Projekt Nových Laub v centru Ostravy směřuje do fáze o územní povolení. Připomínáme, že se jedná o stavbu za peníze města Ostravy v samém centru bez jakékoliv soutěže na podobu objektu.
zdroj: ostrava.cz
Projekt Nových Laub v centru Ostravy směřuje do fáze o územní povolení. Připomínáme, že se jedná o stavbu za peníze města Ostravy v samém centru bez jakékoliv soutěže na podobu objektu.
zdroj: ostrava.cz
oko :
To mne vždy udivuje, jak si to můžou vůbec dovolit realizovat vše bez nějakého výběrového řízení, když to je de facto za naše peníze…
Soutěžitel :
oko:
04.02.2019 08:36Výběrové řízení na zhotovitele stavby bude, o to se nebojte!!!
Někdy jsou ty soutěže spíše k přítěži, zvlášť když se „soutěží“ každé uprrdnutíí… Pravda, existuje už mnoho zajímavých projektů, které by tam mohly být, tento ale také zapadá, nemusí vše, zvlášť v centru, křičet zrovna extravagancí!! Tam musí zůstat kladený důraz na citlivost přítomnosti historické staré radnice v sousedství.
Migi :
Soutěžitel:
04.02.2019 09:47a bylo by možné mít víc informací kdo tedy s tímto návrhem přišel, jaké bylo srovnání s těmi dalšími projekty a proč se radní rozhodli pro tenhle projekt? Zvědavost…
Lokalita je skvělá a projekt dost zajímavý, to by nebylo aby v tom zase něco nebylo :) Návrh od dalšího studenta z VŠB, nebo nějaký švagr pana radního…? Pokud nevznikla soutěž, mohla být oslovena veřejnost, který mohla i hlasovat o finální podobě dle vybraných projektů…. Stálo by zato zveřejnit i ostatní návrhy :)
vojta :
Sakra kašlete na to, že je to bez soutěže! Na jednu stranu všichni chceme zastavěné proluky, a na stranu druhou když už se má konečně po X letech něco podařit, tak všichni rýpou! Na tohle místo se nic extra nehodí, to co tam zapadne, je blok domů, který snad nejde nijak pokazit. Buďme za to všichni prosím rádi, jakákoliv soutěž by to akorát zpozdila, a bůh ví, jak by to nakonec dopadlo…
04.02.2019 09:49balde :
vojta: takhle přesně uvažují na Radnici v Česku.
thvari :
oko: me tedy udivuje, kdo tu tak po ranu okamzite ve velkem minusuje nekoho za naprosto legitimni dotazy o transparentnosti stavby za verejne penize? to je hned podezrele…jakoby za tim zase neco bylo, nebo nekdo, komu se tim slape na kuri oko (prominte pane/pani oko, to neni primo na vas, ale na ty co to hodnoti negativne) :-)
04.02.2019 10:31David :
vojta:
04.02.2019 10:56Můžem být radi za cokoliv že ano asi tak! Zase tak nutně tam ten barák stát nemusel, když je tam parkoviště kolik 20-30 let tak i těch dalších 5 by to až tak nevadilo. Ale souhlasím, že by bylo dobré vidět i co jiného se brálo v úvahu když tohle zvítězilo
Crazym :
thvari: Myslíte si, že nějaké lajkování změní něco jiného než sebeuspokojení jedinců co tu přispívají pod haldou různých nicků? :DD
04.02.2019 10:57Ale klidně to můžeme trochu vylepšit ale k čemu by to bylo, myslíte, že přestane pod tlakem nějakých imaginárních palců dolů? :-)
rasta :
vojta: hele nesedíš ty na útvaru hlavního architekta? Protože takhle se tam opravdu uvažuje. Pokud ne, tak o takové práci uvažuj, máš na to nejlepší předpoklady. Nejde o to, že soutěž něco zbrzdí. Jde o to, že to obvod ani neumí vyhlásit, viz městská brána, se kterou jí pomohl magistrát. Každopádně pane Macuro, podnikejte již kroky ve věci ustavení !!nezávislé!! komise odborníků pro výstavbu. Takový Příbor a mnoho jiných menších měst dokáží mnohem lépe pracovat se svým historickým centrem než Ostrava
R. :
Web architektů: http://www.znamenictyr.cz/cz/ Většina jsou jen vizualizace, ale velmi střízlivé. Jinak způsob jakým město tuto poměrně významnou stavbu absolutně nekomunikuje mi dost vadí.
MM :
Hlavně nikdo neřeší podmínky pronájmu. To je podle mého nejdůležitější věc. Pokud bude jedinou podmínkou aukce o výši nájmu za m2 jako je tomu nyní, moc ten smysl výstavby nevidím. V podstatě je otázka kolik si město představuje za m2 v tomto bytovém projektu. Jen aby občané věděli komu přispívají na bydlení v centru. Nemyslím si, že má město z našich daní platit stavby kdy nájemné atakuje pronájmy v Karolině, tedy 2+kk 50 m2 za 15 tísíc (300,- Kč za m2). Od toho máme developery. Město v podstatě žádnou bytovou politiku nemá a všechny kroky jsou ode zdi ke zdi. Bohužel, za naše peníze…
04.02.2019 13:45R. :
MM: tak nějak. Víme, že město byty nerozprodá spekulantům? A pro koho budou určeny? Pro stabilní rezidenty s rodinou? Nebo budou cenově dostupné jen pro „krátkodobé“ pronájmy zahraničních manažerů okolních z korporatů?
04.02.2019 14:06Crazym :
MM: Tak nějak bych to viděl i já s tím, že bych možná byl schopen to skousnout kdyby město se toho zbavilo s nějakým ziskem a ten věnovalo na řešení nějakých jiných problémů města nebo kdyby ten zisk z nájmů šel do dalších projektů ať už zastavování centra či podpory bydlení sociálně slabším někde na periferii. Obecní byty pro ty co na to mají v největším centru mi moc nedávají smysl. Jenže při systému který tady (ne)funguje by při něčem takovém hrozilo spoustu možností různých odklonů, spekulací, protekce apod. a už teď to zavání :-(
04.02.2019 14:14abc :
R.: Byty budou cenově dostupné pro stabilní nebo krátkodobé rezidenty s vyššími příjmy. Pokud vím, není to zamyšleno jako sociální bydlení. Otázkou je, kdo s vyššími příjmy bude chtít bydlet v obecním bytě. Asi spíš krátkodobí rezidenti.
04.02.2019 16:07MM :
abc: Já se, ale ptám jestli se má město pasovat do této role. Už několikrát jsem si četl jak to funguje ve Vídni nebo v Hamburku. Pokud by se město domluvilo s developerem, dalo mu parcelu a nechalo postavit na jeho náklady celý dům (počítám, že si soukromník víc ohlídá výdaje), může v novém projektu mít třeba třetinu bytu (jeden vchod) město a zbytek pro developera na prodej. Není problém upravit standardy, pro městský byt neluxusní výbavu a podobně. Tyto byty by poté za rozumné peníze (vyšší než standard a nižší než Karolina dali do pronájmu). Podle mého výhra pro obě strany. Místo toho město vynaloží desítky milionů korun za byty, které bude pronajímat za ceny, které jsou pro většinu nedostupné. No a ti, kteří na to mají, nepotřebují podporu od města.
Aktuální situace kdy se o výši nájmu soutěží obálkovou metodou je o ničem. Kdo bude čekat na rozhodnutí jestli dostal nebo nedostal byt. Potom žádat znova u jiného. Město by mělo transparentně stanovit výši nájmu za m2 za kategorii a výbavu bytu a toho se držet. Nerozumím proč zrovna město pořádá na výši nájmu aukci (pro nájemníka to není výhodné) a nenáviděné Residomo nabízí ceny transparentně na webu. Tady je něco špatně.
abc :
MM: Naprosto souhlasím, podle mě se město do této role pasovat nemá.
05.02.2019 16:27oko :
Soutěžitel: Nehodnotím samotný projekt, ale jsou to prostředky veřejné, takže to transparentní musí být a musí být výběrové řízení!!! Pokud Vám tento projekt přijde jako „uprrdnutíí“, tak nevím, kde jste byl, ale vítejte zpátky na Zemi ;)
06.02.2019 07:41oko :
Crazym: Lajky a diskuze tady nebo kdekoliv na webu nic nezmění…Pokud se má něco změnit, tak se musíme my občané postavit proti situacím, které nás významně ovlivňují. Pravda, na Masarykáči nebo před radnicí se občas sejde pár křiklounů, ale to není vyjádření nevole se stavem a situací s vývojem Ostravy, ale jen výkřiky několika exhibujících lidí, zpravidla za nějakou bezvýznamnou pitomost. Nicméně jen pokud vezmu informace z tohoto mého oblíbeného webu, tak není pochyb o tom, že bychom neměli důvody vyjít také „do ulic“ a chtít zlepšení stavu. Je také evidentní, že občané jsou s mnohým tu méně, tu více, ale často i s některými zásadními problémy a nedostatky do značné míry nespokojeni. Přesto se nenajde síla, která by vyvolala potřebu sjednocení k projevení veřejného nesouhlasu a nespokojenosti se stavem některých věcí. Raději všichni kafráme u piva nebo tady na diskuzi, ale aby udělal člověk něco, co to může opravdu změnit, to už chce hodně odhodlání :) Zda je to pohodlnost, nezájem nebo pocit beznaděje a marnosti nebo to, že se vlastně neví jak a kde začít, toť otázka. Myslím, že od každého něco. Lze to sice, při dobré vůli, do jisté míry chápat, ale pak je vždy trochu pokrytecké jen naříkat „nad rozlitým mlékem“. Kdyby to tak udělal někdo za nás, že? Ostravo!!! Oko pláče…
06.02.2019 08:15adélka :
oko: A chystáte se v této věci nějak angažovat, nebo jste si jenom vylil srdíčko? :-)
06.02.2019 08:26oko :
adélka: Chystám, ale nevím jak a co ještě :-D Prozatím, přiznávám se bez mučení, jsem více méně jen diskuzní trol. Ale srdíčko to trápí čím dál více, dokonce už dostalo i prášky na tlak a je potřeba změnit životosprávu :)
06.02.2019 08:40adélka :
oko: Držím palce :-)
06.02.2019 10:59Crazym :
Tak Oko doplač, dozobej ty prášky, změň tu životosprávu a hlavně přestaň trolit na webech kde se můžeš tak zbytečně rozčílit a přejdi někam kde se diskutuje třeba o štěňátkách nebo slovu božím. Je to vlastně v Tvém zájmu Ty ovčane :DD
07.02.2019 12:15rasta :
Vypracování projektové dokumentace pro stavební řízení včetně výkonu inženýrské činnosti v rozsahu pro zajištění pravomocného stavebního povolení pro stavbu „BLOK NOVÉ LAUBY“ v k. ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava (dále jen „stavba“), vypracování projektové dokumentace pro provádění stavby a zajištění činnosti autorského dozoru. Součástí předmětu plnění je také zpracování Plánu bezpečnosti a ochrany zdraví při práci na staveništi a „Informačního modelu budovy“ (Building Information Modeling) v úrovni grafické podrobnosti. Lhůta pro podání nabídek na: 17.06.2019
23.05.2019 09:18marie :
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10122978233-udalosti-v-regionech-ostrava/419231100030905-udalosti-v-regionech/obsah/717098-archeologicky-pruzkum-lokality-lauby#
06.09.2019 09:51Crazym :
marie: No pěkně, vykopávači nesmyslů se zase budou dlouho živit a bavit na účet všech ale když vezmu jak dlouho jim trvaly ty první části tak rok zase není tak dlouhá doba na velikost toho parkoviště :-)
06.09.2019 13:41