Optimalizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek

Projekt „Optimalizace a elektrizace trati Ostrava-Kunčice – Frýdek-Místek“ prochází procesem EIA. Z dokumentace jsou tak patrné detaily úprav trati.

Předmětem záměru je elektrizace trati, zkapacitnění úseku Vratimov – Frýdek-Místek zdvojkolejnějím, zvýšení bezpečnosti provozu, zajištění spolehlivého provozu, zajištění potřebných parametrů pro provoz nákladní dopravy, zajištění bezbariérového přístupu pro osoby s omezenou schopností pohybu a orientace, zlepšení technického stavu řešené trati, zajištění parametrů interoperability. V rámci stavby proběhne celková rekonstrukce svršku a spodku v celém úseku stavby , komplexní rekonstrukce nástupišť v žst. Vratimov, Paskov, Lískovec u Frýdku-Místku a Frýdek-Místek. Dále budou rekonstruovány vybrané inženýrské objekty dráze přilehlých jako pozemní stavby, mosty, zdi a sanace skalních zářezů. Současně dojde k zrušení vybraných železničních přejezdů a nahrazením některých z nich silničními podjezdy. Rekonstrukce trati zasáhne také provozní soubory např. zabezpečovací zařízení, informační, rozhlasové a kamerové systémy. Součásti stavby je i nová trakční napájecí stanice v k.ú. Lískovec u Frýdku-Místku pro napájení trakčního vedení.

Trať Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí je v úseku Ostrava-Kunčice – Vratimov dvoukolejnou a v úseku Vratimov – Frýdek-Místek jednokolejnou tratí č. 323. Z hlediska rozsahu je stavba omezena krajními výhybkami (mimo) ve stanici Ostrava-Kunčice a Frýdek-Místek (včetně).Délka stavby v rozsahu rekonstrukce kolejí je 14,5 km, maximální traťová rychlost: V 150 = 120km/h. V současné době je trať Ostrava-Kunčice – Valašské Meziříčí vedena jako regionální, traťová rychlost je 80km/h.

zdroj: EIA

Související články


Komentáře

  1. VYSOKÁ SPODNÍ VODA CCA 2 METRY POD TERÉNEM :

    Jako proutkař znám lokalitu a její vodní poměry znám velice důvěrně PODJEZD VE VRATIMOVÉ URČITĚ NE!!! vysvětlení je velice jednoduché a prosté …..VYSOKÁ VODA CCA 2 METRY POD TERÉNEM V PŘÍPADĚ VÝPADKU ČERPADEL BUDE NEUSTÁLE ZAPLAVENÝ VODOU!! to se projevilo i při stavbě kanalizace na Nádražní ulici a při opravě zpackaného přejezdu..nasypalo se zde asi pět tater hrubého kameniva aby se podloží zpevnilo….a oni ti pitomci to budou zase bagrovat aby vznikl podjezd NELOGICKÉ!!! NECHTĚL BYCH BYDLET V LOKALITĚ ZÁVODÍ oni lidi neví co se na ně chystá,zvýšení dopravy v této lokalitě po ulicích Výletní a Nádražní… takže budou mit po klidu…no jedno pozitivum by to snad mělo,vznikla by zde nová zastávka linkek MHD 21 41 81 Výletní… Negativem by bylo zbourání oblíbená hospůdky Bistro a rozšíření ulice Nádražní a Výletní ve Vratimově na šířku 7 metrů..současná komunikace Výletní má šířku 5 metrů s tím by souviselo i nové přemostění mlýnského náhona rozříření mostku ,zrušení odbočení do ulice Družstevní a pod Kovárnou…v budoucnu by to byly asi jednosměrky od hlavní Frýdecké ulice(Pod Kovárnou směrem dolů Družstevní směrem nahoru) mapa odkaz zde https://mapy.cz/s/hezurehora

    Thumb up 0 Thumb down 2
  2. Nuny :

    VYSOKÁ SPODNÍ VODA CCA 2 METRY POD TERÉNEM: A oni to celé naprojektovali bez proutkaře ? To bude mrzení… ojoj…

    Thumb up 2 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.