Opravárenské centrum letadel 2

Aktuální fotografie výstavby druhého opravárenského hangáru pro letadla na letišti Ostrava-Mošnov.

Související články


Komentáře

  1. Bůh :

    Je to paráda, s přihlédnutím k tomu, že před pár lety to vypadalo, že letiště, potažmo, celé oprávarenství umře.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  2. Danek :

    Lidicky dnes 2nove pozitivni zpravy 1.)v souvislosti s otevrenim nove odl.haly v Pardibucich…min.Tok prohlasil ze v CR…jsou jem dvel letiste ktere budou prosperovat jedno je sam Praha a to druhe Mosnov…snad se neco planuje co pomuze z rozletenim a Cargem..2.)v Hrusove byla prodana spolecnosti na vyst.prum zony cca. V hodnote cca. 1.9milardy.viz.odkaz…https://www.blesk.cz/clanek/regiony-ostrava/550082/dalsi-prumyslova-zona-v-ostrave-ty-soucasne-jsou-uz-plne-investori-miri-do-hrusova.html

    Thumb up 1 Thumb down 0
  3. Danek :

    Danek: pardon,by mela byt prodana.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Martin [msstavby.cz] :

    Letecká linka do Dubaje končí https://zdopravy.cz/smartwings-konci-s-linkou-ostrava-dubaj-kraj-resi-ukonceni-smlouvy-14509/

    Danek: Nebyla prodána v hodnotě 1,9mld., ale bude investováno 1,9mld. …

    Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: mas pravdu samozrejme….bez ironie.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. adamous :

    Obavam se, ze pokud zde nebude vetsi podpora ze strany statu (momentalni plan – centrum vseho bude Letiste VH.), ale pouze z kraje, tak se bude Mosnov placat v soucane letargii klidne dalsich 20 let. To je ostatne podle me i rozdil mezi Polskem a CR, kde se podle me stat mnohem vice snazi o decentralizaci na jednotlive vojvodstvi nebo to na me alespon tak pusobi.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  7. varix :

    adamous: Podpora ze strany státu? Tady se jenom mluví, a pak se nic neudělá. A běda, kdyby se stalo něco podobného jako rozšíření vlakové trati na Mošnov. To by Pražáci zas vztekle bili pěstičkama a na ČT1 by několik týdnů odborníci poukazovali na prázdné vlaky mezi Ovou a Mošnovem a zároveň hlásali o nutnosti rychlodráhy na letiště VH.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  8. adamous :

    varix: Ano, podpora ze strany statu – momentalne je vsechno centralne planovane z Prahy a nebo proste zajistit vetsi krajskou autonomii tak jak to je treba v SRN. Jenze to by se muselo zcela zmenit policke prostredi v nasi zemi a obavam se, ze u nas by se stejne penize nejak zahadne ztratily. Takze jedina zmena by byla, ze by se to delo na krajske urovni.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  9. varix :

    adamous: S tím centrálním plánováním asi úplně nesouhlasím, ale je pravda, že v praxi je u nás preferována Praha. Otázka je, jestli by větší automomie krajů měla vůbec nějaký pozitivní dopad. Přece jen jsme v Česku a ne Německu, kde je myšlení lidi trochu jiné…

    Thumb up 0 Thumb down 0
  10. Danek :

    A já se zeptám kolik schůzek měl představitel kraje Hejtman a ministerstvu dopravy…a přišel tam s nějakým konceptem na třeba 5let.Už ředitel OV letiště měl nějaké setkaní s ředitelem PR.letiště(o kterém mluvil Babiš)?Nebo dokonce už byl s ředitelem Pr.letiště domlouvat nějaké linky(opět řešil Babiš)…třeba i ty o které nemá Pr.letiště zájem(nevýhodné ekonomicky,pozdější časy) …Už si přestavitelé kraje a letiště OV.zjistili čím to je , že Katowice a Krakow mají takový uspěch…bylo to i v nějakých článcích….a co udělají proto aby měli uspěch stejný. Mimojine nedávno letěla kamarádka do Londýna za 500,-zpateční z Pardubic….Jak to, že Pardubice jsou schopny se domluvit s RY…na takové ceně, aby rozletali linky.Proč není parkovaní pro Poláky taky za babku jako platíme my u nich?

    Thumb up 2 Thumb down 3
  11. Rado :

    varix: Vlakové napojení nebylo o ničem jiném než pořádně podojit krávu jménem EU. Smysl vlakového napojení nebyl tehdy a není ani dnes. Vlakové napojení Mošnova to byly jen zhmotnělé vlhké sny několika radních na kraji.

    Ale jak píše správně Danek, kde je teď problém? Pardubice byly schopny ve velmi krátké době zprovoznit linky do Londýna a Alicante. V řádu měsíců. Mošnov rozjel Londýn v r. 2013, Bergamo až za 3 roky, tedy v r. 2016 a od té doby nic. A stále slyšíme, že je někde problém, proč to nejde. Akorát řekl bych, že ten problém je mezi stolem a židlí jak na kraji, tak na letišti, jinak si to nedovedu vysvětlit. Já už to beru tak, že karty v tomto regionu jsou pevně rozdány 1. místo KTW + KRK, pak dlouho, dlouho nic a nakonec někde tam v dáli paběrkující Mošnov. Smysl Mošnova je asi takový, jako si vedle Globusu otevřít večerku. Globus = Katowice, večerka = Mošnov.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  12. varix :

    Rado: Jestli je mi známo, na trať má být napojeno na střední Evropu jedinečné logistické centrum a průmyslová zóna, které se v Mošnově nacházejí. To vám připadá jako “smysl není ani dnes”?

    Thumb up 6 Thumb down 0
  13. Danek :

    Rado: Ono nebylo by na škodu dat dohromady linky, které chci otevřít třeba v rámci 3-5let(dle důležitosti)a oslovit letecké společnosti jako RY,Wiz…napřímo návštěvou nebo pozvat nějakého člověka z managm.tady….dále jednat z cestov.kancelářemi.Exim,Fischer,Cedok….proč?protože třeba u znínění linky do Dubaje jsem nenašel ani jeden navazujicí zájezd.Lidem je třeba nabidnou kompletní servis..čili pokud tam to letadlo letí chce to aby byli poskytnuty zájezdy…nejsou všichni typu koupím letenku, pak k tomu rezervuji pobyt, budu si muset vzít Taxika z letiště a zpět..faktult.vylety atd. Je to třeba poskytnout jako balíček…pak bude letadlo prav.vytíženo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Adam Cerv :

    Otázka je, jestli je tady letiště pro osobní přepravu vůbec potřeba. Nějak si nedokážu představit jeho budoucnost jinou než maximálně v přepravě nákladové. Letiště se nechytlo když zde kdysi nezačaly lítat nízkonákladovky. Všechna letiště zaznamenala v posledních letech masivní nárůst cestujících, jen tady nic moc. Asi tady není ani takový zájem ani takový obchod, navíc lidi co cestují si už zvykli lítat z okolních letišt. Katovice jsou takový kousek, že je to skoro jako letiště pro Ostravu. Vlakem do Vídně je to taky pohoda a ceny letenek tam budou vždycky lepší. Ten přímý vlak ze Svinova do Mošnova jsem navíc moc nepochopil, dvakrát jsem tím chtěl jet a ani jednou to nenavazovalo na pravidelný let v ten den, buď bych byl na místě po odletu nebo asi 5 hodin předem, možná už je to teď jinak, ale nevím. Už dlouho je to letiště spíš jako takový pěkný socialistický sen, který je zde ovšem trochu nad poměry. Možná to tak být nemusí, ale zkrátka si nedokážu představit co by se muselo stát aby se zde začalo lítat alespoň z půlky tolik co z například zmíněných Katovic.

    Thumb up 1 Thumb down 3
  15. Danek :

    Adam Cerv: Kdybys měl pravdu, potom by neplatilo co psal Rado, že pardubice dokazali v kratké době rozletat 2linky viz.vyšše. Všechno je to o tam jak schopní lidé tyto linky domlouvají a za jakých podmínek.Nikdy jsem neřekl, že OV bude mít 5-10mil cestujicích , ale 1-2mil…tam schopnost je..

    Thumb up 4 Thumb down 2
  16. Adam Cerv :

    Danek:V tomto případě to jsou jen mé domněnky, nevím kdo je tu z nás odborník na leteckou dopravu a ekonomiku s tím spojenou. Já se snažím jen pochopit proč, když i Pardubické letiště zažívá rozmach letecké dopravy, tak to Ostravské zkomírá, jako spousta věcí tady.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  17. Rdm :

    Rado: Danek: by mě zajímalo co si představujete pod „pardubice dokazali v kratké době rozletat 2linky“, v jak krátké době? vy víte jak dlouho město s Ryanairem vyjednávalo? a kolik je to stálo? že lze z Pardubic do Londýna letět za dvě stovky je právě ta investice města/kraje a nebude trvat věčně.
    Samozřejmě, že se z Mošnova může létat klidně do 50 destinací, ale ten „rozjezd“ musí někdo zaplatit a aerolinky to nebudou, protože moc nevěří v úspěch a když už budou chtít něco zkoušet, tak raději půjdou do Katovic třeba jen proto, že v okolí žije mnohem více lidí než v okolí Ostravy.
    Adam Cerv: nevím jaká všechna letiště myslíte, ale díval jste se třeba na Brno? to taky neroste zrovna závratným tempem.
    Cestující si samozřejmě zvykli létat z „okolních“ letišť, ale hlavně proto, že jim nic jiného nezbývá, je totiž potřeba taky započítat čas a náklady s pojené s dopravou na letiště, ale i z něj, protože třeba pro mě je spojení Ostrava-Stansted ne zcela ideální, jelikož představuje vyšší náklady na cestu z letiště do cílového místa.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  18. Rado :

    varix: Uvěřím, až to bude stát. Pokud myslíte to cargo DB Schenker, tak bude mít tu zásadní chybu, že to nebude letecké cargo. A pokud mají koleje sloužit průmyslové zóně, je jeho napojení na odletovou halu zcela zbytečné. A zbytečné je i tak, pokud vám vlaky nesedí k odletům a příletům.

    Jinak pokud něco jde a nejde, tuším, že koncem minulého týdne vyšel snad na Novinkách článek, jak ekonomika šlape, ale rozvoj brzdí stát. Že třeba plánování silnic zabere v ČR v 13 let, v Polsku 5 let. Mimoto stačí se podívat na to, jak Krajský úřad řeší dostupnost kraje. Na jedné straně vidíme, že kupř. pouze 25 % návštěvíků DOV je ze zahraničí a nikdo se neptá proč? Protože se zde nemají jak dostat. Nebo prodloužená Rudná, kolik bylo řečí nového vedení kraje, jak s tím zatočí. A stalo se něco? Nic. Uhopsaná D1, taky na mrtvém bodě. Takže řekl bych, stát toho může dělat hodně, ale je třeba odstranit nebo aspoň zmírnit toho byrokratického šimla a hlavně nemyslet za jiné a nemyslet na vlastní zájmy, což byl problém Mošnova. Mošnov se měl stát business letištěm, nestal se, stát se lowcostem měl zakázané, potom se stal královstím CCA, kde nic kromě CCA ve jménu firmy nemohlo působit, a tak to byla jedna věc za druhou. Avšak co mě vždycky zaráželo, že ač byl u vesla Pepa nebo Karel, opozice na kraji jen mlčela. Ani špetka kritiky, ani ň. Vše bylo OK až do takové míry, že Katowice dělají 4 mil. cestujících ročně a Ostrava s vypláznutým jazykem na vestě sotva 400 tis. A teď se vám na ty počty cestujících nabalují služby – parkovné, něco utratíte na letišti, něco v duty free, takže ekonomicky stojí za to mít hodně cestujících.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  19. Danek :

    Rado: Jinak pod tu kritiku se ti podepíši…vidím to teda uplně stejně….Vondrák před zvolením se chvátal, že vyjedná další letecké linky, že bude osobně jednat s aerolinkami..a jak dokáže komunikovat s cizími dopravci v cizím jazyce(Novák neuměl)…mezitím je v Praze.Prodloužená Rudná stojí…a nic se neděje…dálnice ve špatném useku (cca.4km) se má zbořit a postavit nově(za statní)…pak to dát stavebním společnostem k uhradě.Z magistrátu se občas oběví nějaká vlaštovka, ale uplně stejná písnička…dostavění Karoliny..máme rozvojovou plochu kde by měli investoři stavět..v kancelářích máme potenciál na dvojnásobnou plochu v m2.jezdí se na investiční veletrhy , ale nepamatuji si nějaký uspěch.V minulosti tadfy měli vzniknou nové kanceláře třeba Amsterdam Office,Nordica 2..taky nic. Mluvilo se o hotelech..taky nic.Jak to že, město není ani schopno dat stavební uzávěry na ubytovny(vyhlášku)aby se zastavil příliv nepřizp….třeba v Jablonci je od roku 2015.(to jsou tady ti politici tak neschopní nebo nevím)

    Thumb up 3 Thumb down 3
  20. Adam Cerv :

    Rdm: https://brno.idnes.cz/nove-letecke-linky-letiste-brno-blue-air-moravia-transportation-pxt-/brno-zpravy.aspx?c=A171214_160455_brno-zpravy_dh

    https://brno.idnes.cz/brno-letiste-turany-linka-milan-dnq-/brno-zpravy.aspx?c=A180713_151758_brno

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. adamous :

    Adam Cerv: Jinak ja delam hodne se zahranicnimi kolegy a je to hodne potupa, kdyz oni musi letat do Krakowa, popr. ja mam na vyber Krakow, Katowice nebo Praha ale Ostravu ne, leda si z Mosnova zaletet rozhrkanym ATR do Prahy. Podobna ostuda to je, kdyz musi zahranicni hvezdy letet na Coloursy smer Krakow, Katowice.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  22. Adam Cerv :

    adamous: No ostuda to je, ale co naplat když mají před náma ostatní letiště v okolí takový náskok. Na tom začátku měla Ostrava asi stejný potenciál jako Katovice, ale teď mít vedle sebe dvě letiště s milión+ cestujících mi tady přijde jako trochu přehnané, zvlášť když má kraj tolik jiných problémů a důležitějších investic než dotovat mezinárodní letiště (I když je to cool). Třeba se pletu.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  23. Patrik :

    Adam Cerv: Žádné nové linky Blue Air Moravia nebudou. Tento strašný „kočkopes“ nevyšel, což bylo hned jasné.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  24. Rdm :

    Adam Cerv: hezký článek, v prvé řadě je to opět o tom, že to bude spolufinancovat město, v tomto případě dokonce trvale, ale hlavně to nějak nesedí s realitou http://www.brno-airport.cz/informace-o-letech/pravidelne-lety/ a do Milána už se z Ostravy přece nějakou dobu létá http://www.airport-ostrava.cz/cz/page-letovy-rad-pravidelne-lety/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  25. adamous :

    Adam Cerv: No, prave, ze dulezite to je hodne, pokud tady chces mit dalsi rozvoj zahranicnich firem – (na to napojena stavba novych kancelari, nove bydleni pro dalsi zamestnance, atd.), tak potrebujes mit krom dalnice a zeleznice taky dobre letecke spojeni, nebo ty bys chtel rozjizdet firmu nekde, kde se neda ani poradne dostat?

    Thumb up 4 Thumb down 0
  26. Adam Cerv :

    adamous: Jo souhlas, chápu. Jen říkám, že ty Katovice jsou takový kousek, že je to úplně jedno. Vlakové spojení tu je a dálnice taky. Tak celé to letiště mi prijde jako takový nereálný sen, při současném stavu celého kraje, ale opakuji, že to je jen můj názor ničím nepodložen, jen selským rozumem.

    Thumb up 1 Thumb down 2
  27. adamous :

    Adam Cerv: To je pravda, zapomnel jsem to tam uvest, ze ty Katovice nas alespon nejak v tomhle zachranuji. Kazdopadne, kdyz se v Polsku vedle sebe uzivi 2 letiste (KRK, KTW), tak si kladu otazku, proc by tady nemohl byt prostor jeste pro minimalne jedno jako je to nase, protoze pocet prepravenych pasazeru jim roste, tudiz je stale kde brat.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  28. Adam Cerv :

    adamous: Ale zase jsou to dvě letiště pro více než 5ti miliónovou aglomeraci.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  29. Danek :

    Kazdopadne jeden poznatek…nebude dlouho trvat a Ostrava v poctu cestujicich prejona Brno.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  30. Rdm :

    adamous: Krakov má sám o sobě téměř tolik obyvatel jako celá Ostravská aglomerace, Katowice mají kolem sebe dalších 5 mil. lidí, to se pak lépe dělá business :)
    Když pominu historická selhání krajských politiků, co se letiště týká, tak za největší problém vidím malý „cestovatelský“ potenciál zdejších obyvatel, max. tak na dovolenou s cestovkou, ale letět někam na vlastní pěst, to ne…

    Thumb up 4 Thumb down 7
  31. Rado :

    Rdm: Jenže ono to moc není o tom, jak moc velké město je, protože jak nyní jde spadová oblast Katowic až někam hluboko za Ostravu, to samé mohlo platit i opačně, nebýt manažerských pochybení. První velká chyba bylo myslet si, že Mošnov je jen pro lidi z MSK, v Polsku takhle nikdy neuvažovali. To další, dynamicky se rozvíjející letecký trh, to snad v Ostravě nevzal v potaz nikdo. Vezměte si, ono je zcela normální sednout si na vlak a letět na dovolenou nebo služební cestu z Prahy, Vídně. 3 hodiny vlakem, co to je? Nic. Všechno je věc nabídky a poptávky. A těžko jaksi můžu jet na dovolenou do Irska, Portugalska z Ostravy, když mi odtud nic neletí. Za to z Polska ano, kam se dostanu za hodinu po nehopsající dálnici, levně zaparkuji…Co takového nabízí Mošnov? Nic. Pouze kulové s přehazovačkou, jak se říká.

    Další věcí, která mě v podmínkách ČR děsí, je VRT. Když si uvědomím, že si lístek Praha-Ostrava koupím nejdřív v r. 2040, a to ještě pouze v případě, že se Dětem Země podaří přistřihnout křídla, aby kvůli křečkům, žabkám nebo ježkům neblokovali výstavbu. Tady bychom se měli učit od Číny, jak že se to vlastně staví železnice. A letiště vlastně taky.

    Thumb up 6 Thumb down 1
  32. aggu :

    Rado: Jenže ono je to i o tom, že čas se nezastavil, běží dál, a mošnovskému letišti (teoreticky) nic nebrání se zvednout stejně jako se zvedly KTW. Navíc když letecké dopravě v EU se věští zářná budoucnost. Plakat nemá smysl, možná s výjimkou kajících se členů ODS/TOP09/KDU/ČSSD teď před volbami.
    Možná by na letišti stačilo odstranit „žáby na prameni“….

    Thumb up 4 Thumb down 1
  33. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Myslím, že jsou lepší příklady veřejné výstavby než komunistická Čína…

    Thumb up 5 Thumb down 4
  34. D-r :

    Martin [msstavby.cz]: Byl jsi někdy v Číně?

    Thumb up 2 Thumb down 3
  35. Danek :

    D-r: Ten Martinuv koment..je v dusledku jeho nenavisti ke komunismu…to jste si nevsimli…za sebe dodam cina je uplne jiny svet.

    Thumb up 2 Thumb down 6
  36. D-r :

    Danek: Europa už to nikdy ne dožene.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  37. j.ree :

    Ja jen doplnim – nejvetsi fail za poslednich cca 5 let. Transavia mohla do Mosnova litat. Kdyby nebyli zastuptele takove, jaci jsou. Obrazek si udelejte sami. http://www.letejmezostravy.cz/clanek/92-amsterdam-nebude-v-uvahu-znovu-viden-reakce-transavie

    Thumb up 0 Thumb down 0
  38. Martin [msstavby.cz] :

    Země, kde nemá jedinec proti státu právo a má jen minimální odškodnění za zabraný majetek vlivem veřejný výstavby, je vhodný příklad? Tleskám…

    Danek: Jak se ti svobodně debatuje na webu někoho, kdo nemá rád komunisty?

    Thumb up 8 Thumb down 2
  39. thvari :

    Rado: Máš ode mne palec za tu super úvahu, naprosto souhlasím, že se nepřemýšlelo s přesahem, v rámci celého širšího regionu a možná i celé republiky a Slovenska. Taky bych řekl, že ten potenciál pořád existuje a je jen otázka určité odvahy, snahy a chuti to v Mošnově pořádně rozjet. Ale inspirovat se v Číně, z toho mě mrazí. Už proto, že skvělá infrastruktura je minimálně v třech zemích nám sousedních, a co vím, tak ani v Německu, ani v Polsku a ani v Rakousku nemizí lidi kvůli orgánům a nevládne tam cenzura, jedna strana a nejsou tam další prasárny pro ty, co si dovolí nesouhlasit s režimem. Díky bohu, že si tu od revoluce můžeme svobodně nadávat na každého politika, a ať to prosím tak zůstane. Upřímně fakt nechápu fascinaci Čínou, která má akorát tu infrastrukturu. Proč se neispirovat, jak je dnes tak velmi populární říkat, v nám „kulturně blízkých zemích“, které máme navíc hned za humny.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  40. Rado :

    aggu: Doba, která panovala na trhu před deseti lety, se už nevrátí. Tehdy byla všechna letiště OSR, KTW či KRK na startovní čáře, obzvláště v případě Mošnova a Katowic měl ty startovní podmínky lepší Mošnov než Katowice. Jenže jakými kartami se hraje dnes? 4 mil. vs. 400 tisíc, ty reference, že letiště žije a je úspěšné, jsou jednoznačné a ve prospěch Katowic. Z toho, co se děje v Katowicích, až mrazí, samozřejmě z toho tahu na branku, protože zatímco kupř. letecké cargo v Mošnově je zahaleno hluboko v mlze, v Polsku je ta infrastruktura nachystaná, takže když bude někdo přemýšlet, kam jít, je asi jasno. Obecně je to jen potvrzení toho faktu, že nákladní letečtí dopravci vyhledávají takové kapacity, které již stojí, nikoliv ty, o kterých se mluví. Já jsem v případě Mošnova skeptický, pokud zde nebude sypat jednu linku co půl roku, vždy to bude takový levoboček Katowic.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  41. Rdm :

    Rado: samozřejmě, že je to především problém historický, kdy naši politici dělali všechno proto, aby letiště spíše zazdili než rozjeli, to nikde nerozporuji, ale ten vliv velikosti aglomerace nebude zanedbatelný, jinak je to samé „co by kdyby“, bez urážky. Ona spádová oblast Katovic dnes spadá za Ostravu, stejně jako spádová oblast Vídně nebo Prahy, záleží na destinaci vaší cesty. Že považujete za normální cestovat 3 hodiny do Prahy nebo Vídně, to bude tím, že nemáte jinou možnost, já to považuji za ztracený čas a další mrhání penězi, nemluvě o omezení volby odletu – zatímco z Ostravy nebo Katovic můžeme letět třeba v osm ráno, protože se to dá sic z brzkým vstáváním zvládnout, totéž z Prahy nebo Vídně by už znamenalo v těch městech přespat a platí to i naopak s večerním příletem.

    VRT tak jak je navrženo je těžký fail a bude lepší, když se stavět vůbec nebude a ani nevěřím, že by se snad s nějakou přípravou v příštích letech začalo.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  42. Rado :

    Rdm: Záleží, v jaké měřítku uvažujete. Je mi celkem na dvě věci, že bydlím 10 km od Mošnova, když zde jaksi nic nelítá. Nicméně, opravdu cestovat směr Vídeň nebo Praha, je normální…pro mnoho lidí. A to i na dovolenou, kdy se odlétat z Ostravy moc nevyplatí. Spíš stojí otázka tak, zda chceme udržet současný stav, kdy se nikdo moc nepředře anebo začneme něco dělat, ale na úkor pohodlí.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  43. Rado :

    Martin [msstavby.cz]: Nebavím se zde o ideologii, ale o tom, jaký pokrok udělala Čína od 90. let doposud. Kdyby nebylo na tom nic světoborného, že není co obdivovat, jistě by na to konto nevznikly dokumenty z dílny National Geographics nebo Discovery Channel. Předtím, co dokázali, musí člověk smeknout. Osobně doporučuji se do Číny podívat, kdy opravdu vidíte, že se staví nebo opravuje 24 hodin denně, a to, s čím se my tady babráme desítky let (D1, dálnice na Hradec atd.), to oni zvládají vybudovat do pěti let. Navíc využívají k tomu nejmodernější technologie a hlavně, což mě fascinuje neustále, že si tato země uvědomuje sílu a potenciál silniční, žeezniční, letecké a lodní infrastruktury pro ekonomický růst země. V tomhle myšlení jsou daleko před ČR. Bohužel.

    Thumb up 6 Thumb down 2
  44. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Tohle není o ideologii, ale o potlačování práv.

    Rozvoj tam je rychlý, ale vykoupen za jakou cenu? Miliony přesídlených obyvatel, znečištění životní prostředí. Budování infrastruktury je rychlé, protože je potřeba pro rostoucí populaci a v mnohých částech ani postavena není.

    Jak jsem napsal, pro budování veřejné infrastruktury jdou lepší příklady. Například Německo, Dánsko, Nizozemí kde jde rozvoj společně s lidskými právy, ekologií a za pomocí moderních technologií.

    Že je to u nás takové, jaké je… Stačí se podívat na ulici, nebo si přečíst diskuzi tady.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  45. Adam Cerv :

    Rado: Dávat tady za příklad Čínu teda fakt nechápu. Socialisticko-kapitalistický kolos, za posledních 15 let stejně prodělala několik ekonomických krizí. Jakou hodnotu tam má asi lidský život.? Na ekologii a nějaká lidská práva kašlou úplně. To raději budu ekonomicky „zaostávat“ než závodit tady s tím. Stejně budou mít problémy s tou politikou jednoho dítěte (naštěstí to tak mají ale). Za příklad bych dal možná jiné země ve východní Asii, třeba Taiwan.

    Thumb up 5 Thumb down 4
  46. j.ree :

    Pro dokreslení, jak jsou na tom Katowice za červenec.
    Celkem: 694 415 cest., o 155 488 více (+28,8%)
    zdroj: fb ktw airport

    —————–

    K té Číně: na Youtube je jeden (v leteckých kruzích známý) člověk, který se tam přestěhoval a zveřejňuje zajímavá videa ze života v Číně. Koukněte sami: https://www.youtube.com/user/cocik/videos

    Thumb up 2 Thumb down 0
  47. Danek :

    Martin [msstavby.cz]: I kdyz s Radem obcas nesohlasim..ted jsem si vsiml ze jsme si notovali.Za me tady vudec v cr nemame tah na branku…tady to vubec nefunguje za 5let vybudujem toto..za 10toto…Rado chtel jen rict ze v cine to funguje…a technologicky jsou opravdu na vysi…je toto vnimam v Ostrave..tady nekolik desetileti..zivila 1/4ceskoslov…proc ze strany statu tady nevzniknou tech.centra buss.parky.centrum zd.ekon…atd….statu by se to tisickrat vratilo…ve vyssim Hdp.

    Thumb up 7 Thumb down 0
  48. PetrP :

    Daněk: Stát tady k nám nikdy nebude nic tlačit, ani státní úřady, ani ministerstva a pod… Bohužel, vše jeva bude jen v nejúžasnějším městě ve vesmíru v Praze… My jsme někde v Asii, která nikoho v Praze a širokém okolí nezajímá… což je samozřejmě špatně, jelikož tyto instituce by mely být decentralizované, viz. vyspělá Evropa…

    Thumb up 9 Thumb down 0
  49. Rdm :

    Rado: tu nejde o měřítko či o to, že bych snad nechtěl, aby se Mošnov zvedl, ale o to, že dnes je to s ohledem na „konkurenci“ problém, ostatně do posledního výběrového řízení se nikdo nepřihlásil, proč asi? Tím chci říct, že pokud chcete Mošnov rozlétat, tak se budete muset rozhodnout jestli má kraj opravovat silnice a poskytovat různé služby nebo ve velkém dotovat letecké společnosti… jenže stojí o to obyvatelé kraje?

    Thumb up 3 Thumb down 1
  50. Rado :

    Martin [msstavby.cz]: A zaregistroval jste třeba, jak je dnešní svět pokrytecký? Lidská práva platí jen do doby, než se o slovo přihlásí obchod a byznys. Angela jede do Číny, obchody za mld. eur, to samé udělá Macrón a jiní. A o lidských právech ani ň. A proč? Odpověď víte sám. Proč, když tak světu vadí potírání lidských práv, proč už není v Číně intervence USA, NATO atd.? Ona je totiž taky ta Čína jen tak mimochodem ekonomikou č.1 ve světě. Zkuste bojkotovat vše, co má na sobě nebo v sobě nápis Made in China? Chodíte nahý, počítač nepoužijete, mobil, televizi, internet taky ne…Holt nejde to. Ale buď jste zásadový anebo se v tom „čínském“ vlaku vezete taky. Na straně druhé, nikoho z mých zahraničních kolegů a kamarádů moc netrápí, co se děje v Číně. Řekl bych, je to téma pro nevládní a neziskové organizace + pár postkomunistických zemí, ale jinak se nic neděje. Myslíte si, že má někdo černé svědomí z toho, že jééé teď jsem si na AliExpressu koupila tričko, co ty chuděry švadleny? Ani omylem. Avšak Čínu jakou známe dnes, vybudoval západní kapitalismus a hledání levné pracovní síly….Ale když se vrátím k oněm stavebním vzorům, Evropa moc těch vzorů nemá, co do rychlosti výstavby a různých superlativů rozhodně ne.

    Thumb up 7 Thumb down 5
  51. D-r :

    Rado: V poslední době jsem si všiml že oblečení v Číně se ne vyrábí. Všude teď Bangladéš, Vietnam, Indonésie. Čína už není taková levná jako dříve. A s právy člověka v EU, mě to přijde jako taková krásná pohádka. Protože kdo má více peněz, těch práv má trošku vice. Asi kromě severních státu.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  52. Danek :

    Rado: No prave jak tady Martin vytahl lid..prava..rekl jsem si zase mu to budu muset vysvetlovat…ma to uz po nekolika pokusem nemam silu…diky zes to trefne a jedn.vysvetlil..o lidska prava jde jen do te chvile nez se zacnou resit penize…

    Thumb up 5 Thumb down 3
  53. thvari :

    No a prave proto se nas pristup cenil a Havel za podporu disidentu (at uz v Cine, na Kube, atd.) sklizel obdiv. I kdyby na to nemelo odvahu Nemecko a USA, my jsme tu odvahu meli. Ale Havel je davno mrtvy a tento typ politiky tez.

    Thumb up 8 Thumb down 2
  54. Danek :

    thvari: no jo jeste jsme tu nemeli tu nastcenou figurku Havla..s jeho kamarady…jako predstavatele demokracie…

    Thumb up 4 Thumb down 13
  55. aggu :

    thvari: Představa, že Havlovu oficiální politiku někdo oceňoval je iluze. Kdo by to tak mohl být? Možná státy, které využily mezery v trzích, které jsme opustili. Což byla i cena, kterou jsme zaplatili. Plácání po zádech a úsměvy před TV kamerou… Politika nebyla není a nebude o vzletných ideích. Něco jiného je osobní postoj, který si každý nese sám, ale který nemá s politikou nic společného a v médiích se nerozebírá.
    Navíc a bohužel, zachovat si nějakou mravní integritu, v dnešním světě, je už v podstatě nemožné. Už jen záleží jak vysoko nebo hluboko má každý nastavenou úroveň blití ze sebe sama před zrcadlem ;) Jsou i takoví kterým ta laťka zmizí a najednou se objeví. Třeba Klus. Myslím to v dobrém, ale chlapec z toho ještě bude mít veliké mrzení. Protože jak jednou vyjdeš na tuhle cestičku musíš po ní jít, jinak si k smíchu. A ono je to opravdu nemožné.
    Bude Klus s Macháčkem koncertovat ve Foru Karlín? (bo Bakala). Pojede na KFF? (bo na krajském úřadě vládne ANO) Zapne si doma světlo? Koupí si v krámě housku?

    Budeme hejtovat Mošnov, když v něm ve větší míře začne participovat, třeba jako investor, Strnad – jako člověk který prodává zbraně na Blízký Východ, je Zemanův kámoš a baví se s Rusy? Jistě, že – ne.
    A taky by si někteří, že Danku, měli konečně uvědomit, že web je web, vtipné twitterové hejtování je vtipné a realita je realita.

    Thumb up 9 Thumb down 4
  56. Danek :

    aggu: Dobre z tve stranky napsano…Klus se mi uplne zhnusil..a nekteri dalsi umelci taky….bohuzel co jsem ve zkratce napsal je pravda…zadne hejtovani..za lidi musim rict bohuzel…

    Thumb up 5 Thumb down 4
  57. aggu :

    Danek: Nevím proč by se ti měl hnusit, má právo si myslet co chce. Spíš bys ho měl obdivovat. Ale má to těžké.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  58. Danek :

    aggu: Jo at si mysli co chce,ale pokud to verejne propaguje…to uz je jina…pamatuji si i Krausuv porad kde umelci vystoupili proti Zemanovi…se zasterkou ze neudelil vyznamenani stryckovi min.kultury …to uz byl vrchol nevkusu..

    Thumb up 5 Thumb down 7
  59. Rdm :

    Danek: taková malá poznámka: vy tady taky veřejně propagujete svůj názor, neměl byste tedy dle vaší logiky mlčet?

    Thumb up 7 Thumb down 1
  60. Danek :

    Rdm: Nemel bych mlcet,protoze nejsem verejne znama osoba..ktera svym chovanim dokaze menit nazory jinych lidi.

    Thumb up 3 Thumb down 6
  61. Martin [msstavby.cz] :

    Rado: Ekonomikou číslo 1 je EU jako celek. Následuje USA a poté Čína…

    Jedním z lidských práv je osobní vlastnictví majetku. Toto je však silně potlačováno právě za účelem výstavby veřejných staveb. Násilné vyvlastnění, nízké výkupní ceny. O tom se bavím. Ne tričku Aliexpress. Chtěl bych vidět takové postupy v ČR… Jak jsem napsal. Vzorem pro české veřejné projekty mohou být jednotlivé evropské země.

    Danek: Internet je veřejný prostor, tak jako ulice, park. Ty také vyjadřuješ svůj názor ve veřejném prostoru. Tak jako to udělal Klus. Ty víš, kolik lidí čte tvoje komentáře a kolik lidí to ovlivňuje? Pochybuji.

    Klus, Havel, pochybní umělci… Kdo příště?

    Thumb up 6 Thumb down 1
  62. Rdm :

    Danek: nemusíte být veřejně známá osobnost, abyste měnil názory lidí, svým jednáním můžete ovlivňovat svou rodinu, přátele, kolegy v práci a na internetu čtenáře stejného média. Buďme vděční za to, že žijeme ve svobodné zemi, kde má každý právo říct svůj názor a každý má právo s ním ne/souhlasit.

    Thumb up 4 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.