Aktuální letní přehled nových podniků v historickém centru Ostravy.
Poslední léta se nám vyhýbá letní okurková sezóna také díky článkům o nových podnicích. Letní měsíce následují nastolený trend posledních dvou let a další novinky vznikají svižným tempem. Nové podniky v centru lákají nové, další lidi. Více lidí láká více podniků. Tento způsob léta nezdá se nám poněkud nešťastným.
O Donuts
O Donuts, neboli Ostravské donuty je nový podnik na Českobratrské ulici 17 zaměřený právě na tuto pochutinu.
Los Capolitos
Bistro Los Capolitos se zaměřuje na rychlou mexickou kuchyni, první pobočku otevřel Honza Kapolka ve Frýdku Místku, další letos v květnu v centru Ostravy. Zakládá si na kvalitních, čerstvých surovinách a také na tom, aby jídla byla výživná a lehce stravitelná. V nabídce najdete burrita, tacos a quesadilly a nesmí samozřejmě chybět ani mexické pivo. Podnik se nachází na ulici Janáčkova 4.
Sushi & Grill Bar Samurai
Po více než roce fungování jako rozvoz otevřel Samurai svůj vlastní Sushi & Grill Bar Samurai. v centru Ostravy.. Kromě sushi a asijských specialit nabízí také domácí limonády a pestrou nabídku alkoholu a koktejlů. Nechybí ani vinný sklípek, dětský koutek či vlastní parkoviště
Farmářské prodejna Horáková
Prodejna s farmářským a zdravým jídlem se přesunula z ulice Na Hradbách vedle divadla Jiřího Myrona na ulici Čs. legií.
Sladký časy
Téměř celé přízemí rekonstruovaného kampusu Palace zabrala cukrárna v retro stylu interiéru – Sladký časy. Jedná se již o druhou provozovnu, první se nachází na ulici Denisova a je i nadále v provozu.
Timelook
Na rozkopané ulici Nádražní otevřel butik.
Zahrada Bulharsko
V blízkosti oblasti známé jako Malá Kodaň vznikla zahradní restaurace „Bulharsko“ s grilováním a magickým místem k odpočinku, pod lipami v centru města. Pískoviště pro děti, pivo Chotěboř, limonáda Zon a mnoho dalšího. To vše jen blok od Masarykova náměstí.
Art & coffee
Na nově vzniklé terase u Domu umění funguje venkovní kavárna, kde se snoubí káva s kulturou a uměním. Pořádají se zde také různé přednášky a brunche s významnými hosty.
Kavárna Sokolská třída
Nová útulna kavárnička, dle toho, co jsme viděli skrze výklady, vznikla namísto Farmářského krámku na Sokolské třídě v blízkosti Sýkorova mostu.
Husky
Z ulice Tyršova se do více jak dvakrát větších prostor přestěhovala prodejna s outdoor sortimentem Husky.
Salaam Namaste
V lokalitě ulice Stodolní, přesněji na ulici Musorgského, vznikla nová indická restaurace.
Připravované
Více než nově vzniklých podniků se však v současné době rekonstruuje a připravuje. Mezi další, které nejsou doloženy následujícími fotografiemi, patří prostor na ulici Dlouhá u Masarykova náměstí, prostor po McDonalds na 28.října, nárožní prostor na rohu Stodolní a Nádražní a prostor po prodejně knih Librex na Nádražní.
Dejavu cafe
Na ulici Nádražní 1436/35 vzniká nová kavárna.
Copycentrum Českobratrská
Faency Fries
Již mnohokrát jste se mohli s hranolkami od Faency Fries potkat na ostravských akcích a festivalech. Nyní připravují vlastní kamennou prodejnu na ulici Přívozská 9.
Nejen sladká
Nejen sladká je nově připravované bistro na pěší zóně 28.října mezi Masarykovým náměstím a mostem Miloše Sýkory. Podnik nahradí Café 10 Reloaded.
Rybárna na rynku
Z Fifejdské sladovny se na Kuří Rynek, oficiálně Jiráskovo náměstí, stěhuje velmi oblíbená Rybárna.
Kofi Lab
Kofi Lab připravuje delší dobu kavárnu, která vzniká v blízkosti obchodního domu Laso na ulici Antonína Macka. Původně byli na ulici Matiční.
Royal Salon
Další novinka na Malé Kodani. Kombinace tradičního, ručního krejčovského salonu pro muže a salonu krásy pro ženy vzniká na ulici Biskupská.
Vizualizace interiéru:
BonGusta
Do prostoru po hospodě U Rádi, která fungovala pochybně krátce, se stěhuje z ulice Nádražní oblíbené bistro BonGusta.
V rekonstruovaném prostoru na ulici Poštovní by měl dle našich informací vzniknout sushi bar.
Vedle nedávno vzniklé kočičí kavárny se stěhuje pivotéka z Pivovarského domu u restaurace Hobit.
Na ulici Denisova v blízkosti Karoliny se rekonstruuje obchodní prostor. Původně se zde nacházela večerka.
Další prostor, který nově prochází rekonstrukcí je na ulici Jurečkova.
Článek navazuje na předchozí přehledy viz hashtag #podniky (vždy pod nadpisem), anebo níže související články…
Až na výjimky mapujeme oblast historického centra Ostravy. Pokud víte o dalších podnicích, případně se chystáte nový otevřít, dejte nám vědět přes kontaktní formulář, případně pište do komentářů.
Balde :
se nám to pěkně rozjíždí
Luděk :
Díky za tipy, o tom Bulharsku jsem už slyšel, ale ještě tam nebyl, vypadá to lákavě.
25.07.2016 09:10Sanju :
Luděk: Mě by hlavně zajímalo, jak se tam dostat, protože mi z fotek ani jejich facebookových stránek není vůbec jasné, kde to vlastně je.
Jinak je mi tedy líto, že se neuchytila restaurace U Řeky, kterou střídá Sushi & Grill Bar Samurai, jednou jsme tam byli něco slavit a vařili přiměřen+ě tomu, jaké měli ambice. A protože bydlím poblíž budoucí pivotéky na Nádražní, tak ještě přihodím dojem z každodenního okukování nového výkladu – kvalita stavebních prací je naprosto příšerná.
25.07.2016 09:52Crazym :
No pěkné, žije to tu, člověk to ani nestačí sledovat kolik se toho tady děje. Škoda jen, že to je dost často jen škatule škatule hejbejte se a praktické věci typu večerka, železářství či obchod s botami jsou při té hře ztrácejí a jsou nahrazovány cool podniky typu syrová ryba z exotických krajů, předražený koblih či tucty káv se zasvěceným výkladem nějakého zarostlého lumbersexuála či sluníčkové kikiny :-)
25.07.2016 10:06Xavier :
Tak Los Capolitos vyzkoušeno – sice to chutností nedosahuje ani na takový LaPaz v Berouně, ale je to fastfood, tak co jiného čekat. V každém případě jsem rád, tohle mi v centru chybělo!
25.07.2016 10:32Jinak, bylo by fajn uvést, že indická restaurace Salaam namaste není nově vzniklá restaurace. Jedná se v podstatě o přestěhovanou Delhi z 28. října. Vím, uvedené to nikde nemají, ale zkuste si tam zajít a na 100% poznáte ;-)
A jedna koncepční poznámka: co takhle místo odkazů na FB uvádět odkazy na webové stránky?
marek :
Crazym: Absolutní souhlas, bohužel je to dobou…
25.07.2016 10:36Xavier :
Crazym: Skvěle napsáno a naprostý souhlas! Však ono to časem přejde… dávám hipsterovi pět, maximálně deset let! Však ona si další generace mladých uvědomí, jak impotentní a klišoidní tento uniformní názorový a kulturní „styl“ je :)
25.07.2016 10:57Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Pokud vím, v centru je dost prodejen s obuví, mimo jiné také v Karolině, nebo Lasu. Sice obchody typu železářství v Ostravě nenavštěvuji, ale není třeba jedno hned u Elektry? Rád bych poprosil, která železářství a další občanská vybavenost vymizely kvůli ultrahipsta podnikům. Ale prosím ne 10 let / před revoluci zpět. Opravdu mne to kvůli přehledům zajímá.
Xavier: FB profily podniků aktuálněji reflektují nabídku a různé události, než webové stránky, které ne všechny podniky mají. Chápu, že facebook je vhodnější a užívanější mladšími generacemi.
25.07.2016 10:57Jirka :
Skvělý článek… Dobré vědět co se děje nového v Ostravě. Hned jsem si vytipoval pár podniků kam zajít.
25.07.2016 11:20thvari :
Mi už tu jen chybí ostrá hádka v komentářích o tom, jestli centrum ostravy ožívá nebo umírá. Bez toho je ten článek polovičatý.
25.07.2016 11:42Xavier :
martin [msstavby.cz]: FB profily podniků možná aktuálněji reflektují různé aktuální události, nicméně v případě nabídky to ve většině případů neplatí (osobní zkušenost). Kromě toho, webové stránky jsou většinou systematičtější a mají větší celkovou výpovědní hodnotu. Tj. chci-li třeba zjistit, jaké koncerty se zrovna v nějakém klubu v následujícím týdnu konají, mrknu se na FB profil. Pokud chci ale zjistit, co je daný podnik zač (a o to na tomto webu asi jde, ne o inzerování aktuálních akcí), volím kombinaci 1. webová stránka + 2. FB profil. Ale ber to jen jako radu :)
25.07.2016 11:47A s tou vhodností pro mladší generace to trošku nechápu. Tím chceš říci co? Že je tenhle web určený především pro mladší generace? Ach, chudák já a o tři roky starší Mark Zuckerberg :-(
ivan :
Jenom taková otázka, máte i přehled o tom, jaké a které podniky se otvíraj, případně stojí za návštěvu mimo centrum, případně širší centrum?
25.07.2016 12:57Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: tak je otazka, jestli centrum mesta beres jako nakupni zonu hodinoveho manzela anebo misto, kam se jdes po praci odreagovat (a ano, hipsteri „nepracuji“, penize se jim generujou pod polstarem samy podle delky plnovousu, takze tam budou vysedavat stale, zejo :)
tzn ma predikce, na rozdil od Xaviera je, ze vzhledem k tomu, ze takovemu hipsterovi je opravdu uprimne jedno, kde ten jeho hodinovy manzel nakupuje material, tak v centru bude stale vic kavaren, nez zelezarstvi. a taky nezapomente, ze jsme tu par let pozadu, ale nekde se da i klasicky nakup naklikat online..
ono hlavne otevrit si kavarnu, cukrarnu, bar, bistro je myslenkove atraktivni pocin. jestli nekdo touzi leta, aby si otevrel zelezarstvi, to fakt nevim…
Xavier: jestli je to poznat, pak ok, ale o zadne spojitosti tech dvou podniku nevim…
ad FB: ono vetsina podniku ma udrzovany primarne FB a mozna nekteri i web. pokud maji web, maji ho uvedeny na FB..
mmch u elektry je zelezarstvi kde?
25.07.2016 13:02Hynek [msstavby.cz] :
Sanju: https://mapy.cz/s/UbPK
25.07.2016 13:18David Opletal :
Hynek [msstavby.cz]: Podle zapati obou indickych webu to bude jeden podnik.
25.07.2016 13:25http://indickastodolni.cz/ a http://indickyrestaurant.cz/
Sanju :
Hynek [msstavby.cz]: Díky moc (děkovný meme zde: http://bit.ly/28CJUzG)!
25.07.2016 14:05Luděk :
Já bych ještě doplnil další nový podnik Dřysty v kisni, sice ne úplně v centru, ale určitě stojí za návštěvu… https://www.facebook.com/drystyvkisni/
25.07.2016 14:11rasta :
No pravdu říct, obchod typu železářství bych si v Centru neotevřel ani kdybych měl prostory zadarmo. Být někde, abych byl tě neuživí, a pár lidí za den, co příjdou pro deset šroubků a možná i dvě podložky k nim není žádný scoop.
25.07.2016 14:25Crazym :
Jo tak proto je tu v centru furt nějaký randál jako včera, lidi se tu chodí po práci odreagovat ale tam kde mimo město bydlí iniciují vyhlášky o tom, že v neděli se nesmí ani pracovat na zahradě, bo chtějí odpočívat :-) A já vůl se chodím odreagovávat ven z města a sem domů si chodím jen odpočinout a vyspat což je pro mě čím dál tím těžší skrz coolturní vyžití lidí bůh ví z které pr…. :-)
25.07.2016 15:41Jo a zas to železářství nežerte tak doslovně, jedno obrovské tu v centru je, Ferona na Poděbradove, bylo to uvedeno jen jako příklad a možná stačilo říct jen praktické, což haldy kaváren s vysedávajícími balkánci nejsou :-)
A aby nevznikla mýlka, já jsem rád, že se to v centru kde žiji prostředí zlepšuje ale někdy je méně lépe a x-tý sushi bar, či furt nějakou decibelovou hurá akci opravdu nepovažuji za přínos a Bernfeldová mě o tom nepřesvědčí svým neustálým tvrzením opaku :-)
marek :
Crazym: budu se opakovat, ale opět: absolutní souhlas ;)
25.07.2016 16:35Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: njn. v centru chodi lidi, ja bydlim u parku a nikdo tu nechodi. takovy je zivot.
a jinak pripominam, ze krabice se 200+ obchodama stoji 500m od hlavniho namesti…
25.07.2016 17:35Hynek [msstavby.cz] :
jo a stale moc nevim, jak s podnikama „mimo“ tu nasi sledovanou lokalitu.
v nasich silach opravdu neni sledovat vice, nez to pomyslne historicke centrum, takze veci nemene zajimave, ale lokalitou nezapadajici asi muzete davat do komentaru…
urcite stoji za zminku nova restaurace na Landeku – Bistropen: https://www.facebook.com/bistropen/ (pro Xaviera: http://www.bistropen.cz/ :)))
25.07.2016 18:08a nova restaurace zrejme bez digitalni prezentace je na ulici Sadová, nedaleko Dětského světa.. https://goo.gl/maps/nE3po8EHcYU2
Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: No to je zajímavé :-) A řekl to někdo těm na radnici že i u parku žijí lidé a jsou tam tudíž ti, voliči? A ne jen na náměstí v centru :DD A řekli jim vůbec, že v centru žije cca 40 tisíc lidí a že potenciálních voličů je na sídlištích okolo podstatně více a že by jim taky mohli zpříjemnit život nějakou tou nevyžádanou kulturou s patřičnou sílou zvuku? :DD
25.07.2016 20:06Jo a fakt tam je krabice s 200+ obchodama? LOL
aldik :
Ví někdo v jaké cenové hladině se pohybují ty donuty (v tomhle, nebo tom starším podniku)? Láká mě to vyzkoušet, ale trochu se děsím toho, kolik že si za jeden donut který nebude romzrazovaný jako v každém HM řeknou :D Stovku, ani pade za jeden maličky donut fakt nedám :D
A druhá věc- v kolik těch nových podnicích se dá platit kartou? Osobně málokdy jdu někam, kde karty neberou :) Ale to není podstatné, to je jen taková vsuvka.
25.07.2016 20:09Ludek :
aldik: Cena Donutu je neco pres 30Kc a male rozhodne nejsou :-) spise naopak.
25.07.2016 20:17Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: tak ted uz jsem se ztratil uplne, ale tusim, ze se dneska nedomluvime vubec na nicem. kazdopadne protihlukova vyhlaska plati i pro centrum, pokud vim.
25.07.2016 21:39Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Takže vlastně železářství tu máme a další základní občanskou vybavenost, narozdíl od centra Prahy vlastně taky, takže to je příklad jako že jen tak od boku, abych něco řekl. Jak psal Hynek, i v centru města platí vyhlášky ohledně hluku. Pokud někdo začne řvát když vyleze z hospody neošetří žádná vyhláška. Ale pokud chce někdo v centru 300tis města slyšet trávu růst…
Xavier: Ne možná, ale určitě. Pokud, budeme-li se bavit o restauracích, bude mít jídelní lístek na tisíc stran, jak z 90. tak ok. Nicméně lepší je mít pár základních jídel a doplňovat je sezónními. FB profily jsou také vhodnější na menu. FB profily také plně popisují daný podnik. Otevírací doba, cenový rozsah, kontaktní údaje, popis, živější a obsáhlejší fotogalerii + recenze od návštěvníků ( pokud si je na profilu povolí ). Ale můžeš si založit vlastní foodblog s odkazy na weby.
Věk zdejších neznám, ale tak nějak z Crazym socialistických historek tuším, že mladý nebude. A taky bych upozornil na náhodně generovaná slova a z nich tvořené věty. Jako občas ty věty vypadají chytře, ale „hipster“ určitě není uniformní atp. styl.
26.07.2016 11:51thvari :
martin [msstavby.cz]: mě to crazymovo mudrování baví, aspoň si člověk vyslechne, co jsme údajně za generaci :-D lumbersexuálové, sluníčkové kikiny a hipstři tahají do centra koncerty a předražené kafe. je to zločin! :-)
26.07.2016 12:52Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Tyjo. Ale když jsme dali i restauraci Loft v Přívoze, to na Sadové a Landeku by taky šlo. Tak v dalším přehledu :)
26.07.2016 13:02Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: hele jak chces. loft je podle me dost vyjimecny, i ten landek. na te sadove uz je to na povazenou. ale cim vic se rozkrocis, tim vic nebudes stihat. samozrejme by se dala takhle sledovat cela ostrava, zejo :))
26.07.2016 13:06Xavier :
thvari: Koncerty, a rozhodně kvalitnější, do centra ovšem tahají i jiní lidé než příslušníci těchto skupin. A je jich dokonce i více! Když nebudu počítat Colours (a to v centru, s výjimkou přidruženého FvU, skutečně není), máme tady Plan B (fajn koncerty několikrát týdně), Barrák (tam je koncertu méně, ale i tak) či takový Parník. Když dám na druhou stranu ty „hipstery“, tak tu máme možná Arénu (kde koncertů až tak moc není), Cooltour (platí totéž) a Les (koncerty skoro vůbec). Hipstery nebrat!
Jinak Bistropen prozkoumán… stojí za to :)
26.07.2016 14:43Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: tak hlavne v Arene je divadlo, v Cooltouru milion workshopu, tanec, ne jen koncerty. a lese krom divadla i literarni scena, netusim proc tohle ma byt nejak podradne ve srovnani s koncerty v nekterem z tech prvne jmenovanych klubu.. :)
jinak jsi to vyskladal pekne, k tomu si dovolim pridat jeste rekneme „tanecni“ kluby jako marley, fabric a klid. a kdyz pominu divadla, tak mas pekny seznam toho, kde se vsude vyskytuju. ale ze bych se citil v jednom podniku jako hipster a v druhem jako nehipster, to mi nejak uplne unika.
26.07.2016 17:15Xavier :
Hynek [msstavby.cz]: Thravi zmínil koncerty… takže tak :)
26.07.2016 18:15Mimochodem, já jsem nepsal, že hipsteři chodí pouze do klubů hipsterských a „nehipsteři“ do klubu „nehipsterských“. Co bych si dovolil tvrdit (z vlastní zkušenosti – občasně navštívím i Les, Cooltour či Arénu), že v těch hipsterských klubech je mnohem větší koncentrace hipsterů, než v těch jiných.
No, zdá se, že chodíme v podstatě na stejná místa… (snad s výjimkou toho klubu Marley – tam jsem pěkných pár let nebyl) možná se i dokonce známe! :-D
Crazym :
Sakra nejsem zas tak starý, je mi teprve padesát plantážníci :-) Rozhodně nechci slyšet v centru trávu růst, jsem městský tvor, vyrostl jsem tu a na určitou úroveň hluku jsem zvyklý ale jsem rád, že aspoň někoho bavím.:-)
26.07.2016 19:40Kdysi jsem provozoval diskotéky a na hlučnost produkce jsem taky zvyklý, nemám nic proti hlasité hudbě, doma mám aparát 8 x 140W a rád si pustím něco hlasitě ale čeho je moc, toho je moc obzvlášť poslední dobou kdy se spustila ta městská hurá akce na oživení centra.
A nedivte se mi, že jsem nasraný, brblám a mudruji když na schůzce s odpovědnými na radnici řeším provozní dobu už druhého restauračního zařízení v jejich prostorách spoluvlastněného domu a s tím související hlučnost a na náš názor, že jako spolumajitelé nemáme nic proti restauračnímu provozu v těch nevyhovujících prostorech což už nechceme řešit ale aspoň by mohli zajistit aby jejich nájemci dodržovali základní ustanovení o nočním klidu od 22 hodiny a provozovnu zavřeli a je mi na to odpovězeno, že oni to neovlivní a že máme volat městskou policii když tak není. Takže co? Nejsou majiteli? Nejsou státní správou, která má v první řadě dodržovat zákony? Nechtějí spokojené spolumajitele? Jinak řečeno nám bylo kulantně řečeno polibte nám prdel spolumajitelé, nás zajímá jen nájem, který z toho máme a vy si tam žijte jak chcete a neotravujte a ještě se o vše starejte i když jsme totiž největší spoluvlastníci nemáme zájem o starosti s údržbou a situací v domě :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: no, uz se to pomalu vyplavuje na povrch :)
a stale mi ale unika, o cem je rec, krom obligatniho festivalu v ulicich (1x rocne) si nejak nevybavim, co by v centru presahovalo konec ve 22h podle vyhlasky.. vsechno ostatni se deje dneska ve vitkovicich vcetne blbeho majalesu. a tam s tim letos docela slusne bojujou (ale taky maji letos i nejspis nejvetsi kiksy v ramci nekterych „nezavedenych“ akci)
co se tyce provozni doby, tak to asi chapu a uprimne mi volani na policajty prijde jako skoro nejpraktictejsi vec, kterou delat. kdyz to budes delat pravidelne, tak se provozovatel nauci, ze maji byt lidi vic v klidu a nebudes si muset stezovat na radnici… jestli je to na zahradce, tak to pujde. jestli je to tim, jak lidi rvou po ceste, to je podle me asi opravdu skoro neresitelna vec, to by tam musel stat policajt neustale a stejne by byl mozna jeste vetsi hluk z toho, jak to s tema lidma resi. :))
ale porad mi tak nejak prijde, ze clovek s bytem v samem centru by tohle mel brat jako normal, stejne jako clovek u vypadovky, ktereho sere, ze mu tam jezdi auta.. proto jsem nahore rypal s tim parkem.
26.07.2016 20:29talage :
Martin&Hynek
27.07.2016 13:37Kuci, za prehledy diky. Mam jednu technickou – lemra jako ja se uz pomalu ztraci v tom co jeste funguje, co je presunuto a tak. Neuvazujete o google maps s pripinackama, kde budou jen ty nove podniky? Myslim, ze by uvitalo vice ctenaru. Diky . . . :)
Hynek [msstavby.cz] :
talage: ja nevim, jestli to chceme nejak sledovat.. za par dilu tech podniku bude velke mnozstvi a nebudem obehavat kazdy podnik, jestli porad funguje.. jedine byses o to treba staral. :)
28.07.2016 08:13dolil :
Ostravská kavárna expanduje.
29.07.2016 16:08Summerboy :
dolil: To je přímo ukázková synekdocha :-)!
30.07.2016 03:26Crazym :
dolil: Tak doufejme, že se nebude snažit dohnat tu Pražskou :DD
30.07.2016 04:47radek :
Bohužel, jsem v tomhle negatívní. Ostrava je mrtva minimálně 10 let a ani tyto pokusy ji neoživí, bohužel i pro mne – mám dům v historickém centru Ovy a tuto 25 letou zkušenost.
31.07.2016 16:45Martin [msstavby.cz] :
radek: Pokusy by byly veřejně dotovány. V případě vzniku nových podniků funguje volná ruka trhu / nabídka-poptávka.
31.07.2016 17:27Alexandra Taxova :
Dobry den,pokud by byl zájem,můžete příště uvést i naší zmrzlinarnu v objektu Rezidence Nova Karolina v blizkosti Náměstí Biskupa Bruna,všimla jsem si,že píšete o nově vznikajícím podniku a my jsme otevřeni už druhý měsíc a ještě jste k nám nedošli:-)za tym Gelatomania Ostrava,zmrzlinarka Alex
31.07.2016 18:17aggu :
radek: Zřejmě něco děláte špatně.
31.07.2016 18:37btw Jak se pozná „mrtvé město“? Poslední středa, uprostřed pracovního týdne, o prázdninách, počasí nic moc. Půl desáté večer. Cesta z Bulharska, přes Masarykáč ke Karolině. Plno otevřených zahrádek a všude, to by jeden Adam nebo Michal nevěřil, lidi. Ti lidi zřejmě mají nějaký druh vlastního rozumu a nečetli idnes nebo deník, tam se píše, že do centra se chodit nemá.
Jediné co může zarazit je věk těch lidí. Je poměrně nízký. Starší už mají zřejmě vymyto.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: tak starsi maji vetsinou deti a dost jiny rezim..
31.07.2016 19:08thvari :
Hynek [msstavby.cz]: výhoda je, že děti rostou. rychle rostou.
31.07.2016 20:10Crazym :
aggu: Tvl, vymyto, ale neboj, dočkáš se a bude to překvapivě rychlé ale možná máš výhodu, bo tam kde není co vymývat… :-)
31.07.2016 20:28aggu :
Mít rodinu znamená the end? ;)
01.08.2016 00:16V pátek jsme byli na obědě s malým synem v LPC. Uvnitř plno a hlavně – několik rodin s dětmi. Zbytek do 35. Nad 50 nikdo.
Starší generace a důchodci centrum ignorují. Zjevně proto, že „neví“. Nemají info, které by rozředilo jejich deziluzi o centru před 10-20 lety. Řekl bych, že je to škoda pro obě strany.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: ja bych jen nebyl tak hruby. i duchodci maji v centru sva mista. a ze namatkou bufet v Lase neni mozna zrovna to, co bysis predstavoval, tak tam byva zrovna duchodcu docela dost a chodi se tam nad kafem vykecat…
a nevim, mozna proste lapeco nema tu atmosferu pro starsi, navic – proc to resime, kdyz bylo plno, by si nesedli. :)
01.08.2016 00:52Balde :
radek: to z toho bejváku asi moc nevylézáte
01.08.2016 08:25Summerboy :
radek: Tak s tim barakem neco udelejte, anebo ho prodejte nekomu s vetsimi schopnostmi ci vetsimi napady. Urcite vam to tam zmeni.
01.08.2016 15:04Martin [msstavby.cz] :
Očividně jsme inspirací i pro pražské novináře.
„Novým podnikům se navíc daří, mají statisícové tržby. Například Sí Restaurant, který vlastní španělský kuchař Miguel Moraga a jenž v pasáži Vesmír funguje od března loňského roku, měl loni tržby přesahující milion korun.“
http://byznys.ihned.cz/c1-65394250-centrum-ostravy-laka-nove-podnikatele-na-rozjezd-byznysu-jim-nabizi-i-snizeny-najem
09.08.2016 17:14Danek :
martin [msstavby.cz]: No super i na Ostravu se valí pozitiva. Ted, je ale velká škoda, že nevznikli kanceláře CB centrum 2,Amsterdam office,hotel naproti Karoliny atd.Jinak může mi někdo vysvětlit s článku to není, že španělský kuchař měl tržbu za vetší část roku přesahující milion…to by už tam nebyl.Zřejmě se jedná o měsíční tržby,že?
09.08.2016 18:12Michal :
Očividně jsme inspirací i pro pražské novináře
09.08.2016 21:10aneb kterak z jedné studentky žurnalistiky udělat pražské novináře.
Bravo!
Martin [msstavby.cz] :
Michal: Děkuji :*
09.08.2016 21:32Martin [msstavby.cz] :
V Nová Karolina Park je nová raw restaurace. Prodejna po Baťovi pod plachtami. Jako mnoho dalších po centru. Tento týden má otvíračku bistro Nejen Sladká. Na Poděbradové, kousek za Stodo se kompletně předělává obchodního prostor (vybagrovaná i podlaha ). Wine restaurant na Bernies dělá interiér. A tak..
16.08.2016 12:30Martin [msstavby.cz] :
Restaurace na Karolině zde http://www.lovingraw.cz/
16.08.2016 12:37Crazym :
Ta omáčka kolem je zábavná :-) „Raw strava nás zaplaví energií, zpomaluje proces stárnutí a zároveň přispívá k prevenci civilizačních chorob.“ Bože to je to co mi chybělo, trochu pozdě ale přeci :DD
16.08.2016 14:39dolil :
v přízemí Hostelu Moravia na nám. Svatopluka Čecha je nová kavárna.
16.08.2016 15:07Adam :
Crazym: To je sice hezké, ale jelikož to není podloženo žádnými důkazy, jde o klamání spotřebitele.
16.08.2016 17:44skelet :
Raw strava je určena především pro svou komunitu. A ti tomu věří, ostatně proto ji jí.
16.08.2016 18:08aggu :
Adam: Klamání to imho není ;) „Raw strava vás zaplaví energií“ je jednoznačně pravdivý výrok. Jako ostatně každá strava se sacharidy… Trochu fígl, ale lež to není. „Zpomaluje proces stárnutí“ je taky v pořádku. Člověk který požívá výlučně raw stravu neskončí na IP za půl roku jako člověk požívající výlučně hamburgery a tlačenku ;) Míru efektu si každý vyhodnotí sám. A prevence civilizačních chorob opět OK. Jestliže typické průmyslové potraviny, uzeniny apod. způsobují civilizační choroby, tak jejich nahrazení raw jednoduše pomůže k prevenci. Z mrkve cévy nekornatí, z vody játra netvrdnou. Míru si každý vyhodnotí sám ;)
16.08.2016 19:07Ztráta vitamínů v jídle při úpravě vyššími teplotami taky není lež.
Ve srovnání s tím co se člověk (ne)dozví o průmyslovém jídlu v reklamě…
A taky by to chtělo ubrat pohrdání a přidat trochu respektu. Jsou na světě lidé, pro které mají etické principy, třeba ohledně získávání potravy význam.
acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Člověk požívající výlučně raw stravu si užene žaludeční vředy. Lidské tělo potřebuje alespoň jedno teplé jídlo denně jinak se brzo dostaví zdravotní komplikace.
16.08.2016 20:00Adam :
aggu: Nejsou důkazy pro tvrzení, že pro zdravého člověka má strava bez živočišných produktů nebo bez tepelné úpravy jakékoliv výhody ve srovnání s pestrou a vyváženou omnivorní stravou. Jediné, co je jasně prokázáno, je že s veganskou stravou je velmi těžké (a u dětí téměř nemožné) dodat všechny potřebné živiny. A taky po tom lidé více prdí.
16.08.2016 20:54aggu :
acdlcia [msstavby.cz]: Chytřejší lidi než já napsali na wiki: Rizikové faktory vzniku žaludečních vředů: kouření, pití kávy, alkoholu, stres, špatná životospráva (vysoký obsah tuku a soli v potravě), dědičnost. Tepelná úprava jídla souvisí s úplně jinými věcmi (salmonela. e-coli..).
16.08.2016 21:02Takže ano, věčně nevyspalý cholerik preferující raw stravu si ty vředy možná užene. Ti ostatní si soli a tuků v raw stravě moc neužijí ;)
aggu :
Adam: Nejde ani tak o výhody, jako o alternativu. To je celé. Rozhodnout se musí každý sám. Vegan strava běžnou stravu nahradit dokáže, o té průmyslové nemluvě. Snad kromě B12.
16.08.2016 21:11Crazym :
Ty jo, doteď jsem netušil co to raw strava znamená, jen mě pobavily ty PR kecy co jsem si přečetl na tom webu a dělal jsem si jen kozy, netušil jsem co rozpoutám :DD Fakt je ovšem ten, že mi to mohli říct dřív a ne až v padesáti, mohl jsem tu prudit déle :-( Tak nic, jdu na kus masa :-)
16.08.2016 22:08Martin [msstavby.cz] :
Kdo má rád pečené koleno s pivem, dá si pečeno koleno s pivem. Kdo raw stravu s ovocnou šťávou, dá si to. Ani jedné protistraně do té druhé, co rádo jí ,nic není. Naštěstí žijeme v době, kdy si každý může zvolit co chce ( a dokonce je tato nabídka i v Ostravě ) a nemusí v obchodě stát frontu byť na hajzl papír
16.08.2016 22:25Adam :
aggu: Mě je úplně jedno kdo co jí. Důležité tady je, že obchodník používá v reklamě naprostou lež, což je definováno jako klamání spotřebitele. Kdyby něco podobného tvrdilo řeznictví, byla by to fakticky totožná situace, ale mnozí by si mohli zlostí ručičky ukroutit.
16.08.2016 23:03Hynek [msstavby.cz] :
Adam: ale dyt meles nesmysly, neuvarena strava samozrejme zachovava ziviny a vitaminy, ktere prevarenim znicis. jestli tohle neuznavas, tak opet jsme v jine dimenzi a bez to prosimte nahlasit na obchodni inspekci a neotravuj ve stavbach.
16.08.2016 23:34o srovnani s normalni neomezenou stravou tam snad nepisou, nevim, co to vytahujes. nehlede na to, ze kdyby si kazdy udelal pekne prehled kolik ceho sni a porovnal to s doporucenima dietologu o pomeru zelenina / ovoce / maso / pecivo / mlecne vyrobky, tak si jsem docela jist, ze by tam kazdy mel nabehnout a vubec nespekulovat jestli pisou to anebo ono.
Summerboy :
acdlcia [msstavby.cz]: A byl nekdo z vas vubec nekdy v raw restauraci? Raw strava neznamena doslovny preklad, tedy studena a neupravena. Jsou tam nejake parametry, do jak vysoke teploty tu stravu mohou tepelne upravit tak, aby z ni nevymizely ziviny. Treba raw polevka neni studena voda s tvrdou mrkvi. Takze je zahodno si o tom treba neco zjistit a pak hodnotit. Nebo si tam zajit a zjistit osobne.
17.08.2016 02:38David Opletal :
dolil: M kafe, nebo tak nejak se to jmenuje. A je to vegetarianske bistro. Otevreli pry vcera, maji do 18:00 a od ctvrtka by snad meli zacit varit. Zatim se mi nepodarilo najit zadne stranky na webu.
17.08.2016 11:09aggu :
David Opletal: Paráda. Škoda, že nejsou blíž křižovatce ale i tak.
17.08.2016 13:09acdlcia [msstavby.cz] :
Summerboy: Nebyl. Takže prosím o prominutí mé nevědomosti. Reagoval jsem na vysvětlení z komentáře. Ale myslím si že jako masoteriána mne asi nezaujmou. Ze zeleniny jím jenom brambory a to jen jako přílohu k masu.
17.08.2016 18:15Summerboy :
acdlcia [msstavby.cz]: Tak já taky nejsem vegan, ale vyzkoušet se má všechno ;-). Tak tam též skoč na jedno (raw jídlo) :-)!
18.08.2016 12:41Crazym :
Hele je to nový podnik http://www.imagehosting.cz/?v=2208201621.jpg když dost roků tam byla Tescoma nebo ty škatule hýbejte se nemám sem dávat? :-)
22.08.2016 14:52Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: davej, co chces, vsak kdyz se tu bavime o raw jidelnicku, tak tu muzou byt urcite i skatule..
———
23.08.2016 18:19hugo :
Když se tak bavíte o zdravé stravě, tak trochu opačně laděný nový podnik vzniká vedle směnárny DUDA u Imperialu. Mají to být čerstvé pirožky. Včera jsem jel kolem na kole a dvě kočky tam leštily stroj na jejich výrobu. Už se těším :)
26.08.2016 09:32Hynek [msstavby.cz] :
Ojero u Stodolni uz udajne neotevre a
26.08.2016 22:00Sanju :
Hynek [msstavby.cz]: No už se fakt nemůžu dočkat, až bude hotová rekontrukce celé budovy. Poslední dva dny nanášeli u tohohle výkladu omítku na kamenný obklad domu. Nejsem expert, ale působí to na mě jako zvěrstvo.
26.08.2016 22:42Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Ojero je kvůli hygieně? Jak se šušká?
27.08.2016 09:15Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: to nevim, ani takovou suskandu jsem neslysel.
27.08.2016 12:19Martin [msstavby.cz] :
Na rohu Stodolní a Nádražní vzniká první kamenná prodejna Woodies v ČR.
28.08.2016 09:46David Opletal :
martin [msstavby.cz]: Uz delsi dobu meli po realitnich webech inzerat, ze prostor restaurace prenechaji jinemu provozovateli.
28.08.2016 10:10Celestyna :
Zmrzlinarna Gelatomania stoji za vyzkouseni a pravidelnou navstevu. Lopatkova italska zmrzka presne s chuti Itálie. Vynikajici. https://m.facebook.com/profile.php?id=1616457268676450&tsid=0.3469025352149506&source=typeahead
28.08.2016 18:27Kateřina :
Ojero se zavírá z finančních důvodů. Také byl zavřen Plan B Hardcroe Cafe z duvodu neprodloužení nájemní smlouvy.
28.08.2016 23:06MM :
martin [msstavby.cz]: Chvíli jsem tam chodil, ale těch chyb na talíři bylo už moc. Věčně studené přílohy, kuchař to nebyl schopný udržovat v teplotě po dobu obědů a další a další věci. Celé to na mě působilo jako studentský projekt. Chápu to a podporuji začínající, ale za 90,- to nelze tolerovat věčně. Přitom polévky měli opravdu výborné.
28.08.2016 23:13Hynek [msstavby.cz] :
tak udajne Ojero vystrida Spicebox, ktery je ted v Karoline..
29.08.2016 00:22Hynek [msstavby.cz] :
Faency Fries od stredy 10h
05.09.2016 20:20tony :
Je to pořád „od zdi ke zdi“, nejříve všechno zrušit a vytvořit nové, hlavně jiné, za čas to zopakovat a tak pořád dokola. Vše se děje bez hlubší analýzy toho co je třeba a co bude dlouhodobě fungovat. Kopírujeme a nepoužíváme mozek. Copak Ostrava zoufale potřebuje mít své centrum ve stylu co dům to restauraci či fastfood ? Pravděpodobně si tady někdo myslí, že ostraváci se mají tak dobře, že se „válejí“ celé dny a noci po restauracích a barech. Mezitím pokračuje úbytek obyvatel, proč asi ? Určitě ne proto, že se nemají kde občerstvovat. Ledaže by se to tady chystalo pro nově příchozí, kterým to bude takto vyhovovat a ten zbytek Ostravy bude už jen zírat.
Jirka :
tony: ono vse je porad dokola. to je život….stesti, ze tak jako vy nepremysleji vsichni
19.09.2016 12:27Summerboy :
tony: Proboha, co to je za zvast? To, ze si clovek zajde obcas do restaurace by nemelo byt povazovano za zadny luxus! Ne kazdy ma na bezne chozeni po restauracich, ale ne kazdy musi taky k obedu jist oschly gothaj ze slevy s rohlikem! A s cim teda podle Vas souvisi ubytek obyvatel? Co ten s tim ma spolecneho?
19.09.2016 12:46thvari :
tony: To by měl někdo centrálně plánovat, v jakém domě bude nebo nebude konkrétní podnik? To je odvislé od poptávky na trhu, svobodné vůle majitele nemovitosti a provozovatele toho kterého zařízení.
19.09.2016 13:54Martin [msstavby.cz] :
A tak nám 1.října otevře Woodies první concept store v čr. 21. září otevírá outlet se značkami na Puchmajerove, tudíž se Zara atp. konečně dostanou do centra. U Masarykáče otevřela Japonská Kavárna a tak…
19.09.2016 20:05aggu :
Japonská kavárna bych tomu snad ani neříkal ;) Zahrada, čaj, káva, klid. Bude to (další) skvělé místo a na nejlepší ostravské adrese.
19.09.2016 22:08Noviny: http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/kousek-japonska-v-centru-ostravy-20160919.html
Info z FB:
„Předpokládaná otevírací doba (od října) bude středa a pátek 15:00 – 20:00, sobota 9:00 – 17:00.“
Blíže tady: http://www.japanova.cz/ a na FB > https://www.facebook.com/ceskojaponskekulturnicentrum/
Martin [msstavby.cz] :
Burfi se stěhuje na 28.října do prostor po Mekáči.
21.09.2016 17:58Summerboy :
aggu: co to je proboha za oteviraci dobu? To nektere lidi jen odradi od navstevy, protoze predpokladam, ze si mnozi nebudou pamatovat, jestli je otevreno ve stredu nebo v utery a jestli vecer anebo teda rano… Z marketingoveho hlediska je to podle me spatne. Pokud do nejakeho podniku muzu jit pouze v nejake vybrane dny, a ne jen tak tam spontanne zajit kdykoli, je mnohem slozitejsi ziskat a udrzet si klienty.
22.09.2016 02:14dolil :
http://www.klubhlubina.cz/wp-content/uploads/2016/09/IMG_4628.jpg
http://www.klubhlubina.cz
boom!
27.09.2016 11:30dolil :
https://www.facebook.com/OM-Café-1751832858402773/?ref=page_internal
29.09.2016 11:01Martin [msstavby.cz] :
dolil: Zítra v přehledu ;)
29.09.2016 21:00aggu :
Ostrava má další kino – Cineport. A program zatím vypadá jako Cesta do Fantazie ;)
29.09.2016 22:39http://provoz.net/novinky/otevreni-kina-cineport-a-sdilene-zkusebny/
Luděk :
O’Donuts včera měli zavřeno a vypadalo to jako že nafurt…
06.12.2016 07:09