Konkrétnější obrysy získává plánovaný obchvat Frenštátu pod Radhoštěm.
V rámci studie je navržen obchvat Frenštátu pod Radhoštěm, který je veden při severním, východním a jižní okraji města. Navržená trasa prochází přes katastrální území obcí Tichá, Kunčice pod Ondřejníkem a města Frenštát pod Radhoštěm. Obchvat kategorie S9,5/90 je navržen v délce cca 6,5km.
Cílem studie je najít variantu, která bude technicky proveditelná, s minimálním vlivem na životní prostředí, s maximálním přínosem dopravní účelnosti a společenským přínosem pro město Frenštát pod Radhoštěm a jeho okolí. Studie je zpracovávána s ohledem na možné zvýšení kapacity dopravy v budoucnu na Frenštátsku, tak aby do existovala možnost dalších kroků ve věci odklonění dopravy z centra města formou obchvatu. Vyobrazení navržené trasy je pouze návrhem, který se v případě možné budoucí realizace může svými parametry měnit.
Cílem studie je vést obchvat v maximální míře ve stávajících koridorech pro dopravu dle územních plánů Frenštát pod Radhoštěm, Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem. Zejména v koridoru pro sil. II/483 v k.ú. Tichá, který již byl ze strany obce Tichá v minulosti schválen zastupitelstvem. Studie bude sloužit jako podklad pro zanesení koridoru obchvatu Frenštátu pod Radhoštěm do územně plánovací dokumentace ZÚR (Zásady územního rozvoje).
V rámci studie byly navrženy tři trasy obchvatu, které se od sebe liší křížením se stávajícími komunikacemi a druhou polovinou obchvatu nacházející se v katastrálním území Frenštátu pod Radhoštěm.
Na základě projednání se zástupci města Frenštát pod Radhoštěm za účasti zástupců obce Tichá a Kunčice pod Ondřejníkem byla vybrána následující varianta obchvatu.
Navržená trasa není studií výstavby obchvatu, ale pouze studií pro potřeby zanesení do ZUR, všechny vyobrazené prvky trasy jsou pouze návrhem dnešní situace, které by v případě dalších etap musely být aktualizovány, dle podmínek, které v budoucnu nastanou.
Popis vybrané navržené varianty dle studie – obchvat Frenštát pod Radhoštěm
Trasa první poloviny obchvatu silnice I/58 je navržena při severním okraji města Frenštát pod Radhoštěm v koridoru vymezeném územním plánem Tichá pro výstavbu silnice II/483. Na začátku se obchvat odpojuje od stávající silnice I/58 ze směru Vlčovice prostřednictvím okružní křižovatky „Vlčovice“.
Následně přechází přes inundační území řeky Lubiny, v okolí ČOV, mostním objektem. Dále prochází územím poblíž TJ Slovan ke hřbitovu, kde kříží nejprve místní komunikaci a následně u hřbitova silnici III/4848. Pokračuje v násypu, nebo ve stávající úrovni lokalitou za střelnicí, kde se v násypu nadjezdem a následně v zářezu podjezdem mimoúrovňově kříží se stávajícími místními komunikacemi.
Napojení silnic II/483 a III/4836 je navrženo pětiramennou okružní křižovatkou „Kunčice“. Obchvat dále mimoúrovňově kříží železniční trať Frenštát pod Radhoštěm – Kunčice pod Ondřejníkem a podél železniční trati pokračuje v náspu směrem k potokům Bystrá a Lomná, které jsou obchvatem přemostěny.
Silnice III/4835 ve směru centrum a Trojanovice je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Trojanovice“ s přímým napojením místní komunikace Planiska. Trasa obchvatu pak vede v hlubokém zářezu v blízkosti sv. Marka, kde místní komunikace Pod Markem přechází nad obchvatem lávkou pro pěší a cyklisty. Trasa obchvatu je dále vedena v jižní části pod stávající průmyslovou zónou a místní komunikaci Kopaná, která je na obchvat napojena pětiramennou okružní křižovatkou „Kopanská“.
Na konci úseku obchvat obchází vodní plochu Siberie a přechází přes místní komunikaci a řeku Lubinu mostním objektem. Na stávající silnici I/58 je navrženo napojení čtyřramennou okružní křižovatkou „Siberie“.
Výhody varianty:
- Úrovňové napojení sil. III/4848,
- Přehledné napojení silnice II/483 a III4836,
- Mimoúrovňové křížení se železniční tratí,
- Minimální zásah do lokality „Křenkovo arboretum“,
- Zrušení železničního přejezdu Planiska,
- Přímé napojení MK Planiska na obchvat,
- Ponechání prostoru pro rozvoj průmyslové zóny města,
- Přímé napojení průmyslové zóny na obchvat a odklonění dopravy z průmyslové zóny mimo město a městské části.
Pro lepší představu je možné si prohlédnout návrh obchvatu ve 3D modelu ZDE
Celková situace + jednotlivé okružní křižovatky
pramen: mufrenstat.cz
Jakub :
Na co obchvat Frenštátu? Budeme mít přece D48, „Palačovskou spojku“, a zkapacitněnou I/35. Aneb bezkonepčnost našich silnic nemá dno. Tento obchvat jen obklíčí malebné beskydské město a nepřinese nic. Bylo a je potřeba zajistit napojení Valašksa na Ostravsko a dále na Polsko. To s někdo v roce 2024 uvědomil a vedle již postavených a rozestavěných silnic vymýšlí, jak to „dolepit“.
10.04.2024 08:12Dagmar :
Dobrý den, pokud si chcete udělat podrobnější představu o navržené variantě obchvatu, poslechněte si druhé veřejné projednávání navrženého obchvatu. Z této veřejné diskuse si uděláte nejlepší obraz o tom komu a co jde.
Naprosto souhlasím s předchozim názorem a zatím jsme jiné neslyšeli, že Frenštát obchvat nechce a nepotřebuje.
Uvědomělý občan :
Frenštát už svůj obchvat má, ale nedodělaný a za dobu své existence už i obestavěný domy, tak to prostě je. Využívat navrženou variantu obchvatu na vytížené trase Ostrava-Rožnov budou používat jen nákladní vozy na základě příkazového značení, ale pro osobní automobily zůstane jednoznačně kratší a rychlejší trasa přes město.
10.04.2024 16:54Jan Kozohorský :
Frenštát je samozřejmě přetížen osobní i nákladní dopravou. Obchvat je jediná možnost, jak to vyřešit. Pro vymístění dopravy je nejlepší možnost postavit obchvat, zakázat průjezd nákladní dopravě a snížit rychlost na 30 kmh. Pak občané ihned pochopí princip obchvatu a že je potřeba dopravu vést naokolo.
Ondra :
Tolik práce a přitom taková blbost :D
10.04.2024 22:37Mark :
Jediná část, která alespoň trochu dává smysl, je část od Žuchova směrem na Rožnov. Zbytek je fakt úplně k ničemu, provoz na Rožnovské není zas tak šílený, aby se kvůli tomu musely vyhazovat stovky milionů.
Petr Rumpertesz :
Jediná varianta která mi dává smysl je západní tunelová.
Popelka :
Výše uvedený článek, který jste zveřejnil, neodpovídá současné situaci. Dne 9. dubna 2024 na veřejném setkání s občany starosta Frenštátu řekl, že toto již neplatí. Město vynaložilo nemalé peníze na projekt, který nikdo nechce.
Tomas Vaněk :
To není žádný obchvat mesta, když bude výrazně zhoršené životní prostředí stovek občanů Frenštátu a Tiché!!!! S touto studií proveditelnosti nemůže souhlasit žádný soudný člověk a věřím, že se to nikdy nezrealizuje. Stávající koridory, kde se chce vést navržený obchvat, jsou jen pro místní komunikace a nejsou vhodné pro komunikaci 1. Třídy s hustým kamionovym provozem. Připadá mi tento návrh obchvatu jako hradby ve středověku. Snad žijeme v jiné době a najde se jiné lepší řešení.
Michal Erben :
Evidetne je vam skoro vsem uplne jedno, ze to navrhli skrz satelitni mestecka, kde lidi investovali stovky milionu do vystavby svych vysnenych domu. U jizdarny napriklad koupili pozemky urcite kvuli prirody a koni a ne dalnice. Totez nahore nad hrbitovem. Jestli si mysli, ze znici prirodu v beskydech a obyvatele presto zustanou bydlet pod dalnici, tak jsou na omylu. Verim, ze kdyby se to schvalilo tisice rodin se stehuje pryc z frenu a tiche a tim samozrejme utrpi obe mesta.
12.04.2024 06:41Martin [msstavby.cz] :
Popelka: Článek byl připraven před 9.dubnem. Publikován 10. dubna ráno. Jiné aktuálnější informace na webových stránkách města nejsou. Až budou, bude vydán článek s aktuálním postupem.
12.04.2024 07:11Jana :
Někdy by ti „rádoby“ odborníci měli zajít mezi občany a zeptat se na jejich pohled na věc ….
12.04.2024 07:30Hans :
Mám takový plíživý pocit, že si někteří zde diskutující neuvědomují, že nejde o žádný dálniční průtah, ale „obyčejnou cestu“ se dvěma pruhy a s kruhovými objezdy. Chápu, že to na té mapě vypadá trochu předimenzovaně, ale ve skutečnosti to až takový zásah nebude a hodně to pomůže zklidnění dopravy v centru.
xxx :
Michal Erben: Tak teda investovali hodně blbě. Jejich problém.
12.04.2024 10:33Dagmar :
Hans: Bez plíživého pocitu budou tuny betonových mostních pilířů likvidovat krásu Beskyd. Tento projekt postrádá respekt před flórou a faunou.
Michal Vašut :
Jana: Souhlas s tím, že častokát jsou věci postavené na hlavu, ale ani s nějakou demokracií si moc nepomůžete, protože se nikdy nezavděčíte všem (aneb když to nepůjde kolem mého pozemku, musí to nutně jít kolem pozemku někoho jiného)
18.04.2024 07:10