Nové podniky v centru Ostravy

Aktuální přehled nových podniků v centru Ostravy v únoru 2018.

English version: New businesses in Ostrava city centre

U Gustava

u Gustava je nový stylový bar, kde můžete okusit ty nejzajímavější drinky. Podnik se nachází na ulici Tyršova vedle drogerie DM.

FB U Gustava

 

PetPunk 

Nové bistro a kavárna vzniklo na Nádražní ulici. Celý prostor je pojat velmi designově a ihned zaujme.

FB PetPunk

 

Salon Wittová

V přízemí administrativní budovy Nová Karolina Park otevřelo kadeřnictví Salon Wittová.

Cross Café

Na rohu ulic Zámecká a Puchmajerova vzniká nová kavárna řetězce Cross Café. Otevření je naplánováno na 8.3.2018.

SPOT

Autoři Just Donuts přichází do centra Ostravy s další „gastro novinkou“. SPOT je pokračováním Pikolo kafé, které bude nové místo zaměřené na prodej sendvičů a kávy. Podnik se nachází na Náměstí Msgre Šrámka 1683/6.

FB SPOT

Ulice Čs. legií.
Na této ulici vzniká současně hned několik nových podniků. Jednou z významných událostí je také zahájení budov divadla Jiřího Myrona, kde mimo jiné po rekonstrukci vznikne pasáž s novou kavárnou. Ale zpět k podnikům.

Delicious Bistro

 

Hned vedle výše zmíněného bistra je další prostor v rekonstrukci.

A vedle tohoto prostoru, je také komerční prostor v rekonstrukci.

Co ve výše dvou zmíněných prostorech vznikne nevíme. Na sociálních sítích se však už objevil podnik Či ja vim coffebar, kde bohužel kromě ulice, kde bude podnik sídlit více informací zatím není.

FB Či ja vim coffebar

Pelmeški

K otevření se blíží Pelmeški, bistro s touto lahůdkou.

FB Pelmeški

INNpoint vol. 2

Oblíbená dýmkárna INN. otevřela druhou pobočku na ulici Poděbradova 18.

 

Kavárna Sokolská třída
Nová kavárna vznikla v objektu, kde sídlí také již velmi oblíbená Indicko Nepálská restaurace Makalu. Jméno kavárny není z exteriéru patrné.

 

Fénix Café

I tento podnik na pěší třídě 28. října se blíží k otevření.

 

Mnoho obchodních prostor po centru města je v rekonstrukci, díky čemuž to vypadá na velmi bohatou jarní nadílku. Bohužel u většiny prostor nevíme, co zde vznikne, jelikož čerpáme jen z toho, co vidíme z chodníku.

Prodejnu s designovými židlemi Ton, na ulici 28. října nahrazuje jiný podnik.

Aktivita v prostoru na Nádražní ulici, kde byla prodejna s elektrem. Údajně má jít o architektonické studio a prodej retro nábytku.

Ulice Českobratrská.

Ulice 28. října u zastávek Most Miloše Sýkory.

V přízemí rezidencí na Karolině vzniká již druhá pobočka rychlého občerstvení Poe Poe. První vznikla před Vánoci u Sýkorova Mostu na rohu ulic 28. října / Sokolská třída.

V současné době probíhá také přesun již několika zavedených podniků. CØKAFE espresso bar míří z Poštovní ulice přímo na ulici Nádražní (hned u zastávky Stodolní), kde nahrazuje hospodu Šatlavu. Hned vedle, do obchodního prostoru u pasáže Vesmír vzniká obchod Můjobchod. Oblíbená kavárna Kofi Lab míří z ulice Antonína Macka do nových prostor, které ještě nejsou veřejnosti známy. Ze Stodolní ulice do obchodního domu Laso se stěhuje restaurace Potrefená Husa.

Článek navazuje na předchozí přehledy viz hashtag #podniky (vždy pod nadpisem), anebo níže související články…

Až na výjimky mapujeme oblast historického centra Ostravy. Pokud víte o dalších podnicích, případně se chystáte nový otevřít, dejte nám vědět přes kontaktní formulář, případně pište do komentářů.

Související články


Komentáře

  1. Michal :

    Opět spíš přehled stále ještě zavřených podniků.

    Thumb up 15 Thumb down 10
  2. Hynek [msstavby.cz] :

    Michal: mas pravdu, ze tentokrat je toho vice a to nekolik informaci mame i bez fotek, takze mit fotku ke vsemu, tak to tu je uplne plne zalepenych oken.

    odjakziva zverejnujeme i pripravovane podniky, jak vidis, tak klidne i ty, kde sami nevime, co v nich bude. clanek vychazi jednou za nekolik mesicu a do toho dalsiho muzou klidne otevrit, anebo nam podrobnosti muze nekdo napsat do komentaru, proc ne?

    mmch treba denik vydal pred tydnem clanek podobneho typu, kde vyjmenoval podniky o kterych jsme psali uz v prosinci, takze je to holt neco za neco. kazdopad je to zamer, takze se to bude jiste opakovat, zalezi na aktualni situaci. pozitivni je, ze se neco deje a neni toho malo.

    „Novinky i stěhování. Úspěšné podniky v centru Ostravy mění adresy“
    Zdroj: https://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/uspesne-podniky-z-centra-meni-adresy-20180215.html

    Thumb up 7 Thumb down 9
  3. dolil :

    Při pohledu na fotky jsem zprvu myslel, že se nacházím v nějaké středoasijské zemi. Fakt síla, ty nové podniky.

    Thumb up 17 Thumb down 16
  4. Martin [msstavby.cz] :

    dolil: Čím přesněji byl tento dojem evokován?

    Thumb up 4 Thumb down 18
  5. dolil :

    Martin: špínou, ošumtělostí a chaosem.

    Thumb up 15 Thumb down 9
  6. Pepper :

    dolil: Musím říct, že jsem si ty fotky po vašem komentáři prošel 3x, a furt nechápu, kde jste na to přišel :D

    Thumb up 8 Thumb down 9
  7. dolil :

    Pepper: to je v pořádku, sto lidí, sto chutí…:D

    Thumb up 14 Thumb down 7
  8. Xavier :

    dolil: Jojo, fakt to tady úplně vypadá jak ve střední Asii, úplně mi to připomíná Kazažskou Astanu ;-) https://cs.wikipedia.org/wiki/Kazachst%C3%A1n#/media/File:Central_Downtown_Astana_2.jpg ;-D

    A mimochodem, netušíte někdo, kdy se má znovuotevřít Pivotéka na Nádražní? Původně tam měli napsáno, že do konce ledna, pak „v průběhu února“. Už začínám být nervózní, obzvlášť, když se uvnitř zřejmě nic neděje a jen tam piva hnijí v regálech :-(

    Thumb up 7 Thumb down 5
  9. Hynek [msstavby.cz] :

    mate pravdu, ze priprava podniku se da na venek komukovat lecjak. od „nijak“ az po designovy „loading“, ktery maji v Petpunk..
    spina / opryskana fasada je „problem“ spise majitele domu, ale treba na ceskobratrske nebo sokolske se to asi resi blbe pri tom provozu hned vedle. hezke to mnohdy neni, pravda.

    Thumb up 4 Thumb down 0
  10. Martin [msstavby.cz] :

    dolil: Takže se odpovědi na otázkou, proč podniky vypadají jak ze středoasijské země nedočkáme?

    Thumb up 5 Thumb down 19
  11. Hynek [msstavby.cz] :

    Martin [msstavby.cz]: dolil

    Thumb up 2 Thumb down 15
  12. Martin [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: Koukám. Přehlédl jsem. To je spíše otázkou majitelů nemovitostí a ne samotných podniků.

    Ale víme, jak někteří zde komentují :)

    Btw šikovný chaos https://www.facebook.com/gastromapalh/posts/1743017489338889?pnref=story

    Thumb up 2 Thumb down 17
  13. dolil :

    Martin: 10:58 máš odpověď, asi jsi to přehlédnul. Proč se vyjadřuješ takhle na adresu těch, co komentují??

    Jak jsem napsal, když se vám to líbí, proč ne.

    Thumb up 16 Thumb down 6
  14. Danek :

    Jinak ta Astana je super.Ostrava má předpoklad aspon častečně se k tomu přiblížil má rozvojové plochy..Karolina,kolem Kotase, kolem Českobratrské,Černá louka…BOhužel jsem velmi skeplticky.V době silného hospod.rustu…my prakricky nestavíme.

    Thumb up 5 Thumb down 1
  15. dolil :

    Děkuji za Astanu, dobrý příklad. Zaostáváme výrazně i za tímto regionem.

    Thumb up 9 Thumb down 4
  16. Martin [msstavby.cz] :

    dolil: Však píšu, že jsem to přehlédl. Nebo to mám jako správný Čech napsat klávesnicí CAPS LOCK :D?.

    Protože všichni víme, jaké tvé komentáře jsou :) Chaos jsou jako ty zvířátka na zdech, nebo židle U Gustava? Já fakt nevím. Ale asi to tak vypadá ve střední Asii, kde jsem teda nebyl no.

    Thumb up 4 Thumb down 17
  17. dolil :

    Všichni víte jaké jsou mé komentáře? Opravdu? Mám pouze psát, jak jsou ty nové podniky úžasné?

    Thumb up 14 Thumb down 6
  18. Permonik :

    Xavier: Piva se přešunuly do hospod co vlastní pivovárský dům, takže nehnijou. Ale taky by mě zajimalo, kdy otevřou.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  19. Xavier :

    Permonik: Já nemyslel piva v lednicích v plastu, ale piva v regálech, lahvová. Ještě včera, když jsem koukal přes výlohu, tak tam v těch regálech stále byla! A pochybuji, že to ten nový majitel kontroluje :-D
    A když už jsme u toho – nevíte, jak to je s těmi majiteli okolo Pivovarského domu? Dříve byl majitel jeden, vlastnil Hobita, Poníka i Pivotéku. Po přestěhování pivotéky ale došlo ke změně majitele (majitelem či provozovatelem byla ta rusovlasá sličná paní, která tam i prodávala :-)). Změny jsem si všiml brzy po zavedení EET, protože se liší DIČ jak na účtence z Hobita, Poníka i Pivotéky. Že by to původní majitel nestíhal, a tak to raději „rozprodal“?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  20. Ivoopal :

    Na rohu Tyrsovy ulice je DM drogerie.od kdy?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  21. Xavier :

    Danek: Někdy na podzim (asi říjen) se do Astany pravděpodobně dostanu, tak uvidím. Ale tak je to hlavní město a ještě k tomu jeho centrum, takže je jasné, že tomu Ostrava nebude šlapat na paty. Navíc, Kazachstán má HDP na hlavu cca stejné jako Rusko, nejde zase o tak zaostalou zemi ;-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  22. PetrM :

    V Ostravě se asi nic jiného než kavárna neuživí :-D

    Thumb up 3 Thumb down 3
  23. aggu :

    2010. Pláč. Je tu málo kaváren!
    2018. Pláč. Je tu moc kaváren!

    Thumb up 8 Thumb down 7
  24. D.L :

    PetrM:
    A co jiného byste v těchto a podobných prostorách provozoval? Než právě kavárnu, bar, případně restauraci…A Váš koment jen ukazuje na vaši malost a neznalost…

    Thumb up 4 Thumb down 3
  25. Danek :

    D.L: Upřímně ten komentář nechápu.Taky se už sám sebe ptám, proč pořád bistra,kavárny:Já bych třeba v centru uvítal opravdu kvalitní obchody,parfemy oblečení,…obleky, společenské šaty i třeba modu pro mladé.Jít ještě po vyšší kvalitě něž je na Karolině.Levis ,HUgo Boss,Armani…to pomalu nikde nemají.

    Thumb up 3 Thumb down 2
  26. D.L :

    Danek:
    odpověděl jste si… protože, hned vedle je ten moloch s názvem KAROLINA.

    Thumb up 4 Thumb down 1
  27. Xavier :

    D.L: Ale v tom „molochu“ je i spousta kaváren i bister ;-)

    Thumb up 2 Thumb down 0
  28. Danek :

    Xavier: To je jak s tím 5*hotelem,naco 5* když ti lidi mužou jít do 4* nebo 3*….lidí přemyšlejte.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  29. Xavier :

    Danek: To byl protiargument na to, co psal D.L. ;-)
    Mimochodem, s hotely mám zkušeností víc než dost z celého světa a 3* jsou pro mě ideál, je to takové osobnější, příjemnější atd. Pětihvězďárny na mě působí snobsky, neosobně a člověk si tam platí jen za nepotřebné pozlátko. Koukněte se na to, co to hvězdičkové hodnocení obnáší. To není o kvalitě ;-)

    Thumb up 3 Thumb down 4
  30. Danek :

    Xavier: Ne to byla v dobrém slova smyslu připomínka…a reakce na spravný komentář co se tyká molochu.S tím komentářem s hotelem taky souhlasím, ale je tu klientela, které nědělá problém za kvalitu zaplatit nejsou všichni batužkáři…co jim stačí postel.To samé restaurace, na co kvalitní když si mužu dát doma rohlík s paštikou….to je taky blbos….jak řikám centrum by mělo jit po kvalitě a po tom co v tech shopinech nemají.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  31. D.L :

    DANEK/XAVIER
    Já psal o důsledcích,co způsobila Karolina pro obchůdky v centru a dovolím si říct, že kterýkoli značkový obchod bude zvažovat zda jít přímo do malého krámku v centru nebo se usídlit přímo v Karolíně a to vše je důsledek, tak velkého obchodního centra přímo v centru. Na Karolíně tohle nikdy nemělo stát a pokud by tam byla jen administrativa a byty, dovolím si tvrdit, že by tento problém s obchody v centru nikdy nebyl.

    Thumb up 1 Thumb down 4
  32. Pepper :

    D.L: Ten problém právě je, že on ani nebude zvažovat, a půjde rovnou do Karoliny. Ten traffic lidí je tam naprosto nesrovnatelný.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  33. Xavier :

    Danek: „Baťůžkář“ sice velmi často jsem, ale jen postel mi rozhodně nestačí :-D Jsem rád, když mám k dispozici sprchu/vanu, WC (a nejlépe vlastní, ne sdílené), televizi, kam budu moct připojit noťas a třeba pustit film, chutnou snídani a v létě klimatizaci. Zatím se mi nestalo, že bych ve větším městě (včetně těch východních) nenašel 3* hotel, který by mi tohle za rozumnou cenu poskytl. Třeba v Oděse jsem teď v létě tohle všechno dostal za 1300 na 4 noci pro 2 osoby ;-D

    A mimochodem, marně pátrám v paměti, že by všechny tyhle jmenované „obchody“ byly v centru města před rokem 2012, tj. před otevřením NK…

    Thumb up 2 Thumb down 1
  34. thvari :

    zvláštní, že nikdo neuvažuje, že se Karolina s obchody v centru nemusí nutně vylučovat. Ne všechno bude vždycky v Karolině, zvlášť když tam bude jednou plno.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  35. Jirka :

    dolil: mel byste se do toho pustit a neco otevrit. at vsichni vidi jak by to melo spravne vypadat.

    Thumb up 5 Thumb down 6
  36. balde :

    Danek: tak když se luxusní značky neuživilyv nákupních centrech, tak nepůjdou do centra Ostravy, ale tento problém by mohlo vyřešit outletové centrum kde tyto značky budou a se slevou = optimální řešení pro náš region :D

    Thumb up 2 Thumb down 5
  37. PetrM :

    Možná jsem malý a omezený, s tím problém nemám. Přijde mi ale uhozené, že drtivá většina těchhle nových kaváren o víkendu funguje v hodně omezeném režimu – v neděli po obědě prostě není kam zajít. Nechápejte mě špatně, já těm lidem co ten byznys dělají držím palce, jsem rád, že se do toho pouští, taky hodně pozitivně oceňuju jak se za posledních 5 let centrum díky nim dost razantně změnilo k lepšímu. Ale tenhle trend kaváren mi fakt nepřijde normální.

    Thumb up 12 Thumb down 0
  38. MM :

    Já chci bistro s těstovinama! Píšu to pořád dokola a nic :-) Těstoviny, 3 druhy omáček, parmezán a hotovo. Upřímně už jsem se přejedl burgrů a hot dogů. Je to o rozmanitosti a ta zatím chybí.

    Thumb up 2 Thumb down 1
  39. aggu :

    Nevím, jestli to Michalové, Adamové nebo brňáci vydýchají, ale protože všechno souvisí se vším a počet kaváren/barů/bister v centru je nadevší pochybnost přímo úměrný prosperitě města (mimo jiné ;) tak vkládám zde příspěvek Financial Times.
    fDi’s European Cities and Regions of the Future 2018/19 – Winners: https://imgur.com/a/UCW3h
    Loni Ostrava 9., letos 6.
    http://www.ostrava.cz/cs/o-meste/tiskove-zpravy/ostrava-je-pro-zahranicni-investory-atraktivni

    Thumb up 2 Thumb down 7
  40. Erik Gajdošech :

    Jak tady již padlo. Kdyby nebyla Karolina, neuvolnilo by se tolik míst pro nové podniky.
    Když jsem se v roce 2011 odstěhoval z Ostravy, nelitoval jsem. Strávil jsem 5 let v Praze a Ostravou jen projížděl na vesnici k rodičům 3x do roka.
    Pak jsem ale dostal nabídku z naší firmy na rozjezd projektu v Ostravě. Váhal jsem a nechtěl jsem (čerstvě pronajatý byt na Vinohradské, 10 minut pěšky od Muzea). Přijel jsem na sklonku roku 2015 jen na měsíc. Na Trocnovskou ulici v Přívoze! Ač jsem se narodil na Newtonově, zapomněl jsem na skladbu obyvatelstva. Přijel jsem nastartovat něco a vrátit se zpět. Jenže… já se pak vrátit do Prahy už nechtěl.
    Ostrava mi dává více, než mi dávala Praha. Skvělé wellness v Atomu, super obchoďáky v centru, perfektní kavárny, hospůdky, kluby (Stará aréna, Absintový klub, Kurnik šopa, Dock). Začal jsem chodit do divadla, na procházky do parku (byť jsem to do Riegrových sadů měl taky kousek).

    V Ostravě je co dělat a je kde co dělat. Je to město plné zajímavých lidí (i když „náplav“ z Třince je tady za ten čas hodně – nic ve zlém, mám je rád! :)). A když vím, že je něco v neděli zavřeno, no tak jdu jinam.
    Občas za mnou přijede někdo z Prahy, žasne (DOV, ZOO, hornické muzeum – byť v Zabrzu má větší grády).
    Za bydlení dáváme to, co v centru Prahy. Což je dost, bydlíme na Landeku, v kritizovaném projektu po bývalé nemocnici. Veškeré služby, obří kvartýr a vlastně na vesnici.

    Jestliže někteří pláčou, jak je Ostrava na hovno, ať. Žil jsem v Praze, Olomouci, Havířově, Těšíně, v polské Lodži. Všude jsem si našel to, co jsem potřeboval. A když mi něco z toho města chybí, jedu tam a užiju si to.

    Co mi trochu vadí na Ostravě, to je místní politika. Tak kritizovaná v centrálním obvodu. V Praze jsme ale měli a oni stále mají, Krndu. Taky tak kritizovanou.
    MHD tady je neefektivní a nové vedení si hraje více s PR, než se samotným stavem špinavých vozů, nesmyslných intervalů a zastaralých spojení.
    Ale je to o zvyku. Buď si zvyknu, nebo mám auto.

    Ostrava je město s potenciálem. A jde metodou pokus omyl. Stejně jako provozovatelé těchto malých podniků. Byť trávím velkou část času v Polsku, ať už ve Varšavě (nesrovnatelné), nebo v Katovicích (srovnatelné a jsou kus před námi), tak na své rodné město nedám dopustit.

    Přej a bude Ti přáno!
    Díky za linky na FB. Dodal jsem si některé podniky a až se otevřou, rád se budu inspirovat.

    Howk! :)

    Thumb up 21 Thumb down 8
  41. aggu :

    MM: Pupík nevyhovuje?

    Thumb up 2 Thumb down 5
  42. Xavier :

    Pupík fajn, ale mají hrozně krátkou otvíračku, v podstatě zaměřenou jen na meníčka. A asi to není tak úplně fastfood, ne? (Menu je rychle na stole všude :)).
    Mně třeba chybí indický fastfood, korejský fastfood, thajský fastfood, čínský fastfood, mexický fastfood :-( Tady je to buď jen samá amerika, nebo blaf typu „hladové okno“. Ale už se to určitě zlepšuje! :-)

    Thumb up 3 Thumb down 0
  43. Martin [msstavby.cz] :

    Xavier: Los Capolitos. Mr.Sushito.

    Thumb up 2 Thumb down 8
  44. Xavier :

    Martin [msstavby.cz]: Jojo, Los Capolitos, to je přesně to, proč jsem psal, že se to zlepšuje! :-) Mr. Sushito je fajn, ale je to japonská kuchyně. Indická v Ostravě zastoupena je, ale ne ve formě fastfoodu. A třeba v Praze jsou ty indické fastfoody úplná slast! No a že tu není žádná pořádná korejská restaurace je zvláštní, korejců je tady spousta, hlavně v centru. Ale tak občas zajedu do Frýdku do Benu, jedna z nejlepších restaurací v MS kraji a zároveň i jediná zde, u které jsem ochoten říct, že cena 200+ za oběd se vyplatí

    Thumb up 2 Thumb down 0
  45. Martin [msstavby.cz] :

    Xavier: Korejské chybí :) Ale třeba na Sokolské třídě otevřely Korejské potraviny. Myslím, že to stejné co je v Městské bráně.

    Thumb up 1 Thumb down 9
  46. Xavier :

    Martin [msstavby.cz]: Neotevřeli, je to přemístěný obchod, který byl původně taky na Sokolské, asi o 100 metrů dál směr Sýkorák: https://goo.gl/K9k3Cg. Ten obchod tam byl asi 4-5 let co pamatuji. Pro člověka, co dělá doma kimči, to je povinnost :-) V Městské bráně jsou korejské potraviny? Ani nevím!

    Thumb up 0 Thumb down 0
  47. Hynek [msstavby.cz] :

    pokud se neco nezmenilo, tak korejska je u parkoviste pred kostelem sv. Vaclava v centru. ale ta je tak korejska, ze o ni vi vesmes jen korejci.

    a pupik tusim zkousel mit otevreno i vice nez jen vsedni dny do 5, asi to nevyslo. lidi jsou dlouhodobe nauceni jednak do centra nejit, pac je zavreno a z druhe strany se nikomu ani nechce i v tenhle den pracovat. kdyz navic v centru obvykle neni zadne jine lakadlo, tak je ten trend prakticky neobratitelny.
    a treti vec je, ze mi porad prijde, ze obecne nejsme zvykli chodit do restaurace bezne (rekneme stejnym zpusobem jako na pivo), je to spis vyjimecna udalost a vetsina lidi ma radsi doma velky mrazak a vyvarovnu. a zbytek sedne do auta a zajede si do tech nekolika osvedcenych podniku, kde si mnohdy ani nesednete.

    Thumb up 3 Thumb down 0
  48. Xavier :

    Hynek [msstavby.cz]: To s tou korejskou restaurací jsem netušil, díky za info, prozkoumám to!
    Jinak, možné to je. Já v podstatě chodím do místních restaurací celý pracovní týden, když jsem zrovna v Ostravě. A dělá to tak spousta mých kolegů. Víkendy jak kdy, ale je pravda, že pokud už jsem doma, tak si o víkendu rád uvařím sám doma. Ono mě to totiž i vcelku baví a umím spoustu věcí, které mi nikdo v Ostravě v restauraci nepřipraví (např. ta indická/čínská/korejská kuchyně).

    Thumb up 0 Thumb down 0
  49. aggu :

    njn, další věc kterou čechy socialismus odnaučil. O sobotě se sebrat, vzít si lepší košili a jí si korzovat po městě. Sem tam si sednout, dát si kir, večer večeři, pak do klubu / do kina….
    Už jsme tak vychytralí, že si tohle všechno dáváme instantně doma na gauči nebo v teplákách v Beskydech. Bo pry neni čas.

    Thumb up 0 Thumb down 13
  50. aggu :

    Jinak kdo bych chtěl pořádné italské domácí nudle, tak ať si pro ně zajede k nám do Hrabůvky, kousek od Slavie. PASTA FRESCA. Co se nudlí týče myslím, že mu mezi fast foody v kraji není rovno.
    A zkouší to i s espresem. Mají 50 let starý Faema E61 ;)

    Thumb up 1 Thumb down 7
  51. Xavier :

    aggu: Sorry aggu, ale tohle mi přijde jako skoro až ujetý blábol. Za prvé, před rokem 89 lidé chodili do kina více než dnes, to je statisticky prokázáno, protože cca od roku 1995 v ČR i celosvětově „vinou“ internetu, možnosti jednoduchého sdílení dat a rozvojem domácích audiovizuálních systémů návštěvnost kin klesá (i když teď už spíš stagnuje a po konci krize se zase mírně zvýšila). A jelikož k tomuto došlo po r. 89, tak by se spíš hodilo napsat, že to nenaučil Čechy kapitalismus, že?
    Nevím, jak to bylo za socíku s restauracemi/kluby, ale mám takový pocit, že vzhledem k tomu, že nebyl internet a v televizi byl samý propagandistický mozkový výplach, tak lidé tím spíš vyráželi za zábavou ven. Ale to je jen má skromná domněnka, samozřejmě :-) A odkdy je „instantní strava“ výmyslem socialismu? :-D
    To není obhajoba režimu před r. 89, komouše nebrat!

    A k těm Beskydám – já sám tam trávím docela dost času o víkendech, to jo. Včera byla mnou už po šesté zdolána královna Beskyd Babí hora (1725 m.n.m.), nikoliv však v teplákách, ale v šortkách a bez trika! A bylo to lepší, než sedět v nějakém klubu a poslouchat u toho dnešní popové vypalováky. Když nám zavřeli Plan B, tak už ty kluby stejně většinou stojí za… :-D

    Thumb up 6 Thumb down 0
  52. aggu :

    Xavier: No ty kina jsou asi to nejméně důležité ;) Jde o životní styl, který jsme si nechali vnutit.
    Ale je fakt, že dneska jsme asi na 1/10 počtu lidí, co chodili do kina před válkou. Je fakt, že počet začal klesat přesně s nástupem televize počátkem 60. let, a už se samozřejmě nikdy nevrátí tam kde byl. Současný nárůst je marginální.
    Já si pozdní 80. a raná 90. léta teda pamatuju. Co se klubů a restaurací týče, to teda nechceš ;) Za zábavou si mohl vyrazit leda tak na pivo do štyrky bez ubrusu a města byla plná lidí tak akorát na prvního máje.

    Thumb up 1 Thumb down 13
  53. Xavier :

    aggu:
    Raná 90. léta taky jakž takž pamatuji, ta osmdesátá, to bylo dětství no. Jen si myslím, že to nebylo až tak režimem, který jinak měl na kulturu samozřejmě vliv (resp. ji měl, až na nějaký malý underground, pod kontrolou). Ani za první/druhé republiky ten kulturní život nebyl zrovna výstavní, obzvlášť v Ostravě s její skladbou obyvatelstva, kde to byl skoro samý dělník/horník (viz třeba všechny ty vyhlášené prvorepublikové putyky kolem náměstí). Dříve byl také jiný přístup k mládí. Zatímco dnes většina lidí cca do pětadvaceti studuje a tím pádem i klubově žije, dříve se už kolem dvacítky zakládala rodina, že jo. Prostě jiná doba, jiný svět. On i ten předchozí režim dokázal v některých oblastech kultury přimět lidi k některým věcem, o nichž si můžeme dnes jen nechat zdát. Např. v oblasti filmu je to jasně znatelné. A nešlo vždy o filmy „odbojové“, ani úplně poplatné režimu. Dneska sice máme hromadu klubů (já do nich chodím také, to jo :)), ale v kinech nám hrají průměrné Hřebejky a odpadové Trošky a je to vydáváno za kdovíjaké umění, ačkoliv je to obyčejný neumětelský pšouk. Dříve kluby nebyly, ale zase byl Karel Zeman, Kadár s Klosem, Franta Vláčil, Karel Kachyňa, Juraj Herz, Miloš Forman, Věra Chytilová a další. Tož nevím, co je kulturnější, jestli ta jejich skvostná díla, nebo kluby na Stodolní či jiné, resp. chození na večeři do restaurace ;-)

    Thumb up 5 Thumb down 2
  54. Hynek [msstavby.cz] :

    na fb lidi hlasi dalsi Banh Mi bagety u zastavky Vystaviste, provozovatel Guty

    Thumb up 1 Thumb down 8
  55. Hynek [msstavby.cz] :

    Hynek [msstavby.cz]: tak ta informace byla nespravna, jde o pobocku prazskeho http://www.mrbanhmi.cz/

    Thumb up 0 Thumb down 7
  56. Crazym :

    Hynek [msstavby.cz]: Miluji ty bufety na jejichž webu jsou krásné obrázky poživatin s celkem rozumnou cenou ale nikde se nedozvíš nic o váze. Hlavně, že já musím furt dodržovat nějaký ten nesmyslný zákon jinak mi vyhrožují pekelnými sankcemi či se dozvím, že jsem zloděj a podvodník :-)

    Thumb up 3 Thumb down 2
  57. Crazym :

    Tak už jedou https://www.crosscafe.cz/kavarny/zamecka/

    Thumb up 0 Thumb down 1
  58. Crazym :

    A když už jsem šel ale úplnou náhodou kolem :-) http://www.imagehosting.cz/?v=080320kuk.jpg Jenže bylo nějak šero a můj stařičký mobil se moc nepředvedl :-(

    Thumb up 0 Thumb down 1
  59. aggu :

    Crazym: Proč má CrossCafe ty „kavárny“ všude tak obrovské? O designu pomlčím.

    Thumb up 3 Thumb down 1
  60. Hynek [msstavby.cz] :

    Crazym: do toho ja nevidim, nejaky zakon prikazuje, ze na webu musi mit vahy?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  61. Crazym :

    Hynek [msstavby.cz]: Netuším jestli i na webu ale v jídelním lístku ano. Ono to má logiku když uvedu ceny, tak uvést i gramáže, fotky vypadají lákavě, nic nevypoví o váze a víte jak to dopadá s realitou https://img.cncenter.cz/img/3/article/1169466_burger-mcdonalds-burger-king-v0.jpg?v=0 :DD

    Thumb up 1 Thumb down 1
  62. Crazym :

    Místo kvalitnějších potravin Náš grunt které skončily na konci minulého roku budeme mít velmi užitečnou věc :-) http://www.imagehosting.cz/?v=p3116272.jpg

    Thumb up 1 Thumb down 1
  63. thvari :

    Crazym: vzhledem k tomu, jak populární je zvláště v ženské populaci úprava obočí, bude tohle byznys jak blázen, tomu bych se Crazyme vůbec neposmíval… :-D

    Thumb up 0 Thumb down 0
  64. Crazym :

    thvari: Já se tomu neposmívám, každého věc v čem chce podnikat, jen jsem si naprosto jistý, že to pro mě nebude nijak užitečné na rozdíl od Gruntu :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  65. Hynek [msstavby.cz] :

    presuny / otviracky:
    https://www.facebook.com/spotostrava/
    https://www.facebook.com/polifkabistro/

    Thumb up 0 Thumb down 0
  66. dolil :

    https://www.facebook.com/psikusypub/

    Thumb up 3 Thumb down 2
  67. Crazym :

    „Prodejnu s designovými židlemi Ton, na ulici 28. října nahrazuje jiný podnik“ No a šeptanda mi včera v noci prozradila, že to má být francouzská restaurace. Tak co už máte hlad? Tak neváhejte navštívit centrum, někde už to vychází na průměrných co dvacet metrů restaurace :-)

    Thumb up 0 Thumb down 0
  68. Hynek [msstavby.cz] :

    Crazym: vsak to je centrum, to je v poradku. ted jeste aby se lidi naucili jen nechlempat pivo ve velkem, ale i zajit si na jidlo pravidelnejc.. to u nas moc nekvete.

    Thumb up 8 Thumb down 0
  69. thvari :

    Hynek [msstavby.cz]: teď už kvete. a chlempat pivo v malém i velkém se s tím nevylučuje! já chlempám rád :-)

    Thumb up 1 Thumb down 0
  70. Hynek [msstavby.cz] :

    thvari: ja mam srovnani s bulharskem, kde byly kazdy den plne vsechny hospody (ted nemyslim letoviska v sezone). a snedlo se tam toho tak 10x vic a i dik tomu si myslim, ze ta financni stranka byla jinde. u nas plno restauraci funguje dik menickam a nezridka na vecer normalne zavrou. a jak je to s pokrocilejsima hodinama vecer a s nedeli, vime. takze ja osobne bych tohle nenazyval, ze neco kvete.

    Thumb up 1 Thumb down 0
  71. aggu :

    Češi obecně jsou moc vyčůraní na to, aby chodili v počtu větším než malém do restaurací, třeba jen tak. Pivo z 2 l petky doma je levnější, telka zasupluje lidský faktor, rohlík a salám jídlo.
    Na druhé straně, třeba restaurace kolem mně v SouthSide ani nechtějí, aby u nich lidi poseděli. Přes týden jedou svoje meníčka s lowcost jídlem, večer a o víkendech nasadí typical czech/french/italian/asian style cuisine, od 150-200 nahoru. Na to se jim vykašlou ti co by si zašli, ale nemají na co, i ti co by zašli ale nemají za co. Takže všichni.
    Chybí tu kultura obyčejných, jednoduchých ale poctivých podniků, tři židle venku, tapas, dvě deci a dom. Pravda, nikdy v Česku nebyla a nebude.
    A restaurace s typickou domácí českou kuchyní jsou buď luxus nebo nádražní shit. Neřešitelné. Jsou náznaky jak by to mohlo jít (Bistro Ollies ve Vítkovicích, Bistropen na Landeku), ale je jich málo.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  72. aggu :

    A Lapeco a Pata Negra abych nezapomněl ;)

    Thumb up 0 Thumb down 1
  73. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: bistropen je pro mne zaklety podnik, poprve to bylo vylozene tristni, podruhe jsem se tam vyskyt ted za pekneho pocasi a taky to byl docela nevidany cirkus. takze za tim urcite utikat nebudu, ale nemusim byt vsude.

    Thumb up 2 Thumb down 0
  74. aggu :

    Hynek [msstavby.cz]: Tak ne vždy se daří ;) ale spíš mi šlo o ten formát. Skvěle dotáhnutý koncept bistra, perfektní místo. Na Landeku jsme docela často, nejde jen o jídlo, občas jen tak posedíme, u nás typicky malé pivo a jablečný džus, pohoda. Ne každý „producent restaurace“ přemýšlí tak, aby vytvořil něco podobného, kde by si člověk „rád šel sednout“. U mně dobrý.

    Thumb up 0 Thumb down 1
  75. dolil :

    http://www.meryjanebistro.cz/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  76. aggu :

    dolil: Pokud jsou to ty ze Zaguří, tak je to pecka. To byla nejlepší (a v podstatě jediná) restaurace v Havířově.

    Thumb up 1 Thumb down 1
  77. Hynek [msstavby.cz] :

    aggu: mely by byt.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  78. dolil :

    http://www.laruelle.cz/home/

    Thumb up 1 Thumb down 0
  79. Adam Cerv :

    Tato série už zkončila ?, nebo se něco chystá ?

    Thumb up 0 Thumb down 0
  80. Martin [msstavby.cz] :

    Adam Cerv: Už je sepsáno a mělo by vyjít snad v průběhu týdne. Ladíme detaily.

    Thumb up 0 Thumb down 0
  81. Michal :

    Chystá, protože boom pokračuje. I kdybychom si ho měli vylhat.

    Thumb up 3 Thumb down 14
  82. thvari :

    Michal: Říkejte tomu místo boom třeba doom, ale výpis nových podniků je fajn. Člověk přece jen sám všechno nestíhá registrovat.

    Thumb up 9 Thumb down 0
  83. Hynek [msstavby.cz] :

    Michal: brzy to budou tri roky od clanku, kde martin shrnul prirustek podniku za uplynuly rok a dovolil si ho oznacit za boom (57 podniku) a ty to i po tech letech budes porad vytahovat jen z principu. nechces tohle uz nechat byt a najit si nejakou jinou narazku? :D

    Thumb up 13 Thumb down 0

Napsat komentář

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..


Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.