Město Ostrava a Moravskoslezský kraj společně připravují novou podobu mostu na silnici III/4793 přes řeku Ostravici v centru Ostravy.
Máte Déjà vu? Pak ho máte správně. Na novou podobu mostu byla zakázka vypsána již 22. 12. 2020. podle studie zpracované od autorů ATELIÉR SIMONA a DOPRAVOPROJEKT Ostrava a.s. Celý původní koncept přestavby jsem zveřejnili v článku z 12.1. 2021. ZDE
Citace ze zadání veřejné zakázky:
Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování architektonické studie/architektonického návrhu s rozpracováním do úrovně investičního záměru pro stavbu „Propojení Nová Pivovarská – Karolina – 3. etapa, Most Na Karolině“ v k.ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava.
Veřejná zakázka byla však 26.1. 2021 zrušena.
Po téměř čtvrt roce přišlo město Ostrava s novým záměrem na podobu mostu. Přesněji 13.5. 2021 byl na stránkách města Ostravy zveřejněn mezi aktualitami text o nové podobě mostu. Fakt, že se upustilo od realizace mostu podle přeplácaného / šíleného návrhu od ATELIÉR SIMONA je vítaný.
Otázkou je, proč se vynakládá tolik času a financí v kancelářích magistrátu Ostravy na vypisování zakázek, které se ruší. Na přípravu projektů, které postrádají smysl pro funkčnost a estetiku. Rychle přepracují a o pár měsíců později je PR mašinérie prezentuje jako nablýskaný záměr, který ještě před pár měsíci byl doslova šílenost a reinkarnace 90.let. Proč jednoduše nejsou důležité projekty připravovány komplexně a pořádně již od začátku…
Je bohužel také velká škoda, že prakticky žádné medium v kraji se nevěnuje historii a kontextu příprav těchto projektů.
Město Ostrava a Moravskoslezský kraj nahradí dosluhující krajský most novým mostem, který spojí rozvíjející se části města na obou březích řeky Ostravice. Nový most má ambici stát se architektonickou dominantou území
Navrhne jej architekt Roman Koucký, autor Mariánského mostu v Ústí nad Labem nebo Trojského mostu v Praze.
Město Ostrava společně s Moravskoslezským krajem zahájili přípravu stavby nového mostu přes řeku Ostravici. Má nahradit současný dosluhující most, který je situován na krajské silnici (silnice III/4793) a společně s ulicí Na Karolině tvoří propojení mezi ulicemi Frýdeckou a 28.října. Moravskoslezským krajem vlastněný nynější most je ve špatném technickém stavu a zároveň je kapacitně předimenzován. Statutární město Ostrava projevilo zájem vnést do připravovaného projektu rekonstrukce vyšší architektonickou hodnotu. Výsledkem jednání s krajem je dohoda o stavbě nového mostu, namísto rekonstrukce stávajícího. Nový most bude mít městský charakter a stane se rozpoznatelnou dominantou území.
Zpracování návrhu a projektové dokumentace se zhostil tým v čele s prof. Ing. arch. Romanem Kouckým. Nabídka firmy koucky-arch.cz s.r.o. zvítězila ve výběrovém řízení vyhlášeném Městským ateliérem prostorového plánování a architektury (MAPPA). Profesor Koucký patří k nejuznávanějším současným českým architektům. Jeho profesní záběr sahá od pedagogické činnosti, přes územní plánování, až po vlastní projekční činnost. Dlouhodobě se zabývá také navrhováním mostů. K jeho nejznámějším realizacím patří Mariánský most v Ústí nad Labem nebo Trojský most v Praze.„Moravskoslezský kraj spravuje více než jedenáct set mostů v regionu. Jen v Ostravě jich máme na starost více než sto šedesát. Jedním z nich je i most přes Ostravici poblíž Černé louky. Jeho technický stav už zásah vyžaduje, takže jsme velmi uvítali návrh Ostravy pojmout jeho opravu, dá se říci, velkolepě. Můžeme se tak těšit na novou architektonicky velmi zajímavou stavbu, kterou ocení nejen řidiči a cyklisté, ale i pěší. Jsem velmi zvědavý na první návrhy týmu architekta Kouckého, který má s urbanistickými moderními mosty ve velkých městech zkušenosti,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro finance, investice a majetek Jaroslav Kania.
zdroj: ostrava.cz
David :
Nápad nového mostu jako dominanty se mě líbí – každé město má nějaký „dominantní“ most… To, že s tímhle přišli až po zpracování té původní studie za kterou jsme vyhodili dost peněz a hlavně, že jsme podpořil ateliér jako Simona, která si inkasuje enormní částky je opravdu už k zamýšlení! Předtím to zadávalo město čili odbor rozvoj města/investice asi zadali projekt kterému sami nerozuměli, jde vidět že jsou nám k ničemu. Nakonec se do toho vložila Mappa a sama vyhlásila soutěž – to je dost zajímavé, ani jsem si nevšiml ničeho na jejich stránkách….
27.05.2021 08:33Na druhou stranu k tomu mostu – Trojský most od pana Kouckého není špatný, tady budu čekat vyšší level.
Co se týče lávky – autora bych asi poučil, že tyto pěší komunikace už běžně fungují jinde i ve větších měřítcích. Nápad to je víc než super, jít po lávce, sednout si, mít kolem sebe stromy nebo nějaké další pěkné prvky… Jestli se má postavit most pro pěší, tak si nedovedu představit že v dnešní době vznikne jen nějaká asfaltová spojka mezi bodem A a B!! Něco podobného bych uvítal, ale něco logického ne s obloučkama pro cyklisty jako bylo navrženo Simonou a Dřevoprojektem. Ten nápad chce jen dotáhnout do rozumného řešení, ale vůbec bych nepsal o tom jak hloupý projekt to je, spíš mi příjde, že autor postrádá přehled o alternativních možnostech v dnešním urbanismu :( A upřímně doufám, že jednou se něco takového přes Ostravici postaví, taková lávka vedoucí k hradu je už katastrofa….
Cyklista :
Za mne by se stavbou/přestavbou mostu, měla být realizována i spojka na Fryštátskou. Výrazně by to odlehčilo centru a hlavně Slezské.
27.05.2021 08:34Alcedo :
Až z vyzdvihnutí detailu v Davidově příspěvku jsem si spojil umístění celkem vzrostlých stromů na nepřesypaném mostě, de facto v mostovce. Opravdu je to možné, a třeba již někde realizované? Za mě se jedná jen o klamavou reklamu ve formě líbivých zelených obrázků. Dokud neuvidím, tak té vizualizaci nevěřím… Za názorné příklady budu rád..
27.05.2021 08:47Martin [msstavby.cz] :
David: Poděl se s námi o alternativní možnosti lávek v dnešním urbanismu, zatím jen prázdná slova :o)
https://www.google.com/search?q=neu+Fu%C3%9Fg%C3%A4ngerbr%C3%BCcke&tbm=isch&ved=2ahUKEwj6oavepenwAhUTohoKHcIDADQQ2-cCegQIABAA&oq=neu+Fu%C3%9Fg%C3%A4ngerbr%C3%BCcke&gs_lcp=CgNpbWcQAzoGCAAQBxAeOggIABAIEAcQHlDqRlirSmDrTmgAcAB4AIABXIgB6AKSAQE0mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=SkSvYPrUIpPEasKHgKAD&bih=937&biw=1920
https://www.google.com/search?q=Fahrradbr%C3%BCcke&tbm=isch&ved=2ahUKEwiGk6iLpunwAhUJQhoKHcyyBEYQ2-cCegQIABAA&oq=Fahrradbr%C3%BCcke&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQEzIGCAAQHhATMgYIABAeEBMyBggAEB4QEzIGCAAQHhATMgYIABAeEBMyBggAEB4QEzIGCAAQHhATMgYIABAeEBMyBggAEB4QE1Cp7wFYqe8BYM_xAWgAcAB4AIABXYgBXZIBATGYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZ8ABAQ&sclient=img&ei=qESvYIafNomEaczlkrAE&bih=937&biw=1920
27.05.2021 09:06thvari :
Snad tomu pomáhá i kritika zde. Ty vazby určitých ateliérů na město jsou ale více než podezřelé, stálo by za to tyto věci mapovat, ale přesně jak říkáš, neexistuje kritické lokální médium, které by takových věcí bylo schopno.
Cyklista :
Alcedo: David: Je jisté, že po tom, co padl původní „komunistický“ plán na svedení dopravy z Frýdlantských mostů přes tento „krajský most“ mimo centrum města, je již tato stavba zbytečně naddimenzovaná.
Nicméně návrh Ateliéru Simona byl absolutně nerealizovatelný. Zasypání komor mostovky a vysazení stromů by znamenalo jeho úplnou destrukci.
Ano jsou plány na zelené mosty, jak by si David přál, ale k realizaci mají hodně daleko. Garden bridge v Londýně (https://en.wikipedia.org/wiki/Garden_Bridge) byl definitivně odpískán a pak vím už jen o návrhu lávky s obřími květináči pro stromy, které slouží jako sloupy a stromy nijak nezasahují do mostovky (https://www.designboom.com/architecture/tree-bridge-of-trees-paul-de-ruiter-architects-12-07-2017/)…..
27.05.2021 09:34Mx :
Na jednu stranu je fajn, že vznikne pohledová dominanta, na druhou stranu, pokud nebude lákat k procházce po mostě, a to původní návrh s lavičkami, květinami, stromy ap, umožňoval, bude to škoda. Nápad procházkové cesty nad vodním prvkem tj. nad řekou, s vyhlídkou na zázemí sportu, který by pěkně uzavřel celou dlouhou obchůzkovou trasu podél obou břehů až ke Komenským sadům, byl velice dobrý. To, že se opět jen vyhodily peníze za studii, je tristní. Také je otázka, jak drahý může být nějaký dominantní most, nerad bych kompromisy typu most u Karoliny ke Kauflandu !
27.05.2021 10:36David :
Martin [msstavby.cz]:
hotovo mezi 2024-2026
https://www.behance.net/gallery/60694325/Amstelveen-Bridge-Competition-1st-Prize
hotovo již PŘED 20ti lety…
https://czwg.com/projects/community-and-public-use/the-green-bridge/
jiný level dokonce High Line v New Yorku…
https://www.telegraph.co.uk/travel/destinations/north-america/united-states/new-york/articles/New-York-City-Highlights-beneath-the-High-Line/
takže opravdu si nemyslím, že přijít v roce 2021 s mostem plných květin a stromů je nějaké kosmo… když existujou i mosty pro lodě které plujou nad dálnicemi!! pro tebe to kosmo asi je, ale ty jako autor těchto příspěvků bys měl mít nějaký všeobecný základní přehled o tom co už existuje a funguje než napíšeš hlouposti do článků a shodíš návrh, který by se jednoduše vyrovnal těm vzniklým/vznikajícím. Návrh Simony je nadčasový, ale jde vidět že soudruzi nemysleli a vytvořili stupidní prvky, které tím tu věrohodnost nedodali, ale ten most by fungoval kdyby se vymyslel správně!
Martin [msstavby.cz] :
David: Ve všech třech případech jsou ale zásadní rozdíly oproti ostravskému návrhu. Nikde není strom/zeleň obklopena nepropustnými vrstvami. Naopak jsou stromy umísťovány do „záhonů“ a větších otevřených ploch s možností retence dešťové vody.
Stromy v Ostravě jsou prostě dány do betonového truhlíku s minimální plochou retence vody v okolí. V takovém to řešení bude trpět také kořenový systém stromů. Jak to funguje se stačí podívat na Ruskou, kde také byla tendence sázet stromy do betonových truhlíků. Myslím, že tam už žádný není.
Nikde se cyklostezka stupidně neklikatí.
Další faktem je promrzání kořenového systému a samotných stromů. Nachází se to nad řekou panebože…
Takže ne, nejde dětinsky přebírat části projektu z míst, které mají úplně jiný kontext.
27.05.2021 10:51Cyklista :
David: ad 1) jak jsem psal, jde o zcela odlišný koncept, kdy stromy jsou ve „květináčových sloupech“ mostu.
ad 2) jde v podstatě o „medvědí přechod“ ve městě, na kterém je vybudovaný chodník. Osobně jsem z něho naživo nebyl nadšen. Stromy (pokud nepočítám zakrslé borovice) žádné, jen neudržované „křoviska“. Možná jsem byl ve špatný čas =) Navíc mnohem menší než potřebuje Ostrava.
ad 3) jediný použitelný koncept, který by mohl projít dle prvního zadání – rekonstrukce stávajících mostních konstrukcí – umístění kontinuálních záhonů pro trvalky a drobné keře na stávající mostovku.
Ale opravdu nemá smysl řešit „zelený most“ v těchto místech, když vůbec není dána koncepce území za řekou. Zelený most na haldu nikoho navíc do této části nepřivede.
David :
Martin [msstavby.cz]:
Dobře přes řeku, zase Ostravice není žádná Amazonka.
podobná reference existuje od nizozemců – Dawn Bridge, z kterého možná Simona trochu vycházela
https://www.mvrdv.nl/projects/327/dawn-bridge
Hlavně jde o údržbu tak jako u každého nového projektu. Těžko mohl někdo předpokládat že když nechá stromy v betonu podél Ruské, že budou jen vzkvétat… To že ani nebyli schopní vymyslet vzhled těch truhlíků, nějaký zajímavý design – no comment.
Takže mosty jdou, a i kdyby tam měli být ty stromy jen staticky umístěny – jde jen o ten nápad a návrh, nic víc.
Nevidím důvod proč by se měla Ostrava stále držet na zemi, koncertní hala je pecka, nevím proč by nějaký nový most nemohl také vybočovat z normálu…
Brzda :
David: Já teda nevím, ale ty asi nechápeš co se ti snaží Martin vysvětlit. Zasazení stromů do stávající konstrukce mostu je opravdu holý nesmysl a dávat sem jako příklad nerealizovaný projekt někde ze Šanghaje, kde teplota v podstatě neklesá pod 0 jako reakci na Martinovu zmínku o promrzání kořenového systému je fakt mimo.
27.05.2021 12:03Naprosto zde souhlasím s Cyklistou v jeho názoru, že řešit most v době, kdy není vyřešeno území za ním je jako když v Kocourkově stavěli školu. Už jsem to zmiňoval v diskuzi pod předchozím článkem o tomto návrhu. První je třeba vyřešit, co bude s územím na Slezské straně řeky, co bude třeba napojit a pak můžu podle této potřeby dimenzovat most.
Jo, a jen tak mimochodem, dominantní most už Ostrava má, pod tankem (čímž ovšem netvrdím, že se má návrh přestavby tohoto mostu odbít)…..
davidb :
Cyklista:
27.05.2021 12:11Tu 2 bych, pochopitelně ve větším, viděl mezi Trojhalím a DOV. Kde se pod to schovají obě železnice.
David :
Brzda:
27.05.2021 12:43Prosímtě…. článek a celý problém se zaměřuje na podobu mostu. Né na tom jestli bude nebo nebude anebo samotným územím. Město ho jasně chce, já dávám názor že to nemá být jen obyčejný most beton x asfalt ale aby měl i jinou funkci jak už se město vyjádřilo aby mělo i funkci pěší zóny, cyklo… ty 4 příklady hovoří o tom, že takové projekty vznikají už v absolutním běžném režimu. Projekt v Šanghaji reálně vzniká mimochodem, takže opět – neshazovat něco o čem nic nevím! To jak by se osadili stromy – přenechme realizačnímu a technickému týmu viz. praxe.
Referencí je opravdu spousty, stačí hledat ale určitě né přes Google obrázky :)
PS: Dominanta v podobě Sýkorova Mostu, to je spíš nějaká historická vazba – klidně by mohl být pouze pro pěší v budoucnu.
No a pokud mají peníze na vyhazování tak ať si pozvou rovnou Calatravu to je eso mostů.
Martin [msstavby.cz] :
David: Můžeš dělat údržbu jakou chceš, ale v prostoru se šířkou 1,7 a hloubkou 1,5m ti žádný strom růst nebude a ani se mu nebude dařit. https://www.msstavby.cz/wp-content/uploads/2021/01/most-karolina_4.jpg
Taky píšeš „Takže mosty jdou, a i kdyby tam měli být ty stromy jen staticky umístěny“ to se opět vracíme k truhlíkům.. stejná hloupost.
A už se do toho, co píšeš, nezamotávej. Na začátku jsi psal tohle „jít po lávce, sednout si, mít kolem sebe stromy“
Ještě jednou. NE OPRAVDU neexistuje případ lávky, kde by byly stromy utopené v betonu s minimální plochou retence dešťové vody, které by navíc byly nad řekou. A můžu psát kolikrát chceš, že bych se měl prvně kouknout po světě.
Sám jsi dal příklady, které tvému tvrzení odporují. Pokud by jsi chtěl realizovat stromy v mostě nad řekou, tak by musel samotný most mít zcela jiný šířkový profil a konstrukční řešení. To se pak ale bavíme o úplně jiném mostu…. Navíc u toho původního mostu nejsou hloupé jen ty stromy.
A taky by bylo aspoň fajn rozlišovat a srovnávat projekty v obdobných klimatických podmínkách. ;)
27.05.2021 15:32Název :
thvari: V to, že zdejší kritika může něco na městě změnit, jsem také doufal. Bohužel Ta doba je už pryč. Dříve zde pár lidí z města chodilo, a probíralo se co zde je. Ale od té doby, co zdejší příspěvky pouze kritizují a nepřichází s jediným konstruktivním řešením, již tomu tak není. Ono vás totiž přestane bavit chodit na web kde jen čtete jak je vše špatně.
27.05.2021 16:39Dan :
David: Pripomínate mi jedno přísloví. A to doslova. Kozel zahradníkem.
Název: Opravdu si nějaký lokální politik chodil číst na internet, jak řídit obec?
Když je zde nějaká kritika, tak většinou s ní souhlasím a bývá často i vysvětleno, co je špatně a i uvedeny příklady, jak se to dělá lépe nebo v jiných městech.
Nepřijde mi, že zde příspěvky jenom kritizují. Já osobně nemám to množství článků ani čas přečíst.
Také by stálo za zamyšlení místo breku se zamyslet, proč kritika vznikla.
27.05.2021 17:01A btw. proč zde tedy stále chodíte? 😀
Mx :
Název: všechno špatně zde na serveru? Tak to není, spíše je potřeba se naučit přijímat i nepopulární názory. Např Ostravská radnice je jedno obrovské PR, kde je vše zalité sluncem a tento web slouží nastavení zrcadla. Je jasné, že máloco se bude líbit všem stejně, každý má jiný vkus a měřítka ap, a je jasné, že zde budou kritické názory, ale lidé rozhodující o vzhledu města se to musí naučit selektovat a najít v tom, co lide chtějí a co ne. I kritický názor = co lidé nechtějí
27.05.2021 17:43DRJPJR :
Název: Chodím na web od jeho začátku někdy před více než 10 lety a neřekl bych, že se zde jenom kritizuje. Na začátku byl Martin velmi mladý a možná měl trochu více růžové brýle, ale to je normální. Nyní v posledních letech ty příspěvky, řekl bych, více odrážejí (mnohdy tristní) realitu. A správně míněná kritika je zde fakt potřeba, protože když se podívám na to, jak banálně a podlézavě o městě referují např. MS deník, Polar apod., či jak „sluníčkově“ samo sebe prezentuje město (vč. svých organizací – DPO, MNOF, OZO, SAREZA), tak je obsah, jaký dělá Martin, fakt potřeba. Ano chodili tady někteří politici – p. Svozil si tady např. zkoušel dělat PR, ale než číst hloupé příspěvky – jako např. pana Řehy ohledně dlažby v centru – tak to radši ať sem politici nechodí.
Hrdý Ostravák :
Proboha,Ms stavby je jediným opravdovým sofistikovaně kritickým portálem v Ostravě. Jeho zrušení by byla katastrofa. MS deník, Patriot, Idnes Ostrava a další periodika jsou jen prodlouženou propagandou vedení města.Medialni kritická scéna je v Ostravě naprosto skandální. Taky to tak v Ostravě vypadá a nepřetržitý odliv lidí z tohoto města, je toho jasným důkazem.
Cyklista :
davidb: Těch míst, kde by se hodil vegetační zákryt vozovky/železnice je v Ostravě více =) A někde dávají i smysl – Místecká, Bohumínská, DOV….
Nehaním tady výstavbu mostu, nebo opravu „krajského mostu“. Mám jen problém s tím, že se vytváří (v podobě Ateliéru Simona megalomanský a nerealizovatelný návrh) něco bez zjevné koncepce využití daného území. Klidně by mi vyhovovala i varianta rekonstrukce stávajícícch mostů a převedení jednoho z nich pouze pro pěší a cyklisty, ale co dál? Co za mostem? BUde to pořád jen halda, nebo zde vznikne něco smysluplného? Dojde k zatraktivnění tohoto břehu řeky pro chodce?
Daleko větší smysl by mi ta bytelná a estetická lávka pro pěší dávala u hradu, nebo v místě bývalé lávky na Slezskou (střelnici) a pokračování vycházkové trasy přes Trojici a Emu k ZOO.
31.05.2021 11:33davidb :
Cyklista:
31.05.2021 14:00Tak to každopádně.
Most se má zrekonstruovat, počet jízdních pruhů snížit.
Cyklopruh/stezku a chodník dotáhnout k Slezské straně na cyklostezku Ova-Beskydy. Dál to nemá cenu. Není důvod chodit jezdit dál.
Název :
Dan: Na magistrátu nepracuji, ale jsem hned vedle. A snažil jsem se popsat stav, jaký aktuálně je. Z čeho jste usoudil, že pracuji na magistrátě a to, že ten názor sdílím? Nic takového jsem nepsal. Klidně kontaktujte administrátory tohoto webu, že žádný komentář neodstranili.
A co se týče té kritiky. Ano, ukážu že se staví hnusný obchod, a pak dám fotku jak pěkný obchod postavili v jiném městě. Tomu bych ovšem neříkal konstruktivní řešení. To je tak maximálně pěkný návrh. Zkuste jít na zastupitelstvo a snažit se prosadit nějakou regulaci vzhledu nebo něco takového.
– nejprve budete bojovat s jinými zastupiteli (pusťte si celé zastupitelstvo…. chce se vám na to opravdu dívat? asi ne…. natož se toho aktivně účastnit)
– pak musíte bojovat s dotčenými odbory (ty mají svoje představy a vize, a ty moc měnit nechtějí)
– a pak zjistíte že s hodně věcmi narazíte na nějaký zákon, který vám vaše snažení znemožní
Opravdu je to hodně těžké, a pokud uspějete i kdyby z poloviny, tak budete na sebe nesmírně hrdý co jste za těch X let dokázal. Ale pozor, na webu se dočtete že je to zase hrůza a nedotažené.
31.05.2021 14:19Martin [msstavby.cz] :
Název: To je tak komický komentář, až je to smutné.
Opět jsem se přesvědčil, že ani zaměstnanec státní správy neumí porozumět textu apod.
1.Upřímně si nevybavuji, že bych někde porovnával obchody v Ostravě a jinde. Jediné co si vybavuji je o porovnání prodejny Billy v Mariánských Horách versus ostatní prodejny v ČR. To byla koláž na FB.
2. Naučte se rozeznávat mezi soukromým a veřejným. Ne všeho, co se postaví na území Ostravy je investor. Porovnání staveb pak míří na investora, ne Ostravu.
3. Přesto máme města, kterým regulace jde lépe.
4. Také se mi několikrát stalo, že mnozí pracovníci magistrátu popř. obvodů považují komentáře diskutujících v komentářích za názor redakce. Tuto komickou dedukci jsem opravdu nečekal.
Pokud vám v nějakých případech chybí konstruktivní řešení klidně se obraťte na redakce@msstavby.cz
Také bych doporučil diskutovat mimo pracovní dobu a věnovat se práci, když je to tak těžké.
31.05.2021 14:55Martin [msstavby.cz] :
DRJPJR: To je pravda, měl jsem hodně růžové brýle :D. Ale na základní škole a střední jsem to viděl jinak.
31.05.2021 15:01Název :
Martin [msstavby.cz]: Ano, tak až sem jsme v debatě dospěli. Pomluvit mě, že mám v pracovní době dělat a nebýt na internetu.
Již jsem to psal výše, že na Magistrátu nepracuji. A navíc celý týden mám noční. Takže opravdu tyto příspěvky nepíši v pracovní době. Ale o to vlastně ani nejde, ne? Hlavně napsat že nemam pravdu a pomluvit mě.
Celá moje motivace proč jsem ten příspěvek psal byla ta, že jsem chtěl uživateli thvari vysvětlit proč zde z radnice nikdo už nechodí. Seriózní diskuze znamená, že se obě strany oprostí od subjektivních pocitů a řeší se jen fakta.
A co se týče toho obchodu…. to byl příklad. Nevztahoval jsem to k žádnému konkrétnímu projektu. Přeci je úplně jedno, zda se bavíme o obchodě, mostu, chodníku, domu, bytovému domu, atd…. Princip je vždy stejný.
01.06.2021 12:24Martin [msstavby.cz] :
Název: A) Napsal jsi tohle: „Dříve zde pár lidí z města chodilo, a probíralo se co zde je. Ale od té doby, co zdejší příspěvky pouze kritizují a nepřichází s jediným konstruktivním řešením, již tomu tak není. Ono vás totiž přestane bavit chodit na web kde jen čtete jak je vše špatně.“
Jak to tedy můžeš vědět?
B) Buď máš info z druhé ruky, nebo spekuluješ.
01.06.2021 12:52C) Není jedno, o čem se bavíme o mostu, chodníku, domu, bytovému domu, atd. Jak jsem napsal výše rozdíl je už v tom, kdo je investore. A investorem všeho na území dané obce není daná obec.
D)Zatím jsi subjektivní pouze ty. Bez konkrétního příkladu
vojta :
Z Kalendária MSK: středa 6. října, Ostrava, Magistrát města, 11:00, Představení nové podoby mostu přes Ostravici v centru Ostravy.
05.10.2021 18:39Nějak rychle ne? :D Snad to tedy bude alespoň “Na Ostravu dobrý.“
Martin [msstavby.cz] :
vojta: Očekávám PR typu.
„Dlouhodobě nám záleží na rozvoji“
„Důležitost místa si uvědomuje“
„Je pro nás podstatné stránka vzhledu, ale i funkčnosti“
„Vždy nám záleží na komplexním a kvalitním návrhu“
Přitom ještě v zimě chtěli projektovat tohle https://www.msstavby.cz/most-a-pesi-lavka-pres-reku-ostravici-12-01-2021/
06.10.2021 08:07Ale o tom se samozřejmě nezmíní :))
balde :
tak už je to tady a dokonce bude chrlit oheň :D
https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava/11000027835/ostrava-pripravuje-novou-dominantu-mesta-most-pres-ostravici-navrhnul-roman-koucky
06.10.2021 20:16DRJPJR :
balde: Dost mě děsí, jak tam bude za chvíli vypadat to skleněné zábradlí.
06.10.2021 21:57davidb :
Ty vlajky a znaky nejsou špatný nápad.
Ale kdo ví co znamenají?
Že jsou to vlajky Slezské Ostravy a MOaP jsem musel googlit.
Osobně bych šel do znaků a vlajek Moravy a Slezska.
07.10.2021 09:44