V Příboře byla na sjezdu z dálnice D48 vybudována nová okružní křižovatka.
Důvodem pro stavební úpravu bylo zkrácení dojížděcího času pro obyvatele Kateřinic, Trnávky a místní části Hájov ze směru od Nového Jičína. Situace neumožňovala při sjezdu z D48 na Místeckou ulici ve směru od Nového Jičína odbočení doleva na komunikaci vedenou souběžně se silnicí D48.
Stav před realizací okružní křižovatky
Umístění okružní křižovatky
Ic540 :
Jednoznačně palec nahoru. 👍
20.01.2023 15:00Více takových staveb a řešení. 👍
Robur :
Ic540: Já bych dodatečnou stavbu kruhového objezdu nechválil. Je spíše těžko pochopitelné, že se kruhový objezd nerealizoval již se stavbou dálnice a všech nájezdů. Ke stavbě dálnice se vyjadřovalo město Příbor a těm mělo být jasné, že auta do Kateřinic, Trnávky a Hájova budou muset sjet na předchozím sjezdu a projet nesmyslně celé město a nebo použít tento sjezd a poté se různě otáčet u benzinky (takto do řešila většina).
Pavel Netušil :
Robur:
Dobrý den, tuto skutečnost jsme komunikovali všemi možnými způsoby, ale nemám problém to vysvětlit po sto prvé: když mělo město Příbor v roce 2007 možnost připomínkovat rozšíření r48 na d48, v projektu byl pouze jediný sjezd na Příbor, a to u Šibeňáku. Jen díky obrovskému úsilí tehdejšího vedení v čele s Milanem Strakošem bylo dodatečně do projektu doplněno místo sjezdu u průmyslové zóny. Doplnění projektu se nakonec podařilo prosadit na poslední chvíli – v té podobě, ve které bylo realizováno. Město Příbor mělo pouze možnost vzít to tak jak je, nebo být proti a nemít vůbec nic. Nelze se tedy tehdejšímu vedení divit, že i ten sjezd tak jak vypadal považovali za vítězství. Měli bychom jim být za to vděčni, protože druhá možnost znamenala permanentní průjezd kamionů přes celý Příbor.
Robur :
Pavel Netušil: Vážený pane Netušile, samozřejmě uznávám, že v tomto případě, ale i jiných problematikách může být pohled lajka (jako jsem já) nepřesný a cením si Vaší obhajoby. Na druhou stranu však bude jistě i pohled ze strany ŘSD a lze předpokládat, že bude jiný. Má předchozí připomínka tak zůstává v platnosti, protože dodatečná realizace kruhového objezdu byla složitější, nákladnější a více omezující než kdyby proběhla při stavbě dálnice. Od konečného schválení plánu po zahájení stavby dálnice proběhla dlouhá doba a tak se stavba kruhového objezdu dále lépe koordinovat než dodatečné bourání části hotové cesty. Podobné situace jsem si všiml, když se budoval obchvat Příbora a až dodatečně a s velkým zpožděním se složitě budoval most pro pěší, aby se obyvatelé z této části dostali pěšky do města.