Celková situace z projektu přestavby stávající průsečné křižovatky ulic Michálkovická, Hladnovská a Ketličkova na okružní křižovatku.
Stavba dále zahrnuje vybudování nových komunikací pro pěší, nového veřejného osvětlení, nového trolejového vedení a přeložky podzemních inženýrských sítí. Po skončení stavebních prací budou provedeny vegetační úpravy.
via :
Na Keltičkovu ulici budou dvě odbočky? Jedna v kruháči, druhá ještě před ním. Taková řešení samostatné odbočky hned vedle kruháče jsou častá, no tady je to vedeno trochu nezvykle.
29.06.2015 12:09Rado :
Každopádně tato křižovatka potřebuje rondel jako sůl, jednak on nikdo pořádně neví, kdo má přednost, a proto se zde bourá celkem často.
29.06.2015 12:56S200 :
via: Ty „zkratky“ mimo kruháč jsou velmi časté v Polsku, v Česku jsou (asi z finančních důvodů) spíše výjimkou, což je škoda.
29.06.2015 14:55Crazym :
Rado: Co že? „On nikdo pořádně neví, kdo má přednost“? On nikdo nechodil do autoškoly a nevysvětlili mu význam těch značek? :DD Tak to jste mě pobavil. Ale je asi pravdou, že potřeba toho rondlu zrovna tam se dá zdůvodnit. I když si stále myslím, že ti co pořádně neví kdo má přednost budou mít problém i na něm. A co pak? Vymyslíme ještě něco méně komplikovaného? Třeba jízdní asistent oznamující nesvéprávným euroovečkám, že jsou na hlavní, popř., že mají dát přednost? Jo a povinně ho zavedem do aut vyrobených v EU od roku 2017, tak jako třeba eCall či euroXXX :DDD
29.06.2015 15:03Bože to lidstvo degeneruje :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Rado: to mi prijde trosku ujete. tam je spis problem, ze 50 tam nejezdi prakticky nikdo a projeti skrz z vedlejsi obnasi prekonani 4 pruhu + stredoveho pasu. ale nemam to zafixovane jako nejakou divnou krizovatku, tam by melo byt vsechno vsem jasne.
29.06.2015 15:21acdlcia [msstavby.cz] :
via: Je vedena stejně jako dneska. Bude tama v budoucnu jezdit trolejbus aby se nemusel lámat v kruháči.
29.06.2015 18:42Rado :
Crazym: Nechci to nikterak bagatelizovat, ale dneska moc lidí dopravní značky nečte, jezdí popaměti, ale co dlouhodobě sleduji a je to opravdu velký neduh, tak nedávání blinkrů při změně směru. S tou rychlostí souhlasím, ale tu může aktivně řešit PČR.
29.06.2015 20:31Rýša :
Crazym: Tak se musím zastat Rada, nebo´t onehdy právě na této křižovatce byla dost zácpa, protože jedna paní, ač měla přednost, tak evidentně to nevěděla a dávala přednost dalším, kteří dávali správně přednost ji. No, pěkný chaos. Za autem řidičky zmatkářky dalších 5 aut, řidiči na ni troubili a ještě ji víc znejistili. Takže řidičák měla, do autoškoly chodila a přesto zmatkuje.
29.06.2015 21:35Jezdím tam docela často a pondělky cca kol 8 -9 je tam opravdu dost chaos. K tomu ještě 2 přechody a zastávka trolejbusu. Budu rád za kruháč.
Komin :
Rado: Jak neví kdo má přednost? :D Si děláš srandu, že? Od toho jsou snad značky :D
30.06.2015 10:14Martin [msstavby.cz] :
Výstavba kruhového objezdu je fajn. Avšak souhlasím s Crazym: Když někdo dostane řidičský průkaz, musí se umět orientovat i tam, kde nejsou značky vůbec. Že řidič neumí řídit je už problém jeho samotného.
30.06.2015 10:45Jrov :
Myslim ze by dost pomohlo dat zuzeni do jednoho pruhu pred krizovatkou smerem od bazalu a z leveho udelat odbocovaci, a za krizovatkou z nej udelat pripojny z Hladnovske, to same naopak. Zbrzdilo by to auta a vznikl by prostor se bezpecne zaradit . Takze jen investice na namalovani noveho vodorovneho znaceni… Na tomhle miste je minimalni provoz tj. zacpy vlivem ZIPu by se nekonaly…
30.06.2015 15:36Luky :
a kde jsou vyznačeny troleje ,
24.09.2015 18:18Baraba :
Jrov: Už při čtyřech jízdních prozích byl problém z vedlejší díky silnému provozu vjet při odbočování vlevo na hlavní. Při zůžení do jednoho pruhu by hustota provozu výrazně zhoustla a zácpy by byly téměř nekonečné…. Kruhový objezd v navržených rozměrech situaci vyřeší velmi dobře
25.09.2015 08:29HHHana :
Tou křižovatkou projíždím 2x denně už spoustu let a nepřijde mi nijak nepřehledná (natož aby někdo nevěděl, kdo má přednost) . Spíš jde o to, že při tom provozu, jaký tam bývá, je problém vyjet od Hladnova do Michálkovic nebo od Františkova do centra. Bývá tam velký cvrkot a když se řidič snaží upíchnout a vyjet, tak je z toho často bouračka.. Daleko horší křižovatka je teda o několik set metrů níže Na Jánské..
29.10.2015 15:23aggu :
http://moravskoslezsky.denik.cz/galerie/foto.html?mm=kruhac201510251
29.10.2015 16:26To je prostě neštěstí. Absolutně nechápu, jak mohou radní za obvod/město chápat tohle místo jako monofunkční tranzit pro auta. Hladnovský kopec s Bazaly jsou pro „placatou“ Ostravu jedinečné lokality, člověk by tak nějak čekal, že místní autority v čele s ÚHA postupně dotlačí vrchol Hladnova k něčemu reprezentativnějšímu. Místo toho, s bohorovným klidem (opět), dopustili definitivní zničení Hladnova jako místa, kde by se člověk třeba chtěl projít směrem k ZOO. Ono když máte v širším centru jediný takový kopec, tak na jejím vrcholu, třeba jako náhodný turist něco čekáš. Ale tady těžko. Urbanistický chaos. Šílenosti typu Revírní pokladny, exstarostou vysněného suprmarketu, opuštěné secesní věže, spící areál Bezruče, asfalt, sloupy, dráty, značky. Vše předpisově dle normy, předpokládám. Snaha udělat něco jinak a navíc pro město = 0. Tupost, nedostatek nadhledu těch co rozhodují, v kombinaci s nutností rychle spotřebovávat dotace. Smrtící pro město. Aspoň jednu z těch dvou příčin by bylo fajn zrušit, zpomalit a začít přemýšlet.
Kdosi tady vložil vlákno s hlasováním o největšího antiostravaka. Chybí tam hlavní 2 kandidáti. Ostravský politik a ostravský volič.
thvari :
aggu: tak určitě, ale zrovna tento rondl za toto všechno nemůže … :-D
29.10.2015 21:50Baraba :
aggu: Velká škoda spousty věcí ve městě…. Hladnovskému kopci toho moc nepomůže, spousta projektů zde dojela na šetřílkovství (včetně Atria), ale na vycházku do ZOO bych raději viděl trasu přes/kolem Emy. Tahle křižovatka, to ale opravdu potřebovala …
30.10.2015 07:45aggu :
thvari: Někdo si snad ten rondl zadal. A ten někdo považuje vrchol Hladnova za zatáčku nad Bazaly, který lze vyasfaltovat. Ten někdo by měl řídit vesnici v polích. Tam bývá asfaltu málo.
„O kruhový objezd jsem usilovala asi deset let. Jednak v době, kdy jsem v našem obvodě zastávala funkci místostarostky, nejintenzivněji však od roku 2008, kdy jsem se stala zastupitelkou kraje. Nepřehlednost a časté nehody na tomto místě vzbuzovaly nevoli občanů, kteří ji logicky dávali zcela oprávněně najevo. Ať už slovně, písemně, či častými MMS zprávami, které mi posílali na mobilní telefon,“ popsala starostka Slezské Ostravy Barbora Jelonková (ČSSD).“
Mobilní telefony za to můžou. A MMSky.
30.10.2015 20:58Slezská má takovou smůlu…