Odvolání proti stavbě IQ II

V rámci prodloužení územního rozhodnutí záměru „CTP Administrativní objekt na náměstí Republiky, Ostrava, 2. fáze“ bylo stavebnímu úřadu doručeno odvolání.

Každý oprávněně dotčený účastník řízení má samozřejmě právo podat v průběhu řízení odvolání. Samotné posouzení konkrétní námitky je pak na samostatných úřadech. Pojďme se však podívat, jakými námitkami se musí stavební úřady vypořádat. Prvně odvolatel neuvedl ani důvod odvolání.

Odvolatel byl následně vyzván úřadem k doplnění důvodů odvolání. Odvolatel poukazuje na kumulaci záměrů v lokalitě. Zmiňuje novostavbu Moravskoslezské vědecké knihovny (tzv. Černá kostka), Koncertní sál města Ostravy a objekt IQ II společnosti CTP. Jak jsme již uvedli výše, oprávněně dotčený účastník řízení má samozřejmě právo podat v průběhu řízení odvolání. Samotné posouzení konkrétní námitky je pak na samostatných úřadech.

Nicméně odvolatel se ve svém zdůvodnění neštítí školit stavební úřad a použije přirovnání:

„Nejedná se totiž o tři rodinné domy, ale tři velké a významné komplexy na úseku pouhých 150m, které získaly územní rozhodnutí během jednoho roku“.


Tato informace byla pro dotčené úřady jistě zcela nová… Dále je třeba zmínit, že stavebních záměrů je v lokalitě více.

Odvolatel rovněž zmiňuje úbytek zeleně. O kultivovaném stavu současné zeleně se dá úspěšně pochybovat. Byť je pravdou, že jakákoliv zeleň je přínosná, nacházíme se v centru města, kde pozemky pro stavbu vlastní soukromá společnost a prostor po realizaci stavby, včetně vodní plochy, bude kultivovanější.
Odvolatel se nebojí poučovat stavební úřad. Je pak úsměvné, že v odvolání je zmíněn sad Boženy Němcové, jakožto nejbližší místo umožňující hraní dětí. Nicméně tento sad se však nachází v Ostravě-Přívoze… V této lokalitě se nachází sad Dr. Milady Horákové…

Stav zeleně v místě plánované výstavby

Vizualizace záměru IQ II společnosti CTP

Související články


Komentáře

  1. Crazym :

    Tvl to je až neuvěřitelné, majitel a obyvatel jednoho z bytů v paneláku se svým NIMBY syndromem chce bydlet ve městě a využívat všechny jeho výhody ale chtěl by mít výhled do zeleného a vzduch jako na vesnici pod horami 😁 A i když nemá šanci zastavit, tak alespoň na nějakou dobu bude prudit a zdržovat, protože prostě může. Doufám, že na tuhle prasárnu s nesmyslnými argumenty o dětičkách, provozu, hlukové zátěži a emisích CO2 budou mí patřičné orgány koule bleskově zamítnout. Ono totiž k nějakému zhoršení pro něj dojde snad jen po dobu výstavby a pak se mu naopak jeho „nemovitost“ spíš zhodnotí což mu asi nedochází.

    Thumb up 37 Thumb down 11
  2. rasta :

    Takoví rozumáci byli a budou. Teď k tomu mají ještě ty internety. Svým způsobem už jste mu splnili jeho vlhký sen stát se profi stěžovatelem. Už se o něm píše v mini informačním webu, ale píše…

    Thumb up 12 Thumb down 4
  3. Martin :

    Nejspíš mě tady za tento názor ukamenujete, ale já se stěžovateli nedivím a soucítím s ním. Z vizualizace mi přijde, že kancelářský objekt bude „nalepený“ na obytný dům a v podstatě si můžou „podávat kafe“ z balkonu na balkon. Pokud bude stěna končit s okrajem bloku polyfunkčního domu, pak bude cca 25-30m daleko od oken a balkonů dotčeného souseda. Je to subjektivní, ale mě osobně by se nelíbilo mít takhle blízko kanceláře.
    Na druhou stranu uznávám, že jeho argumentace je děravá a nemá oporu. Jenže tonoucí se stébla chytá…

    Thumb up 13 Thumb down 14
  4. Michal Vašut :

    Martin: souhlas, navíc ono je problem (nebo dlouho bylo) obsadit budovu kde bylo Tieto a to ikdyž tam ještě byli. Už to tam je obsazené, navíc když se firma přestěhovala? Tohle je prostě zlo, nastavět baráky, které budou prázdné.

    Thumb up 6 Thumb down 19
  5. Cyril :

    ZELEŇ! Mantra všech NIMBYstů v Ostravě.
    Město neví/ neumí se ZELENÍ dobře pracovat, udržovat ji. Ale máme ji. Máme ZELEŇ.

    (Mám rád zeleň ve městě, ale spíš než úhor za panelákem s rozfoukanými igelitkami a psími exkrementy (viz foto výše) mě spíš potěší kvalitně navržený a spravovaný parčík, nároží, zákoutí. (Havlíčkovo náměstí, Farská zahrada, Komenského sady).

    Město zahustit, dát mu smysl.

    Thumb up 22 Thumb down 3
  6. Roman :

    Já si také myslím že stavět pár metrů od obytného domu novou výškovou budovu je bezohlednost. V Ostravě a jejím okolí je mnoho Brownieldů které by takováto budova s patřičnou úpravou okolí jen zušlechtila, Nevím komu by se líbilo že bude koukat ze svého okna místo na prostranství se zelení do oken v domě naproti. Článek je napsán v ironickém tónů a z odpůrce dělá pomalu nějakého blbce. Já se spíše divím že se neozve více obyvatel této lokality, holt ovce. No a komenty o syndromu NIMBY a výhodách města, nechápu, jako že když bydlím ve městě musím strpět bezohlednost developerů, bydlet jako v králíkárňe, jedná těsně vedle druhé, to je jako poznávací znak města a jeho výhod?

    Thumb up 8 Thumb down 18
  7. Martin [msstavby.cz] :

    Nad stavbou by se dalo polemizovat, kdyby kvůli ní zanikla městská veřejná zeleň nebo by projekt porušoval příslušné stavební normy. Ten odstup bude však obdobný, jako mají jednotlivé části sousedícího polyfunkčního domu v části, která je spojena parterem (dnes zcela znehodnoceným). Je zvláštní, kolik lidí se nebojí zasahovat do práv druhé strany, i když nic neporušuje.

    Odvolatel nechce přijít o veřejnou zeleň, ale není to veřejná zeleň. Je to neohraničený pozemek SOUKROMNÍKA, kterou si veřejnost přivlastňuje a myslí si, že je městská. Je to centrum města, ne periferní sídliště, i když má ty atributy.

    A jo, pokud chci jednat s úřady. Odpustím si školící tón „Vysoké školy života“ a zjistím si, v jaké lokalitě to vlastně bydlím.

    Thumb up 26 Thumb down 3
  8. Uvědomělý občan :

    Ať vykoupí a zbourají ty dvě vily poplatné době a své životnosti, což dovolí přesunout IQ2 k ulici 28. října, správně do uliční čáry spolu s IQ1 a skeletem. To všem obyvatelům Polyfunkčního domu zavře hubu! Těm vílám už moc času nezbývá, ale ta novostavba IQ2 tam zůstane po několik příštích generací.

    Thumb up 3 Thumb down 21
  9. Hans :

    Vzhledem k tomu, že developer chce očividně prodloužit platnost územního rozhodnutí o co nejdelší dobu, napadlo mě, že zde existuje možnost, že si takové nesmyslné odvolání podal sám prostřednictvím nějakého bílého koně. Jasně, je možné, že tohle sesmolil nějaký NIMBYsta na koleni, ale především s tím rozdělením do dvou dopisů mi přijde, že se dotyčný snaží protáhnout proces co nejvíc a ví co dělá.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    Uvědomělý občan: Mají zbourat rekonstruovanou vilu v roce 2013, jo….?

    Thumb up 14 Thumb down 1
  11. Crazym :

    Uvědomělý občan: Těm vilám už moc času nezbývá? https://www.msstavby.cz/rekonstrukce-vily-na-28-rijna-2-23-10-2013/
    Bože kde se furt bere v lidech ten soudružský přístup zbořme staré i když nejsou naše a postavme nové 🤣
    Martin: Hele normální světlá ulice ve městě má cca 15-20 metrů na šířku, tam je vzdálenost jen mezi těmi paneláky 25 metrů https://screenshot.cz/FRG0D/ takže si těžko budou podávat kafe pokud to postaví ve stejné vzdálenosti jako je stávající panelák naproti. Jen prostě ten stěžovatel bydlí v místě kde už ten protější není a má výhled do prostoru a nechce o něj přijít. Pokud se nemýlím, tak poslední úprava projektu už mluvila nejen o komerčních prostorách ale i o bytech a společenském zázemí v parteru. Co více si přát když se díry ve městě zastaví nejen kancly ale i byty a barákem s funkčním parterem?

    Thumb up 14 Thumb down 1
  12. davidb :

    Martin:
    Mrkněte se na letecké mapy třeba Barcelony a Vídně a podívejte se, jak jsou tam od sebe daleko jednotlivé bloky domů. Ať už na bydlení, tak různých jiných institucí.
    V centru města je třeba zahušťovat výstavbu.

    A pokud majitelé nebo nájemci bytového domu nechtěli ať se tam něco staví, tak tu plochu měli koupit.

    Thumb up 12 Thumb down 3
  13. Mx :

    Já jsem rozhodně příznivcem stavby a ne odpůrce. Na druhou stranu dokážu pochopit nelibost, když vám někdo takový dům postaví před okno a přitom jste koukal do zeleně a parku, když jste byt pořizoval. Taky si myslím, že určitou výhodu ostravy jsou právě i sem ty volné plochy zeleně a že principem úspěšného města nemusí být jenom hustá zástavba a jen sem tam park. Taky jsou v této zóně duby, které se z nepochopitelných důvodů v Ostravě už vůbec nesadí a ty poslední krásné po městě už jen dožívají. Přitom jde o tak krásné stromy.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  14. rasta :

    Nechci do toho motat politiku. Ale je vidět i na tomhle příkladu, že se nám socík a komoušské uvažování vrací na scénu. Rozhodovat o tom co si kdo postaví za své a na svém je šílenost. Problém je, že tohle uvažování už dnes není doménou jen starších ročníků. Dotyčná stavba neodporuje územnímu plánu ani předpisům.

    Thumb up 2 Thumb down 3
  15. davidb :

    Mx:
    Principem úspěšného města je hustá zástavba.
    Ostrava má třeba poloviční hustotu zalidnění než Praha! 1.350 vs 2.637 obyv./km2!
    Vídeň má 4.757, Krakow 2.459, Barcelona 16.388, Lublaň 1.736, Kodaň 7.089.

    Ty volné prostory v Ostravě taky stojí nějakou údržbu a nic negenerují. Obytný či komerční dům naopak generuje do města peníze.

    Thumb up 13 Thumb down 4
  16. O. :

    davidb: „Obytný či komerční dům naopak generuje do města peníze“ … „Tak proč jste tento svůj záměr nerealizoval?“ … Ja s tim teda souhlasim, ale nevim, jestli tady nejste dva lidi pod stejnym nickem, kdyz hned u vedlejsiho clanku stejny zamer kritizujete.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  17. Atlet :

    Komentáře zde jsou strašně smutné, ale možná za to může samotný článek, který není napsaný nestranně, ale s nádechem subjektivního zaujetí autora.
    Já v tom místě žiju a ten problém je tam trochu jiný. Nikomu nevadí ten developer jako takový, ale přístup města, které s lidmi vůbec stavbu nekomunikovalo. Po asi deseti letech začalo řízení o územním rozhodnutí a město nikoho na to neupozornilo, stejně tak jako developer. Vše proběhlo v tichosti, i když to splnilo legislativní rámec a protože utekla už všechna možná doba na podání odvolání lidí žijících v blízkosti, tak se opožděně stěžovatel snaží využít jakéhokoliv nástroje k návratu k novému územnímu řízení, aby ti lidé mohli přijít a říct své připomínky, námitky a potřeby, aby se ta stavba navrhla v nějakém vzájemném souladu všech zúčastněných. Když obec schválí velkou stavbu 20m od oken lidí aniž by se s nimi o tom bavilo nebo vzalo v potaz nějaký globálnější pohled na okolí té stavby z hlediska potřeb lidí, kteří tam žijí, tak je to prostě špatně. Ale lehce se to soudí lidem v komentářích, kteří zde ani nežijí, ani neznají detaily celého řízení. Tak si tu dál nadávejte, ale víte o tom úplné hovno stejně jako autor článku.

    Thumb up 8 Thumb down 18
  18. Martin [msstavby.cz] :

    Atlet: Krásný závěr k diskuzi.
    Stavba buď splňuje nebo nesplňuje legislativní rámec. Píšeš že splňuje. Navíc zde se jedná už o prodloužení vydaného povolení. Bylo by ideální, kdyby probíhaly diskuze odborníků, investora a rezidentů v daném místě, to však není obsáhnuté legislativou a až na výjimky to developeři nedělají.

    Doplním, že oproti jiným stavbám byla zde i v roce 2012 provedena EIA stavby – Environmental Impact Assessment.
    K nahlédnutí stále zde https://portal.cenia.cz/eiasea/detail/EIA_MSK1694?lang=cs
    Byl zde k tomu i článek https://www.msstavby.cz/administrativni-objekt-namesti-republiky-2-faze-31-08-2012/
    O stavbě psal v téže roce i Deník https://www.msstavby.cz/ctp-pripravuje-projekt-vedle-tieto-towers-27-02-2012/

    Takže ne, o stavbě se nemlčelo a lokální média (nemyslím tento web) o stavbě informoval. V tom polyfunkčním domě (kdysi zajímavém) žijí stovky lidí. Že se nezajímají o své okolí ve kterém žijí, je jejich problém.

    Thumb up 18 Thumb down 4
  19. Mx :

    David B: srovnávat na číslech hustotu zastavby s urbanisticky jinak koncipovanými městy je zavádějící, viz oddělenost poruby širokým územím od centra ap. Ono jde o to, kde zahušťovat. Proč se nestaví kanceláře v prolukách a staví se v parku? Proč se staví další panelák na Karolíně místo třeba těchto kanceláří? Znova připomínám, že nejsem odpůrce této stavby. Chce to ale trošku vyvážený pohled. Tady se např. názory odpůrců označujou jako komoušské ap. To jako má vládnout ve společnosti kapitál a takzvaně “mám prachy takže si můžu dělat co chci a kde chci”? To je druhý extrém oproti komunismu. A tento přístup nám pokazil už Karolínu, všichni to vidíme. Já mám rád vyváženost A ve společnosti nikdy neplánuje jednotný názor na tyto věci Je potřeba respekt ke všem.

    Thumb up 5 Thumb down 3
  20. Crazym :

    Martin [msstavby.cz]: O stovky lidí nepůjde, protože většinu tam skoupil jeden majitel, tak připadají v úvahu jen tihle https://screenshot.cz/ZIYL3/ a tihle https://screenshot.cz/EQLZL/ Je to tam samý Bc. Mgr. Mudr. a dokonce i Stavební družstvo což by měli být profíci a nikdo za ty roky nic nezaregistroval což svědčí buď o velké ignoraci okolí nebo taky klidně o tom, že je to většině jedno a teď se pouze probudil jeden ignorant co ani neví jak se jmenuje park naproti ale ví, že to je daleko aby si tam chodily dětičky hrát 🤦‍♂️

    Tak já bydlím na ulici kde mám před okny protější barák 15 metrů a vyrostl jsem na ulici kde to bylo dokonce 12 metrů. Asi bych se měl jít oběsit 🤣
    Tvl, oni tam mají mít v nejužším místě přes 23 metrů a mají blbé pindy 🤦‍♂️
    Fakt by si takoví lidé měli rozmyslet bydlení v třetím největším městě republiky…

    Thumb up 7 Thumb down 3
  21. Martin [msstavby.cz] :

    Crazym: Myslel jsme celý ten polyfunkční dům :))

    Thumb up 2 Thumb down 1
  22. Mx :

    A teď trochu provokativní názor: polovina těch lidí bydlících v husté zástavbě měst a koukající se do oken jiným, by ve skrytu duše nejraději bydlela někde s výhledem na park nebo měla zahrádku nebo měla nějaký pěkný výhled. Ale nemůžu mluvit za všechny lidi, je to jenom můj názor

    Thumb up 1 Thumb down 3
  23. Marian Kechlibar :

    Byl bych pro reformu stavebního práva, která by zcela vylučovala tento druh NIMBYismu. Splňuje-li plánovaná stavba stavební předpisy a územní plán, nemohou ji třetí osoby zdržovat, nebo aspoň vůči pořádné kauci.

    Jinak je nevyhnutelné, že kdekoliv, kde žije v okolí aspoň pár set lidí – a to je ve městě skoro všude – se najde pár chronických kverulantů, kteří by nejraději neviděli nikdy nic nového.

    Je šílené, že jednotlivci mají něco, co se blíží právu veta nad životem zbytku města. Představte si, že by měli podobné právo veta třeba v tom, co se smí prodávat v obchodě, nebo učit ve škole, nebo nosit na sobě. Tam nám to zákonitě přijde absurdní. Ale u staveb už jsme si na tu absurditu jaksi zvykli.

    Thumb up 7 Thumb down 2
  24. davidb :

    O.:
    Oba jsem psal já.
    Ani v jednom nekritizuji co se kde staví. Ať už je to budova či park.

    V druhém vlákně kritizuju výkřik v diskuzi, o tom co se tam stavět mělo a proč to někdo (nevím kdo) nepostaví.
    Psal jsem to i tady ve vláknu Že když se někomu někde něco nelíbí, tak si tu parcelu měl koupit a zajistit si, že se tam nic nepostaví, nebo si tam stavět to co tady radí fiktivnímu staviteli.

    Thumb up 0 Thumb down 3
  25. O. :

    davidb: v tom případě nechápu, proč v tomto článku řešíte dostanu Masarykova náměstí. Tak tady nepindejte, kupte tu parcelu, resp. i další volne parcely, a zahušťujte, když se Vám nelíbí hustota zalidnění v Ostravě.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  26. O. :

    davidb: v tom případě nechápu, proč v tomto článku řešíte dostavbu Masarykova náměstí. Tak tady nepindejte, kupte tu parcelu, resp. i další volne parcely, a zahušťujte, když se Vám nelíbí hustota zalidnění v Ostravě.

    Thumb up 2 Thumb down 2
  27. Vítek :

    Marian Kechlibar: v Ostravě je to reálně tak, že třetí osoby toho moc nezdržují, jen to tak vypadá. Často se objeví investor s nějakou vizualizaci a slíbí stavbu v podstatě ihned. Pak začne projektování a asi hlavně pokusy získat peníze (nájemce, někoho kdo to koupí,dotaci). Tak se tu skoro 35 let slibuje dostavba Masarykova náměstí, tu oprava věžáku,tu nový nejvyšší mrakodrap v ČR atd. Tito investoři hlavně mlží o různých překážkách a vyvolávají dojem, že stavbě brání zlí občané. Občané jsou v napětí, kdy se jim začne stavět pod okny, jak dlouho to bude trvat a zda se to dostaví!

    Thumb up 3 Thumb down 0
  28. davidb :

    Atlet:
    Tvl! V jaké tichosti?
    Snad proběhlo standardní stavební řízení, kdy účastníky řízení je stavebník, vlastník pozemku, vlastníci sousedních pozemků a vlastníci dalších staveb na pozemku.
    Pro zbytek to bylo vyvěšeno na úředních deskách.
    Kdyby město velikosti Ostravy mělo obesílat ještě další majitele (tady by mě zajímalo v jakém okruhu kolem stavby), tak nedělá nic jiného.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  29. davidb :

    Mx:
    K tomu provokativnímu názoru.
    Možné to je, ale pak bychom měli rodinné domky naprosto všude a zmizely by pole, louky atd.
    A ti lidé by si čuměli do tují nebo betonových plotů, což je teď při výstavbě RD takový kolorit.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  30. Ondoň :

    davidb:
    Říkáte, že „když se někomu někde něco nelíbí, tak si tu parcelu měl koupit a zajistit si, že se tam nic nepostaví“. No, kdyby občané dostali tu možnost, tak by si asi rádi kus toho pozemku před domem přikoupili – aby budoucí stavbu odsunuli dále od svých oken. Ale nepředpokládám, že by jim Magistrát tuto možnost nabídl, tak dělají co mohou.

    Ještě poznámka k prolukám ve městě:
    ano, je žádoucí, aby se zastavovaly, ale snad ještě více žádoucí je oživit dlouhodobě nevyužité objekty ve městě – třeba Hotelový dům Jindřich, Hotel Palace, druhá část Ostravice, Polský dům, areál Budoucnosti, Bauhaus, nově i bývalý Pharmos na Poděbradové,…. Mám na mysli, ať město se zelenými plochami šetří a směřuje investory primárně do jednání s vlastníky těchto objektů a různÿch proluk. Prodávat zelené plochy lze vždycky, resp.ty pak městu už nezbudou, a bude pak nuceno samo jednat o těch prázdných nevyužitých objektech, což efektivně neumí.

    Thumb up 4 Thumb down 4
  31. davidb :

    Ondoň:
    Pokud to byla parcela obce (města/obvodu), tak kdokoli může podat žádost o odkoupení.
    Samozřejmě, že zastupitelstvo žádost nemusí akceptovat, ale třeba jo.

    S nevyužitými stavbami máte pravdu, ale ty nepatří městu. Pro nového investora je jednání s majiteli a následně reko staré, třeba již dlouho nepoužívané stavby, naprosto nesmyslné plýtvání času a peněz.

    Thumb up 0 Thumb down 2

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.