Zastupitelstvo Opavy na svém zasedání dne 11.9. vzalo na vědomí návrh významného rozšíření zóny placeného stání. Tzn. zavedení rezidentního stání a krátkodobého placeného stání (parkovací automat)
Dle současného ceníku se částka za parkovací kartu pro osoby s trvalým pobytem pohybuje za 1000kč / kalendářní rok. Tedy mizivých 84kč / měsíc. Změny se plánují v převážně rezidentní oblasti, kde by již tedy nemělo docházet k dlouhodobému odstavení aut dojíždějících.
Důvodová zpráva:
Magistrát města Opavy, odbor dopravy, obdržel zadání statutárního města Opava ve věci stanovení místní úpravy provozu na výše uvedených místních komunikacích, a to ve smyslu vyznačení vodorovného dopravního značení (VDZ) a umístění svislého dopravního značení (SDZ) za účelem změny režimu parkování na stávajících vyznačených parkovištích. Jedná se o změnu režimu parkování, kdy bude část parkovišť prostřednictvím umístění SDZ IP 12 + D.T. E 13 s textem „PO – PÁ 11 – 7 hod. s platným parkovacím oprávněním“ a vyznačení VDZ V 10g vyhrazena pro držitele platného parkovacího oprávnění, tzv. „rezidentní a abonentní karty“, které budou vydávány v souladu s vydaným „Nařízením statutárního města Opavy o stání silničních motorových vozidel na vymezených místních komunikacích ve městě Opavě“. Další parkoviště (viz výčet níže) budou umístěním SDZ IP 13c + D.T. E 13 s textem „PO – PÁ“ + D.T. s textem „S platným parkovacím oprávněním bez poplatku“ vymezana pro zpoplatněné stání na parkovištích s parkovacím automatem.
Účelem realizace výše uvedeného záměru je rozšíření zóny placeného stání (ZPS), která již byla v roce 2003 zavedena v historickém centru města, do oblasti vnějšího prstence kolem historického jádra města, na základě čehož ponese jednotné označení jako oblast 2. K realizaci tohoto koncepčního návrhu bylo přistoupeno z důvodu dlouhodobé evidence nedostatku parkovacích míst v dotčené oblasti, který je navíc umocněn parkujícími vozidly lidí, kteří po zavedení režimu placeného stání v centru města využívají předmětnou oblast k parkování při dočasné návštěvě centra (např. nákupy, zaměstnání apod.). Sledovaným cílem rozšíření ZPS je zavedení preference rezidentů a abonentů (vlastníků platného parkovacího oprávnění), přičemž návštěvníkům bude nabídnuta možnost stání na parkovištích s parkovacím automatem (placené parkoviště). V souvislosti s realizací záměru bude samozřejmě provedena novelizace příslušného „Nařízením statutárního města Opavy o stání silničních motorových vozidel na vymezených místních komunikacích ve městě Opavě“.
Předmětem návrhu jsou pouze stávající parkovací stání – tedy výměna, příp. posunutí stávajícího značení. Předmětem této dokumentace není návrh nových parkovacích stání či posuzování stávajících. Vychází se tedy ze stávajícího uspořádání a organizace dopravy, která byla v předmětné oblasti zdokumentována a zaznačena. Na základě požadavků vyplývajících z jednotlivých jednání se zástupci zadavatele byly na počátku procesu vybrány lokality, kde je účelné umožnit stání pro návštěvníky na placených parkovištích. Celkový počet lokalit (10) byl stanoven na základě potřeb obsluhy území (vzhledem k velikosti dotčené oblasti, provozovnám apod.) a zároveň pořizovacích nákladů parkovacích automatů. Konkrétně se jedná o lokality:
- Krnovská x Hany Kvapilové – rest. Ostravarna U Zlatého Kříže
- Husova – vlaková stanice Opava západ
- Náměstí Slezského odboje x Havlíčkova – poliklinika
- Provaznická – Sportcentrum Opava
- Čapkova – Slezská univerzita Matematický ústav
- Lidická x Veleslavínova
- Mírová – ZŠ Mírová
- Na Rybníčku x Riegrova – Kulturní dům Na Rybníčku
- Mírová x Bezručovo náměstí – Fakulta veřejných politik
- Rooseveltova – klášter Marianum
V těchto 10 lokalitách bylo navrženo přibližné umístění stejného počtu parkovacích automatů. Parkovací automaty budou umístěny tak, aby docházková vzdálenost z placených parkovacích stání k příslušnému parkovacímu automatu nepřesahovala 150 m, a dále byly (vzhledem k místním podmínkám) dobře viditelné a přístupné. Pro variantu placeného stání byla navržena kombinace SDZ IP 13c + D.T. E 13 s textem „PO – PÁ“ + D.T. s textem „S platným parkovacím oprávněním bez poplatku“. Text na dodatkové tabulce byl také odsouhlasen po postupném projednávání variant s dotčenými orgány. Tímto je umožněno parkování za poplatek a souběžně také pro držitele platného parkovacího oprávnění, a to zdarma.
Pro vyhrazená parkovací stání pro držitele parkovacího oprávnění byla navržena kombinace SDZ IP 12 + D.T. E 13 s textem „PO – PÁ 11 – 7 hod. s platným parkovacím oprávněním“. Takto vyhrazená parkovací místa budou olemována VDZ V 10g v modré barvě v souladu s vyhl. č. 294/2015 Sb. V některých případech bylo účelné přesunout stávající stání IP 12 (ZTP), vč. příslušného VDZ, do nejbližších vhodných míst (s přihlédnutím k požadavkům pro tato stání), aby jejich počet nebyl redukován. Nebyla řešena prozatímně platná vyhrazená parkovací stání pro konkrétní SPZ, která jsou zavázána smluvními podmínkami. V průběhu období 5 let tento právní vztah, až na výlučné výjimky organizací (např. PČR), zaniká a dojde k ucelení parkovacích stání.
Pro přípravu předmětné záležitosti byla vytvořena pracovní skupina sestávající ze zástupců všech dotčených stran. Na základě uskutečněných jednání této pracovní skupiny tedy vznikl výsledný návrh projektové dokumentace k umístění příslušného SDZ a VDZ ke stanovení výše popsaného režimu provozu na dotčených parkovištích, který byl v souladu s § 77, odst. 3, zák. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, zaslán k vyjádření příslušnému dotčenému orgánu – Krajské ředitelství Policie MSK, odbor služby dopravní policie. Tento orgán vydal k předloženému návrhu pod č. j. KRPT-157771-2/čj-2023-070606 dne 11. 7. 2023 stanovisko s připomínkami, které byly zapracovány do upravené projektové dokumentace.
zdroj: opava.city.cz
adélka :
Škoda, že si autor neodpustí zbytečné útočné komentáře, četlo by se to mnohem lépe.
26.09.2023 11:23Martin [msstavby.cz] :
adélka: Co je útočné? Fakt nízké ceny za rezidentní kartu, nebo že dojíždějící parazitují na veřejném prostoru a znepříjemňují život rezidentům?
Jakože když chce majitel podnik mít zahrádku, tak musí platit za zábor veřejného pozemku. Ale když necháme auto (soukromý majetek) stát na veřejném pozemku, tak by se platit nemělo?
84kč jsou v současné době cca dva litry benzínu. Ani ne dvě čepované Plzně. Ani ne celá krabička cigaret…
26.09.2023 12:00Pavel :
Město by při jednom mohlo přehodnotit umístění konkrétních parkovacích míst v některých lokalitách. Třeba na Vyhlídalově ulici by bylo mnohem logičtější je přemístit na opačnou stranu vozovky: https://www.google.cz/maps/@49.9344362,17.8964721,3a,90y,165.37h,87.64t/data=!3m6!1e1!3m4!1sHmMBJAx0Y_WfhwjJ6g4uzQ!2e0!7i16384!8i8192?entry=ttu
26.09.2023 13:01tms :
co to je za systém. vy u nás na veřejném pozemku můžete stát zadarmo, ale my u vás musíme platit? nebo to směřuje k postupnému zpoplatnění stání kdekoliv? tomu stát říká služba veřejnosti?
26.09.2023 18:33PlatimDaneZa5 :
Ja jsem si koupil garaz a tak mam pravo tam parkovat. Co ale dava rezidentum pravo parkovat pred barakem kde bydli? To je snad nekde v ustave, asi ne co. Je to verejny prostor urceny pro parkovani a plati pro vsechny stejne. Platim dane a vsadim se ze jako 5 tech Opavskych rezidentu tim padem bych mel to pravo parkovat mit ja a ne jak v centru kde mesto stehuje socky uz 10let to mestskych bytu. Podivejte se co za vraky stoji dneska na rezidentnich mistech v centru.CHCE SE MI GRCAT jak na nas co pracujeme se tezce kasle. Nemuzu ani dojet do prace autem aby nemakac mohl parkovat. Hnus
Jaroslav Orlík :
U rezidentů by to mělo platit jen pro jedno auto na byt. A těch 84 kaček mesičně je úplný výsměch. Tolik zaplatím za jedno parkování na parkingu, když přijedu na pulden do města.
27.09.2023 06:20Dan :
PlatimDaneZa5: Podle pravopisu hadam, ze nejaka logicka argumentace nepadna na urodnou pudu, coz.
27.09.2023 06:41D-r :
Kdy udělají to stejné v Ostravě vedle Karoliny? Řečnická otázka…
27.09.2023 11:33adélka :
Martin [msstavby.cz]:
Podívejte můj komentář byl čistě subjektivní k Vámi podané formě, myslet si o tom můžete co chcete. Možná se nad tím sebekriticky pozastavit by neškodilo.
Na druhou stranu kde berete tu drzost pasovat se do role „lidového soudce“ a určovat městu cenu za parkování? Jste expert na cenotvorbu a dopravní situaci v lokalitě? Pokud ano, nechte se zvolit a něco s tím dělejte. Pokud ne, tak se nad sebou a svým přístupem zamyslete a vzpamatujte.
02.10.2023 07:01Martin [msstavby.cz] :
adélka: Nemusím se stavět do role lidového soudce, Stačí mít přehled o cenám parkovného v jiných městech a lokalitách. 1000kč/rok je směšná částka v porovnání celkových nákladů na provoz auta. Ze statutu vaši pracovní pozice by jste tohle měla vědět / chápat.
Nevidím na textu nic špatného.
02.10.2023 07:33adélka :
Martin [msstavby.cz]:
Pokud říkáte, že 1000 Kč/rok je málo, neříká toto tvrzení v podstatě nic. Kolik je tak akorát? A kolik je už moc?
Nevidím jediný důvod cenu parkování vztahovat k celkovým nákladům na provoz auta (co už více nechápu je narážka na mou pracovní pozici, když jsme se nikdy nesetkali). Cena parkování by se měla pohybovat, dle mého názoru, na základě nabídky a poptávky, ale já si nedovolím jako vy, se pasovat do role experta.
Martin [msstavby.cz] :
adélka: Veřejný prostor, hlavně, v centrech měst není nafukovací. Stačí mít povědomí o elementární údržbě města. Započítejte náklady na úklid parkovacího místa, odklizení sněhu, blokové čištění. Dále náklady na stavební údržbu místa / popř rekonstrukci a dostanete se na částku, která vám tisícovka ročně nepokryje…
To už se vůbec nebavíme o tom, že každé parkovací místo na ulici mohla být zelená plocha, nebo mohla být pro obyvatele přínosnější. Natož mohla sloužit jako zahrádka, pokud by byl v blízkosti podnik. To jsou položky, na kterých město tratí.
A upřímně mě přestávají bavit komentáře pod rouškou anonymity z města/obvodu/městských společností. Ze shodné IP adresy, je zde vícero komentářů od různých nicků. S dalšími údaji je pak rychle zjistitelné, kdo za nimi stojí.
02.10.2023 21:12adélka :
Martin [msstavby.cz]:
Aby bylo jasno, já se s Váma nepřu ve smyslu, že nesouhlasím s tím, že 1000 Kč/rok je málo, jen se mi nelíbí, že zbytečně útočíte na řešení, které si odsouhlasilo město (asi z nějakého důvodu o kterém vůbec nemusíte vědět).
Zelená plocha by mohla být namísto spoustu parkovacích míst, i na místě kde jsou nyní veřejné komunikace a vůbec, celé město by mohla být krásná nedotčená louka.
Pod rouškou anonymity máte nastavenou diskuzi Vy. Pokud Vám vadí komentáře z těchto IP adres, tak si je klidně zablokujte.
03.10.2023 11:51Martin [msstavby.cz] :
adélka: Nastavení anonymity je na každém jednotlivém čtenáři. Jsou politici/lidé, kteří vystupuji pod svým jménem. Pak ti ostatní, kteří mají jen nějaký nick. Což je absolutně v pořádku a já jejich soukromí respektuji.
Musíte ale sama uznat, že váš agresivní styl, kdy se mám nad sebou vzpamatovat (zkrácené kandidovat nebo držet ústa), přičemž jste nijak věcně nenapsala žádné argumenty proti výši ceny, je velmi neslušné. A dokáže mě naštvat, že tento styl komunikace vede někdo z nějaké organizace města.
V odborné komunitě je jasné, že ceny za rezidentní parkovaní jsou obecně nastaveny nízko.
05.10.2023 08:01Cyklista :
D-r: Nevidím nic špatného s parkováním kolem Karoliny, až na to, že zde řidiči parkují v rozporu s pravidly =). Rezidenti zde mají pohodlná parkovací místa v podzemních garážích. Není důvod jim vyhrazovat prostor na ulici.
05.10.2023 10:53adélka :
Martin [msstavby.cz]:
Asi tu agresi cítíme navzájem stejně, proto komentáře vypadají tak jak vypadají. Já zase cítím agresi z Vámi prezentovaných komentářů a článků, a asi je to oboustranně zbytečné.
Co se týče argumentů ceny, uvedla jsem, že se mi líbí poptávkově nabídkový model, myslím, že něco takového připravují v Porubě. Tzn. pokud se část placených parkovišť bude více obsazovat cena za parkování se bude zvyšovat a naopak. Nemyslím si, že jde jinak stanovit správnou cenu za parkování.
Btw i když komentáře mohou chodit z IP adresy města nebo městských společností, jde čistě o mé osobní poznatky a s pracovním zařazením nemají nic společného.
05.10.2023 13:35Vilda :
Bydlím v centru Opavy, platím „směšných“ 1000 Kč/rok za kartu, ale místo mi to nezaručí – jezdím, hledám volné místo, občas musím zůstat stát na mítech určených pro placené stání a být odměněn pokutou městské policie (ta je mimochodem čím dál aktivnější v provádění kontrol). Všude je špatná situace, ale platbou za kartu jsme trestání jen my v centru města. Proč se např.nezruší placené stání v centru na přecpaných ulicích? Ať se lidi naučí využívat parkovací domy, k tomu účelu se snad budují.
05.10.2023 13:51abc :
adélka: IP adresa města, osobní poznatky s pracovním zařazením nemají nic společného ve všední den v pracovní době.
05.10.2023 14:29Zbyšek :
Tak město by se mělo zamyslet a dát parkovací automaty před každý panelák na sídlištích, je to taky veřejný prostor, kde by mohli vybírat, to by mě pak zajímalo, co by se dělo.
12.10.2023 09:32Marthin :
Situaci s parkováním (nejen) na sídlišti řeší Gebrián zde: https://www.youtube.com/watch?v=BOhFqqOTYGM
09.11.2023 21:56Crazym :
Marthin: A co vyřešil ten pan Gebrian? Protože půl hodiny těch všeobecných dřístů nedám… :-)
10.11.2023 08:33Kenny :
Článek je výsměchem a flusnutim do tváře všem poctivým lidem. V nově zavedené zóně se nachází vůbec jedem z největších zaměstnavatelů města – věznice. Cca polovina zaměstnanců dojíždí z bližších i vzdálenějších vesnic, kde jsou spoje vesměs naprd. Věznice je naprosto specifická instituce, která musí zajistit nepřetržitý provoz, z bezpec. důvodu vždy musí být přítomni jistě procento zaměstnanců, které je velké. Zaměstnanci této instituce prokazují službu veřejnosti za minimální platy!!! Už tak platí za dojíždění v této době nemalé peníze, pracují na směny, kdy nevychází spoje a jsou na autu absolutně zavialí. Náročná práce v rizikovém a stresujícím prostředí a bezohledný sebestředný autor bude tvrdit, že tito dojíždějící zaměstnanci parazitují na veřejném prostoru? Co si o sobě myslíte? Město by naopak mělo zajistit místa tak, jak to zajistilo soudu a státnímu zastupitelství – jako instituce spolu spolupracujeme. Veřejný zájem, zajištění bezpečnosti a funkčnosti věznice by měl být na 1. místě!
14.11.2023 22:51Tlustý :
Dobrý večer, dle mého názoru
15.11.2023 01:05autor článku pouze popsal situaci, kterou svým rozhodnutím způsobilo zastupitelstvo/město Opava.. 90%článku jsou citace, jeho názor je snad pouze zmíněná částka 84/den, výše uvedená jako, cituji, „směšná“… Pokud s městem spolupracujete, ačkoliv nepíšete jak, doporučuji se na něj obrátit a situaci řešit. Určitě najdete řešení… Přeji hodně štěstí. Dobrou noc.
Cyklista :
Kenny: Tohle mne vždy dokáže ….
15.11.2023 06:471. Za minimální plat nepracujete. Nástupní plat u vězeňské služby je dvojnásobkem minimální mzdy
2. Neznám firmu, kde by lidé nedojížděli z bližších i vzdálenějších vesnic. K nám dojíždí z Hrádku, Rožnova i Bruntálu a nekvičí….
3. Každý si dojíždění platí. Pravda velké továrny dávají třeba příspěvek, nebo mají svozové autobusy, ale žádný normální zaměstnanec nejezdí zadarmo
4. Hutě, sklárny, nemocnice, automobilky, elektrárny, teplárny atd. všichni fungují v nepřetržítém provozu na směny
5. Pokud máte problém, vyřešte ho. Nikdo jiný to neudělá.
davidb :
Cyklista:
Přesně.
Spokojený rezident :
Takže 84 korun je mizivých, aha. Peníze za nic, protože za těch 84 korun jsem si koupil jen možnost zaparkovat za značkou placeného stání v konkrétním místě, nikoliv parkovací místo, takže hledat budu dál a díky tomu, že na jiných placených stáních nebudu moci parkovat se mi ten počet míst k zaparkování ve výsledku ještě sníží. Takže jsem si vlastně za 84 korun nekoupil vůbec nic, jen zhoršení už tak hrozné situace. Jasně, člověk si řekne, že za jednu konkrétní věc, v tomhle případě to nic, je to mizivá částka. Ale z nějakého celkového pohledu na zvyšování cen a zpoplatňování čehokoliv už to tak mizivá částka není. Zdražilo se vlastně vše od potravin přes pohonné hmoty, dokonce se zdražuje MHD apod., celkově vzato se náklady na život zvýšily a když si tady těch 84 korun připočtu k tomu ostatnímu, tak jsem úplně někde jinde než u dvou piv. Ale argument je to hezký, zaznívá asi vždycky, když se něco zdraží, ale nejde se na to dívat jen z pohledu jedné věci. A když se vrátím k parkování, proč město nemotivuje lidi, aby parkovali v parkovacích domech a jezdili do práce MHD? Protože použili stejný argument jak pro tady těch mizivých 84 korun v článku, tedy že 40 Kč za jeden den parkování u nádraží není moc. To si ale spočítá každý, že 40 x 5 pracovních dní x celý měsíc je nějakých 800 korun měsíčně, plus jízdy zdražující se MHD (nyní za měsíčník 450 korun) a to už jsme na nějakých 1250 korunách a plus ještě dojezd autem do toho parkovacího domu z bydliště a jsme u toho, že tolik peněz lidé za snížení komfortu při dojíždění nebudou chtít dávat. Tak já nevím, jestli uvažuju správně, ale za mě je všechno tohle fakt špatně. Sám jsem ten, co v centru Opavy bydlí a taky se mi nelíbí, že tu všude zabírají místa lidi, kteří zde nebydlí, ale na druhou stranu co mají dělat? Když město narve střední školy, základní školy, školky, věznice, kavárny, firmy a jiné instituce do centra města vedle sebe, aniž by se někdo zamyslel nad tím, kde všichni ti lidi budou parkovat, nebo aspoň nad tím, kde vytvořit parkovací domy a udělat je dost výhodné na to, aby se lidem vyplatilo v nich parkovat, tak je to pak těžké. Hlavně že je všude dost parkovacích míst na konkrétní rz nebo věčně prázdné pro invalidy nebo dokonce rovnou plochy se zákazem vjezdu mimo obyvatel přilehlého objektu, aby tomu zbytku teď zpoplatňovaly i místa, kde dnes ještě mohou auto odstavit. A to nemluvím ani o těch lidech, kteří bydlí v nájmu na nějakou přechodnou dobu (tedy těch, pro které může být dalších 84 korun měsíčně dost peněz), kvůli které si nechtějí měnit trvalé bydliště, aby mohli parkovat u baráku, kde právě bydlí atd. atd. Ale je jasné, že pány zastupitele, kteří po vymýšlení cypáren v 15 hodin nasednou do svých Superbů a Kodiaků a odjedou z města do svých vil v okolí Opavy to nezajímá a jsou rádi, když někde zase vyberou nějakou korunu navíc.
adélka :
Spokojený rezident: Kdo nemá na parkování hold nemůže jezdit autem. To parkování ve městech něco stojí a výhledově bude těžko levnější.
29.11.2023 12:47Cyklista :
Spokojený rezident: Můžeš to udělat udělat jako já. Mám vlastní pozemek na kterém parkuji a jsem v klidu. Žádných 84 ani 40 Kč mne nevzrušuje.
Spokojený rezident :
Já neříkám, že na to nemám. Já říkám hlavně to, že tohle není žádné řešení a že si za ty peníze žádné parkování nekupuju. Kupuju si akorát to, že budu moci za tou značkou zaparkovat, pokud tam bude volno, což mi nikdo nezaručí, takže to jsou peníze vyhozené oknem, byť je to v jistém ohledu zanedbatelná částka. Nikdo mi ani nezaručí, že za tou značkou nebude parkovat někdo, kdo tam parkovat nemá. Je v silách městské policie tam celý den stát a kontrolovat, kdo je rezident? Takže stejně jak přijedu s dítětem domů, tak nebudu na parkovišti čekat na policii, která maximálně kontaktuje majitele auta s nejistým výsledkem, jestli to auto vůbec odjede a i přes svých 84 korun měsíčně budu stejně parkovat kilometry daleko a chodit s dítětem pěšky přes půl města. A to ani nemluvím o tom, že se problémy s parkováním při nějakém ideálním stavu, kdy všichni budou značky dodržovat, odsunou zas jinam. Prostě přemýšlet nad tím trochu hlouběji tak, jak jsem psal, tedy že je v centru hromada různých institucí a nedostatečný parkovacích míst, nad hromadnou dopravou a její výhodností, aby ji chtěli všichni využívat, tak bych si já představoval službu zastupitelů občanům. Ale oni dokážou vymyslet jen placená parkovací místa. Tím je pro ně hotovo, některým jsme zavřeli pusy a nazdar u voleb, díky za hlasy…
Karlovec :
Cyklista: Myslíš, že jsi svým vlastním pozemkem s klidným parkováním vyje.al s městskou chudinou ? Omyl. I tvůj pozemek bude brzy progresivně zdaněn a nebudou to pouhé 84 koruny za měsíc. Uvědom si, že jsi svůj pozemek v konečném důsledku zcizil nebohé Matce Zemi na úkor modráska a potápky. Nehledě na veřejné rozpočty, které ti umožnily zasíťovat. Zatím legrace a hyperbola, ale, neboj, každý zaplatí.
Karlovec :
Spokojený rezident: Kámo, nemusíš namyšlenému Cyklistovi, který má dokonce i svůj vlastní pozemek, vysvětlovat, že na to máš. Popsal jsi to dobře, včetně toho, že se jedná o nesystémové řešení, posouvání problému na jiné místo a reálnou nevymahatelnost funkčnosti produktu, který si od města (tedy tak trochu sám od sebe) kupuješ.
Cyklista :
Karlovec:
1. Není povinností města platit a vytvářet parkovací místa pro každého kdo má auto. Povinností města je, aby bylo možno zaparkovat u veřejných institucí.
2. S nikým nevyje.ávám, daně ze všech nemovitostí platím a je mi docela jedno kolik to dělá a nikoho tím neotravuju.
3. Městská chudina bude těžko parkovat autem v centru města.
4. Na svých pozemcích mám na rozdíl od městských parkovišť květinové záhony a vodní plochy nejen pro modráska a potápky. Letos jsem napočítal 12 druhů motýlů…
Co se týče problému parkování, nikdy nenajdete spravedlivé a funkční systémové řešení a vždy budou existovat lidé, kteří budou systém obcházet a ignorovat.
01.12.2023 12:20Karlovec :
Cyklista: Ale no jasně, klidně počítej motýle. A když zrovna žádný nepoletí, zkus se zamyslet na tím, jak by to dopadlo, kdyby všichni obyvatelé bytových domů ve městě šli cestou rady, kterou jsi nezištně věnoval Spokojenému rezidentovi. A taky nad tím, proč město nepronajme ve městě parkovací místo pro konkrétního uživatele vozidla, ale schválí jen parkovací zónu pro všechny bez garance. To je vždy nejlepší obchodní záměr, prodávat něco, co není, třeba spásu duše, nebo neexistující parkovací místa. Neboli, pro veřejnou sférou organizované výpalné všeho druhu, od lokálních parkovacích míst v Kateřinkách po třeba celosvětové obchodování s evropskými emisními povolenkami, se vždy nějaký dostatečně vznešený důvod najde. A ty se na to budeš dívat s nadhledem ignoranta zpoza svého plotu, než dojde i na tebe – a věř, že už teď pro tebe někde nějaký schopný ouředníček pro pamlsek od svého pána vymýšlí nějakou „logicky neprůstřelnou“ novou daň.
Cyklista :
Karlovec: I díky mým daním může nezištně obdarovaný Spokojený rezident parkovat ve městě. Jak jsem psal, nevadí mi to, daně platím a budu, protože tak káže zákon. Vadí mi ale, že si mnoho autíčkářů ve městě myslí, že jim město musí zajistit parkování pro jeho jedno, dvě, tři vozidla a pokud možno hned před vchodem do domu.
04.12.2023 10:53Všechna města řeší problém s nadbytkem aut. Bohužel zatím jediný alespoň trochu funkční systém je, že vyhradí určité plochy pro rezidenty, kteří si za možnost zaparkovat zaplatí. Rezidenti jso tak alespoň částečně chráněni před „dojíždějícími“. Bohužel nemůže pro každého rezervovat jedno, dvě, tři místa napevno, protože by ve městě nezbylo místo na nic jiného, než na parkování. Pokud tedy kdokoliv ve městě chce mít jistotu že vždy zaparkuje, musí si privátní parkovací místo koupit (parkovací zóna není vyhrazené parkovací místo), ať už v podzemní, nebo nadzemní garáži, od města na ulici (pokud to umožňuje), nebo na vlastním pozemku.
A pokud jde o prodej „spásy duše“ žádné město neprodává parkovací místo v rezidentních zónách. Pouze možnost tam parkovat a je to i takto veřejně prezentováno. Kdo chce mít tu možnost, tak si ji koupí, kdo ne, využije jiná volná parkovací místa….
Karlovec :
Církev prodává možnost spásy duše a město možnost zaparkování, to je zřejmá analogie platby výpalného za reálně neexistující produkt. Pokud ji někdo v příspěvku uvede, zřejmě již rozumí tomu, co se tady snažíš poněkud neobratně a samožersky ex post vysvětlovat, plátče daní :)
04.12.2023 11:17adélka :
Karlovec: A jak by prosím Vás asi dopadl prodej nebo dlouhodobý pronájem parkovacích míst jednotlivcům, kterých je mnohem více než parkovacích míst? (hlavně na sídlištích, vytížených a preferovaných lokalitách) Uz jste se zamyslel?
04.12.2023 11:50Karlovec :
adélka: Ještě ne, doteď jsem se nezamyslel, děkuji za zájem o mé zamýšlení. A rovněž díky za uvedení skutečnosti, že rezidentních řidičů (resp. jejich vozidel) je mnohem více, než parkovacích míst, to jsem také vůbec nevěděl – a možná proto jsem tématizoval výpalné za neexistující parkovací místa … ale už nevím, je toho na mě moc, těch neprůstřelných argumentů od plátců daní a slečny adélky, která si nedovolí jako pan Martin „… se pasovat do role experta“ :)
04.12.2023 11:57adélka :
Karlovec: Nechť se Vám výpalné míjí a zdravý rozum vrátí, amen
04.12.2023 12:12Karlovec :
adélka: Nakonec, proč by ve světě, kde města vybírají výpalné od svých občanů za „možnost parkování“, nemohla prostoduchá krafka kázat o zdravém rozumu, že ?
P.S. Parkovací výpalné se mi vyhýbá, jsem na tom stejně jako nejmenovaný plátce daně Cyklista a parkuji v jedné ze svých nemovitostí v centru města. Motýle jsem letos nepočítal, daně uhradil. Takže nám, adélko, můžeš … poděkovat za to, že díky našim daním parkuješ ve městě :)
04.12.2023 12:50D-r :
Cyklista: Proto že tam nebydlíš tak nevidíš, kdybys to viděl každý den tak tohle nenapíšeš. Pohodlné parkovací stáni v podzemních garážích stoji momentálně 600 tis. Proč jiní to májí zdarma?
04.12.2023 12:57Cyklista :
Karlovec: Já dokonce počítal i čmeláky =) Ale pokud tady tak hejtuješ slečnu Adélku a kážeš o argumentech, můžeš nastínit funkční systémové řešení, vycházející z možností středoevropské městské infrastruktury? Řeší to mnoho měst a žádné dost úspěšně…
04.12.2023 13:04Karlovec :
Cyklista: Pokud se uchýlím k tomu, co nazýváš hejtováním, nikdy nezačínám, ale na druhé straně ani se nezdráhám přišít hrubou záplatu na hrubý pytel. Pokud jde o systémové řešení, pomůže efektivně – při zachování preference individuální dopravy a při typu městského urbanismu střední Evropy – pouze „manhattanské řešení“ v podobě investice města do lokálních parkovacích domů (podzemí). Nejsem z principu proti regulovanému parkování ve městě, včetně rezidentního stání, jsem ovšem vždy proti dvojímu (trojímu, atd.) zdanění, resp. zpoplatnění. Není-li místo, je třeba jej vybudovat. K budování městské infrastruktury si však občané zakládají samosprávnou entitu – město s volenou samosprávou. To město si občané platí (každý samozřejmě různou měrou, ale to je princip společnosti). Město tedy dostává peníze z daní a je jeho volbou, jak s těmito penězi naloží, tedy zdali je bude rozhazovat na kok.tiny typu veřejných akcí „zdarma“ pro pobavení lidu a sebepropagací svých volených orgánů, nebo na potřebnou infrastrukturu. Současná podoba placených zón je jen kombinací výpalného a geografického pousouvání problému z centra do jeho dalších částí. Město jen rozmístí nové zónové značení a vybírá peníze za to, co stejně rezidentům nezajistí. Je to jako bys platil poplatek za komunální odpad, ale neměl bys jistotu, že ho někdo odveze. Mimochodem i tento poplatek je vlastně výpalné – proč třeba občané neplatí zvláštní poplatek za použití chodníku, za počet oken směřujících na jižní stranu, za večerní osvětlení města, za vysazený záhon květin, za výsadbu stromů v parku, za nové sako pro pana primátora ? Tedy proč za to neplatí podruhé, když jednou už to zaplatili v daních ?