Jistě jste si již všimli, že velmi rádi píšeme o nových obchodech, kavárnách, galeriích v centru Ostravy. Po krátké době od našeho posledního článku o nových podnicích ke konci roku 2014 se v centru Ostravy objevila doslova záplava nových podniků. My jsme pro vás připravili přehled těch nejzajímavějších.
Pikolo kafé
Pikolo kafé je nová kavárna v centru Ostravy u katedrály Božského spasitele. Přesněji se nachází na náměstí Msgre. Šrámka 1683/6. Velkou zajímavostí tohoto podniku je interiérové osvětlení a nábytek v Bruselském stylu.
FB Pikolo kafé
Čerstvý Boby
Čerstvý Boby je nový kafekrámek v centru Ostravy na ulici Nádražní 47. Nabízí výběrovou kávu, prodej zrnkové kávy a doplňky v podobě Keep Cupu atp.
FB Čerstvý Boby
Si restaurace
Si restaurace otevřela v těchto týdnech v pasáží Vesmír. Za velmi krátkou dobu se podnik stal velmi oblíbeným místem. Krom pestré nabídky výborného jídla nabízí také dobrou kávu, i s sebou.
FB Si
Babetti
Babetti je nová restaurace v centru Ostravy na ulici Nádražní 49, která vznikla místo ne příliš populární pizzerie, která se zde předtím nacházela. Zaměřuje se na italské speciality a hned po otevření se stala oblíbeným místem. Jde o provozovatele dnes pozastavené restaurace Pellegrino v Ostravě-Zábřehu.
FB Babetti
Dock
Dock se nachází na Havlíčkově nábřeží 28 v centru Ostravy. DOCK je nekuřácké street café a klub s parádním výhledem na nábřeží. Přes den kavárna s jídlem, večer klub s (nejen) hudebními produkcemi (DJs,kapely). Již před svým oficiálním otevřením se zapojoval do kulturního života Ostravy. Nyní se svými pravidelnými událostmi je středobodem kultury u řeky Ostravice.
FB Dock
Rozšíření kavárny Cooltour
Větší bar a lepší podmínky pro hosty. To přineslo rozšíření vnitřních prostor v Cooltouru.
Loft / gastro pub
Další nová stylová restaurace byla otevřena v rekonstruovaném hotelu CITY.CITY, jenž se nachází v Přívoze na ulici Macharova 16.
FB Loft restaurant
Butik Axello
Ve rekonstruovaném domě na Masarykově náměstí, která na webu také sledujeme, otevřel dámský butik Axello. Vzdušný, příjemný interiér a design výloh. Mimo jiné, v patře tohoto domu se připravuje restaurace.
Restaurace Nová Karolina Park
V přízemí administrativní budovy Nová Karolina Park otevřela 30. března své prostory samoobslužná restaurace společnosti GTH catering.
Wareva dorty
Wareva dorty je nová oblíbená kavárna / cukrárna na rohu ulic 28.října a Puchmajerova.
Květovárna
Květovárna je útulný krámek na ulici 30.dubna v centru Ostravy. K jeho nabídce patří bylinky, čaje a zdravá výživa všeobecně.
Sushi Plus – Japonská restaurace
Ke konci ledna se Sushi Plus vysoukala z krabic Fora Nová Karolina a otevřela restauraci v přízemí bytových domů Rezidence Nová Karolina.
FB Sushi Plus
PRIM Manufacture
Ke konci roku 2014 otevřela svou prodejnu v přízemí objektu Nová Karolina Park také prodejna tradiční české značky luxusních hodinek Prim. Jedná se teprve o třetí prodejnu po Praze a Novém Městě nad Metují (kde sídlí výroba) v rámci celé ČR.
Verbena
V ulici Reální 4 se nově nachází prodejna Verbena, jenž nabízí zdravou výživu, přírodní kosmetiku, ekologickou drogerii atp.
Prodejna se sportovním zbožím Jiráskovo náměstí
Ve zrekonstruované budova na Jiráskově náměstí ( rekonstrukci domu jste mohli na webu také sledovat ) otevřela své brány prodejna se sportovním zbožím. Prodejna se nachází v jedné z částí, kde kdysi byla nevlídná hospoda Dílo. Nyní také probíhá výměna výkladců v kavárně Cafe 10, která je dočasně uzavřena.
Galerie Mezera
V minulém přehledu o nových podnicích v centru Ostravy jsme vás informovali o přesunu veganské restauraci Ojero na ulici Poděbradovou. Nyní v tomto podniku vznikla galerie s názvem Mezera, která pořádá různé výstavy atp.
FB Mezera
Alternativní scéna Absintového klubu Les
Absintový klub Les se dá také zařadit mezi mladší podniky. Klub se stal centrem alternativní kultury. Nyní v klubu vznikla ze suterénních prostor alternativní scéna pro umělce. Klub se nachází na ulici Střelniční 2.
FB Absintová klub Les
PŘIPRAVOVANÉ
Donut Puchmajerova 9
Café & snacks Nádražní 15
MiA & MiA
Na ulici Přívozská 10 se připravuje prodejna italské obuvi.
Článek navazuje na předchozí přehledy viz „SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY“ níže…
Danek :
Nemohu si pomoct ale dle fotek nové otevřené provozy vypadají skvěle.
balde :
A teď něco řeknu všem kteří hejtují (kritizují) OC Karolina, kdyby z centra nevytáhla mainstreamové obchody které potkáme v každém OC, je tam pár individualit, ale tím se otevřeli dvěře přesně tomuhle typu obchůdku prodejen, které nehledaj masovou návštěvnost lidí kteří bez auta nedojdou ani metr, každý z uváděných obchodů je originální, moderní, prostě jiný a to je přesně to co centrum potřebuje takže buďme rádi za Karolinu která ty brandové značky stáhla z centra a umožnila vzniknout všem těmhle malinkým, díky ní klesly nájmy a to jim otevřelo dveře.
Danek :
balde: Vesměs souhlas.Centrum bude prosperovat pokud tam budou obchody, které nenalezneme v každém obchodním centru.Pokud to tam bude krásné a útulné.Nemusí jít o to tam jít a vždycky si něco koupit…stačí tam zajít a projít se dát si dobrou kávu a třeba zákusek.Za mě mi třeba chybí opravdu vyhlášená restaurace kde si mohou zajít ve spol.šatech po návštěvě divadla.Dále by nebyl špatný opravdu sportbar(něco jako Jagrbar)…kde by se sešli lidi třeba
30.04.2015 13:09na sled.hokeje,fotbalu dát si pivo, biftek,steak, burger atd ….prostě aby každý věděl že tam se jde za sportovními utkanimi(vyzdoba dresy Vitkovic, Baníku atd. je samozřejmostí)…tady se nabizí přímo lokalita 28.října naproti Wareva dorty.
balde :
Danek: omu sport baru je dost blizko THe Pub na Karolině
30.04.2015 13:31thvari :
těch prvních asi šest kaváren a restaurací až po tu v přívoze – to je teda hodně šmrncovní. nestačím zírat
30.04.2015 14:05Xavier :
Zapomněli jste na hipsterskou kavárnu „City Folklore“ na křižovatce Nádražní/Českobratrská. Procházím tam často… je to zvláštní podnik, ale co už, hipsterů je čím dál víc :/
30.04.2015 14:51Babetti jsem už zkoušel – vaří slušně, ale ty ceny… Netušíte, co se stalo s tou původní pizzerií na dané adrese? Vedl ji takový postarší vlasatý pán z Itálie. A vařili tam podle mě lépe… :)
aldik :
Moc pěkné. A pak někdo bude tvrdit, že centrum je mrtvé a chcípl tam pes :) Za mně jen jedna otázka- v kolika z těch podniků můžu zaplatit kartou, má to někdo zjištěné? Nemám rád hotovost a platební terminál v obchodě rozhodně víc lidí přiměje k (větší) útratě a o to přeci jde ;)
30.04.2015 15:12thvari :
Xavier: city folklore totiz zminovali v tom predchozim prispevku nekdy z listopadu…
30.04.2015 15:21MM :
Za sebe se nejvíc těším na donuty :-) Snad se to povede. Poznámka k Wareva dorty, byl jsem tam a kvalita dortu na úrovni Tesca, žádná sláva. Ollies je super, ale podle mého už to přehnali s cenou. Ano lidi tam chodí, takže se jim daří, ale jak jsem tam chodil často, tak teď výjimečně. Osobně mi víc chutná labužník na Hlavní třídě v Porubě, ale je to věc názoru. Ještě si postesknu, že v centru chybí bistro na těstoviny a pizzu. Hotové, kvalitní kousky pizzy. Ten humus co se prodává na Poštovní nemá s pizzou nic společného. Jinak palec nahoru, ať se novým daří.
30.04.2015 18:36Martin [msstavby.cz] :
Do přehledu jsme nezařadili nové pobočky pojišťoven a dalších podniků ve finančnictví. Kterých se taky pár objevilo.
Dále jsem nestihl doplnit podnik, který se připravuje za KFC. Něco s designem . Otevřen by měl být v červnu.
Jinak se také překopává pár parterů.
01.05.2015 11:04Meghan :
Díky za nový přehled, několika jsem si v posledních dnech všimla, jiné jsou pro mě novinkou :) Hlavně u Květovárny jsem ten poetický název hned zapomněla, takže díky! :D
01.05.2015 11:37aggu :
Jsem zvědavý, kdy se zase objeví zasvěcený názor o tom, jak v centru NIC není a všichni odsud utíkají.
01.05.2015 11:51Důležité je jen jedno, podpořit ty, co jsou kolem Nádražní, zajít na kafe, na oběd… Protože politici obvodu i města jsou ubožáci, slibovali podporu, kde je? Proč třeba nejsou na začátku a na konci chodníků v uzavírce velké bannery, podle kterých by každý zdaleka viděl, že ulice je průchozí a nic se tam nezastavilo? Ne každý to tam zná a chodí tam každý den. Teď se předělávaly ploty u Jindřicha, stačilo se přesunout o 200 m dál, kde by město mohlo věnovat pár tisícovek na 4 plachty… Chápu moc levné a moc jednoduché.
Mira :
Myslím, že jste ve výčtu zapomněli na Fér café na Vojanově.
01.05.2015 13:32Martin [msstavby.cz] :
Mira: Fér Café a mnoho dalších jsme zmiňovali již v článku „Na jídlo a kafe do centra“ ze září loňského roku. http://www.msstavby.cz/na-jidlo-a-kafe-do-centra-04-09-2014/
01.05.2015 13:39Jiřík :
Něco místo „Kajnarova Ostravského fóra“ se rýsuje v centru :)
01.05.2015 17:28Klára :
Podle mě jsou čerstvý boby moc povedená kavárna! Mají zde výbornou kávu!. Co se týče Babetti, je to po mne restaurace, která v Ostravě chybí, za mě velké plus, jídlo je zde výborně, velké porce, příjemné prostředí. Jinak se velmi budu těšit na Donuty :)
02.05.2015 15:18koudy :
Proti bobině nic nemám ale CO KAFE co se chuti a výběru kávy prostě stále vládne!
10.05.2015 00:47Martin [msstavby.cz] :
HogoFogo Bistro. Další podnik co míří do centra Ostravy. Přesněji na ulici Chelčického! https://www.facebook.com/hogofogobistro
17.05.2015 10:04Crazym :
martin [msstavby.cz]: Tak to jim nezávidím, protože jejich soused z ulice S.K. Neumanna http://www.imagehosting.cz/?v=skneumanna.jpg slavná to realitka Sting jim a okolí chystá malé překvapení v podobě pár nepřízpůsobivých. Hodlá z baráku odejít a přeměňuje ho na byty pro sociálné slabší, už teď tam bydlí dvě cikánské rodiny. Salón Fridrich tam předpokládám dlouho už nebude :-)
17.05.2015 11:20Rýša :
Crazym: Tak to je něco !!! – ,myslím tím stěhovat někoho do tak honosných domů v centru, za koho platí vše stát a který si bydlení nebude vážit a baráky pak dopadnou jako mnoho dalších, kde už tito pracanti zapracovali.
17.05.2015 11:35balde :
Crazym: snad jim to nevyjde město nechces schvalovat přídavky na bydleni
17.05.2015 11:57Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Na jednu stranu je počínání spol. Sting zarážející a divné. Ale na druhou. Jako co to je za logiku? Budou tam soc. byty, tak najednou celé lokalita klesne a bude z toho ghetto? Panebože to je opět ryze české uvažování. Jedna kapka bouři nedělá. Já borcům z HogoFogo držím palce a gratuluji, že takhle neuvažují.
Rýša: Jen otázka chvilky, než se toho místní splodina chytne. A to jsem si říkal, že není možné, že by pod článek byly jen normální komentáře :).
17.05.2015 15:31Rýša :
martin [msstavby.cz]: Které komentáře jsou normální, které ještě normální a které nenormální? To určuje kdo? Jsem si myslel, že panování jedné neomylné strany je už dávno za námi.
17.05.2015 16:07…jedna kapka bouři nedělá….bohužel, stačí jedna romská rodina a dovede udělat ne bouřku, ale uragán….
Rado :
martin [msstavby.cz]: Jedna kapka sice bouři nedělá, ale rozhodně a zaručeně přispívá k poklesu hodnoty nemovitostí. Nevím, nehrajme si na to, co nejsme. Obzvláště tady na Karvinsku a Ostravsku je dost příkladů toho, jak to dopadá. Nebo chcete mi snad říci, že se bude dobře prodávat dům nebo byt, když vedle vás bydlí rodina nepřizpůsobivých občanů?
17.05.2015 16:24Martin [msstavby.cz] :
Rýša:Normální jsou ty komentáře, které se drží tématu článku, jsou podloženy. Psány slušně, věcně atp.. Populistické reakce „OMG z centra ovy bude ghetto“ pod článkem o nových podnicích je trošku mimo. Určují to kupodivu admini. Tady i já. Myslím, že zrovna mne srovnávat s komunistickým režimem jde velmi těžko.
17.05.2015 18:09Rado: A ty víš, že tam budou bydlet nepřizpůsobiví? Studnice tvým prognostických vědomostí a aktuálního dění v Ostravě mne nepřestává udivovat.
Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: ja teda klasicky martina trosku zmirnim.. ktere komentare jsou normalni, od toho tu mame palce. kdo je v extremu je bud zvyrazneny, nebo potlaceny a podileji se na tom vsichni, co maji chut se k tomu vyjadrit.
17.05.2015 18:51admini v ramci sve pozice „resi“ az negativni extremy (a to formalni, urcite ne ideove) a to velmi zridka.
Rýša :
Rado: Crazym:
17.05.2015 19:04na mínusech je vidět, že i na tomto webu se nesmí napsat to, co drtivá většina ví – a to, že Romové mají zcela jinou mentalitu než my a stěhovat je do center měst je pro město vlastně likvidací centra. Nejsem rasista, to bych musel mít něco i proti Vietnamcům nebo studujícím černochům v ově, ale nemám. Romům a i bývalým cikánům je jedno, jestli bydlí v centru nebo mimo centrum, těm je to při jejích mentalitě zcela fuk, ale nám to jedno není a nikdy nebude. Nevím, proč to zkoušíme stále dokola je vměstnat mezi nás, když to nejde ani za ty horentní sumy, které neziskovky a různé začleňovací aktivity dostávají už tolik desetiletí.
Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: ne, na minusech jde videt, ze lidi, kteri ctou, maji jiny nazor. neprekrucuj to, lzes si sam do kapsy.
17.05.2015 19:21Danek :
Rýša:Je tady nepsané pravidlo , že pokud se nasadí do lokality nepřizpůsobili, lidi běžní občané začnou lokalitu opouštět.Jde to tady do kytek.Pokud se město okamžitě nevzbouří město potažmo obvody tak je s námi amen. Příklad ubytovny:v Ostravských obytovnách je cca.20-30%bčanu kteří nemají v OV trvalý pobyt nebo jsou ze třeba Slovenka a berou příspěvky na bydlení.Doufám,že město jasně řekne sve stanovisko a atlačí na majitele ubytoven aby se těchto občanu zbavili. Podle mě by stát měl i zarazí příspěvky v bytech,aby s nestávalo toto nebo třeba co si tady dělá RPG.Vykopli slušné občany kvůli předraženým nájmům a teD je pro ně atraktivní pronajímat sockám(včetně nepřizpusobilých)..kteří dostavají příspěvky na bydlení….jen se divím, že stát je hlavním strůjcem těchto problémů.
17.05.2015 21:21Crazym :
Hihi, jako kdybych viděl poznámky ve své žákovské knížce. Jsem holt rušivý element :-)
17.05.2015 23:48Abych jím zas nebyl, tak k tématu, já osobně nový podnik v té lokalitě vítám, mám na ní svůj sobecký zájem, nejen, že jsem tam vyrostl ale tam i něco vlastním.
Jo a slovo ghetto tady zatím použil jen jeden člověk :DDD
PS. Na mínusech je vidět tak kulový, mám s tím trochu zamíchat? :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: ad PS: to se ptas? jako pokud mas zbytecne moc casu na kraviny a chces se kulove dozvedet, tak michej. :)
ale kdyz se podivas do historie ktere posty jsou zvyraznene a ktere zesedle, tak mi nepovidej neco o kulovem..
mimochodem ja bydlim v lokalite, kde jsou v okoli 200m dve ubytovny a krom toho, ze pres leto pres den zaslechnu romskou hudbu, ktera jde z oken, me to nijak nezasahuje, naopak jsem bydlel v „slusne lokalite“ a lidi nad ranem vracejici se ze stodolni delali mnohem vetsi bordel, nez tyhle dve ubytovny, kde maji striktni rezim.
18.05.2015 09:24Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Nic ve zlém, ale kolikrát jsou mínusy k rozumným názorům, opravdu to o ničem nevypovídá a přeji hezký sluníčkový den v okolí ubytoven. :-)
18.05.2015 10:12Rado :
martin [msstavby.cz]: Že má člověk svůj názor, který nejde zrovna s davem, neznamená, že je ihned špatný. Ale opravdu poslední dobou mám z tohoto fóra pocit, že kdo nejde s DOV, je proti DOV, komu se nelíbí to či ono, je ihned označen za nesympatizanta. A mé prognostické předpoklady? Napsal jsem pouze to, co napsal Danek, tak to prostě chodí, málokdy to dopadne dobře. A že vy máte dobrou zkušenost, buďte rád, rozhodně to asi nebude většinový názor občanů Ostravy nebo ČR. Společnost má otevřenou náruč až moc, ono není špatné ji taky občas zavřít a začít opravdu od sebe a nečekat na pomoc druhých.
Ale nemohu se nezeptat, opravdu považujete ubytovny za nějaký dobrý standard bydlení nebo výhru pro jejich okolí?
18.05.2015 10:31Martin [msstavby.cz] :
Rado: Ok, tak opět pojede offtopic. Od nových obchodů k ubytovnám.
1. Opravdu tam bude ubytovna?
2.Ubytovny a jiné typy sociálního bydlení jsou součástí hiearchie bydlení. Je její neodmyslitelnou součástí. Málo která společnost je tak rozvinutá, že tento druh bydlení nepotřebuje. Natož ta česká. Takže ne, nemám nic proti sociálnímu bydlení. Druhá věc je, že zde vznikla skupina pseudopodnikatelů, kteří se na sociálním bydlení živí. A pak je tu společnost, která se zmůže jen na řeči a ne činy. Ale to je o lidech, ne o funkci.
3. Znepříjemnit kvalitu bydlení ti může i bílý pracháč ve vile.
Snůšku hospodských keců nepovažuji za názory.
18.05.2015 13:18Hynek [msstavby.cz] :
Rado: :)) ja asi tusim, co jsi chtel rict, ale kdyz jdes proti necemu, tezko muzes byt oznacen za sympatizanta. tohle je v poradku, pokud ale nekdo zacne rikat, ze je to dobre nebo spatne, mel by nejmene vysvetlit proc.
KAZDY nazor se pocita. byt i neomalene vykriky zarazuji diskutujiciho do nejakeho kontextu..
Crazym: ale ja netvrdim, ze vysledkem palcovani budou nazory shodne s tvyma. jen dlouhodobe se mi nezda, ze by to bylo nejake poblaznene (ano, nejmenovany jedinec tady zhruba 90% komentaru startuje svou obligatni -1, ale to je tak vsechno, co jsem zaznamenal). a samozrejme ano, da se s tim manipulovat, ale jak rikam, stoji to nekomu dlouhodobe za to? dalo by se to omezit na prihlaseni apod. ale nehodlam z toho delat bojovku, ktera odradi polovinu diskuteru od vyjadreni se.
A! je nutne si uvedomit, ze tohle je vicmin zpetna vazba pro autora a jemnejsi vyjadreni nazoru, nez psany komentar.. urcite to nema slouzit ke tvoreni nazoru. nepochybuju, ze toto neprobiha..
+ jeste zopakuju to, co jsem jinde psal Alexovi, tady bohuzel nekdo treba pise informacne hodnotne veci, ale dik zkratkovitosti a tomu, ze treba nechce konkretne jmenovat, se to bori v pro nezasvecene tezko ucho-/pochopitelnou zalezitost. to pak je i ta hospoda lepsi..
19.05.2015 09:48balde :
po dlouhé době využit prostor ve staré Union Bance, usídlise tam prodejce zánovních vozidel,ěco ve stylu Hellera u zastávky Karolina http://www.xavio.cz/#1
30.05.2015 14:14Martin [msstavby.cz] :
1. června otevřel na Nádražní značkový Wayfarer.
05.06.2015 13:46Na 28.října se přestěhoval do přestavěného obchodu GM electronics, o kousek dál otevřel v patře nárožního domu svatební salón.
Martin [msstavby.cz] :
+ V centru města nově začínají letní filmová promítání http://flokostrava.cz/
05.06.2015 14:13HogoFogo Bistro :
Za 14dní otvíráme a věříme, že vše dobře dopadne. Jak s byty místo stingu, tak s naším podnikem :)
01.07.2015 00:44Těšíme se Hogo Fogo Bistro :)
aggu :
Krátký náhled do toho, jak město a jeho úředníci komunikují s živnostníky na Nádražní.
01.07.2015 01:45http://www.ostrava.cz/cs/urad/mesto-a-jeho-organy/zastupitelstvo-mesta/usneseni-zastupitelstva/volebni-obdobi-2014-2018
Zápis z posledního, 6. zasedání před 2 týdny.
Strana 20-21 (Dotazy, připomínky a podněty občanů).
Veselá je i debata o URBACTu (str. 24)… > urbact.eu
Alex :
Moc se o tom myslím nepsalo, ale koncem května proběhla opět jedna z debat na téma revitalizace, restrukturalizace, re… cokoli města Ostravy. Dá se o tom číst na http://ostrava.anobudelip.cz/cs/aktuality/cil-ostravy-zlepsit-si-image-29923 Organizovala to MFDnes, já to nečtu, tak ani nevím, jestli to šlo někde tiskem.
Už mě tyhle debaty spolehlivě odpuzují. Scénář je vždy obdobný: sežene se dostatek osob, přisátých na veřejné rozpočty (v tomhle případě šéf OZO, DPO, divadlo, Janáčkův máj, jedna škola, druhé škola, Šafarčík, Macura – chybí jen Světlík) a ti si hudou, jak je Ostrava mladá, krásná, svěží, progresivní, kulturní, jak je okolní svět barbarský, že ji tak nechce vidět, jaká skutečně je a zejména Pražáci jak ji dusí a že je to jen otázka změny image…
Bodejť by přiznali: no my sice visíme na veřejných penězích jako mimino na mámině cecíku, ale přece nepřiznáme, že to děláme blbě, že to neumíme, když je Ostrava stále stejně buranská, zaprděně maloměstská, chamtivá, zahleděná do pár megaakcí (opět za veřejné peníze), ale vevnitř stále nepřívětivá k příchozím, jen to z nouze vydává za jakýsi regionální kolorit…
Nezbývá, než se smířit s tím, že tohle město má, co si zaslouží, co si jeho obyvatelé a reprezentanti (bez ohledu na sysifovskou snahu několika desítek nadšenců a aktivistů) přejí.
01.07.2015 09:32aggu :
Alex: A Praha asi visí na jaký penězích, Alexi? ;) O Brnu ani nemluvím…
01.07.2015 09:57S tím hodnocením nesouhlasím. Ani s tím prvním, ani s tím druhým.
Alex :
aggu:
Nesouhlasíte? Jak také jinak:-)
Že Praha dusí Ostravu, je teze pánů ze zmíněné debaty, zkuste adresovat svou výtku jim. Můj názor je ten, že z ostravského rozpočtu mohou být divy světa – bude-li schopnost formulovat zadání.
K hodnocení: tlak generuje protitlak. Možná až uvidím, o jaká tvrdá data se opírají beze studu šířené pajány pánů Chytrých, poučím se:-)
01.07.2015 10:11balde :
Alex: Tak jako každá debata našla problémy Ostravy o kterých, kdo chodí na podobné debaty ví, protože jsou známé a teďka mě zajímá jakou cestou se vydáme abychom tyto problémy řešili, čekám od Macury a jiných povolaných lidí, jaké konkrétní kroky se budou dít, a pokud na to nemají dost predstavivosti at udelají debatu jak řešit problém 1,2,3,4,5. Ať se začne něco dít.
01.07.2015 11:13Martin [msstavby.cz] :
Alex: Kamarády už nebaví poslouchat tvé … názory, že je musíš cpát pod článek, který s nimi vůbec nesouvisí? :)
Mimochodem. Na rohu Puchmajerove a Zámecké se připravuje kavárna. Za divadlem Antonína Dvořáka se chystá hudební kavárna.
01.07.2015 11:36Alex :
martin [msstavby.cz]:
Vaše umanutá potřeba okřikovat mé texty, reagující na předchozí příspěvky, bez náznaku argumentu k věci, vypovídají o kultuře a kultivovanosti ostravské veřejné debaty líp, než bych to sám kdykoli dokázal:-)
01.07.2015 12:06Martin [msstavby.cz] :
Alex: Možná proto, že diskuzi moderuji? A tak mne odkaž, na co navazuješ v diskuzi? Na obchody? Na ubytovny? Na zvyšování nájmu?
01.07.2015 13:04Crazym :
Na rohu Puchmajerove a Zámecké se z mého hlediska připravuje jen další balkánský vřed na ksichtu Ostravy nerespektující nic z místních pravidel které se balkáncům nehodí do krámu :-(
01.07.2015 18:43Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Z tvého hlediska….
01.07.2015 18:48Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: co to znamena konkretne?
Alex: nezlob se, ale jasne ti napsal, ze to nesouvisi s tematem. tak jakepak bez argumentu? souvisi to snad? pro jistotu: jsi v clanku, kde se prezentujou nove otevrene podniky v centru ostravy..
01.07.2015 21:30Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Znamená to to, že tito balkánci serou na naše zákony a vše si budují pomocí kontaktů na úředech podle hesla kdo maže, ten jede anebo svým balkánským způsobem. Už kdysi si postavili pizerii na černo a ta byla „dodatečně zkolaudována“ a dnes zasahují do společných částí domu v majetku SVJ aniž by se ptali a to jsou jen nájemci prostor ve vlastnictví MOaPu. Zrovna vedu komunikaci s vlastníkem (MOaP) a ti si mě přehazují jak horkou kobzoli jen aby to nemuseli řešit. Dnes např. ta Ing. co má na starosti majetek mě odkázala na nějakou jinou Ing. na stavebním slovy: O změnu účelu užívání je požádáno na stavebním úřadě, vyřizuje paní XXX. A já jako spolumajitel jsem hleděl jak péro z gauče, že nevím nic ač ze zákona mám být informován mezi prvními. A kluci balkánský si vesele staví bez jakékoliv projektové dokumentace schválené spoluvlastníky si řežou trubky topení a napojují se na nedávno nové rozvody vody a odpadu a já se nestačím divit :-)
02.07.2015 15:39Ale ovčan bude mít krásnou kavárnu na Zámku s kýčovitým interiérem a bude šťastný, MOaP bude mít platícího nájemce a všichni budou šťastní. Na spolumajitele a zákony sere pes :-(
Martin [msstavby.cz] :
V nyní přestavované prodejně na Zámecké ( sídlil tam řezník ) se připravuje restaurace Scansen. Přes ulici je Comedor Mexicano.
06.07.2015 11:49Martin [msstavby.cz] :
Na Kuřím rynku se připravuje Biovarna – Zdravé bistro & fresh bar.
09.07.2015 14:56Summerboy :
martin [msstavby.cz]: Super! Restauraci v centru je potreba jak sul! Predevsim takovych, ktere nebudou mit pouze pizzu a ktere budou mit otevreno i o vikendu a pres tyden budou varit aspon do 22 hod.! Nejake blizsi info k typu teto restaurace mate?
10.07.2015 18:48ousicz :
Summerboy:
11.07.2015 12:07Mají napsáno, že otevřou 13.7. od 7:00 tuším :-) byl jsem tam vyzkoušet jejich biokávu (chutnala mi :-) ) – tedy vecpal jsem se tam, když nechali pootevřeno při úpravě výlohy z venku :-D ;-)
Martin [msstavby.cz] :
ousicz: Hodněkrát jsem taky nakukoval dovnitř, jak jsem šel okolo. Bude ta restaurace dvoupatrová?
11.07.2015 16:06ousicz :
martin [msstavby.cz]:
13.07.2015 00:10Dvoupatrová pro zákazníky pokud vím nebude, možná zadní část je stavebně upravená (vyvýšená) horní patro patří čajovně a spodní část (sklep) je obsazen barem s dýmkami. No dneska jsem tam byl taky (neděle večer) a asi budou pěkně makat celou noc :-) zítra se tam večer určitě stavím.
Tomas T. :
ousicz: No to ze tam delaji i v nedeli… o tom ani nemluvte. Od soboty od 12ti hodin ma byt klid dle klidove vyhlasky, a mam pocit ze to nerespektuje ale vubec nikdo. A to ani na stavbach verejneho prostoru, kre by si to melo ohlidat mesto – napr. rekonstrukce Nadrazni. Proste je videt ze jsme porad na zapade…. a nejake normy na prijemny zivot a aby byl klid aspon o vikendu nikdo neresi….
13.07.2015 10:22Martin [msstavby.cz] :
Tomas T.: Stěhováním nábytku, ustavováním židlí a doplňování jídla pro otvíračku další den se opravdu ruší klid…. :D
13.07.2015 11:40ousicz: Já si to spletl s tím Scansenem. Já nakukoval tam.
aldik :
V Deníku se inspirovali Vámi a taky vydali první článek o nových obchodech v centru města – http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/oziveni-centra-ostravy-20150909.html
09.09.2015 18:58d.erlach@seznam.cz :
Velmi pěkný článek o nových gastro podnicích v centru. Již název článku je velmi přijemný.Když jsme u toho, tak se mi velmi líbilo jak včera v prostřenu nakupoval účastník(Ital) který bydlí v centru Ostravy ve specializované prodejně sýru…tak to má vypadat.http://www.ostrava-online.cz/zpravy/ostravane-vyrazeji-do-centra-stale-vice-za-kvalitnim-jidlem
17.12.2015 21:32Hynek [msstavby.cz] :
d.erlach@seznam.cz: clanku je vicero, vsechny najdete zde: http://www.msstavby.cz/projekty/podniky/
17.12.2015 21:45