Aktuální fotografie důkladné rekonstrukce výpravní budovy nádraží Opava západ. Převážně od kolejiště je již zřetelná obnovená podoba fasády do historizující podoby.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
qwertz :
Cela dlouhodoba koncepce rekonstrukce nadrazi v Opave je promarnena prilezitost. Opava vychod mohla byt pro osobni dopravu zcela zrusena a spolu se stavbou trianglu umoznujiciho prime spopeni Ostrava – Krnov mohlo byt jako dopravni hub pro osobni dopravu prestaveno nadrazi Opava Zapad. I kdyby se do stavajicich prostor kolejiste nevlezlo, prostor pro dalsi rozvoj okolo je.
tommtomm :
qwertz: Tyhle plány tu skutečně byly, nicméně v současnosti je přímé spojení Ostrava-Opava západ naprosto nerealizovatelnou stavbou. Osobní doprava mezi Opavou a Ostravou má charakter spíše příměstského spojení (vemte si počet zastávek na Km a podobně) u tohoto spojení je ideální zajíždění co nejblíže do středu města což východ splňuje, západní nádraží by množství každodenních cestujících odradilo (přeci jen, je vzdáleno více z centra města). Změna směru u rychlíku na Krnov je dneska na Východě stíhána během 5minut, což není ideální, ale třeba by se nasazením vhodnějších vozidel dala ještě urychlit ( i když i u elefantů je změna směru vyhodnocena taky na pět minut), i přes to si myslím že současná poloha opavského nádraží je pro dojíždějící naprosto ideální. Jako daleko důležitější považuju zvýšení rychlosti a propustnosti trati mezi Ostravou a Opavou na 120 (narovnání tělesa tratě, do které se při poslední rekonstrukce moc nešáhlo), zajíždění většiny vlaků na Ostravu Střed (po rekonstrukci Ostravského uzlu) a elektrifikaci tratě na Krnov a Bruntál. Plus samozřejmě zajištění kvalitních vlaků na trati (Elefant), ne to, že dnes nevíte jestli pojedete 50 let starým střepem nebo na Krnov malým motoráčkem poskakujícím na každé výhybce.
qwertz :
tommtomm: Kdyz vezmete jako cil Horni namesti, jedna se o rozdil 800 vs. 1200 metru. To zas tak podstatny rozdil neni. Laickym pohledem na mapu je navic vetsi cast mesta blize spise zapadnimu nadrazi nez vychodnimu. Opava je dost velka na to, aby mela MHD, takze rozdil par metru dochazkove vzdalenosti nehraje zas tak roli.
14.11.2022 13:42O nakladni doprave ani nemluve.
VAVRAC ROBERT :
ANO
14.11.2022 18:45Jan Sedláček :
No a další napojení na MHD a příměstské autobusy by jste na nádraží Opava zapad vymyslel jak? Od východního jezdí z Opavy všemi směry. Plus další zatížení parkujícími auty atd. Už teď se okolo nádraží nedá kde zaparkovat. MHD z Východního nádraží ( zastávka přímo u nádraží) to má do centra dvě zastávky, u západního nádraží ani zastávka není. Je buď U soudu, nebo na Horovo náměstí.
14.11.2022 20:56Dan :
Zatim to vypada velmi zdarile. Jsem zvedavy na úpravu okolniho prostoru a predprostoru.
15.11.2022 08:30qwertz :
Jan Sedláček: Vychazite z mylneho predpokladu, ze nadrazi se ma prizpusobit MHD. Pritom je to naopak. Zmenit trasovani linek nebo premistit zastavku je oproti rekonstrukci zeleznice trivilni ukon. Vedle Zapadniho nadrazi je po obou stranach brownfield, podle leteckych snimku se dokonce bouraji byvala kasarna. Mohl tam stat moderni terminal MHD i parkoviste pro osobni dopravu. Naproti tomu ta doslova ulicka co je pred vyhodnim nadrazim je naprosto nevyhovujici pro cokoliv. Zminovana jizda z vychodniho nadrazi autobusy „vsemi smery“ je zcela nevyhovujici stav, nejen kvuli kapacite Janske/Bilovecke na strane jedne, ale i nutnosti prodirat se preplnenym centrem na strane druhe. Pritom z nadrazi Opava Zapad vede kapacitne mnohem lepe disponovana Olomoucka ulice, ktera bude brzo napojena na okruh okolo mesta. A naklady na prestavbu? Developeri by se o pozemky pod zrusenym vychodnim nadrazim poprali.
15.11.2022 13:45S200 :
qwertz: Nesmyslné nápady na přesun hlavního nádraží nechte Brnu a nevnucujte to Opavě.
18.11.2022 18:24