Obchvat Třince otevřen

Obchvat Třince byl v úterý 17.10. slavnostně otevřen.

Uleví se tak přetížené staré cestě I/11, která kapacitně nezvládala každodenní nápor tisíců aut a kamionů. „Máme obrovskou radost, že útrapy skončily. To znamená dopravní kolapsy, smrtelné nehody, neustálé kolony. Takže nejen pro Třinec, ale pro celý region je to obrovská úleva,“ řekla starostka Třince Věra Palkovská.Obchvat hutnického města se přitom nerodil snadno. Po problematické přípravě nastaly komplikace i při výstavbě, která byla rozdělena do dvou úseků. Na základě výsledků tendru je stavěla dvě různá stavební sdružení firem.

Na obou úsecích však jeden ze členů sdružení zkrachoval. Portugalská firma Mota-Engil, která stavěla úsek Oldřichovice – Bystřice, opustila loni na podzim ze dne na den staveniště s tím, že se její český partner dostal do insolvence. Obchvatu tehdy reálně hrozilo, že zůstane nedokončený. Ministr dopravy Dan Ťok však prostřednictvím portugalské velvyslankyně svolal jednání s vedením portugalské firmy a domluvil se na pokračování stavby. Zato poslední úsek nové silnice, který má vést mezi Nebory a Třanovicemi až k dálnici D48, se zatím nestaví.

„Byli tam ještě tři majitelé pozemků, kteří nám dělají problém i ve vyvlastnění. S jedním jsme se dohodli, takže s tím největším problém přestal. Věřím, že se nám podaří v nejbližší době to vyvlastnění dokončit,“ podotkl ministr Ťok. Ředitelství silnic a dálnic už vybralo zhotovitele, teď se ještě musí dořešit čtyři stavební povolení. „Máme tak komplikované zákony a právní strukturu, že těm, kteří nechtějí, dává spoustu šancí, jak stavbu oddálit,“ doplnil ministr s tím, že doufá, že stavba začne na počátku příštího roku.

Generální ředitel ŘSD Jan Kroupa potvrdil, že v optimálním případě by mohla být stavba zahájena na přelomu března a dubna příštího roku. Stavět se má dva a půl roku, pak bude důležitá spojnice na Slovensko konečně dokončena. Díky tomu se uleví i lidem ve Stříteži a Hnojníku, kteří mají strach, že nový obchvat Třince zintenzivní dopravu na tamní silnici I/68.

Zpočátku bude provoz na obchvatu Třince na některých místech omezený ze čtyř pruhů na dva, a to kvůli dokončovacím pracím. V plném provozu bude obchvat na jaře. Cena za více než jedenáctikilometrovou silnici se má celkem vyšplhat na zhruba 2,8 miliardy korun bez DPH. Součástí stavby je řada mostních objektů, tři mimoúrovňové křižovatky a také bezmála osmnáct kilometrů protihlukových stěn.

zdroj+galerie fotografií: denik.cz

Související články


Komentáře

  1. Pepa_35 :

    Konečně, že bude alespoň toto. Na cestě do Žiliny nemusí člověk automaticky volit cestu přes Bilou-Makov-Bytču, ale už uvažovat I o této cestě. Teď největší problém vidím v Čadci, tam je to věčně ucpané. Ještě aby slováci udělali dálnici Čadca-Žilina a bylo by to skvělé.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  2. Slosor :

    Před časem bych nevěřil, že se někdy dožijem. Snad se co nejrychleji rozjede stavba Nebory – Třanovice, protože výjezd z I/11 na I/68 směr FM je dost krkolomný, odbočuje se vlevo a ve špičce tam pár minut postojíte. Slováci staví zatím jen asi 5 km úsek Svrčinovec – Čadca, ostatní zatím v nedohlednu.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  3. balde :

    stejně nechápu proč nevede až k hranici 2+2 pruhy, ten průtah hrádkem to je krásný špunt. A super jak proti vám jezdí jeden kamion za druhým svodila středová níkde a vlevo protihlukovka v pravo koleje tam až se něco stane bude to pěkné peklo, tam není ani kam utéct.

    Thumb up 5 Thumb down 0
  4. thvari :

    balde: asi proto, že je to průtah hrádkem. známí tam měli chatu, jako dítě jsem tam pravidelně jezdil a ta frekventovaná cesta to tak nelogicky dělí. spíš by mě zajímalo, proč to nepostavili jako obchvat? pak by tam 4 pruhy mohly být. nebylo kudy?

    Thumb up 2 Thumb down 0
  5. Adam (ten hodný) :

    ty nápisy na protihlukových stěnách vypadají hůř než příšerně.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  6. Adam (ten hodný) :

    Adam (ten hodný): a to už nemluvím o tom, že vždy dostanu tik, když vidím polské názvy v obci. Je to takové okupační :/

    Thumb up 7 Thumb down 4
  7. Martas :

    thvari: Průtah Hrádkem je výhledově plánován 2+2, (s místní obslužnou komunikací, viz. http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic.php?f=122&t=1347&start=225 není to obchvat na přání místních, chtěl průtah se železnicí.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  8. Jirka :

    Adam (ten hodný): Adam (ten hodný):
    Adame, nechápu, co Vám na polských nápisech přijde okupační… Na Těšínsku byla, je a doufám, že stále bude (přeci jen to ten kraj dělá zajímavější) polská menšina, která má zákonem jasně daná práva. Podobné zákony existují a jsou dodržovány prakticky ve všech zemích EU. Jeďte se třeba podívat do Polska za Ratiboř a uvidíte nápisy i v němčině, což je v kontextu polské historie asi ještě citlivější téma, a přesto to jde….

    Thumb up 5 Thumb down 5
  9. davidb11 :

    Adam (ten hodný):
    Tak u nás jsou nápisy tak max 10 km od Plska.
    Na jižním Slovensku jsou už i 50 km od hranic s Maďarskem.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  10. Pezos :

    Martas: Co si pamatuji, tak místní chtěli obchvat, dokonce tam na přelomu století vzniklo kvůli tomu OZ. Ale tak dlouho se hádali o poloze, až jako jediná schůdná varianta zbyl průtah v koridoru se železnicí. Jinak hrozilo, že silnice zůstane v původním nevyhovujícím stavu dalších X let.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  11. Slosor :

    Průtah je už jen při pohledu na mapu logickým řešením. Hrádek už stejně rozdělený byl železnicí i starou silnicí. Teď mají kamiony aspoň za betonovou zdí. Možná je škoda, že nepostavili rovnou čtyřpruh, aby nebyl Hrádek rozkopaný podruhé, protože případná dostavba narazí na silný odpor místních. Ale stejně si myslím, že ještě minimálně 10 let to nebude ani téma. Každopádně i tak je to kvalitní silnice, prakticky dálniční půlprofil. Ještě dostavět pokračování do Třanovic a obchvat FM a my v Goralii si nebudeme moct na co stěžovat. Zmodernizovaný koridor už máme, dobré silniční spojení skoro taky. Myslím, že si to za ty roky útrap i zasloužíme, kdy jsme byli trestání PL – SK tranzitem i proto, že Slováci měli do letoška přímé spojení s PL nejblíž někde na Oravě.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  12. Martas :

    Slosor: No Slováci stále nemají pro kamiony (pro OA ano) přímé spojení přes Skalité, páč obchvat Węgierska Górka na S1 pořád chybí, takže kamiony mají tudy zákaz.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  13. Pezos :

    Martas: Kamiony tam můžou. Zákaz platí jen na slovenském území na staré silnici.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  14. Cyklista :

    Tak jsem si nový obchvat projel….
    Kvalita povrchu vozovky bídná, ale to už poslední roky tak nějak patří k našim novostavbám, takže pohoda.Horší jsou ty protihlukové bariéry:
    1. jsou naprosto všude, hlavně v místech, kde asi moc potřeba nejsou… Třeba v lese, nebo na vršku hlubokého zářezu.
    2. tím jak jsou po obou stranách vozovky a při své výšce, vytváří skvělý větrný tunel… Vůbec netuším, co to bude dělat s kamiony za větrnějšího počasí
    3. grafika na nich je otřesná a doufám, že se tam nedostane žádný epileptik, z těch barevných kostek mi šla hlava kolem… Jinak asi architekt vyslyšel volání cestovatelů, že díky zdem není vidět příroda. Květiny, krávy, zajíci na zdi jsou pastvou pro oči…

    Thumb up 0 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.