Celá stavba je téměř hotová, dokončují se úpravy okolí včetně dopravního napojení.
Komentáře
Napsat komentář
Napsat komentář
Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Server neodpovídá za jejich obsah a nenese právní důsledky spojené s jejich zveřejněním. Vyhrazujeme si právo odstraňovat nepřijatelné příspěvky.
LP :
Hezké, ale zaujal mne ten železniční přejezd. Proc tady byt může a ve svinově kde jde jenom o málo využívanou vlečku se za 50M stavěl most? Tady je snad větší potreba rychle projet nebo to chápu špatně?
22.12.2015 08:56Danek :
Bohužel kraj chce zavést 2 nové linky. Tady si přečtěte co na to stát:http://ostrava.idnes.cz/mosnov-nove-linky-helsinky-a-amsterdam-d92-/ostrava-zpravy.aspx?c=A151221_2213954_ostrava-zpravy_mav
22.12.2015 10:54Místo podpory ze strany ministerstva pro EK…nám stát akorát háže klacky pod nohy.
Rado :
Danek: Myslím si, že Novák břečí zbytečně nad rozlitým mlékem, kde lze hledat chyby, tak jedině u sebe, ne u Prahy. Dokážu si představit, že je to neprůchozí, když máte 100 km za Ostravou letiště se 3 mil. odbavenými cestujícími. A to se nedívám na Krakow. Mě to přijde opět jako předvolební trik, protože za 4 roky se zde rozjela pouze jedna linka Ryanair do Londýna, pseudolinku za nekřesťanské peníze do Düsseldorfu, malým letadlem a k tomu přes Prahu nepočítám za něco nového. Myslím si, že je na kraji, aby komunikoval s dopravci a sám sebe nabízel. Takhle by mi to smrdělo s tím, že by ony linky operoval Travel Service, a to opravdu není vhodná varianta. Mě kraj přijde jako firma, která v dnešní době odmítá eshop, reklamu, komunikaci a čeká, až někdo osloví ji. Ale abych to shrnul, to, kde je dnes Mošnov, za to si může z 99,99 % pouze kraj, který všechno prokoučoval. Do puntíku.
22.12.2015 11:21Václav :
Ahoj. Zajímalo by mě, jestli je v letecké dopravě prostor, který by kraj a Mošnov mohli využít? Nemám v tomto žádné znalosti, nicméně když už Mošnovu ujel vlak s civilní dopravou, tak by se mohli snažit rozvinout a růst v jiné oblasti letectví. Nasbírat zkušenosti a vytvořit lepší vyjednávací pozici pro následný rozvoj v civilní dopravě. Je toto relevantní? Anebo Mošnovu holt nezbývá nic jiného než se snažit dohnat to, co zanedbali?
22.12.2015 12:52Danek :
Rado: Že to kraj prokoučoval je mi jasné.Také mi je jasné, že Nováka se v předvolební diskuzi občané ptát na výsledky kraje v zavádění nových linek.A v žádném případě není náhoda, že se tyto 2linky najednou chystají 3/4 roku před volbama do kraje. Pokud by linky zavedeny nebyli tak Novák vytáhne otřepanou větu, že pro rozletání linek nebyla podpora z Prahy…..Jinak prodej nebo pronájem letiště je tedy na bodu mrazu, že???
22.12.2015 12:59Poslední věc: i kandidát na Hetmana a zřejmě budoucí hejman Vondrák, poukazoval na značnou pasivitu kraje při hledaní rozletáni linek a jako prioritu vnimá, že je s tím třeba pohnout…za mě jsem velmi zvědav jak se mu povede, pokud se hejmanem stane.
balde :
v dnešní situaci by bylo nejlepší prodat – nejlíp číńanům nebo Korejcům , kteří by mohli zainvestovat i do toho carga, to bychom viděli jak se dá využít naše letiště. Stát nebo kraj vůbec nemá vlastnit toto letiště
22.12.2015 13:32Danek :
balde: Já bych volil formu pronájmu a s tím, že ve smlouvě by byl dodatek ve formě rozletaní osobních linek+přesné dofinováno lokality kde by se létalo a časový horizont.Ale jak jsem se v minulé komentáři ptal:.Jinak prodej nebo pronájem letiště je tedy na bodu mrazu, že???Nemá někdo nějaké kusé informace?Podle Nováka by mělo být do konce roku…to má na oznamení cca.9dní…což určitě nestihne.Novák taky udajně jedná s 10ti investory cca.2500přimých prac.míst.Na to jsem taky zvědav, protože za celou jeho hejmanskou kariéru si nepamatuji jediný zářez na pažbě.
22.12.2015 13:45Petr :
Velmi mě zajímají informace o vlakovém přejezdu na snímku. Je nechráněný přejezd jediná příjezdová cesta k IVC? chápete, kam mířím? Spěchající hasičská vozidla a vlakové přejezdy nevypadají jako bezpečná kombinace.
22.12.2015 16:56kdojekdo :
….. letiště Mošnov a vše kolem stavěla v podstatě EU a bez jejího svolení nejde nic, tudíž prodávat se nic nebude.
22.12.2015 23:14Do Holandska a Norska se z Katovic létá denně, za 55 minut jsem z OV na letišti.
Petr :
kdojekdo: to není uplne pravda. Noc se s tim nesmí dělat jen po dobu pěti let od realizace
22.12.2015 23:33S200 :
Petr: Jediná příjezdová cesta to asi nebude. Z fotografie rovněž patrné, že se tam připravuje vybudování přejezdového zabezpečovacího zařízení. Dočasně je tedy přejezd chráněn výstražnými kříži a značkou „Stop“.
22.12.2015 23:39PetrP :
kdojekdo: Argument jak noha… Tak takhle by jste byl na letišti za 15 minut no… Je to snad špatně? ;)
23.12.2015 15:18aggu :
kdojekdo: S tím prodejem to bude asi trochu jinak. Souvisí s dřívějším převodem letiště ze státu na kraj, který blokoval další prodej.
23.12.2015 16:19Permonik :
http://hasici.airport-ostrava.cz/vyjezdy zde vidět počet výjezdu hasiču. Tato komunikace bude sloužit zatím pouze hasičům k jejich rychlým výjezdům k dopravním nechodám a zasáhům v okolí.
Stára hasičárna je ve střeženém sektoru letiště, vozy se nejspíše budou vrácet zatím přes bránu vedle stanice leteckého paliva.
Jelikož si letiště do nedávné doby učtovalo (nevím jak je to ted) vpodstatě 10 násobek za přístaní letadel, co katowice není se čemu divit…..
23.12.2015 23:19Oasis :
+článek: „Řídicí věž v Mošnově je téměř dokončena“ na moravskoslezsky.denik.cz: http://moravskoslezsky.denik.cz/z-regionu/ridici-vez-v-mosnove-je-temer-dokoncena-20160120.html
20.01.2016 18:46Danek :
Letišti se prý daří.Jinak nikde se již nepíše o prodeji nebo pronájmu letiště činanum…takže dle mě passe.Opět hejmanem nedojednáno..doufám ,že po přištích volbách bude max.naměstek hejmana http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/letisti-se-dari-ceka-na-nove-linky-20160210.html
10.02.2016 14:28aggu :
Tak ještě jednou. Je tam i tabulka pax od roku 2009
10.02.2016 15:39http://www.patriotmagazin.cz/ostravskemu-letisti-stoupl-pocet-cestujicich-o-ctyri-procenta/
Na pravidelných linkách trojnásobek za posledních 5 let. Jenom nerozumím proč klesl počet koupáků na polovinu. Jinak by už Mošnov atakoval půl milionu za rok.
Danek :
aggu: NO s tabulky lze jasně vyčíst , že s koupáky je to jasné:V době krizových let počet lidí vydajicích se na dovolenou klesal, pak s oživením ekonomiky došlo v roce 14 k navyšení o cca.15-20%, v roce 15 mělo na cestovaní uprchlická krize,teroristické utoky v Tunisu a Egyptě…lide prostě i ti co měli zakoupeno pobyty v těchto destinacích je přebukovali na tuzemsko,Slovensko nebo Chorvacko…autobus,auto.CO mě vyloženě štve že jsme nebyli schopni využít MS.Co mám informace tak navštěvníci MS létali většinou s Vídně…a jedině s toho profitovali místní taxikaří.Kdyby se třeba realizovala linka s Helsinek a zpět…využil by se v počátku linky potenciál…lidi by si na něj během MS zvykli.
10.02.2016 17:12dolil :
http://www.brno-airport.cz/letiste/tiskove-zpravy/letiste-brno-rust-poctu-cestujicich/
http://www.airport-ostrava.cz/UserFiles/File/Tiskove_zpravy/tz/Srovnani_vykonu_%202013-14.pdf
10.02.2016 18:38Martin [msstavby.cz] :
dolil: K čemu tu jsou odkazy vydaná v roce 2015 a popisující 2014?
10.02.2016 20:15aggu :
martin [msstavby.cz]: protože brno ;)
10.02.2016 21:29aggu :
Novák heute:
03.03.2016 12:14Helsinky a Amsterdam
Od doby zveřejnění této informace došlo naštěstí k posunu. Aktuálně cca před 10-ti dny Ministerstvo dopravy změnilo svůj názor a postoupilo bez výhrad náš požadavek k notifikaci Evropskou komisí. Pevně věřím, že do konce prázdnin celý proces úspěšně dokončíme a od podzimu tyto dva spoje budou zajišťovat pravidelnou leteckou přepravu z Mošnovského letiště.
Summerboy :
aggu: To se mi ani nechce verit! Kez by to byla pravda! A kez by do tech Helsinek letal Finnair, aby to davalo smysl i pro navazne spoje…
03.03.2016 12:46balde :
aggu: a třeba se zjístí že není potřeba žádná dotace protože se to uživí a rozletají se další ale to je jen DREAM
03.03.2016 15:16thvari :
balde: uvidíme. jsem bytostný optimista a věřím, že se ty lety zaplní a přijdou i další. Ostrava má velkou spádovou oblast a i s letištěma v Brně, Katowicích a Krakově tu pořád zbývá potenciál. já třeba taky lítám odevšad, podle toho jak to časově a finančně zrovna vychází. i Ryanair do Londýna přidával další spoje, protože se jim dařilo.
03.03.2016 17:44Michal :
Amsterdam budiž. Ale Helsinky jsou naprostý úlet.
Ryanair z Ostravy jeden let ubral.
Ostrava nemá velkou spádovou oblast a zbytkový potenciál je leda k smíchu.
Optimismus je fajn, pokud se nezaměňuje s naivitou až hloupostí.
04.03.2016 09:40balde :
Michal: tak kraj snad není tak hloupý a linky vybral podle pozadavku podniku v MS kraji
04.03.2016 10:07thvari :
Michal: byly tři, teď jsou čtyři. od konce března opět tři (to jsem nevěděl). vrací to tedy zpět na to, s čím začali. ať to tedy máme přesně
04.03.2016 10:55PetrP :
Michal: Ostrava nemá velkou spádovou oblast? Co to je za blábol??? Jen MS kraj má přes mil. obyvatel + okolí SK, PL… A že tam pracuje lidí v zahraničí (IR, Británie…) Vím z vlastní zkušenosti…
Já jsem pro každou linku z Ostravy, ať je to Paříž, nebo Helsinky, pokud budou. Čas ukáže, jestli je to životaschopné. Klidně ať to MS kraj dotuje, pokud to přiláká potencionální investory a firmy (určitě ne jen ve výrobě, ale i ty s vyšší přidanou hodnotou).
04.03.2016 11:26Patrik :
Průzkum MS kraje http://www.msk.cz/assets/rozvoj_kraje/studie-letiste-2016.pdf
04.03.2016 16:06Lukas :
Zajimave prekvapeni :) Od zari nova linka Ostrava-Dubaj: http://cestujlevne.com/novinka-smart-wings-zavadi-prime-lety-z-ostravy-dubaje-6-565-kc/
05.04.2016 10:52aggu :
Lukas: Vypadá to zatím jako linka pro koupáky, ale i tak skvělé ;)
05.04.2016 11:10Danek :
Tak od zaří bude letecká linka do Dubaje viz.článek http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/z-mosnova-do-dubaje-v-zari-startuje-nova-linka-20160405.html
05.04.2016 14:12dolil :
http://www.imagehosting.cz/?v=snmekozcz.png
05.04.2016 14:42Rado :
Nevím, ale osobně si myslím, že je lepší jet 3 hodiny do Prahy a letět s Emirates, od 1. května s A380, než se trápit se Smartwings (Travel Service) a zažít českou kulturu cestování. Ten cenový rozdíl není tak velký, ale úroveň služeb, servis, prostor na nohy a další, to je neporovnatelné.
05.04.2016 17:49PetrP :
Rado: No to nevím zase já… Několik hodin cestovat do Prahy – nejsou to jen 3 hodiny, je to více, a to jen vlak, z toho se nějak musíte dostal na letiště… Takže i klidně 5 hodin a to už je myslím dost… Navíc dražší letenky + vlak… Tohle mi tedy rozhodně nepřijde jako lepší volba. Navíc já s Travel Service letěl na Mallorcu a nemám si na co ztěžovat.
05.04.2016 19:36Já osobně jde za tuto linku moc rád, a pokud ani poláci nemají destinaci Dubaj, tak si myslím, že se není důvod obávat o budoucnost linky…
thvari :
Krakow ani Katowice do Dubaje nelétají. Myslím, že tahle linka má velkou šanci dobře v Ostravě prosperovat…
05.04.2016 21:28Summerboy :
Rado: Ja musim souhlasit s Radem, ze letet s Emirates z Prahy je super, ale na druhou stranu pokud je cilova destinace jen Dubaj a nikoli navaznou linkou nekam dal, tak to dle meho i ten SmartWings stoji za to. A jestli Polaci nemaji v okoli linku do Dubaje, doufam, ze se to uchyti!
06.04.2016 01:42