Ve čtvrtek 29. srpna ve 14 hodin byla zprůjezdněna prodloužená ulice Porážková vedoucí z Nové Karoliny kolem Stodolní po mosty na Českobratrské ulici. Od 1. září vyjede na Porážkovou ulici trolejbusová linka 105, která spojí Koblov s Novou Karolinou.
Délka nového úseku dvouprodové silnice mezi ulicemi Kolejní a Žerotínovou je 590 metrů. Na trase jsou také trolejbusové zastávky. Rekonstrukce části Stodolní umožnila prodloužení již existujícího podchodu pro chodce pod železniční tratí. Díky nájezdové rampě se vjezd do centra města a zpět zkracuje pro možný vjezd vozidel složek integrovaného záchranného systému.
Nová Porážková ulice byla postavena s náklady ve výši 144,946 mil. Kč (s DPH) a dotací 120,1 mil. Kč z Regionálního operačního programu regionu soudržnosti Moravskoslezsko. Zhotovitelem byla společnost Strabag. Projekt trolejbusové trati realizovaný společností OHL ŽS stál město 43,8 mil. Kč (s DPH), 85 procent činila dotace z ROP.
Trasa trolejbusu 105 na nové Porážkové ulici.
zdroj: ostrava.cz
Jarda :
V sobotu jsem tam jel zcela osamocen, v neděli jsem potkal trolejbus, dneska jsem opět ráno projížděl pustou ulicí. Odlehčení centra? Všichni dál valí po Poděbradce.
02.09.2013 09:08Tomas T. :
Jarda: Je to jen o tom, nez si na to lide zvyknou a zjisti ze to je tudy lepsi. Je to jako s kadzou jinou cestou. Nez ji lide objevi tak to trva….
02.09.2013 09:45Jarda :
Tomas T.: Tak furt na to nepřišli. Jediný , kdo přišel na nové vymoženosti jsou opilci, kteří hážou flašky do podchodu vrchem ze Stodolní. Ráno tam krásně křupou střepy pod nohama :-).
03.09.2013 12:34Martin [msstavby.cz] :
Jarda: Ono to chce více času než 4 dny….
03.09.2013 18:30Jarda :
martin [msstavby.cz]: Tak dneska zase nic, jel jsem tam úplně sám, až z toho jde mráz po zádech.
04.09.2013 08:11Crazym :
Lidé co se divíte? Ještě jste si nezvykli, že tento národ je z větší části tvořen ovcemi, které se o své okolí zajímají jen když něco potřebují anebo až když jim hoří u prdele? Zřejmě skoro čtyřista let po Bílé hoře potřebují befel… :-)
04.09.2013 08:56Hynek [msstavby.cz] :
mimochodem tudy je to tedy vyrazne lepsi, kdyz jedu kam?
04.09.2013 09:34Jarda :
Hynek [msstavby.cz]Vyhnete se křižovatce Českobratrská x Poděbradova. Je to rychlejší pokud jedete od Fukušimy směrem na Přívoz. Ale je to paradoxně rychlejší právě proto, protože tam nikdo nejezdí.
04.09.2013 10:06Crazym :
No, pokud jste u Frýdlantských mostů a chcete na Přívoz, nádraží či dál na Prajszkou nebo Bohumín, tak je nejlepší zůstat na Místecké a centrumu se vyhnout. K nádraží po Cihelní, na Prajskou po Slovenské a na Bohumín po dálnici. Pokud chcete na Slezskou, tak za Frýdlanty doprava kolem Fukušimy na nábřeží nabo po Porážkové a nájezdem u Bauhauzu na Českobratrskou. Ve všech případech se vyhnete tramvajím a křižovatkám které Vás budou zdržovat. I když zas toho tolik nezískáte a záleží taky na době kdy jezdíte, v noci bych to neřešil a jel přes centrum.
04.09.2013 10:24Tomas T. :
No myslim ze vsichni zapominame na to, kam se odvede doprava az se zacne rekonstrukce ceskobratrske od tramvaji k mostu pionyru. Je to podobne jako severni spojeni na porubu. Kdyz je svinov, tak defakto neni potreba (hlavne tedy v te podobe v jake se chvalen), ale kdyz se svinov zaseka kvuli nehode, tak najednou zjistite ze se z te poruby vlastne nedostanete.
Navic komunikace bude vyuzivana i lidmi kteri budou bydlet v 2 a 3ti etape zastavovani karoliny. Coz taky nebude pak aut. Psote nelez to posuzovat pouze z toho jak to vypada dnes. Kdyby jsme to takto brali, tak v dobe kdy se stavela rudna, tak by jsme nadavali vsichni, ze je to zbytecna cesta ktera nebude nidky vyuzivana.
04.09.2013 11:37aggu :
Až zavřou na rok Nádražní (rekonstrukce) tak pochopíme proč tam Prodloužená Porážková je ;)
04.09.2013 11:48Crazym :
Nevíte někdo jestli je v plánu v té rekonstrukci Porážkové pokračovat až k Gorkého? Tam na Valchařskou, Nádražní a člověk by měl v podstatě celé centrum objeté když do něj nepotřebuje. Samo že ideální by bylo ji protáhnout kolem kolejí až k Mariánskohorské ale tuším, že to nákladové nádraží by byl asi dost velký problém…
04.09.2013 13:37Tomas T. :
Crazym: No v uzemnim planu bych rekl ze se s tim pocita, ale abych pravdu rekl, tak zatim jsem o tom neslysel. Takze tezko rict.
04.09.2013 13:45Balde :
jinak musim rict ze se divim ze tam ty stare vagony u toho nadrazi jeste jsou ze to jeste nekdo nerozebral
04.09.2013 17:57Martin [msstavby.cz] :
Jarda: Tohle je už podle mne lehce trapné :)
04.09.2013 18:16Jarda :
martin [msstavby.cz]: No to je možné, že je to trapné. Ale spíše mi připadá trapné, že po silnici za 250mil Kč nikdo nejezdí. Dneska jsem tam potkal 2 auta, tak třeba se to zlepší.
05.09.2013 09:34Jarda :
Crazym: Udeřil jste hřebík na hlavičku. Dokud neproběhne rekonstrukce Soukenické a Valchařské, tak je ta cesta opravdu jen pro trolejbus a pár aut. Soukenická,Valchařská je samý hrbol a zasekaná parkujícími auty.
06.09.2013 13:33Martin [msstavby.cz] :
Jarda: Pokud máš na to čas, klidně tam seť celý den a auta počítej. Pokud tě to nějak naplní.
08.09.2013 22:30Jarda :
martin [msstavby.cz]: Tak to je od Vás je dost slaboduchá odpověď. Když Vám dojdou argumenty stává se z Vás agresivní demagog. Ale fakta jsou jasná, je tam minimální provoz a projekt s prodlouženou Porážkovou je nedotažený a zbytečně drahý. Jediným přínosem je, že si lidé mohou prohlédnout z trolejbusu opuštěný Bauhaus, polozbořená jatka a že se zlepšila dopravní obslužnost železniční zastávky Stodolní, ale to nebudu rozvádět, ještě by jste mě posílal počítat vlaky.
09.09.2013 08:58Tomas T. :
Jarda: Takze muj nazor a prirovnani k porube a svinovskym mostum taky neberete?
09.09.2013 09:37Jarda :
Tomas T.: Takže to mám chápat tak, že to defacto postavili, aby mohli rekonstruovat Českobratrskou ulici? A až bude rekonstrukce dokončena, co pak :-)? Mi se ta Porážková líbí a jezdím po ní rád denně, a vypadá to tam teď 100x lépe než předtím. Jen mě štvě, že nevyužili celý potenciál rekonstrukce a nedotáhli to aspoň k napojení na Poděbradovu u RWE. Na radnici se pak bijou hrdě v prsa, jak neodlehčili dopravně centru, ale pravda to není.
09.09.2013 09:48Tomas T. :
Jarda: Ne, to jste mne špatně pochopil. Můj příměr byl v tom, že když se něco stane na českobratrské, tak prostě tu dopravu je kudy odvézt. Navíc českobratrská bude zůžena z 1 + 2 prihy na 1 pruh v každém směru, což tu propustnost určitě ječtě sníží.
09.09.2013 12:29Ano, s protažením až k plynarnam by to bylo uplne super, ale bohužel to je nerealne. Znam par lidi co tam bydli, a toto si nepreji, protože by jim to zvysilo provozo pod okny. Cili myslim ze mesto slo tou cestou, ze udelalo cast cesty, a v pristich etapach se bude casem pokracovat, ale az po te, co se to podari vyjednat se vsemi dotcenymi dane stavby.
Navic uz jsem to tady take psal, v uzemnim planu je protazeni teto cesty az k hlavnimu nadrazi. Tedy nevim to uplne presne, protoze nejsem v tom tak zbehly a legenda chybi, ale dle meho to tak vypada. Cili je to opravdu jen otazka casu.
Jarda :
Tomas T.: Já vás pochopil a souhlasím s vámi. Jen jsem vaší úvahu dotáhl ad absurdum. A Českobratrská by potřebovala rekonstrukci jako sůl.
09.09.2013 13:36Martin [msstavby.cz] :
Jarda: Agresivní demagog. Opravdu ?
09.09.2013 16:33Jarda :
martin [msstavby.cz]: Ano, vaše odpověď byla agresivní nebo spíše arogantní, ale neměl jsem na ní reagovat. A teď, když mě omluvíte, dneska mám čas, tak jdu počítat ta auta.
10.09.2013 09:31Hynek [msstavby.cz] :
video „Otevření Nové Porážkové ulice pomůže dopravě v centru Ostravy“:
14.09.2013 20:11Jarda :
Už se to lepší, ráno a v poledne zkoušejí trasu noví odvážlivci jak autem , tak pěšky.
15.09.2013 20:41Hynek [msstavby.cz] :
Jarda: v patek jsem tam jel 2x. je fakt, ze relativne specialni trasu, kterou davam tak jednou za pulrok – od karoliny na most u pivovaru. dokud tam nezacnou merit, tak je to pro mne docela fajn :o)
15.09.2013 21:51Jarda :
Hynek [msstavby.cz]: Měřit asi nebudou, ale semafory jsem v provozu ještě neviděl. Teď by to chtělo ještě oživit lokalitu kolem té cesty. Nejsou nějaké zprávy co bude s bývalým Bauhausema a jatkami?
16.09.2013 16:10Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: To video je boží.. :-) „Vzniká zde i nová trolejbusová trať, která významným způsobem i ekologizuje dopravu přímo ve středu města a vzniká tím i nová dopravní obslužnost ve vztahu k železniční stanici Stodolní, která doposud tuto možnost neměla.“ Ten Sucharda je génius a jde vidět, že když se chce, jde zdůvodnit skoro všechno a že od těch soudruhů na radnici lecos pochytil. Jako kdybych se vrátil o pár let zpátky do časů svého mládí a vysedávání na schůzích závodního výboru. Dokonce i na to, že je ročník 82 už i vyžraností se svým soudruhům může rovnat. Tak čest práci soudruzi u dalších voleb. :-)
16.09.2013 18:13Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: zas nemuzes rict, ze nema pravdu. clovek vyplivnuty na stodolni vlakem, se kamkoliv dost prosel. ne, ze by to nebylo zdrave :)
16.09.2013 18:27Crazym :
Hynek [msstavby.cz]: Jasně, pravda, a proto bych jako volební tahák připravil zavedení nějaké té linky DPO ke každé zastávce vlaku v okolí aby se ty ovečky s volebním právem moc nenachodily… :-)
16.09.2013 18:43Ale stejně tech chlapec má talent, nejen na věty rozvinuté vysypané zpatra ale i na používání cool frází, ta ekologizace dopravy mě vzala za srdce… :-) Kdyby se chlapec narodil o dvacet let dříve, mohl udělat ještě větší kariéru. Ale není všem dnům konec a kluk je ve správném kraji i partaji… :-)
Hynek [msstavby.cz] :
Crazym: co s tebou. :) proste prazdna argumentace „je hnusnej, tlustej a smrdi“ me nikdy nebavila, doufam, ze tady bude co nejmene.
16.09.2013 18:48aggu :
Crazym: Sucharda je momentálně na špatné straně politické barikády, takže bych to bral jako labutí písně. Ovšem po něm přijdou jiní sekáči z Rykala und Palyza Group. To teprve začne humor.
16.09.2013 20:19Jarda :
Jsem zvědav na to zimní vyhřívání vstupu do podchodu.
17.09.2013 08:53Jarda :
Po měsíci od otevření mohu konstatovat, že musím poděkovat lidem z ROPu, že postavili pro mne,pár odvážlivců a trolejbus 105 tuto silnici, kde se můžeme ekologizovat skoro každý den. Pokud se budou konat Sousedské slavnosti i příští rok, tak navrhuji tuhle ulici. Je tam perfektní asfalt, spousta nevyužitého místa a Stodolní je fakt blízko :-p
02.10.2013 14:59Balde :
Jarda: rekneme si az se zacne opravovat Nádražní, a az se dostaci byty na Karolině, a propojí se Karolina s Vitkovicemi
02.10.2013 18:31Hynek [msstavby.cz] :
+clanek „Nová Porážková byla dokončena později a dráž, než se předpokládalo“ na denik.cz: http://goo.gl/a4dQM8
03.10.2013 15:17Jarda :
Balde: A až se ukončí oprava Nádražní? Nehledě na to že hlavní zátěž ponese jako doposud Poděbradova. Sakra zkuste se po té ulici projet a pochopíte.
03.10.2013 15:50Hynek [msstavby.cz] :
jsem se v tom uplne ztratil, co se vam vlastne nelibi. dyt je to jedina cesta z/do „noveho centra“ od hl. nadrazi, pokud se nemylim..
03.10.2013 16:31Jarda :
Hynek [msstavby.cz]: Problémem je napojení ulice na stávající komunikace směrem do centra a Přívozu. Pokud jedete od NK a zahnete před Bauhausem doprava, tak se buď vrátíte na Poděbradovu ulici a zde je značka STOP (odpoledne je tu vždy fronta) nebo kolem Floríán sport zahnete na Českobratrskou, zde je opět značka STOP, nehledě na provoz na mostě. Pokud jedete dále, tak pak musíte zahnout na ulici Žerotínovu a po té se opět vrátíte buď na Poděbradovu nebo na Českobratrskou(směrem na most). Jet do Přívozu po Soukenické a Valchařské, je vzhledem k jejich kvalitě dost utrpení. Takže nějak postrádám tu výhodu, až se bude opravovat Nádražní, jezdit po Porážkové. Proto mi připadá vyzdvihování Porážkové z dopravního hlediska jako na hlavu postavené. Jediné plus této stavby je ve zkulturnění vzhledu ulice.
04.10.2013 09:52Hynek [msstavby.cz] :
Jarda: stale nechapu. jak rikam, na karolinu se prece jinak neda dostat (jedine z frydlantskych mostu anebo od cerne louky). to je snad dostatecny duvod.. to prece neni boj podebradka vs porazkova na useku od bauhausu po svabinskeho.
kazdopadne ja nevim, odkud tak muzu jet kam, abych vubec zvazoval ty dve alternativy:
– od pivovaru na karolinu – po porazkove
– od hl. nadrazi na karolinu – muzu si vybrat, logicke mi prijde jet po porazkove
– od hl. nadrazi a nejedu na karolinu – pokud se nekdo neblokuje podebradku nekde na stodolni, pak je to imho nesmysl to po porazkove objizdet. stejne tak nema smysl jet po nadrazni, kde je 50 prechodu a zastavek
– nekde ze slezske do vitkovic – nenapada me, proc bych nemel jet po podebradce rsp. viz treti bod
jeste neco dava smysl?
04.10.2013 10:27Jarda :
Hynek [msstavby.cz]: Pokud budeme chápat Porážkovu jako účelovou komunikaci k NK, tak ano. A já si myslel, že má pomoci dopravní obslužnosti centra.
04.10.2013 11:01Tomas T. :
Jarda: Jaky je rozdil mezi ucelovou komunikaci a ulici pro omoc dopravni obsluznosti centra? nejak nechapu rozdil tech pojmu… :(
04.10.2013 12:41marian :
Jarda: nejsem si jistý o co tu jde, ale pokud o využití porážkové, tak u mně boduje. jezdím po ní např. z vítkovic k nové radnici (vyjedu z vítkovické na frýdlantské mosty, sjedu k NK – vyhnu se centru) nebo od NK na fifejdy. že se tam při stavbě kradlo beru jako samozřejmost.
04.10.2013 13:02Hynek [msstavby.cz] :
marian: zatim, no. az se tam rozjedou ty semafory, asi to vyjde tak nejak na stejno, uvidime
04.10.2013 15:17Jarda :
marian: To je jen dobře,že aspoň Vás boduje. Ale mě na tom celém štve jednak ta šílená cena, kecy magistrátu o odlehčení dopravy, ekologizaci apod. a promarněná šance opravdu odlehčit centru, resp. Poděbradové ulici.
05.10.2013 19:50Jarda :
Hynek [msstavby.cz]: Semafory jsou tam, vyhledm k provozu, jako komická vložka.
05.10.2013 19:52Jarda :
Tomas T.: Účelová komunikace je pozemní komunikace, která slouží ke spojení jednotlivých nemovitostí pro potřeby vlastníků těchto nemovitostí nebo ke spojení těchto nemovitostí s ostatními pozemními komunikacemi . V tomoto případě ke spojení NK s centrem. Bylo to myšleno sarkasticky.
05.10.2013 19:54