Proti výstavbě bytového komplexu na ulici Poděbradova v centru Ostravy vznikla petice.
Komplex má obsahovat 2 objekty s celkovým počtem 53 bytů. Není reálné, aby všichni lidé disponovali diplomy, ale špetka aspoň selského rozumu by autorům petice a podepsaným prospěla.
Znění petice:
V první bodě autoři petice zmiňují, že stavba bude mít negativní dopad na okolí. Nezmiňují již však jaký. Objekty na ulici Gorkého jsou sice čtyřpodlažní, ale s podkrovím. Pokud stavba splňuje zákonem dané požadavky, je jednání autorů petice omezení práv druhé osoby. Nejde si říct, já to nechci, tak to prostě nepostavíš.
V současné době se v prostoru, kde má objekt vyrůst nachází náletová zeleň. Pozemek skutečně nikdy zastavěn nebyl. Tento argument je poměrně primitivní, jelikož i domy autorů petice kdysi vznikly také na zelené ploše, kde nikdy nic nestálo. Může to znít až vyhroceně, ale v takovém případě doporučujeme domy, ve kterých autoři petice bydlí zbourat aby si nenaběhli a měli „zameteno“ před vlastním prahem. Dle Územního plánu je pozemek veden jako plocha pro „bydlení v bytových domech“. Bohužel mnoho proluk v centru města se tváří jako něco zeleného.
Autoři petice žijí asi na opačné polokouli. Stavba vznikne severně od již stojích domů. Nyní použijme selský rozum. Světlo se o domy odráží. Světlo, které bude dopadat na jižní fasády objektu, se odrazí na severní fasády stávajících domů.
V posledním bodě se autoři obávají exhalací z aut nových obyvatel. Doporučujeme autorům petice a všem podepsaným přestat používat osobní automobily. Ať mají sami čistý štít.
Samozřejmě, že nejde stavět vše za každou cenu a proti zákonu. Ale je poměrně až smutné, že se v centru města někdo odvolává proti stavbě, která zákon neporušuje a umístění takové stavby je v daném místě logické.
Odpověď radnice Moravské Ostravy:
Lokalita, kde mají objekty vzniknout. Z velké části jsou zde průmyslové areály. Proluky, parkoviště.
balde :
ti lidi mě fakt baví :D :D :D nechápu proč tedy bydlí v centru města :D
adamous :
balde: Jojo, pojdme vsechno blokovat, tramvaje, vystavbu a pojdme spolecne vzpominat na doby davno minule a verit v navrat starych casu … takhle na me stale pusobi velka cast obyvatelstva, mozna je to i tim, ze Ostrava slozenim spise starne
Josef :
NIMBY
Slosor :
Pak se nedivme, že přešlapujeme na místě a nikdy nebudeme druhé Lipsko. Je to o lidském materiálu. Značná část populace jsou bohužel primitivové jako tito autoři petice.
aggu :
Jsou to hlupáci.
Předsedkyním by měl někdo sdělit následující: výstavba domů/tramvaje apod. v mé čtvrti/ulici znamená, že žiji v prosperující části města, což znamená, že hodnota mé nemovitosti stoupá, což znamená, že jsem (v reálných penězích) bohatší, což znamená že žiji v bezpečnější části města, kde se investuje, což znamená, že jsem hlupák, protože proti tomu všemu protestuji.
JohnnyKrabák :
NIMBY nesnáším, na druhou stranu stavět v „miniparčíku“ když je centrum doslova plné štěrkových proluk mi přijde zbytečné. Jo, kdyby tohle byla jedna z mála volných ploch, jsem pro stavbu všema deseti, ale v dnešní prolukové Ostravě vyjadřuji autorům petice slabou podporu.
aggu :
adamous: Máš tam jednu chybu, proti tomu neprotestuje velká část obyvatelstva, ale naopak, naprosto mizivá část města, často jednotlivci. A protože máme chytré zákony, mohou i tak velmi jednoduše okopávat kotníky.
aggu :
JohnnyKrabák: Co myslíš, vlastní onen investor všechny ty „štěrkové proluky ve městě“? Pokud ano, běž mu říct, že si špatně vybral. Pokud ne…..
balde :
JohnnyKrabák: ty parcely jsou soukromé, takže asi nestaví na těch štěrkových, protože za ně někdo chce třeba víc peněz.
aggu :
A k tomu „nedostatečnému oslunění“ snad jen tohle:
https://www.novinky.cz/domaci/clanek/praha-rusi-pozadavek-na-osluneni-bytu-stacit-bude-denni-svetlo-11820
Dámy předsedkyně, všimněte si v článku onoho slova „ABSURDNÍ“.
thvari :
Zde se přimlouvám za to nebýt tak příkrý, zdá se mi, že ty lidi zbytečně urážíte. Ale máte pravdu v tom, že říct v tom čtvrtém bodě, že se zároveň zhorší parkování a zároveň přibude exhalací, je pozoruhodná forma sebestřednosti. A pokud správně vidím na mapě, tak klidovou zelenou zónu mají obyvatelé protestujících vchodů ve svém vnitrobloku. Pokud se v této stavbě někdy v budoucnu bude pokračovat, snažil bych se být vstřícný a s těmi lidmi komunikovat i za cenu toho, že to z jejich strany nebude pochopeno. Líbí se mi, že v odpovědi město navrhuje stavbu nových parkovacích míst, čímž by alespoň částečně vyšlo těm lidem vstříc.
Crazym :
Jak typické, obyvatelé a vlastníci na ulici Gorkého 17, 19, 21, 23 a 25 chtějí bydlet ve městě a nestačí jim, že mají za barákem obrovský zelený vnitroblok, oni ho chtějí mít i před barákem a taky na cizím pozemku :DD Co se dá dělat, každý jsme nějaký a nejhorší je aktivní blbec. Jen doba kdy takoví drželi hubu a krok je holt pryč a je to daň za demokracii, že to mohou bez následků zkusit, je to jejich právo. Já to nepovažuji za nic špatného, protože nám umožňuje tyto blbce jednoduše identifikovat na rozdíl od anonymní strany a lidu v minulosti za kterou se tito schovávali :-)
MM :
Nemám rád házení všech do jednoho pytle, ale… Většina předsedů jsou důchodci, respektive starší osoby. Tito lidé z principu nemají rádi změny, něco nového. Bohužel předsedy nechce nikdo dělat, mladí na to nemají čas (chabá výmluva) nebo je jim to ukradené. Pak za majitelé bytů mluví osoba, která je zcela mimo realitu. Těch případů je nespočet, opravdu osvícené vedení SVJ je vzácnost.
Posledně se mi jedna paní v domě stěžovala na hluk od sousedů, kteří mají malé dítě. Je to hrůza, to dítě tam běhá (venku byla zima a smog). Takhle to přece nejde, já už jsem starší, v důchodu… No právě. Paní je teď starší, ale byla také mladá. No a také měla děti a ty děti v zimě určitě nepřivazovala k topení. Také chtěla někde bydlet.
Není to jen mladá generace, která myslí na sebe. Jsou to i důchodci, kteří ostatním odpírají to, co sami dělali. Jestli je někdo v aktuální situaci proti LEGÁLNÍ výstavbě bytů, tak si zaslouží proplesknout. Neřeknu kdyby jim za domem stavěli fabriku, ale v centru města si stěžovat na rezidenční projekt je opravdu přes čáru.
donc :
to je jak VTP na poli blízko VŠB-TU , také je to blízko lesa, klidová zóna Poruby, už jako děti si tam hráli, škoda psát. Baráky si tam budou stavět jen bohatí atd, nevím, jak se pak město má rozvíjet, ještě že tu nemáme hradby jak měla Praha. Kde si mají mladí stavět zázemí, kde po škole pracovat, nedivím se, že počet obyvatel klesá.
24.02.2020 19:41JohnnyKrabák :
balde: aggu:
24.02.2020 19:47Tak od toho je tady město/obvod, kteří by s tím mohli něco udělat.(mmch přesně na ně je petice směřovaná…) Třeba investiční pobídky, mohlo by skupovat proluky a pak je prodávat investorům, kteří se zavážou, že je zastaví. Možností je mnoho, vůle málo.
O. :
donc: Tak v tomto pripade jsi vystrelil hodne vedle. To pole a les kolem Myslivny je v Porube vnimano jako relaxacni a sportovni zona a je za hranicemi mesta. Nevim jak byl ten projekt velky, ale urcite by pro nej bylo misto podel Opavske mezi soucanym VTP a Globusem. Dalsi vhodne misto k zastavbe je napr. dole pod Hlavni tridou vedle soudu. Ale v Porube to vypada, ze stavet kancly by se mely v lese a naopak v centru mesta uprostred Hlavni tridy se bude stavet stazka v korunach stromu. Neco je tady naopak.
24.02.2020 21:41Honza :
JohnnyKrabák: Město se dosud populisticky stavělo na stranu (nevzdělaných a ubrblaných) občanů a ne na stranu rozumného plánování a rozvoje města jako celku. Díky Laubům a tomu bytovému domu na Janečkově to vypadá, že se blýská na lepší časy. Než ale garnitura pochopí, že je třeba plánovat a systematicky zastavovat proluky,to uplyne ještě ráda let.
Tomáš :
doufám že to neohrozí výstavbu
Riltr :
Za mě v pořádku a petici fandím!ten prostor si zaslouží revitalizaci a zachování zelené,naopak ostatním parcelam v bezprostředním okoli by bloková zástavba moc slušela,čímž by vznikl na Ostravu nevídaný urbanistický počin s centrální parcikovou plochou,tak jak tomu je v Brně ci Pze např. Na Vinohradech,být‘ tady by to bylo v menším měřítku…zkuste si to dosadit do té mapy…je třeba myslet i trošku dopředu,mění se nám klima a každý zelený ostrov bude v budoucnu poklad…alespoň já to tak cítím…
Leny :
Nadávat lidem, kteří využili svého zákonného petičního práva, je nejenom zbytečné, ale hlavně samo o sobě primitivní. Nešlo by to zde bez těch neustálých útoků na zdejší obyvatele? Vypovídá to spíš něco o autorech těch výroků (primitivní, nevzdělaní, ubrblaní, zaslouží proplesknout, hlupáci). Bohužel už urážlivé vyznění příspěvku k tomuto v komentářích vybízí.
24.02.2020 23:26janko :
V okolí je dost místa pro zeleň, možná by to stálo víc osázet stromy k Polskému domu podél Poděbradové
Leny: máte pravdu, každý má právo vyjádřit svůj názor a myslím si, že těch lidí z petice se to přímo týká a ne tady těch kteří bydlí někde jinde.
Bydlím za rohem a můj názor je parcelu ZASTAVĚT, město má tvořit ucelený celek.
Riltr :
Dobrý urbanismus tvoří základ prostoru města,ve kterém se člověk cítí dobře,zastavět všechny plochy pod heslem ucelený celek,navíc v místě,které funguje jako zelený ostrůvek uprostřed betonové dzungle tvořené torzy blokových domu,zadlazdenych parkovišť atd je úplný nesmysl.Jsou tam stromy,které rostly několik desítek let a už skutečně vytváří parkový efekt…strategie města by měla být podobné plochy bránit,revitalizovat pro potřeby lidí a naopak snažit se o dostavbu proluk v okolí, ideálně přeměnu průmyslové zóny podél dráhy na bydlení…skutečně nechápu kohokoliv,kdo tomu projektu fandí…chcete stavět jen proto,aby se stavělo a ne tvořit smysluplný celek dosazením prvku do dané struktury…
Riltr :
Janko:a kam byste ty stromy zasadil!do těch chodníku se sirkou cca 2 metry?a dál pod ne lavičky do stinu? A dětská hřiště? A co plochy pro však dešťové vody? Vše svést do kanálu a pryč z města? Chápu,že někdo namítne,že zeleň roste ve dvorech dostavenych bloku,ale co zeleň na veřejných prostranstvích?ta nemá své místo? A nebo budeme si budeme každý hospodařit na vlastním dvorečku a budeme šťastní jak máme krásné zastavěné ulice?
25.02.2020 12:19janko :
Riltr: Pokud se podíváte na leteckou mapu, Poděbradovou ulici, tak tam místo pro výsadbu stromů, keřů je. Byly tam vysazené jasany ty bohužel podlehly houbové chorobě, stačí jenom obnovit a třeba zvolit jiný druh, platany nebo hlohy ….. Co se týče zeleně ve městě jsem zastánce zelených fasád a zelených střech, centrálních parků. Česká republika neumí hospodařit s ornou půdou. Ve městech chceme žít jak na venkově a z venkova děláme příměstskou část, ničíme volnou krajinu. Ostrava není zas tak velké město, abychom bojovali o každý zelený kout, spíše potřebuje zastavět a oživit byty.
aggu :
janko: Souhlas, akorát Ostrava je, naopak, zbytečně velké město – jsme 2x větší než Paříž a máme 10x méně obyvatel. A orné půdy máme (jako ČR) ve skutečnosti víc než kdy budeme potřebovat. Zelené fasády jsou k ničemu, a spíš než zelené cool střechy bez užitku by byly rozumnější střechy fotovoltaické ;) A ohledně stromů – když to jde/šlo třeba na Zborovské, jde to i jinde. Stačila by i jedna řada. A parky by pomohly omezit tu kaši kterou máme ve městě – nevíš jestli je to město nebo poloměsto nebo zeleň nebo polozeleň… Každý by to měl mít 5 minut pěšky do parku (kromě dvorku uvnitř svého bloku, tam je další obrovský potenciál k nápravě). Zbytek historických čtvrtí blokově dostavět. A srážková voda v ulicích? Z uličních vpustí se dá kanalizačně svést právě do těch parků, kde je vždy větší místo přes odlučovače pro vsakovací objekty. Ani kapka nazmar ;)
25.02.2020 16:27donc :
O.: další klidová zóna je kolem Opavice přes Loděnici do Hlučína, Bobrovníky, Skalka, Šťerkovna když nejsi líný, cesta na Kyjovice, Klimkovice atd. Myslím si, že pole u VŠB-TU mělo být dávno využito pro vytvoření centra vzdělání, ten les by to přežil.
25.02.2020 18:52Leny :
donc: Ta některá místa u řeky Opavy, nikoliv Opavice, jsou až 10 km vzdálena od popisovaného místa. O tom Porubském lese nemluvě. Podívejte se např. na to, co je to suburbanismus, jak rychle se ztrácí orná půda a proč je to špatně. Na internetu lehce dohledáte.
26.02.2020 06:28Leny :
aggu: Takto to nejde. Mám za to, že kanalizaci nemůžete vypustit do parku, musel byste k tomu postavit samostatnou čistírnu odpadních vod.
26.02.2020 06:30LK :
Leny: dešťovku přes vsaky ano. Aktuálně, když stavím dům, tak dešťovou vodu musím vsakovat u mě na pozemku. V městě by se to dalo svést do parku a vsakovat tam.
26.02.2020 09:50MareK :
LK: Téměř neprůchodné, protože dešťovou vodu ze zpevněných ploch (cesty) je potřeba nejdříve předčistit přes ORL, což u rozvětvené kanalizace by bylo neuvěřitelně drahé.
26.02.2020 10:30aggu :
MareK: V zemi kde za OZE platíme to co platíme je pojem „neuvěřitelně drahé ekologické řešení“ prázdný a falešný ;) Těch míst pro vsakování (parky) by nebylo až tak mnoho a řešení předčištění by nebylo tak náročné jako třeba u dálnic. Zbytek by samozřejmě odtekl. Tak jako teď.
26.02.2020 12:55donc :
Leny: dobrá,to beru,Opava. Ale Skalka není vzdálená 10km, k řece Opavě cca 5km bus 44,tram4, pěkná procházka. Nemusíte až k loděnici,tam se jde pěšky nebo na kole,asi pro někoho dálka.
29.02.2020 10:04Jan :
Já tady vidím jiný problém. V blyskosti města se staví nevzhledné krabicové komplexy. Z různých částí města se stávají pomalu teta. Z dlouhodobého hlediska populace města stárne a vymírá, mladí odcházejí za práci jinam. Takže stavět nové bytové jednotky je za mě zbytečné. Město by se mělo zaměřit na přilákání firem s přidanou hodnotou než montovny a sklady
Michal :
Krabice nechat, aspoň to budete mit blysko do práce.
16.04.2022 12:35Cyklista :
Jan: A co je podle Vás firma s přidanou hodnotou?
19.04.2022 07:44Crazym :
Tak myslím, že se signatáři té petice už věší nebo objednávají k psychologům :-) Na pozemku se začaly kácet ty vzrostlé stromy. Sorry, neměl jsem čas se zastavit a udělat fotku :-(
22.11.2022 13:36