V obci Dobrý u Frýdku-Místku je plánována výstavba obchodního centra. Má zde být prodejna Billa a další komerční jednotky.
Stavba nemá vliv na urbanistické řešení objektu ani jeho okolí a ani na prostorovou kompozici dané lokality. Navržená stavba je v souladu s platnou územně plánovací dokumentací. Obchodní centrum je napojeno na silnici II/648 ze severní strany. Parkovací plochy bude situována v severní části areálu, obslužná komunikace v jihovýchodní části areálu. Vstup do části BILLA a části retailů bude ze strany severní, do zbývající části retailů ze strany severozápadní. Prostor stavby je doplněn systémem chodníků a zelení. Čistá podlaha obchodního domu a retailů je navržena na výšku: 344,28. Na tuto výšku navazuje nejbližší okolí.
Stavba OC je má tvar na sebe navazujících obdélníků. Obchodní dům i retaily jsou navrženy s plochou střechou sedlovitého sklonu s rovnou atikou a s povlakovou krytinou z PVC-P fólie. Obvodový plášť obchodního domu i retailů tvoří sendvičové fasádní IPN panely v kombinaci odstínů šedé barvy, s hladkým povrchem a jemnou vodorovnou profilací. Nad vstupy budou provedeny zavěšené ocelové přístřešky. Okna a prosklené vstupy jsou navrženy jako hliníkové s povrchovou úpravou v šedé barvě. Dveře budou téhož charakteru.Záměr je koordinován s přípravou záměru obce Dobrá „Okružní křižovatka silnic II/648 a III/4773h“ (budoucím stavebníkem je Moravskoslezský kraj/Správa silnic moravskoslezského kraje, středisko Frýdek-Místek). V rámci koordinace došlo k řešení možného propojení obou záměrů, a to případným budoucím jednosměrným sjezdem pro vozidla do 3,5t a napojením chodníku na SO 05 – zpevněné plochy včetně parkoviště za účelem zpřístupnění Obchodního centra Dobrá chodcům.
Dokumentace stavby pocházející z veřejně dostupné přílohy v rámci posuzování EIA
zdroj: EIA
IF :
Dobrá je tak škaredá vesnice, že ani dva supermarkety na jedné ulici mě nepřesvědčí tam bydlet.
Radomír Polák :
Ve větší zadeli stavět nejde ? 😂
aldik :
Radomír Polák: Zas taková zadel to asi není, navíc vedle v Nošovicích je Hyundai a kdo jezdí autem, tak si po cestě z práce nakoupí při jednom..
24.11.2022 14:45Milan :
Nechápu předchozí negativní komentáře k obci Dobrá. Bydlím zde už 35 let a nemohu si to vynachválit. Je tu slušná obchodní síť, výborná dopravní obslužnost (vlak, autobus), blízko do přírody i do okresního města F-M. Mnohé obce v celé republice si o tomhle mohou nechat jenom zdát…
P. :
Ty vole proč ?????
15.03.2023 21:48vojta :
Výstavba začala.
27.05.2023 10:51René :
Součástí stavby obchodního centra je plánována autobusová zastávka ze směru Český Těšín a Frýdek Frýdek-Místek?
24.12.2023 01:46prof. Ing. Zdeněk Mikoláš, CSc., prof. h. c. :
Dovoluji si vám napsat několik poznámek k obchodnímu centru (Billa atd.) v Dobré u Frýdku-Místku.
15.03.2024 19:16Je potěšitelné, že ze zanedbaného prostoru v obci Dobrá se stal hezký prodejní areál.
Nevím, kdo schvaloval projekt výstavby areálu. Jsem však znepokojen, že neodpovídá zásadám společenské odpovědnosti podnikání a rozvoje regionu.
Co mám na mysli:
U areálu není dosud kruhový objezd. Průjezd nedalekou křižovatkou na silnici 648 v přímém směru je obtížný a odbočování vlevo je většinou nemožné (zejmena když křižovatkou projíždějí atobusy a auta před a po smenách z blízké průmyslové zóny).
Současný výjezd z obchodního areálu je vybudován zcela nelogicky. Jednak rozšířením silnice o 3. pruh byla zrušena krajnice a pěší jsou zcela ohrožováni silničním provozem. Výjezd z areálu v ranních a odpoledních hodinách je zcela problematický, protože kolony vozidel často jsou tak dlouhlé, že končí před čerpací stanici směrem k Českému Těšínu (pokud je nehoda na D48, což bývá často, kolona vozidel na 648 končí až na mostě přes D48). Výjezd z areálu naproti čerpací stanice v případě nehody může ohrožovat přímo bezpečnost čerpací stanice.
Projekt vůbec nemyslí na pěší. Na silnicích nejsou přechody pro chodce. Situace přes cestu u čerpačky a především na křižovatce je doslová životu nebezpečná. Lidé riskují a proplétají se mezi vozidly. Rovněž v areálu by mohly být na vhodných místech přechody pro chodce.
K areálu nejsou chodníky z nedalekých osad (ze všech směrů). Proto lidé musí docházet dál do jiných obchodů nebo jezdit do Frýdku-Místku.
Na cyklisty se nemyslelo. Jde o příjezdové stezsky, ale dokonce v areálu je jen jedno zařízení na odstavení kol, a co koloběžky nebo vozítka pro invalidy, ty asi neexitují. V areálu není zastávka autobusů. Ze všech směrů kolem areálu projíždějí denně desítky, ne-li stovky, autobusů (vč. místní dopravy). Areál nemá žádné fotovoltaické panely, což také v současné době nevrhá na investory pozitivní pohled.
Nejde mi o negativní kritiku, ale náměty, jak situaci vyřešit:
Kruhový objezd není postaven, tudíž lze jej doplnit o přechody, navazující chodníky, o sjezd z kruhového objezdu do areálu pro návštěvníky (kupující). Současný příjezd by mohl sloužit k zásobování. Místo na další vjezd z kruháku existuje (nyní je velká část pozemku v areálu u parkovací plochy zatravněna). Vedle a za čerpací stanicí je prostor vhodný pro vybudování zastávek autobusů, chodníků, případně dalších obchodů a provozoven služeb.
Domnívám se, že mé návrhy přispějí rovněž k výraznému zvýšení tržeb místních obchodů po celý týden. Areál je ve strategickém místě (naproti čerpací stanice, vedle je autoservis). V průmyslové zóně pracuje kolem 7 tisíc zaměstnanců. Autobusy spojují Frýdek-Místek s Třincem, Českým Těšínem, Havířovem, Morávkou a dalšími obcemi s mnoha tisíci obyvatel v dojezdové vzdálenosti do obchodního areálu v Dobré. O víkendu cestuje kolem areálu mnoho turistů do hor až Havířova atd.
Věřím, že investor má dostatek prostředků popsanou situaci řešit s projektanty, stavební úřadem, samosprávou obce Dobrá, s městem Frýdek-Místek, krajským úřadem (správcem silnic), s dopravci, policií apod.
Paradoxní je, že vzdušnou čarou od bydliště do obchodního centra v Dobré mám 300 metrů, ale musím jezdit do obchodů autem, abych se tam bezpečně dostal. Proto se cítím jako pokrytec, když na univerzitě přesvědčuji studenty o udržitelném a společensky odpovědném podnikání, ale prakticky v Dobré musím vše dělat jinak, abych si něco v zóně koupil.