Aktuální letecké záběry výstavby severního obchvatu Opavy – západní části.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
Jiřík :
Napojení na Krnov vypadá super i s obchvatem Krnova. Každopádně na Bruntál to spojení je trošku horší. Nepočítá se do budoucna například z obchvaty či přeložkami aby se člověk do okresního Bruntálu dostal rychleji ? Například přeložku kolem Velkých Heraltic či horního Benešova a posléze tu serpentinu před Bruntálem. Popřípadě dostavění kolejové trati která byla zničena težbou u Benešova směr Bruntál ?
30.07.2021 11:00Jiřík :
* s obchvaty …
30.07.2021 11:29Pavel :
Jiřík: Podle záměru na bruntálský obchvat (https://mapapp.rsd.cz/Upload/Stavby/326/infoletak_s45-bruntal-vych-obchvat-1etapa.pdf) to vypadá, že serpentiny tam zůstanou i příštím generacím.
30.07.2021 13:42Jiřík :
Pavel :JJ o obchvatech obou vím. Každopádně p. hejtman Vondrák sliboval, že udělají každou část MS kraje dostupnou za 1 hodinu z Ostravy. Škoda, že k tomu žádný plán neexistuje. Na Bruntálsko se pořád zapomíná a vypadá, že se s ním do budoucna ani nepočítá, což je velká škoda.
Pavel :
Jiřík: Bruntál je 60 min. z Poruby, tak se hejtman moc nesplet.
30.07.2021 18:13Jiřík :
Pavel: To sice ano ale za Bruntálem je například ještě Rýmařov
31.07.2021 07:55Pavel :
Jiřík: Rýmařov není to okrasní město, to je Bruntál a pak také základním problémem je přičlenění k MS kraji a ne k Olomouckému. Ovšem referendum o tom měli, že toho obyvatelé nevyužili, je věc jiná. Je to podhorská obec, nevidím důvod ke stavbě I. třídy. Já osobně se nepříliš pozitivně stavím k nucené podpoře těchto oblastí, myšleno bývalé sudety s 95 % německou populací, která byla vysídlena a nuceně osídlena, což naprosto narušilo ráz dané oblasti. Mí prarodiče, ale i prarodiče ženy se do našeho kraje přistěhovali až po válce, protože to byla jedna z mále oblastí, která vzkvétala a do které tekly peníze a lidi – stavěli se nové hutě, obytné čtvrti či města, nebyli potřeba jen havíři a slévači, ale i zdravotní sestry, učitelé, železničáři a takto se vytvořil náš lidnatý region. To, že dnes část lidí odchází zase jinam, je naprosto přirozené a nechápu postoj kraje či jejich politické PR o zastavení vylidňování kraje. Potenciál k růstu je vyčerpán a zaplatilo za to životní prostředí. Nevím proč tomu nemůžeme nechat čas, stejně jako tomu Rýmařovu, který za 80-150 let bude zase vyhledávané krásné místo k životu. Před válkou tam bylo cca 300 čechů a 9000 němců, teď tam němec není ani jeden, prostě min. ještě 3-5 generací potrvá, než se to tam k dobrému otočí a dálnice by tu transformaci jen oddálila.
01.08.2021 19:53Pavel (jiný) :
Pavel:
02.08.2021 07:44Pak se nedivme, koho lidé ze Sudet volí ve volbách. Koheze, soudržnost, to je jedna z hlavních priorit EU, bohužel ne české vlády nebo krajské rady MSK. Vždyť orgány EU by o celé východní Evropě mohly říct, dejme jí čas, nenalévejme tam peníze, za 80-150 let to bude pěkné místo k životu.
Jiřík :
Pavel: No jde i o to, že do Jeseníku jezdí i značná část turistů a výše zmíněným městysům či obcím by pomohl nejáký obchvat hlavně kvůli bezpečnosti a nákladní dopravě. A slušnou dopravní obslužností by se mohlo zastavit i vylidňování těchto chudších oblastí, které jsou chudé právě díky nedostatečné infrastruktuře.
02.08.2021 08:10davidb :
Jiřík:
Na druhou stranu ten obchvat může zabít část služeb v těch obcích.
Část turistů si tam zajde na jídlo či se staví pro benzín.
Po vybudování obchvatu to půjde do kopru.
Nejsem odpůrcem obchvatů, ale je nutné se na ně podívat i z této strany. Aby se nebudovaly všude.
02.08.2021 09:06Jiřík :
davidb : Jo to se dá vyřešit i odpočívkou u danné obce, kde budou místní pracovat, popřípadě dostavbou železnice směrem k Bruntálu. Tím také mohou vzniknout nová pracovní místa. Nedaleko je Kružberk, popřípadě se tam budou opravovat Jánské Koupele(u železniční tratě) pokud to panu ležatkovi vyjde a držím mu palce. Chtělo by to z těch POHO peněz co přijdou myslet i na Bruntálsko a udělal nějaký koncepčnější plán.
02.08.2021 11:57davidb :
Jiřík:
POHO je zaměřen na obnovu hornictví. Tudíž hlavně na Karvinsko a částečně na Frenštátsko, Frýdecko a Ostravsko. Kolem Bruntálu se uhlí netěžilo.
Odpočívku vám obsadí někdo z velkých společností. Soukromník tam nepůjde.
02.08.2021 12:32Stejně tak hospoda, která vydala stovky meníček a poté minimum.
Ano, počet aut přes obec je prakticky na nule. Ale má to i své pozitiva.
Zajímalo by mě jak to teď vidí třeba v Hrabyni, nebo Velké Polomi.
davidb :
Jiřík:
02.08.2021 12:40Ještě dodám jedno.
Ochota obcí povolit výstavbu odpočívky na svém katastru je tristní.
Je to boj hlavně na dálnicích.
https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/d35-dalnice-parkoviste-odpocivka-protest-stare-mesto.A210308_597913_pardubice-zpravy_skn
Jiřík :
davidb : Například ve Svodobných Heřmanicích a Horním Benešově a v dalších lokalitách jsou lomy, takže nějaké peníze na rekultivace mohou jít i tam. Obecně je ale známo, že kde je kvalitnější infrasktruktura tam je společnost bohatší. Viz. Německo.
02.08.2021 12:51davidb :
Jiřík:
02.08.2021 13:34To se nehádám. Celá oblast Jeseníků by potřeboval podpořit.
Ale v čem? V podpoře turismu? Drobných živnostníků a farmářů?
Pavel (jiný) :
davidb:
02.08.2021 18:04Kvalitním a rychlým dopravním spojením s Ostravou a Olomoucí. Srovnejme to se Šumperskem – postupně se staví rychlostní silnice z Mohelnice, do Šumperku jezdí moderní elektrické vlaky, brzy to bude po 2 tratích, stoupají ceny rekreačních nemovitostí, nezaměstnanost nízká, denní dojíždění za prací do Olomouce je běžnou realitou. Naproti tomu MS kraj nedávno oznámil, že na trať z Opavy přes Krnov a Bruntál do Olomouce nasadí modernizované motoráčky ze 70. let a rychlostní silnice z Ostravy bude končit ještě před Opavou. U těch motoráčků s přezdívkou šukafon mě napadá jedna věc. Začaly se vyrábět v r. 1971. Tehdy bylo akorát 25 let po válce a byl to přece jen jakýsi pokrok oproti vagonům z doby války. A pak uplynulo 2×25=50 let a MS kraj je bude modernizovat. V Česku unikát.
davidb :
Pavel (jiný):
02.08.2021 19:51Chápu.
Ale třeba ten Rýmařov autem:
Do Poruby 81 km, 76 minut.
Do Olomouce 47 km, 50 minut.
Na kterou stranu by to bylo jednodušší a levnější?
Pavel (jiný) :
davidb:
02.08.2021 21:06Svým způsobem je to rozhodnuto. D46 má pokračovat od Olomouce až do Šternberka, takže to z Rýmařova bude ještě o 10 minut rychlejší než teď.
Nicméně nejde jen o Rýmařov, ale taky o Krnov a Bruntál. Kraj prý podle svých slov usiluje o zařazení silnice Bartultovice-Krnov-Opava-Ostrava do evropské sítě TEN-T, přitom ale všechny dnes projektované nebo už stavěné obchvaty měst na téhle trase jsou stavěné jako 2pruhová silnice plná úrovňových křižovatek a rondelů (Krnov, Skrochovice, Opava), a to na rozdíl od jiných koutů republiky se zde opravdu nebojuje s odporem obcí proti stavbám.
Jiřík :
Pavel (jiný) : Souhlasím s tebou. Jde tady o Bruntál a Krnov. Jsem rád, že se realizuje tzv. Slezský kříž. Pokud bude rychlá spojnice z Krnova na Bruntál proč ne, každopádně i přímý spoj do Bruntálu je potřeba.A jak někteří zmiňovali, že i kdyby byl Rýmařov v Olomouckém kraji, tak je potřeba infrastruktura potřeba i ze strany MS kraje.
02.08.2021 21:19S200 :
Jiřík: Jánské Koupele jsou u železniční tratě? Ta nejbližší vede ze Suchdola nad Odrou do Budišova nad Budišovkou, ale rozhodně se nedá říct, že „u“ ní leží J. Koupele.
02.08.2021 23:25davidb :
Pavel (jiný): Museli bychom se podívat jaké jsou na I/57 od Opavy po Prudnik intenzity dopravy. Nebo počkat na příští rok, kdy budou výsledky nového sčítání.
03.08.2021 09:28Johanes :
BTW. u Horního Benešova se momentálně staví obchvat na Leskovec. Právě z fondu MF na rekultivace.
04.08.2021 15:15Jiřík :
Johanes : To je dobrá zpráva, ještě by to chtělo druhou část na Bruntál a bude to fajn.
S200 : Jo souhlasím je to dál než na té druhé straně.
05.08.2021 08:40davidb :
Johanes:
05.08.2021 08:59A je k tomu někde něco?
Na mapách ŘSD, ani na dopravniinfo.cz nic takového není?
Jiřík :
davidb : Taky jsem koukal. Jediná zmínka je v Hornobenešovském zpravodaji a pak článek na ČT24 z roku 2010.
05.08.2021 11:38Johanes :
davidb: Ta informace ke mne taky prisla necekane. Soused pracuje pro firmu co dela prelozku plynoveho potrubi a zaskocil me tim, ze se to dela kvuli obchvatu Horniho Benesova, cemuz jsem zprvu neveril. Az google mi dal odpoved na to, ceho se to vlastne tyka. Vic informaci nemam. Je to zvlastni, ze relativne velka stavba se realizuje takto v tichosti.
06.08.2021 10:34Martin [msstavby.cz] :
davidb: Jiřík: Johanes: Něco k tomu je i zde, hned na úvodu. http://www.hbenesov.cz/assets/File.ashx?id_org=4235&id_dokumenty=10315
A tady v návaznosti na plánovanou průmyslovou zónu. https://www.msid.cz/novinky/zastavovaci-studie-pro-horni-benesov-270
06.08.2021 15:33Pavel :
Ano, bohužel ten problém je politický, kde tento MS kraj vznikl, je to spíše ostravský kraj( tak se i krátce jmenoval) takže problém je, že zastupitelem jsou z většiny z ostravská (FM,Na, Havel, Nj, ) takže se prioritně staví naddimenzovane stavby právě tam, viz zdvojkolejneni tratí FM, dálniční nájezdy , podjezdu, mimo určitě. křižovatky všude v každém městečku.No naproti západní části kraje je situace tristní, stačí projet Opavu, a dále na západ, o železnicí do Krnova ani nemluvě, Jiná situace by byla kdyby tenkrát prošel již vznikla opavský kraj, resp. s okresy Op, Br. Je.,kde by dnes byla spojení daleko lepší. Takže, chce to více bojovat na kraji…
01.01.2022 13:56davidb :
Pavel:
01.01.2022 17:27Trať Ova – FM – Frenštát je nejvytíženější jednokolejka v republice!
Jinak s tím, že by Krnovsko a Bruntálsko potřebovalo v dopravě některé věci zlepšit souhlasím.
S200 :
davidb: Nejvytíženější rozhodně není, ale provoz je na ní slušný.
02.01.2022 13:05davidb :
S200:
02.01.2022 17:37Čerpal jsem zde – https://www.idnes.cz/ostrava/zpravy/novinky-ve-vlakovych-spojich-na-ostravsku.A160615_2253552_ostrava-zpravy_woj