Město Ostrava vypsalo veřejnou zakázku na vypracování projektové dokumentace s názvem „Propojení Nová Pivovarská – Karolina – 1. etapa Nová Pivovarská“.
Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je vypracování projektových podkladů a zajištění souvisejících činností v rámci přípravy a realizace stavby „Propojení Nová Pivovarská – Karolina – 1. etapa Nová Pivovarská“ (od Havlíčkova nábřeží po Smetanovo náměstí), v k.ú. Moravská Ostrava, obec Ostrava. Předmět veřejné zakázky konkrétně zahrnuje: – vypracování dokumentace pro vydání společného povolení, – výkon inženýrské činnosti v rozsahu pro zajištění pravomocného společného povolení, – vypracování dokumentace pro provádění stavby, – vypracování plánu BOZP včetně zajištění funkce koordinátora BOZP ve fázi přípravy stavby, – výkon autorského dozoru po dobu realizace stavby.
Pro celé území vznikla studie, která definuje jeho budoucí rozložení. V následujících výřezech dokumentace můžete také vidět trasování ulice Pivovarské, vytvoření pěší zóny kolem Smatanova náměstí, zamýšlené nové podzemní a povrchové hromadné garáže, či vedení cyklodopravy.
Budoucí území má však hlavní problém, kolem poměrně lukrativního nábřeží řeky Ostravice se neumisťuje polyfunkční výstavba, která by prostor oživili i ve večerních hodinách či po setmění. Podél nábřeží jsou převážně umístěné parky, budovy univerzity (omezená doba výskytu studentů a zaměstnanců převážně na semestry). Nenachází se zde však prostor pro objekty, kde by v parteru fungovaly komerční služby (bary, restaurace, apod.) či objekty s byty. Je tak velmi pravděpodobné, že i přes stamiliónové investice bude jediným živým místem nábřeží i ve večerních hodinách blízké okolí podniku Dock, jak je tomu nyní.
Přestupní uzel Smetanovo náměstí:
Řešení cyklistické dopravy:
Návrh umístění podzemních a povrchových stání:
zdroj: tenderarena.cz
Jann :
Nikde nevidím prostor pro tramvaj z DOVu. Území obslouží trolejbus po ulici Pivovarské a nové Univerzitní, ale toto kolejové propojení centra a DOV mně chybí. Navíc nová aktuálně realizovaná výstavba v prostoru ulic Na prádle a Důlní už má teď jiné umístění křížení ulic, než je v návrzích.
26.03.2020 11:34Leny :
Tramvaj nikde :-(
ali :
msstavby: polyfunkční / rezidenční výstavba je dostatečně uplatňována v území „Karolina“. Jaký je důvod aby ve večerních hodinách bylo v klidové zóně u řeky „živo“?
26.03.2020 13:38LK :
Za mě je to OK i v navrhované verzi s jedinou připomínkou – chybí tramvaj z DOV :( hlavně, aby se to co nejdříve udělalo
balde :
tramvaj z DOV je asi mrtvý projekt
26.03.2020 14:58Crazym :
ali: Tak ono tam nemusí být tak úplně živo, ono stačí když tam nebude mrtvo jako třeba v tomhle území https://mapy.cz/s/lezerefele A hádejte proč je tam mrtvo? Protože tam skoro nikdo nežije a jen chodí za prací. Je to marný, je to marný, je to marný…
26.03.2020 15:02Martin [msstavby.cz] :
ali: I když Ostravou protékají tři významné řeky (Odra, Ostravice, Lučina), tak je potenciál nábřeží v městotvorném smyslu nevyužit.
Výstavba dostatečně uplatňována není. Nábřeží má funkci „zlaté hrany“ logicky by tam byly nejlukrativnější pozemky. Tedy s vyšším výnosem z prodeje. Vyšší příjem pro město a více peněz na další investice. Bohužel ta klidová zóna je kolem všech řek v Ostravě. Což není špatně, ale aspoň v centru by nábřeží mohlo vypadat jako ve městě.
To nábřeží bude po setmění prázdné. Myslím, že málokdo chodí do parku v noci.
Navíc mít umístěné služby v blízkosti vodního prvku je z hlediska mikroklimatu a komfortu příjemnější. Budete raději sedět na zahrádce na rozpálené ulici. Nebo na zahrádce, kam jde chlad od řeky?
Ne nadarmo jsou revitalizovány staré přístavy za ohromné peníze. Mít nemovitosti u vody je prostě lukrativnější.
thvari :
i tak mne to naplňuje optimismem. konečně to tam bude dávat smysl
Fanda :
Martin (msstavby)Pochopil.Az se tohle dostaví (mimochodem je to celkem zajímavý projekt)tak potom město může nabízet tyhle lukrativní pozemky kolem řeky za ohromné peníze,jak jste zmínil.Pro ty kteří tvrdí, že Ostrava je chudé město, není.Ostrava má totiž mnoho lukrativních pozemků s už skoro dokončenou infrastrukturou, čímž stoupá na ceně.Bohuzel nejde to všechno hned.Nemam obavu o budoucnosti Ostravy
26.03.2020 17:27Martin [msstavby.cz] :
Fanda: Ostrava není bohaté město. Bohužel.
Infrastruktura zde chybí.
27.03.2020 09:13A opravdu nejde vše hned. Jde vše velmi pomalu. Ostrava znala vítězný návrh na revitalizaci Černé louky v roce 2010. Máme rok 2020 a jde zde veřejná zakázka na vypracování projektové dokumentace komunikace od Havlíčkova nábřeží po Smetanovo náměstí. Realizace při současných podmínkách se dá předpokládat snad v roce 2022.
Martin [msstavby.cz] :
Zde se můžete dočíst o trolejusové trati v lokalitě a jejich nákladech. Je tam i zajímavá vizualizace, kde můžete vidět, jak se město doslova bojí přiblížit k řece. Vedení komunikace před Trojhalím a jeho odtržení od náměstí je tragické. http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2020/3/26/700-m-nov-trolejbusov-trati-pro-ostravu
27.03.2020 09:16tommtomm :
Rozhodně souhlasím s myšlenkou zlaté hrany kdy stezka s parkovou úpravou může vést po břežní částí a nad ní můžou být bytové a jiné domy. městský prostor působí uceleněji a řeka není hraničním uzemím tak jak to doposud v ostravě. Takže za mě je hezčí pohled na živé nábřeží plné domů a předzahrádek u DOCKU než na širokou parkovou úpravu Komenského sadů. co se týče tramvaje do dovu. Dříve se to tu řešil ale trasování cest se změnilo. Co si myslíte o takhto navrženého trasování https://mapy.cz/s/juzocojera . Přiblížením k Ostrava střed vznikají tři zásadní zastávky. Právě střed, kde by šlo dořešit skoro přestup hrana hrana, náměstí B.B. kde se občas konají akce a je to atraktivní a zastávka u nových VŠ budov kde by rovněž množství cestujících bylo zajištěno. Rozhodně tvrdím že na nově budované komunikaci by měla být územní rezerva právě pro těleso tratě.
tommtomm :
: Teď se dívám že mé vedení trati je duplicitní s vedením trolejbusu co uvádí Martin [msstavby.cz]. za mě je ale proud co uvádím zajímavější a tramvaj vhodnější.
27.03.2020 09:41Fanda :
Martin (msstavby) Nepochopil.Mel jsem na mysli celou infrastrukturu Ostravy,nejen centrum.Kazdopadne by ten projekt města + Karolina mohl být hotov do roku 2027.Muj tip.Dale mezitím by se realizovali svetlikovy vitkovice s bytovou zástavbou až k řece.Za trojhalim až k řece by mohl vzniknout developersky projekt.Mohli by přidat i slezskou část na druhé straně.Ostrava vlastní mnoho pozemků.Dluh Ostravy je 1.8 miliard.Brno 5 miliard.Praha 21 miliard.Takze Ostrava by si mohla vzít úvěr a vše dobudovat.Plus peníze z EU.Dokud se ten spolek nerozpadne.Dalsi,v pozdějším příspěvku.
27.03.2020 13:02MM :
Když se na leteckých snímcích dívám na tu elektrickou rozvodnu, která tam před 20 lety nebyla tak je mi smutno. To podle mého vypovídá naprosto všechno a přemýšlení lidí na vedoucích postech, úřednících atd. Nechat si vybudovat takovou obludu v místě kde chci plánovat výstavbu nedává smysl a je to snad unikát. Já to nikde v jiných městech neviděl. Přitom se to dalo postavit jinde. Už jsem slyšel, že se uvažovalo o přemístění, ale bavíme se vyšších desítkách milionů korun. Město má v této oblasti obrovský potenciál, tolik volných ploch a nic. Mají tam být byty! Jeden solitérní dům v centru nic nezachrání, potřebujeme tam dostat velký počet lidí. Možná tak za 20 let se něco změní :-(
Dejv :
Fanda: Dokud se ten spolek (EU) nerozapdne. LOL
Nejde o zadlužení, ale kolika penězi mohou disponovat. Tvé představy jsou nereálné.
Ale ok, na tvé další prispevky se vážně těšíme 😂
27.03.2020 21:55Fanda :
Dejv:Ted jste mne dostal.Nejde o zadlužení,ale kolika penězi mohou disponovat.Pujcim si tolik,abych mohl investovat do přípravy pozemků,infrastruktury atd.Coz každý investor ocení.Dale nejsem pro mrakodrap na slze,z estetického hlediska by to působilo jak pěst na oko skrz ten kostkovaný chaos jménem fórum Karolina.Navrh architekta Pleskota by to přikryl z ulice a zároveň by to byla bloková zástavba.Vyskova zástavba by se hodila místo hangáru Kaufland,ale to už je vize.
27.03.2020 23:28Cyril :
Já nechci další louku s hnusně posekanou trávou a vedle toho řeku. Chci živé a útulné nábřeží. Navíc dle mého názoru jediný způsob, jak dostat lidi do DOVu mimo fesťáky, je přiblížit je tam nenápadně městem a vodou.
thvari :
Cyril: K tomu je ale potřeba koupit pozemky té firmy, která blokuje onen strategický kousek území mezi DOV a Karolinou.
Johnny :
Tohle by nemuselo zapadnout:
„Součástí projektu by měla být také rekonstrukce mostu Na Karolině, kde dojde k úpravě dopravního řešení, tzn. před a za mostem bude vybudována nová křižovatka. Vznik sjezdu do podzemních garáží, které budou situovány pod novým náměstím. Přibudou nová parkoviště, chodníky a zpevněné plochy. V prosinci 2020 byla vypsána veřejná zakázka na vypracování architektonického návrhu nového mostu, který napojí nově vznikající rezidenční čtvrť a univerzitní kampus, v bezprostřední blízkosti historického jádra města Ostravy a vytvoří tak adekvátní propojení pro automobilovou, cyklistickou a pěší dopravu v území, s návaznostmi na celkovou koncepci širšího okolí. Most bude sloužit jako náhrada stávajícího mostu Na Karolině, který je na hranici své životnosti a zároveň je předimenzován. Most bude koncipován s dvoupruhovou komunikací a samostatným prostorem pro pěší a cyklisty.“
(zdroj: https://fajnova.cz/projekt/propojeni-centra-mesta-s-novou-karolinou/)
06.01.2021 13:51thvari :
Město se nám pustilo do velebourání, bez nějaké větší komunikace. víme už, jak to tam má vypadat potom, kdo bude území zastavovat a jakou kvalitu budou jednotlivé návrhy mít? Podle jaké strategie se bude postupovat? Bude město vypisovat soutěže na každou jednotlivou budovu? Postupně a po jednom je prodávat soukromým subjektům a developerům? https://www.facebook.com/arnostbik/posts/1196037187520953
10.04.2021 14:17