Nádražní budova v Kravařích projde rekonstrukcí.
Správa železnic vyhlásila tendr na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Kravaře ve Slezsku. Dokončení akce s předpokládanými investičními náklady ve výši 32,5 milionu korun plánuje na podzim příštího roku.
V rámci rekonstrukce provedou dělníci zateplení budovy a výměnu oken, dveří a střešní krytiny. Zachováno zůstane historické členění fasády. V celém objektu dojde k rekonstrukci rozvodů vody, elektroinstalace a vytápění. Vzniknou bezbariérová WC, zrekonstruují se veřejně přístupné prostory i místnosti pro dopravce i provozovatele dráhy. Současně se ubourá nevyužívaná část budovy.
V rámci venkovních úprav se vybudují bezbariérové vstupy z ulice a z nástupiště. Dále vzniknou krytá stání pro jízdní kola včetně nabíjecích stojanů pro elektrokola, doplní se informační systém a osadí nový mobiliář (lavičky a odpadkové koše).
Po celou dobu rekonstrukce bude cestujícím k dispozici pokladna, čekárna a veřejné WC, které se přesunou do náhradních prostor.
zdroj: zdopravy.cz
thrpst :
Nechápu proč tato trať nepokračuje do Ostravy na hlavní nádraží.
21.06.2022 11:57thvari :
thrpst: to by bylo super, bylo by to obnovení bývalé lokálky
21.06.2022 15:57Rýša :
thrpst: <a href='https://www.msstavby.cz/oprava-nadrazi-kravare-
21.06.2022 16:12Protože, i když v minulosti vedly koleje z Hlučína do Ostravy, nebylo moc zájmu se domluvit mezi okresy. Raději z toho udělali ixstou cestu.
aggu :
thrpst: A proto kraj fantazíruje s vlakem přesně na opačnou stranu a do nikam (Karviné). Zcela „logicky“ se vyhýbá perspektivnějším sídlům s větším počtem obyvatel (Hlučín, Havířov, Opava, NJ). Asi aby lidi zbytečně neošoupali sedačky v dotačních vagonech.
21.06.2022 16:49davidb :
thrpst:
21.06.2022 18:58Kudma by jste tu trať vedl?
Prosím nakreslete to do mapy.cz.
Uź jsme tedy řešili tramvaj do Hlučína.
S200 :
davidb: Třeba takto: https://mapy.cz/s/mehefohano
21.06.2022 20:19davidb :
S200:
V Petřkovicích to protíná restauraci, lezeckou stěnu, sportovní hřiště, v Koblově nějakou firmu a hotel a v Hrušově skrz skládku.
Takže ideální trasování.
Po staré I/56 bych spíš viděl tramvaj.
21.06.2022 21:28Pavel :
Spojení po železnici z Hlučína do Ostravy by bylo myslitelné i do Svinova, a to necelými 2 km propojení mezi Kozmicemi a Jilešovicemi. Ve směru od Hlučína by před Kozmicemi byla vybudována odbočka na Jilešovice, vedla by souběžně se silnicí (dostatečně daleko od ptačích luk) a před Jilešovicemi se napojila na trať z Opavy do Svinova. Nebylo by tím ale vyřešeno napojení od Kravař. Asi takhle https://mapy.cz/s/cunocajuna
22.06.2022 08:13S200 :
davidb: Vybral jsem trasu, kde už z větší části železnice byla. I ta lezecká stěna tam je jen díky železnici. V Hrušově to lze okrajem skládky. Neříkám, že to je projednatelné, jen to je z 90 procent obnova někdejší železnice.
23.06.2022 18:00davidb :
S200:
23.06.2022 21:06Ano, to máte pravdu. Ani jsem si to neuvědomil.
Karlos :
Kravařské nádraží bombardované nebylo. Na kravařském nádraží se vedly hovory než přifičel vlak (Zug)
Falešné dřevěné Vítkovické železárny měly zmást Americké letce v roce 1943. Napodobeniny továrních hal a komínů u obce Kouty, dnešní městská část Kravař ve Slezsku měly zmást spojenecké bombardéry. Napodobeniny hutních provozů Vítkovických železáren. Koutecká „fabrika“ byla jednou z mnoha kamuflážních staveb v Evropě mající zmýlit navigátory spojeneckých bombardérů. Falešný kouř, tak se ve falešných komínech přitápělo starým olejem z automobilů a dýmová iluze byla dokonalá. Střechy domů stály na sloupech, zatímco stěny byly z rákosu a pleteného proutí. Z výšky se nedalo poznat, že jde o kamufláž.
18.01.2023 09:28Vítkovické železárny v Ostravě byly významným zbrojním podnikem, takže snaha ochránit je před nálety byla pochopitelná. Dřevěnou maketu hutí začali stavět řemeslníci z Hlučínska, většinou ti starší, kteří nemuseli narukovat do německé armády.Vybráno bylo místo na loukách mezi Kouty a Zábřehem po levé straně řeky Opavice. Jedním z pamětníků tehdejších událostí byl důchodce Herbert Stoklasa z Kravař.