu?

    Ondoň:
    Neberu výstavbu této zastávky jako úlitbu městu, ale snahu přilákat další lidi do vlaku.
    Pro občany bydlící na Výškovické měli dvě možnosti jak se dostat na Svinov.
    1- tramvají na Vítkovice a vlakem. 8 minut tramvaj + chůze + 8 minut vlak = cca 25 minut
    2- Tramvají či busem a pak pěšky. Což nejde pod 30 minut.
    3- Nová zastávka a vlak. Chůze + 6 minut vlak = cca 15 minut.

    Thumb up 3 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.