Další přehled čerstvých nových podniků v centru Ostravy.
CO KAFE
Tato kavárna, jenž byla součástí CITY FOLKLORE se osamostatnila a přestěhovala do vlastních prostor a nyní nabízí špičkovou kávu na ulici Poštovní 155/14.
FB CO KAFE
Just Donut.
Mlsné jazýčky Ostravanů se konečně dočkaly na první obchod s donuty ve městě. Just Donut najdete na ulici Puchmajerova 1799/9.
FB Just Donut
The Bloom
The Bloom je nový boutique s dámským oblečením na ulici Jurečkova 490/3. Boutique se zabývá prodejem zboží značky PRIMARK.
FB the bloom
W&S shoes
Nová prodejna obuvi a kožené galanterie na Jiráskově náměstí.
Maryčka
Maryčka je nová kavárna na dole Hlubina. Kavárna krom unikátního prostředí nabízí lokálně praženou kávu a domácí občerstvení.
FB Maryčka
Kafe v CITY FOKLORE
Uvolnění místo po CO KAFE opět zaplněno další prodejnou kávy.
FB CITY FOLKLORE
Mlsný krám
Mlsný krám se nachází na Sokolské třídě 4/1758. Přináší do centra Ostravy produkty drobných zemědělců a výrobců jak lokálních, tak exotických.
FB Mlsný krám
Pizzeria Da Adriano 2
Nově připravovaná pizzerie na ulici Nádražní.
Fresh Freaks Bistro
Na ulici Českobratrská se připravuje zcela bezlepkové bistro , kde najdete denně čerstvou nabídku jídel v masové, vegetariánské i vegan variantě. Podnik působí již v Brně.
FB Fresh Freaks Bistro Ostrava
Bistro / kavárna (?) Jiráskovo náměstí
Dle stavebních prací v interiéru obchodního prostoru to vypadá, že na Jiráskovo náměstí míří další kavárna / bistro. Soudíme aspoň dle barového pultu.
Mezi další postřehy, které nejsou popsány výše řadíme další přestavby prodejen na ulici Českobratrská a 30. dubna. Co se chystá zde netušíme. Bistro Biovarna se muselo ze stavebních důvodů přestěhovat z Jiráskova náměstí na ulici Vítkovickou k Tietu.
Přes příliv všech nových obchodů do centra města Ostravy nás velmi mrzí, že svou prodejnu na Masarykově náměstí opouští Baťa. Prodejna není ztrátová. Bereme to jako etické a morální selhání managementu firmy. Nerespektování historie firmy a její značky. Značka Baťa měla vždy své vlajkové prodejny na hlavním náměstí snad každého českého města. Nyní se stěhuje do podnájmu Fora Nová Karolina. Ubohé.
1925-1930
Luděk :
škoda, že když otvírají nový podnik (Pizzeria Da Adriano 2) tak nenabízejí nějakou jinou značku piva než ty globalizované sračky. :-)
10.11.2015 08:31thvari :
S tou ubohostí to je přirozené – protože se celkem shondu s názory lidí na FB Ostravy v Centru – produkty Baťa je dneska prostě a jednoduše šmejdy. Zmínila to v rozhovoru pro zářijový Reportér i Sonja Baťa, choť Tomáše Bati mladšího: že se někdy nestačí divit, co se pod značkou Baťa prodává…tato prodejna kdysi slavných a kvalitních, ale dnes nekvalitních bot na náměstí fakt chybět nebude.
10.11.2015 08:57PetrK :
Baťa – ano, i pro mě je to schizofrenní pocit. Na jednu stranu firma s neskutečnou historií, na druhou stranu současná produkce značku hodně degraduje. A odchod z Masarykáče se týká i České spořitelny v Lasu.
10.11.2015 09:18MM :
PetrK: Před pár měsíci skončila i pobočka Komerční banky naproti Českého rozhlasu, přesun do kancelářské budovy na Karolině. Je zajímavé, že tam mají tolik poboček v jedné budově, to je unikát: Česká spořitelna, UnicreditBank, Raiffeisenbank, Komerční banka.
10.11.2015 09:47balde :
MM: Důvod je ze ty banky které tam jsou financovali stavbu te budovy
10.11.2015 10:09Martin [msstavby.cz] :
balde: To snad nikdo nemůže brát vážně. Nájem z těch poboček by hodně dlouho vydělával na miliardovou budovu.
10.11.2015 10:24balde :
martin [msstavby.cz]: tak dulezite je aby meli z ceho platit uver, a kdyz neni prijem od najecmu tak se to dela blbe
10.11.2015 10:45MM :
balde: Já to slyšel taky. On ten projekt tolik obsazený není. Banky než aby jim investor neplatil, raději přesunou pobočky tam, nájem musí platit tak jako tak a tím pádem má investor na splácení. Smysl to dává, ale moc pozitivní signál to není.
10.11.2015 12:05Michal :
Převážně otřesné krámy, které za rok zajdou, až jim město přestane dotovat nájem/provoz.
10.11.2015 13:16No ale na Ostravu vlastně dobrý.
Džon :
Michal: Jasne tupec!
10.11.2015 13:29Danek :
MM: Jde o to ,aby se tady přivedli firmy, které ještě v Ostravě nepůsobí.Měli by být nabízeny tyto prostory v rámci investičních veletrhů.Nebylo by na škodu dostat tady zastoupení některých tzv.světovách firem. Významně tady investují korejské firmy a myslím, že třeba zastoupení Samsungu, LG.Nebo rozšiřuje se spolupráce s činou co třeba zastoupení Huawei?(o tom se kdysi i objevili informace) s USA…Intel, Microsoft,Motorola atd….prý si velvyslanec s Macurou vyloženě padli při návštěvě do oka….co toho využít?!
10.11.2015 13:35Rado :
Danek: Jenže bojím, že zrovna tyto velké firmy vezmou centrum oklikou a budou sídlit jinde, pokud by se už takto rozhodly. Jinak k novým podnikům Ostravy, řekl bych, je to to b). To za a) je, proč do centra jít, když tam už skoro nic nekoupím a všechno je jinde – bohužel ve velkých obchodních centrech. Stále mi v centru chybí ten pravý „tahák“
10.11.2015 14:42Adam :
Proč používáte v české větě slovo „donut“, když existuje naprosto přesný český ekvivalent? Slova cizího původu se do jazyka přinášejí, aby obohacovala, ne aby zbytečně přidávala synonyma.
10.11.2015 15:51MM :
Danek: Na to v Ostravě zapomeňte. Já bych si to přál a bylo by to super, ale Ostrava na to není stavěná. Už jsem to jednou psal a dostal jsem mínusy. Tyto velké korporace řeší kvalitu žití zaměstnanců, pokud je zde problém z ovzduším, zkrátka to město vypadá jak vypadá, tak není šance. To i Bratislava má problém přitáhnout takové firmy a kde jsme my a kde oni. Dávám odkaz na výborný rozhovor s primátorem Bratislavy, poslechněte si to a možná pochopíte jak tyto velké korporace uvažují.
10.11.2015 15:54ROZHOVOR: http://www.motejlek.com/motejlek-tv-ivo-nesrovnal-primator-bratislavy
koudy :
MM: Je to přesně tak jak to říkali kluci. Banky jsou věřiteli té budovy a takhle si krátí dluh. Komerční banka dokonce pronajala svou vlastní budovu a přesunula se tam. Za mě ale pořád lepší, než kdybychom v centru měli dům duchů.
10.11.2015 15:59skelet :
Adam:
10.11.2015 15:59Donut je americká kobliha. Tedy onen „kroužek“, který tolik rád dlabe Homer Simpson. Což je přesně to co má Just donut na svých stránkách. Pak je ještě kobliha, což je sladká plněná bulka.
Adam :
skelet: Takže, jak jste právě sám řekl, obojí je kobliha.
10.11.2015 16:09skelet :
Toz kdyz to pravite :)
10.11.2015 16:24Adam :
skelet: Pojďme sepsat petice, kdo dostane víc podpisů. Moje plakáty budou „Zabraňte zničení světa jadernými zbraněmi. Podepište petici.“
10.11.2015 16:53skelet :
Tož do toho :)
10.11.2015 17:11koudy :
Adam: Psát americký koblih jen proto, že dount vám není dost dobrý to už je zvrhlost. Je to obchod s typickým zbožím pro USA. Proč by nemohl mít i anglický název? Nebo se má jmenovat „prostě kobliha“ a kde v tom bude ta slovní hříčka potom? Jo nebo takhle, Vám jde o to, co napsali do popisku o tom podniku? Tak proč vy používáte spojení „newage“ když taky máme český ekvivalent. Vám fakt není nic dobré. Bydlíte vůbec v Ostravě? Já jen, že místo toho abyste se radoval ze snahy místních hipsters (provokace? možná…), tak jen všechno zabíjíte tou negativitou.
10.11.2015 17:18Adam :
koudy: Vy jste ale strašně zmatené individuum. Jak se jmenuje podnik je mi fuk, klidně ať je to svahilsky. Zajímá mě, jak autor tohoto článku ve zjevně české větě zbytečně použil anglicismus když existuje jednoslovné české synonymum. Pro New Age český ekvivalent neexistuje, respektive by měl několik vět (což byste měl vědět, protože já jsem vám česky vysvětloval, co to je, bylo to na několik vět, ale asi jste to stejně nepochopil).
Z mého pohledu nejsem negativní, a z vašeho jsem negativní jen proto, protože máte jiné názory. Vážně dětinské. Jsem skeptický, a to v původním smyslu onoho slova. Pro skeptika jako jsem já jsou vaše krajní a předpojaté názory jasným terčem. Zvykejte si.
skelet :
jistě.. a místo sofware by se mělo všude psát počítačový program!
10.11.2015 18:48Xavier :
skelet: Tak jistě… jako bývalý student informačních technologií (a v tomto oboru stále částečně pracující) vím, že jak slovo „software“, tak i „hardware“ mají v českém jazyce svůj ekvivalent. Tyto ekvivalenty se ještě běžně užívaly v osmdesátých letech. Pak se prostě přešlo na slova anglická, i když se lze ještě občasně setkat i s těmi českými ;-)
10.11.2015 20:08Hynek [msstavby.cz] :
Adam: ja porad cekam na ten „naprosto přesný český ekvivalent“, protoze „kobliha“ je zavadejici, zeptej se 10 lidi, at popisou, co je kobliha a pak sem napis, kolik z nich popsalo tohle?
10.11.2015 20:13Adam :
skelet: To není synonymum. Software je programové vybavení, takže spíše kolekce počítačových programů, což se špatně používá a je delší, než software. Pokud to zvýší efektivitu jazyka, což slovo software dělá, proč ne. Donutkobliha, doslova a beze zbytku, obojí jednoslovně. Není důvod to přejímat.
10.11.2015 20:15Adam :
Hynek [msstavby.cz]: https://en.wikipedia.org/wiki/Doughnut#/media/File:Jack%27s_Donuts.jpg
10.11.2015 20:16Hynek [msstavby.cz] :
Adam: ja nepsal, at mi nalinkujes wikipedii, ja psal, at se zeptas 10 lidi, co je kobliha. (navic ti stejne nepopisou zrejme ani jedno z toho, cos ted poslal, takze to nic na veci nemeni)
10.11.2015 20:21skelet :
Možná holt v tvém světě je to jinak, ale když se já v práci zeptám co mám v pekárně koupit, tak dostanu nákupní seznam obsahující, jak koblihy, tak donuty. A běda, kdybych místo donutů koupil koblihy a naopak :)
10.11.2015 20:29Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Koukám, že Michal, co má dneska asi mráčkový den, má v Adamovi celkem slušnou konkurenci profi trolla.
10.11.2015 20:29Adam :
Hynek [msstavby.cz]: Nalinkoval jsem obrázek toho, co jsou pro anglicky mluvící donuty. Ha, jaké překvapení, označují tím slovem všechny druhy koblih, ne jen americké toroidní koblihy! Takže donut=kobliha. Tečka.
10.11.2015 20:40skelet :
No vidíš.. a v ČR je donut synonymem pro americkou koblihu :)
10.11.2015 20:47Takže donut .. Tečka :)
Xavier :
Adam: Já bych asi i souhlasil, ale jazyk není jen sémantika, ale také pragmatika. A v tom má prostě pravdu skelet.
10.11.2015 20:55Když už jsme u toho linkování wikipedie (jakožto pro někoho zřejmě relevantního zdroje), pak si všimni:
1) propojení tohoto českého (https://cs.wikipedia.org/wiki/Americk%C3%A1_kobliha) a anglického (https://en.wikipedia.org/wiki/Doughnut) článku
2) a propojení tohoto českého (https://cs.wikipedia.org/wiki/Kobliha) a anglického (https://en.wikipedia.org/wiki/Berliner_(doughnut)) článku.
Snad to bude jasnější :)
Xavier :
Moje komentáře od nynějška vyžadují schválení? :-D
10.11.2015 20:57Martin [msstavby.cz] :
Xavier: Antispam je jen program, při velkém množství odkazů blokuje i takové komentáře.
10.11.2015 21:02Adam :
Xavier: Blokují slovo kobliha. Extrémisti.
10.11.2015 21:19Martin [msstavby.cz] :
Adam: Máš dost ;)
10.11.2015 22:07Xavier :
Adam: :-D
10.11.2015 22:15martin [msstavby.cz]: Myslím, že to byl jen pokus o sarkasmus…;-)
kdojekdo :
To jsou ale hloupé úvahy typu, že banky jsou v budově Karoliny proto, aby pomohly splácet úvěr. Takto to opravdu nefunguje.
Úvěr na stavbu od Raiffeisenlandesbank Oberösterreich AG nebyl ani dočerpán /čerpáno cca 23 mil.€/ a to i díky tomu, že skoro polovičním vlastníkem firmy New karolina development, která objekt vlastní, je firma Gemo Olomouc, která budovu stavěla, resp. stavěla všechno na Karolině, a takto kapitalizovala svou účast na projektu.
10.11.2015 22:57Firma PST-project ze skupiny Passerinvest jako hlavní akcionář firmy vlastnící objekt, pracuje s dluhopisy, ze kterých financuje participace na svých projektech.
Ocenění nemovitosti je cca 1,2 mld.Kč.
koudy :
Adam: New age se dá snadno přeložit jako Nový věk. Newage pak jako novověký. A ne opravdu to nemusíme překládat tak, že místo toho napíšeme českou definici toho slova.
10.11.2015 23:33Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: ne, ale post se 4 odkazama v takove koncentraci neni uplne obvykly (naopak spamovy post vypada obykle presne tak nejak), o koblihy nejde :))
11.11.2015 00:43koudy :
Hynek [msstavby.cz]: Hej tak tohle bych i u Adama typnul na vtip… :D
11.11.2015 00:50Hynek [msstavby.cz] :
koudy: jo, ale ten antispam nekdy opravdu „zadrzi“ i normalni veci a musime to schvalit. proste to vyhodnoti jako podezrele. (ale budme radi, protoze za posledni pulrok zahodil 20.000 spamovych postu.. )
no nic, mohli bychom ted pomalu odstartovat diskuzi k podnikum :)
11.11.2015 01:04koudy :
No jo včera jsem tam na tu koblihu byl… A řeknu vám že mi to až tak extra nepřišlo… Možná jsem zvolil špatnou polevu… Ale když to strovnam s tím co mají hned vedle v tescu tak tam půjdu jen s tím, že chci podpořit život v centru.
11.11.2015 07:25LK :
koudy: musím oponovat, včera jsme v práci měli donuty z just donut a všem nám chutnalo
11.11.2015 07:42Adam :
koudy: New Age s velkým N a A neznamená nový věk. Je to termín pro konkrétní iracionální spiritualistické hnutí. Název je částečně ironický.
11.11.2015 08:14skelet :
Koblihová otázka už neláká, je čas na otázku New Age.. najde i ona svého konečného řešení? Sledujme..
11.11.2015 08:40Thunderbird :
Díky za tento článek! Zrovna minulý víkend jsme vzali návštěvu do Světa techniky. A byl to taky Svět hladu resp. gastro pekla. O kavárně Maryčka jsme nevěděli. Od příště bude ¨tedy návštěva tohoto areálu i zážitkem pro chuťové buňky. Dobrý snack, dobrá káva a zákusek, to v DOV chybělo!
11.11.2015 09:23Xavier :
Dnešní snídaně: http://association-sonar.org/hiboux/img/doughnut.jpg :-D
11.11.2015 09:43Xavier :
Jinak souhlasím s Koudym. Dnes jsem tam byl k ránu po cestě do práce, zkusil 2 koblihy a další dal kolegům. Ani jednomu z nás to příliš nechutnalo. Kolegům jsem připomněl zdejší diskusi a jeden řekl (parafráze): „Víš, ona je to asi pravda. Ne proto, že by bylo špatné americké koblihy nazývat „donuty“, ale proto, že tohle je chuťově k americké koblize vzdálenější, než ke koblize české. Je to vlastně takový hipnut“ (odvozeno z hipster donut). Sorry, my si do hipsterů rádi rýpneme, nic ve zlém :-D Ale připomíná mi to provedením vcelku dost kávu z CO Kafe. Snaží se to, ale má to ke kvalitě stále daleko. Ale co, pokud si to najde své zákazníky, pak nejsem proti. Kdo jedl americké koblihy a pil kvalitní kávu, ví, o čem mluvím ;-)
11.11.2015 09:51Xavier :
Ale abych byl spravedlivější, trošku to rozšířím. Zdá se mi, že v Just Donut ty koblihy nevyrábějí tak, jak by se vyrábět měly. Chuťově mi to přišlo, že jsou spíše pečené, než smažené. A koblihy se opravdu mají smažit v hluboké vrstvě oleje (tj. vlastně fritovat). Pak to chuťově není ono. Ale nevím to jistě, pokud tam ještě někdy vstoupím, na výrobní postup se přeptám :)
11.11.2015 09:59Ne, nemám nic proti zdravé výživě atd. Ale koblihy bych nikdy neřadil mezi produkty zdravé výživy, spíše naopak. A pokud někdo chce dělat opravdu koblihy, mají to být koblihy (ať už americké či jiné).
koudy :
Adam: jenže ty jsi za prvé napsal newage a za druhé i New Age má český překlad – hnutí Nového věku.
11.11.2015 10:09koudy :
Xavier: Kdyby byla káva v cokafe tak špatná tak teď dva její barisrti nepracují u jedné z nejrenomovanějších pražíren v Německu, ale to je detail. To co je teď na poštovní už s původním cokafe sdílí jen název.
11.11.2015 10:17Xavier :
koudy: Já neříkám, že je špatná. Jen říkám, že nepatří mezi špičku, a proto bych nehovořil o „špičkové kávě“. Chcete-li špatnou kávu, zajděte si do nějaké hospody s obyčejným kávovarem. Chcete-li extrémně špatnou kávu, dejte si tzv. „českého turka“ nebo instantní „kávu“. Chcete-li průměr (a teď nemyslím ostravský průměr, ale spíše světový!), jděte do CO Kafe. Toť vše. Na Poštovní jsem nebyl, ale ani nepůjdu. Na Nádražní stačilo :)
11.11.2015 10:29Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: ad donut: nikdo nerika, ze je to neco extra. dokonce i nazev maji „just donut“ (ted si delam trosku srandu, ale maji, zejo..)
11.11.2015 11:24MM :
Xavier: Byl jsem tam, dal jsem si a pro příště to stačilo. Mě na některých projektech vadí, že se tady z toho v ČR potažmo v Ostravě dělá něco extra a výsledek je o ničem. Oni asi cílí na jinou skupinu, mladé, kteří chtějí být cool a jsou ochotni si připlatit.
11.11.2015 11:40Hynek [msstavby.cz] :
MM: no.. ja asi rozumim, co chces rict, ale vetsinou je to tak, ze to dani lide delaji jak nejlip umi, ale urcite z toho nejak na silu „nic extra“ nedelaji.. to, ze je to „neco extra“ se tvori mezi lidmi prirozene. takze to neni vina tech projektu. jakymsi extremem je Les, kde trosku citim, ze jim ta „slava“ mozna nekdy i trochu leze na nervy.. ale tak to je.
dobry priklad je treba Dock.. to proste je podnik na miste, kde pred vic nez rokem nikoho nenapadlo, ze budou lidi chodit. a proste chodi – i pres tyden.. a mozna to ma nejaky jako hipstersky nadech, ale z meho pohledu teda to, ze clovek dostane k piti neco jineho, nez od znacek z rodiny coca cola, zadnou hipsterinu nedela.. vzdycky je to o lidech, kteri nekam dobrovolne chcou chodit a kdyby to stalo za prd, tak tam nikdo popijet pivko za 35 nebude, zejo.. ted nove rozjizdeji obedove menu a stoji 120..
11.11.2015 12:13Xavier :
Hynek [msstavby.cz]: Brrr, Les. Co se otevřel Babylon, do Lesa ani nepáchnu :-D
11.11.2015 12:18Ac :
MM:
11.11.2015 12:42Takhle se dělá PR: Brno = IT, univerzity,výzkum, raketa. Ostrava = doplňte si sami…..
http://archiv.ihned.cz/c1-64849190-brno-laka-stovky-it-expertu-miliardove-softwarove-firmy-planuji-na-jihu-moravy-dal-rust
http://ihned.cz/c1-64848620-brno-je-mesto-vedy-a-inovaci-na-jihu-moravy-se-dari-hlavne-softwarovym-firmam
Danek :
Ac: To není PR.Brno si něco usmyslelo a jde po tom. Když tady napíši něco já, kam by měla jít Ostrava tak mi tady hnedka někdo napíše nějaký protiargument.Myslím , že téměř vše na světě bylo vymysleno. Když jsem napsal že Ostrava by měla jít cestou vybudovaní finančního centra jako Katowice…hned jste mi napsali že aglomerace Katowic má 2mil.obyvatel, že s Polska se do Katowic stahují lidé a kapitál.Včera jsem psal o tom, že by nebylo na škodu tady dostat i nějakou nadnárodní společnost dostal jsem 5palců nahoru…tím si myslím, že s tím čtenáři souhlasí.A MM mi hned napsal, že to není možné,nadnárodní firmy řeší kvalitu života na daném místě.Že je tu špatné živ.prostředí atd.Kladu si otázku, jak to že v Katowicích je horší živ.prostředí než u nás a působí tam třeba IBM.Když jsem psal o letišti v Mošnově, že je třeba sem dostat linky, které nalétají s Polska(Katowice) a tím by oni nám pomohli obsazovat letedla,za chvěli tu byla odpověd, že mužou přeci letět s Krakowa. Nasnaším toto zduvodnění, proč to nejde…specialita Ostravaků(jsem jim taky)…jen se nehodlám smířit a chci žít ve městě s budoucností.
Jinak poslední ohledně PR pamatuji si jak v letech 2007-2008 ekonomika v ČR šlapala, Ostrava taky…a v novinách se objevovali články o tom, že se tady začinají stahovávat manageři, měli se stavět výškové budovy….dokonce jsem četl článek, že Ostrava pomalu předhaní Brno atd.Najednou uspěšné PR bylo i pro nás.
Ac :
Danek:
11.11.2015 14:34I Tohle je PR:
http://sport.aktualne.cz/zlata-tretra-v-ostrave-neciti-podporu-prestehuje-se/r~b06967ea887411e594170025900fea04/
Xavier :
Ac: Ano, Černošek si to chce asi hodit do Prostějova, ať tam má vše http://m.ihned.cz/c4-10005590-52602470-700000_d-nechci-vsechno-nejsem-magor . Po tom článku z aktuálně a jeho výhrůžce musím (s prominutím) konstatovat, že je to pako.
11.11.2015 15:01koudy :
Danek: Lépe to nemohlo být řečeno! Když se tady člověk snaží navrhnout něco, co jinde funguje. Tak je označen za newage blabolistu
11.11.2015 15:19Infoš :
Ac: Ano, Brno je v tomto jinde, ale proč? Když se tady má stavět VTP park, který by mohl nastartovat růst v oborech jako IT, nebo moderní technologie a výzkum obecně, tak se každý může podělat že jeho pes nebude mít kam chodit srát.
11.11.2015 15:34Jinak musím říct že diskuze jsou tady čímdál horší, místo nějaké výměny informací a názorů se tady v polovině příspěvků řeší co to vlastně je kobliha.. výborné.
A ještě k těm Katowicím, Danku, je to pěkná kravina, to co mají v Katowicích je v podstatě jen administrativní podpora pro velké firmy, centra sdílených služeb apod., která ovšem nepřináší reálný zisk, ztn. jediné, hned jak se některé z těch firem přestane trochu dařit, nebo příjde výkyv světové ekonomiky, nedej bože další krize, tak Katowice mají velký problém, protože ti lidé tam budou první kdo poletí… Jak tenhle segment rychle v poslední době vzniká, tak také rychle zanikne. Důležité a je vyrábět věci s vysokou přidanou hodnotou, což je třeba specializovaná strojírenská výroba, IT, biotechnologie apod. ve spojení s výzkumem a přinášením inovací. Administrativní pozice žádnou dlouhodobou stabilitu pracovního trhu nepřinesou a už vůbec ne pořádné platy, které tady hodně chybí.
Adam :
koudy: Rozdíl mezi tebou a Dankem je v tom, že on neblábolí předpojaté nesmysly, nevymýšlí kauzální vztahy na základě prostých korelací, a přináší konstruktivní řešení. Proto ty jsi terčem posměchu, zatímco on obvykle dostává seriózní kritiku.
Danek: Já si myslím, že rozdíl mezi finančním a IT sektorek je podle mě naprosto zásadní. Finanční domy skutečně nepůjdou někam, kde jim to bude zhoršovat image. Ekonomika je povrchní a hrubě iracionální, zaměstnanci v bankovním sektoru přeplacení. Katowice skutečně v Polsku mají image bohaté a dynamické oblasti. V ČR už jsou dvě města, se kterými v tomhle nemůžeme soupeřit – negativní mediální obraz našeho kraje se vytváří v Praze a Brně. Finanční sektor u nás nepotřebuje třetí centrum.
11.11.2015 16:37Myslím si, že IT firmy (až na narcisistické ovocné výjimky) tohle tímhle způsobem neřeší, mimo jiné protože musí stát na konstantním přílivu mladých, vysoce mobilních lidí na počátku kariéry. Když se podívám, co v Ostravě provádějí Tieto a OKIN, rozhodně mi nepřipadá, že by sem nemohli chtít přijít i jiní, klidně i s výše kvalifikovanými profesemi. IT sektor v Ostravě není nasycený ani náhodou, právě naopak – lidé shánějí práci tady a je jim typicky nabídnuto místo v Brně/Praze. Na co se ty firmy budou dívat, je třeba kvalita místních absolventů (ta je pravda pochybná). Nebo dynamika růstu konkurence, ze které by si mohly ukousnout. Budou se dívat na to, jak inovativní komunita tu je, což se dnes projevuje třeba výzkumným výkonem univerzit (snad OK), nebo startupy (nula). A když už, tak přijdou nejdříve s malou pobočkou (pro kterou potřebují prostory a podmínky), a až ji stabilizují, pak teprve mohou začít hledat příležitost k dynamickému růstu (a následně sem přesouvat oddělení, stavět budovy atd). V celém tom procesu je spoustu míst, kde tomu může město (respektive ideálněji celá aglomerace v kooperaci) jít naproti. Věci jako zdržování VTPO rozhodně nepomůžou.
koudy :
Adam: Kdy přesně jsem byl terčem posměchu? Nějak to tady v reakcích lidí nevidím. Tak maximálně ty se mi vysmíváš ale to já tobě taky.
11.11.2015 16:49Infoš :
No zrovna Tieto má obrovský problém sehnat lidi kteří v IT aspoň něco málo umí a láká už i ty lidi z Brna, takže další IT firma nevím co by tu dělala. Dokud z VŠB nebudou masově lézt IT specialisté kteří umí, tak na nějaký rozvoj tohoto odvětví můžeme zapomenout…
11.11.2015 17:56Hynek [msstavby.cz] :
Infoš: tak tieto nema uplne top povest, co jsem slysel, tak se to snazi zmenit, ale pro mnohe to byla akorat prestupni stanice, takze ten problem si myslim vytvorili castecne i sami..
11.11.2015 18:02Miv :
Infoš: Z VŠB leze spousta lidí co umí, ale neleze do Tieta.
12.11.2015 09:22Xavier :
No, takhle to snad nedopadne: https://i.ytimg.com/vi/esfsoSgBkl0/maxresdefault.jpg a http://fotopolska.eu/foto/333/333339.jpg. I když… turismus by to zvedlo :-D
12.11.2015 10:18Xavier :
Sorry, poslední příspěvek jsem vložil pod špatný článek… :)
12.11.2015 10:19LK :
Miv: přesně tak, Tieto sbírá zbytky těch co buď si nechtějí hledat práci v jiných firmách, nebo ti co v těch jiných firmách práci nenašli. Pokud člověk něco umí, tak jiné firmy po nich rády sáhnou a nabízí vyšší plat, než Tieto. Osobně jsem před cca 5ti lety hledal práci a v porovnání s Tietem jsem jinde dostal o 9tis více (chtěl jsem si otestovat, že v Tietu ani někomu kdo něco umí nenabídnou více). Jinak znám hodně lidí co prošli Tietem a všichni to berou jako přestupní stanici, aby získali praxi a pak jdou jinam za větší peníze.
12.11.2015 12:36Infoš :
Miv: To je minimálně sporné…
12.11.2015 19:01Miv :
Infoš: No to jste mohl adresovat i sobě.
12.11.2015 20:20Hynek [msstavby.cz] :
Xavier: a kam to patri?
12.11.2015 20:21Crazym :
Možná budeme mít časem nový podniky v Ostravě pokud se najde odvážlivec či silný obchodník, zatím to vidím bledě http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/bata-zavrel-obchod-v-centru-novy-otevira-v-nove-karoline-20151113.html
13.11.2015 13:35Tak doufám, že nikoho na radnici nenapadne to kupovat a chtít tam dát úředníky jako do budovy pojišťovny, ta taky vznikla v třicátých letech a jim je to fuk jestli banka či obchoďák. Sakra, nedal jsem jim zas návod jak vyvést nějaké ty prachy ze státního v zájmu oveček? :DD
Crazym :
A další prodejna stěhující se z centra z křižovatky Stodolní a Nádražní a hádejte kam? :-)
13.11.2015 16:25http://www.megapixel.cz/ostrava?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2015-11-13
aggu :
Crazym: U mně vcelku pozitivní vývoj. Budou třeba nahrazeni nečím „lidštějším“, což se ostatně v centru v posledním roce děje.
13.11.2015 17:19Crazym :
aggu: Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom lidštějším? :-) U prodejny foťáků bych to možná zvládl ale co lidštějšího než prodejna bot by to tak mohlo být? :-)
13.11.2015 17:48aggu :
Crazym: Hospoda, kavárna, restaurace…
13.11.2015 18:00Crazym :
aggu: Aha, tak to jo, tak to já jsem už přelidštěn, v baráku mám dvě, a v okruhu dvěstě metrů tak další deset, to je přímo polidšťovací masakr, jen výsledek toho polidštění furt ne a ne na těch lidech vidět :DD
13.11.2015 18:37A podle tohohle měřítka je Stodolní vrchol lidskosti :DD Jj, člověk se učí celý život :-)
aggu :
Take it easy, Crazyme ;)
13.11.2015 18:48Nezdá se to, ale kolik je v centru opravdu kvalitních hospod, nejlépe s multipípou, jako je třeba Kurnikšopa ve West Side? Rada, Babylon, možná Ježek, dál nevím.
Pivnic jako máku, ale hospoda žádná.
Martin [msstavby.cz] :
Další nové podniky. Na Českobratrské se chystá Polívkárna https://www.facebook.com/Polivkarna/
18.11.2015 19:14V Přívoze Café Jeden Tag s galeriií https://www.facebook.com/JedenTagNibiru/?fref=ts
dolil :
http://www.ostrava.cz/cs/urad/uredni-deska/1826-2015/1826.pdf
19.11.2015 11:23MM :
dolil: Za posledních 5 let to bude snad čtvrtý provozovatel. Chodil jsem tam na obědy, když tam dodával jídlo hotel Atom. To ještě ušlo. Pak to snad převzal Eurest a šlo to do kytek. Pro mě má ta restaurace nevyužitý potenciál. Venku velká a pěkná zahrádka. Problém tam vidím v parkování, spousta lidí chce na jídlo autem, hlavně o víkendu. Jestli tam nebude možnost parkovat tak je to problém. Pak záleží na výši nájmu a nákladech na topení atd., jestli to není likvidační.
19.11.2015 11:51S200 :
MM: Zrovna s parkováním o víkendu tam vůbec žádný problém není. Na Horově ulici hned vedle Nové radnice bývají obvykle volná místa k bezplatnému parkování, pokud by tam volno nebylo, lze ještě zaparkovat o pár kroků dále na Sadové.
19.11.2015 12:06Ohromný potenciál má zejména zahrádka, při počasí posledních let to je téměř půl roku provozu. V Komenského sadech jsou běžně davy lidí a na zahrádce sousední Dámy Pykové je pořád plno.
Martin [msstavby.cz] :
Připravuje se nová vinotéka na Nádražní.
MM: Kvalita gastro nabídky a tedy návstěvnosti se neodvíjí od možnosti parkování.
20.11.2015 13:29David Opletal :
martin [msstavby.cz]: a kde presne?
20.11.2015 13:45Martin [msstavby.cz] :
David Opletal: U zastávky Stodolní.
20.11.2015 14:50balde :
MOaP chce postavit na parcele vedle jatek činžovní dům http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/415231100031124-udalosti-v-regionech
24.11.2015 19:34aggu :
balde: Bývaly doby, kdy to byli novináři, kteří dávali na vědomí co je nového. Někteří z nich dokonce pomáhali novým věcem na svět. Dneska být novinářem je fajn. Před 10 lety vymyslím větu o mrtvém centru a tu klidně i po 10 letech prodám šefredaktorovi jako nosnou pro reportáž nebo článek. Co na tom, že centrum nebylo nikdy tak živé jako dnes a nikdy tak plné zajímavých podniků.
24.11.2015 20:01Proč se snažit psát o nových projektech, když můžu recyklovat to samé a ignorantská většina to spase.
Martin [msstavby.cz] :
balde: Haha. Já si dobře pamatoval, že jsem o jediných volných pozemcích u jatek už někde četl. Pozemky, které nyní patří městu ( dle čuzk ), chtěla v roce 2013 koupit společnost Slezské nemovitosti, kterou ovládá Semerák. A po pár letech hle. Město zde plánuje dům.
Mála domů? Či účelné zhodnocení okolních pozemků a tím navýšení cen vlastních pozemků. Netuší někdo, kde se dá nalézt historie majitelů pozemků?
Jinak k prodeji více zde https://moap.ostrava.cz/uloziste/jednani_zastupitelstva/z16/M1014_1632_13_ZMOb1014_16_04_OM_17/Duvodova_zpravaA.pdf
24.11.2015 20:24Tady pod názvem Žádost o stanovisko k záměru města prodat pozemek parc.č. 1936/1 a parc. č. 1937/1 v k. ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava (lokalita Pobialova, Stodolní) https://moap.ostrava.cz/uloziste/jednani_zastupitelstva/z16/
balde :
aggu: odkaz muj příspěvek chápu jako narážku na obsah te reportáže? Jinak s vámi určitě souhlasím, je to to samé jak se mluví o smogové situaci v Ostravě sluníčko a v televizi obrázky s mlhou v podvečer, kdy není vidět na krok, to se stává tak možná ve 30% procentech případů když je smogovka
24.11.2015 20:26Ac :
martin [msstavby.cz]: Ty informace se dají získat na „katastru“, kde je i historie majitelů pozemku.
24.11.2015 21:17Ac :
aggu: Jinak dnes večer na čt1 v hlavních zprávách klasická ostravská zpráva, jak se v Ostravě připravuji azylové domy na zimu :-).
24.11.2015 21:21Danek :
balde: Když už si MO přišla s nápadem vystavět činžovní dům.Tak já už přicházím s prvním návrhem, který jsem si vysnil…jak by to mělo vypadat.Jen pro inspiraci. Dole parkoviště,vyšší kapacita,velké balkony,vyhlídka na město a Novou radnici výška 10-13pater. http://www.atelier-simona.cz/en/portfolio/?pid=10
24.11.2015 21:59Martin [msstavby.cz] :
Danek: http://www.architrav.cz/menu/studie-3d-vizualizace/3d-vizualizace-bytovych-domu/
24.11.2015 22:08Danek :
Když to čtu mám na kahánku. abych nedostal infarkt. Proč asi.http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/dojde-k-prevratu-na-ostravske-radnici-20151124.html
24.11.2015 22:55thvari :
Danek: Ostravak a KSČM. ostravo, vítej v pekle
24.11.2015 23:49Martin [msstavby.cz] :
Danek: Ovládáš-li magistrát, nikdo neřeší, co děláš na obvodní radnici.
24.11.2015 23:59Rýša :
Tak už je mi jasné, proč primátor odpovídal na dotazy Ambry o zastavených stavbách v centru tak nějak nemastně neslaně….prostě se bojí o svou pozici , a tak raději přivře oči na děním MOaPu.
25.11.2015 08:09A tady jsme čekali, že něco změní k lepšímu….!!!
skelet :
„Na ostravské politické scéně to vře. Zastupitelé odvolali všechny náměstky za ČSSD včetně zástupce primátora Lumíra Palyzy a místo nich zvolili členy hnutí Ostravak. Potvrzují se tak informace, že na ostravském magistrátu skončí sociální demokraté. Ostrava tak bude středo-pravicová.“
25.11.2015 10:00http://ostrava.idnes.cz/koalice-v-ostrave-je-pred-rozpadem-cssd-hrozi-odchod-do-opozice-pvf-/ostrava-zpravy.aspx?c=A151125_081034_ostrava-zpravy_jog
Danek :
Rýša: Tak se to rozjelo.http://ostrava.idnes.cz/koalice-v-ostrave-je-pred-rozpadem-cssd-hrozi-odchod-do-opozice-pvf-/ostrava-zpravy.aspx?c=A151125_081034_ostrava-zpravy_jog
25.11.2015 10:09Alex :
Lukáš Semerák uvolněným radním. Tak už je kocour v troubě.
25.11.2015 10:46Danek :
Alex: Tak podle snad všech článku co jsem četl jsem pochopil, že ČSSD chtěla ANO hodit přes palubu a těm nezbylo niv jiného něž se spolčit s Ostravákem,komančema a ODS(není v té naší 4člené radě p.Svozil?)…jinak by šli o valu.Samozřejmě jsem četl i diskuze u článku a tam mě dostalo jak někdo píše:Že ví o minimálně 7 projektech, která byli blokovány Ostravákem a doufá , že tyto obstrukce skončí a začne se čile stavět. Za mě doufám taky.
25.11.2015 11:07Danek :
Danek: Pardon KDU-ČSL NE KOMANČI.
25.11.2015 11:09balde :
třeba Ostravak čekal až se dostane do křesel i ve městě a ted pustí stavdila a bude se říkat diky nám se v centru staví :D
25.11.2015 11:38Ac :
Nový radní Břetislav Riger (Ostravak) – (investice, útvar hlavního architekta, stavební řád)
25.11.2015 12:50balde :
Ac: tak ted se dozvíme jak to Ostravak doopravdy myslí s „Centrem“
25.11.2015 13:08Alex :
Danek:
25.11.2015 13:17Já jsem tedy s nikým z nově designovaných pánů neměl osobně tu čest. Jen mám z důvěryhodných zdrojů informace, že jednání s panem Semerákem není hezký zážitek.
Na druhou stranu mohu posloužit týmž dojmem z kontaktu s panem Palyzou, tentokrát osobním. Doslova nic, ani na papíře sepsané dohody, tím méně ústní domluvy, nejsou žádnou garancí toho, že se bude chovat, jak bylo ujednáno. Vždy se najde nějaká okolnost, o které „se dříve nevědělo“, že se události během chvilky otáčejí o 180 stupňů. A vzhledem k tomu, jak je město vždy důležitým hráčem ve veřejných, ale i privátních investičních i neinvestičních projektech na jeho území, to o spolehlivosti a předvídatelnosti města jako partnera nese dosti truchlivou výpověď.
Danek :
Alex: No dejme tomu,že velmi trochu Lumíra znám, ale to co provedl, tím u mě jako člověk skončil.Za Macuru(což se mi jeví jako čestný člověk) musela být osobní tragedie mít takového člověka v týmu.Politika je stoka.Snad třeba nastane doba, kdy třeba někteří s nás dojdou do stádia, kdy vstoupí do politiky ne pro svůj osobní prospěch, ale pro to aby něco dokázali a posunuli třeba Ostravu někam dále.Třeba proto že se tady narodili, že tu mají rodinu, přátele.
25.11.2015 13:40Alex :
Danek:
25.11.2015 14:36Myslím, že se to nezmění do doby, než bude odstraněn rozpor mezi formální osobní (ne)odpovědností a faktickou mocí, realizovanou ale právě skrze zákulisní intriky.
V tomhle prostředí má šanci jen osoba, která má dobrý trénink z partajního života a tamních praktik s kupováním hlasů, velrybařením apod. A to nehovořím o finančním zázemí. Myslím, že každý, kdo by šel do politiky v jejím současném provedení, si musí položit otázku: Kolik peněz za mnou stojí? A nemá-li šesti- až sedmicifernou odpověď, musí své veřejné aktivity omezit na zřizování užitečných informačních portálů, podobných tomuto, nebo na duchaplné tlachání tamtéž:-) (to je sebeironie, nevztahovat!)
balde :
jinak příští rok čekám explozi výstavby v Centru
25.11.2015 15:18Martin [msstavby.cz] :
Ostravská kavárenská a celkově vlastně gastro scéna je v posledních dvou letech v rozpuku. Ostrava se tak nachází tam, kde Brno s Prahou už před pár lety, každopádně jim začíná slušně šlapat na paty.
více zde: http://hemmet.sk/guide/cz/hogofogo-bistro-ostrava/
02.12.2015 20:08aggu :
martin [msstavby.cz]: Přemýšlím z čeho se tenhle rozvoj může zrodit, ve městě, které je přece podle zpráv z novin odepsané, nekulturní, lidi bez peněz, jen cigáni, smog… A ono je to možná naopak ;)
02.12.2015 21:10Jinak srovnávat gastro scénu Prahy se zbytkem ČR nejde, Praha si vzhledem k turisti může dovolit úplně jinou nabídku. Praha, pak dlouho nic a pak zbytek ČR na hromadě. S lety a nějakým náskokem to nemá nic společného, je to o klientele. A kupní síle – i platy jsou o něco vyšší jen v Praze, zbytek republiky je, snad s výjimkou olomoucka a karlovarska, srovnatelný.
Dneska už naštěstí dobré kafe člověk koupí (skoro) všude. Samozřejmě, ne všude si provozovatel zajistí PR na těch správných cool a opinion makers webech ;)
Co je smutné, že se v Ostravě (zatím) skoro nepracuje s regionální kuchyní. Úřednice na kraji si odfajfkuje splněno u akce „Tak šmakuje Moravskoslezsko“ ale že by existoval i nadále pořádný support… Teda, něco přežívá, ale jak už to bývá, když nezáleží na výsledcích… (http://jaksmakuje.kr-moravskoslezsky.cz/?q=node/39) Kvalitní gastro scéna se neudělá tak, že na náměstí bude stát Nespresso nebo Starbucks jak o tom leckde sní.
Nic proti kvalitním burgerům a donutům :-) ale kde v centru dostanu dobrý bigos, halušky, hovězí a zvěřinu z Beskyd? Kolem Ostravy je bambilión rybníků, kde jsou dobré rybí restaurace? Tohle dělá kvalitu a lidi v okolí budou mít práci. Každý byl v restauraci někde u Vídně, tam je celá gastro scéna na regionálních produktech postavená. Možná i proto jsou bohatí.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: co jsem tak kdysi zaslechl, tak podobnym smerem mela smerovat nova restaurace naproti comodor mexikany. ale uz je to nejaky patek.
druha vec je, ze si nejsem uplne jisty, jestli lidi pochopi, ze lokalni kvalitni suroviny a servis stoji vic, nez na co jsou treba zvykli. aneb kolik jsi ochoten dat za ty halusky?
03.12.2015 09:46Crazym :
Na střeše bývalého McDonaldu v centru se už týden pracuje, tak buď už sehnali nájemce, což by bylo skvělé anebo prostě nechtějí aby se jim ten roky prázdný barák rozsypal :-) Každopádně jak je vidím ručně rýči rozrývat po malinkých kouscích ten pěnový nástřik a pak klasicky pokládat a svařovat ipu, nechtěl bych se zúčastnit :DD Asi se ta stříkaná pěnová izolace neosvědčila a to není nijak stará :-)
03.12.2015 10:27http://www.imagehosting.cz/?v=pc033399.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=pc033401.jpg
dolil :
nova restaurace naproti Comedor SCAN/SEN http://www.dependelab.cz
03.12.2015 11:01aggu :
Hynek [msstavby.cz]: V Liptovském Mikuláši na náměstí vzadu je jedna lidová hospoda a tam je mají s brynzou za 5 EUR. Tak asi tak ;)
03.12.2015 11:35V Ostravě jsou fajn místa jako Pata Negra, Sí, Guest, Zámek v Zábřehu, a možná ještě 10-15 dalších, ale velká většina pořád produkuje pseudomezinárodní pseudokuchyni, a ty nemáš čas ani chuť jezdit na večeři přes půl města, kde ty 200-300/os klidně dáš. A to nemluvím o obědech.
Největší legrace je, že obyčejné přírodní jídlo se dneska vydává za něco luxusního a objevného. Moje babička co si šlapala zelí v sudu, a bramboru k obědu vykopla na zahradě, by tenhle „boom“ asi nepochopila.
Nebo jak ten tragéd, co si otevřel nedávno bistro na Muglinovské. Dělá tam pseudokebab a pseudodöner a pravděpodobně se hrozně diví, že mu tam nechodí lidi, a když tak bezdomovci. Kdyby se domluvil s někým z rychvaldského rybářství (má to 5km), a začal dělat nějaké variace na fish and chips, což zvládne i manták, tak je minimálně v Přívoze za hvězdu, a hipsteři se mu budou rvát ve dveřích. Teď dělá blafy jako 95% okolo, za půl roku zavře a bude nadávat jak to tady nejde.
dolil :
http://delhiexpress.cz/
17.12.2015 22:59Summerboy :
dolil: O te restauraci mi vcera rikala kamaradka – KONECNE ma i Ostrava indickou restauraci! Nedovedu si vybavit ale, v jakych prostorach restaurace funguje – podle mapy to vypada na to misto, kde predtim byla korejska, anebo vedle, jak byla nejaka cestovka a pak takova divna cukrarna – nevite nekdo presne?
18.12.2015 15:07Martin [msstavby.cz] :
Na 30.dubna se připravuje HEALTH FOOD & DRINK STORE / MEDICALIENTO BAR.
25.12.2015 10:53dolil :
Fresh Freaks otevřený, taktéž Polívkárna naproti.
https://www.instagram.com/freshfreaksbistroostrava/
08.01.2016 14:27Martin [msstavby.cz] :
Zatímco ještě před rokem v médiích spojení typu mrtvé / vylidněné centrum. Nyní reportáž kde zaznívají boom nových obchodů / 35 nových gastro obchodů za rok v centru a mnohé další. Viz. cca od 12min http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/416231100030108-udalosti-v-regionech
09.01.2016 11:22