Ze zřejmých důvodů nám dělá radost každý nový podnik, který se rozhodne v aktuální době otevřít v centru Ostravy a není založen jen na přeprodeji zboží. Přidaná hodnota takového podniku spočívá v tom, že se do nich chcete vracet klidně i několikrát týdně. Dalších pár nových se nyní v centru objevilo a proto bychom o tom rádi podali krátkou zprávu.
CO KAFE | CITY FOLKLORE
Kavárna Co Kafe začínala doslova na ulici. Svérázná pojízdná cyklo-kavárna díky našemu tržnímu řádu působila tak trochu jako na Alcatrazu – na „ostrově“ jménem Nová Karolina, kde není pouliční prodej zakázán. Od dnešního dne má „espresso bar“ na Nádražní ulici, nedaleko křižovatky s Českobratrskou, tedy na úrovni Janáčkovy konzervatoře. O prostor se dělí s prodejnou svérázné oděvní značky City Folklore, tedy hadříky od Sasancy. Podobná symbióza určitě není v našem kraji běžná.
Otvíračka: po-pá 6:30-19 (CF 9-18), so 10-19
FB City Folklore, FB CO KAFE
(v týdnu od 8.12.2014 mají v rámci oficiálního otevření speciální slevu)
Impact HUB Ostrava
O HUBu jsme psali vícekrát – moderní kancelářský prostor zaměřený na podnikatele na volné noze a ve vyšších patrech i klasické kanceláře „přežily“ na konci listopadu kolaudační večírky zpestřené o různorodé workshopy. Doporučujeme HUB sledovat, bude se tam dít mnoho zajímavého i pro ty, kteří nepotřebují přímo kancelář, ani nechcou ušetřit tím, že si například zasedačku zaplatí jen na určitý počet hodin.
Otvíračka: 7:30-17:30
FB Impact HUB Ostrava
Ojero
O veganském bistru jsme psali v době, kdy působilo ve vnitrobloku u Kuřího rynku. Nyní se přestěhovalo ke křižovatce Stodolní – Poděbradova a může se už bez okolků nazvat restaurací.
Otvíračka: po-čt 11-22, pá 11-02, so 13-02
ojero.cz
Sladké Království
Možná jste už zahlédli do detailů promakané cukrovinky, které prodává sympatická tetovaná slečna. K vidění byla na Pecha Kucha night nebo na Restaurant Day. Přesně tato slečna otevírá dnes svůj krámek zaměřený na vlastnoručně upečené cupcakes, makronky a podobný sortiment. Najdete ji překvapivě v aktuálně ne příliš utěšené lokalitě mezi zastávkou Výstaviště a Divadlem loutek vedle vegetariánské restaurace Burfi.
Otvíračka: po-pá 10-18
sladkekralovstvi.cz
Kalerie s čupr uměním Saigon
Toto berte jako určitý bonus, nejde o centrum Ostravy, ale o Mariánské Hory (nedaleko Fakulty sociálních studií Ostravské univerzity). Multifunkční prostor kulturního zaměření má za cíl hostovat vernisáže, přednášky, workshopy, poslechovky i párty, ale hlavně prostor, jak název napovídá, slouží jako Galerie. Zároveň nutno říct, že v jejich profilu je jasně uvedeno, že: „Pomáháme hlavně mladým, začínajícím umělcům. Snažíme se vybočovat ze zavedených „pravidel“ výstav.“
foto: redakce, martingrobar.cz
aggu :
Palec nahoru všem!
10.12.2014 17:02petr :
Je fajn, že vznikají takové zajímavé podniky, jen houšť a větší kapky.
10.12.2014 17:50Marek :
je fajn, že vzniká mnoho malých provozoven, jen si myslím, že po nějakém čase přijde korekce a určitá část skončí. Z výše uvedených nejvíce tipuji tu „cukrárnu“ a to hlavně pro její minimalistické rozměry (2 místa k sezení?). Přece jen, podnikám pro to, abych vydělal a ne abych si plnil sen… tedy pokud nemám mecenáše či jinou činnost, pomocí které ten sen můžu realizovat.
10.12.2014 17:53Martin [msstavby.cz] :
Marek: Ale u Sladkého Království nejde vůbec o počet míst k sezení. Ale o to, kolik si toho lidi odnesou v krabičkách domů. :)
Mimoto, teď nevím kdy přesně na podzim, kousek od Librexu na Nádražní vznikl obchod s názvem Arty na podobný styl oblečení jako CITY FOLKLORE.
10.12.2014 18:22Cyril :
Sladké království mi velmi připomíná podnik „Mendl’s“ z filmu Grandhotel Budapešť.
A celá tahle kolekce nových životů v centru Ostravy na mě působí velice odvážným, řekl bych až „BRNĚNSKÝM“ dojmem. Zkusím navštívit všechny!
Jen tak dál!!!!!!!
10.12.2014 18:39Michal :
Krom Hubu ohyzdné špeluňky. Tomu mám tleskat nebo se spokojit s „na Ostravu dobrý?“
Cyril :
Michal:
Možná ohyzdné špeluňky, ale splňuje to zákonitosti ekologické sukcese. První přijdou lišejníky, pak mechy, a pak bříza. Anebo křídlatka. Záleží, jakou si s tím dáme práci. Jestli je podpoříme, nebo se tam zase vrátí kasína a smažky.
Přejme jim to! Kdo z nás by na to měl žaludek, dělat tak nejistý business?
aggu :
Cyril: Brněnský dojem. Rozesmálo.
10.12.2014 19:06Balde :
Michal: Zas nějaky zakomplexovaný čecháček
10.12.2014 20:11Martin [msstavby.cz] :
Michal: Říkal jsem si, že celý den je nějaký klid. Že se neobjevil žádný, s velkým prominutím, idiot. Vše do normálu se ovšem vrátilo v 18:49. Tákže. Ohyzdné špeluňky? Pokud se podíváme na exteriér, vzhled budov je problémem majitele objektu, ne nájemníka. Nájemník může maximálně udělat něco s výkladci, vývěskami atp. To se mi zdá velmi úspěšně zvládnuto. Ted interiér. Návrh a ztvárnění je odpovídající nájemníkovi. Pokud je ten pojem „špeluňky“ zaměřen na velikost prostoru. Opravdu si nemyslím, že Sladké Království potřebuje něco většího. Útulný krámek. Kolik let již prosperuje malé pekařství u Domu Umění a také mají jen pár míst k sezení. Nebo nově Bon Gusta.
Je pravdou, že sladění nábytku u Ojera moc nevyšlo.
Uvědomte si, že sehnat kvalitní obchodní prostor, i když se někdy média tváří, že jich je všude plno, je celkem problém. Třeba jednu z mála dvou patrových prodejen obývá Rossmann. Bohužel využívá jen jedno patro. Ale o tom není tento článek.
Dále článek ukazuje to, co tvrdíme již delší dobu. Centrum Ostravy neupadá, ale naopak se dynamicky a progresivně vyvíjí. A to čím dál rychleji. Ale pokud lide budou stále věřit zkresleným informacím z médií v pohodlí svého panelákového kamrlíku někde na Dubině či tak. A bude pro něm vrcholem ohřátý párek v bistru na stojáka. Budou se stále objevovat takové názory :)
aggu: Pravda, v tomhle spojení je Brno spíše urážkou :)
10.12.2014 20:37Rýša :
Tak Vegan restaurant Ojero pod těmi „slečnami“…?
10.12.2014 20:38thvari :
Cyril: stejne jako Cyril taky vsechno navstivim, neni nad to podporit par korunami zacinajici nadejne podnikatelske hvezdy :-) je dobre, ze jim tu delate reklamu
10.12.2014 20:42Hynek [msstavby.cz] :
Michal: castecne rozumim. ALE
jak bylo receno, co kafe zacinalo na kole u karoliny, a ted maji kousek kramku. sasanca ty veci vymysli/tvori/sije atd, neni to o tom hodit prachy do kontejneru hader a ty povesit na raminko. vsechno v kramu vykutali vlastnima rukama. otvirali v pondeli.
trisha ma plno povinnosti a ted se pustila do toho, ze bude cely den v kramu prodavat a pak prijde domu a bude pect laskominy na dalsi den. zkus se zamyslet, jestli bys tohle vubec byl ochotny podstoupit. v pondeli ji montovali regal a v utery nebyla vubec ve meste.
do pozadi ojera nevidim az tolik, ale jen pro predstavu muzu rict, ze jsem to fotil v nedeli, kdy maji tabulkove zavreno a i presto makali venku na leseni a vevnitr neco pocitali.
obecne je u vsech tehle zminenych nutno si uvedomit, ze od dne 0, kdy odemkli „svuj“ prostor, at uz byl v jakemkoliv stavu, musi platit najem (typicky dopredu). v tomto smyslu je potreba se soustredit na podstatne veci.
HUB je ponekud jiny level, rekonstukce radove za miliony a podpora dotaci atp je proste o necem uplne jinem, nez se prasknout pres kapsu, koupit chladak, regal a jedno rano si tam sam stoupnout za pult.
kazdopad cely kamen urazu je ta posledni poznamka: „podnikám pro to, abych vydělal a ne abych si plnil sen“. dost lidi totiz uz pochopilo, ze je mnohem prirozenejsi jit smerem snu, protoze nejen, ze mas neco, cemu ja rikam „ciste svedomi“ (a to plati hlavne vuci sobe samemu), ale oni i ti lidi ti ty prachy daji mnohem radsi, nez kdyz se snazis jakkoliv kalkulovat (nehlede na to, ze ti presne v ten moment zacina ujizdet vlak).
a s cim souhlasim, je to, ze nektere z tech lokalit nejsou zrovna jak z prestizniho casopisu a vsichni urcite tusi, ze pokud to pujde v krame, bude potreba trosku korekce i v tom okoli.
ale nevim, jestli tomu nekdo rika brnensky dojem, nebo jak, kazdopad do tehle podniku se proste nechodi protoze maji perfektni fasadu, ale protoze ti lidi svyma rukama vytvareji neco, co za to stoji. na tom je postaven ten zaklad, ktery pak pomuze se treba presidlit do lepsiho prostoru, anebo tu fasadu opravit. a o tom to imho je.
tzn uplne finalni dovetek: sladke kralovstvi je v takove velikosti a lokalite, na kterou bylo mozno dosahnout. nechcu teda za trishu mluvit, ale ja to chapu jako osobnejsi take-away (ono mame po meste i takova ta okynka s croasanty, kde prodejci nevidis poradne ani do oci – tam se zjevne nici sen neplni), tzn neni to vubec o nejakem poctu zidli a velikosti stolu.
rysa vsimave narazel na strip bar nad ojerem (tak uprimne ona kombinace veganske restaurace se strip barem v ramci jednoho baraku prijde usmevna snad kazdemu), ale jsem si jisty, ze to lidi berou s humorem a nakonec je to prece uplne jedno. a navic z toho citim uplne to same, co u ostatnich – proste tohle je pokrok ze zastrceneho minibistra u kuriho rynku, je to urcite posun vyse.
jih :
Celý ten příspěvek Kennyho je mi sympatický, protože vykračuje ze škatulky stavby, interiéry, design do škatulky život v Ostravě. A adekvátní reakce je „pudeme to všechno vyzkoušet“. Vlastně se těšim na ty designové nedokonalosti, punkerský rozvody, protože ty jsou autentické a samozřejmě autentičtí jsou lidé za bary … navíc sednout si po dvaceti letech na školní židli se taky v globalizačním baru nepovede…
11.12.2014 09:54aggu :
Tohle je přesně genius loci Ostravy. Nacházíš perly tam, kde bys je nečekal.
11.12.2014 13:05A tam kde bys je čekal, najdeš…brněnský dojem.
Hynek [msstavby.cz] :
Dubiňák: ze mi to vubec stoji za to, ale budiz:
„Co Kafe“ englis?
12.12.2014 13:56„City Folklore“ dobra, jeden bod
„Impact HUB“ je svetova obchodni znacka
„Ojero“ englis?
„Sladké království“ englis?
„Kalerie s čupr uměním Saigon“ englis?
Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Právě teď dostává rčení používané v diskuzi, že „nejhorší je srážka s blbcem“ nový rozměr. Nejhorší je srážka s Dubiňákem. :)
12.12.2014 14:06thvari :
tak přátelé, navštívil jsem Sladké království i City Folklore kavárnu a doporučuji :) dobré muffiny, respekitve káva. popřál jsem jim hodně zdaru, jak kluci v kavárně tak ta holka mi řekli, že tam jsou teprve týden :) a mimochodem když si večer sednete s někým v té kavárně do výlohy a budete vést čilou konverzaci a trošku se usmívat, děláte jim výbornou reklamu, protože tam na té křižovatce před výlohou zastavují tramvaje a na nás tam neskutečně všichni civěli, až jsem se musel smát :-)
17.12.2014 10:54Summerboy :
thvari: Haha, přesně – taky jsem z jedné z tramvají čuměl na jasně zářící osvětlenou výlohu! Mnohým by to asi vadilo, ale klidně bych si tam lapnul na kafíčko :-)
17.12.2014 12:15aldik :
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/regiony/296519-centrum-ostravy-jako-mesto-duchu-podari-se-resuscitace/
27.12.2014 17:10Martin [msstavby.cz] :
aldik: Stejné slovní průjemy jako vždy. Hned u první věty jsem se celkem pobavil.
27.12.2014 19:41Jižák :
aldik: Alane, misto foceni vlaku a chozeni do sopinu nekilokrat za den si radeji do toho centra zajdi. Aspon pote nebudes sdilet takove kecy.
27.12.2014 19:51aldik :
Jižák: Ale já to nepsal, ani netvrdím, že s tím souhlasím. Navíc pusťte si reportáž, není to tak negativistické jak se zdá z úvodu ;-)
27.12.2014 20:40Hynek [msstavby.cz] :
Jižák: ale je to primo k tematu, prece tady nebudem lustrovat clanky a ty, ktere nebudou „vhodne“, tak budem delat, ze neexistujou..
martin [msstavby.cz]: zas nerikej, ze je to mimo. projit se od masarykace ke karoline porad neni vubec vesele a urcite to nevypada na same centrum tretiho nejvetsiho mesta v republice… to same stale plati, pokud clovek jde po centru vecer, nedej boze o vikendu. v patek jsem sel treba v 6 rano po stodolni a nebyla tam doslova ani noha „ulice ktera nespi“.. :)
a ok, ostravaci si tady interne asi nepovidaji o meste duchu, ale pro turistu ubytovaneho v imperialu to musi byt opravdu zvlastni zazitek, pokud vystrci nos (a to v mnoha smerech).
28.12.2014 00:19Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: aldik: Pořád to stejné dokola. Nekončící příběh Ostravice a Palace omýlán stále dokola. K tomu kousek 28.října. Jako nevím, ale pokud na východ od 28.října bude jen blok domů a pak nic, jak teď, tak tam davy opravdu proudit nebudou. A nějaké vymýšlení akcí, aby se to na pár hodin zaplnilo lidmi moc nepomůže. To území k řece se má zastavět. Ale ne tak, jak navrhuje útvar hlavní arch. Solitérní rozvolněnou zástavbou bez bytů. Tím život opravdu nevrátí. A jsme zpět u toho. Špatný územní plá. Když přijde investor s byty, tak se mu hodí klacky pod nohy atp. :)
28.12.2014 11:00Abych to shrnul, myslím, že nejsem jediný, kdo se omezeně dívá na centrum a považují za centrum města kousek 28.října. Palace a Ostravici.
Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: vsak jo, ale tys to nazval slovnim prujmem. je to porad dokolecka a zrejme i bude, dokud se vec nejak vic nezmeni, pak budou reportaze, jak se to meni. :) ale jinak mezi tim tvym prispevkem a tim, co bylo v reportazi, nevidim zadny velky rozpor.
28.12.2014 12:10Crazym :
Tak se nám chystá další podnik v centru a zrovna na nejvíce zmrtveném kousku na křižovatce 28. října a Puchmajerové. Jde vidět že firma http://www.pecemedorty.cz/ je anebo se cítí být silná v základech, neboť plánovaná rekonstrukce ulice jim asi hodně zkomplikuje život. Ale fandím jim, jen tak dál :-)
12.01.2015 12:12http://www.imagehosting.cz/?v=1201201537.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=120120ncn.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=120120pnp.jpg
http://www.imagehosting.cz/?v=120120aua.jpg
summerboy :
Crazym: Díky za info! Vypadá to moc hezky a pravděpodobně by z toho mohlo být i zajímavé posezení na kafíčko a zákusek, ne jen prodejna! Super!
12.01.2015 18:48Martin [msstavby.cz] :
V centru otevírá další stylový podnik!
14.01.2015 15:41Na ulici Nádražní čp. 47 ( v blízkosti s křižovatkou s ulicí Českobratrská ) otevírá Kafekrámek.“Čerstvý boby“
– prodejna výběrové kávy v centru Ostravy.
https://www.facebook.com/cerstvyboby/info?tab=overview
Martin [msstavby.cz] :
Ještě přidám dnešní postřeh. Majitelům nemovitostí konečně začalo docházet, že pokud budou pronajímat tmavé, dispozičně nevyhovující neudržované prostory,tak jim to půjde opravdu těžko. Takže dneska jsem si všiml, že se předělává obchodní prostor na 28.října kousek od výše zmiňované nové kavárny.
15.01.2015 19:00Crazym :
Kurňa mám to za barákem http://www.mapy.cz/s/fyww a ani jsem si nevšiml, že už je otevřeno. Firma Warewa dorty jede a posezení je tam nakonec dostatek. http://www.imagehosting.cz/?v=warewa.jpg Sorry za kvalitu fota, starý mobil za pochodu a v dešti :-)
30.01.2015 16:13Crazym :
Tak jsem přes svou přirozenost začínal být optimistou co se týče zaplňování prázdných prostor v centru a ejhle co se objevilo v poslední den v měsíci na výloze Eurotelu a vrátilo mě do reality :-) http://www.imagehosting.cz/?v=eurotelcen.jpg
31.01.2015 04:35Rýša :
Crazym:Tedy Crazyme – pěkná fotomontáž :-)! Přece víte a my všichni tady na diskuzích od mnohých diskutérů a nejen od nich čtem , že OC Karolina a ostatní OC přece za prázdné výlohy v centru vůbec ale opravdu vůbec nemůžou.
31.01.2015 08:41Michal :
Falešná, ale opravdu falešná slovíčka. A zlá!
31.01.2015 12:09Je to jen anomálie v jinak prudce se rozvíjejícím centru. Určitě tam brzo vznikne nějaký startapíček nebo hipstercafé.
Martin [msstavby.cz] :
Crazym: Myslíš O2 na Zámecké?
Avšak odchodem neznamená, že do lokalita přijde něco, co přitáhne více lidí, než služby operátora, které se dají vesměs vyřídit přes internet. Mne spíše zajímá, co vznikne v prodejně na Zámecké, kde bylo řeznictví a teď se tam vrtá, kope přestavuje.
Michal: Prudce bych to nenazval, ale jde to správným směrem.
Rýša: #yolo
31.01.2015 13:26Crazym :
martin [msstavby.cz]: Ano, O2 na Zámecké. A u Očka (bývalý Chodura) se nechám překvapit, ptát se ho nebudu, zrovna nemusím tyhle „podnikatele“ (přeloženo: exvexláky) :-)
31.01.2015 13:44Crazym :
Michal: Hihi, ještě bych to tipnul na Laser Game či cool cestovku, místní vědí… :-) Ale tohle http://ww.dluznik.cz/index.php?detail=599 to určitě už nebude, mají to v rukou mladší pokračovatelé generace úspěšných podnikatelů vzešlých z restitucí :D
31.01.2015 14:15Ale oceňuji, že se aspoň zasloužili o znovuobydlení baráku, což starý Stejskal v nebi možná kvituje s povděkem.
Danek :
Nepatří to sice sem ale mám zprávu poměrně dobrou.V KB v Porubě přibude cca.100 nových prac.míst.Ve druhém a třetím patře.
31.01.2015 18:46Danek :
Co se týká centra nedávno jsem vedl zajímavý rozhovor ze slečnou bydlící v centru a ta mi říkala že má souseda který v centru provozuje večerku.V těchto
31.01.2015 19:00prostorech působí cca.14let.Jelikož s důvodu snížení tržeb požádal MO o snížení nájmu v nemovitosti, poslal písemně nikdo nereagoval….po čase se tedy vzal a šel na MO osobně zda mu bude nějakým způsobem vyhověno….paní s MO vytáhla dopis a řekla mu že se tím nikdo nezabýval….takže večerka se bude zavírat.To jen aby jste věděli jaký muže být přístup k věci od MO.
Crazym :
Danek: A není v tom sám, v tomhle http://www.nemovitostimoap.cz/nemovitosti/nebytove-prostory-pronajem/zamecka-854-13-jednotka-c-854-901-prodejna-129-10-m/? případě je to něco podobného i když tady jde víc o vychcanost stávajících balkánských nájemců. Takže to klidně může dopadnout další hluchou výlohou v centru i přes to, že město tvrdí, že je dost zájemců. Tak se nechám nechám překvapit i když už teď vím, že stoprocentní souhlas se změnou užívaní prostor nedostanou… :-)
31.01.2015 19:28Martin [msstavby.cz] :
A tak nám v tom chcíplém centru tento týden otevřel krámek s výběrovou kávou Čerstvý Boby. Instagram plný fotek kelímku, že. Brzy se otevře klub Dock na Havlíčkově nábřeží. V dlouho prázdné rohové prodejně na Jiráskově náměstí se nějaký podnik začal zabydlovat. Dál do ulice ke katedrále se otevřelo cosik se zdravou výživou.
A tedkom si při snídání projíždím fb a vykoukne na mne stránka Sushi Samurai Ostrava. Sice neuvádějí kde to bude, ale takový podnik centrum max. Poruba.
http://www.sushisamurai.cz/
A tak si tu žijem.
06.02.2015 09:45Martin [msstavby.cz] :
A konečně se z Masarykáče odstěhoval Snowbitch. Očekávám tam něco na vyšší úrovní než bylo.
06.02.2015 09:48LabBrab :
martin [msstavby.cz]: Čerstvý Boby je mimochodem druhý projekt provozovatele kavárny ve Staré Aréně. Aneb jak vyjít vstříc zákazníkům, kteří dokážou ocenit kvalitní kávu a přitom si ji zakoupit v nekuřáckém prostředí.
06.02.2015 11:36Michal :
A tak nám v tom chcíplém centru za jediný týden přibyly tři nové prázdné prostory: Na Masarykáči vedle Mikesky a za rohem další dvě po antikvariátu a hadrech.
A tak si tu žijem.
07.02.2015 11:49Martin [msstavby.cz] :
Michal: Hej ty máš dost :)
07.02.2015 13:00aggu :
Michal: http://en.wikipedia.org/wiki/Negativity_bias
07.02.2015 14:55Martin [msstavby.cz] :
Dneska spatřeno. Na rohu Nádražní a Českobratrské probíhá přestavba pizzerie ( asi remodeling interiéru ). V pasáží Vesmír, v mnístě kde býval „Doktor“, než ho zavřela hygiena, se taky chystá něco nového.
11.02.2015 20:14Martin [msstavby.cz] :
Michal: Abych Michalovo tvrzení upřesnil. Vedle papírnictvím prázdný obchod není. Prodávají tam šperky či co a na zavírací dobu je vyndávají z výlohy. Michal se seknul. Za rohem je pravda prázdný prostor po Ostravském fóru ( ale nikde najde ani najít, že to pronajímají ). A ten antik no. Snaha byla. Ale zvláštní.
13.02.2015 15:33aggu :
Sociální tamtamy hlásí další nový podnik v „širším“ centru – polyfunkční dům za Tieto – mexická „kantýna“ – La Cantina Mexicana.
17.02.2015 14:12BTW za týden v Sádrovém ježkovi debata, možná i brainstorming ;) o centru (24.02.2015, 18:00, víc na jejich FB), témata: Malá Kodaň, „vylidňování“ centra, privatizace a depolitizace veřejného prostoru, přírodní prvky ve městě.
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: debata je vpravo nahore v udalostech.
17.02.2015 15:31Crazym :
Tak se z oken dívám na vyklízení celého prvního patra v Horníku a říkám si jak dlouho to bude prázdné a je mi z toho smutno :-(
24.02.2015 12:44Danek :
Lidičky dnes je debata v Sadrovém Ježkovi,poprosím Vás kdo tam bude. Napište večer nějaké poznatky(které tam zazní) ohledně oživení centra.Bohužel někteří tam nemohou být a rádi by taky nějaké informace ohledně centra.předem děkuji.
24.02.2015 16:07Hynek [msstavby.cz] :
Danek: mozna bude zaznam. technika na to byla, jestli delala, co mela, nevim.
A shrnout to… Martin odesel v polovine a nebyl moc uspokojeny, ja, jakozto laik, jsem ocenil nektere myslenky. Obecne bych rekl, ze se to odvijelo od tech recniku – tzn:
(to jsou moje parafraze, necituju)
zastupce katedry socialni geografie – prudka teorie, s tim, ze upozornil na kuri rynek jako na misto, ktere vicmin funguje (nebo by mohlo) – jak meritkem, tim, ze jsou tam trhy apod. natukl otazku parkovani, s tim, ze nekteri to uz skoro povazujou za jakesi lidske pravo..
zastupkyne katedry fyzické geografie a geoekologie – pro me zajimave veci vicmin ekologickeho razu. proc je nutne v parku sekat vsechno na centimetr, kdyz s takovou musi mestske dite za lucnim kvitim vylozene cestovat, proc je nutne vsechno zpevnit a zalit asfaltem. proc kdyz se delaji supernakladne veci typu breh ostravice, je vysledkem nudna mlatova dalnice, proc je nutne, aby se „mesto“ donekonecna rozpinalo, kdyz v centru je dostatek volnych kapacit..
architekt /mala kodan, ozivena ostrava/ – opet vysvetleno, ze je vhodnejsi bydlet v kompaktnim celku („centrum“) nez zabirat pudu dal a dal a potom kazde rano sedat do aut a jezdit do prace. ukazano, ze uz pred lety probehly analyzy predlozene mestu o tom, jake funkce ktera cast ma/co chybi, kde jsou slaba mista atd. bez hmatatelneho vysledku. a Mala Kodan bude detailneji prezentovana na PechaKucha 12.3.
diskuze –
parkovani v centru je neco, co lidi trapi, ale nejsou za to ochotni platit
ostravica – p. Becher vyzyval ke spolupraci s dalsim obcanskym sdruzenim, ktere bojuje za zachranu
obc. iniciativa – padl nazor, ze je treba se politizovat (z meho pohledu nepadl na urodnou pudu)
komunity – obecnym trendem je tvoreni komunit, ktere svepomoci aktivujou sebe, okoli atp. vyzdvizen vliv Cooltour, ktery jako prvni cili na tyhle zalezitosti
kazdopad nic vylozene hmatatelneho zmineno nebylo a zaroven vyslednym sloganem se stalo, ze nejvetsi problem Ostravy je ostravan sam (pasivni/negativisticky/ignorantsky).
dalsi debata bude zrejme ve vetsim prostoru.
kdyztak me opravte/doplnte.
25.02.2015 10:17Danek :
Hynek [msstavby.cz]: Díky.Takže to vidím tak, že zaznělo spousta nic neřikajicích frází.Za sebe bych uvítal ,kdyby město zaplatilo člověka, který byl managerem(prostředníkem mezi majiteli domu a budoucími nebo součastnými nájemci+měl na starost centrum. To již úspěšně funguje v zahraničí.
25.02.2015 10:57Rýša :
Hynek [msstavby.cz]: Tady, tam zazněly myšlenky….třeba tato…proc je nutne v parku sekat vsechno na centimetr, kdyz s takovou musi mestske dite za lucnim kvitim vylozene cestovat….tak potom ať tomu neříkají městský park – prostě neskutečné!
25.02.2015 12:15Nedivím se, že Martin odešel, já bych na takové kecy taky neměl žaludek. A jak podotkl Danek – jen fráze a skutek utek.
Ach moje Ostravo, je mi tě líto, co máš za svoje zástupce.
aggu :
Proč kecy, někteří to samé slyšeli podesáté (takže nuda), někteří třeba poprvé.
25.02.2015 12:23Mám pocit, že zejména politikům je třeba vše zopakovat desetkrát, než se chytnou. Do té doby se budou vzpouzet co to dá a vymýšlet proč to nejde. Pak přijde někdo kdo proklestí cestu (Stodolní, Colours, Světlík a DOV) a najednou je plno odvahy na světě ;)
Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: ted uplne nerozumim. ten cil samozrejme neni mit v komenaku dzungli, ale mit tam treba pasy, nebo „ostruvky“, kde se to kultivuje jinym zpusobem, nez ze to v pravidelnych intervalech prejedu sekackou temer na hlinu. a neni to neco, co tam bylo prezentovano, ale vicmin citim, ze ten smer byl myslet takto nejak treba..
http://www.dac.dk/en/dac-life/copenhagen-x-gallery/cases/the-st-kjeld-climate-district/
druha vec je, ze uplne netusim, co kdo od tehle besed ceka, ze tam prijdou 3 recnici a zachrani neco? to je vec, kterou musi delat kazdy jeden idealne. tzn ne prijit domu z prace a sednout do kresla a pustit telku. beseda je z meho pohledu dobra na seznameni a treba utribeni si myslenek, ale neni to automat, kde vhodis minci a vypadne reseni vsehomira.
ostatne bylo i receno, ze tyhle besedy ve stejnem duchu uz probihaji dlouha leta.. kazdopadne pokud nebudem fraze opakovat na besedach, tak to nebude resit uz opravdu vubec nikdo..
25.02.2015 12:39Danek :
aggu: Aggu, podívej se, já zkoukl pár rozhovoru ze zastupiteli města ohledně centra.U Primátora Marury jsem 100*slyšel větu…cituji…centrum nemuže zkvétat pokud tam nebudou bydlet lidé a že byli masivně předělavany prostory v 90letech na kanceláře….to zazní v každém rozhovoru.Je třeba vymyslet řešení né umět problém pojmenovat, to umí každý…nemusel na to studovat VŠ nebo jít do politiky.Před chvílí jsem psal o manažerovi centra, proč ještě není…..další věci jako zavedeme tramvaj opět na Masarykáč?,květinová výzdoba,parkovaní zdarma pro bydlicí v centru,parkovaní pro návštěvníky 3hodiny zdarma,slevovou kartu pro nakupující turisty v centru(uspešně funguje ve městech v EU,) zavedení kvalitních značkových obchodů…atd.
25.02.2015 12:42Martin [msstavby.cz] :
Ano musel jsem odejít. Debata nebyla pro mne nijak přínosná. Když jsem si četl událost, přišlo mi, že vznikne něco konstruktivního. Vítám, že se něco děje, ale bída. Odborníci říkali teorii odborníkům. Přiznejme si, běžný občan tam nebyl.
Jak víte, jsem optimista, asi moc velký. Zaznělo tam i pár zajímavých myšlenek. A to, že problém Ostravy jsou i ostraváci. U toho jsem měl pocit, že si někdo opsal jeden můj přípěvek z 4.2. 2014, jde jsem toto zminoval. Přesněji v diskuzi tady http://www.msstavby.cz/prestavba-domu-masarykovo-namesti-ostrava-04-02-2014/?preview=true&preview_id=14573&preview_nonce=3e5acd2172 . Vtipné, že ted tohle pronesl odborník. A když jsem to před více než rokem napsal já, byl jsem označen za ****** :).
Pak, že vše vlastně ztroskotá na tom, kdo dává razítka na úřadě, že.
Další úsměvnou věcí byla petice dvou nějakých borců, očividně studentů, které nedávno odpojily od nějaké online hry, aby se nezastavovalo území u myslivny v Porubě. My jsme o tomto psali již před 3 lety v tomto článků http://www.msstavby.cz/vtpo-v-porube-10-04-2012/ . Opět jsme byli označení za megalomany, žijeme v oblacích atp. . Chlapcům gratuluji za aktivitu, i když rozšíření VTPO prošlo přes EIA, má prakticky všechny razítka atp. Tady se ukázalo, jak si obyvatele všímají města, ve kterém bydlí.
Takže tak :)
25.02.2015 17:22acdlcia [msstavby.cz] :
Danek: V 10:57 navrhnout zřízení postu Manažera centra a ve 12:42 se ptát proč to ještě není. Tak rychle nezaměstnají člověka ani u nás ve firmě.
25.02.2015 18:12Hynek [msstavby.cz] :
martin [msstavby.cz]: s tim beznym obcanem to vidim trosku jinak. jednak teda tam zjevne prisli ti, co meli zajem, nebylo to setkani akademie.. urcite plati, ze tam bylo par lidi vylozene z oboru (rsp ti, kterym bych rekl „odbornici“). ale taky tam bylo mnozstvi znamych, kteri s archi/urban zamerenim nemaji nic spolecneho a jejich role byla vylozene obcanska. a neprilo mi, ze by to bylo nejak vyrazne nakloneno na jednu stranu.
25.02.2015 21:25a petice se tam teda podepisovala nejak pokoutne, jsem ji vubec nezaregistroval
skelet :
stran té petice.. nevím jestli se kluci probudili, ale tehdy byl kvůli tomu v Porubě dost velký poprask, až samotný a mocný Palyza proti tomu brojil.. a brojil a brojil až ubrojil výměnu pole u Myslivny za vystěhování tramvajového depa v Porubě do Martinova :))
25.02.2015 21:41aggu :
Resumé je nasnadě. Přes všechny fesjbuky, gugly a jim podobné „pomůcky“, většina ostraváků je ZOUFALE neinformovaná o tom, co se děje. V architektuře, kultuře, nových projektech.
25.02.2015 23:47Si udělejte testík ve svém okolí, kdo věděl o Ježkovi nebo komu něco říká Malá Kodaň, Restaurant days, kdo trefí do Docku atd. V mém případě LOL. A to jsou vesměs VŠ, usazení v Ostravě s rodinkama.
Ty informace prostě nepřeskakují ven z bubliny o velikosti řádově tisícovek lidí. Málo. Je potřeba o řád víc. 20-30 000 lidí už třeba vyhraje volby.
Nejjednodušší řešení je web nebo app , financované nebo supportované magistrátem, klidně i komunitně přes kickastarter apod.
„něco jako mix“ ostravanu, msstavby, krasné ostravy…“. Hádejte kolik lidí třeba přispívá na mapy Use it. A kolik lidí o nich vůbec ví ;)
Před 30 lety si každý koupil na Frýdlantech Večerník a věděl. Pravda, tolik se toho zas nedělo ;)
Je to škoda, energie lidí tak přichází (naštěstí jen občas) vniveč (typicky: „…jsem nevěděl, fakt?“)
Hynek [msstavby.cz] :
aggu: vidis, ja myslim, ze resume je skoro opacne.
tentokrat z nejakeho zvlastniho duvodu o tom vedelo zrejme mnohem vic lidi, nez o predchozich debatach (jsou poradany pravidelne), a to tak, ze tam lidi celou dobu museli stat a rovnou se rozhodlo, ze priste to bude v jinem prostoru.
byli tam i novinari, kteri ale museli odejit a nevedeli o posunu casu (posun se vyhlasil o pul 5, tze se to da pochopit).
na udalost pres FB bylo pozvano 570 lidi.
z toho mozna vyplynula i jakasi aura, ze se tam snad „ma neco vyresit“.
nutno dodat, ze popis byl trochu zavadejici, nejmin co se Male Kodane tyce, protoze byl rozpor v tom, ze Ondrej Vyslouzil byl oznacen za cloveka, ktery hlavne predstavi konkretni veci z projektu, pritom on deklaroval, ze o MK mluvit prilis nebude. Ale MK je jen stripek do mozaiky aktivit/projektu, ktere je nutne rozjet, aby se dalo bez okolku rict, ze je duvod vyrazit do centra mesta treba i po 18h..
dalsi web nic nezmeni, opravdu zmenu muzou tvorit jen projekty typu MK, komunitni zahrady na cerne louce, mezidomi (ackoliv to uz je trosku meta-projekt), restaurant days (pokud vylezou z interieru) apod. v kombinaci s akcemi mesta/obvodu – nedavny masopust, vanocni trhy, brusleni apod. to bude davat smysl. debaty vidim spis jako aktivator takovych zalezitosti, kde se lidi seznami a domluvi, ze neco udelaji.
navic, nemyslim, ze je zadouci stav, aby se lidi navykli, ze kdyz vidi „reklamu“, tak prijdou. zadouci je, aby lidi chodili naslepo. idealne i v tomto pripade by se ve meste melo dit vzdy neco, co je zaujme.
+ kdo to nevedel, vi to ted a je jen na nem, jestli si informace priste necha ujit, nebo ne (ostatne pekne jsi vyjmenoval 3 weby, ktere staci omrknout a clovek vi, to neni kvantova fyzika. vpravo nahore mame udalosti, ktere se snazime udrzovat, ale taky nevime vsechno..)
26.02.2015 10:41Danek :
acdlcia [msstavby.cz]: To víš čas jsou peníze.Je třeba rychle konat.Jinak jsem nic nenavrhnul,tato funkce funguje v některých městech Evropy.Dokonce jsem četl rozhovor se zastupiteli nějakého evr.města…kteří řešili ten sam problém jako my:Že jim Heperm.vysáli, život s centra:1.)zřídili funkci managera centra(takže jsem nic nevymyslel)po čase se začal trend obracet, dnes mají opět živé centrum.Jo co si budeme vykladat:v zapadní Evropě jsou před námi..taky měli tyto problémy.Stači jen skopírovat.
26.02.2015 11:14aggu :
Hynek [msstavby.cz]: Ta kavárna je malá, zas tolik lidí tam nebylo ;)
26.02.2015 15:07Pozvánky na FB někdo řeší?
Jasně další web nic nezmění, pokud bude propagace a support města nulový jako doposud. Nevím, možná je to protimluv, aby město podporovalo informovanost lidí, potažmo občanskou společnost. Aspoň u ČSSD to tak léta fungovalo a u Palyzy/Rykaly by to tak fungovalo dál. Možná se teď něco změní, možná ne. Chtělo by to systém, který by začínal u blbé plastové CityCard (šalinkarta, parking, vstupy do městských institucí) a končil něčím jako každodenní Ostrava Event Guide třeba po vzoru Londýna. To co provozuje OIC je zmar a cca nulový impakt. Parodie jako časopis Program neberu v potaz. Chybí tu jedna platforma, kde by člověk jednoduše dostal celou nabídku. Tak velká zas Ostrava není. Když už něco funguje (Ostravan) má žánrové omezení.
Vždycky se pobavím když mi někdo řekne že v centru Ostravy nic není a ukážu mu třeba mapu Use-it (kde je tak desetina zajímavých věcí). Ty protažené obličeje…
Stav, kdy si lidi navykli na reklamu a nic jiného už tu dávno je :-/ Naslepo se chodí akorát na pivo do špatných hospod.
Je těžké soudit podle toho co se mně nebo tobě zdá normální, infobubliny fungují spolehlivě. Lidí kteří sledují současné ostravské info kanály je málo.
Martin [msstavby.cz] :
Hynek [msstavby.cz]: Byli tam lidi, co se o toto téma nějak, aspon minimálně zajímají. Přiznejme si, průměr průměru typického člověka např. ze Zábřehu ( a ted nemyslím teplákovky a šustky ) tam nebyl.
26.02.2015 18:35Jak tu petici ukazovali bylo ještě vtipnější než petice sama. Ukazovali ji vzadu u baru, jak jsem stál já, jak nějaké podpultové zboží :D
acdlcia [msstavby.cz] :
Danek: Určitě by to bylo dobré, ale mám obavu že by se to zase zvrhlo v něco úplně opačného. Srovnávání Ostravy s těmi všemi světovými městy, které se tu vyskytuje u různých projektů je sice hezké, ale tady se toho ještě dlouho nedočkáme protože český člověk poznamenaný léty komunizmu je většinou pěkná ….. a určitě by se z toho snažil vytřískat akorát osobní prospěch. Ti co se propracovali nahoru jsou vesměs nějací veksláci a podvodníci co mají ostré lokty a velkou hubu. A těch pár slušných to nevytrhne.
26.02.2015 18:41acdlcia [msstavby.cz] :
aggu: Jenom ne kartu. Takových karet bylo ve zprávách už několik a vždycky to končí jako jedna velká blamáž.
26.02.2015 18:43Danek :
acdlcia [msstavby.cz]: Byl jsem na dovolené v létě v malém městečku v Alpách:při nástupu do hotelu jsem dostal kartičku s fotkou místa pobytu(muže sloužit i jako suvenir,něco jako velmi malá pohlednice)a čarovým kódem: náklady na výrobu karty odhaduji na max.5korun.Pak označit v obchodech v centru,bazenech,Zoo,kavarnách,Nové radnici,Vitkovicích atd.u vstupu jakou slevu nebo benefit obdrží.Nevidím s tím žádnou podobnost s Open card.Mužou být ve dvou barvách pro návštěvníky města a pro místní.Je to však jeden s mnoha nápadů.
26.02.2015 20:17Danek :
Tady je info ohledně karty,teď jsem to našel:http://www.gastein.com/cs/region-orte/gastein-card
26.02.2015 20:28Při otevření odkazu je tam video jak to funguje.
Hynek [msstavby.cz] :
Danek: nj, karticka 5kc, system 50mega rocne. (v nasich podminkach, moje strelba od pasu.)
27.02.2015 11:04martin [msstavby.cz]: jasne, ale myslenka, ze „průměr průměru typického člověka např. ze Zábřehu“ bude jezdit na debaty o oziveni centra, je blahovy. trosku si myslim, ze polovina z nich sedela doma i pri revoluci..
Summerboy :
aggu: Co se Vám nezdá na časopisu Program? Vychází už celá léta a já jsem se jím řídil už jako dítě. Samozřejmě doba od té doby pokročila a naprosto podporuji všechny nápady a aktivity správné občanské společnosti, ale nevím prčo hanět ten časopis, když je to tak asi jediná věc o kultuře a možnostech v Ostravě, která se dostane do rukou i lidem v teplákovce či šustce. Jestli to z té schránky hodí rovnou do bedny pod nimi, je už jiná věc, ale je to aspoň něco…
27.02.2015 11:11Summerboy :
acdlcia [msstavby.cz]: Zas tak bych neoperoval s tím termínem „člověk poznamenaný léty komunismu“. Na to se svádí dnes kdeco, ale už to přestaňme dávat jako hlavní vinu při nedostatečném rozvoji/špatném stavu/lidské malost či jiných věcech. Ten socialismus může za mnohé, ale dvacet pět let od jeho pádu taky není krátká doba…
27.02.2015 11:13Hynek [msstavby.cz] :
aggu: „Pozvánky na FB někdo řeší?“ :)) jako komu neni rady, tomu neni pomoci, ale at se pak lidi nedivi, ze neco nevedeli.
Summerboy: proti programu asi nic, ale papir je na dnesni dobu uz opravdu pomaly. skoro bych si tipl, ze v dobe uzaverky informaci na unorovy program plno veci neni vubec jasnych.
27.02.2015 11:35Martin [msstavby.cz] :
Dnes by měl otevírat (?) Dock na Havlíčkově nábřeží.
13.03.2015 15:02U Katedrály Božského spasitele otevřela další kavárna – Kafe Pikolo.
Pokud znáte Pelegrino v Ostravě-Zábřehu, tak něco podobného se ted buduje na rohu Nádražní / Českobratrská ( sdělila paní, když jsme s kámošem koukali dovnitř ).
U Jiráskova náměstí naproti menzy otevřela svou pobočku nějaké energetická společnost.
Na ČS. legiích byl obchod s obuví Ellite. Během dne zmizel, ted se prodejna předělává a chystá se něco nového.
V opravovaném domě na Masarykově náměstí má být v přízemí butik. Mají tam plakát a bude se tuším jmenovat Axelo (?). Pak v patře tohoto domu bude, již na webu zmíňovaná restaurace. Možná půjde o Španělskou restauraci Si, jelikož se City Folklore na svém fb profilu zminuje, že pro novou Španělskou rest. v centru Ostravy navrhli kuchařské zástěry.
Taky se na Masarykáči začala předělávat prodejna po hodinkách, která se přesunula na 28.října.
Na 30.dubna směrem k magistrátu již před Vánoci otevřela prodejna Pampeliška, bio produkty atp.
Crazym :
Další malý obchůdek v centru na obzoru, sice mi ta angličtina pije krev ale furt lepší než nic :-)
31.03.2015 13:40http://www.imagehosting.cz/?v=3103201537.jpg
Danek :
Crazym: Třeba to otvirají cizinci?!
31.03.2015 14:19aggu :
Avizovaná nová španělská restaurace „Sí“ v pasáži VeSmÍr
31.03.2015 15:56https://www.facebook.com/pages/Si/886966608027974
thvari :
Crazym: Tak v ČR, kde cizím jazykem nemluví ani třetina populace, a ještě to je vtip, vždycky přemýšlím, kolik lidí tomu rozumí. To samé mě vždycky napadá, když u některých restaurací nebo barů vidím „happy hour“, což je (alespoň v USA) časná hodina, dejme tomu od 5 do 7 odpoledne, kdy dostanete slevu na některé alkoholické nápoje. By mě upřímně zajímalo, jestli to funguje a kolik lidí ví, o co jde.
31.03.2015 18:24skelet :
je to free, cool a in.
31.03.2015 19:40Rýša :
Crazym: Mně zase pije krev „graffiti“ našich sprejerů. Jsou už všude, na nových omítkách, na starých omítkách, na obkladech, na plotech, na cihlách, prostě všude. To je taky tak trochu o kultuře města.
31.03.2015 23:40Hynek [msstavby.cz] :
Rýša: ja tusim, ze se v tomhle nepotkame, ale je velka otazka, co je o kulture mesta. ze ma graffiti, nebo ze nema? ja tusim, ze mas problem s tagama. jenze to nejde oddelit. holt je to jeden z projevu. clovek udela rekneme pekny obrazek pod frydlantama, nebo jinde na legalni stene, ale taky se po ceste z hospody neudrzi a sjede celou mlynskou/dvorakovu. tak to proste je nekdy.
01.04.2015 02:20Martin [msstavby.cz] :
Absinthový klub Les rozšiřuje v suterénu prostory pro alternativní uměleckou scénu. http://www.krasnaostrava.cz/klub-les-stavi-novou-alternativni-scenu/
03.04.2015 10:46Crazym :
Tak se nám zaplnil další prostor http://www.imagehosting.cz/?v=0806201502.jpg naproti bývalého Mc Donalda, otázkou je, jestli jsou ty škatulata hýbejte se nějaký přínos pro zaplnění centra když se o 50 metrů vedle prostor uvolnil :-) http://www.mapy.cz/s/iBs9
08.06.2015 12:15Ale po rekonstrukci, která má proběhnout letos, budou na pěkném místě :-)