Oprava nádraží Kravaře

Nádražní budova v Kravařích projde rekonstrukcí.

Správa železnic vyhlásila tendr na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v železniční stanici Kravaře ve Slezsku. Dokončení akce s předpokládanými investičními náklady ve výši 32,5 milionu korun plánuje na podzim příštího roku.

V rámci rekonstrukce provedou dělníci zateplení budovy a výměnu oken, dveří a střešní krytiny. Zachováno zůstane historické členění fasády. V celém objektu dojde k rekonstrukci rozvodů vody, elektroinstalace a vytápění. Vzniknou bezbariérová WC, zrekonstruují se veřejně přístupné prostory i místnosti pro dopravce i provozovatele dráhy. Současně se ubourá nevyužívaná část budovy.

V rámci venkovních úprav se vybudují bezbariérové vstupy z ulice a z nástupiště. Dále vzniknou krytá stání pro jízdní kola včetně nabíjecích stojanů pro elektrokola, doplní se informační systém a osadí nový mobiliář (lavičky a odpadkové koše).

Po celou dobu rekonstrukce bude cestujícím k dispozici pokladna, čekárna a veřejné WC, které se přesunou do náhradních prostor.

zdroj: zdopravy.cz

Související články


Komentáře

  1. thrpst :

    Nechápu proč tato trať nepokračuje do Ostravy na hlavní nádraží.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  2. thvari :

    thrpst: to by bylo super, bylo by to obnovení bývalé lokálky

    Thumb up 3 Thumb down 0
  3. Rýša :

    thrpst: <a href='https://www.msstavby.cz/oprava-nadrazi-kravare-
    Protože, i když v minulosti vedly koleje z Hlučína do Ostravy, nebylo moc zájmu se domluvit mezi okresy. Raději z toho udělali ixstou cestu.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  4. aggu :

    thrpst: A proto kraj fantazíruje s vlakem přesně na opačnou stranu a do nikam (Karviné). Zcela „logicky“ se vyhýbá perspektivnějším sídlům s větším počtem obyvatel (Hlučín, Havířov, Opava, NJ). Asi aby lidi zbytečně neošoupali sedačky v dotačních vagonech.

    Thumb up 3 Thumb down 3
  5. davidb :

    thrpst:
    Kudma by jste tu trať vedl?
    Prosím nakreslete to do mapy.cz.
    Uź jsme tedy řešili tramvaj do Hlučína.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  6. S200 :

    davidb: Třeba takto: https://mapy.cz/s/mehefohano

    Thumb up 0 Thumb down 7
  7. davidb :

    S200:
    V Petřkovicích to protíná restauraci, lezeckou stěnu, sportovní hřiště, v Koblově nějakou firmu a hotel a v Hrušově skrz skládku.
    Takže ideální trasování.

    Po staré I/56 bych spíš viděl tramvaj.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  8. Pavel :

    Spojení po železnici z Hlučína do Ostravy by bylo myslitelné i do Svinova, a to necelými 2 km propojení mezi Kozmicemi a Jilešovicemi. Ve směru od Hlučína by před Kozmicemi byla vybudována odbočka na Jilešovice, vedla by souběžně se silnicí (dostatečně daleko od ptačích luk) a před Jilešovicemi se napojila na trať z Opavy do Svinova. Nebylo by tím ale vyřešeno napojení od Kravař. Asi takhle https://mapy.cz/s/cunocajuna

    Thumb up 6 Thumb down 1
  9. S200 :

    davidb: Vybral jsem trasu, kde už z větší části železnice byla. I ta lezecká stěna tam je jen díky železnici. V Hrušově to lze okrajem skládky. Neříkám, že to je projednatelné, jen to je z 90 procent obnova někdejší železnice.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  10. davidb :

    S200:
    Ano, to máte pravdu. Ani jsem si to neuvědomil.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Karlos :

    Kravařské nádraží bombardované nebylo. Na kravařském nádraží se vedly hovory než přifičel vlak (Zug)

    Falešné dřevěné Vítkovické železárny měly zmást Americké letce v roce 1943. Napodobeniny továrních hal a komínů u obce Kouty, dnešní městská část Kravař ve Slezsku měly zmást spojenecké bombardéry. Napodobeniny hutních provozů Vítkovických železáren. Koutecká „fabrika“ byla jednou z mnoha kamuflážních staveb v Evropě mající zmýlit navigátory spojeneckých bombardérů. Falešný kouř, tak se ve falešných komínech přitápělo starým olejem z automobilů a dýmová iluze byla dokonalá. Střechy domů stály na sloupech, zatímco stěny byly z rákosu a pleteného proutí. Z výšky se nedalo poznat, že jde o kamufláž.
    Vítkovické železárny v Ostravě byly významným zbrojním podnikem, takže snaha ochránit je před nálety byla pochopitelná. Dřevěnou maketu hutí začali stavět řemeslníci z Hlučínska, většinou ti starší, kteří nemuseli narukovat do německé armády.Vybráno bylo místo na loukách mezi Kouty a Zábřehem po levé straně řeky Opavice. Jedním z pamětníků tehdejších událostí byl důchodce Herbert Stoklasa z Kravař.

    Thumb up 1 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.